Gerti ar negerti – štai klausimas! (Hamleto palikuonys)

Čia vis dar apie „šimtadienį“… Paskaičiau „Delfyje“ apie tą šventę Vievio mokykloje. Norėčiau apibendrinti.

Kai lieka 100 dienų būti mokykloje, reikia pradėti tikrinti moksleivius, kiek jie subrendo. Viena iš tikrinimo priemonių yra alkoholis. Visi žino, kokius puikius vynus gamina prancūzai, italai, kokia puiki rusiška degtinė, graikų brendis ir pan. Bet, pavyzdžiui, KTU gimnazijos moksleiviams NIEKO TO neleidžiama net paragauti. Ir štai lieka tik šimtas dienų… Ką daryti? Spjauti į visas taisykles ir linksmai, sočiai atsigeriant, atšvęsti „šimtadienį“? Juk niekas (ar tikrai?) nebeišdrįs pašalinti iš KTUG, tiesa?

Bet ką tu, žmogau, darysi visą likusį gyvenimą? Laužysi taisykles, kai tik pasitaikys palanki proga? Vogsi, jei žinosi, kad niekas nesuseks? Sugulsi su kita moterimi, tikėdamas, kad žmona niekada nesužinos? Saldi nuodėmė, pagunda ne mažesnė nei išgerti gero gėrimo keletą taurių! Bet baisiausia ne tai…. Baisiausia, kad tavo vargšai vaikai, paaugliai, apstulbę negalės suprasti, kodėl tėvas ar mama jais taip nepasitiki. Jie gi nežinos, kad tėvas ar mama žino, kaip jie išdavė save jaunystėje, todėl mano, kad ir vaikai taip pasielgs progai pasitaikius…

Žinoma, jūs dabar pasakysite, kad galima gi išgerti labai saikingai, „patikimai“, nerizikuojant sveikata, nesukuriant situacijų nelaimingiems atsitikimams. O aš ir vėl savo: moteris negali būti truputį nėščia. Taisyklė negali galioti „su sąlyga“. Bet yra išeitis! Abiturientai galėjo paprašyti „amnestijos“, leidimo. Tėvai galėjo prisiimti atsakomybę. Aš būčiau sutikęs (ne kartą esu taip padaręs, ar nežinojote?)! Bet niekas nepaprašė. Tai gal niekas ir negėrė alkoholinių gėrimų? Tikriausiai… Nejaugi būtų save nuskriaudę?

Atsakymai

petras, 2010-03-02 16:04:19

manau, kad gėrė bent vienas. tarkim po oficialios dalies arba kažkiek prieš. sunkiau būtų pasakyt kiek daug žmonių ir kaip. arba aš apsivertusiam pasauly gyvenu.

Darth Vader, 2010-03-02 16:17:20

Kol įstatymas neleidžia – jokio gėrimo! Užsieny prestižinės mokyklos gali išmesti už tai. ir nieko, tėvai -milijonieriai ar lordai iškęs. Drausmės negali būti per daug, gal net KTU gimnazija galėtų tokią madą pradėti: mūsų auklėtiniai negeria; o jei pastebėti girti – nuo rytojaus 08:00 jie nebe mūsų auklėtiniai. Nesvarbu, ar iki baigimo liko 365, ar 3 dienos.

Rasa, 2010-03-02 16:51:52

Tikiu, kad šimtadienyje negėrė, daug kur negeria, net tokioj prastoj mokykloj, kaip mano sūnaus 🙂 Tam būna “after party” po šventės… Kuo toliau nuo mokyklos, tuo geriau, mokytojai ir tėvai nepageidautini. Niekam širdies neskauda, niekas nieko nemato… Visi švaručiai ir geručiai. Galima apsimesti, kad kai kur to nebūna, matom ką norim :))) Vievy padarė klaidą įsileisdami mokytojas. Tik tuo tai skiriasi nuo kitų mokyklų, net nuo geriausių.

Rasa, 2010-03-02 17:42:18

Vaderi, tu Vaderi… “Drausmės negali būti per daug” Aš puikiai suprantu p.Burgį, jis direktorius, bet tu man pasakyk, ar tu turi paauglių vaikų? Nedaug jaunesnis už mane esi, jei nemelavai. Kaip tu pats užaugai? Nė lašo iki kelių metų? Būčiau dėkinga už sąžiningą atsakymą.

