Gydytojai, nepalikite mūsų!

Šiandien radijas neatsižvelgė į mano fizinę parengtį – ėmė aiškinti, kad ir gydytojai pradeda emigruoti. Tai vietoj vaistų man?

Štai jums ir socialistinio kapitalizmo pasekmės! Gydymas – nemokamas! Tik nebebus kam to nemokamo gydymo realizuoti, taip? Ar jūs, seniai valdininkai, jau užmiršote, kad ir TSRS konstitucijoje buvo įrašyta: „Kiekvienas pilietis turi teisę į būstą, nemokamą mokslą, nemokamą gydymą“? Tai gal jums priminti, kiek mes laukdavome to būsto?

*

Dabar kvailių kvailiai galvoja, kad patyręs gydytojas bus toks altruistas, jog dirbs už grašius, kai ir vokiečiai, ir švedai jį kviečia dirbti už pinigus. Bukagalviai pseudopatriotai sukurs tokias sąlygas, kad aš, galintis šiek tiek primokėti už savo nemokamą gydymą, tiesiog nebeturėsiu kam primokėti!

*

Reikalauju nedelsiant pakeisti socializmą į kapitalizmą, net jei reikia keisti Konstituciją! Reikalauju sudaryti sąlygas, kad gydymas Lietuvoje būtų aukščiausios klasės! Akivaizdus reformos finansų šaltinis yra toks: kas nuo vaikystės nedirba stropiai, tinginiauja, girtuokliauja, paleistuvauja – turi anksti mirti! Aš nesutinku visą gyvenimą mokėti (iš manęs pinigus atima prievarta!) už nemokamą gydymą tų, kurie patys nesirūpina ne tik savo sveikata, bet ir visu savo gyvenimu. Jie turi emigruoti arba mirti!

*

Kol kas, kol tikra reforma įvyks, reikalauju legalizuoti mano savanoriškas priemokas tiems gydytojams, kurie mane gydo, bet sumažinti iš manęs atskaitomų pinigų sumą už socialistinį gydymą. Kas yra socialistinis gydymas? Tai procesas, kuriame gydantis yra nežinia kokios kvalifikacijos ir nežinia kaip jį priversti kelti tą kvalifikaciją, kai besigydantis tiesiog tyčiojasi iš dirbančios visuomenės, kai procesas skurdus ir nemokšiškas (net valgis atgrasus!) ir kai gydymo rezultatai rūpi tik pacientui…

Atsakymai

Ignas, 2011-01-11 11:45:11

Keista, kad dar nepasipyle komentaru krusa 🙂

As tikrai pasisakyciau uz meritokracija ir pasirinkimo laisve.

Kiek teko girdeti, Lietuvoje jau lyg ir yra privaciu gydymo istaigu, tik nezinau ar joms kiek nors nubyra is SODROS, kai pacientas apsilanko. Nezinau ir kiek tos istaigos patikimos. Gal kas galetu patirtim pasidalinti patirtim?

As pasisakyciau, kad ir senatves pensija butu prirista prie konkretaus inaso i fonda, o ne nuo stazo metais. Kazkaip nedera kapitalizmas iki pensijos, o socializmas po pensijos… Neveltui visi mokescius slepia kaip kas isgali. Priristu pensija prie imoku — prasvistu seselis visom vaivorykstes spalvom. Is kitos puses, pririsus reiketu tureti valios ir savigarbos ta rysi islaikyt.

Persona Grata, 2011-01-11 12:31:54

Labai įdomi ir patraukli jūsų reforma, gerbiamas Burgi, bet, žiūrint plačiau, visuomenės marginalai (kad ir kaip tai mus piktintų) yra integrali visuomenės sudedamoji dalis bei našta, kurią visi tempsim. Valstybė humaniška, jos, kaip oraganizuotos visuomenės formos prigimtyje yra rūpintis (bent jau minimaliai) visais asmenimis.

