Internetinis populiarumas. Kam?

Vėl užkibau ant kabliuko: atėjo buvęs gimnazistas Tautvydas, geras žmogus, žurnalistikos fakulteto studentas, paprašė interviu. Daviau. Pasakiau kaip visada viską apie tai, ko klausė. Kodėl turėčiau slėpti, meluoti? Dabar tai paskelbta “delfyje”, bernardinai.lt. Komentatoriai dirba: vienas siūlo kulką į kaktą, kiti žeria malonius komplimentus, treti rašo “ne į temą”. Man darbo atsirado – skaityti (bent permesti akimis – nesusilaikau…).

***

Bet jei žinotų tie žmonės, kiek mažai man reiškia tie interviu, tie komentarai… Supyktų, neabejoju. Nes kiekvienas nori būti reikšmingas, nors truputėlį truputėlį įtakingas, paveikus. Bet taip nėra! Bent jau žiniatinklyje. Todėl, kaip ir visada, kaip žodis patenka į viešumą, klausiu savęs tik tokių dalykų: a) kaip sveikata? nesijaudini, nepyksti? b) nepasiduosi pagundai ginčytis, bartis? c) nepamiršai, kad dirbi? kad esi atsakingas? kad turi kažką konkrečiai sutvarkyti, pagerinti, padėti? d) ar vis dar matai, girdi žmones, kuriuos privalai matyti, girdėti? e) vis dar moki tai, ką privalai mokėti (teoremas, įrodymus, uždavinius, kalbos dalykus ir pan.); f) ar dėl tavęs nėra nesmagu artimiems žmonėms? gal jau suvaikėjai, nukriošai?

***

Tai nereiškia, kad visai neįdomi komentatorių nuomonė! Įdomi ir svarbi. Bet tik tų, kuriuos asmeniškai pažįstu. Kiti atleiskite. “Sim City” ar panašių žaidimų nežaidžiu…

Ir ta mano svetainė… Kada ji gaus galą? Pamatysite…

(Žr. vieną komentarą…)

Atsakymai

Emilija, 2010-01-27 23:10:57

gerbiu. Noreciau ismokti atsiriboti nuo zmoniu – minios – nuomones, kad svarbu butu tik tai, ka galvoja man artimi, brangus zmones.

Saula, 2010-01-27 23:46:13

P. Bronislovai, pamokykit, kaip reikia atsiriboti… Ir aš, kaip Emilija, norėčiau išmokti. Nes dažnai ir žinau, kad esu teisi, bet tos neigiamos emocijos labai paveikios 🙁 Kaip ten sako: maža neigiamų emocijų tolerancija.

O Jums patarimas: nors ir koks Jūs atsparus joms, neskaitykit tų komentarų delfiuose – pasąmonę jie vistiek veikia. Sveikatai ne į naudą.

O kokios čia erezijos apie tinklaraščio “galą”?!!! Gal vienintelė svetainė mūsų šalelėje, kur pas išmintingą šeimininką renkasi įdomūs svečiai.

Ar čia taip prašotės komplimentų? 🙂

D., 2010-01-28 01:02:34

Kodėl užkibote? Tikiuosi neišsigandote tų visų komentarų. Lietuvoje ir taip neaukštas kultūros lygis, o apie internetinį nėra ką ir kalbėti. Paskaitytumėt kaip apie Kubilių rašo 🙂 Kitas dalykas kaip straipsnis parašytas, ar neiškraipoma esmė. Man teko susidurti su tokiu “žurnalistu”, jog atrodo ką su juo kalbėjai jis visiškai nesiklausė, o grįžęs į namus iš nuotrupų sukūrė savo rašinėlį. Va tokių tai reiktų vengti.

O., 2010-01-28 07:55:10

Deja, dauguma žurnalistų taip daro – prikuria nuo savęs tokių dalykų, kad nesusapnuosi. Turiu gana žymų sporto pasaulyje giminaitį, apie kurį dažnai rašo. Tai jis jau net interviu dalint nebenori. Pasitaikė, kad žurnalistas pats tą interviu sukūrė.

Aras Pranckevičius, 2010-01-28 09:04:11

Bet kokiu interenetinių komentarų klausimu pravartu prisiminti šitą: http://xkcd.com/386/

Burgis, 2010-01-28 09:53:06

Ačiū, mielieji, aš gerai jaučiuosi net perskaitęs Jadzės (prisimenate troleibuso vaiuruotoją?) komentarą “delfyje”! Dirba žmonės, dirba…

O atsiriboti lengva: pagalvok, kiek iš maždaug trijų milijonų komentuoja? Dabar pagalvok, kiek iš tų trijų milijonų tau apskritai gyvenime – vertybė? Ir pagaliau pagalvok apie savo brangius, artimus žmones (galvoju net apie savo moksleivius, mokytojus…) bei nutark jų neskriausti dėmesiu, perkeldamnas dėmesį į virtualiąją erdvę. Bus ramu.