VV, 2010-03-02 18:04:51

“Tėvai galėjo prisiimti atsakomybę. Aš būčiau sutikęs (ne kartą esu taip padaręs, ar nežinojote?)!”

Kiek pamenu, buvo keli atvejai, kai moksleiviai buvo pasalinti del sios taisykles pazeidimo (o gal as klystu?). Tevai tada nebuvo prisieme atsakomybes? O jei buvo, kodel vis delto moksleiviai buvo pasalinti?

edgaras, 2010-03-02 18:33:43

Kaip tai neleidžiama? Mokyklos ribose? Tai čia savaime suprantama tas, bet jau tik nereikia sakyti, kad moksleiviai neišgeria už mokyklos ribų, draugų rate ar panašiai, galiu garantuot, kad ir 100dienio vakarinė dalis neapsėjo be alkoholinių gėrimų, nebent pas jus tokios nebuvo.

Anonimas, 2010-03-02 18:42:33

Galiu patvirtint, vakar po bokalą alaus nusipirko praktiškai kiekvienas. Dūmą traukė, kiek mačiau, mažiausiai kokių 20 žmonių. Būtų įdomu išgirsti p. Burgio nuomonę.

D., 2010-03-02 18:52:27

Burgiui: nelabai supratau, kokio leidimo moksleiviai Jūsų turėjo prašyti? Linksmintis toliau mokykloje? O kas vyksta po mokslo ir ne mokykloje manau automatiškai pereina tėvų atsakomybėn. Jei būtų tvarka neleistų niekas išsinuomuoti pirčių be suaugusiųjų ir t.t. Kaip man atrodo Vievyje tuos mokinius “prižiūrėjo” mokytojos. Tikriausiai gerai išmokino kalbos ir meilės algoritmų privačiame užsiėmime 🙂

varnėnė, 2010-03-02 19:15:32

Negėrė, negėrė tie jauni žmonės. Noriu šaukti, tik kažin ar kas išgirs. Kaltinti, įtarinėti- tai jau mūsų silpnybė.

O aš tikiu jais visais: vyrukais-aštuoniolikmečiais,devyniolikmečiais ir tokiomis pat MERGAITĖMIS…

Sėkmės jiems moksluose, gyvenime, meilėje. Būkit sveiki, būkit laimingi, VAIKAI…

Rasa, 2010-03-02 19:27:13

D.: KTUG moksleivių 4-a taisyklė: “Gimnazistai negali gerti alkoholinių gėrimų, rūkyti, vartoti narkotikų. “

Rasa, 2010-03-02 19:31:52

Ir dar D.: dvyliktokų dauguma jau būna 18-19 🙂 Čia dėl to, kad “būtų tvarka neleistų niekas išsinuomuoti pirčių be suaugusiųjų”. Jie jau suaugę. Teoriškai. Praktiškai tai jau kaip kam gaunasi 🙂

Be to KTUG šimtadienis nevyksta mokykloje, tai, manau, būna grandiozinis renginys 🙂 Kur buvo šiemet, skaitykite kitoje temoje arba KTUG DL-e 🙂

Darth Vader, 2010-03-02 20:36:45

Aš iki šiol negėręs nė lašo. Pirmame darbe – kreivai žiūrėjo, bet įprato. Ir nepasigendu aukogolio ;).

Vaikų neturiu. Nenoriu, kad augtų tokioj išsigimstančioj visuomenėj, kad juos ūsai su valantinais tratintų nebaudžiami.

Drausmės niekad nebus per daug. Spartiečių visuomenė buvo drausminga, netgi žiauri – ir Sparta klestėjo, o jos kariuomenė buvo nenugalima. Su mokslu turi būti takoskyra: liaudies mokykla ir prestižinė. Nori prestižo – iki baigimo jokių svaigalų. Pastebės (nors youtube, nors delfyje) – amen. Va tuomet brangins mokslą ir jį baigs būsimas elitas.

varnėnė, 2010-03-02 20:56:12

Taip. Šiandien mes čia neturėtumėme diskutuoti apie vaikų gėrimą, negėrimą šimtadienio metu. Jie šoko, dainavo, įsijautę buvo į situaciją. Jie negalvojo apie jokį gėrimą ir svaiginimąsi. Jie buvo laimingi. Nemanau, kad jie savo svajones skandintų kažkame…. Tik tos kalbos juos žeidžia, žemina…

