Geriausi pasaulyje gimnazistai,…

Įrodykite, kad yra geresnių! Jei iš 284 gimnazistų slaptu balsavimu 217 gimnazistų visus mokytojus vidutiniškai įvertina 8,88 balo (iš dešimt), jei geriausiai mokytojai 182 gimnazistai skiria 9,79 balo, jei net direktorius pasiekia asmeninį 22 metų rekordą (9,22 – 205), jei net 27 mokytojų vidurkis yra didesnis nei devyni balai, tai ar galite abejoti, kad gimnazistai garbingai išlaikė pilietiškumo, sąmoningumo, orumo, pagarbos egzaminą? Paspėliokite, kurios šalies moksleiviai taip teisingai ir garbingai balsuotų du dešimtmečius. O šiemet pas mus – rekordų metai!

***

Ačiū jums, jaunieji mūsų draugai! Jūs esate kategoriški (kaip ir jūsų direktorius…), kai kam skyrėte po „kuolą“ (vieną tokį gavo net geriausia mokytoja!), bet jūs esate visuotinai teisingi. Atleiskite, mokytojai, direktoriui – jis norėjo sužinoti tai, ką jis ir taip žino. Moksleiviai patvirtino – žino…

***

Tai dabar brandos egzaminas mokytojams: kaip reaguosite? Jei 24 vienos klasės moksleiviai skiria 4,79 vidurkį – tai nieko nereiškia, tiesa? Žiūrėkime Darbo kodekso, tiesa? Ir net tuo atveju, kai 13 vieno pogrupio moksleivių skiria 3,31 balo – jie neteisūs, ar gali būti kitaip?

Pasitarkime. Noriu jus išklausyti.

Atsakymai

MariusM, 2011-02-08 14:03:11

O kaip su pačiais gimnazistasi kurių vidurkiai, kad ir 4,79?

Burgis, 2011-02-08 14:16:14

MariuiM: tai va, laukiame, kad susiprastų…

Buvusi mokytoja, 2011-02-08 14:53:39

Darbo kodeksas, suprantama, yra svarbiau, o del zemo gimnazistu ivertinimo atleisti mokytojo is darbo direktorius neturi teises. Tiketis, kad mokytojas pats susipras, kad jis prastas mokytojas ir iseis savo noru, – irgi butu naivu. Taigi lieka derybos. Is kitos puses, neuztenka vien tik ivertinimo skaiciais. Manau, direktorius turetu pasisneketi su mokiniais, kas konkreciai gimnazistu netenkina to prastai ivertinto mokytojo destyme. Zinau, kad KTUG mokiniai yra protingi ir vien emocijomis ar asmeninemis saskaitomis nesivadovauja, vertindami mokytojus. Taigi – ieskokite priezasciu, gerb. direktoriau. Visiskai sutinku, kad geriausius mokinius turi mokyti geriausi mokytojai!

Liutauras, 2011-02-08 15:38:27

linkiu taip ir toliau 🙂

Vincas, 2011-02-08 16:51:24

Mokytojo įvertinimas-Jo mokinių įsitvirtinimas gyvenime .Tai įrodė amerikiečių tyrimas.

bach, 2011-02-08 17:27:27

p. Burgi jums taip pat tektu atsakomybė, kad priiemete į darba ir “nekokius” mokytojus… todėl geriausia išeitis būtų susitarti, kad “blogieji” patys išeitų su didelėm išeitinėm kompensacijomis 🙂

Burgis, 2011-02-08 18:28:27

Man nereikia nieko ieškoti, Gerb. buvusi Mokytoja, viską jau seniai esu suradęs… Ir viską, ką turiu žinoti apie savo mokytojus, žinau. Ir atsakomybės, Gerb. bach, neprisiimu…

*

Priežastis paprasta: ne visi gali būti Mokytojai. Taisyklė aiški: suaugusio žmogaus darbe negalima pakeisti („perauklėti“), jį reikia pakeisti (kitu žmogumi). Kliūtis žinoma: direktorius turi daug pareigų ir mažai teisių, o darbuotojai teisių turi daug… Ir pareigų, žinoma, turi nemažai… Kodėl neprisiimu atsakomybės? Todėl, kad man nebuvo galima rinktis – rinka neparengta, įstatymai neparengti… Todėl ir dabar lengvo sprendimo nėra dėl akivaizdžios priežasties: jei toks sprendimas būtų, tai nejaugi iki šiol nebūtų realizuotas?! Taikysime sunkius sprendimus.

