Gyvenimo repas

Kada baigsis ta sloga, kada baigsis?

Kada baigsis?

Visus, kuriuos norėjau, jau užkrėčiau.

Gana!

Pažiūrėkite – diena jau ilga!

Diena jau ilga.

Į darbą – šviesoje.

Iš darbo – šviesoje!

Paukščiukai dar neparskrido…

Bet kiti net neišskrido!

Puotaujame mes, puotauja ir jie.

Kasdien.

Iki soties.

Eglutės skarotos.

Puošnios, ane?

Dabar jos gražesnės.

O juk ne nuogos…

*

Gulėti nemoku.

Vienas gulėti nemoku.

Parašiau atmintinę

piliečiui, kalbančiam su Lietuvos Švietimo ir mokslo ministru.

Štai:

*

  1. Mokytojus ir mokyklų vadovus reikia atestuoti! Bet visai ne taip, kaip tai daroma dabar…

*

  1. Mokytojų negalima mokyti! Mokytojams reikia sudaryti sąlygas mokytis, tikrų dalykų mokytis, o ne mokymosi dokumentams gauti. Mokytojai privalo mokytis!

*

  1. Valstybiniai brandos egzaminai – dramatiško pasirinkimo kryžkelė: ministrui, švietimo vadovams, mokytojams, moksleiviams, jų tėvams… Lietuva privalo teisingai pasirinkti!

*

  1. Vadovėliai, mokymo priemonės leidžiamos nusikalstamai neteisingai! Iš tokio darbo nauda rašytojams ir leidėjams, bet ne mokykloms.

***

Kas pakalbės?

Kas bus išgirstas?

Et…

Netikusius atleisti sunku.

Geri išeina patys.

Et…

Gal imtis verslo?

Pinigų verslo!

Kiti imasi,

pažiūrėk:

www.kiva.org

Et…

***

Kam man to reikia?

Sloga..

Nes pavasaris!

Varva kol kas ne nuo stogo…

Bet – pavasaris!

Vargiai galėtų būti geriau.

Vargiai!

***

Dabar tu parašyk!

Atsakymai

Burgis, 2013-01-17 12:16:47

Paguosk mane, paguosk… 🙂

sonata, 2013-01-17 16:24:11

Turiu prašymą – gal galėčiau gauti tą virusiuką? Su miniom čiaudinčių ir kostinčių žmonių bendrauju, neužsikrečiu niekaip. O tiek daug neskaitytų knygų susikaupė:))

Kirke, 2013-01-17 17:01:43

Nesuprantu, iš kur Jums tokia gera nuotaika, ir net pavasaris vaidenasi 🙂 Ir diena man neilga, va jau galiu eiti namo, bet tamsu! 🙂 Pavydžiu šviesos širdy!

O va sonatai tai nepavydžiu, jei reikia virusiuko knygoms!

Balanda, 2013-01-17 17:09:55

Gi sloga – ne liga

Ir ne lygis gulėt.

Bet jei varva

Netik ir ne dar

Nuo stogų

Ne bėda.

O ne, ne!

Jei rasyti gali (t)

Bus kas gali

(ir moka) skaityt.

Pavydu –

Retas kas nusipelno

Tokią žiemą

Ir Dieną matyt.

Sveikit, nors ir sloguodamas rašot puikiai:)

Burgis, 2013-01-17 17:26:17

Balandai: geras!

Balanda, 2013-01-17 17:42:39

B.B.: Ačiū!…Iš Jūsų gauti pagyrimą – geriau nei juodasis šokoladas su mėtų įdaru ( ir saldu, ir gaivu )

O man ypač aktualus pasirodė Jūsų atmintinės 2p. Iš mokymo, mokymo ir dar kartą mokymo dažnai šnipštas gaunasi, jei mokinamasis pats to nenori arba nėra priverstas labai norėti. Subalansuotas pedagogams, bet tinka ir visiems kitiems!

sonata, 2013-01-17 18:27:20

Kirke, aha, “minusiškai” paatviravau – po visų švenčių tokia karuselė, kad nulūžtu su Norman Davies “Europa” ant nosies. O istorijos traktavimas ten toks netradicinis. Matyt mano smegeninė sustiaikė su penkiom valandom miego, bet daugiau neleidžia trumpinti. Tai va ir pagalvoju apie “legalų” pretekstą:))

skaitovas, 2013-01-18 09:00:40

Gal galima kiek praplėsti “1. … mokyklų vadovus reikia atestuoti! Bet visai ne taip, kaip tai daroma dabar…”? Kaip Jūs įsivaizduojat savo atestaciją? Jeigu jau buvo kažkurioje temoje, tai gal galėtumėt nurodyti?

Burgis, 2013-01-18 09:45:49

skaitovui: puikus klausimas! Taip, aš jau kažkur rašiau, kad valstybei turėtų būti gėda, kad pirmajame geriausių Lietuvos gimnazijų penketuke esančios gimnazijos direktorius, įkūręs tą gimnaziją ir jai vadovaujantis dvidešimt ketvirtuosius metus, nėra aukščiausios kategorijos direktorius. Kodėl „nesiatestuoja“? Todėl, kad nesileidžiu pažeminamas tų, kurie mane linkę atestuoti patyčių būdu…

*

Direktorius atestuoti galima labai paprastai: kokie mokyklos darbo rezultatai? Gerėja ar blogėja? Kaip direktorių vertina jo mokyklos mokytojai? Kaip direktorių vertina jo mokyklos mokiniai ir jų tėvai?

