Niekada neatsisakysiu įsivertinimo idėjos!
Žinoma, išleidau knygą „Matematika gimnazistams“ – galėčiau ir pailsėti. Bet juk turiu marias laisvo laiko! O abitūros egzaminai artėja kaip likimas…
*
Esu pasirengęs padėti jums, abiturientai, įsivertinti. Tiesa, mane vilioja net dviejų internetinių projektų vadovai, bet kol jie apsispręs taip, kad ir man tiktų, tai jau ir egzaminų sesija baigsis…
*
Geriau – čia ir dabar! (Per LRT radiją dabar tokia laida…) Pateikiu pirmąjį rinkinėlį užduočių. Kai (jei) išspręsite, galėsiu pakomentuoti, kokio VBE rezultato galite tikėtis. Spręskite savarankiškai! Skirkite tam ne daugiau kaip valandą (60 minučių). Jei naudositės formulėmis, parašykite man, kuriomis. Sprendimus siųskite man: [email protected]. Tikrai atsakysiu pirmiesiems – dešimčiai abiturientų.
Kitų šios svetainės lankytojų prašau: komentuokite uždavinius, bet nerašykite sprendimų, atsakymų! Po kelių dienų aš pats viską pakomentuosiu…
*
Pradedame! Štai rinkinėlis uždavinių:
Atsakymai
Burgis, 2015-02-03 12:58:45
Pasakykite jiems…
Burgis, 2015-02-03 13:18:23
Sokolovui: juk aš prašiau nerašyti sprendimų!
Sokolovas, 2015-02-03 13:31:50
Nuoširdžiai atsiprašau gerb. Burgio. Tiesiog likimas buvo taip susiklostęs, kad akį patraukė uždaviniai, o straipsnelį perskaičiau vėliau.
Daugiau nesikartos, sprendimų nerašysiu…
Sokolovas, 2015-02-03 13:56:36
KOMENTARAI UŽDAVINIAMS
(pateikiu geranoriškai, nuomonės pavidalu)
Dėl 8 uždavinio. Deja, bet mūsų švietimo reformatoriai-griovėjai, bene kasmet keičiantys reikalavimus, pašalino tokių lygčių sprendimui skirtas ( skaidymo dauginamaisiais) formules, taigi, ir tokias lygtis. Jau treji metai, kai VBE jų nėra.
7 GERAS! Lavina ( tikrina) pastabumą.
- Geras. Bet vargu ar kas išspręs. Išsigąs parametro ( mokykla jo seniai atsižadėjo), juolab, tokių integravimo rėžių…O formulės, kurią aš čia netyčia buvau pateikęs, nemoka net mokytojai, deja…
Ir dar. Plotas yra DYDIS, jis negali būti “apribotas”. Todėl, manau, jog šio uždavinio sąlygoje reikėtų kalbėt apie FIGŪROS, apribotos linijomis, plotą.
-
Gal būtų geriau APSKAIČIUOKITE SKLYPO PLOTĄ
-
Patiko. Nekomentuosiu, nes ir vėl išplepėsiu sprendimą…:)
-
Nėra tokios sąvokos- FUNKCIJOS GRAFIKO VIRŠŪNĘ. Viršūnės sąvoka yra taikoma tik vienai kreivei ( mokyklos kurse), kuri sąlygoj nepaminėta. O “grafiko viršūnė”- tokios sąvokos nėra.
Todėl geriau prašyti, pavyzdžiui, rasti FUNKCIJOS DIDŽIAUSIĄJĄ REIKŠMĘ. Arba ( net geriau)- funkcijos didžiausiąją ir mažiausiąją reikšmes duotame intervale, pavyzdžiui, nuo (-1) iki 0 ( įskaitant galus) (aš nemoku rinkt matematinių tekstų kompiuteriu, todėl taip pateikiu).
Pirmieji du uždaviniai labai lengvi. Aišku, pirmasis uždavinys daugelį suklaidins:)
Burgis, 2015-02-03 14:00:04
Sokolovui: priminsiu, kad neįmanoma numesti svorio vien karpant nagus…
Per konservatyvius formalistus jauni žmonės ir nemėgsta matematikos.
Ir dar. Gal Jūs galėtumėte pasistengti, kad kiekvienas Jūsų komentaras būtų toks trumpas, kaip mano šis?
Sokolovas, 2015-02-03 14:12:30
Gerb. Burgiui.
Niekad nebuvau formalistas. Ir nesu dabartinių “programų karpymų” šalininkas. Tačiau vertinu matematinį tikslumą. O jei Jūs rašėte apie VBE ( įžanginiame straipsnyje), tai ir aš šį bei tą priminiau apie programą.
Man irgi apmaudu, kad žmonės ( ne tik jaunimas) nemėgsta matematikos. Pasakysiu daugiau- dauguma dabar domisi pinigais, sportu, na, ir šiek tiek “valdžios elito” “pletkais”. Beveik niekam neįdomu nei “laimės formulė”, nei “daugiakampio metai” ( rašiau komentaruose), nei gražūs uždaviniai apskritai…
Žmonės niekuo nesidomi…Ugnis jau gęsta…
Sokolovas, 2015-02-03 14:35:41
KAIP PRASIDĖJO DESTRUKCIJA
Menu, kas buvo prieš ketvirtį amžiaus. Tada dirbau KPI (pas A. Andriuškevičių, bendrosios matematikos katedroje), ruošdavau (lengvosios pramonės fak.) studentus olimpiadoms, besidominčių matematika buvo nemažai…
Itin teigiamą vaidmenį vaidino tai, kad BUVO STOJAMIEJI EGZAMINAI, kuriems, skirtingai nei “mokykliniams”, reikėdavo RUOŠTIS, t.y. mokytis. Kiekviena aukštoji mokykla rengdavo stojamuosius pagal savo poreikį ( beje, tai irgi yra akademinės laisvės išraiška).
