Dabar jau reitinguos kitus…

Jau rašiau, kad po ketvirčio amžiaus KTUG tradicija leisti moksleiviams anonimiškai reitinguoti (vertinti) mokytojus ir direktorių buvo nutraukta.

Ir štai vakar gaunu kažkurios mokyklos mokytojos laišką, kuriame ji susirūpinusi rašo, kad jų mokyklos direktorius paskelbė – mokslo metų pabaigoje mokytojus reitinguos mokiniai, jų tėvai ir mokyklos administracija. Štai, kažkas nori pasinaudoti mūsų patirtimi!

*

Aš pasakyčiau tam direktoriui: nedarykite to! jokiu būdu nedarykite to!

Ir jums, ir mokyklų bendruomenėms turiu paaiškinti plačiau, kol dar džinas neišleistas iš butelio.

Prisimenate, kiek kartų aš čia piktinausi, kad mus, KTU dėstytojus, vertindavo studentai? Kiek kartų įvairiuose posėdžiuose ir „reitingų“ aptarimuose aiškinau – man nerūpi, kaip mane vertina koks nors matematikos neišmanantis bukagalvis, koks nors gal 1-2 kartus į paskaitas atėjęs tinginys. Stebėjausi, kaip, pataikaudami studentams, fakultetų vadai tokiais „reitingavimais“ leidžia žeminti dėstytojus, net suteikia studento vardo nevertiems žmogeliams galimybę rašyti patyčioms prilygstančius komentarus.

*

Tai jau kaip ir viską pasakiau apie mokytojų reitingavimą kurioje nors „eilinėje“ mokykloje. Direktoriaus paklausčiau: ar moksleiviai yra tokie, kurių įvertinimais pasitikėsite? Kaip moksleivių tėvai gali vertinti mokytojus, jei vienus mokytojus jie pažįsta, kitų gal nė matę nėra, jei vieni tėvai mokykloje būna bent kartą per mėnesį, o kiti – gerai, jei kartą per metus? Visiškas nesusipratimas – leisti administracijai „reitinguoti“ mokytojus. Rezultatas maždaug toks: tiems paskyriau premijas, o tiems – papeikimus. Žinoma, aš visada žinojau, kaip vertinu kiekvieną savo mokytoją, bet tas žinojimas tiems mokytojams būdavo pateikiamas kiek įmanoma subtilesnėmis (kartais – ir grubesnėmis…) formomis. Administracija jokiu būdu neturi parodyti, kad štai šis mokytojas „šiek tiek“ geresnis už aną. Galima kalbėti apie vieno ir kito mokytojo privalumus, trūkumus, bet negalima jų lyginti vieno su kitu.

***

Bet juk reitingavimas – gerai? Taip! Gyvenimas mus reitinguoja, reitinguoja, kasdien reitinguoja! Mokytojai turi būti reitinguojami! Bet tik jau ne taip, kaip KTU dėstytojai… O kaip? Dabar atsakysiu labai trumpai: yra ekspertinis vertinimas. Moksliškai teisingai (baisiausia nelaimė – šališkumas, korupcija! prisiminkite ministerijos įdiegtą mokytojų atestavimo sistemą – brrrr!…) pritaikius šį mokslu pagrįstą metodą, reitingavimas bus teisingas.

Atsakymai

Burgis, 2015-05-21 09:11:52

Patirtis…

Kristina, 2015-05-21 11:22:26

Kažkada vienoje su švietimu susijusioje įstaigoje vyko toks dalykas, kai psichologė per etikos pamokas kalbėdama su mokiniais ir turėjusi su jais labai gerą kontaktą, kiekvienais metais mokiniams duodavo po popieriaus lapą ir paeiliui apie visus mokytojus buvo prašoma parašyti atsakymus į keletą klausimų-ar tinka tai, kaip mokytojas dėsto pamoką, kas patinka, kas ne ir kaip su jų žinių vertinimu. Buvo pasakoma, kad ši apklausa yra anoniminė ir niekas, išskyrus tą mokytoją, nematys rezultatų, tai yra, skirta paties mokytojo įsivertinimui. Rezultatai buvo tokie: mokiniai labai noriai pildė, absoliuti DAUGUMA mokytojų džiaugėsi šiomis apklausomis ir netgi prašydavo jas padaryti, nes mokinių atsiliepimai buvo daugiausiai pozityvūs, išskyrus keletą mokytojų, kurie sulaukė daugiau kritikos ir buvo nelabai patenkinti šia apklausa, bet ši kritika buvo visiškai pelnyta..vienintelė problema ir šiuo ir kitais atvejais yra mokyklos vadovai. Ar jie sugeba atkoduoti mokinių kalbą bei kritiškai įvertinti mokinių nuomonę, kur jie perlenkia ir pagražina bei panašiai? Deja, man atrodo, kad tokių vadovų yra vienetai. O įvertinimas iš mokinių pusės kiekvienam mokytojui yra absoliučiai būtinas. Čia tik mano nuomone bei patirtimi:)

