Iš tavęs tyčiojasi mokykloje? Leisk, aš tau padėsiu!

Ankstesnėje temoje šios svetainės lankytoja „Vilnietė“ užsakė šią temą. Esu apie tai jau ne kartą rašęs, bet dabar šioje srityje įgijau daugiau patirties, tai vėl parašysiu…

*

Ar iš manęs kas nors tyčiojosi vaikystėje? Dar kaip!

Ar mane apgynė mokykla, tėvai? Ne! Aš pats apsigyniau, ištvėriau. Niekam nesiskundžiau!

Todėl užsigrūdinau ir dabar lengviau pakeliu tą patyčių srautą, kuris užtvindė mane.

*

Nebūkime naivūs! Ir tėvų, ir mokytojų, ir įvairiausių tarnybų pagalba patyčių atveju yra menkavertė. Kodėl? Todėl, kad:

  1. Įrodyti, kad tai patyčios, smurtas, o ne pašaipa, pokštai, yra labai sunku.

  2. Moksleiviai yra labai išradingi, jie suranda šimtus būdų, kaip keršyti tiems, kurie skundžiasi tėvams, mokytojams.

  3. Paaugliams prarasti ryšį su savo bendraamžiais yra tūkstantį kartų baisiau, negu nukentėti. Net fiziškai.

*

Pašaipos, panieka ir net patyčios yra gyvenimo mokyklos dalykai. Kartais jie skaudūs, bet visais laikais buvo neišvengiami. Tai ką, nieko nereikia daryti?

*

Reikia! Reikia padėti ne tiems, iš kurių tyčiojamasi, o tiems, kurie tyčiojasi. Ir jiems reikia padėti ne tada, kai jie išlieja agresiją, pyktį, o tada, kai tie dalykai tvenkiasi. Ne konkrečiu atveju reikia padėti, o kasdien!

*

Žinoma, kiekvienas vaikas, kiekvienas paauglys turi žinoti, jausti, kad tėvai ir mokytojai mūru stos prieš smurtą, prieš blogį, prieš neteisybę! Bet ar stos?… Kokios iš tiesų yra tų tėvų, tų mokytojų vertybės? Kiek jos blogio, kiek jos gėrio pusėje?

*

Bet daug nereikia! Reikia, kad kiekvienas vaikas turėtų, pažintų bent 1-2 žmones, kurie jo nepaliks bėdoje. Gal ir aš toks žmogus?

Atsakymai

Burgis, 2015-02-27 10:31:11

Toks pasaulis…

Vilniete, 2015-02-27 12:48:48

Taip, nugyventi kito gyvenimo negali, kiekvienas savo gyvenimo kelia nueina pats… Patycios buvo, yra ir matyt bus, tik nelygu ju mastas ir ziaurumas. Dabartine situacija neramina. O gal nieko naujo, tiesiog anksciau apie tai tyledavo?

ne humanitaras, 2015-02-27 14:49:14

Skirtingoje aplinkoje skirtingas patyčių lygis. Ir šiaip tas pats žmogus vieniems užkliūna, o kitiems ne. Klasės keitimas, mokyklos keitimas, – veiksminga priemonė išvengti patyčių.

ora, 2015-02-27 14:51:55

Aš, žinoma, sutinku su autoriaus mintimis, bet taip buvo prieš kelis dešimtmečius. Dabartinė paauglių karta, deja, yra labai nervinga ir žiauri, labai lengvai galinti peržengti ribą, už kurios žalos atitaisyti neįmanoma…Gerai žinau įvykį, kai vienas skriaudžiamasis išsigandęs jį užpuolusių bendraklasių iš nevilties gynėsi peiliu. Labai liūdna ir neramu dėl mūsų vaikų. Manau, kad dabar jau reikalingos itin griežtos bausmės. Nes kitaip procesas taps nevaldomas.

Burgis, 2015-02-27 14:52:04

ne humanitarui: deja, ne visada…

Kita vertus, pakeitęs mokyklą visą gyvenimą negalės atsikratyti jausmo, kad pasidavė, atsitraukė, nemokėjo ištverti, apsiginti, laimėti. Taigi mokyklos keitimą laikau tik kraštutine priemone. Sutinku, kad kai kada ji neišvengiama.