Ir…1989 metais BUVO PANAIKINTI STOJAMIEJI EGZAMINAI! Viskas buvo atiduota į mokyklų ( ir mokyklinių egzaminų) rankas! O tuo tarpu VBE “procentinė eilutė” atsirado tik po dešimtmečio, t.y. 1999 metais.
Taigi, ištisą dešimtmetį buvo galima NESIMOKYTI! Aišku, mokinių žinios tapo prastesnės. Tuo kaipmat pasinaudojo vanagai-reformatoriai. Esą “programos per sunkios, ne taip ugdoma…”. O kaip MUS IŠUGDĖ KADAISE? Irgi “ne taip”? Gal dėl to mes dar kažką mokam, kad mus “ne taip ugdė”, kad nebuvo visokių vanagų-reformatorių, ir jų leidžiamų “murzilkų” , tokių, kaip “matematika tau”…
Ir štai dabar turime tai, ką turime…Pirmo kurso studentas, mokydamasis matricų daugybos, dejuoja- “oi, tie minusai!” ( turima omeny veiksmai su neigiamais skaičiais). Ir…Niekas tokių studentų dėl skolų nepašalina, jie gali “taisytis iki pirmo pataikymo”…
Nes, kaip susidaro įspūdis, nieko taip nereikia mūsų elitui, kaip kvailių bandos…
Burgis, 2015-02-03 14:41:04
Sokolovui: pirmoji geltonoji kortelė! Negi Jūs nematote, kad užtvindėte mano svetainę?!
lol, 2015-02-03 16:48:28
citata iš Algimanto Čekuolio “Generolo SENA KARVĖ istorija” :
… matematikos nemėgau, jos mokytojo taip pat. Apskritai dažnas mokykloje jos nemėgsta.{…} Nesakiau garsiai, kad matematika nereikalinga, bet mano darbai, tiek klasėje, tiek namie, tą rodė.
Tai ar prastas žurnalistas bei rašytojas užaugo be matematikos?
Sokolovas, 2015-02-03 19:07:14
Dėl “citatos iš Algimanto Čekuolio”.
Neteisinga sakyt, kad jis “UŽAUGO BE MATEMATIKOS”. Jis NEMĖGO JOS. Tai skirtingi dalykai. Ir tai yra jo valia.
Neteisinga teigti, jog jam “nereikalinga matematika”. Tiesiog jis galimai NETAIKO KONKREČIŲ JOS METODŲ. Bet pats matematikos mokymosi vyksmas, struktūrizuojantis žmogaus mąstyseną, be abejo, kiekvienam gali teikti tik naudos. Kitas dalykas, kad vienas įgytas žinias taiko dažniau, kitas rečiau…
Bugis (aka MK), 2015-02-03 21:35:06
Ši svetainė ne tik Jūsų. Ji mūsų visų! Be skaitytojų ir komentuotojų ji negyvuotų.
Sokolovas gerai rašo. Aš jo pavardę kažkur girdėjęs. Gal kokią knygą išleido?
A., 2015-02-03 21:53:24
Sokolovas matematikos formulių knygutę buvo parašęs. Prieš daug metų, kai dar mokiausi mokykloje, sapnavau kriminalinį sapną, kurio pagrindinis herojus buvo Sokolovas. Kelias dienas bandžiau prisiminti, kur man ta sapnuota pavardė girdėta, kol galų gale ruošiant matematikos namų darbus tą pavardę pamačiau ant viršelio 🙂
Burgis, 2015-02-04 08:30:47
Bugiui: Sąjūdžio laikais vienas aktyvistas pasakė: „Jei mano barzdoje įsiveisė utėlių (jis turėjo galvoje rusus Lietuvoje… – B.B.), tai dabar barzda mano ar utėlių?“
petras, 2015-02-04 08:54:36
Akivaizdu, jei utėlės paimtų viršų, tai barzda būtų jų 🙂
Burgis, 2015-02-04 09:51:08
petrai: dėl to reikia laiku pasirūpinti savo barzda. Tai ir darau.
Bugis (aka MK), 2015-02-04 11:01:40
Burgiui: Ir teisingai! Va, KTU irgi panašiai daro…
Burgis, 2015-02-04 11:44:06
Bugiui: nesupratau, ką daro KTU?
petras, 2015-02-04 11:45:21
Tikriausiai pasirūpina, kad nebūtų nepageidaujamų gyvių (žmonių) 🙂
Vytas, 2015-02-05 08:57:44
Būtų įdomu sužinoti pirmo uždavinio atsakymą ir optimalų sprendimą, nes aš jį išsprendžiau surašęs visus galimus variantus — taip sakant “brute force” metodu — o tai visada palieka nemalonų jausmą, kad galbūt praleidai kokią nors įdomią idėją ar skaičiavimo triuką.
Burgis, 2015-02-05 09:03:23
Vytui: pasigirsiu, kad pirmąjį uždavinį aš pats sugalvojau!
Taigi atsiųskite man sprendimą ir aš pakomentuosiu! Čia kol kas nekomentuosiu… Kol kas.