Išklausė?!

Jūs man atleiskite, šiandien pasiduodu grafomanijai, rašau jau trečią temą… Pažadu, kad tokių dienų nebus bent mėnesį. 🙂

*

Ką tik visai atsitiktinai per LRT išklausiau dalį Virginijaus Savukyno laidos apie švietimą. Įsijungiau radiją beveik tuo metu, kai į laidą paskambino KTUG moksleivio tėvas ir paklausė, kodėl buvo taip pasielgta su manimi. Jei sutikčiau tą žmogų, apsikabinčiau ir pažadėčiau jam ir jo vaikams po šimtą metų laimės!

*

O tada laidos dalyviai ėmėsi komentuoti tą klausytojo repliką. Laidos dalyviai (pristatysiu be laipsnių, titulų ir pareigų, nes visi švietime juos žino): Vilija Targamadzė, Saulė Vingelienė, Gražvydas Kazakevičius. Ir ką aš girdžiu? Du ar net visi trys iš jų „išklausė įrašus“! Negali būti! Negaliu patikėti, kad tokie žmonės paaukojo daugiau nei po dvi valandas savo brangaus laiko visiems trims įrašams išklausyti. Ar jūs tikite? Bet jei jie tik perskaitė tai, kas buvo šlykščiai pateikiama kaip įrašų stenogramos, o laidoje pasakė, kad „išklausė įrašus“, tai kaip aš turėčiau vertinti tų žmonių poelgį? Jūs atsakykite…

*

Kodėl aš toks skeptikas dėl to išklausymo? Nes laidoje vėl buvo kalbama apie egzaminus, testus, vertinimus ir aš vėl nervinausi dėl geriausių Lietuvos abiturientų, kurie ir šiemet bus pažeminti – negaus maksimumų. Nes tokia buvo ir, spėju, liko švietimo vadų pozicija: turi būti labai mažai neišlaikiusių, bet neturi būti daug gavusių maksimumus. Neįsivaizduokite, abiturientai, kad mes, užduočių sudarytojai, esame tik jūsų lygio… Aš koviausi, koviausi su tokią poziciją ginančiais vadais, bet jie neišklausė… Todėl ir netikiu, kad jie „išklausė įrašus“. Viešai atsiprašysiu, jei paaiškės, kad vis tik išklausė.

Atsakymai

Burgis, 2015-05-21 12:38:40

Ne, tai nėra smulkmena!…

Sokolovas, 2015-05-21 12:46:24

“REFORMATORIŲ” TIKSLAS:

“Minimumas”- visiems, “maksimumas”- niekam. Dalinis raštingumas, dalinis žinojimas…Beraščių visuomenei lengviau vadovauti…

petras, 2015-05-21 12:49:55

Lietuvoje žmonių raštingumas virš 90 proc. (kaip ir visose “vakarų” ar “išsivysčiusiose” šalyse). o ir žinių niekas nedraudžia kaupti, švieskis mokykis tobulink raštingumą, kur problema ? kažkas neleidžia ?

Sokolovas, 2015-05-21 12:58:24

Petrui:

KAS “IŠMATAVO”? Juk tie patys “reformatoriai”! Raštingumo lygis pas mus tragiškas. Vidutinis abiturientas nemoka nubrėžti trikampio aukštinės ( ar suprantate, apie ką kalbu? ). Vidutinis studentas nemoka spręsti trupmeninės lygties. Dauguma studentų nežino, kas yra sinusas ( mano, kad sinx yra …sandauga! ).

Daugybė žmonių rašo su šiurkščiomis klaidomis. Ir net politikai, kalbėdami, pavyzdžiui, per TV, daro kalbos klaidų…

Edita, 2015-05-21 13:04:33

Gerb.Burgi, gal galite trumpai parašyti, kokią poziciją išsakė laidos dalyviai į moksleivio tėvo klausimą? Nelabai įsivaizduoju, kad jie galėtų galvoti kaip nors kitaip, nei dauguma (absoliuti?) išklausiusių, bet įdomu, kaip tai buvo pateikta.

XXX, 2015-05-21 13:05:35

Kalbos klaidos ne tas pats, kas aukštoji matematika. Na, nežino, kas sinusas, ir gyvenime tai jų nė kiek nediskredituoja. O kalbos klaidos nelabai gerai apibūdina žmogų.

Burgis, 2015-05-21 13:34:38

Editai: chmmm… Labai sunku komentuoti, nes, iš vienos pusės, kaip ir mano pusėn stojo, bet, iš kitos pusės, kalbėjo taip, kaip kalba visi funkcionieriai: na, mes ne teisininkai, ne viską gal žinome; na, jis (direktorius) ten ne viską etiškai pasakė, bet galima jį (direktorių) suprasti…

*

Trumpai kalbant – ne mano kiaulės, ne mano pupos. Jie (kas tie jie?!) išsiaiškins… O jūs, švietimo vadai, gal norėtumėte (privalėtumėte!) dalyvauti tame išsiaiškinime? Gal jūs, bent kuris nors vienas iš jūsų, norėtumėte pakalbėti su manimi?

*

Aš vis dar neatsigaunu nuo šoko, kad toje švietimo vadų rikiuotėje neatsirado nė vieno, kuris norėtų apginti sistemą, kurioje pats dirba. Labai panašu į lakūnų paiešką, labai…

petras, 2015-05-21 13:35:06

Sokolovai,pateikiu apibrėžimus žodžio raštingas/raštingumas, kad susikalbėtume.

Lietuvių kalbos žodynas:

  1. mokantis skaityti ir rašyti:

Iš vikipedios (na tai ne patikimiausias šaltinis, bet visitek):

Pasak UNESCO, raštingumas yra „gebėjimas atpažinti, suprasti, interpretuoti, kurti, bendrauti, skaičiuoti ir naudoti atspausdintus bei parašytus duomenis įvairiose situacijose.“ Bet vedant statistiką, raštingumas yra apibrėžiamas tiesiog kaip gebėjimas perskaityti ir parašyti paprastą sakinį bet kokia kalba.