Lina, 2010-01-28 10:07:45

O nebūna, kad pagalvojate, jog Jums prieštaraujantys šiek tiek teisūs? O teisybė per vidurį?

Atmetus kraštutinumus.

Rasa, 2010-01-28 10:10:19

  1. Man iskilo kitas klausimas: O kodel Emilijai ir Saulai rupi visu (minios) nuomone? Kodel ji jums svarbi, kodel ji jus veikia? Ar tai senovinio daugelio tevu auklejimo itaka, tipo “Ka zmones pasakys?” O gal gerai gyventi taip, kad patiktum (itiktum) zmonems, taip paprasciau?

  2. Burgiui: Pasikabinesiu 🙂 Jei nesvarbi nepazistamu komentatoriu nuomone, kam mes visi cia rasom? :))))))))))

  3. Bet kadangi mes, asilai, vis vien cia rasom, net jei jums tai nerupi, nes mums tai labai patinka, tai jau malonekit nenugaisinti sitos puikios, mielos, siltos svetaines :))) nes:

a) nebus kur pasigincyti, pasneketi su puikiais zmonemis;

b) nebus kur paerzinti ir paklausineti pona Burgi; nebus kur pasigeret jo ismintim, poziuriu, eilerasciais ir visais kitais gerais dalykeliais;

c) nebus ka pavargus atsiversti (net jei nerasai) paskaityti ir pailseti… Paskaitineju kartais net senus irasus, su eilerasciais ir siaip… 🙂

d) ir is vis nenervinkit zmoniu ir nekalbekit apie svetaines gala :))))))))) Cia buvo svarbiausias argumentas! 🙂

Burgis, 2010-01-28 11:59:24

Linai: gal jie net visu 100 proc. teisūs, bet kas man iš to? turiu keistis? turiu kažką keisti? Nei mokėsiu, nei galėsiu, nei norėsiu…

Rasai: ar tai Jūs čia nepažįstamoji? :-))) Jei komentatorius parašo bent tris protingus komentarus (pavyzdžiui, “Nepris…”) – jis jau savas, aš domiuosi, ar jo ir ketvirtas komentaras bus protingas.

Nesijaudinkite, svetainė gyvuos dar mažiausiai pusmetį – pamatysite, kodėl…

Ramunė, 2010-01-28 14:05:03

Perskaičiau Jūsų mintis Delfyje. Daug minčių labai patiko. Ir suprantu, kas žmones kiršina, piktina. Kalba apie mokslo brangumą. Daugeliui tai skauda. Jie nemato savo vaikų ateities. Pikti žmonės žiaurūs. Bet juk Jūs ne politikas. Jūs kalbėjote kaip sistemos vidinis kritikas. Jeigu tikrai galit, atsiribokit nuo komentarus ten rašančių žmonių. O čia mes Jus mylim! Nors juk irgi ne su viskuo sutinkam.

Burgis, 2010-01-28 15:04:59

Ramunei ir kt.: tikrai nesinervinu, kad kas nors su manimi nesutinka! Atvirkščiai, akimirką įsivaizduokime, kad visi sutinka – mirčiau iš nuobodulio. Bet tai reiškia, kad ir aš ne su visais ir ne su viskuo sutinku. Neįmkite to į galvą! Ačiū.

Giedrius, 2010-01-28 15:43:58

Galvojau, jog autorius straipsnį “Smurtas mokykloje – baisesnis net už mirtį” pakomentuos…(http://www.lrytas.lt/?data=20100128&id=akt28_a1100128&sk_id=99&view=2

…o čia…ūsų raitymas ir žvanginimas kardu:)

mokytoja, 2010-01-28 18:00:08

Puikus straipsnis delfyje. Pritariu p.Burgiui.

Aišku aš galiu džiaugtis, kad baigiau mokslus, už kuriuos nemokėjau (tiesa, už persikvalifikavimo studijas teko sumokėti 10 000 lt.). Tačiau matant dabartinių mokinių ir studentų mokymosi motyvaciją…kad tik turėtum aukštojo mokslo diplomą…Dar per mažai moka.

Dėl KTU gimnazijos: dukra labai norėjo įstoti, nepavyko (mažai buvo noro…ir darbo), sakė bandys šiemet, tik į turnyrus nevažiuos (tačiau mokosi, ruošiasi…).

Giedriui: Jūs kaltinat mokyklą?

