Jau kelintą kartą studentams aiškinu, kad tai, ką jie rašo paskaitų metu, nė iš tolo nepanašu į konspektą, iš kurio būtų galima mokytis prieš egzaminą… Pabandysiu improvizuotai sukurti konspektą tema „Bernulio formulė“.
***
Bernulio formulė
Pavyzdys.
Keturis kartus metame lošimų kauliuką (tą, su „akutėmis“…). Kokia tikimybė, kad du kartus atsivers „5“ (penkios „akutės“)?
Sprendimas.
Toliau dėstytojas mokė, kad reikia išmokti labai tvarkingai užrašyti tuos variantus, kurių šiuo atveju buvo šeši; reikia sugalvoti, kokia tvarka keisime raides tose sandaugose, kad nepripainiotume…
*
Dėstytojas pateikė dar porą pavyzdžių, bet aš viską ir taip supratau… Dar dėstytojas paaiškino, kad uždavinį galima pakeisti taip: iškart metame keturis kauliukus. Sprendimas buvo visai kitoks, bet apie tai jau parašyta ankstesnės paskaitos konspekte. Įdomu, kad šiuo atveju variantus galima (ir patartina! nes taip patogiau) „išrašyti“ kaip dvejetainius skaičius!
Atsakymai
NT, 2011-02-22 20:12:13
Kaip sekėsi laikyti matematikos egzaminą statybininkams? Geriau ar blogiau negu elektrikams?
Burgis, 2011-02-23 09:10:19
NT: nieko naujo po saule… Nepajutau jokio skirtumo tarp fakultetų žmonių – visur geri žmonės, bet studentų – vos vienas kitas…