Dar kartą apie svorį ir nagus…

Uf… Baigiau taisyti savo studentų darbus! Du didelius kalnus popieriaus perrausiau: vienas kalnas – individualūs namų darbai, kitas kalnas – vakarykščio kontrolinio patikrinimo rezultatai. Norite sužinoti, kokie tie rezultatai? Norite, kad man nebeleistų dirbti? Norite, kad studentai mane dar kartą įvertintų (nuvertintų)?

*

Ne, nesakysiu! Bet priminsiu Michailo Bulgakovo teoremą: rankraščiai nedega. Nė už ką niekam neatiduosiu tų darbų! Į žemę užkasiu jums nežinomoje vietoje. Išsikasiu tada, jei prireiks viešai aiškintis, koks aš netikęs dėstytojas…

*

Bet šį kartą ne apie tai. Priminsiu jums savo mėgstamą teoremą, kurią man kadaise pasakė to fakulteto, kuriame dirbu, prodekanas: neįmanoma numesti svorio vien karpant nagus. (Čia rašiau, kad viena mokytoja seminare teoremą papildė: dar reikia ir makijažą nusivalyti…). Tuos rezultatus, apie kuriuos rašau, suvedžiau į kompiuterinę apskaitos sistemą. Gudrią sistemą! Ten yra net toks skyriukas „Siūlomas“ – siūlomas įvertis. Jis iš mano suvestų duomenų apskaičiuojamas šimtųjų tikslumu. Šimtųjų tikslumu! O kas iš to? Jei parašyčiau tą įvertį, kurį dabar sistema siūlo, tai, ko gero, fakultetą tektų uždaryti… Ne, aš to nepadarysiu! Tol karpysiu nagus studentams, kol jų – studentų, ne nagų – svoris tiks…

*

Tai – smulkmena. Bet tai atspindys visos Lietuvos, visos Europos veiklos, kuri rusiškai vadinasi „dulkės į akis“. Yra apie ką pagalvoti…

Atsakymai

Burgis, 2013-05-23 11:29:18

Įverčiams…

Martynas, 2013-05-23 14:45:37

Pažymiai baisūs. Gali būti dvi iš šių priežasčių:

a) B.Burgis supyko, dėl blogo įverčio.

b) Blogi studentai.

c) Ne vien studentai kalti, kad jų įvertinimai žemi.

Burgis, 2013-05-23 15:23:05

Martynui: aš neturiu teisės pykti, nes: 1) esu gana pagyvenęs, turiu taupyti sveikatą; 2) nenoriu, kad man nebeleistų dirbti; 3) studentai, nepaisant visų vertinimų, man patinka!

*

Studentai nėra blogi, jie tiesiog arba nestudijuoja, arba nepajėgūs studijuoti.

*

Žinoma, kad ne vien studentai kalti! Visa švietimo sistema kalta, visa politinė valdžia kalta. Bet kas su manimi solidarizuojasi?

*

Svarbiausia – protokolai saugomi! Prireikus surengsime net tarptautinę ekspertizę ir man pavyks įrodyti, kad nors esu labai talentingas, bet tiek per semestrą studentų sugadinti negalėjau!

*

Pagaliau – pamatysite, koks puikus bus galutinis rezultatas! Pamatysite.

Stud.ktu.lt, 2013-05-23 17:02:36

Tikriausiai man, kaip ir daugeliui kilo klausimas: Kiek buvo vertas klausimas apie alfa generatorių ( iš 10 balų, tarkim) ir kaip reikėjo į jį atsakyti (trumpai), kad būtų pasiektas tas balas?

Studentas, 2013-05-23 17:19:10

Tikėkimes, kad daugiau studentų įvertins Jus kokybe.ktu.lt puslapyje ir kad patys vertinimai bus geresni!

po egzamino ex-studentas, 2013-05-23 17:24:21

O kartais visų studentų pažymių vidurkis nesudaro 3.5?

Burgis, 2013-05-23 17:28:08

Stud…: jei kas nors būtų parašęs bent 2/3 to, kas parašyta mano studentams duotame konspekto puslapyje ta tema – 10 balų! Niekas neparašė nė 10 proc. to, kas ten parašyta…

Burgis, 2013-05-23 17:28:32

Studentui: ne, vertinimai manęs nebedomina!