AŠ, 2015-05-21 11:37:41

direktoriau,

niekuomet nebijojau studentų/mokinių vertinimo. Sąžiningai dirbusius SENIAU teisingai įvertindavo. DABAR studentai, o ypač mokiniai labai pasikeitė: jie vertinant stengiasi dažniausiai ATKERŠYTI (už blogą pažymį, teisingą žodį jų atžvilgiu ir t.t), bet ne įvertinti. Dabartiniai direktoriai (ne Jūs) į tai nekreipia dėmesio: sąžiningus presuoja, nes svarbi tik kliento, atnešusio krepšelį, nuomonė. Taip yra LSMU mokykloje.

Jei kalbate apie mokslišką ekspertinį įvertinimą, tai jis turi būti tik TOKS:

vienuoliktokai vertina mokytojus, kurie mokė dešimtoje, dvyliktokai – kurie mokė vienuoliktoje klasėje. Studentai dėstytojus vertina irgi panašiai: 2-kursiai 1-ame kurse mokusius dėstytojus ir t.t. Bet GERIAUSIAI būtų, kad vertintų dėstytojų darbą JAU BAIGĘ mokslus studentai, o mokytojus – IŠLAIKĘ EGZAMINUS mokiniai.

Sokolovas, 2015-05-21 12:04:03

NEGALI KIEKVIENA VIRĖJA VALDYTI PEDAGOGŲ

Mokiniai bei studentai gali reikšti savo nuomonę apie mokytojus bei dėstytojus, tačiau klausimynas turi būti parengtas apgalvotai. Esmė tai, kad besimokantis žmogus, pats neturėdamas reikiamos žinių apimties bei patirties, negali reikšt vienareikšmės nuomonės apie pedagogų darbą.

Bet jei, pavyzdžiui, mokytojas neaiškina pamokos, ar “nespėja” baigti spręst uždavinio ( nors pradėjo), arba dėstytojas nuolat “rodo” savo dalyko neišmanymą, tai besimokantieji turi teisę tai pastebėti.

Tėvai jokiu būdu negali “reitinguoti” mokytojų, nes jie patys dažniausiai nėra specialistai. Tėvai nusimano apie mokytojus ne daugiau , nei mokytojai “nusimano” apie tėvus bei jų darbų specifiką.

Negali “kiekviena virėja” valdyti mokytojų.

petras, 2015-05-21 12:45:41

Sokolovai, o kaip nuomonės reiškimas yra tapatus valdymui ?

Sokolovas, 2015-05-21 13:00:53

Petrui:

Jis tampa tapatus, jei “nuomonė” tampa pedagogų atrankos kriterijumi, ar bent jau svertu administracijos rankose.

petras, 2015-05-21 13:18:16

tai vat ir nesuprantu, kas pagal jus yra “virėja”. ar tai moksleivių tėvų arba moksleivių nuomonė, ar tai mokyklos administracija su direktoriumi ?

nes kažkaip susidaro įspūdis, kad tėvai/moksleiviai ir jų nuomonė yra ta “virėja”, nors vadovaujantis logika, tai greičiau būtų administracija 🙂

p.s. Peilis pikto žmogaus rankose tampa žudymo įrankiu 😀 kaip ir skalbinių virvė gali tapt

XXX, 2015-05-21 13:28:00

Sutinku su Petru. Tokia panieka jaučiama Sokolovo komentaruose, ir žodis nuomonė kabutėse. Maniau, jis šiaip įkyrus, o pasirodo, piktokas žmogus. Matematika dar nėra gyvenimo prasmė, pone Sokolovai. Pasimokykite iš B. Burgio, jis į gyvenimą ir žmones žiūri žymiai plačiau.

