Dabar – dar kartą apie mokytojus

Kitoje temoje Lola parašė:

***

Tie Jūsų interviu atsakymai kartais…na, švelniai tariant, pro šalį. Jei būtumėt ministras, surinktumėt žvaigždes mokytojus ir mokėtumėt daug? Kur surinktumėt – į savo privačią mokyklą ar į visas Lietuvos mokyklas? Jei į visas… Sakyčiau, padebesiais klaidžiojat. Kokios tos žvaigždės ir kur jos mėtosi, gal darbo biržoj eilės laukia??? Pažiūrėkit, kas dabar stoja į edukologijos universitetus. Kurioje šalyje mokyklose dirba žvaigždės? Suomijoje? O tenai tiek pat skiriama švietimui BVP dalies?

***

Ne visi suprato, kad Lola išklausė vakarykštį pokalbį „Žinių radijuje“. Ir ne viską teisingai išgirdo…

Nieko nuostabaus, toje „Žinių radijo“ įrašų srityje yra ir toks komentaras:

***

kokie mokytojai – tokia ir lietuva, nereikia toli matyti. kuomet mokytojai nori ismest per langa mokinius…

***

Tai čia apie mane. Na, Paulina, dabar, po „Paskutinio skambučio“ pasakyk visiems, parašyk visiems, kad aš nežadėjau išmesti tavęs pro langą! Tau palengvės, ir žmonės gal atsipeikės, paklausys dar kartą įrašą ir išgirs…

***

O dabar atsakau Lolai ir plačiau paaiškinu (pakartoju…) savo nuostatą, kaip reikia keisti mokyklą. Du viename…

***

  1. Dabar mokytojų mokyklose yra žymiai daugiau nei iš tiesų reikia. Kas gali įrodyti priešingai?

  2. Garbingai iš mokyklų išleidus tuos, kurie nėra mokytojai ir nesirengia būti, likusiems atsirastų ir daugiau pamokų, ir daugiau pinigų. Kas gali paneigti?

  3. Kiekvienas Mokytojas (ne mokytojas…) turi teisę mokyti bet kurio dalyko! Kaip Danijoje. Žinoma, tai turi būti Mokytojas, kuris pasirengęs taip dirbti. Valstybė turi padėti pasirengti tiems, kurie nori ir gali pasirengti.

  4. Ar tie, kurie liks mokyklose, yra žvaigždės? Kai kurie jau yra, kiti turėtų intensyviai mokytis, lavintis, kad taptų žvaigždėmis. Ar mano vaikystės mokyklose buvo žvaigždžių? Buvo! Labai ryškių, nušviečiančių man kelią per gyvenimą iki šiol. Tai kaip galima abejoti, kad dabar nieko nebeliko?

  5. Iš kur gauti „žaliavos“ žvaigždėms rengti, jei mažų miestelių mokyklose tokios „žaliavos“ neužtenka, o LEU kaip gamino, taip ir tebegamina broką? Principas paprastas. Automobilių magnatas Henris Fordas sakė: „Automobilio spalva gali būti kokia tik nori. Svarbu, kad ji būtų juoda.“ Aš sakau: „Mokytojas gali būti baigęs bet kurį universitetą, gali būti bet kurios profesijos. Svarbu, kad jis būtų Mokytojas.“ Finansininkai, vadybininkai, kompiuterininkai, mokslininkai ateitų į mokyklas (ir jie ateitų, jei Mokykla būtų prestižinė vieta dirbti, o Mokytojo atlyginimas nebūtų toks, kad kaimynui gėda pasakyti…), jei tik jie būtų pasirengę mokyti ir lavinti jaunąją kartą. Reikia padėti jiems pasirengti.

***

Štai ir viskas. Bet svarbiausia, Lola, kad Jūs neišgirdote: tai neatsitiks per vieną dieną. Bet reikia eiti tuo keliu.

Atsakymai

Andrius-2, 2016-05-28 12:44:00

Tik del 2 punkto. O kodel “garbingai”? Kas per sovietine atgyvena “garbingai” isleisti i pensija ar kt. visokius brokdarius. Reikia vyti su sluota, garsiai ir viesai, kad kiti biezdariai bijotu ir nelistu vaiku gyvenimu gadinti. Tuo paciu ir Lietuvos ateities.

O del kitko – utopija, deja. Kolei kas. Augijaus arklidziu kuopimas pincetu 🙂

Atsiprasau, kad be lietuvisku raidziu. Technines kliutys.

Sokolovas, 2016-05-28 14:46:55

Andriui-2

Nežinau, kam reikia taip įsijausti, kad siūlytum “vyti su šluota”, ir pan…

Juk kiekvienas atvejis yra individualus.

