Esminis utopinis pasiūlymas švietimo pasauliui

Paskaitykite, kaip skaudžiai atvirai kitose temose prabilo mokytojai. Atvirai, bet anonimiškai ar beveik anonimiškai. Prabilo, bet tai tik čia, tik keletas. Pasakė tiesą, labai karčią tiesą – yra moksleivių, yra studentų, kurių neišmokytų net genijų genijus! Yra moksleivių, yra studentų, kurių išprusimas, išsilavinimas, gebėjimai yra ir liks amžinojo įšalo zonoje.

*

Tiesa ir tai, kad net tuo atveju, jei dėl to viešai susidegintų dešimt mokytojų ir dešimt dėstytojų – niekas nepasikeistų. Inercija. Žiedinė gynyba.

Dabar mes taikome įvarias taktikas: atsitraukimo, apsimetimo, pasidavimo, šaržavimo (tai mano taktika…), pasiaukojimo…

*

Siūlau rašyti realius pažymius! Siūlau leisti mokytis, studijuoti, gauti atestatus, diplomus su tais realiais pažymiais. Kodėl kažkas kažkada nutarė, kad ir mano atestate muzikos pažymys turėjo būti 5, jei aš tikrai būčiau sutikęs turėti jei ne 2, tai bent 3? Žinoma, tuo atveju, jei toliau visuomenė, universitetai manęs nebūtų atmetę, pasmerkę, paniekinę… Pabandykime pasiūlyti „humanitarams“ į atestatus po 1-2 iš matematikos, pamatysime, kaip jie „atsivers“ į „universalus“. O jei neatsivers, tai tegu ir gyvena, tegu jų žmonos, vaikai ir anūkėliai žino, kas yra kas.

*

Utopija. Bet pasvarstykime!

Atsakymai

Burgis, 2012-11-13 09:27:20

Įvertinkite…

laisvamanis, 2012-11-13 13:01:59

Bravo

E. B., 2012-11-13 20:13:55

O “realiukus” į universalus toje utopijoje irgi atvertinėsime? Ar čia tik tuos, kurie nemoka skaičiuoti, naujajame švietimo rojuje reikės perauklėti? O kas bus daroma su tais, kurie mokės gražiau nusišypsoti ar palaižyti, kur reikia, tam “objektyviajam” vertintojui, reitinguotojui? Ką tokiais atvejais reikės perauklėti?

Burgis, 2012-11-13 20:25:46

E.B.: taigi aš ir siūlau nieko neatvertinėti, tik visiems rašyti realius pažymius. Kas norės įsivardinti esąs „tiksliukas“, tegu toks ir būną su vienetais, dvejetais iš kalbų, istorijos ir pan.

O vertintojų objektyvumo problema neišnyks, bet tai – kitoje temoje…

*

P.S. O kodėl Jūs toks piktas? Ką aš Jums blogo padariau? Ar Jūs iš prigimties toks?

Renaldas, 2012-11-13 20:45:21

Na, nors buvau geriausias KTU gimnazijos pirmosios laidos mokinys (šlykštu girtis, bet šiuo atveju tikslas – geras), bet iš lietuvių kalbos egzamino įvertinimo švietimo ministerijoje medaliui gavau riebų “realų” trejetą (gal dar su minusu, jau užmiršau). Niekam nelaižiau ir tėvai į ministeriją atskiram pokalbiui nevažiavo, taigi buvo gera pamoka, kad aš tikrai tiksliukas ir kalbos stilių įkandu sunkiai. Ir nors ant I galėčiau uždėti tašką dar ir šiandien, bet mano suprogramuoto procesoriaus programos, puslapiai ar duombazės veikia gerai 🙂 . Kitą kartą, kai eisite pas dantistą LTU Jums danties šaknies kanalo gylį matuos su apex lokatoriumi, prie kurio kūrimo greičiausiai teko prisidėti ir man, ir Jums dėl to, kad dantistas laiku nustos kišti adatą į šaknies kanalą, ir Jums neparalyžuos pusę veido visam gyvenimui ir Jums nereikės dar ilgai bylinėtis, kas kaltas, kad “iš akies” tą adatą visgi kišo Jums į danties kanalą, džiaugsitės, kad visgi yra šiame pasaulyje realių įvertinimų.. Išvada: yra gerai, kad man pakankamai anksti pasakė, kad aš nehumanitaras :).

Žydrūnas, 2012-11-13 22:35:45

che 🙂 pas mane tai taip ir buvo iš tikro… iš tikslių dešimtai, iš kitų penketai (ar trejetai kažkada) 🙂 kažkaip niekad net nepergyvenau labai dėl to. Bet kažkaip man atrodo, kad humanitarai dėl to pergyvena labiau nei tiksliukai…

Iš arčiau, 2012-11-13 23:38:05

2004 m.: Istorija (A), Anglų (A), Rusų (B) 10, Lietuvių (A) 9 (kirčiuot nemokėjau), Informatika 10 (čia kažkaip fenominaliai gavos 🙂 ), Biologijos neturėjau todėl nėra pažymio, Chemija B lygių 7, Fizika B lygiu 6, Matematika A lygiu (taip gavos) 5, bet už gerą dūšią, atestate 6 😀

Nemoku tiksliųjų mokslų, bet nepasakyčiau kad nenusisekė gyvenime… 🙂

shalikas, 2012-11-15 01:11:11

Nors iš pirmo žvilgsnio šita idėja skamba fantastiškai, tačiau universiteto pasaulis turėtų būti kitoks.

Aš manau, kad kaip tik reikia daugiau dėmesio skirti konkrečiai krypčiai, tuo tarpu profiliavimą galėtume naikinti mokykloje. Kodėl? Nes vidurinis išsilavinimas iš esmės yra bazinis. Specializacijos ten nereikalingos. Tuo tarpu universitetas augins būsimus akademikus, kurie, vis dėl to, geriau itin gerai žinoti keletą sričių, nei šiek tiek visas.

O visų amatų neišmoksi šiaip ar taip. Ir esmė čia netgi ne galima/negalima išmokti, tačiau tame, kad viskam reikia skirti laiko. Šiuo atveju skyrus daugiau laiko X, liks mažiau laiko Y. Prioritetai nėra blogai.

Tiesą pasakius, mokėti teisingai pasirinkti prioritetus, ko gero, yra vienas svarbiausių dalykų gyvenime.