Gydytojai, būkite geri…

Gydytojai, būkite geri – padėkite mums!

Gydytojai, būkite geri gydytojai!

*

Dabar mūsų abiturientai noriausiai renkasi studijuoti mediciną. Tai puiku! Medicina ir kompiuterija yra tos profesijos, kurių profesionalams nei darbo pritrūks, nei pinigų, nei garbės…

*

Bet man šiek tiek neramu… Ar visi gali būti gydytojai? Ar visi pasiryžę būti geri gydytojai? Kodėl gi tada gimnazijoje kandidatai į gerus gydytojus nenorėjo (nesugebėjo?…) būti geriausi gimnazistai? Būtent geriausi! Būtų mano valia, iš stojančiųjų studijuoti mediciną reikalaučiau siuntimų, rekomendacijų. Kaip iš norinčiųjų pasirinkti kunigo kelią. Žinoma, kol kas nežinau, kas tą rekomendaciją turėtų parašyti. Aš nepretenduoju. Žmogų reikia pažinti. Kaip nuluptą! Tada, kai patenki pas gydytoją, o tavo problema yra rimtumo „gyvybė – mirtis“, nori viską viską žinoti apie tą gydytoją: apie jo gebėjimus, apie jo moralę, dorą, sąžiningumą, apie jo šeimą, apie jo fizinę ir dvasinę būseną… Nes tuo metu tu ir gydytojas – viena sistema.

*

Gydytojai, būkite geri… Viską jums atiduosiu, visaip jus girsiu, visaip jums dėkosiu, tik būkite geri…

Atsakymai

Burgis, 2012-06-04 13:33:19

Pritariate?…

Aurelija, 2012-06-04 13:48:32

Su teiginiais iš esmės sutinku, tik su vienu nelabai. Netiesa, kad iš gero pirmūno būtinai išaugs geras gydytojas. Gydytojui reikia labai daug empatijos, nuojautos, užuojautos ir visų kitų aukščiausios prabos žmogiškų sąvybių. Ar Jūsų gimnazijoje to moko? Jeigu taip, tai tie kas nebuvo pirmūnai Jūsų gimnazijoje tikrai neverti būti gydytojais ir aš atsiprašau už savo komentarą.

bt, 2012-06-04 14:29:16

ne šventieji puodus lipdo…

Studentas-penki grabe, 2012-06-04 15:00:44

Šiandien, gerbiamas dėstytojau, įvertinote ne mus, o pats savo dėstymo kokybe, kuri lygi penkiems grabe. Gal Artūras ir neklydo dėl jūsu ;).

Burgis, 2012-06-04 16:01:22

Aurelijai: iš esmės sutinku, bet minties viražas toks: jei jis nenorėjo (negalėjo) būti geriausias gimnazijoje, kodėl turiu tikėti, kad norės (galės) būti geriausias (su visomis empatijomis ir nuojautomis…) mane gydydamas? Patikimesnis man tas, kuris visą laiką nori ir gali…

Burgis, 2012-06-04 16:06:58

Studentams: matote, ką parašė jūsų kolega? Aš jus įspėjau? Įspėjau! Dabar graužkite nagus…

Random, 2012-06-04 16:15:25

O jūs žinote, kad geriausius pažymius gauna tie, kurie turi mažiausiai socialinio gyvenimo ar kitų užsiėmimų? Kad beveik viskas, ką jie gali – tai gauti tuos gerus pažymius(kalti po 7 valandas per dieną ir panašiai)? O gal pas juos problemos šeimoje ir tėvas aprėkia vaiką, jei pareina namo su mažesniu pažymiu, nei 9 ir vaikas visą tai daro vien iš baimės?

Burgis, 2012-06-04 16:36:43

Random: čia apie mane? Aš gaudavau maksimalius įverčius, bet socialinio gyvenimo turėjau tiek, kad jūs galite tik pavydėti…

Ir vis tik – daugeliu atvejų Jūs teisus!

Aurelija, 2012-06-04 16:40:55

Ir ką Jus veiktumėte su ta krūva gerų vaikų? 🙂 Atleiskit už klausimą, bet kaip mokykloje vaikai motyvuojami būti geriausiais?

zinau, 2012-06-04 17:07:37

Ne mokyklos tai pareiga. Tėvai turi ugdyti savo vaiką taip, kad jis būtų motyvuotas mokintis. Tačiau pats vaikas turi turėti motyvaciją mokslui. Šioje vietoje tikriausiai paradoksas..

Dėl siuntimų/rekomendacijų pakomentuosiu taip: toks modelis galėtų būti tik utopinėje visuomenėje. Pas mus per daug korupcijos ir supuvusių žmonių:)

sms, 2012-06-04 17:50:52

Burgio pasaulyje nėra vietos gėjams, nepirmūnams, negabiems, neturtingiems, nesėkmingiems, neįgaliems, tikintiesiems… etc. Gal kartais atsimenat kada ir kur jau taip buvo bei kuo tai baigėsi?