Toli, 2010-03-02 21:36:00

Darth Vader: panašu, kad aš Tau į kompaniją 🙂 nesu ir aš ragavus nė lašelio. Dažnai susiduriu su tuo keistu požiūriu ir spaudimu, kad imk, pakelk taurę ir tt. Tarsi neturėčiau teisės rinktis – negerbia jie jos.

o apie šimtadienius.. gal jau ir seniai mano tas šimtadienis buvo, bet vis tiek.. Kauno prestižinė mokykla (nors manau, kad ji tik save taip laiko, o realiai tai eilinė gimnazija), aiškiai buvo kalbama apie tai, jog jokio alkoholio mokykloje! o koks rezultatas? Mokytojai sunkiai lipo laiptais į šokių salę, tėveliai per ne lyg euforiški, o mokiniai išsislapstę pakampėmis. Vienam abiturientui prireikė ir medikų pagalbos.

juokingas šis draudimas. Manau, kad ne draudimuose esmė, o auklėjime ir vertybių ugdyme. ir dar…šimtadienis tai ne vienintelė proga alkoholiui patekti į mokyklą.

Rasa, 2010-03-02 21:39:27

Netekau amo, Vaderi 😛 Ką gi, gali manyti kaip nori, turi tokią teisę… Tikriausiai būtų įdomu su tavimi pasiginčyti kai kuriais klausimais, beprasmiška, bet gal įdomu 🙂 Oi, einu atsigausiu, knygą iš krūvos parsineštų geriau paskaitysiu…

Bet vis vien, tai kaip tu užaugai neparagavęs? Negaliu nepaklaust po galais! O dar kažkas galvoja, kad aš keistoka… Aš tiesiog pelytė nematoma, kai pažiūri, kokių įdomybių užauga mūsų šaly… :)))))

D., 2010-03-02 21:54:53

Rasai: o kur aš minėjau apie alkoholį, rūkymą ir narkotikus? Kažkodėl daugelis žmonių linksminimąsi tik taip ir supranta 🙂 Pvz.: per savo šimtadienį aš negėriau, nerūkiau, bet vis vien linksma buvo. Dabar paragauju kartais prie kompanijos, nesu blaivininkas, nes man bet kokie kraštutinumai ne prie širdies.

Žinoma lietuviai turi bjaurų įprotį siūlyti per prievartą pvz.: vokiečiui pasakei “Ačiū, užteks” tai daugiau ir nesiūlo, o šiaip jei nori ir patys įsipila prie stalo ir išgeria 🙂

Rasa, 2010-03-02 23:41:38

D.: tai kad Burgis kalbėjo būtent apie alkoholį, kad vaikai negėrė ten. Šaunuoliai. Dauguma. Tie, kurie tikri gimnazistai… 🙂 Sykį vieną pakeliui ten palydėjau ir kol laukiau, norėjau parūkyti ant suolelio, tai neleido, sako dar Burgis pamatys arba mokytojai 🙂 Sakau, tai kad aš ne gimnazistė, jeigu ką, manęs nepažįsta, tai vis vien neleido, ėjau “už kampo” t.y. prie buvusių “Kolegų” pasėdėt ir parūkyt belaukiant 🙁

D., 2010-03-03 00:17:55

Rasai: Na ir kokią išvadą darom? Jog vistiek parūkėt 🙂 kaip ir daugelis moksleivių, kurie rūko už kampo. Nežinau kas geriau. Teko mokytis Vokietijoje tai ten būdavo specialios rūkymo vietos ir niekas nieko nevaikydavo, kas norėjo tas rūkė, o juk ir cigarečių nusipirkti galima automatuose. O šiaip tai man nepatinka rūkančios moterys, ypač ant suoliukų, nieko asmeniško 🙂

petras, 2010-03-03 08:19:43

nereikėjo tau, skywalker’i, pereit į tamsiąją jėgos pusę, bo labai jau piktas ant visuomenės pasidarei. lauksiu kada imperiją (teisingą) sukursi :DD

Rasa, 2010-03-03 08:56:21

D.: tai manot, kad man patinka rūkančios? Man irgi nepatinka, niekam nepatinka… 🙁 Va dėl to ir išaiškinau savo vaikam, kaip blogai blogi įpročiai, kaip negaliu šito atsikratyti, nė vienas nerūko…

Vis tik yra skirtumas, man ne mano įstaigos taisyklės neleido rūkyti, tai man nebuvo skirta 🙂 Negalima lyginti su vaikais. Nors man ir darbe neleidžiama rūkyti. Beveik nerūkau ten. Bet iš kitos pusės, jei jau rūkau, tai nemanau slapstytis, esu kokia esu. Bjauri. Ir pakankamas kiekis žmonių leidžia sau tai man pasakyti. Nuo kažkokių netikrų kunigų gatvėj, kurie man aiškina, kad esu velnio apsėsta iki bet kokių kitokių, kurie pasijaučia geriau pasakydami, kokia aš nepadori moteris… Niekada nerūkau tik prie savo mamos. Nenoriu jos skaudinti.