Buvusi mokytoja, 2011-02-08 18:47:12

Galiu patiketi, kad lengvo sprendimo nera, bet jusu pareiga, gerb. direktoriau, ta padaryti. Vien todel, kad jus atsirenkate geriausius mokinius (per mokslo turnyrus ir stojamuosius), o vadinasi, – privalote suteikti tiems geriausiems ir atitinkama mokyma. Kodel vieni gimnazistai bijo, kad is ju “neatimtumete” geriausio mokytojo, o kiti su pavydu ziuri i klase, kuri “turi” ta mokytoja ir tikisi, kad gal kitais metais jis destys jiems? Zinau, kad ne visi gali buti geri mokytojai, bet geriausi mokiniai nusipelne tureti geriausius mokytojus. Kad ir koks skausmingas butu tas sprendimas kolegoms… Tik tokiu atveju galesime visi dziaugtis laimejimais olimpiadose ir kitais gimnazistu pasiekimais. Ir tik tokiu atveju gimnazija pateisina savo paskirti, nes kitu atveju – ko mokiniams verztis i tokia gimnazija?

Burgis, 2011-02-08 19:59:28

Buvusiai mokytojai: dabar Jūs 100 proc. teisi!

Buves_Studentas, 2011-02-08 20:29:27

Nevisi tyrimu rezultatai atitinka skaiciais isreiksta rezultata…. Nebutinai PRASTAS mokytojas yra tas kuris surenka tik 1 bala ar 4,79 balo…. Ir nevisada “ale” geras mokytojas turi tureti vidurki daugiau nei 8,88 balo…. Ir patikekit nevisi moksleivei turintys vidurki MATEMATIKOS 10 balu is valstybinio egzamino surinks daugiau nei 50%…. toks tas jau gyvenimas…. nesvarbu kas moko, o svarbu ar moksleivei nori mokytis….

P.S. is savo gyvenimo….. MAtematikos vidurkis 10 klasej buvo 10 balu, vadinamas egzaminas kuris buna po 10 klasiu buvo islaikytas per 10 minuciu ir balas gautas buvo 10….. tada euforija…. ir like du metai bimbam…. Ir kaip Jus manot ponas Burgi koks rezultatas buvo po 12 klasiu valstybiniam egzamine (matematikos) jei tada vidurkis buvo matematikos vos 5? paskaiciuokit tikimybe kokie mano sansai buvo surinkt daugiau nei 50% ? pagaliau ir as sugalvojau nevykusi uzdavini….. 🙂 beje rezultata pranesiu rytoj 🙂 neapsiskaiciuokit sekmes!!! galiu palengvint papildomai nieko nesiruosiau namu darbu nedariau 🙂 i egzamina ejau isvis net neatsivertes knygu 🙂

atsiprasau del nelietuvisku raidziu ir klaidu 🙂 taip greiciau, bet nera geriau 🙂

sonata, 2011-02-08 20:36:04

Buves_Studentas: o kadangi bet tačiau – kaip sako Sūrskis – kad ir kaip skubat, bet “moksleivei” vis tik yra “moksleiviai”. Ar Jūs čia tą vieną papildomą raidę iš skubėjimo taupot?;) Atsiprašau, bet negalėjau “praeiti pro šalį”:)

Justikas, 2011-02-08 20:52:48

Matyt Buves_Studentas ir lietuvių kalbos PUPP 10 klasėje dešimtukui išlaikė…

Buves_Studentas, 2011-02-08 21:00:01

kai zmones tingi pabaigt skaityt teksta….. tada iesko moksleivei —–>moksleiviai….

