Godumas frajerius pražudė…

„Liūdnas lietus nuo pat ryto…“ (B.B.)

Kas tau eis lietingą ketvirtadienio rytą į paskaitą, kuri prasideda 8 val.? Atėjo 32. Nutariau juos apdovanoti. Dosniai apdovanoti! Per auditoriją nukeliavo popieriaus lapas apdovanojamųjų sąrašui sudaryti. Sąraše radau 34 pavardes…

***

Apdovanojimų ceremonija neįvyko. Dar kartą įsitikinau, už ką man algą moka – nelengva dirbti su vagimis, nelengva! Blogiausia, kad dešimtys studentų sutinka bendradarbiauti, mokytis kartu su vagimis. Net lyderiai nedrįsta pasipriešinti vagių mažumai.

*

Nežinau, ar studentai (ne vagys) supranta, kad tokiu veiksmu jie pažemina mane. Iš gerų dėstytojų turbūt nevagiama? Turbūt esu labai blogas dėstytojas? Bet gal jie galėtų tai pasakyti, parašyti (kad ir čia…), o ne patys elgtis blogai? Man vis atrodo, kad aš stengiuosi, kartais (šiandien) dirbu net šiek tiek negaluodamas. Dirbdamas net pamirštu, kad į mane žiūri ir vagių akys…

*

Pirmadienį vėl esu pakviestas į diskusiją apie akademinį sąžiningumą. Būtinai nueisiu!

Atsakymai

Burgis, 2011-04-07 10:05:38

Prašyčiau čia reitinguoti ne mano poelgį, ne mano šį įrašą, o temos aktualumą…

D., 2011-04-07 10:31:45

Nemanau jog vagia išskirtinai iš Jūsų. Tiesiog pas mus vogti yra įprasta, juk aplinkui tiek pavyzdžių! O apie pasipriešinimą manau nereikia galvoti kol vieni turės didesnes privilegijas už kitus.

jurgis, 2011-04-07 12:25:03

kuo bausmė operatyvesnė tuo, greičiau praeina noras 😉

pvz, jei galima, vietoje išsiaiškint, kas čia “pertekliniai” ir juos savaip pamalonint – pakviest prie lentos kt kartą ar pan paegzaminuoti…

nes kalbomis vagių neišgąsdinsi…

ir kaltint ne visada žmogaus gali, jei jis savo kieme vis mato, kaip vyresni “nusukinėja” ką gali (aplinka kalta :P).

Burgis, 2011-04-07 12:43:32

Ir juodą dieną būna šviesių akimirkų! Gavau NEANONIMINĮ laišką ir dabar žinau abiejų vagių pavardes. Jie niekada nesužinos, kas atliko pilietinę pareigą, bet aš visada žinosiu, kad nesu vienas lauke karys…

Petras, 2011-04-07 13:24:48

Sakoma, ir tarp čigonų vagių pasitaiko…

buves studentas, 2011-04-07 14:13:16

o kas “pareigą” įrašyti atliko – susirandate pavardę kuri nebuvo ir 80proc prieš ją isirašes bus “draugas”

petras, 2011-04-07 15:50:42

o tai tie kas nebuvo, jei gal ir neprašė, kad juos užrašytų :0 tiesiog galėjo ir kolegos savu noru “pagelbėt”. taip, kad tie vagys, gali būt ir ne vagys 🙂

čia kaip kalėjime, visi sėdi “nekalti”, bet gi pasitaiko ir tikrai nekaltai sėdinčių.

Mr. student, 2011-04-07 16:59:28

Kriminalas vertas apibūdinimo “kariuomenės taisyklės”, juk kur kitur kaip tik tai ten už vieno žmogaus prasižengimą kenčia visa kuopa. Per didelė buvo apdovanojimo kaina, kad “vagys” nesulauktų atsako – vienam eiliniui nervai neišlaiko. Natūralu, kariuomenėje kuopos vadas visąlaik taiko tokią nuobaudą, o po to viduje su eiliniu susidoroja savi.

sonata, 2011-04-07 21:30:01

na mažas Seimo posėdžio variantas – gal tie du Karaliaus ir Sacharuko giminaičiai:)

Mykolas Šneideris EAV 9/2, 2011-04-07 22:26:25

Dažniausiai paskaitas stengiuosi lankyti, bet šiandien ryte kaip tik paskaitoje nebuvau ir netgi džiaugiuosi tuo, nes neteko buti apsauktam vagimi, nesvarbu ar aš kaltas ar ne. 🙂 O siaip juk ne tie du kalti, jų juk ten net nebuvo..