D., 2010-03-03 10:14:47

Rasai: rūkymas tai ne įprotis, o priklausomybė. Taip vadinama buitinė narkomanija.

O iš kur žinote jog tos įstaigos (gimnazijos) taisyklės buvo skirtos ne Jums? Gal tose taisyklėse parašyta jog apskritai gimnazijos teritorijoje draudžiama rūkyti.

Burgis, 2010-03-03 10:39:07

Rasai: prašyčiau nevesti vaikų iš kelio! Meskite rūkyti nedelsdama! 🙂

Visiems: taisyklės nenumato leisti gerti, rūkyti, ištvirkauti ne gimnazijoje, po darbo. Taisyklės galioja visur ir visada. Tik aš, visagalis, galiu laikinai pristabdyti kurios nors taisyklės veikimą. Pavyzdžiui, jei abiturientai būtų paprašę tą vakarą leisti išgerti po tris taures vyno, aš nuo scenos būčiau tai leidęs. Bet nepaprašė… O tėvai galios atšaukti KTUG taisykles neturi. Neturi!

Rūkyti niekada neleisiu, o išgerti – kodėl ne? Bet kiekvienas pasirenka… Kiekvienas klysta savaip.

Rasa, 2010-03-03 10:47:43

D.: nežinau, aš skaičiau tik moksleivių taisykles 🙂 Bet negali taip būti, kad visiems, tada Burgis turėtų ten pro savo langą tik saugoti tą teritoriją ir su šluota vaikyti visus praeinančius su cigarete 🙂 Ten gi neaptverta (bent jau anksčiau buvo neaptverta, senokai tam gale nebuvau 🙂

Bet, manau, kad jo ir taip visi prisibijo, jam nė vaikyt nereikėtų, jei būtų tokios taisyklės 🙂 Bent aš tai nerizikuočiau 🙂 Pribaigtų morališkai… Aš jo, po savo mamos, prisibijau antroj vietoj 🙂

Rasa, 2010-03-03 10:52:26

Burgiui: 😛 Aš dažniausiai vaikų iš kelio nevedu, tik suaugusius. Bet jei kada eisiu su cigarete, prižadu pamačius jus pereiti į kitą gatvės pusę 🙂 Nors aišku, vis vien manęs nepažintumėt, bet dėl visa ko 🙂

Ramunė, 2010-03-03 10:58:17

p Burgiui: na, trys taurės vyno Jūsų negeriantiems gimnazistams – gana didelė dozė. O paskelbimas nuo scenos – irgi savotiškai skamba. Matau, kad Jūs dar tebesat euforijoj po puikaus renginio. Juk taip?

giedrius m, 2010-03-03 11:04:05

Hm. prisimenu vieną studentą savo studijų laikais. Irgi gimnazistas, metais vyresnis… 20 gal buvo tada. Rūkė jis kai kažkas pasakė, kad Burgis ateina… Tai pirmiau numetė cigaretę (automatiškai), o tik po to ėmė dairytis kas ir kaip. Buvo juokinga, nes nuo jis baigė jau metais anksčiau…

Gimnazistų tarpe buvo rūkoma ir (turbūt ) geriama visais laikais. Ne po daug, slapčia, ir apie daugumą sužinojau tik jau pabaigęs. Manau, kad taip yra ir dabar. Uždraustas vaisius saldesnis. Yra žmonių, kuriems reikia gyventi baimėje.

Aš pats nerūkiau nei tada nei po to. Bet esu surūkęs keletą cigarečių studijų metais bandymo tikslais, ir dėl to nesigailiu. Išbandžiau tam, kad žinoti ką tai reiškia ir turėti teisę kritikuoti. Jei būčiau nebandęs, tos teisės neturėčiau.

Tuo pačiu manau, kad draudimas rūkyti gimnazistams yra gerai. Ir vien “švietimas”, be draudimų, yra dar mažiau efektyvus. Draudimas be švietimo irgi neefektyvus.