Giedrius M, 2010-01-28 18:13:24

Internetas atima laiko. Jei negyveni iš Interneto, kartais pagalvoji ar laiką, sunaudotą blogo priežiūrai ir komentarų skaitymui panaudoti kitaip. Laimė, aš turiu pasiteisinimą :] O ir dauguma kitų įžvelgia kažkokią naudą sau. Galų gale gali išsilieti žmonėms, su kuriais nesimato kasdien arba pasidalinti nuomone. Arba švietimo tikslais 🙂

O delfio straipsnis nieko su populiarumu internetiniu neturi bendro. Tai – normalus žurnalistinis straipsnis kuris anksčiau ar vėliau pasimirš. Tikrasis interneto populiarumas – tie 244 žmonių kurie prenumeruoja jūsų RSS ir tie, kurie pastoviai lankosi čia.

Tiesa, tie kulkiniai komentarai nieko nereiškia ne vien jūms. Jie – tik noras pasirodyti ar žmogiška baimės/nevilties išraiška. Nukreipta ne į straipsnį, bet pirmoje eilėje į save.

Burgis, 2010-01-28 20:16:52

Giedriui ne M: Jūsų replika paskatino mane sukurti naują temą “Geri nesigriebia smurto”. Tuoj paskelbsiu.

Ronaldas, 2010-01-28 22:47:09

Labą vakarą, p. Burgi.

Kadangi teko skaityti jūsų „skundą“, jog šioje svetainėje niekas neklausia apie matematiką, tai aš nusprendžiau nepasikuklinti ir paklausti :))

Šiandien rašiau bandomąjį matematikos egzaminą. Ruošiausi, lyg ir viską buvau pasikartojęs, tik kad tos tikimybės vis koją pakiša. Nekoks lošėjas iš manęs bus, nekoks..

Taigi, uždavinys:

Laiškanešiai Jonas ir Paulius gavo 7 siuntinius. Įrodykite, kad jiems šiuos siuntinius išnešioti yra 112 būdų, jeigu kiekvienas iš jų turi turėti bent du siuntinius.

Galbūt galėtumėte padėti su šiuo uždaviniu? Mąsčiau spręsti su C, tik nežinau ar geras tasai mano mąstymas.

Beje, Jūsų „Matematikos formulių rinkinyje“ (šeštoji laida) pasigedau procentų formulių. Nemoku ieškoti ar tiesiog neįdėjote?

Na, jeigu jau rašau, tai dar parašysiu. Tame pačiame formulyne, 7psl, ritinio tūrio formulė parašyta neteisingai: V = Pi * R * H, kai R^2 turėtų būti.

dominykas, 2010-01-28 23:36:11

Nesudėtinga juk..:) Jei kiekvienas turi turėti bent du, tai reiškia, kad, pavyzdžiui, Jonas gali nešti 2,3,4 arba 5-is siuntinius. Taigi, Jonui yra 7C2+7C3+7C4+7C5 būdų išsirinkti laiškų rinkinį. Kiti automatiškai teks Pauliui. O minėta suma ir duoda 112, tiek. (tikiuos, klausėjas labai nesupyks, kad pasiskubinau anksčiau už adresatą..:) )

Burgis, 2010-01-29 09:45:10

Ronaldui: ačiū, ačiū, pagaliau pasukome teisinga kryptimi! Atsakau į visus tris Jūsų klausimus:

  1. Kaip gauti 112? Duokime pirma Jonui pasirinkti du siuntinius: C iš 7 po 2 = 21. Aišku, kad Paulius vienu būdu pasiims likusius. Dabar duokime Jonui 3, 4 arba 5. Iš viso 21+35+35+21= 112.

  2. O kokios gali būti procentų formulės?! Tai tik viena proporcijos taisyklė… Visko nesurašysi, bet “Niekam tikusioje knygoje…” parodžiau, kaip spręsti.

  3. Taip, Jūs teisus, ritinio tūrio formulė klaidinga! Atsiprašau. Bet juk tai vaikiška formulė, tiesa? Gerai, kad nevaikiškos rutulio formulės teisingos… :-).

Dar kartą dėkoju.

Giedrius, 2010-01-29 09:50:08

Mokytojai: Suprantama, jog dalis kaltės tenka mokyklai. Mano mokykloje tokių dalykų nebuvo (ir negalėjo būti…).

Ronaldas, 2010-01-29 15:04:18

Dėkui tiek Dominykui, tiek p. Burgiui.