siaip as juk atsiprasiau, bet galit ir pakart, as vistiek studijavau pas Burgi, o ne laika “stumiau” 🙂

o dabar patys nuspreskit ar samoningai cia tos klaidos padarytos ar is mandrumo – nemoksiskumo 🙂

Justikas, 2011-02-08 21:25:37

Tai nuspręsti bus lengviau sužinojus, kiek tau Burgis parašė už studijas 🙂

Olga, 2011-02-08 21:49:39

Gal būtų galima sužinoti, kurie mokytojai gavo prasčiausius įvertinimus?

Buves_Studentas, 2011-02-08 21:51:21

parase daugiau nei 5 ir maziau nei 10…. beje tuo metu po ilgos pertraukos po 10 metu burgys parase 10 🙂 na bent taip jis pats sake 🙂

petras, 2011-02-09 09:11:16

buvusiam studentui, uždavinio užduoto spręst neįmanoma, nes nežinome, kokie likusių Lietuvos moksleivių matematikos metiniai balai 😛

jo bet dėl tų egzų, tai man juokinga buvo, kai pas mus mokykloj buvo bent du žmogeliai, kurie kaltino viską aplink, jog, mokėsi 10tukais, bet gavo labai mažą valstybinio įvertinimą. ir apskritai, manyčiau priimant į universitetą arba turėtų būt stojamieji, arba vertint tik pagal valstybinių egzaminų balus, neskaičiuojant mokyklos pažymių. nes kartais graudu, kai univere susitinka labai įvairi publika, ne pačioj prestižiskiausioj specialybėj studijuot, ir vienas 7tais besimokęs, pasirodo daug daugiau moka tą dalyką nei 10tukininkas. ir taip tikrai būna, iš patrities sakau. truputi į lankas pavariau.

Kristė, 2011-02-09 13:34:00

Taip, petrai, valstybinių egzaminų sistema yra visiškai tobula…ypač kai mokomės įtikti egzaminatoriams. :)))

Kartais man atrodo, kad mokykis nesimokęs, bet laimės reikalas, kiek balų surinksi. Tiesa, pasimokęs gali jaustis labiau užtikrintas savo jėgomis, bet niekada negali būti garantuotas. :))

Kvailoka sistema – mokykloje mokomės įtikti mokytojams, prieš egzaminus – egzaminų vertintojams…

Iš tiesų labai myliu gimnaziją vien dėl to, kad nors *buka, mano manymu* egzaminų sistema kiek paveikia mokymosi sistemą, turime blaiviai mąstančius mokytojus ir galime mokytis dėl savęs. Kaip kažkada pasakė vienas gerbiamas mokytojas, savo dalyką mes studijuojame, o ne mokomės.

O stojamieji gal ir nėra blogas dalykas. Tiesa daugiau streso, vilčių, formalumų, laukimo, sugaišto laiko, vėlgi neaišku, ar bus pasirinkta aiški sistema…

O jei apie gramatikos klaidas – mokantis rašyti žmogus net ir skubėdamas jų nepridarys. Gal nepadės kokio kablelio ar praleis raidę, tačiau skaitant išties nesunku atskirti, ar žmogus padarė klaidą per neapsižiūrėjimą, ar dėl žinių stokos. Pasiteisinimai atrodo gana juokingai. 🙂

Belenkas, 2011-02-09 13:59:18

Geriau gramatinė klaida, nei pelninga Lietuvos įmonė parduota kaip bankrutuojanti užsieniečiams 🙂 Įdomu…. Kaip gyvuoja Burgio 15 UAB’ų krizės metu? 🙂 Visos gyvos? O gal daugiau jau yra 🙂 Darbuotojų nereik? 🙂

Burgis, 2011-02-09 15:59:48

Belenkas: tokių darbuotojų – nereik… 🙂

MariusM, 2011-02-09 16:08:37

Belenkas, ar gramatinių klaidų darymas mažina visokių aferų tikimybę?