Kažkada gyvenau Prancūzijoje. Mokyklas buvo galima nesunkiai atpažinti iš minios rūkančių moksleivių ir kancarų po kojomis ant šaligatvių. Rūkymas aktuali problema ir ten. Bet suaugusių tarpe rūkoma DAUG mažiau. Cigaretės brangios, nebėra poreikio pasirodyti nes jau atsirūkei savo mokyklose…

Ir apie alkoholį. Taisykles laužyti galima jei pasiruošęs prisiimti pilną atsakomybę. Jei tokios taisyklės gimnazijoje, žmogus gali rinktis nestoti ten, rizikuoti ir gerti/rūkyti slapčia arba to nedaryti. Pasirinkimas nedaro jo blogesniu ar geresniu žmogumi. Net, sakyčiau, geresniu jei jis suvokia ir prisiema pasirinkimo pasekmes. Suaugusiu tampama ne vengiant ar atlaikant išbandymus, bet renkantis ir prisiemant atsakomybę už savo veiksmus.

Burgis, 2010-03-03 11:06:25

Ramunei: dėl trijų taurių – Jūs nežinote mūsų gimnazistų pajėgumų… :-))). Taip, aš tebesu euforijoje, bet ne dėl to sakau “nuo scenos” – taip jau ne kartą esu daręs: įstatymus, taisykles reikia keisti viešai, garsiai, skaidriai!

Ir keisčiausias dalykas: aš tik šįryt sužinojau, kad bilieto apačioje buvo parašyta, jog „Šimtadienio“ tęsinys – „Sienoje“ nuo 22 val.! O aš su žmona nuvažiavau namo…

Spėkite, ar būčiau ėjęs į „Sieną“, jei būčiau laiku pastebėjęs tą užrašą? Kodėl taip manote?

D., 2010-03-03 11:26:54

Burgiui: na jei Jūsų nepakvietė, tai manau nelabai Jus ir norėjo ten matyti 🙂 Vadinasi trijų taurių kažin ar pakako 🙂

Burgis, 2010-03-03 11:31:52

D.: tai kad mane pakvietė! Tik aš to nepamačiau (žioplas). Bet kuriuo atveju – vaikus reikia mokyti, mokyti, mokyti visko: etiketo, bendravimo, kvietimo, gėrimo ceremonijų… Aš mėgstu savo gimnazistus, todėl neturiu nuo jų paslapčių, nesimaivau ir noriu, kad jų gyvenimas būtų kuo puikesnis. Bet tai nelegva padaryti, oi, kaip nelengva!

D., 2010-03-03 11:49:42

Burgiui: tos Vievio mokytojos taip pat vaikus mokė, o matot kas gavosi 🙂

Na manau, kad Jums taip nebūtų atsitikę, bet Lietuva juk pletkų šalis, pripasakos, kad va, Burgis su gimnazistais gėrė.

Burgis, 2010-03-03 12:19:23

Su kuo tik aš negėriau…

Rasa, 2010-03-03 13:25:50

Burgiui: su daug kuo negėrėt 🙂 Ir su tuo negėrėt ir su anuo… Su mumis beveik visais negėrėt 🙂

Burgis, 2010-03-03 13:37:17

Taip, Gerb. Rasa, provokacija pavyko: toks sakinys visada baigiamas panašiai: ir su prezidente negėriau, ir su premjeru negėriau… O su Jumis gal dar išgersiu?

Rasa, 2010-03-03 14:01:30

Burgiui: būtų malonu (man), bet, manau, mes tikrai neišgersim kartu 🙂 Labai jau skirtingais keliais mes vaikštom 🙂 Ir gėrimus geriam skirtingus 🙂

m, 2010-03-03 14:05:19

Šimtadienis buvo puikus. Kas vyko tolkiau – kiekvieno sąžinės reikalas.

