Vakar mes su penktokais mokėmės suprasti patarles. Prieš kurį laiką pastebėjau, kad mažieji mokinukai sunkiai supranta, ką patarlėmis norima pasakyti. Šios, apie arklį, tikrai nesuprastų! Juk jie nežino, kaip arkliai buvo perkami, kam į tuos dantis žiūrėti…
*
Gerai, jei jie taip priima (nežiūri į dantis…) ir mano kaskart dovanojamus lapus su informacija. Blogai, jei jie į tuos lapus visai nežiūri… Bet žiūri, žiūri! Mačiau, kaip jie susidomėję bandė tinkamai žuviai priskirti tinkamą pavadinimą…
*
Vieną šios svetainės lankytoją sudomino, ką gi aš kaskart dovanoju savo mažiesiems kursų lankytojams? Manau, kad ta idėja gali praversti visiems mokytojams. Tiesą sakant, to projektėlio idėjos yra kelios:
-
Visi žinome, kad žiniatinklis sklidinas informacijos, bet ar daug vaikų maudosi toje informacijos jūroje? Reikia kažkam iš mokytojų ją susisteminti, „autorizuoti“, tinkamai dozuoti. Tai ir darau.
-
Moksleiviai, ne tik mažieji, mėgsta, kai pamokoje yra kas nors „ne į temą“. Pamoka turi būti laukiama dėl netikėtumų. Niekas iš mano mokinukų nežino, ką gaus eilinio užsiėmimo metu. Manau, kad jiems ta intriga patinka.
-
Aš ruošiu jiems informaciją ir pats tuo metu ruošiuosi pamokai. Aš mokausi! Labai geras būdas prisiversti pasimokyti, pasikartoti. Patikėkite.
-
Taip parengiama informacija kaupiasi tiek mano, tiek moksleivių segtuvuose. Aš manau, kad per metus jie gauna gana įdomią „knygelę“. O jei taip visi mokytojai juos apdovanotų? Kiek daug įdomių knygelių jie prisirinktų! O mokytojai neturėtų skųstis, kad ilgai turi ruoštis kiekvienai pamokai – ta parengta informacija greitai nesensta, tiks ir kitam kartui. O po kelių (keliolikos) metų mokytojas galėtų išleisti ir tikrą savo parengtos medžiagos knygą. Bėda tik dėl autorių teisių – tuoj kas nors sugalvos užsidirbti nedirbdamas…
***
Štai kelios mano parengtų informacinių lapų temos:
-
Lietuvos himnas.
-
Pasaulietinis Dekalogo aiškinimas (žr. priedą).
-
Žaibas.
-
K.Donelaitis. „Metai“.
-
Saulės sistema.
-
Kolumbas.
-
Fibonačio skaičiai.
-
Romėniškieji skaičiai.
-
Perpetuum mobile.
-
L. Ešero pasaulis.
-
Pirmasis žmogus Mėnulyje.
-
Radiacija.
-
Spektras.
-
Didingi žmogaus kūriniai.
-
Tarmės.
-
Rasės ir tautybės.
-
Garnys, gandras ir gervė.
-
Žuvys.
-
Šunys.
-
Baltijos šalys.
Ir, žinoma, matematika, matematika… 🙂
Atsakymai
Burgis, 2012-04-11 11:30:48
Gerai?…
D., 2012-04-11 11:54:52
norėčiau pareklamuoti vieną mokytojo svetainę, kuri bus naudinga ir mokytojams ir mokiniams – http://it.main.lt
rascallt, 2012-04-11 12:55:23
iniciatyva sauni, mielai ir pats paskaityciau. Bet kaip sakete, informacijos yra jura, ir jei kiekvienas mokytojas kazka duos, daugelis vaiku ne uz ilgo pasijus skestantys. Dozavimo nereikia kol jus vienas toks geras, bet jei butu tokiu daugiau – ziu, ir komiteto smm gali prireikti 🙂
Vladas, 2012-04-11 14:01:28
to rascallt:
Nesu mokytojas, bet spėju, jog labai svarbu su kokia prievartos doze tie papildomo skanėstai vaikams maitinami. Jei kiekvienas vaikas neverčiamas būtinai “įsisavinti” visą papildomą medžiagą – niekas nepaskęs.
Yra mokytojų kurie sugeba vaikus “paskandinti” ir su jų dalyko ŠMM aprobuoto vadovėlio medžiaga.
Kažkada vyresniajai dukrai pati baisiausia ir sudėtingiausia pamoka buvo tapusi muzika (kontroliniai, testai ir t.t.). Mokytojas, paklaustas kodėl tiek daug ir plačiai reikalaujama, paaiškino, jog nieko papildomo nereikalauja. Tik tai kas yra vadovėlyje ir numatyta ŠMM patvirtintoje programoje.
Rimta problema, kad vieno kurio dalyko vadovėlį ir programą tvirtina to dalyko specialistai ir neatsižvelgiant į kitų dalykų apimtį, susidaro subjektyvi nuomonė, jog čia reikia išmokti visai nedaug.
Gal ŠMM galėtų įvesti tvarką, kad specialistai prieš tvirtindami savo dalyko programą, laikytų visų tos klasės dalykų egzaminus ir testus?
Iš arčiau, 2012-04-11 14:04:03
Negerai…
- Pasaulietinis Dekalogo aiškinimas (žr. priedą).
Dekalogas neaiškinimas, jis turi būti priimamas už faktą, tačiau čia tik mano nuomonė.
Pentium100, 2012-04-11 14:16:42
Iš arčiau:
mano nuomonė kitokia – visas taisykles reikia aiškinti, nes žmonės pirma pradeda laužyti tas taisykles, kurių prasmės nesupranta. Jei nesugebama išaiškinti kodėl tam tikra taisyklė yra reikalinga, tai galbūt jos ir nereikia?
