Eisim, broleliai, namo…

laukai_08

Ką daro studentai, jei dėstytojas kompiuterių klasėje sako: “Įjunkite kompiuterius ir darykite, ką norite…”?

Studentai klausia: “Gal galima eiti namo?” (yra 14.15 val.).

Taigi… Jie tai vadina studijomis.

Skelbiu primityvų konspektėlį. Kas jį perskaitys? Kas paprašys auditorijoje pakomentuoti, praplėsti? Kas paprašys kito pavyzdžio?

Atsakymai

Vytenis, 2008-09-21 15:27:21

Jie tai vadina studijomis… O kuo TAI vadinate jūs, turintis dėstyti tą kursą?…

Manyčiau, nelabai ko vertas toks dėstytojas, kuris neturi ko pasakyti studentams. Ką gi jie turėtų daryti, įjungę tuos kompiuterius? Žaisti kortom? Ieškoti matematinių tiesų? Suprasti jūsų paslėptą mintį?

Gal namie jie nuveiks kur kas daugiau. Studijuos, pavyzdžiui.

Burgis, 2008-09-21 16:16:58

Vyteniui: panašu, kad Jūs nesate mano studentas? Jei klystu, prašyčiau pagrįsti teiginį, kad aš neturiu ko pasakyti studentams. Panašu, kad Jūs net nežinote, kas yra tuose studentų kompiuteriuose… Ogi ten yra viskas, ko reikia darbui: instrumentas Mathcad, teorija, pavyzdžiai ir užduotys. Jokių kitų “matematinių tiesų” ieškoti nereikia. Ir jokios mano paslėptos minties nėra, niekada nebuvo.

O “išsidavėte” Jūs tuo, kad tai ne aš pasakiau: “darykite, ką norite…”. Bet pasakysiu jau rytoj. Pasitikrinsiu.

Vytenis, 2008-09-21 16:48:29

Ne, aš jau senokai ne studentas… Ir Jūsų net nepažįstu asmeniškai. TIkriausiai dėstytojas esate įdomus, bet jau sprendžiant iš šios svetainės.

Bet tą temą -pasakymą galima labai įvairiai suprasti. Kodėl man pasirodė, jog kiek arogantiška?

Burgis, 2008-09-21 19:08:38

Vyteniui: dabar aiškiau ir kodėl Jūs nesupratote, ir kodėl aš atspėjau… Tiesiog reikia žinoti, kaip keistai pasikeitė situacija universitetuose: visko yra, tik norinčių studijuoti trūksta. Ne arogantiškas mano laiškelis, o sarkastiškas, piktas: kurių velnių (atsiprašau jautresnių…) stoti į universitetą, jei nė nesiruoši studijuoti?! Tai juk vagystė iš valstybės (tavęs, manęs…).

xdx, 2008-09-21 20:16:15

sveiki, nzn ar prie sitos temos tureciau rasyt, bet isiterpsiu. As jau kaip ir jusu studentas sias keleta savaiciu, ir neisvengiamai pastebejau kad paskaitos nestandartines, nes destytojas kiek platesniu paziuru i gyvenima, taip lengvai issireiskiant. kalbant apie sia situacija, nzn kiek tie laikai pasikeite(senu nemaciau), bet akivaizdu kad viskas keiciasi.. Daznai pats pajauciu studentu apatija. mintyse pasvarstau kodel taip yra.. bet kalbesiu is savo puses, ir jei susitelkus i Jusu paskaitas, gerai kad Jus norite buti klausiamas, taip daug galima issiaiskinti, bet kartais net nzn ka paklausti apie ka tik isgirsta dalyka. noretusi pirmiau buti sudomintam, ir itrauktam i kokia tema kad savaime iskiltu klausimas ( nzn ar aiskiai issireiskiau).. beto grupej matomas aiskus susikaustymas..na cia plati tema..gal dar pratesim, bet paskaitos patinka, net laikas greit prabega

Žydrūnas, 2008-09-22 22:26:46

Na šiaip tai studentas studijuodamas universitete jau turėtų būti ir pats susidomėjęs mokslais, nemanau, kad dėstytojui privaloma jį kažkuo sudominti 🙂

Burgis, 2008-09-23 10:41:06

Aukso žodžiai, Žydrūnai!

Neprisistatantysis, 2008-09-23 15:54:50

Noru būti sudomintam, neretai aiškinamas pigaus pasmaginimo alkis. Natūralu, kad jaunimėlis, užaugęs ant kompiuterinių šaudyklių ir holivudinės produkcijos, gyvenimo kokybę vertinantis pagal juslių sudirginimo intensyvumą, kažkokio pasmaginimo tikisi ir iš universiteto. Bet dėstytojas jokiu būdu neprivalo nieko smaginti. Sudominti — taip, smaginti — ne!

