Filosofas A. Andrijauskas lrytas.lt portale rašo:
*
„Kiek buvo svajų po Nepriklausomybės atgavimo, kiek mes tikėjomės… Juk gavome patį brangiausią dalyką, kurį gali tauta gauti – laisvę. O kaip su tuo pasielgėme? Iki kokio lygio nusileidome dabar? Tai tiesiog baisu. Kokius žmones renkame, kokios padugnės veržiasi į valdžią? Mes toleruojame kosminių mastų korupciją. Į valdžią ateina menkystos, neprofesionalai, kurie atvirai mulkina, išgrobsto šalies išteklius, sužlugdo mūsų vaikų ateitį, o mūsų žmonės ir inteligentija tyli kaip nuolankūs baudžiauninkai, susitaikę su valdžios cinizmu, nesiskaitymu su žmonėmis.“
***
Tai čia Jūs apie mane?! Tai aš žlugdau mūsų vaikų ateitį? O gal aš tyliu kaip nuolankus baudžiauninkas? Tai Jūs, profesoriau, važinėjate po pasaulį, mėgaujatės Japonijos ir kitų šalių privalumais, kai kiti čia kuria Lietuvą…
*
Matote, kaip rizikinga apibendrinti… Apskritai, rizikinga bandyti keisti kitą žmogų. Kas tau pasakė, kad būtent tu žinai, kaip reikia keisti? Manau, kad galima siūlyti kelias alternatyvas (3-5) keistis, bet ir tai tik tuo atveju, jei gerai pažįsti žmogų.
*
Kas kita norėti, reikalauti, kad, tavo manymu, netinkamas žmogus nebūtų ten, kur tu esi vadovas, bendradarbis, bendramokslis ir pan. Iš tiesų, jei man pavesta vadovauti gimnazijai, tai juk aš turiu kaip nors apibrėžti, kam sutinku vadovauti? Jei apsiriksiu, gimnazija žlugs, iškils kita, kuriai vadovauja geriau suformulavęs reikalavimus savo bendrijai…
*
Taigi filosofai, politikai, vadovai – nemokykite manęs gyventi! Siūlykite alternatyvas, aš pasirinksiu. Ir jūs pasirinkite, kur būti, su kuo būti, kokie būti.
Atsakymai
patiko, 2011-03-19 13:55:00
Panasiai pats norejau atsakyti sitam folosofui 😉
kreivarankis, 2011-03-19 15:21:53
Kad nelabai jis ten filosofas yra… Greičiau šioks toks kritikas-visų galų meistras. Kiek iš vieno japonisto girdėjau, tai jei nori nuotaiką susigadint, paskaityk Andrijausko tekstus apie Japonų kultūrą, filosofiją, meną etc. Pilna faktinių klaidų, o interpretacijos savo logika panašios į šią.
Beje dar vienas dalykas – jei jau klausti Adrijausko “profesoriau ar jūs čia apie mane”, tai vertėtų klausti ir “profesoriau ar jūs čia ir apie dabartinį Kultūros ministrą?” Pagooglinkit į Arūno Gelūno biografiją – negi tai irgi menkas ir ciniškas valdžios atstovas?
Laima, 2011-03-19 16:46:27
Kokie mes skirtingi…skaitydama A. Andrijausko straipsnį mintyse mačiau tik nuostabiai žydinčių sakurų šalį ir jos žmones …
Nepris, 2011-03-19 17:18:12
Paskaičiau straipsnį. Nebuvo neįdomu. Bet akivaizdu, kad žmogus pasakoja ką mato savo pasislinkusioje tikrovėje, o ne kaip yra iš tiesų. Kiekvieno mūsų matymas nuo “normos” kažkiek nuslydęs, tai nėra ko labai pykti.
Bet kaip akademikas bei šioks toks visuomenės veikėjas, aukštinantis filosofinį pasaulio matymą ir rytietišką buvimo būdą, ant nuosavos liaudies taip taškytis neturėtų. Visiškai pritariu.
10, 2011-03-19 18:05:45
Nu teisingai pasakė.Jei nebutų tiesos šiuose žodžiuose-Jūs taip pat nereaguotumėt.Pataikė tiesiai į 10.
Burgis, 2011-03-19 18:29:59
Dešimtukui: tiesos yra, daug tiesos, bet mano atsakymas apie kitką – mes skirtingi!
Nepris, 2011-03-19 19:57:14
Dešimtukui: yra tiesų, kurios žudo, o yra tiesų, kurios gydo. Pateiktoj ištraukoj — purvinos tiesiūkštės, po kurias murkdomės nuo priešcarinių laikų.
O juk žodžio “šviesuomenė” šaknyje stovi žodis “šviesa”… tai gal turėtų ir tiesas atitinkamas kelti.
10, 2011-03-19 21:23:04
Nu kiek tę mes skirtingi:)?Kaip ir geometrinės figūros,turinčios 4 bazinius “virsmus” iš kurių ir pagaminama begalinė įvairovė:)Aš neakcentuočiau savo “skirtingo išskirtinumo”,nes manau,kad “skirtumas” daugiau reikalingas reklamai-dėmesiui atkreipti,nei jis yra iš tikro.
Burgis, 2011-03-19 21:39:59
Dešimtukui: mes skirtingi labiau nei paukščiai… Nuo kalakuto – iki lakštingalos.
10, 2011-03-19 23:14:10
Gal ir taip.:)Bet jei turite omeny “plunksnas”,tai to grožio turi ir kalakutai.
D., 2011-03-20 00:40:59
Japonai nėra šventieji, visi klysta. Taip, pas juos nėra naudingų iškasenų, bet tarpukario metais jie sumanė jų pasiimti Kinijoje ir dar labai žiauriais būdais. Apie japonų vaidmenį II pasauliniame kare ir nekalbu.
Vienu žodžiu kiekvienoje tautoje galima įžvelgti ir gėrį ir blogį.
gre, 2011-03-21 11:54:17
pone Burgi,
mane tai labiau neramina mūsų visuomenės individų savybė visur ieškoti ir surasti įžeidimą sau ir po to piktai dėl to burnotis ar net įžeidinėt, sumenkint kitą. Dar gi, ieškot turbūt nebėra nei kiek sunku, nes kai perskaitai straipsnį, tiesiog iškart supranti, kad va čia ir čia blogai apie mane pasakė. O kur tai mus nuves?
P.S. asmeniškai manau, kad Jūs esate išimtis iš akademiko minimos tyliosios ir nuolankios kaip baudžiauninkai inteligentijos.
Burgis, 2011-03-21 19:26:54
gre: nesureikšminu ir neįžeidinėju… Tik ar tinka kažkam prisiimti Teisėjo vaidmenį apibendrinant, kai apibendrinimui nėra prielaidų?
gre, 2011-03-21 22:10:59
p. Burgi, atsiprašau, ne taip mintis išdėliojau, nenorėjau Jūsų apkaltint susireikšminimu, tai pastebėjau skaitydamas kitų komentarus. O dėl apibendrinimų, kuriuos padarė akademikas A. Andrijauskas, tai aš ir pats labai retai matau, kad inteligentija darytų kokį poveikį valdantiesiems. Galbūt Jūs ir imates kokių nors veiksmų, kad būtų dar kartą svarstomas naujasis švietimo įstatymas.
Burgis, 2011-03-22 18:45:56
gre: taip, imuosi. Šiandien kalbėjau su vienu žurnalistu ir pasakiau, kad Prezidentė vetuos įstatymą.