Taip, kad žmonių raštingumas pas mus yra labai labai didelis (virš 90 proc. tam tikro amžiaus žmonių yra raštingi). o kalbant apie to “raštingumo kokybę”, tai kažin ar apskritai Lietuvoje kas nors tai “matuoja” ir ar tai iš vis realu.

petras, 2015-05-21 13:49:45

O kad reiktų gerinti švietimo sistemą ir mokymo kokybę tai visiškai sutinku su jumis. bet kaip to pasiekti ? kaip paruošti gerus pvz. matematikos specialistus, kad ir dalyką išmanytų gerai ir kitus mokyti aiškiai sugebėtų ? kaip sukurti aplinką mokykloje, kad moksleiviai noriai tas žinias priimtų ? va kur klausimai. o kad jūs pareiškėte, jog kvailų žmonių grupę valdyt yra lengviau, tai čia daugiau nei akivaizdu.

Sokolovas, 2015-05-21 13:55:00

Petrui:

Norai atsiranda dirbant. Reikia drausmės, pareigos įgyvendinimo. Reikia egzaminų, o ne jų parodijos. Reikia neperkelt į kitą klasę nepažangių moksleivių. Ir t.t.

Beje, supratimas visada atsilieka nuo vykdymo.

Rasa, 2015-05-21 14:03:23

Petriuk: deja deja… Šūdinai raštingi mūsų žmonės… Ir aš tame tarpe. Štai šiomis dienomis taisau vieną bakalaurinį darbą (rašybos klaidas) ir galvoju apie tai. Galvoju, kad didžiulė gėda baigti aukštąjį su klaidomis bakalauriniam darbe- tai pirma. Kaip žmogutis dirbs paskui? Kaip vadovaus? Nors, tiesą sakant, jis dar gana raštingas 🙂 Mažai klaidų randu. O antra, galvoju apie savo nepakankamą raštingumą, nes ne vienoje vietoje abejoju dėl pataisymų, pamiršus daug, pasirodo. Reikės tartis su lietuvių mokytoja arba ieškoti, kur nukišau namuose labai gerą knygą su taisyklėmis 🙂 Gėda ir dėl savęs. Labai gėda žmogui nemokėti savo gimtosios kalbos. Mano supratimu.

Labai daug beraščių, mano manymu, šiais laikais. Labai.

skridau pro šalį, 2015-05-21 14:42:31

Taip jau susiklostė, kad esu truputį ‘prie ko’.

Suklusti privertė teiginys ‘bus pažeminti – negaus maksimumo’.

Bet gal tai tik mano neįsigilinimo ir pajautrintos interpretacijos reikalas.

Pavyzdys: tikrai aukštai reitinguojame Mastrichto universitete, atsiskaitinėjant pagal multiple choise test sistemą, 10 balų neįmanoma surinkti, net jeigu 100 proc. teisingai pasirenki atsakymus. Tiesiog yra įvestas atsitiktinimo koeficientas: o gal kažko nežinojai, bet atspėjai 🙂 Ir niekas nesijaučia pažemintas.

Burgis, 2015-05-21 14:53:34

skridau… : yra skirtumas: universiteto eilinis pasirenkamųjų atsakymų testas ir Valstybinis brandos egzaminas! Bet pasiūlėte gerą temą, ačiū, gal ryt parašysiu…

jamaica, 2015-05-21 15:08:45

Neseniai delfi rašė apie vieną nutikimą darželyje, kur irgi neapsieita be garso įrašų. Absoliučiai nelygindamas situacijų (nes jos ir yra nesulyginamos), tik vieną vienintelę citatą pateiksiu, apie vieną aspektą:

„Situacija yra tokia – 2015 metų gegužės 12 dieną paaiškėjo, kad ugdytinio drabužiuose galimai buvo įrengta pasiklausymo įranga. Mes tokios informacijos neturėjome, apie pasiklausymo įrangą informavau Marijampolės apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Jurbarko rajono policijos komisariatą, taip pat Jurbarko rajono savivaldybės administraciją. Šiuo metu gimnazijoje yra vykdomas vidaus tyrimas ir kadangi pranešta teisėsaugos institucijoms, manyčiau, kad tyrimą vykdys ir teisėsaugos pareigūnai“,- sakė direktorė.
Jos nuomone, darželyje naudojant garso įrašymo įrangą buvo pažeistos ugdytinių, jų tėvų ir darbuotojų teisės į privatumą ir pažeisti Lietuvos respublikos įstatymai.

http://www.delfi.lt/news/daily/education/pasiurpo-nuo-tvarkos-darzelyje-irase-ka-aukletoja-daro-su-vaikais.d?id=67999820#ixzz3am34z71o

Burgis, 2015-05-21 15:19:00

jamaica: ačiū Tau, aš skaičiau ir per TV mačiau, bet… Ten Jurbarkas, o čia – Kaunas.

*

Ir ačiū Tau, gerasis žmogau, už paramą moksleiviams!

skridau pro šalį, 2015-05-21 15:22:41

O kuo taip mirtinai svarbus tas valstybinio egzamino nemirtingasis dešimtukas? Ambicijoms (tuštybei) patenkinti ar dėl konkurencinės titanų (dešimtukininkų) kovos dėl vietos po saule?

Atsiprašau už klausimą, tikrai užkabino, neironizuoju. Senokai šiek tiek kitokioj dimensijoj gyvenu. Neturiu galvoje senatvinės 🙂

skridau pro šalį, 2015-05-21 15:25:38

PS. dimensiją ir demenciją skiriu 🙂

Burgis, 2015-05-21 15:29:19

skridau…: rytoj.

evaldas, 2015-05-21 17:52:12

Nors ir buvau pasizadejes cia buti tik skatytojas, ir jokiu budu nesivelti I rasymus, nesusilaikau. Jei norit – galit vieno is triju atsiprasyti. Skaite, man papasakojo, kad tureciau isklausyti Jusu protingu minciu.

Blogai, kai a priori zmogus vertinamas daugiausia uz tai, kad jis uzima vienas ar kitas pareigas.

skaitovas, 2015-05-21 17:54:46

Atsiprasau, turejo buti ne “skaite”, bet isklause. O as taip ir nesugebejau paklausyti sefo patarimo iki sio.

Burgis, 2015-05-21 17:58:57

evaldui: tai skaitė ar išklausė? Kuris išklausė? Bematant atsiprašysiu!

skaitovas (evaldas), 2015-05-21 18:04:55

Ir dar vienas pastebejimas – ne visi draugai, kurie giria ar pycia I ta pacia duda, ir ne visi priesai ar bloga linkintys, kurie pasigincija ar pakritikuoja.

evaldas (skaitovas), 2015-05-21 18:08:55

Klause klause… o koks skirtumas, kuris… cia tiesiog buvo retorinis pasiulymas, kuris is tikro nieko nekeicia.