Burgis, 2012-06-04 17:56:06

sms: tai netiesa! Mano pasaulyje yra studentai (pusė Jūsų apibūdinimų jiems tinka…), yra šios svetainės lankytojai (kai kurie apibūdinimai jiems tinka…), yra žmonės gatvėje… Ir visur aš gerai jaučiuosi!

Vladas, 2012-06-04 18:04:10

Burgiui, deja tai, ką rašė Random ko gero ir apie jus. Man patinka daugelis jūsų minčių, bei principingumas su kuriuo jas išsakote, bet gydytis pas jus, jei būtumėt gydytojas, nenorėčiau. Lygiai kaip nenorėčiau, kad mano vaikai, ar anūkės mokytųsi jūsų gimnazijoje. Neabejoju jūsų digitaline, racionalia kompetencija, bet… tiesiog nenorėčiau.

Burgis, 2012-06-04 18:26:37

Vladui: nieko tokio… Džiaugiuosi, kad netrūksta norinčių.

Vladas, 2012-06-04 18:37:18

Ir aš džiaugiuosi. Iš tikro, nieko tokio:)

Aurelija, 2012-06-04 19:45:36

Zinau: Ar Jūsų nuomone motyvacija yra svarbu? Jei svarbu, tai kodėl mokykloje neturi būti aiškinama apie tai, kas svarbu? Atėjau, pabumbėjau ir nugalėjau? Čia tokia mokykla?

Stud., 2012-06-04 20:02:56

Puikiai šiandien išsisukote iš labai prastos situacijos. Esate tikras profesionalas.

Burgis, 2012-06-04 21:21:16

Stud. : kaip tai išsisukau? Koks epizodas? Tai kad visai neišsisukinėjau… Smalsu!

juokinga, 2012-06-04 21:27:03

Jei gerai prisimenu, pernai į KMU įstojo arti 100 proc. su krepšeliais. MRU, palyginimui, tokių buvo vos keli procentai. Krepšeliai, kaip žinia, atitenka geriausiems. Aišku, dalindami krepšelius empatijos nevertina. Bet kam reikia užuojautos, tai geriau eiti į bažnyčią arba pas būrėją. O gydytojas visų pirma turi mokėti atstatyti jūsų fiziką ir chemiją.

Rytis, 2012-06-04 21:52:23

Juokinga, kai vertinate stojimus su krepšeliais, tai atkreipkite dėmesį į studijų kainų LSMU ir MRU skirtumus, ne daug žmonių sau gali leisti mokėti 10000 ir daugiau per metus už aukštąjį mokslą, kai už truputį didesnę sumą, per 4 metus gali gauti socialinių mokslų diplomą. O MRU ir šiaip nėra sektinas pavyzdys, ten krepšelių niekada per daug nebūdavo…

Aurelija, 2012-06-04 21:55:26

Juokinga: O ko reikia, kad būsimas “krepšelinis” gydytojas neimtų “vokelių”?

Jūratė, 2012-06-04 22:02:56

Aurelijai vietoj juokingos, manau pirmiausia reikia neduoti, tada gydytojai ir neims, čia kartais mums nepatogu neduoti ir tai jau mūsų pačių problema. Juk dabar galim rinkis ir privačias oficialias paslaugas

žmogus, 2012-06-04 23:47:00

Kodėl gydytojai gali būti tik pirmūnai? Gydytojui istorijos ar anglų kalbos išmanymas jokių įgūdžių medicinoje neprideda.

juokinga, 2012-06-05 09:11:19

Ryčiui

Perskaičiau 5 kartus, bet tamstos logikos taip ir nesuvokiau.

Tuo tarpu reikalas paprastas. Krepšeliai skirstomi pagal egzminų balus ir atitenka geriausiems moksleiviams. Jei KMU visas konkursines vietas užpildys 100 proc. geriausių, gaunančių krepšelius, tai gali tu būt pasiryžęs mokėt kad ir milijoną, ten nepateksi. Čia nėra taip, kad kadangi KMU sudijos brangios, o MRU pigios, tai vienur susirenka krepšelininkai, o kitur mokantys iš savo kišenės. Mano statistika tiktai parodo, kad priešingai p. Burgio tvirtinimui medicinoj mokosi geriausi moksleiviai. Nors galbūt jo gimnazijos geriausi iš tikro eina kažkur kitur. Greičiausiai į Vakarų universitetus. Kitaip sakant, medicinoj galbūt susirenka ne patys absoliučiai geriausi Lietuvos moksleiviai, bet tikrai geriausi lyginant su kitom specialybėm Lietuvoj. Ar jie iš tikro turi pašaukimą ir pakankamai empatijos – niekas to nežino. Ir tarp kitko prieš kokius 10-12 metų situacija buvo visiškai kitokia. Medicinos studijų prestižas buvo smarkiai kritęs ir ten rinkdavosi tokie, apie kuriuos čia dažnai parašo p. Burgis su egzaminų atsakymų pavyzdžiais. Susikalbėti su daugeliu akademine prasme buvo problematiška. Bet dabar situacija visiškai kitokia.