Ir kuo mažiau reikia vaikus žaloti religija. Taip, religija yra žala (mano nuomone) – išmokoma neabejoti lyderiais, nemąstyti.
Gintare, 2012-04-11 14:32:22
Oi, už tą segtuvėlį buvom dėkingi ir mes, tėveliai. O mūsų mažajam tos pamokėlės buvo kažkas tooookio. Netikėto. Netradiciško. Įdomaus. Taip užkabino, kad po šiai dienai “aukoja” saldų savo savaitgalio miegą ir toliau mokosi. Savanoriškai. Dabar su nekantrumu laukiu, kol paaugs kitas mažasis. Noriu, kad ir jis pajustų, jog mokytis galima ir kitaip:)
Iš arčiau, net ir dekalogas, kaip ir mišių liturgija ir visi kiti “amžini” dalykai irgi turėtų būti aiškinami. Nes priimti jį už gryną faktą gali tik aklas fanatikas. Tik supratęs, kas ir kodėl vyksta, gali pasirinkti – būti to vyksmo dalimi ar ne.
P.S. Mano mažais (čia tas, kuris dar neturi aplanko), kaip tik mokęsis 10 Dievo įsakymų, ėmė vieną dieną ir paklausė – o ką reiškia “nepaleistuvauk”. Aiškinau. Juk kaip jis gali šito įsakymo laikytis, jeigu net nežino, ką jis reiškia 🙂
Šarūnas, 2012-04-11 14:45:44
Sveiki,
dėkui už papildomą informaciją, kurią gromuliuoju ir galvoju kaip panaudoti savo pamokose.
Aišku, kirminėlis mažas graužia: neatšvies man mokykloje tiek lapelių nemokamai… 😀
Burgis, 2012-04-11 14:49:33
Šarūnui: taip, tai esminė problema! Aš noriu viską daryti spalvotai, bet kai spausdintuvas spausdina, tai man šaltukas per širdį… Nors tai tik 12-15 puslapių, bet padauginus iš užsiėmimų skaičiaus, susidaro… Bet vaikams negalima gailėti!
D., 2012-04-11 15:06:50
Burgiui: jei norit taupyti nuimkit žalsvą foną nuo lapo ir spausdinkit ant žalsvo popieriaus lapų. 🙂
Burgis, 2012-04-11 15:59:38
D.: Geras patarimas, bet aš prisimenu, kad neįmanoma numesti svorio vien karpant nagus… 🙂
D., 2012-04-12 10:35:00
Burgiui: greitai mesti svorį nėra gerai, o centas prie cento – jau ir litas 🙂
P.S. tiesa, pamiršau paminėti, jog jūsų paveikslėlio atveju, prieš spausdinant ant žalsvo popieriaus, reiktų atlikti kai kurias korekcijas.
Arvydas, 2012-04-12 12:31:26
O gal šios svetainės lankytojai gali prisidėti prie tokių “lapų” sudarymo? Juk kiekvienas esame kažkokios srities specialistai, turime įvairių hobių ir pomėgių, todėl galėtume pateikti skirtingos informacijos įvairiomis temomis.. Manau, kad mūsų sudaryti “lapai” būtų įdomus ne tik penktokams, bet ir mums patiems, todėl šeimininkas galėtų atrinkti pačius geriausius ir paskelbti juos savo svetainėje.
Jei tik duotumėte kažkokias gaires informacijos maketavimui! :))
MariusM, 2012-04-12 12:35:51
Arvydai, puiki idėja. Su malonumu pabandyčiau…
Burgis, 2012-04-12 16:06:23
Arvydui, MariuiM: na, jūs tiesiog šaunuoliai! Aš pasiruošęs skelbti! Maketas – koks tik norite, bet pageidautina A4 formato. Temos – kokios tik norite!
Arvydas, 2012-04-12 16:40:41
Ar turėtų būti kažkokie apribojimai spalvingumui? Paraštės? Kokiu skaitmeniniu formatu reikėtų išsaugoti “lapelius”?
Burgis, 2012-04-12 16:44:10
Arvydui: pageidautina, kad spalvos saikingai „rytų rašalą“. Pageidautina, kad paraštės būtų tokios, kokios patinka spausdintuvams (bent „narrow“). Bet viskas suderinama.
Galite siųsti adresu [email protected].
Ačiū!
Arvydas, 2012-04-13 11:04:57
Ar būtų galima ir prasminga informaciją pateikti abejose lapo pusėse? Vienoje pusėje – aktuali informacija, kitoje pusėje – žaidimas ir jo taisyklės, susiję su nagrinėjama tema.. Gal taip išsiplėsti neverta? Ar moksleiviai sugebės sutelkti dėmesį?
Šito klausinėju ne ironiškai, tačiau neturiu daug panašaus darbo patirties..
Burgis, 2012-04-13 11:15:54
Arvydui: manau, kad tinka daryti tik vienoje pusėje (ne visi spausdintuvai varto…). Be to, informacija turi būti „dozuota“ taip, kad net aš sutikčiau ją visą peržiūrėti… 🙂
Miglė, 2012-04-13 21:19:26
,,paprasti” mokytojai to nedarytų (neruoštų informacijos) ne tik dėl to, kad neturi laiko ar tingi, bet ir dėl to, kad lapų spausdinimas irgi kainuoja, be abejo, jie dar apsidraudžia pasakydama frazę: ,,jūs vis tiek neskaitysit” (mano patirtis ir mane mokančių mokytojų logika)
Regina, 2012-04-16 17:09:55
Vyresniems tiktų tema “7 Didžiosios nuodėmės” ir “7 Šiuolaikinės nuodėmės”.