Burgis, 2015-02-27 14:54:42

ora: bausmės problemų neišspręs…

Yra tokių, kuriuos bausk nebaudęs, – jie nepasikeis.

Tiesiog laikas pripažinti, kad skirtingiems vaikams turi būti skirtingos mokyklos!

Vilniete, 2015-02-27 15:40:11

Del skirtingu mokyklu pritariu, va del atsitraukimo krastutiniu atveju galeciau pasigincyti. Kuo labiau isitrauki i kova, tuo sunkiau atsitraukti, uzleisti pozicijas, ypac ka nors paaukojus ir praradus. Viena Kauno seima prarado beveik viska, o teko atsitraukti. Per velai. Ir per skausmingai. Nezinau, kas ten teisus, kas ne, taciau akivaizdu, kad butent tuo atveju nereikejo kautis apskritai.

Vilniete, 2015-02-27 15:44:50

P.s. turejau omenyje garsiaja pedofilijos byla. Man atrodo, ten labai daug melo.

Stebėtoja, 2015-02-27 19:02:28

nu ne, negaliu tylėti.Tegul B.Burgis nukerpa man liežuvį, bet ką čia veikia Vilnietė ? Nesuvokiu. Ar Vilnietę tos patyčios pasiekia asmeniškai, ar tik šiaip apie kažką kažkur nori pasišnekėti. Mano patarimas Vilnietei:

pirmiausia niekada pati iš nieko nesišaipyk ir nesityčiok.

Matai šalia tai darančius ar kenčiančius nuo tokių dalykų, tai imkis priemonių: gink nuskriaustą, arba auklėk pašaipūną. Kaip? Taisyklių nėra, bet turi galvą , širdį ir t.t. Nei šiame puslapyje, nei jokiame kitame tokių problemų neišspręsime.Jei judinsi “valdžią “tik įstatymų “prifarširuos”.Rezultatas bus nulis, nes nebus jausmų, jausmų žmogui.

Bet aš ,galiu visus nudžiuginti, kad yra gerai ir net kai kur puikiai. Pati asmeniškai susidūriau su situacija Vilniaus vid. mokykloje, kurioje yra integruojamų vaikų su negaliomia ir taip “įtaritnai” stebimu IQ žemesniu intelektu. Šiems vaikams reikalingas tikrai didžiulis dėmesys, nes labai svarbi jų emocinė būsena, jie labai bendraujantys, be galo draugiški, meilus, bet labai reguoja į bet kokį kitų žmonių atstumimą .Taigi tikrai yra tokių mokyklų, mokytojų, vaikų kurie sugeba ,nori, ir priima tokius dar mažus žmogelius į savo būrį. Neskriaudžia ,palaiko ir visokeriopai padeda. Ir aš ameniškai manau, kad jie ,šie maži žmogeliai, nor ir nebiaigs patys mokslų, bet tikrai netrukdo, nekenkia IQ genijams, o tik išmoko juos, būtent tuos mokslo pirmūnus, žmogiškumo. .Manau,kad mokykla turi būti visokia, nes tai mokykla, o ne konclageris blogiems, geriems, ar su sveikatos problemomis.

Burgis, 2015-02-28 09:35:32

Net ir kiekvienoje skirtingoje mokykloje vis tiek bus skirtingų vaikų. Ir gerame teatre būna blogų aktorių, ir blogame teatre būna gerų aktorių. Bet vis tik yra ir „La Scala“, ir vežimo teatras…

Darius, 2015-02-28 09:41:24

O KTUG buvo patyčios? Pateikite kokį pavyzdį ir kaip kovojote?

apropos, 2015-02-28 10:22:21

Senas straipsniukas, kaip galima efektyviai ir išradingai kovoti su patyčiom http://goo.gl/roXeKz

Burgis, 2015-02-28 12:10:05

Dariui ir apropos: atsakysiu išsamiai, dabar aš jau laisvas atsakinėti!

*

Ne, patyčių problemos Gimnazijoje per 25 metus nebuvo!