juokinga, 2012-06-05 09:17:33

Žmogui

Gerokai tamsta atitolęs nuo realybės suvokimo. Be istorijos gydytojas gal ir išsiverstų, bet be anglų kalbos – šiais laikais tai praktiškai beraštis. Eitumėt pjautis apendicito pas chirurgą, kuris prisipažintų, kad rašyt ir skaityt nemoka, užtat chirurgijos mokėsi tiktai klausydamas paskaitas ir žiūrinėdamas paveiksliukus. Kiek įsiminė – tiek ir žino.

Aurelija, 2012-06-05 10:04:45

Jūratei: Ne taip viskas paprasta šitam gyvenime. Kai matai sau artimo žmogaus skausmą, pasidaro vis vien ar darai nusiklatimą duodamas ar ne.

Jūratė, 2012-06-05 11:02:50

Juokingai

O jei ateitų istorikas ir reikėtų su juo artimia pabendraut, kad jis įveiktų netimą prieš operaciją ir pasitikėtų gydytoju, manau, istorija praverstų ir šiaip šis mokslas praplečia mąstymą, duoda gilesnį suvokimą.

***

Gali būti geriausias mokykloje geriausiai nesimokindamas, svarbu motyvacija pasirinktai sričiai.

***

Gerbiu baigusius mediciną ir pasirinkusius kitą sritį, nes nepajuto pašaukimo…

***

Aurelijai

nuoširdžiai užjaučiu, man pasitaikė tikri medikai padedant artimiesiems. Aš laikausi tokios pozicijos, jei noriu padėkoti, galiu tai padaryti tik po visko ir tik su meile, ir tai yra mano pasirinkimas.

Jūratė, 2012-06-05 11:04:44

Juokingai

labai daug klaidų palikau ir tikrai pasidarė juokinga, atsiprašau.

artimiau

nerimą

Burgis, 2012-06-05 15:33:33

Jaunieji mano draugai! Medikų vertę, paskirtį ir misiją suprasite gerokai vėliau – kai nebeturėsite pasirinkimo… 🙂

Q.E.D.

petras, 2012-06-05 16:15:52

Pasirinkimo galima nebeturėt ir nelaukiant labai ilgai 😉 gerai bt pastebėjo, medikai nėra šventieji, viso labo žmonės, kaip ir mes, su visom ydom ir privalumais.

Fa, 2012-06-05 16:58:18

Gerb. Burgis teisus – į tokias specialybes, kaip medicina reikalinga kompetetingų žmonių rekomendacija. Ir ne viena.

Bet švogerių krašte geriau būtų, jei būtų kviečiamasi pokalbiui, kad įvertinti žmogaus psichologines savybes. Panašiai, kaip daro Oksfordas ar Kembridžas.

Tik pas mus gi drebama dėl krepšelių netekimo. Todėl kiekvienas brangus.

Eglė, LSMU, MF, IV kursas, 2012-06-05 20:52:10

Labai džiaugiuosi, direktoriau, kad jūs iškėlėte šį klausimą! Tikiuosi, abiturientai pamąstys šia tema. Mediciną iš tiesų tiesų renkasi neprotingai daug mokinių.

Siūlau stojantiesiems pagalvoti, ką sakysite moteriai, sergančiai vėžiu, kuri jūsų akyse ims verkti pasikūkčiodama. Siūlau pamąstyti, ką darysite, kai pacientas ims ant jūsų šaukti ir jus kaltinti, nes vakar jam amputavo koją.

Prisiminkite patį bjauriausią patirtą kvapą ir atminkit, kad skordimo metu prapjovus žarnyną tas kvapas bus 100 kartų bjauresnis. Pasvarstykit, kuo plausite šio mirusiojo kraują nuo savo chalato. Pagalvokit, kaip nuraminsite save, kai gydytojas jus paliks nakčiai vieną, atsakingą už 5 skyriaus aukštus su keliomis dešimtimis sunkiausių Lietuvoje ligonių.

O ką daysit, kai tuberkulioze sergantis girtas vyras atsisakys su jumis kalbėtis?