Charizma, erudicija ir meilė savo dalykui yra bet kuriam dėstytojui absoliučiai privalomos savybės. Nei įspūdingiausi šou elementai, nei pati įmantriausia retorika šių trijų dalykų neatstos.

Iš teorinės pusės, dėstytojas turėtų pateikti dėstomo dalyko filosofinį pagrindimą, istorinę raidą, jo įtaką bendrai žmonijos būklei (žinių įprasminimas).

Taip pat turėtų išaiškinti, kodėl pateikiamos žinios

yra aktualios šiame laike, šioje visuomenėje, šioje rinkoje, šiems studentams (žinių aktualizavimas).

Be to, reikėtų skirti pakankamai laiko išaiškinti dėstomos mokslo šakos prielaidas, ribotumus, sąlygotumus bei sąryšius su aplinkiniais mokslais (žinių kontekstualizavimas).

p.s. nieko netaikau gerb. svetainės šeimininkui — čia tik šiaip mano kuklūs pamąstymai prabėgomis.

Donatas, 2008-09-23 19:32:59

Ši tema apie studentų priverstinį “sudominimą” tam tikru dalyku, primena Romualdo Markausko žodžius: “kuo sudominti? MATEMATIKA!!!???” 🙂

xdx, 2008-09-23 23:47:44

matau labai uzkliuvote uz “sudomintu”, taciau neatkreipete demesio i skliaustelius, ir nepabandete isijausti ka noriu pasakyti.

aukso zodziai… kazkaip krypsta i naivu idealizma.. kazkaip universitete daznai isgirstu “ai cia kosmosas, nieko nesuprantu, man cia neidomu,ai gal kaipnors pralysiu be skolu ir bus ok…” manot cia sneka tik grupele studentu..? jie studijuoja universitete, juk turejo buti susidomeje mokslu.ar ne?

aisku, galiu sutikt su logisku sakiniu, ateini i universiteta savo noru, tai pats ir mokinkis. bet kaip viskas yra realiai…?

Gal reiktu paklausti kas yra idomu? ka pakeicia kai tau idomu?

nekalbu apie sudominima mokslu.. ar kaip apie linsminima. mum isdestomi nauji dalykai – idomu kaip jie atsirado, kaip juos galima pritaikyt, kuo jie svarbus, kaip juos suprast.. tas idomumas priveda iki suvokimo.. nu as anu zodziu nevadinciau aukso..

ir ne jusles dirgint reikia, o atskleist ideja. kalbu ne konkreciai apie matematika.

Burgis, 2008-09-24 09:03:00

xdx: visiems mums reikėtų pagalvoti apie studijų, darbo motyvaciją. Neatsisakau savo nuostatos, kad motyvacija negali, neturi būti “įdomu”. O kas tada darys svarbius, reikšmingus, pelningus, aktualius, bet neįdomius dalykus?

Šioje svetainėje jau rašiau, kad daugybę metų mano veiklos pagrindinis motyvas buvo baimė: baimė nežinoti, baimė būti išjuoktam, baimė likti be darbo, baimė neturėti pinigų minimaliems poreikiams… Todėl niekada negalvojau, kad mokysiuos, studijuosiu, dirbsiu tik tai, kas įdomu. “Reikia” – štai motyvas! Man negėda.

Konkrečiai apie matematiką: 80 proc. universitete pateikiamos matematikos neturi jokios praktinės vertės, yra visai neįdomi, bet ji BŪTINA, kad žmogus išlavintų intelektą, mąstymą, erudiciją. Likę 20 proc. matematikos pritaikoma vėlesnėse studijose, bet ar matematikams apie tai kalbėti, tuo ir motyvuoti? Juk ir taip aišku, kad studijos yra tolydus, o ne diskretus procesas.

xdx, 2008-09-25 23:27:50

paraset viska aiskiai ir suprantamai. neasakau kad del to priestarauju. bet atkreipkite demesi i Jusu pacio pirmoje zinuteje viena zodi “Norite” ir i paskutineje – “Reikia”. suprantat ka noriu pasakyt?

Burgis_xdx, 2008-09-26 08:59:04

Žmogus nori, kai supranta, kad reikia. Jokio prieštaravimo. (Išimtis – intymūs lyčių santykiai…).