Bet patyčių buvo… Pavyzdžiui, tada, kai Mindaugo vadovaujami moksleiviai slapta klasėje įrašė direktoriaus frazę „kovokime už demokratiją“, kai surengė „Kalbos kultūros kongresą“, kai trys vyrukai „Almanache“ (mūsų almanache…) išaiškino, kad direktorius turi būti tik funkcinė vieta, kai ant vieno KPI pastato sienos kažkas dideliu šriftu užrašė „Burgis mother fu**er“, kai vienas abiturientas visą „Šimtadienį“ pavertė savo pokalbiu su unitazu ir t.t.

*

Kaip matote, dažnokai buvo tyčiojamasi iš manęs… Bet ar tai problema? Ne! Jie buvo mano vaikai! Jie norėjo išmokti gyventi ir klydo. O aš taisiau. Kenčiau ir taisiau, dariau viską, kad būtų geriau…

*

Paukščiai ir gaidžiai. Nuo pat pirmų metų sakiau, kad pavadinimas nelogiškas: gaidys irgi yra paukštis. Jei tai būtų buvę „liūtai ir gaidžiai“, nebūčiau sakęs jokio priekaišto! Tik visiškas bukagalvis, tik zekas ir dūchas gali „gaidį“ tapatinti su tuo, ką jis reiškia zonoje. „Paleisti gaidį“ dainininkui reiškia ką? Kaip tik ta prasme labai tiko apdovanoti „gaidžiu“ už kokį nors nevykusį dalyką tais metais.

*

Ir niekas neprotestavo! Juk galėjo nuo pirmos dienos niekas neateiti į tokią ceremoniją, kuri trukdavo tik vieną pertrauką! Ar jūs norite pasakyti, kad visi tų renginių organizatoriai buvo patyčių meistrai?! Ar jūs norite pasakyti, kad kaip tik mūsų gimnazijoje buvo zonos lygio patyčios, o kitose mokyklose tuo baisėjosi? Kaip tik atvirkščiai! Tik mūsų gimnazijoje tai galėjo būti toks pokštas, pašaipa. Kitiems to nepavyktų padaryti… Kaip ir slapto mokytojų reitingavimo. Šiemet jo jau neliko ir KTUG. Va, taip….

*

Ir vis tik – vos viena mama pasiskundė dėl tų gaidžių, aš paprašiau to daugiau nedaryti, ir mano šaunieji gimnazistai nebedarė. Aukščiausia klasė! Todėl, kad jie žinojo: direktorius nepuola drausti visko, prie ko gali prisikabinti pašlemėkai ar žurnaliūgos, bet jei direktorius paprašė – reikia padaryti (nedaryti). Ačiū, mano vaikai!

*

O tikrųjų patyčių laikas atėjo pernai rudenį… Viena gimnazistė, viena šeima pasityčiojo iš visų mūsų vertybių, iš gimnazijos esmės. Zonos „paniatkės“ buvo perkeltos į mūsų Baltuosius rūmus. Ir visi išsigando, atsitraukė… O aš išėjau, net tai – jau ne mano Gimnazija.

Vilniete, 2015-02-28 12:28:04

Gaidys pazeminamas zodis tik kalejime, nereiketu i tai lygiuotis. O suaugusiji norint sutrypti tereikia pasitelkti ziniasklaida, uztampyti ji po teismus, zmones nebesigilina i esme, permeta akimis straipsni, ir jiems uztenka. Taciau ne visus imanoma sutrypti, kaip ir ne visus itikina pigus straipsniai.

Mindaugas, 2015-02-28 12:50:00

Kartais sunku nustatyti ribą tarp patyčių ir sarkastiško pasišaipymo, nebūtinai priešiško. Manyčiau, patyčios tikrąja to žodžio prasme yra tai, ką prieš kelias dienas matėme internete, kur vaikinuką stumdo ir iš jo tyčiojasi kiti du rūsyje, tai yra tai, ką rodo per TV laidas, kai jaunus žmones, iš kurių tyčiojamasi, patyčios priveda iki savižudybės, iki mokyklos nelankymo, prarandama motyvacija mokytis ir kažko siekti. Ir šie dalykai yra plačiai paplitę Lietuvoje. Mokykla nesikiša, tėvai užsiėmę savimi, ir t. t…

Sokolovas, 2015-02-28 13:00:21

NORINTIEMS, GALINTIEMS, SUGEBANTIEMS…

Visos jėgos turi būti skiriamos vaikams, NORINTIEMS BEI SUGEBANTIEMS MOKYTIS. O “balastui” turi būti parodyta vieta kitur.