Jei laikysime šią situaciją vertybių priešprieša (vienoje pusėje “socialistinis” nemokamos sveikatos apsaugos modelis, o tiksliau juo įgyvendinta visuomenės sveikatos vertybė. Kitoje- geros kokybės sveikatos apsaugos pažangiems piliečiams vertybė) teks konstatuoti, jog pirmoji vertybė yra objektyviai vertingesnė. Ji be abejonės vertintina kaip viešasis interesas, o būtent viešuosius interesus išpildyti ir yra valstybės pareiga. Yra visa paletė viešųjų interesų, kuriuos pildo valstybė (jie yra finansuojami iš mokesčių). Ir neabejoju, kad dauguma jų įgyvendinami neefektyviai, nemokšiškai, švaistant pinigus. Bet jei sieksime viešąjį sektorių paversti privačiu, tai jau nebebus valstybė. Įsivaizduokit, kad analogiškus šiame jūsų straipsnyje reikalavimus išsakysim daugelyje sričių- nuo šiūkšlių išvežimo iki savo asmens saugumo (ką ta policija. Dirba prastai, visai nesijaučiu saugus… Reikalauju, kad aš nemokėčiau už tai, o susimokėčiau papildomai apsaugininkams, kad jie mane saugotų. O kiti tegul išsipjauna, jei nori 🙂

Netikiu, kad nesuvirpėtų iš gailesčio širdis, kai einant į geros kokybės paslaugas teikiančią gydymo įstaigą reiktų perlipti per girtuoklių, narkomanų, močiučių, nesugebėjusių (kad ir dėl savo kvailumo ar gyvenimo būdo) susimokėti už gydymą.

giedrius_m, 2011-01-11 12:49:34

Ignai: Nubyra iš ligonių kasų, o ne sodros, jei neklystu. Pagal įkainius už tam tikrą veiklą, o įkainiai nesiskiria nuo to, ką gauna kitos, valstybinės, ligoninės. Pajamas iš ligonių kasų gali gauti gydymo įstaiga tik tada, jei sudariusi sutartis su jomis, o ne automatiškai, be to, ne už kiekvieną apsilankymą. Paprastai, privačiose gydymo įstaigose uždarbiauja tie patys gydytojai kaip ir valstybinėse. Skirtumas toks, kad gali užsidirbti daugiau. Kokybės prasme – gali skirti daugiau laiko pacientui, nes valstybinėse įstaigose laikas, skiriamas pacientui normuojamas (vidaus taisyklėmis, kaip suprantu).

Lina L., 2011-01-11 12:55:53

Jei dar stipriau – tai kam iš viso tie gydytojai, va aš nesergu, ir gal nesirgsiu 🙂

O kas serga – vyksta natūrali atranka, išgyvens stipriausi, ir valio.

Burgis, 2011-01-11 13:26:24

Personai: taip, man jau dabar suvirpa širdis, bet ne iš gailesčio, o iš pykčio, kai matau, kaip „studijuoja“ tūkstančiai jaunuolių ir kaip sunkiai „aria“ mano vaikai. Praeis keletas metų, kelios dešimtys metų ir jie prie pensijų stalo, prie gydytojų kabinetų sustos kaip lygūs su lygiais?! Ir tai teisinga?!

*

Bet aš pirmas padėsiu padegėliams, daugiavaikėms tvarkingoms šeimoms, našlaičiams ir kt. Leiskite man padėti!

sonata, 2011-01-11 13:27:08

na na… sveikatos draudimas yra TIK valstybės reikalas, o va namą ar butą draudžiame nuo vagysčių, nes tai MŪSŲ turtas?… nors pagal viešąjį ineteresą užtektų, kad kažkur kažkaip to turto saugumą lyg ir turėtų užtikrinti policija… nes jai irgi atskaito mokesčius… bet namas- mūsų turtas, o va mūsų sveikata yra valstybės turtas… ir jokių papildomų sveikatos draudimų, ir jokių papildomų mokesčių! Savanoriški sveikatos draudimo fondai yra tokia “čiupakabra”, kad 10 metų apie tai visi kalba, tik niekas nematė. Ir kam jie? Juk valstybė skiria sveikatos apsaugai apie 4 proc. (net!) BVP. Su tokiu dosnumu neturi būt jokių eilių – va noriu aukščiausio lygio endokrinologo konsultacijos ir turi būt. Čia ir dabar. Ir nėr čia ko tai Amerikai ar Prancūzijai su mumis lygintis – pirmoji su 17 proc. BVP antroji “tik” su 10 proc. verčia savo piliečius laukti specialistų konsultacijų ir mėnesį, ir du… ir iš viso – pas mus nemirštama nuo senatvės, pas mus žmonės miršta tik nugydyti blogiečių daktarų…

giedrius_m, 2011-01-11 14:50:21

Aš esu už iš dalies mokamą sveikatos apsaugą. Šiaip centrinės Europos praktika yra berods 6-8% BVP (kiek paskaičiau SAM puslapyje.