Sonata, 2015-05-21 14:05:33

Vertinti destytojus turetu studentai, kurie turi motyvacija studijuoti. Kurie istikruju stengiasi. Ne tinginiai ir ne bukagalviai.

Idomu butu paziuret/suzinot kiek pasikeite studentai (jei is viso pasikeite) per tuos daugiau nei desimt metu nuo mano baigimo KTU. Nes kai tuo metu buvau studente, buvo daug tokiu, kurie akivaizdziai rodydavo nepagarba destytojams: metydavo kvailas replikas paskaitos metu, laidydavo popierinius lektuvelius ir t.t.

Teko studijuoti universitete uzsienyje. Tai galiu pastebet, kad studentu poziuris i destytoja ir pacias studijas labai skiriasi.

petras, 2015-05-21 14:51:18

Sonata, o pastebėjote, kad ten dėstytojų ir universiteto požiūris į studentus taip pat skiriasi ?

kaltos dažniausiai būna abi pusės (čia kaip vedybiniam gyvenime :D).

Burgis, 2015-05-21 14:54:44

petrui ir Sokolovui: aš judu kada nors išmoksite saiko komentuoti?…

petras, 2015-05-21 14:57:44

mes diskutuojam, ne komentuojam 😛 🙂

Burgis, 2015-05-21 15:03:01

petrui: nereikia susireikšminti! Ir be jūsų čia užsuka apie 1600 žmonių per parą, gerbkite juos.

qwerty, 2015-05-21 19:09:22

Komentatorė Aš tvirtina, kad kalbant apie mokslišką ekspertinį įvertinimą, tai jis turi būti tik TOKS:

vienuoliktokai vertina mokytojus, kurie mokė dešimtoje, dvyliktokai – kurie mokė vienuoliktoje klasėje. Studentai dėstytojus vertina irgi panašiai: 2-kursiai 1-ame kurse mokusius dėstytojus ir t.t. Iš to logiška išvada tokia,kad “moksliškiausias” būtų vertinimas, jei mokytojus vertintų mokiniai, kurie mokslus baigė prieš metus. O pats moksliškiausias būtų vertinimas tų, kurie mokyklą baigė prieš 40 metų.

Rasa, 2015-05-21 19:17:16

Qwerty, ten ko gero tikrai ne komentatorė, tas AŠ. Čia toks dėstytojas vienas būdavo, taip vadinosi 🙂 Lyg p. Algirdas 🙂 Jei gerai pamenu. Toks piktas truputį kartais atrodydavo 🙂 Man taip atrodydavo 🙂

Be gal ir klystu. Nes ir Sonatų jau čia prisidaugino ir Andrių…

qwerty, 2015-05-21 19:26:15

Labas, Rasele, kaip tu laikaisi, gražuole?

Rasa, 2015-05-21 19:37:50

Qwerčiui: ačiū už gražuolę :)))) Net juokiuosi galvodama, pagal ką sprendi, jei nematęs 🙂 O laikausi tai kaip… Hmmm… Spalvotai 🙂 Daug čia visko aplink mane vyksta 🙂

qwerty, 2015-05-21 20:00:40

Tai papasakok, kas ten apie tave taip jau vyksta. Juk žinai, kaip man (tinklaraštininkui ar kitiems) taip patinka, kai tu ką nors mums pasakoji…)

Sonata, 2015-05-21 20:53:45

Mano tikrasis vardas Sonata. Sonata Davanger. Neturiu ko slepti.

Rasa, 2015-05-21 21:23:36

Sonatai D.: Puiku, tik čia prieš jus ilgai rašė Sonata, kurios pavardė kitokia, kiek žinau 🙂 Ir mums, skaitantiems, dabar neaišku, kur kuri rašo 🙂 Būtų gerai, jei kažkaip atsiskirtumėt, pav. Sonata D. ir Sonata. Ar pan.

Qwerčiui: Nelabai turiu laiko daug pasakot, pas mane beveik trečią savaitę dar svečiuojasi draugė iš užsienio, aš neseniai grįžau iš darbo ir mes dabar kepam mandrą pyragą, o paskui jį valgysim ir žiūrėsim euroviziją. Be to, kai paskambinsi, tai ir papasakosiu :))))))))))) Gal 🙂