Burgis, 2015-05-21 18:34:58

skaitovui, evaldui: o ko Jūs taip bijote? Ir kodėl toks neraštingas? Jei vienas iš trijų yra Jūsų šefas (teisingai supratau?), tai ką Jūs ten veikiate pas tą šefą? Ir kodėl Jūs staiga nuo vienos temos peršokote prie kitos? Man nereikia naujų draugų, tiks tie, kuriuos turiu…

*

Bandysiu pats pasiklausti tų žmonių (laimė, aš juos visus pažįstu), klausė jie įrašus ar tik skaitė smurtinėms patyčioms prilygstančius kliedesius.

evaldas (skaitovas), 2015-05-21 18:44:25

Burgiui: del nerastingumo man geda, tikra tiesa. Atsiprasau. Turiu tik telefona, vaziuoju autobusu, ir akiniai kazkur toli. Ir dar lietuvisku raidziu nerandu. Siaip, as ne apie draugus norejau, o apie isivaizduojamus priesus. Tiek to, jei nesugebejau aiskiai parasyti, tai ir ner ko cia dikutuoti. Tiesa, Jums visvien linkiu sveikatos ir tiesos, kad ir neprisivertes isklausyti…

Burgis, 2015-05-21 19:12:15

evaldui: va, dabar parašėte gražiai, bet tai, kad neprisiverčiate išklausyti, o komentuoti norite, labai stebina… Kas jau kas, bet tie, kurie nori būti vienoje ar kitoje pusėje, kurie nori mane smerkti arba mokyti, kurie nori man padėti, pirmų pirmiausia turėtų pasiaukoti ir išklausyti, atidžiai išklausyti, visus tris įrašus. Visos tos bylos nebūtų nė kvapo, jei nuo pat pradžių tie įrašai būtų patekę į viešumą!

*

Įsivaizduojamų priešų neturiu, bet realių, pasiuntusių mane į operacinę, niekada nepamiršiu!

qwerty, 2015-05-21 19:21:40

Tinklaraštininke, išgirskit: nereikia prikišamai kišti kiekvienam prievolės išklausyti tuos sumautus įrašus. Kam jie reikalingi? Argi normalus žmogus gali pagalvoti,patikėti, net mintį tokią daleisti, kad Jūs esą grasinote, juo labiau zekiškai sistemingai terorizavote kažkokią mergaičiukę? Tokiam absurdui suprasti jokių įrašų nereikia.Tiesiog žinai.Nesureikšminkit tų neteisėtai padarytų įrašų. Ir be jų viskas aišku.

Burgis, 2015-05-21 19:23:35

qwerty: ačiū! Visa tragedija, kad prokurorui atrodo kitaip (ar jis klausė tų įrašų?), o švietimo sistema paliko mane vieną prieš teisėsaugą…

qwerty, 2015-05-21 19:31:45

Beje, tų įrašų aš net neklausiau. O kam? Ir čia ne kažkoks mano kvailas pasitikėjimas ar nerūpestingumas. Tiesiog būna, kad žinai (taip, taip, baisiausi yra tie, kurie jau “žino”, tie, kurie su išankstine nuomone.Tačiau čia tas atvejis. Tas, kur savas. Patikėkit).

qwerty, 2015-05-21 19:56:44

Gerai čia kažkas rašė, kad netinka tinklaraštininkui kankinio vaidmuo. Netinka. Nes jis ne auka.Bet,matyt, prakeikta liga trukdo…(

qwerty, 2015-05-21 20:29:17

Mane glumina laiko žiaurumas. Čia jaunas, o čia jau senas. Čia gražuolė, o čia jau senė. Čia stiprus vyras, o čia jau kretanatis senis. Kodėl viskas taip greitai?

XXX, 2015-05-21 20:31:05

Įrašus klausiau. Klausimas vienas: kas juos patarė įrašyti? Kodėl jie traktuoti kaip ypač … nežinau, kaip įvardyti, jei net šalims pasirašius taikos sutartį (gal netiksliai įvardijau, nežinau kaip tiksliai pavadinti), byla vis tik perduota teismui? Kodėl posėdžiai vieši? Jie galėjo būti nevieši. Nežinau, kaip atsakyti į šiuos klausimus… Gal kažkas įtakingas norėjo to? Turiu omeny ne merginos šeimą. Bet visiškai neturiu duomenų, ir nežinau, ar ne nesąmones čia rašinėju. Jau gavau pastabą, kad rašau, ko neišmanau. Pripažįstu – nežinau. Čia tik spėjimai. B. Burgis, mano nuomone, charizmatiškas vadovas.

qwerty, 2015-05-21 20:34:04

XXX, “…jau gavau pastabą, kad rašau, ko neišmanau. Pripažįstu – nežinau.” Tai kam ir toliau rašinėjat, XXX, ką?

XXX, 2015-05-21 20:36:20

Dalijuosi įžvalgomis. Tik tiek…

Burgis, 2015-05-21 20:37:23

XXX, qwerty ir kt.: jei Jūs čia ir dabar pajustumėte, kaip aš čia ir dabar, šią minutę, fiziškai kenčiu – iškart praregėtumėte, į kokią klaikybę mane pasiuntė sužvėrėję žmonės. Ir iškart užsičiauptumėte.

qwerty, 2015-05-21 20:37:41

Įžvalga suponuoja įsigilinimą.

qwerty, 2015-05-21 20:39:56

Tinklaraštininke, atsiprašau.Nežinojau.Užsičiaupiu.

XXX, 2015-05-21 20:40:03

Užsičiaupsiu. Tikrai palaikau JUS. Mano nuomonė kažkaip čia neprigyja. Juo labiau užsičiaupsiu. Sveikatos Jums.