Už nemokamą sveikatos apsaugą mokame mes visi. 6-9% atlyginimo. Vadinasi tai PSD. Mokėdami šitas lėšas mes galime tikėtis, kad, jei iškils pavojus gyvybei, mus išgelbės nemokamai. O šiaip mokėti reikės visviena. Šie mokesčiai daro gydymą prieinamu tiems, kas neuždirba daug. PSD nepriklauso nuo amžiaus, sveikatos, tik nuo to kaip ir kiek uždirbi. Jam nėra jokių lubų – jei tu uždirbi 10000 per mėnesį, tavo nemokamo gydymo galimybė kainuos 10x brangiau negu to, kas uždirba 1000. Solidarumas….

Visiškai nedirbantis ir nesiregistravęs darbo biržoje (ne pensininkas, ne studentas) nemokamo gydymo negaus, nebent mokės 72 litus per mėnesį. Teisę įgyja berods ne pirmą mėnesį. Tiesa, žmogus įgyja teisę į tokį gydymą jei yra draustas kitose EU šalyse taip pat.

Ar gydytojai gali gerai gyvent? Gali, net valstybinėse įstaigose, net Lietuvoje. Priklauso nuo specialybės ir nuo miesto. Geriausios gydytojų algos yra ten, kur jų yra mažiausiai : toli nuo Kauno, Vilniaus, Šiaulių, Klaipėdos, Panevėžio. Tokie gydytojai niekur nevažiuos, į jokius užsienius. Jei tam tikros specialybės gydytojų truks Kaune, jų algos irgi pakils…

sonata, 2011-01-11 15:19:53

giedriui_m: pridėjus mūsiškei sveikatos apsaugai dar du proc. BVP, kad siektų apatinę Centrinės (ne Vakarų) Europos ribą, krašto apsaugos ministerija gali likti be batų:)

RD, 2011-01-11 15:34:19

“Geriausios gydytojų algos yra ten, kur jų yra mažiausiai : toli nuo Kauno, Vilniaus, Šiaulių, Klaipėdos, Panevėžio.”

Aš ne gydytojas, todėl gal nesuprantu. Ar iš tokio pasakymo reikėtų suprasti, kad gydytojai tiesiog veržiasi toliau nuo didžiųjų miestų, nes ten algos geresnės?

giedrius_m, 2011-01-11 16:21:47

Sonata: Paskaičiuota, kad su privačiom įmokom mes tą 6% kelis kartus siekėme. Gal ir dabar siekiame – 4% yra iš valstybės biudžeto.

RD: Tame ir bėda, kad nesiveržia kur algos didesnės. ex-KMU, VU gamina medikus visai Lietuvai, bet išvažiuoti iš centrų yra sunku morališkai.

Daugelis nori pasilikti didmiesčiuose. Ignalinos ir kituose 3 gretimuose rajonuose visose ligoninėse dirba 3 (berods) tie patys anesteziologai 🙂 Tikrai uždirba ne pagal minimalius įkainius. Net jei rezidentai, studijuodami Kaune, ieško papildomo darbo, geriausios vietos prasideda nuo Jurbarko ir toliau. Todėl, kad niekas taip toli nenori….

Kaune, žinoma, yra gerai uždirbančių irgi. Turinčių specializuotas žinias, sugebėjimus, o dar geriau – privačią praktiką.

bach, 2011-01-11 16:32:04

giedriui: gerenses algos tai yra max 400 ar 500 LTL daugiau… o konkuruojama su vokietijos siūlomais 5 ar 10 KARTŲ didesnėmis algomis… nevažiuos tik tie kurie dirba TIESIOGIAI su “klientu” t.y. gali gauti po 200-800 LTL uz atlikta veiksma “į rankas” ir todel per menesį gali pasitrigubinti ar keturgubinti savo oficialų atlyginimą. Tačiau jei tu padorus medikas ir nekyla tau ranka “imti” Lietuvoj tikrai neliksi…

