Ar jūs žinote, kaip dėl to, kad anūkėliai patektų į prestižinę mokyklą, kaunasi seneliai Sank Peterburge? Pasidomėkite…
*
Ištaisiau keturiasdešimt penkis vakar vykusio „Mokslo lyderių turnyro“ penktokų ir šeštokų darbus. Nieko naujo – kontrastai, vaikučiai ir seneliai, dideli kontrastai! Nuo vieno iki dešimties (šeštoko Ernesto Ramanausko) balų! Mano užsiėmimus lankantis Mantas Mačiūnas yra akivaizdus lyderis, todėl ir gavo 8,5 balo.
*
Niekai tie balai! Nerimą kelia negebėjimas galvoti ir vienuoliktojo įsakymo „Nebūk žioplas!“ pažeidinėjimai. Nieko nekomentuodamas, pateikiu keturis uždavinius. Kiek balų už juos turėtų gauti penktokas (vienas uždavinys – vienas balas; vertinama pusės balo tikslumu)?
***
Duota tokia skaičių seka: -20; -16; -12; -8; … Pabraukite tuos skaičius, kurie nepatektų į seką, jei ją pratęstume: 200; 440; 668; 762; 816; 902.
***
Sumuojami skaičiai (5A+BC=D43):
__5 A
__B C
– – – –
D 4 3
Skirtingos raidės žymi skirtingus skaitmenis. Raskite A, B, C, D skaičių sumą.
***
Jei P*Q*R=1, R*S*T=0, S*P*R=0, tai kurie iš daugiklių (pabraukite juos) negali būti lygūs nuliui: P, Q, R, S, T?
***
Vienos trikampio kraštinės ilgis yra 8, kitos kraštinės ilgis yra 5. Koks galėtų būti trikampio plotas? Pabraukite visus tinkamus skaičius: 3; 5; 12; 20; 24; 28; 58.
***
Dabar paaiškinkite, kad tai neįveikiamos užduotys, ir aš dar stropiau imsiu mokyti savo anūkėlius…
Atsakymai
Burgis, 2014-02-02 10:02:20
Man rūpi…
daiva, 2014-02-02 14:40:59
Šiaip lyg ir įmanoma, tik antro nesuprantu užrašymo.
Burgis, 2014-02-02 14:45:47
Daivai: na, man čia sunku parašyti, kad būtų ženklas po ženklu, tai parašiau du kartus: dviženklis plius dviženklis lygu triženklis…
Neringa, 2014-02-02 14:49:16
Jos nėra neįveikiamos. Toli gražu 🙂
1-mas iš čia pateiktų tikrai lengvas.
Tokių kaip 2-tras tikrai yra nemažai, kiek gudresni penktokai juos gliaudo kaip riešutus.
Tokį kaip 3-čią manau išmąstytų logiškai, deja, ne visi tą sugeba.
Na, o 4… čia jau aukštesnis pilotažas. Nesidomėjęs geometrija penktokas nelabai susigaudytų. Aštuntokai jau turbūt įveiktų. Bet ir tai galima abejoti.
Tokius kaip 4, mano nuomone, būtų galima vertinti ir 2t.
Man irgi rūpi… rūpi, kad mano bendramoksliai nebesugeba galvoti. O galvoti jų niekas ir neskatina, nebent jie patenka tarp tų laimingųjų, kurie mokosi pas nuotabius Mokytojus 🙂
Burgis, 2014-02-02 15:41:42
Neringai: nesupratau dėl ketvirtojo… Taigi suremiame kraštines galais ir vieną kraštinę sukame. Plotas didėja nuo nulio iki… Iki kokio?
Neringa, 2014-02-02 17:25:42
Šaunu! Jūs sugebate mąstyti penktoko lygiu. Net nebūčiau sugalvojus šitokio sprendimo.
O plotas, aišku, su duotosiomis kraštinėmis didžiausias stačiojo trikampio.
Matas, 2014-02-02 18:11:01
Va iki kokio didžiausio ploto prieinama sukant kraštinę, manau, penktokui nebūtų aišku tikrai. 🙂
Burgis, 2014-02-02 19:28:05
matui: tai čia ir yra testo esmė! Penktokas turi galvoti, galvoti ir spėti tikėtiniausią variantą. Svarbiausia – priversti tą penktoką galvoti, analizuoti, o ne pakartoti jau matytus sprendimus.
petras, 2014-02-03 11:05:39
aš tai manyčiau tikrai sunkus testas penktokams. 4 uždavinį išmąstyti manau jiems būtų sunku (kažin ar jie jau susipažinę su geometrija mokykloje 🙂 ar pagautų jie tą vietą, kur trikampis didžiausias.
na o 3 uždavinys tai tikrai rimtas 🙂 nes kiek žinau, tai logikos mokoma tik universitete :DD tai čia ir dešimtokui gali būt sunku. nes pabraukti reiktų visus tris pirmus skaičius, bet žiūrint matematiškai, tai visi skaičiai gali būti nuliai, jei kažkuris vienas būna 1. 🙂 vnž sukasi galva po tokių uždavinių.
petras, 2014-02-03 11:08:59
oj susvaigau 😀 3 uždavinys tikrai paprastas, čia net logiškai nereik mąstyt, man reiktų 4tokų testus spręst 😀