Burgis, 2015-05-21 21:20:09

XXX, qwerty: ačiū! Tikiuosi, kad pirmadienį mane paremontuos ir bus geriau. Tada galėsime ir paplepėti… Nepykite.

sonata, 2015-05-21 21:40:16

Taip, šiandien buvo sunki diena, bet paskaičiau Sokolovo postą, kad “net politikai daro klaidų” … kažkodėl sardoniška šypsena iškreipė mano fizionomiją. “NET”… kai kurie ne tik kalbėjimo, bet ir logikos klaidas daro, kai kurie tesugeba išspausti ” ir …ir … ir…” . Jūs manot, kad mes juos rinkom ir išrinkom? Šventas naivume. Neįvardinsiu, kuris ex-ministras vadino mus, tuometinius studentus, “čmorikais”, čia ne esmė. Tik neturėkit iliuzijų, kad seimūnai, vyriausybūnai yra šventa karvė. Šventa karvė kažkur anapus. Direktoriau, nenoriu stimuliuoti Jūsų rezignacijos, bet Jums sunkiu momentu remkitės savo širdies džiaugsmu – žmona, vaikais, anūkėliais. Jie Jūsų Gyvybės eliksyras. Pirmąją širdies operaciją turėjau šešerių metų. 2 mėnesius Antakalnio ligoninėj padėjo ištverti Tėčio laikrodis su ciferblatu, kurio rodyklės buvo fosforinės – pasikiši po antklode ir matai šviesytes… pagalvoji apie mamą, tėtį, broliuką, kurį tuoj atneš gandrai ir užmiegi… nors šoną skaudą, nes drenas įvestas, nors krūtinę skaudą, nes krūtinkaulis perpjautas ir negyja… bet užmegi… nes tėtis paliko vienintelį savo laikrodį… tik tak… juk turit anūkėlių piešinukų? Labos nakties, sveikit, galvojam apie Jus.

qwerty, 2015-05-21 21:42:03

..Tėčio laikrodis su ciferblatu, kurio rodyklės buvo fosforinės – pasikiši po antklode ir matai šviesytes…

qwerty, 2015-05-21 21:54:32

Sonata, atiduok laikinai tą laikrodį tinklaraštininkui.Jam labai dabar jo reikia.Ir man jo labai reikia, tiesa pasakius, labai labai reikia, nes jau neištversiu…

sonata, 2015-05-21 22:09:04

qwerty, deja, man jau gerokai daugiau nei 6 + 40, todėl laikrodis nežinia kur pasimetęs, o savo Tėtį dabar į chemoterapiją lydžiu su anūko ir jo brangiausiosios nuotrauka … Kinta tik formos, esmė išlieka.

qwerty, 2015-05-21 22:20:32

gaila, taip reikalingas dabar būtu tas laikrodukas(((

Rasa, 2015-05-21 22:22:54

Qwerčiui ir kitiems, kuriems skauda. Ar liūdna… Net jei neturit tėčio laikrodžio, net jei nežinot, tai žinokit- tikrai tikrai kažkur yra meškutis, kuriam jūsų labai reikia. Kuriam skauda už jus , kuriam jūs rūpit. Net jei jis ne visada tai pasako…

Čia jums, tiems, kurie mano, kad nieko tokio, jeigu jų net nebūtų… Tai ir Qwerčiui. Ir Burgiui. Ir man… 🙂

***

Dar truputį ir užsižiebs žvaigždės, išplauks mėnuo ir nuplauks pasisiūbuodamas virš tylių rudens laukų. Vėliau mėnulis užsuks į mišką, užtruks truputį, pakibęs aukščiausios eglės viršūnėje, ir tada jį pamatys Ežiukas su Meškiuku.

– Pažvelk, – pasakys Ežiukas.

– Aha, – pasakys Meškiukas. O mėnulis pakils dar aukščiau ir užlies žemę savo šalta, blausia šviesa.

Taip buvo kiekvieną vakarą šį giedrą šaltą rudenį. Ir kiekvieną vakarą Ežiukas su Meškiuku rinkosi tai pas Ežiuką, tai pas Meškiuką ir apie ką nors kalbėdavosi. Štai ir šįvakar Ežiukas pasakė Meškiukui:

– Kaip vis dėlto gerai, kad mes turime vienas kitą!

Meškiukas linktelėjo.

– Tu įsivaizduok: manęs nėra, tu sėdi vienas ir nėra su kuo pasišnekėti.

– O tu kur?

– Manęs nėra.

– Taip nebūna, – pasakė Meškiukas.

– Aš irgi taip manau, – pasakė Ežiukas. – Bet štai staiga – manęs visai nėra. Tu vienas. Ir ką gi tu darysi?

– Eisiu pas tave.

– Kur?

– Kaip – kur? Į namus. Ateisiu ir sakysiu: “Kodėl tu neatėjai, Ežiuk?” O tu sakysi…

– Tai kvailas! Ką gi aš sakysiu, jeigu manęs nėra?

– Jei nėra namuose, vadinasi, išėjai pas mane. Parbėgsiu namo. A-a, tu čia! Ir pradėsiu…

– Ką?

– Barti!

– Už ką?

– Kaip už ką? Už tai, kad nepadarei, kaip tarėmės.

– O kaip tarėmės?

– Iš kur aš žinau? Bet tu turi būti arba pas mane, arba savo namuose.

– Bet manęs visai nėra, supranti?

– Bet štai gi tu sėdi!

– Aš dabar sėdžiu, o jeigu manęs visai nebus, kur tada aš būsiu?

– Arba pas mane, arba pas save.

– Taip bus, jeigu aš esu.

– Na, taip, – pasakė Meškiukas.

– O jeigu manęs visai nėra?

– Tada tu sėdi prie upės ir žiūri į mėnulį.

– Ir prie upės nėra.

– Tada tu kur nors išėjai ir dar negrįžai. Aš nubėgsiu, apieškosiu visą mišką ir tave rasiu!

– Tu jau viską apieškojai, – pasakė Ežiukas. – Ir neradai.

– Bėgsiu į kitą mišką!

– Ir ten nėra.

– Perversiu viską aukštyn kojom ir tu atsirasi!

– Nėra manęs. Niekur nėra.

– Tada, tada… Tada išbėgsiu į lauką, – pasakė Meškiukas. – Ir suriksiu: “E-e-e-ži-u-u-k!”, tu išgirsi ir atsakysi: “Meški-u-u-k!…” Va.

– Ne, – pasakė Ežiukas. – Manęs nė truputėlio nėra. Supranti?

– Ko prie manęs pristojai? – supyko Meškiukas. – Jeigu tavęs nėra, tai ir manęs nėra. Supratai?

– Ne, tu – esi; o manęs – nėra.

Meškiukas nutilo ir paniuro.

– Na, Meškiuk!..

Meškiukas neatsakė.