Povilas, 2010-03-03 14:46:10

Gyvenimas žengia pirmyn: jei TADA kas būtų pasiūlęs taurę vyno, nebūčiau žinojęs, kaip elgtis. Išvada: taurė keliauja paskui norintį jos…

Povilas, 2010-03-03 15:13:09

Kai gyvenimas ima kiužti (lietuviai – dėmesio: naujas žodis), imi galvoti: kas būtų, jeigu būtų… Nieko nebūtų, viskas būtų taip, kaip turi būti. Pirmą cigaretę surūkiau, susisukęs ją iš klevo lapų, pirmą granionają stakaną išgėriau kuliant rugius naujausia kuliamąja, dabar išgeriu gerą taurę tada, kai noriu to. Vaikai turi galimybę tai padatyti kur kas anksčiau: kas čia blogo? Blogiau tai, kad jie mato aplinką tokią…

petras, 2010-03-03 15:49:46

tai kad senas tas tavo žodis 😛

Ramunė, 2010-03-03 15:55:13

Na, tikrai nenaujas zodis. Gal būsena nauja?

V.R., 2010-03-03 17:43:45

Kalbate taip, lyg alkoholis būtų didžiausias blogis. Blogis – kai geriama bet kas, bet kaip, tarpuvartėse. Jokia Vakarų pasaulio kultūra neapsieina be įvairaus alkoholio.Reikia kalbėti apie kultūringą vartojimą, o ne apie visišką abstinenciją. Ir vaikai turi matyti – kaip, kur, kada. Turiu bendramokslį, kuris protestuodamas prieš per daug geriantį savo tėvą, buvo pasižadėjęs iki 20 metų negerti. Kai antram kurse pradėjo, kaskart turėdavom parnešti “negyvą” – jis lūždavo nuo nedidelių dozių, kai mes visi tik teapšildavom. Viskas su saiku ir savo laiku. Mokytis išgerti irgi reikia.

D., 2010-03-03 18:16:15

Rasai: o kaip Jūs įsivaizduojate tą gėrimą, jog negalite gerti su Burgiu skirtingus gėrimus? Čia gal žodis išgerti nelabai tinka, nes tada visi įsivaizduoja kaip du žmonės pasistato butelį ant stalo ir tašo iki dugno 🙂

Rasa, 2010-03-03 18:29:37

D.: priekabiaujate, ponia :))))) Tai nieko ir nekomentuosiu 🙂

D., 2010-03-03 19:33:48

Rasai: jei ką tai aš ponas 🙂

Rasa, 2010-03-03 19:47:36

D.: Vau 😛 visuomet net neabejodama laikiau Jus moterim :)) Oi, juokiuosi. Internetas jau toks! Savaime kažkaip žmogų įsivaizduoji, net nežinia kodėl vyru ar moterimi! O Jūs man buvot tokia tikrai moterimi :))))))))

Pentium100, 2010-03-03 20:34:33

Rasai: Internete yra daugiau vyrų nei moterų, taigi, jei neprisistato, kad yra moteris, tai didelė tikimybė, kad vyras. Netgi, jei vartotojas ir prisistato, kad yra moteris, jis gali būt GIRL = Guy In Real Life 🙂

Rasa, 2010-03-03 20:54:48

Pentiumui šimtiniam: geras! Juokingiausia, kad aš D. ne šiaip sau moterim įsivaizdavau, mano galvoje kažko jis buvo griežtoka moteris, dėstanti kolegijoje tiksliuosius mokslus… 🙂

Joooo. Įdomu, ką apie mane žmonės patys sau galvoja… Bet tikiuosi, kad kiti neturi tokių nenormalių fantazijų, kaip mano 🙂 Bet kai kažkaip žmogų įsivaizduoju, man smagiau, tik va kad nugrybauju…

sonata, 2010-03-03 21:11:21

o man patiko mano mamos getas, kai 18 -ojam gimtadieniui sustatė “bateriją” kelių rūšių alkohoholio (teprisimenu rizlinga, “Bielyj aist” , “Sovietskoje igristoje”:)) ir prie klasiokų pasakė-“na dabar jau galit gert, aš padabosiu” . Paskui kelis penkmečius per klasės susitikimus tai sklandė kaip anekdotas, juokavom, kad po tokios “psichotraumos” vos abstinetais kai kurie netapo:)) O tą vakarą buvo smagu, nors niekas taip ir nepalietė tų butelių – “aš padabosiu”. Ir sugalvok man taip…

D., 2010-03-03 21:44:07

nemaniau jog lytis komentaruose pas Burgį ką nors reikš 🙂

Rasai: dėl griežtumo neatspėjote, o apie tiksliuosius mokslus – panašiai, vis dėlto juk Burgio svetainėje lankausi 😉

Rasa, 2010-03-03 23:12:17

Jūs visi buvot labai gerais vaikais… Niekas jauni beveik negėrėt sąžiningai, nerūkot ir patapot protingi…

Man patinka jus skaityt.