Tobuliausia sistema butu tarpinis variantas tarp to kas buvo JAV ir kas yra dabar, bazinis/neatidėliotinas gydymas yra nemokamas, o už visa kita turi draustis kaip ir privačiai, o draudikai jau tikrai galės nusprėsti kas mokės didesnes įmokas (rūkantys, geriantys, su viršsvoriu ir t.t.) o kas galės mokėti labai mažas įmokas… aišku nepamirštant apsaugoti pažeidžiamus visuomenės sluoksnius t.y. turėti kažkokį fondą, kuris dengtų dalinai ar visas įmokas daugiavaikių šeimų, našlaičių ir t.t.

giedrius_m, 2011-01-11 17:12:48

Bach: Trumpa paieška suteikė tokius rezultatus kaip pavyzdį:

„Santarvės“ duomenimis, praėjusiųjų metų paskutinio ketvirčio Mažeikių ligoninės gydytojo vidutinis atlyginimas siekė 2508 litus. Tačiau kai kurie gydytojai gauna kur kas daugiau. Anesteziologų mėnesio atlyginimas (be atskaitymų) siekia nuo 8 iki 10 tūkstančių litų ar net daugiau, chirurgai uždirba nuo 4 iki 5 tūkstančių litų, kiek mažesnis yra terapeutų atlyginimas.

http://www.imed.lt/index.php/spaudos_apzvalga/ligonines_vadovas_drausmingu_mediku_iesko_kitur/7596

Nepavadinčiau 8K algos tokia, su kuria sunku pragyventi…

O dėl sistemos – tikrai pritariu.

Tomas, 2011-01-11 19:32:06

“Akivaizdus reformos finansų šaltinis yra toks: kas nuo vaikystės nedirba stropiai, tinginiauja, girtuokliauja, paleistuvauja – turi anksti mirti!”

Bet jūs ir žiaurus, tamsta .

Burgis, 2011-01-11 20:35:25

Tomui: o Jūs norėtumėte, kad būčiau žiaurus geriems žmonėms? Kad geri žmonės vergautų veltėdžiams?!

tiesiog aš, 2011-01-11 22:07:20

Hail naujam Hitleriui, P. Burgiui.

sonata, 2011-01-11 22:29:32

giedriui_m: ar Jūs norėtumėtė, kad anesteziją kad ir eilinės apendikso pašalinimo operacijos metu duotų anetseziologas, jau atidirbęs ligoninėje A keturias valandas, ligoninėje B keturias valandas ir sugebėjęs nakčiai dar atvažiuoti į ligoninę C budėjimui nakčiai? Aš nenorėčiau. O taip žmonės dirba. Su pakilusiais kraujospūdžiais, širdies permušimais ir pajuodusiais paakiais nuo nemigos. Beje, medikai yra viena ligočiausių visuomenės grupių. Neanalizuokim administracijos (įstaigų ir padalinių vadovų) gerbūvio. Pažiūrėkim į eilinio dakatriuko, kuriam ir naują profesinę knygą, ne centus kainuojančią įpirkti, ir vaikus išmokslinti, ir nekvepėti Humana asortimentu priderėtų. Vaizdelis nekoks. Ir dar. Medicinos paslaugos kompetencijos prasme yra pakankami geros. Tik va su sveikatos apsaugos vadyba nepasisekė. Kaži, ar kas išdrįs įvardinti, kokia PSDF lėšų dalis nusėda išpūstomis administracinėmis, eksploatacinėmis, marketinginėmis išlaidomis? Manau, kad kamikadzių dar ilgai neatsiras.

bach, 2011-01-12 08:49:08

giedriui: bet tai nekeicia esmes kad vakaruose tas chirurgas gaus apie 20000 ir daugiau… o man kazkodel atrodo kad chirurgo 4-5 alga (ir speju kadangi duomenys oficialus tai alga “prieš mokesčius) yra bent jau padori, įvertinant tai kad mokaisi 10 metų ir su kokia atsakomybe kiekvieną dieną dirbi… Šiais laikais neblogas pardavėjas (vadybininkas) tiek ir daugiau gali uždirbti….

petras, 2011-01-12 08:51:07

bet jei nori žmonės mokamo gydymo, kuris bus “geresnis”, visada gali eit į privačias gydyklas, išvažiuot užsienin gydytis, visada galima apsidraust sveikatą ir mokėt įnašus. o kiti tenkinasi visiem dirbantiem ir besimokantiem prieinamu nemokamu gydymu 🙂 negi gaila kelių procentų mokesčių ? juk kaip kažkas ir sakė. kitas gal nenorės mokėt už kelių remontus, trečias už policijos, ketvirtas už gaisrininkų paslaugas. tai negi už viską individualiai mokėsit ??? neliks poto net už ką pavalgyt, jei norėsit ramiai gyvent.