Jis žiūrėjo, kaip mėnulis, pakilęs aukštai virš miško, lieja ant jų su Ežiuku savo šaltą šviesą.

sonata, 2015-05-21 22:27:30

qewrty, nors esu sena žila dažyta blondinė, puikiai suprantu, kad ironizuoji… bet net ir juodžiausiom akimirkom mes visi turim į ką atsiremti… jei nepasitaiko po ranka, reikia pasirausti sandėliuke… jei tik nesam beviltiški egoistai… visada atrasim savo laikroduką… šviečiantį.

qwerty, 2015-05-21 23:39:43

Sonata, neironizuoju.

skridau pro šalį, 2015-05-22 01:04:17

Dar sraigėjimas kartais gelbsti, kai po kiekvieno skausmo lendi vis gilyn į savo kiautą. Per daugybę metų įpranti beveik nebeišlysti, tai ir negauni per ragelius. Ir a la dramblio kaulo bokšte lauki, kol patapsi išminčium…. Bet dažniausiai tampi socialiniu nuliu.

Tad meškiukas teisingiau.

evaldas, 2015-05-22 07:52:48

Burgiui: dabar, kai grįžau namo ir galiu prisėsti prie kompiuterio, noriu užbaigti mūsų nedidelę diskusiją. Jūsų žodžiai „tai, kad neprisiverčiate išklausyti, o komentuoti norite, labai stebina…”, mane dar labiau stebina. Aš niekur niekur niekur Jūsų tinklaraštyje nekomentavau Jūsų kalbos įrašo. Ir nevertinau Jūsų kalbos, visų pirma todėl, kad neklausiau.

O ką aš komentavau? Aš komentavau Jūsų blogaraščio įrašą, tiksliau, tą vietą, kurioje Jūs esate neteisus. Įsivaizduokite, žmogus paskyrė porą valandų tam, kad išklausytų įrašą, pasidalijo teigiamais įspūdžiais su kolegomis, viešai (gal?) apie tai deklaravo radijo laidos metu, o Jūs tai neigiate. Net duodate suprasti, kad jis melagis. Antraip, kam būtų reikalingas Jūsų pažadas atsiprašyti?

Aš nežinau, kiek gyvenime Jums asmeniškai yra blogo padarę bet kuris iš įvardytų trijų. Aš numanau, kad Jūs juos vertinate neigiamai tik todėl, kad jie užima pareigas tose institucijose, kurios buvo nuolatiniu Jūsų drakonu – NEC, NMVA, VU (bet gal Švietimo taryba, ar kaip ji ten vadinasi)? Tačiau, ar objektyviu vertinti visus visus visus žmogaus darbus, poelgius vien tik pagal jo užimamas pareigas?

Spėkit, ko šiuo blogaraščio įrašu įgijote daugiau – priešų ar draugų? Be abejo, sakysite, kad Jums vienų – ir taip per akis, o kitie jau nebepakenks. Bet kam to reikia? Ar tik toks adrenalinas yra veiksmingas?

Andrius, 2015-05-22 07:53:20

Rasa, gal Jūs pamokysite Sokolovą kompiuterinio raštingumo?

Burgis, 2015-05-22 08:55:45

evaldui: o dabar paklausykite manęs…

Ar aš sakiau, kad nė vienas iš tų trijų įrašų neišklausė? Ne, nesakiau! Aš tik labai suabejojau tuo, kad išklausė. Kodėl? Todėl, kad išklausiusieji situaciją komentuoja jau visai kitaip.

Dabar aiškėja, kad Jūs blefavote teigdamas, jog vienas iš tų dalyvių tikrai išklausė įrašus? Būkite vyras, pasakykite tiesiai šviesiai – Jūs žinote, garantuotai žinote, kad išklausė, ar tikrai blefavote? Juk aš vis tiek sužinosiu…

O dabar svarbiausia: jei bent vienas iš jų kalbėjo apie įrašus, kurių nė negirdėjo, tai – šlykštu! Taip mane ir sudorojo žiniasklaida: visus šalies žmones informavo, kad „paskelbti įrašai“ tada, kai nė vienas iš žurnalistų nė viena ausimi jokio įrašo nebuvo klausęs! Ar galite įsivaizduoti bjauresnes smurtines patyčias?

*

Jūs, evaldai, nekurkite savo teorijų, kad man nepatinka tie žmonės, jų pareigos ir pan. Šiuo atveju tai visiškai nesvarbu! Žvelkite į esmę.

mama R, 2015-05-22 09:32:54

Esu susidurusi ne karta su p.Kazakeviciaus agenturos organizuotu darbu. Tai – kokybe. Jei visi svietimo funkcionieriai turetu toki poziuri i vaikus, svietima ir darbo organizavima, maziau butu kalbu apie vaiku nenora mokytis. Zinant p.Kazakeviciaus darbo metodus, esu tikra, kad jis tikrai isklause irasus. Galeciau uz ji laiduoti 🙂

evaldas, 2015-05-22 09:33:19

Burgiui: pirma, jei nebūtų užkabinusi netiesa, nebūčiau puolęs net rašyti iš tam man nepritaikytos priemonės – telefono… Koks čia blefas?

Antra, žodžiai „Todėl ir netikiu, kad jie „išklausė įrašus“. Viešai atsiprašysiu, jei paaiškės, kad vis tik išklausė“ mano interpretacijoje reiškia tai, ką matau, o ne ką turėčiau galvoti – visi, vienas, du…

Trečia, apskritai, ačiū Jums už pamokas, kurias gavau čia per keletą metų. Nors Jūs to tiesiogiai ir nemokėte, bet būtent iš JŪSŲ BLOGARAŠČIO sau išmokau keletą svarbių dalykų:

SVARBU GYVENIME: vertinant žmones, susilaikyti nuo išankstinės nuostatos apie juos, susijusios su praeities darbais, užimamos pareigomis ar pan. Svarbu vertinti atskirus konkrečius darbus, poelgius, atsiribojant nuo praeities, nuo žmogaus būsenos ar statuso.

DAR SVARBIAU GYVENIME: supratus, kad kažkur prasilenkei su tiesa, realybe, pripažinti sau ir visiems, kad taip ir atsitiko. Ginčytis iki galo vien tam, kad įrodytum savo sugebėjimą nugalėti ginče, kad atrodytumei sau švelnus ir pūkuotas, autoriteto nepridės.

Diskusijos pabaigai: čia parašiau tik tai, ką sau išmokau. Čia nėra patarimai Jums! Čia yra tik dalijimasis patirtimi su dar jaunesniais už mane skaitytojais.