Aš tai nebuvau tokia puiki, aš tai kartais su bernais bėgdavau iš pamokų (paskaitų), mes pav. pas vieno pasiturinčio tėtį užtikom šnapso atsargų pora dėžių, tai su švirkštu ištraukėm per kelis kartus kelis butelius, išgėrėm, paskui vandenio pripylėm… Aišku, kai tas solidus pasiturintis tėtis per balių sustatė ant stalo butelius ir visi garbingi svečiai susipilstė sau vandens, paskui jau kūdai buvo…

Ir manęs negraužia dėl to sąžinė, teisybę pasakius. Turbūt blogai, kad negraužia. Bet aš ir nuo vaikų niekad neslėpiau, kad buvau kokia buvau. Man reikėjo visko pabandyti.

Kartais pav. pasigamindavau net makijažui sidabrinį arba auksinį tepalą iš… pas tėtį buvo bronzos radijatoriams dažyti, ją reikėdavo maišyti su laku, ar ne? Tai tuos miltelius nukniaukus aš su trupučiu kremuko sumaišydavau ir pravedimai- auksiniai, nieks neturi tokių. Varge, pirkti tokių dalykų nebuvo, gerai, kad ne alergiška buvau :))))

Gal todėl aš beveik niekad neskaitau saviems vaikams moralų ir jų neauklėju, kad ko nors nedarytų. Tiesiog kalbamės. Daug. Ir puikiai vieni kitus suprantam.

Burgis, 2010-03-04 12:17:45

Gėriau ir gersiu… 🙂

“Kasmet geresnį vyną geriam,

Bet po mažiau, vis po mažiau…”

Tikrai – ne gėrimai ir net ne gėrimas blogybė, o taisyklių ignoravimas.

Mykolas Okulič-Kazarinas, 2010-03-04 17:39:20

Puikus straipsnis!

Prisiminiau vienas vestuves studijų metais Maskvoje. Buvau liudininkas. Apsiėjome be alkoholio. Kiti stebėjosi: „Kaip taip – netgi be šampano?“. Ar kada nors išgyvendinsime požiūrį, kad alkoholio vartojimas yra būtinybė? Turiu giminių ir draugų, kurie jokiomis progomis negeria alkoholinių gėrimų. Ir dėl to jų gyvenimo kokybė nenukenčia.

Tačiau straipsnis ne apie gėrimus, o apie nenorą būti teisiam, legaliam. Kartą ėjau pas draugus Žaliakalnyje. Kaip tik man tinkama kryptimi sustojo troleibusas. Įlipau, bet kitoje stotelėje turiu išlipti, todėl iš karto išmušiau talonėlį ir atsistojau prie durų. Šalia sėdėjo kelios tvarkingos ponios. Nusistebėjo: „Jūs lipate? Tai kodėl mušėte talonėlį – juk matote, kad nėra kontrolės?“ Atsakiau, kad jei neturėčiau (arba gailėčiau) pinigų talonėliui, tada vieną stotelę nueičiau pėsčiomis.

Panašiai daugumoje kompiuterių veikia nelegali programinė įranga. „Vis tiek niekas nepatikrins“. Kodėl nėra noro paieškoti legalių nemokamų programų?

Pralinksmino netikėtas minties vingis nuo žodžių „Bet yra išeitis!“ – vienas žmogus yra pasakęs: „Belskite, ir bus atidaryta.“

D., 2010-03-05 11:59:31

Mykolui: o ar Jus kas nors verčia per prievartą gerti vestuvėse? Jei buvo linksma be alkoholio – šaunu. Bet tai nereiškia jog tie kurie švenčia su alkoholiu yra kažkoks blogis, kurį reikia išgyvendinti. Čia viskas priklauso, kaip jau minėjo p. Burgis, nuo gėrimo kultūros. Man taip pat yra tekę dalyvauti vakarėlyje be alkoholio, bet tada dalis dalyvių gėrė paslapčiomis. Tai ką norime tada apgauti?

petras, 2010-03-05 12:47:26

Problemos čia nėra jokios. jei nori – geri, jei nenori – negeri. su visom iš to išplaukiančiom pasekmėm.

svinius, 2010-03-05 22:11:34

Gerb. Mykolai, ar nimbas virš Jūsų galvos matyti ir fotografijose?