Nepris, 2011-01-12 10:24:07

Pamąstymui.

Avariją sukėlęs vairuotojas kitais metais už draudimą moka daugiau.

O savo sveikatos netausojantis žmogus moka tą vis patį procentą nuo pajamų, kaip ir sveikuolis.

Tai gal, gerbiamieji darboholikai, didesnę dalį paros pratūnantys prie kompiuterių arba stresiniuose susirinkimuose, valgantys šlamštą, dienos šviesos nematantys ir tyro oro gurkšnio kada įtraukt nerandantys, už sveikatos draudimą mokam netgi per mažai?

Rūpintis ir užsiimti savimi, kol dar esam sveiki ir posveikiai — tai ne egoizmas, o socialinio sąmoningumo dalis.

Antra vertus, kol važinėjam išklerusiais, apdulkėjusiais ir niekam nereikalingais grabais, tai ir nematom būtinybės jų nei drausti, nei plauti, nei tepalų tikrinti…

Lina L., 2011-01-12 10:38:21

Nepris, pritariu.

O tai gaunasi Sauliaus Poškos variantas: kam sveikai gyventi, aš gi milijonierius. Sumoku daktarams, ir tie visada atpumpuos ir pastatys ant kojų.

Gerb.Burgio siūlymas negerų žmonių negydyti irgi gal nieko, su sąlyga, aišku, kad mane įtrauks prie gerųjų. Tikiuosi, ne pagal piniginės storį.

giedrius_m, 2011-01-12 11:09:51

petrai: Už tuos “kelis” % nieko negauni, nes visvien dažnai tenka primokėti. PSD nėra draudimas – tai mokestis, priklausantis tik nuo pajamų. PSD išskyrimas iš GPM buvo sėkmingiausia konservatorių maklė sugebant “nepakelti” mokesčių ir tuo pačiu priversti mokėti daugiau.

Daugelyje šalių kai moki sveikatos draudimą, sumos yra fiksuotos ir yra aišku ką gausi sumokėjęs tiek, arba tiek.

Bach: O Indijoje yra chirurgų, kurie uždirba kelis šimtus litų. Mokosi, turbūt, tiek pat. Bet mes ne apie tai… Yra šalies pajamų vidurkis. Jei vidurkis pakils, pakils ir iš biudžeto finansuojamų specialybių algos. Bet kokioje specialybėje yra geri, blogi ir vidutiniai specialistai. Nematau problemos, kad geras vadybininkas uždirba 20k. Jie nėra dažnesni už gerus chirurgus…. Geras chirurgas, protingai pasirinkęs specializaciją ir intensyviai dirbdamas (privačiai) irgi gali tiek uždirbti. Prieš sakant argumentą apie tai, kad visose specializacijose turėtų, geri vadybininkai irgi ne visose srityse GALI tokius pinigus uždirbt.

Sonata: aišku, kad tai yra nenormalu, ir visi tai žino, ir net tos ligoninės sutinka mokėt naujam specialistui. Daugiau, negu gauna kitur šalyje tokie specialistai. Tik.. niekas nenori taip toli važiuoti .

Problema net ne medicinos vadyboje. Problema yra tame, kad biudžetas yra toks, koks yra.

petras, 2011-01-12 12:44:05

girdriau, sutinku, kad gal negaunam labai gerų paslaugų. aš va pats dabar susilaužęs ranką esu. uždėjo gipsą, įrašė į eilę operacijai (nes tikriausiai gipsas nepadės), sako laukt reiks apie 4-6 mėnesius. reiškias laukia ir kiti žmonės su tokiom pačiom bėdom. aš nei kapeikos nemoku papildomai ir nemokėsiu, o jei kažkas eilėj užlįs davęs kyšį, tai čia jo ir daktaro sąžinės reikalas. kaip suprantu ir pats tikriausiai primoki daktarams, kad greičiau ir “geriau” padarytų ir dėl to kažkiek nukenčiu aš. tai pirmiausiai žmonėm reiktų pasikeist ir draugiškai gyvent, o ne už pinigus viską pirkt. o sistema čia ne prie ko. beje aš ne apie psd kalbėjau, o gali sveikatą banke draust 🙂 ir gydytis poto privačiai, manau įmanoma taip.