Pagrindinis dėmesys- gabiems vaikams!

Mindaugas, 2015-02-28 13:06:20

O ką daryti su tuo “balastu”? Nereikia jais užsiimti apskritai? Užaugs kriminalinis elementas… Ar tai nesvarbu?

Darius, 2015-02-28 14:28:54

Balastas neturi trukdyti mokytis norintiems ir sugebantiems tai daryti. Balastas turi būti tarp balasto ir, tik supratęs kas yra balastas ir kaip negera būti balastu, kabintis ragais ir nagais, kad iškilti į paviršių. Likęs balastas nebūtinai krimalas, juk ir Maximom reikia nemąstančių kasininkių, ir statybose reikia griovių kasėjų, plytų nešiotojų, ir kavinėse reikia indų plovėjų.

Rasa, 2015-02-28 14:47:13

Dariui: o kas yra tas “krimalas”? 🙁

Mindaugas, 2015-02-28 14:53:47

Rasai: kriminalas – tai nusikaltėliai: vagys, prievartautotai, žulikai (sukčiai), žudikai ir pan. Galėčiau pritarti Dariui – geriau tegul patys murkdosi, nei žlugdo gerus, ramesnius mokinius.

Burgis, 2015-02-28 15:01:17

Dariui: „Balastas neturi trukdyti…“ Šitas Jūsų komentaras turi būti iškaltas akmenyje ir pastatytas prieš šv. ministeriją!

Stebėtoja, 2015-02-28 15:19:21

Belieka tik rašyti prašymą ir prašyti valdžios, kad Lietuvos teritorijoje, dar vieną teritoriją išskirtų B.Burgiui su Dariumi ir jiems pritariantiems. Ir, kad į tą teritoriją nepatektų joks “balastas”. Toje teritorijoje galėtų sau gyventi genijai, mokslo pirmūnai ir visi proto bokštai ir dabartinis “elitas”. Įdomu kuo baigtusi, kai nebūtų balasto? Ar Darius B. Burgiui tuoletus plautų ar B. Burgis parėtų žemės ūkį vystyti, vietoje savo gražių rašinėlių blogę?

apropos, 2015-02-28 15:37:56

Beskaitinėdamas internetų komentarus patebėjau, kad “tuoletai” yra labai iškalbingas žodis-indikatorius. Netgi tiktų į tas p. Burgio vaikams duodamas apklausėles, kur jį labai stebina rezultatų diapazonas.

Burgis, 2015-02-28 15:55:47

Stebėtojai: nepykite. Paskirsiu tam atskirą temą.

Vilniete, 2015-02-28 16:03:39

Aktuali tema. Tik lankytojai gal kartais vieni kitus neteisingai supranta ir isizeidzia. Balasta as suprantu ne negabius vaikus, o piktus, nusivylusius ir kitus zeminti linkusius.

Sokolovas, 2015-02-28 17:42:42

DAR DĖL BALASTO, IR “KĄ SU JUO DARYTI”

Pradžiai būtų galima vykdyti griežtą atranką į (pavyzdžiui) 11-ją klasę. Griežti egzaminai, kurių vykdymo jokiais būdais negalia patikėti “savo mokyklai” , atranka pagal pažangumą bei raštingumą, ir t.t.

Toliau “balastas” turėtų būt nukreipiamas mokytis amatų, ar pan.

O dėl “kriminalo”, tai nuo jo nei kiek neapsaugo tokia “tvarka”, kai debilas karaliauja klasėje bei trukdo gabiems vaikams mokytis.

Alma, 2015-07-17 16:06:03

Norint įveikti patyčias ir padėti savo vaikui, derėtų LAIKU spręsti problemas tėvams su pedagogais. Protingas mokytojas visada ras būdų užkirsti kelią šioms niekšybėms. Svarbiausia netylėti vaikams, tėvams ir pedagogams! Neveltui yra aibę posakių…