Prieš šešis šimtus metų, kai žemaičius krikštijo, visoje Žemaitijoje buvo šventė, tiesa? Būriais traukė žemaičiai į krikšto vietas. Pasipuošę, su gėlėmis. Pasikrikštiję, pakeitę savo dievus, kuriuos šimtmečius garbino, į naująjį trigubą dievą, kryžiuočių ir kalavijuočių dievą, džiūgavo ir dėkojo. Seniesiems dievams ar naujajam?… Senieji padėjo laimėti Žalgirio mūšį, kas tuo tada abejojo? Bet naujieji buvo patrauklesni!
*
Dabar suprantama, kodėl šiemet tas krikšto jubiliejus švenčiamas aukščiausiu valstybės lygiu. Tokia šventė, tos šventės prisiminimas! Ech jūs, žemaičiai… Išdavęs vieną kartą, išduos ir kitą. Pasidomėkite, Lietuvoje jau yra kelios mormonų bažnyčios. Labai patogi religija, tikrai!
*
Konformizmas, prisitaikymas visada brangiai kainuoja. Tik pagalvokite, kiek mes iš tiesų mokame už priklausymą Europos sąjungai. Mokame savo vertybėmis, gyvenimo stiliumi. Šįryt važiuodamas nuo Parodos kalno pagalvojau: gal tie platūs plačiausi šaligatviai, kuriais niekas nesinaudoja ir nesinaudos, irgi yra pagal kurią nors ES direktyvą?
*
Krikščionybė žemaičiams buvo neišvengiama, pripažįstu. Gyvenime, istorijoje yra daug neišvengiamų dalykų. Bet švęsti?!…
Atsakymai
Burgis, 2013-08-05 09:40:49
Kitaip negaliu, atleiskite…
chemikas Rimas, 2013-08-05 09:55:29
Bravo
Justinijus, 2013-08-05 10:46:34
krikscionims negalima svesti, kriksto jubiliejaus aksciausiu lygiu, del kryziaus karu ir dabartines europos sajungos politikos? =))
Aušrius, 2013-08-05 11:00:48
Okupacinė valdžia švenčia krašto okupacijos jubiliejų. Tai normalu. Ačiū Dievui, turime dar demokratinę santvarką ir niekas mums dabar nedraudžia pasitarti ir paminėti šią tragišką mūsų tautai datą savaip.
Indrė, 2013-08-05 13:55:36
Priskiriu save praktikuojančiai katalikei, dėl savų priežasčių einu į bažnyčią ir man gera. Taip pat visiškai pritariu Burgio mintims. Tai kaip mamos įskiepyti įpročiai: plautis rankas, užsirišti raištelius, nekramtyti nagų.. -viskas labai gerai, viskas išėjo į naudą, bet nemaloniausias atpratinimas buvo nuo nagų kramtymo, nes mama suduodavo per nagus, o instinktyviai pakramčius – per veidą. Esu jai dėkinga už gražius nagus, bet kartu ir skauda prisiminti. Taip skauda ir už visuomenės vertimą susitaikyti su dažnėsiančiais paradais, už prievartinį krikštą ir pan.
petras, 2013-08-05 14:27:12
aš ir dabar dar nagus pakramtau 🙂 bet jie vis tiek gražūs.
žmonės yra egoistai + dauguma siauresnio mąstymo, tai va taip ir gaunasi.
Egidijus, 2013-08-05 19:21:55
Nesuprantu kodel tai vadinama svente….manyciau – minejimas butu teisingiau….bet vis tiek klausimas, kyla ar tikrai to reikia? As pries ….
Saulius, 2013-08-06 03:45:19
betrūksta alaus ir duonos su česnaku… 😉
ak, 2013-08-06 07:20:25
Na, žemaičių tame minėjime buvo nedaug. Šventė, kaip jau pastebėjo Burgis, tik aukščiausio lygio bažnytinė ir pasaulietinė valdžia.Buvo turistų, piligrimų.Aišku, katalikų bažnyčia turi ko triumfuoti – sutriuškino, privertė nulenkti galvas labiausiai užsispyrusią tautą… 313 – 1413 metai… 1100 metų kruvino karo, raganų laužų, mokslinės minties slopinimo – buvo išžudytos ištisos tautos – tamsusis tūkstantmetis Europoje, kada buvo negailestingai persekiojama bet kokia laisvesnė mintis, žudomi mokslininkai, naikinama antikos kultūra, naikinama pagoniškoji kultūra, kankinamos ir žudomos moterys…Kada vienintelė leidžiama knyga buvo biblija, o ir ją reikėjo skaityti atsargiai – Tilio Ulenšpygelio tėvas buvo sudegintas ant laužo už tai, kad skaitė bibliją flamandų kalba. Mat lotyniškai nemokėjo… Taigi štai kokį šaunų jubiliejų minėjo Telšiuose katalikų bažnyčia ir LR valdžia.Ne žemaičiai. Jų keletas atėjo, nebent pasižiūrėti, o dauguma į tą šurmulį nekreipė dėmesio.
Aušrius, 2013-08-06 07:41:31
Atkreipkit dėmesį: “1100 metų kruvino karo”! Mūsų Lietuva priešinosi tūkstantį metų didžiulei ir galingai imperijai ir užgulusiai visai ano meto Europai. Ir dar po to aš turiu galvoti, kad čia buvo puslaukinė, neorganizuota valstybė? Juk būtent taip mane įtikinėjo mokykloj. Kad kultūrą ir civilizaciją čia atnešė katalikai.
ir, 2013-08-06 10:13:07
vis nepasidalinam tos Lietuvos,nors kiek čia mūsų belikę.Nori krikšionys,tegul neša tuos kryžius,tegul švenčia,tegul meldžiasi,o pagonys lai kūrena laužus ant piliakalnių,šaukia krivules.Gi vietos po saule visiems yra.Kokia prasmė- vieni kitus niekinti?
ak, 2013-08-06 13:59:06
Aušriui, ne, Žemaitija ir Lietuva iš to tūkstančio šimto metų kariavo tik paskutiniuosius du šimtus su trupučiu. Čia aš turiu omenyje visos Europos krikštą. Mat 313 metais žydų vergų iš Judėjos atsigabentą krikščionybę Romos imperatorius pripažino oficialia Romos valstybės religija (viena iš oficialių). Tada dar nebuvo apkrikštytii nei frankai, nei galai, nei germanai, nei saksai – vardinti galima labia daug. 1100 metų truko kol buvo apkrikštyta visa Europa. Visur krikštijimą lydėjo prievarta – buvokertamos galvos, liepsnojo laužai ir t.t. Buvo deginamos raganos, pagonys, eretikai. Beje, po 1413 metų – tai data kai buvo apkrikštyti žemaičiai – paskutinieji Europos pagonys – prasidejo protestantų judėjimas ir dešimtmečiais trunkantys religiniai karai.
Saulius, 2013-08-30 11:07:18
subjektyvi nuomonė:
galimai čia yra priežastis, kodėl lietuviams, kaip ir kitiems sociumams ilgai užsibuvusiems pagonybėje, taip sunku suvokti Holokausto fenomeną. Taip pat sunku suvokti, kaip sunku kanibalui suvokti, kad jis yra kanibalas.