sonata, 2011-01-12 12:56:19

petrai, dal gal dar sugis. Gal gydytojai tik apsidraudė nuo blogiausio. Ir šiuo atveju toks operacijos atidėjimo laikas gal ir nėra visai blogas – mano tėčiui irgi neskubėjo, kol garantuotai nepaaiškėjo, kad operacija reikalinga. O gydžiusio mediko nuomone pasitikiu, nes sudariau sąlygas pasirinkti tinkamiausią gydymo taktiką. (Ne vokelio prasme:))

petras, 2011-01-12 13:00:13

oj giedriau nepyk, blogai vardą užrašiau.

norėjau tik pasakyt, kad mes nagrinėjam du variantus:

  1. moki nedidelį procentą, ir gauni blogos/pusėtinos (kartais labai blogos kartais netgi visai geros) kokybės paslaugas. (bet turėdamas daug pinigų visada gali gaut kokybiškas paslaugas už pinigą)

  2. moki didelius pinigus už sveikatos draudimą, ir gauni geros kokybės paslaugas.

Pirmu atveju gydymą gauna visi dirbantys ir besimokantys, bei esantys darbo biržoj ir t.t. paslaugos visiem vienodai prastos (čia jei patikėsim, kad nieks neima ir neduoda kyšių), bet jas gauna visi.

Antru atveju paslaugas bent jau Lietuvoje gaus turbūt tikrai ne daugelis, nes gydymo išlaidos labai brangios. va tada prasidėtų verkmsų paklanės. valytojas pvz. su savo alga negalės gaut gydymo, o kas paneigs, kad jis dirba mažiau nei bet kuris iš mūsų ??? ką reiks tada su tokiais daryt ?

manau pirmasis atvejis, kai valstybė moka už gydymą (eina į minusą) yra draugiškesnis, beto ekonominė padėtis Lietuvoje vėliau ar anksčiau turi artėt prie dabartinės vakarų europos, taip pat ir žmonių elgesys keisis, tai manau viskas bus gerai (aišku kai kas to gali ir nebesulaukt). čia mano nuomonė

nuoba, 2011-01-12 18:26:49

Nesutinku su autorium dėl dviejų priežasčių:

“Jie turi emigruoti arba mirti!” – puolam rūpintis beglobiais šuneliais ar katinėliais, o nelaimėlius valkatėles paliksime iššalti ir išmirti nuo bado. Juk jie tiekpat neįgalūs, kaip ir pirmieji.

Antra – ar nėra kaltės (moralinės) stipriųjų-pateptųjų (protingų, veiklių, darbščių, žinančių sprendimus), prie kurių priskirtinas ir B.B., tame, kad jie gal ne viską padarė, jog tų prakeiktųjų būtų mažiau?

Nepris, 2011-01-12 18:45:41

Kiekvienas iš visos širdies darykim ką sugebam geriausiai — tai ir bus tas maksimumas, ką galim padaryt dėl savęs IR dėl kitų.

Burgis, 2011-01-13 11:21:49

nuobai: kodėl man atrodo, jog viską padariau, kad visi galėtų būti ne beglobiai valkatėlės? Pavyzdžiui, aš nekankinu šunelių ir kačiukų, versdamas juos gyventi žmonių gyvenimą. Nevagiu. Dirbu kuo geriau. Nepaleistuvauju. Ir kt.

nuoba, 2011-01-13 19:28:26

Burgiui: kad būtų kuo daugiau žvaigždžių, tai sutinku, kad nemažai padarėte, o kad kuo mažiau valkatėlių – manau, kad permažai – pagal savo jėgas.

Ela, 2011-01-14 17:03:11

Ar nemanote, kad be tu prakeiktuju nebutu ir tu pateptuju? Tik tie prakeiktieji ir duoda, mums, rastingiesiems ir pateptiesiems, galimybe siekti, lyginti save su jais, ir galiausiai jiems padeti. Tai ne musu pareiga, tai musu laime.

Seniai per kazkuria dokumentikos laida rode idomu tyrima apie skruzdeles: puse ju, kaip taisykle, tingines, kitos – darbstuoles. Mokslininkams atskyrus sias grupes i du atskirus skruzdelynus atsitiko idomus dalykas: puse darbstuoliu tapo tinginemis, o puse tinginiu – darbstuolemis. Cia siaip, pamastymui.