petras, 2011-02-09 16:15:41

Kriste, o tai tu siūlai būsimų studentų priėmimą į universitetą organizuot loterijos pagrindu. ar visus priimt, o po to daugumą išmest ?:)))) ar nori, kad pagal pažymius mokyklos priimtų, va čia tai nesąmonė būtų totali, nes būtų labai nesąžininga. o kas gerai mokosi ir turi galvojančią galvą, tas ir egzus gerai išlaiko. jei jau taip “nepasiseka” gali visada perlaikyt po metų tą egzaminą :P:P aišku jei antrą kartą “nepasiseka” tai čia jau neįtikimo tikrintojui reikalas ir ne sėkmės. o tiesiog žmogus per gerai save vertina 😉

Donatas, 2011-02-09 23:58:10

bach, tikriausiai niekados neesi atrinkinėjęs darbuotojų 🙂 Atsakomybė atsakomybe, bet:

a) niekada negali 100% nustatyti kas per darbuotojas prieš priimdamas į darbą. O 3 mėn. bandomasis, ypač intelektualiems darbuotojams o ne konvejerio darbininkams yra tikrai per trumpas.

b) žmgus ir darbuotojas nuolat keičiasi, o kartais atvirkščiai – stagnuoja. Tad tai ką prieimei į darbą ir ką turi po kokių 5 metų, tai jau ne tas pats darbuotojas.

Tad man nekyla klausimų, kaip direktorius galėjo “blogą darbuotoją priimti”.

bach, 2011-02-10 09:18:40

Donatai: praktiškai su viskuo sutinku, tačiau tikrai nėra taip kad darbuotoją parinkdamas ir palikdamas po 3 mėn. bandomojo laikotarpio vadovas negali įsivaizduoti ar jis vis dėlto geras ar gal “apsimetinėja”, kad geras 🙂 galų gale tada reiktų padaryti tą patį vertinimą po 2,5 mėn bandomojo laikotarpio, nes ar geras mokytojas ar ne, praktiškai moksleivis gali susidaryti įspūdį ir po 2 ar 3 pamokų. Nes objektyviai vertinant iš karto matosi ar žmogus yra tos srities profesionalas ir žinovas pasiklausius jo 2 ar 3 paskaitas (bent jau man universitete ir po 1os paskaitos būdavo aišku ar geras/įdomus dėstytojas ar nelabai ar visiškai nekoks) o jeigu mokytojas buvo geras, bet patapo nekokiu po kažkiek laiko, tai galima bandyti spręsti tą problemą – kodėl taip atsitiko ar ką galima keisti… nu ir jeigu nepavyksta susitarti tada jau atsisveikinti…

Burgis, 2011-02-10 10:00:49

Buvusiam _studentui: be reikalo Jūs savo komentarais išsidavėte, koks buvote „studentas“, be reikalo…

Olgai: ne, niekada neikas nesužino reitingų, išskyrus gimnazijos direkciją ir mokytoją, kuris domisi savo reitingu – tik savo.

bach: Jums dar teks ilgai krimsti vadybos duoną, ilgai… Kažkada gimnazijoje kasmet pasikeisdavo po 4-5 mokytojus – tai destabilizavo organizaciją! Kas eis dirbti į mokyklą, kurioje visada eisi laikinas? Nieko nekeičiant – irgi blogai. Keičiant prievarta – didžiuliai piniginiai nuostoliai, gimnazija negali sau to leisti. Ir t.t., ir pan. Užeikite kada, pamokysiu tos vadybos… Nes jei 22 metus mes vis dar rinkos lyderiai, tai ir aš šį tą išmanau, tiesa?