Žydrūnas, 2008-09-26 22:03:49

“aukso zodziai… kazkaip krypsta i naivu idealizma.. kazkaip universitete daznai isgirstu “ai cia kosmosas, nieko nesuprantu, man cia neidomu,ai gal kaipnors pralysiu be skolu ir bus ok…” manot cia sneka tik grupele studentu..? jie studijuoja universitete, juk turejo buti susidomeje mokslu.ar ne?”

Na šnekėti apie idealius dalykus reikia, gi aišku, kad taip niekad nebus…užtektų, kad toj pusėj būtų bent šiokia tokia persvara 🙂

dažnai taip šneka nu ir ką? mes čia irgi šnekam ką norim, bet tai gi nieko mūsų gyvenime nekeičia 🙂

Saula, 2008-09-27 00:10:13

Netiesa, kad „mes čia irgi šnekam ką norim, bet tai gi nieko mūsų gyvenime nekeičia“. Čia jauku, gera aura, išmintingos mintys, protingi patarimai… O, gal kas ir susimąsto keistis į geresnę pusę 🙂

O kitoj temoj apie rinkimus gal pavyks p. Burgį įkalbėti persigalvot dėl kandidatavimo į seimą?

Atsakymas, 2008-09-28 22:05:48

Saula, o gal nereikia p. Burgio perkalbinėt? Juk KTUG neteks gero direktoriaus…

xdx, 2008-09-28 22:31:30

pirma (ats Burgiui): nemanau kad nori nes reikia. net gal labiau atvirksciai. dar ir pavyzdiu sugalvociau. Jus neisizeiskit, bet jei Jus taip sugalvojot tai nereiskia kad taip ir yra ar kad taip visi galvoja.

antra: sutikciau su Saula, snekam, susiduriam su kita nuomuone, diskusijose kimsta nauju dalyku.. tai gali kanors ir pakeisti.

asmeniskai man idomu kaip kiti galvoja, kaip jie supranta ivairius dalykus.. gal as apie tai dar nebuvau susimaste..? manau kad tai praplecia paziuras, ir pamatai kad gali but kitaip nei pats viska isivaizduoji

Ignas, 2008-09-30 08:45:11

studijos studijos… taip as ir praradau motyvacija mokytis… praradau todel, kad pamaciau jog gaistu laika tuose dalykuose, kurie nera tokie naudingi kokiais juos laikoma, o ypac skaudu tada kai tu mokaisi ir tau destytojas pasako – man per egzamina reiks tai iskalti mintinai ir parasyti… zmones as studijuoju informatika ir jos esme mano manymu nera kodo iskalimas mintinai, jos esme mastyti, optimizuoti, kurti… ugdykit mane kaip specialista ir as atsiduosiu tam ugdymui, bet kai i tave ziuri kaip i pinigu krepseli universitetui, o ne kaip i viena geresniu studentu (pasididziuodamas galiu tai teigti nes mano rezultatai tai rodo) tai yra labai skaudu ir numusa betkokia motyvacija mokytis… O paskaites si trumpa pono Burgio konspekteli atsiminiau, kad visgi matematika man patinka. Noreciau sudalyvauti Jusu paskaitose destytojau, tik deja ne Kaune gyvenu, o tai ateiciau ir prisijungciau slapcia i paskaitai, pabandyti ir paziureti galbut gryztu motyvacija mokslui…

Žydrūnas, 2008-10-01 00:04:31

Saulai: palikim tai p.Burgiui spręst 😉 manau jam svarbiausia žinoti, kad yra kas jį palaikytų jei ką 🙂

Burgis, 2008-10-01 11:24:15

Geriau išeisiu iš proto negu į Seimą… 🙂

O rimtai: Seime turi turėti daug bendraminčių – tik tada yra prasmė dirbti. Deja, aš jau per senas, kad aukočiau keletą metų bendraminčių būriui sudaryti. Dėl to mokau vaikus ir anūkėlius doros – gal jiems teks tą darbą dirbti?

Vytautas, 2008-10-01 13:27:03

Burgis nenorėtų pamėgint šitaip dėstyt?

http://www.nezinau.lt/kad-mokslai-butu-idomus

Burgis, 2008-10-02 20:59:10

Vytautui: Ne, nenorėčiau! Mokslas, darbas – ne žaidimas! Ten pateiktos idėjos sklinda iš tų šalių, kurios jau seniai “žaidžia” mokymą, o ne moko. Priežasčių tam daug: imigrantai, išsivysčiusi ir aptingusi visuomenė, pakankamas mokslo žmonių rezervas ir kt. Nei man pačiam nepatinka žaisti mokantis ar dirbant, nei kitus tuo klystkeliu sutikčiau vesti. Tai Seimo nariai nuolat kartoja: “…pagal žaidimo taisykles…”. Aš dirbu, o jie – žaidžia.