Komentaro (-ų) pabaigai tik pakartosiu dar kartą – Jums linkiu sveikatos ir tiesos aplink Jus!

Burgis, 2015-05-22 10:30:07

mamai R ir evaldui: aš pasitraukiu iš diskusijos… Aš taip nemoku. Pirma, judu anonimai, o aš – ne. Antra, vietoj to, kad „laiduotumėte“, aiškintumėte apie skubėjimą nurodyti mano klaidas – imkite ir parašykite: paklausiau – G.Kazakevičius išklausė visus tris įrašus nuo pradžios iki pabaigos; tas mano (evaldo) žmogus yra tas ir tas, jis irgi išklausė visus tris įrašus nuo pradžios iki pabaigos. Kodėl judu nenorite atlikti tokio kilnaus darbo?! Aš mečiau šešėlį ant žmonių, kuriuos jūs gerbiate, – tai apginkite juos! Jei bent vienas iš jų tikrai išklausė visus tris įrašus, aš jau šiandien su tuo žmogumi susisiekčiau ir paklausčiau – tai aš smurtautojas ar nesmurtautojas? Tai toks kalbėjimas yra vertintinas baudžiamąja byla ar ne? Juk jūs žinote – niekas, visiškai niekas, jokių kitų mano kaltės įrodymų neturi, tik tuos įrašus. Tai ar švietimo vadams neužtenka iš jų priimti sprendimo, kurį galėtų paskelbti bent jau švietimo bendruomenei?

*

Su tais, kurie laikosi kurmio politikos, daugiau tikrai nediskutuosiu. Amen.

XXX, 2015-05-22 11:40:39

Na, kaip bepalaikyčiau B. Burgį (o būtent jį tikrai labai palaikau), nesuprantu, kodėl jis taip žavisi savo kalbomis (turiu omeny įrašytas kalbas)? Nėra jos tokios nekaltos. Teisybės dėlei pasakysiu, kad ne tokios ir baisios:-). Ketverių metų ir toookio tąsymo po teismus nesusipelno. Tačiau pokalbiai nebuvo malonūs. Dabar vėl atskris Qwerty, beje, net neklausęs įrašų, ir pradės virkauti, ko aš čia rašinėju 🙂

Elena, 2015-05-22 11:44:19

Ivertinimas-” skridau pro sali” apie Jusu “sraigejima”.

Tai ismintingas, lyriskas, geranoriskas komentaras sugebantiems ji suvokti, suprasti.Jums 10 balu uz si komentara.Man ir mano artimiesiems- negalejau jo neperskaityti- jis labai prasmingas

Rasa, 2015-05-22 12:17:00

Elenai ir skraidančiam… 🙂 Komentaras tikrai gražus, šiandien net į mikriuką nespėjau, nes sustojau pasigrožėt keliaujančia sraige 🙂 Vos spėjau į darbą.

Bet va sau galvoju… Hmm. Žmogų sraigėjimas gelbsti, o “skrenda pro šalį…”. Vat kas čia per gyvūnas- skraidanti sraigė tada gaunasi?

O gal čia Turbo rašo? Čia kažkada tokį filmuką žiūrėjau apie tokį nerealų sraigiuką :)))

Burgis, 2015-05-22 12:41:48

XXX: va, čia jau kas kita! Paklausėte ir parašėte.

*

„Pokalbiai nebuvo malonūs“. O jūs norėjote, kad aš Jeseniną deklamuočiau gimnazistei, kuri viešai, grubiai, kvailai pažeidė taisykles ir nesutinka prisiimti atsakomybės?! Kad aš apie žiedelius kalbėčiau matydamas, kaip viena šeima griauna tai, ką mes kūrėme ketvirtį amžiaus? Kad aš aksominiu balsu prašyčiau neiškelti savęs, pažeidėjos, virš 300 šeimų, kurios gal tik dėl to ir atidavė vaikus į šią gimnaziją, kad čia šis tas kitaip?

XXX, 2015-05-22 13:04:16

Tikrai nenorėjau, tai jau būtų neadekvatu. Dėl balso – visai jis aksominis, turinys kas kita. Nors vėlgi – iškalbą turite neabejotiną. Mane neramina kitas dalykas – jei ir toliau taip auklėsime vaikus, kad viskas jiems leidžiama, smurtu įvardijama bet kokios priemonės, kuriomis bandoma jiems kažką uždrausti, kažką išaiškinti, kur mes nueisime? Pjausime dar derlių… Čia tik žiedeliai:-). O dėl teisminio proceso (viešų teismo posėdžių, jūsų pavaizdavimo žiniasklaidoje ir t. t.) – tai jau visai mistika. Už ką taip žiauriai (būtent žiauriai)? Įtariu, kad kažkas jums keršija. Tik taip tą pavadinčiau.

Burgis, 2015-05-22 13:43:38

XXX: žinoma, keršija. Vakar parduotuvėje susitikome savo dukros buvusią auklėtoją (apie ją čia rašiau, ji dalyvavo teismo posėdyje), ji pasakojo, kad kalbėjo su kita J.Jablonskio gimnazijos mokytoja ir abi sutarė: visa sistema man atkeršijo už tai, kad daug metų buvau kitoks, kad nesutikau paklusti.

*

Ar aš nežinojau, kiek funkcionierių laukė progos manimi atsikratyti? Ar jūs nesuprantate, kad tie, kurie atakavo, neneigdami savo kaltės, žinojo, kad ne mane, o juos parems ir teisėsauga, ir žiniasklaida, ir visa švietimo sistema. Ir parėmė. Rezultatą visi matote. Vargšė visuomenė… Vargšė mano valstybė…

XXX, 2015-05-22 13:56:13

Mano nuomone, mergaitės šeima turėjo palaikymą. Ir jiems, matyt, patarė daryti įrašus, o jau tada… Tik juos pačius taip pat pervažiavo teisminis procesas tarsi volu. Manyčiau, kad ir jais pasinaudojo. Argi žmogus trokštų viešo teisminio proceso, į kurį įtrauktas jų vaikas?

qwerty, 2015-05-22 16:26:09

“…visa sistema man atkeršijo”. wtf?

Burgis, 2015-05-22 16:28:43

qwerty: ne dabar… Pasveiksiu – paaiškinsiu.

qwerty, 2015-05-22 16:47:02

Jei bus sąmokslo teorija, tai vėliau nereikia.