O vaikų gyvenimus pirmiausiai gadina tie tėveliai ( tokių yra gan daug), kurie patys jaučiasi esą “proto bokštai”, ir kurie neranda noro stebėt savo vaikų mokymąsi…”Pinigų vergai-vartotojai” susigriebia per vėlai, ir tada pradeda kaltinti pedagogus-“neišmokė, nesudomino…”. Tėvams turi būti numatyta atsakomybė už vaikų mokymąsi, o “visuotinis vidurinis lavinimas” turi būti panaikintas. Vienuoliktoj klasėj neturi likti tinginių bei nemokšų, trukdančių ir mokytojams, ir geriems mokiniams.

Juk kažkam iš tiesų reikia ir “arklides kupti”…

Andrius-2, 2016-05-28 15:56:08

Atsiprasau, tai retorine priemone vadinama 🙂 Vaikyti su sluota – chuliganizmas. As pries.

V., 2016-05-30 00:58:54

Mokytojų – per daug? O kaip manote, kiek mokinių (paauglių) turėtų būti normalioje klasėje? Ne vunderkindų, o paprastų vidutiniokų. Kai reikia dirbti su kiekvienu individualiai? Ir kiek iš eilės pamokų su perpildyta klase gali normaliai atlaikyti mokytojas, kad dirbtų su visais vienodai kokybiškai?

Burgis, 2016-05-30 09:12:55

V.: Įrodyti, kad mokytojų per daug, labai lengva: kiek per dešimtmetį sumažėjo moksleivių ir kiek mokytojų?

*

Normalioje klasėje turėtų būti ne daugiau 20, bet ir ne mažiau 15 moksleivių. Neseniai konferencijoje buvo pasakyta, kur yra klasių po 4-5 moksleivius…

AŠ, 2016-05-30 11:00:27

Direktoriau,

3-iu klausimu kategoriškai nesutinku.

  1. Ar yra bent vienas Lietuvoje mokytojas, kuris gali mokyti bet kurio dalyko?

Atsakau: nėra, nes net ir Jūs pats tvirtinat “Ar mano vaikystės mokyklose buvo žvaigždžių? Buvo! Labai ryškių, nušviečiančių man kelią per gyvenimą iki šiol.” Bet nei vienas jų nemokė kito dalyko.

  1. dirbdamas KTUG nepastebėjau, kad Jūs galėjot mokyti chemijos. Ir aš moku tik chemiją, na dar galėčiau išmokyti vaikus varyti kamuolį kaip krepšinį. Na dar mokėti gerbti vyresnius daugiau gyvenimiškos praktikos ir dalykinių žinių turinčius žmones ir kartu mokytojus. Bet daugiau nieko.

  2. ar mes galim pavyti suomius ir ypač japonus ar korejiečius? Jei diegsime rekomenduotas ES metodikas, tai neparuošim ir vidutiniokų (juk kiek prisimenu KTUG mokėme ne pagal šv. Ministerijos rekomendacijas). Paskutinės mano parašytos dvi šalys dirba tokiu principu: darbas, darnas ir darbas. O ne žaidimai, plepalai, žaidimai ir būtinumas įpiršti mokytojams įtikti tėvams bei mokyklos administracijai.

Jei sakote, kad klasėje turi būti ne daugiau kaip 20, tai kodėl KTUG būdavo 22-26?

Burgis, 2016-05-30 11:21:57

AŠ: smagu vėl išgirsti Profesoriaus nuomonę!

Šiek tiek paaiškinsiu.

  1. Netrukus po KPI baigimo buvau „self-confident“, greitas ir smalsus, todėl vienerius metus dėsčiau tris dalykus: programavimą, elektroniką ir matematiką. Supratęs, kad ne visus dalykus dėstau vienodai gerai, likau su matematika…

Žinoma, ir mokytojas daugiau trijų dalykų nemokys! Bet tuos tris jis gali laisvai pasirinkti ir suderinti. Pavyzdžiui, Algirdas tikrai galėjo mokyti chemijos, fizikos ir matematikos, bet nemanau, kad būtų pasirinkęs istoriją ar muziką…

  1. KTUG klasėse tikrai būtų buvę žymiai geriau, jei būtų buvę po 20 moksleivių, bet mes juk buvome ŠMM įkaitai… Negalėjau leisti, kad mūsų mokytojai uždirbtų mažiau tik dėl to, kad klasėse yra po mažiau moksleivių. Be to, Jūs žinote, mes šiek tiek papildomai užsidirbdavome priimdami už papildomą mokestį.

Nėra lengva finansų vadyba, kai esi įkaitas…

Sokolovas, 2016-05-30 14:15:10

Na, į KTUG patekdavo geriausi mokiniai. Ten ir su 50 moksleivių klase būtų įmanoma produktyviai dirbti…

O jei “paprasta” mokykla, tai…pakanka vos kelių nenorinčių mokytis chuliganų, ir mažoj klasėj neįmanoma bus dirbti…

Prastai besimokančių nėra ko priimt į 11 klasę, mokykla neturi būti socialinė prieglauda. Dabar priima į 11 klasę visus, net prievarta varo. Tai ko jiems stengtis visus tuos “pupus” laikyt?