Zbignievas, 2010-03-07 19:23:35

taisyklėa ir yra tam,kad jas lauzyti…

Vaidas, 2010-03-08 21:24:42

Zbignievai, ir lietuvių kalbos taisyklės skirtos laužyti? 🙂

Rasa, 2010-03-08 22:03:38

Pagalvojau apie taisykles ne į temą 🙂 Žinot, fantastikos kūriniuose tankiai svarstoma apie tai, kad štai žmogus sukuria puikias technologijas, robotus, skirtus pagelbėti žmonėms, bet jie paskui užkariauja pasaulį… O realybėje baisiau už fantastinius kūrinius- mes sukuriame valdžią, išrenkame ją tarnauti žmonėms, o ji sukuria taisykles ir paverčia mus visus vergais… Ir mes privalome laikytis jų nustatytų taisyklių…

Čia neliečiu temos apie gimnaziją ir jos taisykles 🙂 Čia žmogiukai ateina ir pasirenka nori jie laikytis tokių taisyklių ir būti ten ar ne 🙂

Mes pasirinkimo teisės dažnai neturim 🙂

petras, 2010-03-10 08:26:13

Na mokslas yra privalomas, taigi žmogiukai irgi neturi jokio pasirinkimo 😛 tačiau visada gali rinktis ir daryt kaip tu nori, gali nepaklust taisyklėms, įstatymams ir pan. tik gali liūdnai baigtis 🙂

Rasa, 2010-03-10 10:53:18

Petrui: bet mokyklą tai gali rinktis 🙂 Čia, aišku, jei nemanysim, kad kai kuriuos tėvai priverčia eiti į tą ar aną 🙂

Bet sunku gyventi pagal kitų sukurtas taisykles, ar ne? Gerti galima nuo 21-erių, o “ženytis” nuo 18-os, nebaudžiamai mylėtis nuo lyg 16-os? Vaikus daryti reik mažiau proto ir atsakomybės, negu taurelę išgerti… 🙂

Taip net mano lepūnui, vieninteliam aristokratui gyvenančiam mano šeimoje, atrodo, kad jis gyvena pagal neteisingas mūsų taisykles… O jau tokios taisyklės jam pas mus lengvatinės :)))))) Paklausyk, kaip tas nedorėlis dainuoja:

http://www6.videogaga.lt/video?id=ocqpujibvwdqghdyqp#dm.id%253DuserView%2526dm.v%253Docqpujibvwdqghdyqp

petras, 2010-03-10 12:26:14

Tai, kad gerti galima nuo 18kos, ženytis ir nuo daug anksčiau (tikriausiai kažin ar išvis koks cenzas vedyboms Lietuvoje yra įformintas 🙂 mylėtis nebaudžiamai nuo 14kos galima :))P bet smagiausia, kad visas šitas taisykles galima apeit, lengvai 🙂

Rasa, 2010-03-10 12:52:30

Petrui: atsilikau… O kodėl man atrodė, kad nuo 18-os alų, sidrą galima, o stiprius tik nuo 21-erių? 🙂 Dėl vedybų jaunesniems, tai man atrodo reik tėvų sutikimo, mano giminaičiai ėjo su tėvais, kai jauni tuokės 🙂

Kad lengvai galima apeit, tai taip. Tik norėtųsi, kad taisyklės ir įstatymai būtų tokie teisingi, kad norėtųsi jų laikytis, o ne apeit 🙂

Beje, patarimas tau, jaunam: geriau apeik tą vienintelę taisyklę, nesimylėk (nors “galima”) su keturiolikmetėm… 🙂

petras, 2010-03-10 14:11:47

na patarimas neblogas. tačiau kadangi turiu nusistatęs tam tikras gyvenimo vertybes ir tam tikrus griežtus tabu, tai truputi žeidžia tokie patarimai :)))) bet žmogus niekada nežinai kas gali nutikt, net jei ir labai stengiesi 🙂

Mykolas Okulič-Kazarinas, 2010-03-25 09:42:41

Kai kurias taisykles aprašo įstatymai, kitos – mūsų galvose.

Pvz., pamatę 70km/h greičio ribojimo ženklą turbūt mažuma stengiasi neviršyti greičio, kiti važiuoja iki 80km/h, dar kiti – 90km/h. Taip įprasta. Stebisi vilniečiai Kaune sulaikyti 15km/h viršiję greitį.

Tai ir siūlau atsisakyti tradicijos švęsti su vyno buteliu ant stalo ar iškylauti su dėže alaus.