XXX, 2015-05-22 17:04:58

Sąmokslo teorija? Gerai, tada kaip paaiškintumėt tai, kad net esant taikos sutarčiai ir sumokėjus labai nemažus pinigus (būtent šiuo atveju net per didelius, manyčiau) byla tęsiama. Viešai. Kodėl B. B. taip juodinamas žiniasklaidoje? Ir pagaliau – jei taip akcentuojamas smurtas prieš nepilnametį asmenį (suprask, rūpi nepilnamečio interesai) – kodėl byla vieša? Viešumą akcentuoju, nes nepilnamečio atžvilgiu viešumas nėra sąžininga. Ir B. B. atžvilgiu taip pat. Jūs bent įrašus išklausykit. O tai – pasitikiu B. B., nematau prasmės klausyti, nes juo tikiu (jūsų žodžiai), o paskui – atvirkščiai – kažkokios čia sąmokslo teorijos :-). Apsispręskit pagaliau.

qwerty, 2015-05-22 17:20:34

XXX, nenoriu jums nieko atsakinėti.Neįdomu.

psichoterapeutė, 2015-05-22 22:13:22

“Tamsą nešti gali kiekvienas, šviesą, deja, nevisi…” (V.Daunys). Gerb. Mokytojau, esate puolamas už nešamą ir skleidžiamą Šviesą. Taisykles pažeidusios mergaitės tėvai – labai nebrandžios asmenybės (mergaitė taip pat, bet ji dar jauna, galėtų subręsti, jei būtų sudarytos tinkamos sąlygos, kokios ir buvo sukurtos Gimnazijoj). Šių dienų Lietuvos švietime, ir ne tik, stebima pagrindinė Teisė – nužmogėti (apie kitų, gyvybiškai svarbesnių teisių užtikrinimą, nedrįskite užsiminti, nes būsit visaip kaip apšauktas). Ypatingai keista šioje istorijoje tai, kad Mokytojas stengiasi apsaugoti gabius vaikus nuo Nužmogėjimo, kurdamas reikalingas taisykles, o tėvai per teismus bando iškovoti savo dukrai teisę NUŽMOGĖTI. Pagarba MOKYTOJUI

Burgis, 2015-05-23 11:01:11

psichoterapeutei: tai bene tiksliausias komentaras iš visų, kuriuos teko skaityti. Ačiū Jums!

Sokolovas, 2015-05-23 20:41:01

“AUKSINĖS ŽUVYS” TIES SUSKILUSIA GELDA?

Ne visur pritariu gerb.Burgiui. Bet tai juk ir nebūtina. Esu žmogus, kuriam nėra autoritetų, kaip Tačiau šioje byloje besąlygiškai jį palaikau.

Aišku, jog ši byla buvo sumodeliuota būtent prieš B. Burgį, ir prieš Burgio Gimnaziją. Jau seniai kai kas iš “viršūnių” piktindavosi, esą “per daug protingus žmones Burgis ruošia”…Ir štai buvo įgyvendintas “modelis”. Beje, teisininkai, ginantys Burgį, turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad tai buvo būtent MODELIS!

Kaip bebūtų apmaudu, tenka manyti, jog prie šio modelio komponavimo prisidėjo ir kai kurie karjeristai iš KTUG.

Manau, kad gerb. Burgis neleis pameluoti, jog buvo KTUG veikėjų-karjeristų, kurie tik tenykščių gabių mokinių dėka tapdavo “pirmaisiais mokytojais”, ir t.t…Nors patys būdavo tiesiog…eiliniai.

“Geriausias Lietuvos mokytojas” duodavo mokiniams “patiems spręsti”, o pats išeidavo “tvarkyti reikalų”. Tai- ne gandai. Tai- 2006 metų faktūra…

Taigi, ar nebuvo “auksinės žuvelės” sindromo? ” Antai- “mes galim ir be jo valdyt jo kūrinį”?

Gal reikėjo ne tik profesionalumo, bet ir ištikimybės žiūrėti? Tai- ne kritika, tai- pamąstymai.

Aišku, tai tik retoriškai…Ber vis dėlto…

Tačiau…”Auksinė žuvelė” liko ties suskilusia gelda, tiesa? Nors ir galimai prisidėjo prie Gimnazijos banginio skandinimo…

mama R, 2015-05-24 09:55:26

Egocentrizmas-nėra geras bruožas. p. B.Burgi, Jus palaiko nemažai žmonių, greičiausiai didžioji dauguma. Tačiau, atsargiai, neleisite sau “išsitaškyti”. Kaip būtų buvę, jei pokariu, suėmus vieną partizaną, jį būtų aršriai gynę kiti? Žinau, dabar ne pokaris, bet kartais metodai panašūs..

P.S. asmeniškai aš išklausiau visus įrašus. Motyvai Jus išteisina. Ko negaliu pasakyti apie tėvelių motyvus…

mama R, 2015-05-24 10:00:40

p.Sokolovui

Įdomiai rašote. Pažįstu Jūsų bendrapavardį pagal pirminę specialybę fiziką, kurio Meilė – matematika, tik jis deklaravęs, kad kompiuteriu nesinaudoja.

tik tiek, 2015-05-25 09:44:02

Kiek kartų jau galvoju nebereikia čia rašyti, nes pasijauti kaip galva sieną daužydamas-tinklaraštininkas deja girdi tik savo TIESĄ..Su vis pagarba Jums, vis tiek taip nebūna, kad vienas visada absoliučiai teisus. Vėl čia apie tuos įrašus kalba. Išklausiau aš juos visus labai atidžiai. Po pirmo-su tėvais, jau tikrai galvojau, kad parašysiu čia, atsiprašau už visas abejones. Tas pokalbis tikrai labai teisingas ir geras. Deja, išklausius pokalbį su mergina ir įrašą klasėj, kilo ne pačių maloniausių minčių. Nesakau, kad reikia už tai sodinti į kalėjimą, galima Jus suprasti ir pateisinti, bet žavėtis-ne negaliu ir tai tiesiai sakau. Gal aš pati dar blogiau pasielgčiau tokioj durnoj situacijoj, bet tada manau vėliau tai pripažinčiau ir bent šiek tiek apgailestaučiau. Net manau, kad tikriems Jūsų gerbėjams geriau tų įrašų neklausyti, juk vienas kažkoks įrašas negali nuneigti visų žmogaus nuopelnų. Žinau, kad ištrinsit, suprantu, kad šiuo metu Jums nereikalingi abejojantys, reikalingi tik absoliučiai palaikantys. Linkiu, kad tokie ir būtų šalia 😉

Burgis, 2015-05-25 10:04:19

tik tiek: ne, neištrinsiu… Leisiu Jums apie save pagalvoti. „Klaupkis, muškis į krūtinę, apgailestauk, klaupkis!“ – Jūs reikalaujate ir nesiliaukite reikalauti. Aš jau nebeaiškinsiu, kad 25-eri metai yra už to įrašo, mažiausiai du tūkstančiai šeimų, kurių garbę ir orumą, teisę nebūti pažemintoms „lygesnių už lygius“ aš gyniau, stovi už to įrašo. Jūs nesuprasite.