Aš, mat, mąsčiau, jog reikia C iš 7 po 2 * C iš 7 po 5 ir t.t. Ačiū, kad parodėt teisingą kelią 🙂

Dėl procentų. Taip, tai tiesiog proporcija, bet kai reikia 90-iai metų apskaičiuoti, tuomet proporcija šiuo atveju nelabai gelbsti.. :)) Nors ir vaikiškas uždavinys buvo su procentais, kur reikėjo apskaičiuoti 90-iai metų prekės nuvertėjimą, jis man buvo bene vienas iš įdomiausių uždavinių egzamine. Taip ir būna, kai reikia išsivedinėti formules :]

Nežinau kaip ankstesniuose egzaminuose buvo, tačiau dabartiniuose matematikos egzaminuose dažniausiai sprendi uždavinius pagal klišę, galėtų daugiau žodinių uždavinių duoti, realių sąlygų, o ne tik skaičiukus.

Dėl tūrio formulės. Taip, tai tikrai gan vaikiška formulė, bet nepavyksta visuomet turėti kritinį mąstymą (tikriausiai siekiant pagreitinti sprendimą), kad ir kaip norėtųsi. Tai tiesiog pasiimi ir nupili formulę nemąstydamas.. 🙂

Emilija, 2010-01-29 22:46:01

Rasai – daug yra priezasciu, bet asmeniskai man jos visos susijusios su emocijomis, jausmais, o ne su sveiku protu. Kiekvienas zmogus nori buti megiamas, populiarus, tureti daug draugu, nors ir kaip vaikiskai skambetu 🙂 Pas kai kuriuos protas paima virsu, ir jie supranta, kad svarbiau ne tai, ka apie tave mano kiti, o tai, ka galvoji pats. Tada pradedi savo elgesi derinti ne pagal kitu zmoniu paziuras, mados klyksmus etc., o pagal savo asmeninius principus. Kazkas panasaus 🙂

O as… Nors ir stengiuosi vadovautis sveiku protu, neisduociau savo principu, bet kartais uzplusta jausmai 🙂 ir tada buna sunku likti istikimai sau 🙂

Tai tiek.

Rasa, 2010-01-29 23:06:37

Emilijai: suprantu jus 🙂 Kartais aš sau atvirkščiai papriekaištauju, kad man pernelyg mažai rūpi būti mėgiama, gyventi “teisingai” ir būti kultūringa moteriške, kaip priklausytų mano amžiui 🙂

Emilija, 2010-01-30 02:07:10

Labai gali buti, kad del to kaltas musu amziaus skirtumas. Jaunos mergaites paprastai pasizymi dideliu emocionalumu, ir man dziugu, kad turiu dar ir siek tiek protelio, kuris ta perdeta jausminguma apmaldo 🙂

Rasa, 2010-01-30 09:53:35

Emilijai: :))) Na, kai buvau jauna, buvau jausminga (gal ir likau :), bet kad dar maziau kreipiau demesi i tai, ka kas pasakys, tai tikrai 🙂 O vertino mane ivairiai- kekse, moksliuke, pernelyg gera, cinike, nesukalbama, “prie meno”, idiote, protinga, keista, lengvai bendraujanti… Tai kaip gali kreipti i visa tai demesi, persiplestum besistengdamas buti kazkuo, kad visiems atrodytum vienodai tobulas :))))

Tik jau ko man netruko, tai draugu… :)))

Bet as tiesiog tokia buvau, nes negalejau buti kitokia. Ir kiti irgi tiesiog yra tokie, kokie yra. Ir tai puiku!

A.Z., 2010-01-30 11:59:17

http://i46.tinypic.com/2j4o56o.jpg

Rokas, 2010-01-30 12:32:40

O štai dar toks klausimas iš matematikos. Spręsdamas uždavinį gaunu arctan(sqrt(2)-1). Skaičiuotuvas rodo, kad tai yra 22,5 laipsnio. Kaip galėčiau šią išraišką su suma arktangente pertvarkyti į arktangentų sumą (ar kažką panašaus)?

O., 2010-01-30 23:28:21

A.Z. nuoroda http://i46.tinypic.com/2j4o56o.jpg yra fantastiška! Kvatojausi ilgai. Vargšai katalikiškų mokyklų mokiniai… Jiems gali būt prastai su humoru.

Saula, 2010-01-31 00:01:41

Nei jie vargšai, nei jų mokytojai:-) Pasiunčiau draugei, katalikiškos vidurinės matematikei, ir ji skaniai pasijuokė. O linksmų plaučių autoriaus užduotys tai ne „katalikIŠKOMS“, o „kataliKŲ“ mokykloms. O tokių Lietuvoj gal koks 90 % (?) mokyklų, jei pagal dorinio ugdymo – tikybos pasirinkimą žiūrėtume.

burgis, 2010-01-31 16:42:01

Rokui: temos pradžioje įdėjau tam tikrą paaiškinimą. Bet jis geras tik tada, kai spėji, jog kampas yra kažkaip gražiai susijęs su “gražiu kampu”. Skaičiuotuvas yra geras daiktas tokiai “užuominai” duoti.

Rokas, 2010-02-01 15:04:01

Ačiū!