Ir dar pamąstykit, ar bus gera ryte ateiti į paskaitas ir atrasti, kad pacientas, kurio pilvą vakar mokėtės čiupinėti, jau mirė.

Čia pateikiau kraštutinius pavyzdžius, tačiau aš įtariu (labai norėčiau klysti), kad abiturientai nesusimąsto apie šiuos dalykus, kurie būtų jų kasdienybė. Nes tik tuomet, jei sugebėsite po šių potyrių eiti į kito paciento palatą ir jam šypsotis, juokauti, nuoširdžiai jį Užjausti ir Įsijausti, – tik tuomet galima Pradėti Svarstyti apie šią profesiją.

v. (MF V k.), 2012-06-06 00:48:23

Rekomendacijos stojant i mediciną tikrai nieko gero neduos… nes gali dingsti susidomėjimas ir motyvacija studijų metais! kaip man, penktame kurse. Ypač kai pradedi mąstyt apie rezidentūrą ir matai esančia neteisybę ir beveik paruoštas vietas daktarų vaikams…

O ar geriausi mokymosi rezultatai reiškia geriausius specialistus? visiškai nesutinku! Aš už visapusiškai išprususius ir šiek tiek netobulus, bet svarbiausia – žmogiškus daktarus. Juk esame žmonės.

juokinga, 2012-06-06 08:49:19

Galima tik pritarti, kad į mediciną turėtų eiti tik tie, kam išvirtusios žarnos teikia estetinį pasigėrėjimą.

O jei jau per vaikišką naivumą pateko tokių, kuriems nušvitimas ateina per pirmąją praktiką kokiuose senelių namuose, tai gi irgi galės kur nors rasti sau pritaikymą. Pavyzdžiui, stumdyti vaistus farmacijos firmose, valyti žarnas ir plauti smegenis grožio salonuose, rašyti straipsnius apie dietas anoreksikėms.

juokinga, 2012-06-06 08:56:11

v. (MF V k.)’ui

Kaip matom, rekomendacijos yra ir veikia. Nes kokia gali būti geresnė rekomendacija už savo tėvelio ar mamytės, irgi daktaro? Nu jau jie tai pažįsta savo vaikelius “kaip nuluptus”, anot p. Burgio. Užtat labai teisinga, kad daktarų vaikams vietos paruošiamos iš anksto. Ir ne bėda, kad ten pateks ne su geriausiais akademiniais pasiekimais. Svarbu, kad būtų geri žmonės su pašaukimu – visi gi tai ir vertina pirmiausia.

tulis, 2012-06-06 16:09:06

Aš iš savos patirties galiu pasakyti, kad jei studentas gauna 10 anaiptol nereiškia jog jis bus geru gydytoju. Bent jau studijuojant mediciną norint gauti aukštą rezultatą (kalbu apie tuos modulius, kuriuose egzaminuojama raštu) dažniausiai užtenka nuo A iki Z viską “iškalti” ir gavus klausimus nesupainioti bei parašyti A4 formato lapo(jei dviejų bus dar geriau) rašinėlį. Tačiau (ah,tas stebuklingas žodis, atsirandantis ten, kur ne viskas auksas, kas auksu žiba) asmeniškai pažįstu ne vieną ir ne du žmones, kurie jau po savaitės nebepamena beveik nieko, apie ką mokės. Ar norėtumėt, kad jus gydytų daktaras, turįs anatomijos 10, bet jos nepamenantis, nes mokės pirmam kurse, o tai jau taip seniai buvo. Aišku, galbūt rašau šiek tiek sutirštinus spalvas, bet realybė labai panaši.

Ir kaip jau dauguma rašiusių pastebėjo, kad gydytojais turėtų tapti tie, kurie jaučia tam pašaukimą. Nesiraukyti ir maloniai kalbėti su žmonėmis, apskritai norėti ir mokėti su jais bendrauti. Juk daktaro darbo rezultatai taip pat priklauso nuo santykio su pacientais. Jei burbėsi ligoniui ar apskritai nieko neaiškinsi, kodėl jis turėtų tavimi pasitikėti? Kodėl turėtų bendradarbiauti, kad ir koks tu specialistas puikus bebūtum. Visi gali sakyt, kad čia tik mano idealistiniai svaičiojimai, kad Lietuvoj neįmanoma to pasiekti, nes kasdien gydytojo kabinete apsilanko daugybė žmonių, o kur dar ligonių lankymas namuose ir popierių tvarkymas, atimantis labai daug laiko. Bet siekiamybė turėtų būti tokia, kad norėtum ir galėtum nuoširdžiai padėti kiekvienam žmogui. Kol kas aš bent jau naiviai manau, kad norint būti gydytoju reikia mylėti žmones, o ne tik turėti aukščiausią vidurkį kurse. 🙂