*

Bet gal vis tik Jūs pasėdėkite, kelis kartus perskaitykite savo komentarą ir pagalvokite taip: jei švietime nebeliks tokių kaip aš, švietimui bus geriau ar blogiau? ar už visa tai, kas švietime dabar yra blogai (o juk yra blogai…), nėra atsakingi tie, kurie nestoja ginti vertybių aistringai, aršiai, gal net grubokai? ir pagaliau – pagalvokite, su kuo aš kalbėjau: kaip tada elgėsi tie žmonės ir kaip jie po to su manimi pasielgė; ar Jūs iš viso sugebėtumėte su tokiais žmonėmis kalbėti?

tik tiek, 2015-05-25 11:37:54

Švietimui bus blogiau be Jūsų, aš tikrai nesugebėčiau su tokiais žmonėmis kalbėti, bet aš ir nesu Jūs… Aš suprantu kas yra už to įrašo ir suprantu už ką Jūs kovojote ir kovojate. Bet aš negaliu to įrašo pakeisti-jis skamba taip kaip įrašytas… Geriau jo nebūtų buvę-jo neturėjo būt..Gaila, bet jis Jums nepadeda-ir dėl to apmaudu..

Monika, 2015-05-25 12:13:21

Ne visai į temą. Kuo ilgiu gyvenu, tuo vis dažniau pagalvoju apie baugų dalyką, kad… galbūt mes neteisingumą gyvenime turėtume suvokti (priimti) kaip duotybę? Juk jeigu paanalizuotume istoriją, o jei dar padarytume išvadas?! Kokią teisingumo satisfakciją dabar galėtų pateikti, pavyzdžiui, kad ir B. Sruoga, L. Karsavinas ar mano močiutė, amžino pogulio atgulusi svetimoje Krasnojarsko žemėje? Ir šimtai kitų, neteisingai apkaltintų, nuteistų, pasmerktų, nes paminėjau tik pirmiausiai į galvą atėjusius… Be abejo, visada galvojau, kad padorių žmonių dėka laikosi pasaulis. Bet labai sunku gyventi…

miklis, 2015-05-31 19:33:04

Perskaičius šią komentarų virtinę matau daug vertinimų, kur buvo teisingai, ir kur neteisingai pasielgta. Konkrečiai dėl šios temos ir tolimesnės diskusijos man susidarė įspūdis, kad ir pats tinklaraštininkas linksta į kraštutiniškesnes išvadas ir diskutuoja, bei išgyvena skausmingiau. Nemanau, kad tas yra išvengiama, nes taigi su žmogumi turėtų vykti dideli fiziniai ir dvasiniai eksperimentai. Iš viso reikėtų džiaugtis, kad dar tinklaraštininkas išsaugojo gana blaivų mąstymą, nes neatsparesni žmonės linktų į nepalyginamai didesnius kraštutinumus, tokius, kaip savižudybė.

Daug čia tokių, kurie gina savo nuomones tiesiog maniakiškai. Kai kas egocentriškumą paminėjo. Gal daug kam ir palengvėja, kai ką nors įrodo, bet ar čia tik man atrodo, ar iš tikrųjų trūksta visame tame vieno pagrindinio elemento? Svetimus poelgius, kaip ir tam prokurorui, įvertint ir išsakyt savo požiūrius lengva. Bet tas pagrindinis elementas ir yra ne akcentuoti, kas buvo padaryta taip ar netaip, o bandyti pasiūlyti, kaip būtų buvę geriau. Vertinti sukurtą visada lengviau, negu, kad kurti, bet šitoje istorijoje taip ir lieka atviras neišspręstas klausimas – o kaip reikėjo reikėjo padaryti, kad ir 300 šeimų liktų nenuviltos, ir su moksleive būtų pasielgta neužsitraukiant baudžiamosios atsakomybės? Pabandykit atsakyti, kaip tai suderinama.

Monika, 2015-06-01 08:44:22

Kiek aš suprantu, byla iškelta už psichologinės prievartos naudojimą. Dabar, be abejo, spręsti iš šalies lengva. Mano kvaila galva, reikėjo mažiau kalbėti… Nes kiekvienas sakinys, dar ištrauktas iš konteksto, ir panaudotas. Parašyti įsakymą dėl išmetimo, oficialiai paaiškinti… Bet dažnai lemia susiklosčiusi situacija.

XXX, 2015-06-01 09:51:28

Ko čia taip stebėtis “iš konteksto ištrauktais” sakiniais? Negi prokuroras rašys visą B. B. kalbą su visais bylai nereikšmingais nukrypimais? Parašė tai, kas aktualu. O tie sakiniai atkartoti tiksliai.

Monika, 2015-06-01 10:54:25

Taigi ir sakau, kad reikia mažiau kalbėt, nes ne visi supranta potekstę, metaforas, palyginimus ir t.t. Tuoj suprasim tik „mama mala tėtė kala“.

Random, 2015-06-02 13:00:51

Monika, taip būtų labai paprasta, tačiau šalta, ne kaip KTUG. Direktorius juk ir moko, kad atsakomybę reikia prisiimti pačiam, kad nekiltų didesnių problemų. O ir šiaip, juk kai pats išeini iš mokyklos, neturi emblemos – pašalintas, jautiesi geriau, neturi ko kaltinti, gali atsinaujinti ir vėl pamėginti užlipti į viršų, tik gal kitais metodais. Bet va tokia etiketė užsiklijuoja visam gyvenimui, jei geras HR tavimi domisi.

petras, 2015-06-02 14:33:17

Pamiršo jau žmonės seniausiai. etikėtė 15kai minučių :”)