-
Žaviuosi teisininkais: jie sukuria tokią įstatymų, taisyklių ir visokiausių reikalavimų aibę, kad tik patys joje gali susigaudyti (gal…), todėl žmonės jiems moka tiek, kiek teisininkai pasako.
-
Nesižaviu, bet užjaučiu revoliucionierius (signatarus): jie sugebėjo pasinaudoti istoriniu jiems suteiktu šansu pasigerinti sau gyvenimą, bet „pasigerino“ tik tiek, kad kitiems atrodo, jog „pasiblogino“.
-
Žaviuosi matematikais: jie sugeba įtikinti save, kad septintosios teoremos tryliktosios lemos patikslinimas gali būti viso gyvenimo prasmė.
-
Nesižaviu šimtus milijonų uždirbusiais (uždirbusiais?) verslininkais: nematau, kad bent pusė jų būtų laimingi ir kad bent trečdalio jų gyvenimas būtų prasmingas.
-
Gerbiu bankininkus: jie sugebėjo visą valstybę priversti dirbti jiems taip, kad iš šalies atrodo, jog bankai dirba valstybei.
-
Negerbiu ekonomistų. Apie tai ir yra ši tema. Nes skaitytojas pasiūlė moksleivius mokyti ekonomikos. Kokie tie mūsų ekonomistai, jei net patys nesugeba gyventi kaip matematikai, teisininkai, bankininkai? Kaip jie gali mokyti kitus, jei net savo gyvenimo ekonomiškai nesusitvarko? Tai panašu į vyriausiąją raganą, kuri prarado vyrą… Ko verti viso pasaulio ekonomistų mokslai, jei vyksta visokios ekonominės krizės, infliacijos, devalvacijos…? Tegu tie ekonomistai moksliškai pagrindžia tai, kas neišvengiama, – tai bent pasiruošti galėtume. O tai dabar ekonominė stichija mus užklumpa kaip cunamis ar tornadas.
***
Ir vis tik – mes mokome gimnazistus ekonomikos pagrindų. Mes pirmieji pokario Lietuvoje pradėjome to mokyti. Norėtume mokyti dar geriau. Siūlykite, patarkite.
Atsakymai
Burgis, 2011-05-07 16:41:31
Galite įvertinti temos svarbą…
Architektas, 2011-05-07 18:24:03
Aš tai verčiau siūlyčiau į mokyklų programas įvesti logikos discipliną, ar bent jau aiškiai ją išskirti matematikos kurso programoje. Tenka pastebėti, kad mūsų jaunimėliui jos dažnai pritrūksta.
Agnė, 2011-05-07 20:08:12
Na pas mus mokykloj logikos pagrindai tikrai suteikiami 🙂
Evaldas, 2011-05-07 21:02:04
Ir vis tiek manęs nesupratot.. Ne apie ekonomiką kalbėjau, o apie protingą savo pinigų valdymą. Ir dėstyti čia turėtų ne teoretikai, o praktikai. Tie, kas šiandien turi pinigų, ir kas žino, kaip jų dar daugiau turėti, kaip iš karto po universiteto neįlįsti į kreditų pančius, ir t.t. ir pan.
Burgis, 2011-05-07 21:48:15
Aš supratau, Gerb. Evaldai, supratau… Bet tikrai žinau, kad mokyti reikia ekonomikos, o ne algos paskirstymo principų. Štai Jūs sakote „… neįlįsti į kreditų pančius…“, o aš jei ko ir gailiuosi, tai tik to, kad per vėlai ėmėme gyventi iš kreditų. Gerai tik tiek, kad jau aštuoneri metai, kaip susipratome…
*
O verslumas? Kas jo išmokys? Ne, ne praktikai turėtų mokyti, o teoretikai, bet kur jie? Kur tas mokslas? Tai ir aš verslu užsiėmiau kaip mokėdamas. Gerai, kad neblogai išvairavau, o galėjau ir nuvairuoti…
mindaugas ubartas, 2011-05-08 10:15:20
Man labai patikus citata:
The economist is a person who tomorow will know why the things he predicted yesterday did not happen today.
Nereikia ekonomistu taip nuvertint, kaip ir visose disciplinose, kaip ir gimnazijoj 10 – 80 – 10 proporcija veikia:)
Irid, 2011-05-08 11:08:12
Kai matematikas susipainioja savo teorijose, tai nieko blogo neatsitinka, gali pasitaisyt žmogus. Kai fizikas suklysta, eksperimentas nepavyksta ir bandoma iš naujo… Bet kai suklysta ekonomistas, tai visiem kerta per kišenes. Kai suklysta daktaras, lėktuvo pilotias, inžinierius, tai žmonės miršta.. Kai suklysta teisininkas, mokytojas, tai niekas niekad nesužino, o jei ir sužino, įrodyt niekaip negali.
Giedrius, 2011-05-09 08:41:39
Mėgėjai pastatė Nojaus laivą, profesionalai – “Titaniką”…
Andrius, 2011-05-09 15:12:12
Jei klausiate, kaip galima geriau mokinius mokyti ekonomikos, siūlau pasidairyti čia.
http://www.lrinka.lt/index.php/temos/mokome_ekonomikos/5090
ir
Nežinau, kaip mokoma jūsų mokykloje, bet gali būti įdomu.
Di, 2011-05-18 23:10:17
Ar matematika ir ekonomika neatsiejamos ? Mano dukra nori studijuoti abu dalykus is karto , tik ar nebus per sunku ?