bach, 2011-02-10 10:29:33

p. Burgi aš tikrai nesiruosšiu krimsti mokyklos vadybos duonos 🙂 nei trumpai nei ilgai… nes kai kurie dalykai versle išsprendžiami žymiai paprasčiau. Jeigu versle būtų taip kad laikytų nelabai kokius darbuotojus nes kitaip kaita “destabilizuotų padėtį”???… o atleidimas perdaug kainuoja…. kur jūs tai girdėjote ypač kalbant ne apie gamybą, o apie protinį darbą. Ir versle tu turi jaustis laikinas nes jei sustosi (plačiąja prasme) tave turi/gali bet kada atleisti Jeigu darbuotojas nepaveža arba blogai dirba normalūs vadovai jį atleidžia tą pačią diena kai supranta, kad nieko gero iš to nebus ir sumoka visas išeitines ir dar didesnes negu reikia pagal įstatymą, kad nereiktų gaišti laiko ar daryti kokią “reorganizaciją”, kad oficialiai gražiai atleisti. Iš principo reiškia kad yra problemų su darbuotojų atranka arba su pačiu darbo pobudžiu, motyvacijos trūkumu (galbūt vadovu 🙂 arba jūsų mokyklos atvėju keliami tokie reikalavimai kokius turi tik nedidelė dalis Mokytojų, kuriuos laba sunku surasti arba praktiškai neįmanoma… Ir aš tikrai nepretenduoju jus mokyti kaip valdyti mokyklą, nes mano komentarai buvo tik pastebėjimai ir tikrai nesikėsinau į jūsų kaip 22 metų patirtį turintį geriausios LT mokyklos vadovą 🙂 case closed

giedrius_m, 2011-02-10 11:16:30

bach: Verslas turi daug daugiau laisvės nei, tarkim, viešoji įstaiga. Beje, protinį darbą dirbantį darbuotoją apmokyti yra sunkiau. Beje, elementari matematika: Jei darbuotojas nenori išeiti, jis 2 mėn dar gauna algą, ir po to – išeitinę pašalpą. 10% laiko tuos du mėnesius jis gali skirti kito darbo paieškoms. Dabar – vasaris. Taigi, teoriškai iki balandžio vidurio toks mokytojas turėtų teisę mokyti vaikus, o tada perimtu kitas (balandžio pusė- gegužė). Tada egzaminai.

buves_studentas, 2011-02-10 12:54:55

To Burgis: gal ir bereikalo…. pasakyčiau koks Jūsų dėstomo dalyko rezultatas įrašytas diplome, bet…. beveik 80% esu garantuotas, kad pasakysite “tai padariau atsitiktinai”….. nes MES žinome kiek procentaliai turi būti 8, 5, 6, 7….. per visą kursą…. 🙂

P.S. 8 visai neatsitiktinai parasytas pirmas……

Burgis, 2011-02-10 14:15:49

Buvusiam_studentui: pamatytumėte, kokius „pažymius“ rašau dabar! Devintukai, dešimtukai… Juk jei žmogus nori tik skaičiaus, o ne išmanymo, išprusimo, erudicijos – ar gaila? Užjauskime tokius…

Burgis, 2011-02-10 14:17:48

bach: vadyba – visur vadyba… Vaikai užsiima komercine teise – tos pačios problemos. Tiesiog reikia nepamiršti, kad jei idealūs sprendimai bet kuriuoje srityje egzistuotų – jie seniai būtų pritaikyti. Bet nėra!

Buves_studentas, 2011-02-10 17:45:05

To Burgis: tuo metu viskas buvo kitaip…. 5 grabe, arba 3 + Šustausko teorema = 5…..

prašalaitis, 2011-02-13 03:03:53

gaila žmogaus… apakintas puikybės… negali atsigėrėt savim… o gal čia tik kaukė?..

prašalaitis, 2011-02-13 03:13:20

atsirenku gabius, motyvuotus mokytis mokinius ir įsivaizduoju esąs Mokytojas

Burgis, 2011-02-13 10:04:01

Prašalaičiui: nepavydėkite – imkite ir padarykite tą patį. Jūs, su Jūsų kuklumu, padarysite šimtą kartų geriau – ir mes žlugsime.