Dalia, 2011-04-07 22:37:19

nesuprantu aš kai kurių komentarų ir balsavimo rezultatų. Kokia kuopa kenčia dėl vieno žmogaus prasižengimo? Kur ta kančia? Kokią bausmę tą kuopa turėjo atilikti? Visai prioritetai žmogeliams susimaišę. Įdomu, ant ko apmaudas po paskaitos buvo lietas — ar ant dėstytojo, ar ant tų, nesąžiningai savo draugus į sąrašą įtraukusių. O juk tai turėjo būti dėstytojo dovana, o ne kažin kokia privaloma duoklė.

D., 2011-04-07 23:01:28

Burgiui: dar norėjau paklausti, o tai studento pažymėjimo neprašot, įrašant į sąrašą. Nes jei taip, tai parašyti gali ir kaimynas 🙂

Petras, 2011-04-07 23:22:14

Manau nujautėte, kad atsiras “vagių” paskaitoje… Juk Jums šiuo momentu aktuali akademinio sąžiningumo tema. Ar čia buvo sąžinės egzaminas, ar kaip sakote tiesiog dovana lietingo, ankstaus ryto proga…?

Regina A., 2011-04-07 23:44:07

Palaikau B.B. žodžius 100%. “Užknisa” tas nesąžiningumas, nusirašinėjimas ir t.t. Bet dar labiau – kad tai dar kažkuo bandoma PATEISINTI!

Šiuo atveju tik nesupratau, kodėl 2 vagys? Kad 2 buvo įrašyti nedalyvaujantys – tai taip. Bet jie galėjo net nežinoti. Juos galėjo įrašyti ir 1 žmogus. Štai jis – tas vagis.

Tarkim, vagis gal įsimylėjęs tą nedalyvaujančią, pasigerinti norėjęs..

Regina A., 2011-04-07 23:45:17

O gal kaip tik atvirkščiai.

Pažinodamas B.B. galėjo įtarti, kad B.B. suskaičiuos ir išsiaiškins. Nors tai jau kvepia sąmokslo teorija 🙂

Regina A., 2011-04-08 00:06:32

Rašote: “Pirmadienį vėl esu pakviestas į diskusiją apie akademinį sąžiningumą”

Smalsu, kur? TV?

Jei ne TV ar radijuj, tai būtinai turėsite čia pasidalinti mintimis.

Žinoma, kad “receptų” niekas neduos. Bet problema didėja, o požiūris į ją “blanksta”. Ir mokyklose. Darosi tarsi norma.

Burgis, 2011-04-08 08:44:19

Atsakau:

  1. Apsirikau, ne pirmadienį, o antradienį, pakvietė „InfoShow“ (KTU) rengėjai. Vyks ITPI (KTU) patalpose, transliuos TV „Kobra“… Parašysiu ir čia.

  2. Mykolui Šneideriui: Jūs šaunuolis, kad pasirašote, bet logikos, logikos trūksta… Ką reiškia „apšauktas vagimi“? Ar aš šaukiu? Ar nebuvo vagių? Ir jei Jūs būtumėte buvęs, kodėl pasijustumėte „apšauktas vagimi“, jei nevoktumėte? O jei būtumėte vagystės liudininkas (žinotumėte, matytumėte, kas vagia), kaip pasielgtumėte? Taptumėte vagių įkaitu? Apie įkaitų dramą jau esu rašęs, bet dar parašysiu, nes kitoje vietoje ir kitu laiku – vėl įkaitų drama!

  3. Neprisimenu ir neprisiminsiu pavardžių tų, kurie pasielgė nesąžiningai, ir to, kuris pranešė, – aš dar turėsiu vertinti visų matematikos žinias ir gebėjimus. Turiu būti objektyvus. O kaip žmones juos jau įvertinau. Ir jūs, kaip mokėdami, įvertinote.