Kitas studentas, 2013-05-23 17:47:23

Tai mum reikėjo parašyt tą kas Jūsų konspekte? Nes klausimas buvo “ką galima daryti su skaičių generatoriumi”, o ne “ką aš jum pasakojau apie generavimą”.

Studentas, 2013-05-23 17:50:41

Jūs pats sakėte, jog reikia mokytis tai, kas mums įdomu, tai mes taip ir darome.

Stud.ktu.lt, 2013-05-23 18:25:03

atsiverčiau konspektą ir supratau, ką norėjote pasakyti, iškart. Priimu savo žemą balą, tiesiog net nepagalvojau, kad taip rašyti reikia, bet dabar galvoju, kad kitaip neitų rašyti.

Aprašyti kur panaudoti galima, pvz.: Normaliąjame skirstinyje, vidurkyje/vidurkių vidurkyje, Monte Carlo metode ir pan… Tiesa?

Studentas, 2013-05-23 18:34:07

Come on, gal aš ir nemoku matematikos (atitinkamai iš matematika 1/matematika 2/taikomoji matematika išstenėjau tik po 6), bet 1? Būtų 3, ar 4, suprasčiau. Bet 1???? No way. Uždavėt klausimą apie praktinius pritaikymus ir gavot atsakymą, kur praktikoj pritaikyt galima, o įvertis 1? Čia retorinis klausimas, atsakymo nereikia.

Saulius, 2013-05-23 19:05:47

Ar kas nors galėtų man logiškai paaiškinti. Kam tie pažymiai iš viso reikalingi ? Kam reikalingos tos vertinimo sistemos ? Paskutinis mano dėstytojas iš karto pasakė. “Jūs užsimokėjote už šį kursą nemažus pinigus ir tai parodo jūsų motyvaciją. Aš jums nesiruošiu rašyti jokių pažymių ir nereikalausiu daryti namų darbus, nors juos ir užduosiu. Mano didžiausias rūpestis, kad jūsų pinigai nebūtų išleisti veltui išdėstant kuo kokybiškiau kursą. Jei jums ne gaila savų pinigų, galite visai nesimokyti, o tiesiog gerai praleisti laiką”. Šitai aš suprantu. O tas žaidimas katė-pelė atrodo tokia atgyvena, kad net nebejuokinga.

Studentas, 2013-05-23 19:53:20

Dėstytojau – jūs esate puikus oratorius ir lektorius, tačiau vienas pagrindinių dalykų, kurių trūko – tai apibendrintų klausimų sąrašas prieš kiekvieną kolį , kad galėtume orientuotis kaip ir kam ruoštis. Kol buvo tokia sistema – iki šio pusmečio matematika sekėsi puikiai. Tiek teorija tiek praktika. O dabar – ačiū KTU, kad laborai buvo ne pas jus, nes tokiu atveju šiandieną pats sau karstą užsikalinėčiau. Aišku geriausiai kas galėtų būti – vertinimo sistema kaip pas dėstytoją, kurį pavaduojate. Mums ta statistika ir tikimybes teoriniame lygmenyje yra dar vienas laiškas į spam folderį. Būtų užtekę daug uždavinių pavyzdžių ir sprendimų.

Žmogus, 2013-05-23 20:08:24

Albertas Einšteinas yra pasakęs: „Kiekvienas yra genijus. Bet jei apie žuvį spręsite pagal jos gebėjimą įlipti į medį, ji visą gyvenimą galvos esanti kvaila.“

Kas męs esame? Jauni neatskleidę genijai? Ar žuvys, kurios privalo mokėti įkopti į medį?

Nuo pat gimimo, mus “išdresiravo”, žinant medį, sužinoti kaip į jį įlipti. Bet prieš Jūsų “atsiskaitymus”, nebūna pateikiamas “medis”, būna žinoma, kad tikrai reikės “įlipti”…O atėjus į atsiskaitymą, paaiškėja kad medis buvo tik teoriškas… Išmokti teorijai, tiesiog rankos nekyla. Kokia prasmė mokytis sausas žinias? Prigrūsim protą “žinių”, bet nemokėsime mąstyti, tapsime marionetėmis! Ir kas iš to? Ir vėl kartosime švietimo sistemos klaidas?