Ir viskas!

*

Kažin kaip „Microsoft“ atestuoja Bilą Geitsą? Jūs pasakysite – ten privatus verslas! O aš atsakysiu: kol valstybė nežiūrės į švietimą kaip į savo privačią veiklą, kol valstybė nenorės, kaip ir „Microsoft“, pralenkti konkurentus (latvius, estus, suomius, kinus…), kol valstybė nesistengs pasisamdyti geriausius direktorius, tol švietime tvarkos ir nebus…

skaitovas, 2013-01-18 13:27:16

Gerb. Direktoriau, įsivaizduokim, kad bus sugalvota atestuoti Jus pagal mokyklos rezultatų gerėjimą ar blogėjimą. Imamas mokinių pasiekimų olimpiadose – nacionalinėse ar tarptautinėse – rodiklis. Ir atsitik tu man taip, kad Vilniaus licėjus ar Panevėžio J. Balčikonis per pastaruosius porą metų teisėtomis priemonėmis ar įvairiomis manipuliacijomis sugebėjo prisivilioti daugiau talentų, nei KTUG. Tiesiog susišlavė visus lyderius ir KTUG rezultatai pagal šį rodiklį porą metų buvo PRASTESNI, nei ANKSČIAU. Atimti iš KTUG direktoriaus aukščiausią kategoriją? Vyti lauk?

skaitovas, 2013-01-18 13:37:30

Ir dar vienas toks teoriškai praktiškas klausimas… Rašote, kad “kol valstybė nesistengs pasisamdyti geriausius direktorius, tol švietime tvarkos ir nebus”. Kaip tai valstybei nustatyti ar samdomas žmogus bus GERAS direktorius, jei jis neturi direktoriavimo patirties?

Burgis, 2013-01-18 13:53:45

skaitovui: kuo čia dėtos olimpiados?! Rezultatai yra du: valstybinių brandos egzaminų ir pridėtoji vertė gimnazijoje. Dėl pirmojo turbūt aišku, o štai antrasis kriterijus patiks bet kurios mokyklos vadovui: jei gauni visai atsilikusius, visai apleistus, visai negabius ir sugebi su savo mokytojais juos ženkliai pakylėti – šaunuolis!

*

Antra, kol mes nusileistume iš pirmojo trejetuko į pirmojo dešimtuko pabaigą, praeitų daug metų! O jei smukimas būtų staigus – žinoma, man kategoriją reikėtų sumažinti ar net atleisti mane… Bet aš ir pats išeičiau.

*

Iš kito komentaro: žinoma, naujokas turi pradėti nuo žemiausios kategorijos! Kelti kategoriją galima tik po 3-4 metų. O jei rezultatai blogi – direktorių reikia keisti. Taip daro visos bendrovės.

skaitovas, 2013-01-18 13:57:37

Tada iš kitos pusės: jei ta mokykla – progimnazija? t.y. neturi jokio ryšio su VBE ar ner PUPP? Kaip jos pridėtąją vertę skaičiuot, norint įvertinti direktoriaus indėlį?

Burgis, 2013-01-18 20:26:09

skaitovui: rašiau: Kaip direktorių vertina jo mokyklos mokytojai? Kaip direktorių vertina jo mokyklos mokiniai ir jų tėvai?

Galima pridėti dar keletą požymių: kaip sutvarkyta mokyklos aplinka, kokia vidaus estetika, švara, tvarka (ypač tualetuose…); kiek moksleivių tęsia mokslus, kokio rango gimnazijose; kokie žymesni žmonės anksčiau, bet jau dirbant šiam direktoriui, baigė šią mokyklą.

*

Taip vertinčiau šiuo metu, bet ateityje svarbiausiu kriterijumi laikyčiau moksleivių pažangumą ir jo atitiktį objektyvaus patikrinimo rezultatams. Bet reikia pagaliau įdiegti tą objektyvų patikrinimą!

Vladas, 2013-01-19 19:03:23

Puiki mintis:

“2. Mokytojų negalima mokyti! Mokytojams reikia sudaryti sąlygas mokytis, tikrų dalykų mokytis, o ne mokymosi dokumentams gauti. Mokytojai privalo mokytis!”

O ar ji taptų neteisinga jei vietoje mokytojų ten įrašytume mokinius???

“2. Mokinių negalima mokyti! Mokiniams reikia sudaryti sąlygas mokytis, tikrų dalykų mokytis, o ne mokymosi dokumentams gauti. Mokiniai privalo mokytis!”

🙂

Burgis, 2013-01-19 20:27:51

Vladui: ne, mokytojų su mokiniais nekeisčiau… Mokytojai yra (turėtų būti!) tie, kurie jau išmokyti, o mokiniai turi būti vedami mokymosi keliu – juk ir gyvenimiška patirtis jų dar maža…

Vladas, 2013-01-19 20:35:53

Burgiui: Ką gi tenka konstatuoti, kad šiuo metu mūsų nuomonės šiuo klausimu skiriasi. Įvertinant tai, kad jūsų gyvenimiška ir pedagogo patirtis aiškiai didesnė nei mano, diskusijos nepradėkim. Gal aš tiesiog pernelyg mažai domėjausi tuo klausimu.