  4. Ne, niekada nebūsiu vagių gaudytojas, netikrinsiu pažymėjimų, krepšių ir pan. Mano kita profesija. Bet retkarčiais surengdavau ir surengsiu tokias pamokas, kaip ši. Ne todėl, kad perauklėčiau pasaulį, o todėl, kad pasaulis žinotų.

petras, 2011-04-08 08:56:23

manyčiau labai taikliai pastebėjot, dėl tos įkaitų dramos. todėl tokie dalykai ir vyksta, nes pasirinkt tinkamą kelią žmogui labai sunku. klausima išduot vagį draugą ar ne, panašiai kaip būti ar nebūti :DD vnž kai kuriem per sunki užduotis. aš manau irgi gero draugo, gero pažįstamo tikriausiai neišduočiau, net žinodamas, kad jis daro kažkam blogą (nors giliai viduj, tikriausiai vilčiausi, kad jį pagaus kažkas kitas ir aš lyg liksiu prie to neprisidėjęs, bet teisybė bus atsatyta). vnž labai nemaloni padėtis, kai tampi draugo vagies įkaitu 🙂 (aišku kartais ir pats kitiem sukeli tokių nepatogumų). gal todėl, manyčiau turėtų šitą vagių reikalą tvarkyt ne draugai, kurie mato ir sėdi šalia, bet kažkas iš šalies. aišku sudrausmint ar pasikalbėt su tuo žmogum asmeniškai, paaiškint jam, visada reik ir galima (bet ar paklausys, kai kalbama geruoju).

Mr. student, 2011-04-08 13:26:08

Daliai – natūralu, kad jūs nesuprantate žaidimo taisylių, jūs juk moteris. Pas jus taip nebūna. Ką jums reikia žinoti – tas rytas galėjo baigtis saldžiai (dėstytojo dovana. Kokia? Ne jūsų reikalas!). Esmė ta, kad tas žmogus įrašęs nebuvusiųjų pavardes yra vagis ir taip jis apsivogęs pakenkė kitiems. Kas čia neaiškaus?

Skaidra, 2011-04-08 14:26:23

Pagal šį tesktą – aš esu vagis. Nes prieš 30-35 metus, būdama grupės seniūnė, klastodama žurnalo įrašus, faktiškai apsaugojau nuo išmetimo grupioką. Buvo žmogus labai gabus, bet pateko fuksas gyventi su penktakursiais teisininkais… Baigė studijas vos vos, bet paskui profesija privertė labai greitai visko išmokti Tebedirba pagal ją, yra puikus specialistas, gerbiamas žmogus. Per kurso susitikimus vis padėkoja man – jei ne seniūnė, tikriausiai būčiau išmestas ir prasigėręs. Kaip čia man dabar jaustis – vagimi ar ne?

Burgis, 2011-04-08 15:28:46

Skaidrai: atsakysiu keistai. Anais laikais kalbėdavo, kad gruzinai vieni kitiems kiekviena proga neša kyšius, dovanas… Bet vidutiniškai gruzinai negyveno prašmatniau nei mes.

*

Tai jei tas grupės draugas būtų žinojęs, kad nei Skaidra, nei kas nors kitas nepasielgs ne pagal taisykles, – jis ir būtų laiku pasikeitęs! Aš taip manau.

Marius., 2011-04-08 23:58:37

KALTI VISI KURIŲ NEBUVO !!!

Dalia, 2011-04-09 20:22:42

Mr. studentui — bet juk apie tai ir kalbu. Kad nesuprantu tų, kurie verkšlena, kad atseit dėl vieno prasižengusiojo visi kiti kenčia, arba mėgina teisinti nesąžiningai pasielgusius. Jei iš tų “nukentėjusių” bent vienas būtų netylėjęs, tai gal ir nebūtų tos neva kančios. Aš visiškai pritariu p. Burgiui, juolab, kad teko jį ir kaip dėstytoją pažinti.

Na nesvarbu, kad manęs nesupratote, gal ir netiksliai išsireiškiau, svarbu, kad Tamsta, nežinodamas, ar moteris aš ar ne, jau vertinate mano pasisakymą pagal lytį ir kalbate neva apie moterškių protui nesuvokiamas taisykles. Be to, taip atsiskleidžiate ne tik kaip seksistas, bet ir kaip paprasčiausiai nemandagi, menkos kultūros asaba. Tokie pareiškimai kaip “kam jums reikia žinoti”, “ne jūsų reikalas” (man tai visai ir nerūpi) garbės išsilavinusiam žmogui ar bent pretenduojančiam tokiu būti garbės nedaro. Man rūpi bendražmogiški dalykai. padorumas ir sąžinigumas.

