Dar kartą apie žinovus ir „žinovus“

Kiek kartų aš jau rašiau, kad yra dalykų, kurių niekas negali objektyviai įvertinti?

„Neišmokau tavęs aš įvertinti blaiviai,

kaip eilėraščių savo, sapnų prigimties…“

Taip rašiau savo mylimajai, todėl dabar ji – mano žmona.

Čia jūs vertinate visokius mano rašinėlius, žadindami mano smalsumą ir šypseną…

Vargšų abiturientų literatūros darbus vertina tie, kurie net nematė tų abiturientų…

*

Jau ne pirmą kartą įrodinėju, kad paprasti mirtingieji poezijos ir paveikslų visai nepajėgūs įvertinti. Štai pasigrožėkite.

Vienoje ne Kauno mokykloje 20 mokytojų anonimiškai vertino septynis eilėraščius. Ten buvo Sergejaus Jesenino, Iljos Erenburgo, Važos Šiukašvilio, Donaldo Kajoko ir B.B. eilėraščiai. Pateikiu įverčių lentelę.

Prašyčiau dabar priskirti eilėraščius autoriams.

Prašyčiau atkreipti dėmesį į įverčių (žiūrėkite, kaip išsidėstė „į“!) išsibarstymą ir vidurkių „centrizmą“.

Prašyčiau atkreipti dėmesį į dvidešimtojo vertintojo šaržą.

Prašyčiau suprasti, kokia to vertinimo beprasmybė!

Atsakymai

Burgis, 2012-11-05 15:56:12

Na, įvertinkite…:-)

sqrt, 2012-11-05 18:33:41

Kokiu matu jie ten vertino? Atrodo bent pusė stulpelių tiesiog surikiavo eilėraščius pagal gerumą nuo 1 iki 7, gal tokia ir buvo užduotis? Ar čia turėjo būt standartinė mokyklinė dešimtbalė?

Burgis, 2012-11-05 19:20:00

sqrt: vertino mokytojai, o tai reiškia, kad daugelis galėjo ir nesuprasti instrukcijos… 🙂 Nepaisant to, netenka abejoti, kad jų nuomonės kardinaliai skiriasi.

*

Tai įsidėmėkite: jei mokytojai matytų, kaip jie patys nesupranta užduočių, kaip jie nemoka mokytis, nemoka išgirsti, nemoka susikaupti – turėtų pasibaisėti!

Regina A., 2012-11-06 00:25:33

Na, ne visi, ne visi. Jau taip neapibendrinkite. Ir tarp kunigų vagių būna 🙂

Kaip ir visur tam tikras procentas išsiblaškiusių, nesukaupiančių dėmesio (gal per naktį taisė kontrolinius darbus, o gal slaugė ligonį?), kita dalis į seminarą (ar pan.) atėjo atsipalaiduoti, gerai laiką praleisti, trečia dalis – buvo atidūs…

Regina A., 2012-11-06 00:33:46

O dar yra ir skonis. Vieniems vieni, kitiems kiti patinka. Čia gi poezija, ne kokia „interpretaija“ ar tema, kur pagal taisykles turi būti tas, anas, trečias…

Laisvė, jausmas, polėkis, nuotaika: gal laimė, o gal liūdesys (vakar būtų tikęs, o šiandien ne), gal nusivylimas…

Ar galima tai įvertinti?

Jaunystėje žavėjausi vienais poetais, dabar – kitais. Nuo daugelio faktorių priklauso, nuo mano nuotaikos, rūpesčių ar sėkmių gausos ir t.t.

Burgis, 2012-11-06 08:25:50

Reginai A.: šaunu, kad ginate mokytojus! Aš gi neapibendrinu, bet reikalavimai mokytojams turėtų būti aukštesni nei moksleiviams, tiesa?

*

Dėl vertinimo. Negalima taip! Kas tai būtų, jei moksleivio darbą mokytojas vertintų priklausomai nuo nuotaikos, rūpesčių, liūdesio ar laimės?! Jei aš prašau seminare įvertinti eilėraščius ar paveikslus, tai užmiršk visus asmeniškumus! Privalai dirbti kaip ekspertas. O jei negali, tai kodėl manai, kad gali būti mokytojas?

Jūratė, 2012-11-06 11:30:09

„Tai įsidėmėkite: jei mokytojai matytų, kaip jie patys nesupranta užduočių, kaip jie nemoka mokytis, nemoka išgirsti, nemoka susikaupti – turėtų pasibaisėti!“

Pasibaisėjimas gali būti dviejų tipų:1)skatinantis prižinti, norėti keistis,augti, tobulėti;2)nepripažįstantis visa to.

Mokytojai turi nuolatinį pasiteisinimą, jog jie pavargę…

petras, 2012-11-06 13:33:42

Manyčiau Regina iš dalies teisi. juk tai nebuvo interpretacija eilėraščių ar analizė ar kažkas panašaus. o tik reikėjo įvertint, t.y. išsakyt savo asmeninę subjektyvią nuomonę balais. tai labiau panašu į kritiką ar kokybės įvertinimą, o ne nagrinėjimą kūrinio.

aišku aš palaikyčiau mintį, kad geriau būtų atsisakyt ar kažkuo pakeist kūrinių interpretacijas abitūros egzaminuose, bet šiuo atveju buvo visai kita užduotis ir rezultatai manau visiškai dėsningi ir nei kiek nenustebino.

p.s. 20tas vertintojas gal būt buvo truputi kažko “paveiktas”, kad jam taip patiko visi eilėraščiai 🙂

Random, 2012-11-07 14:56:11

Nieko asmeniško, bet man atrodo, kad kabutėse rašyti žodžio, norint jį išryškinti, negalima(pav. mokytojas ir Mokytojas, žinovas ir Žinovas).

Burgis, 2012-11-07 15:28:04

Random: kabutėse žodis rašomas ne norint išryškinti, o norint pasakyti „neva“: „žinovas“ reiškia, kad jis nėra žinovas, bet tokiu dedasi…

Burgis, 2012-11-07 15:28:36

Nesupratau, ką jūs norėjote pasakyti tokiu temos reitingu?

Filo, 2012-11-07 19:10:48

Manau minusai rodo reakciją į atžagarų stilių.

_“kiek kartų jau rašiau”

“žadindami mano šypseną”

“pasigrožėkite”

“paprasti mirtingieji visai nepajėgūs įvertinti”

“prašyčiau, prašyčiau, prašyčiau…”_

Burgis, 2012-11-07 21:00:30

Filo: stilius ne atžagarus (atžarus), o ryžtingas. Čia vyro svetainė, o ne mergytės. Jei už tai toks reitingas – aš džiaugiuosi.

Filo, 2012-11-07 21:58:57

Vyriškumas yra gerai. Už vyriškumą žmonės deda pliusus.

Pliusus.

Burgis, 2012-11-07 22:11:24

Filo: žmonės deda pliusus. Žmonės. :-)))

Filo, 2012-11-08 00:24:19

Sąmojinga. 🙂