Jeigu kaltinate visą švietimo sistemą, tai ar kaltinate pats save? Juk esate, tos sistemos dalis… Ir ar savo dėstymo metodiką, laikote geresne sistema? Rezultatai.. prasti rezultatai…

Kiek pamenu, Jūs norėjot, kad po Jūsų paskaitų, mes išeitume geresni, “patobulėja”…

Patobulėjimas, tai grynai mechaninių žinių įgijimas? Tarkim, pateikiama formulė ją išmoksi ir jau tampi protingesnis? O kur išmintis naudotis… Išmintis sugalvoti savo formulę?

Mes jaunoji karta įgrūsta į dėžę… Niekas nepasikeis, tol kol nebūsime išmesti iš dėžės… Didele dėžė, tai vistiek dėžė…

Sutinku su Jumis, reikia visą sistemą atnaujinti, bet pradėti nuo šaknų, o ne nuo viršūnės…

po egzamino ex-studentas, 2013-05-23 20:13:13

Kai rotacija ant nosies, viskas kas rūpi yra tik balai.

Burgis, 2013-05-23 20:44:50

po egzamino…: kokia rotacija? Kam?

Burgis, 2013-05-23 20:50:49

Visiems studentams: Matematika yra mokslas. Nesutinkate? O jei sutinkate, tai ir rašykite moksliškai, o ne „pakalbėsiu apie…“. Semestro metu dėsčiau šio semestro matematiką. Tai ir atsakinėkite šio semestro matematiką, o ne „pakalbėsiu apie…“. Kaip gali būti vienetas?!!! Pirmadienį atsiversime Jūsų darbą ir pasižiūrėsime… Visų atsiversime, jei prireiks. Pasiruoškite ilgai dienai…

Martynas, 2013-05-23 22:18:35

Galite priminti savo vertinimo sistemą ? Kad ramiai baigčiau šį semestrą ME1 ir ME2 turi būti >= 5 ? Ar (ME1 + ME2)/2 turi būti >= 5 ?

Saulius, 2013-05-23 22:50:01

Žmonėms: protestuojate iš nevilties, kad turite menką pasirinkimą ? Pasirinkimas yra ir vienas iš variantų yra – Khan Academy.

Istorija tokia. Kartą Naujajame Orleane, JAV emigrantų iš Bangladešo šeimoje gimė toks Salman Khan. Mokėsi Masačiusetso Technologijų Institute, kur įgijo bakalaurą bei magistrą matematikos, elektronikos inžinerijos ir kompiuterijos srityse. Toliau mokėsi ir baigė MBA (Master of Business Administration) Harvardo Verslo Mokykloje.

2004 metais jo puseserė paprašė pamokyti matematikos ir jis sutiko. Ir tai jam sekėsi puikiai. Po to, jo pradėjo prašyti pamokyti kiti giminaičiai ir draugai. Taip po truputį jis atskleidė savyje retą talentą mokyti kitus ir nutarė savo pamokas patalpinti youtube.com. Pasisekimas buvo toks didžiulis, kad jis 2009 metais nutarė palikti savo pelningą finansų analitiko darbo vietą ir paskirti visą savo laiką mokymui. Taip jis įkūrė savo ne pelno siekiančią ir tik iš labdaros išsilaikančią Khan Academy. Jos populiarumas yra pasiekęs tokį lygį, kad net užtemdė Masačiusetso OpenCourseWare (pastarosios kursų peržiūrų yra 50 milijonų, kai Khan akademijos 268 milijonai). Akademijai dėkingi žmonės remia savo pinigais talentingą mokytoją ir jo veiklą. Kelios dotacijos siekė net po 10 000$ ir 100 000$, ją remia Bilo ir Melindos Geitsų fondas, Google 2010 metais paskyrė 2 milijonus $ tam, kad kursai būtų išversti į kitas kalbas. Meksikos verslo magnatas Carlos Slim skyrė reikšmingą sumą kursų vertimui į ispanų kalbą. Bilas Geitsas prisipažino, kad jo vaikai mokosi iš Khan Akademijos kursų. Talentingo mokytojo akademija toliau plečia savo kursų paletę nuo matematikos iki fizikos, chemijos, finansų, kompiuterijos, logikos, gramatikos.

Norintiems mokytis ir išmokti atėjo auksiniai laikai. Pirmyn !

Burgis, 2013-05-24 07:54:51

Martynui: vertinimo sistema ne mano, o KTU! Bet mano tos sistemos interpretacija jums patiks…

petras, 2013-05-24 09:23:56

tai einšteinas buvo ne tik fizikas, bet ir didžiulis “gyvenimo” žinovas ?:D