jamaica, 2011-04-10 11:49:30

Ne visai “į temą”, bet ir ne visai “ne į temą”: Direktoriau, o ką Jūs galvojat apie katalikiškų mokyklų steigimą (plg. http://www.delfi.lt/news/daily/education/kaune-isteigta-devinta-katalikiska-mokykla-jai-vadovaus-staciatike.d?id=44157257) ir ypač – šį reikalo aspektą:

Katališkos mokyklos įkūrimo sumanytojai neslėpė, jog svarbiausia, kad katalikiškas statusas leis Stasio Lozoraičio vidurinei mokyklai formuoti 1-12 klases. Švietimo įstatymas leidžia mokyklą įsteigus su religine bendruomene joje formuoti 1-12 klases. Švietimo ir ugdymo skyriaus vedėjas Antanas Bagdonas ne sykį yra sakęs, kad mokinių Kaune mažėja, todėl mokyklos ieško savo nišų ir tikisi pritraukti daugiau vaikų.
Prieš dvejus metus urmu trijų katalikiškų mokyklų steigimui pritarusi savivaldybė sulaukė Švietimo ir mokslo ministerijos bei ministro Gintaro Steponavičiaus kritikos. Jis ne kartą viešai pareiškė, kad Kaune steigiant katalikiškas mokyklas piktnaudžiaujama įstatyme numatyta išlyga.

Mr. Student, 2011-04-10 12:08:39

Daliai: o ar vardas “Dalia” nėra tiesioginė nuoroda į moteriškąją lytį? Klystu? Be to, aš nenorėjau įžeisti ar sumenkinti jus dėl neva tai “moteriškojo proto”, anaiptol aš norėjau paskyti, kad moterų tarpe tokių žaidimų nėra. Į kitus jūsų pasisakymus nereaguosiu: per daug būtų beprasmiška čia įrodinėti savo “mandagumą”.

Burgis, 2011-04-10 12:15:38

jamaicai: tai visiškas absurdas! Absurdas kubu! Pirmiausia, stulbina katalikų bažnyčios požiūris… Nejaugi taip einama link Dievo?!

Antra, tai pasityčiojimas iš švietimo sistemos, iš įstatymų, iš valstybės. Mokykla, kuri turėtų mokyti laikytis įstatymų, moko, kaip juos „apeiti“!

Trečia, tai rodo pedagogų menkystę: duok man moksleivių, duok man darbo bet kokia kaina! Katalikas aš ar ne katalikas, katalikai vaikai ar nekatalikai – duok darbo! Nieko kito nemoku, kitaip dirbti nemoku…

Regina A., 2011-04-11 12:19:34

Sutinku su Jūsų nuomone, kad reikia kurti mokyklas mokiniams su spec. poreikiais: “Skirtingus mokinius reikia skirtingai ugdyti”. Tai ir Apuolės mokyklai tinka, ir gabuoliams KTUG.

Bet nesutinku su mokyklų draskymu į 3 “zabiegalkes”. Kiekviena mokykla turi savo aurą, tradicijas, tvarką (vieniems arčiau širdies viena kryptis, kitiems – kita. Pasirinkimas turi būti). Vyresnėliai vienuoliktokai atveda brolius į penktą klasę. Ir tie vienuoliktokai “padoriau” elgiasi, nes žino, kad jaunėlis gali matyti. Ir tie mažiai ramiau pro didžkius praeina. O kai aštuonmetėj progimnazijoj vyriausieji liks aštuntokai (pats paauglystės pikas: ragai, nagai), ir jų bus nebe 4-5 klasės, o 8-10 klasių? Tarkim, pertraukų metu vieniems budintiems mokytojams bus sunku.

Regina A., 2011-04-11 12:25:30

Dar. Ir taip jau psichologiškai mūsų paaugliai silpni: Lietuva “pirmauja” pagal paauglių savižudybes. Kam dar užkrauti tai gležnai psichikai ADAPTACIJOS krūvius 2 kartus (po 4, po 8 kl.)?

Manau, tas mokyklų draskymas prie gero neprives. Tai “šėtoniškas” darbas 🙂 Gal ir gerai, kad kažkas stengiasi jam pasipriešinti – nors ir taip (kurdami katalikiškas mokyklas:-))