Pavadinime – nesuprantama žodžių konstrukcija. Trumpai atsakytumėte taip: darbo metu dirbu. Ir būtumėte neteisūs. Nes aš neparašiau, kieno darbo metu ir kokio darbo metu….
*
Meras dieną nuėjo į kirpyklą – žiniasklaida aprašė. Dabar dienos vidurys, aš rašau apie tai, nes manau, kad tokia mano, pedagogo ir vadovo, pareiga – paaiškinti, kaip vertinu įvairius veiksmus (darbus?) „darbo metu“. Paaiškinu.
*
Jei mokytojas, pavyzdžiui, 14.30 val. vaikšto Nemuno šlaitais air gėrisi žibuoklėmis – jis dirba. Juk jis Mokytojas! Jam gal rytoj reikės paaiškinti, kokie yra Nemuno šlaitai. O gal reikės kalbėti apie jausmus? Gal reikės aiškinti, ką paskutinėmis valandomis jautė „Paskenduolė“? Ką aš galiu pasakyti, kaip, kur ir kada turi mokytis Mokytojas? Nieko!
*
O meras? Kas yra mero darbas? Gražiai atrodyti, medituoti kirpyklos kėdėje, rengtis sutikti kitos šalies delegaciją, kalbėti TV laidoje? Kai mane grimuoja TV studijoje, aš dirbu ar nedirbu?
*
O, žmonės, žmonės! Kritikai jūs, kritikai! Niekas negali priversti dirbti „darbo metu“ ir niekas negali pasakyti, ką protinį, vadovaujantį darbą dirbantys žmonės gali vadinti darbu, o ko – negali. Niekas, išskyrus juos pačius. Kartą vienas profesorius pajuokavo: „Po 17 valandos aš negalvoju – man už galvojimą tuo metu nemoka!“
*
Tai va, kai sutiksite mane „Maximoje“ 14.30 val. perkantį buteliukus vandens ar šokoladą, žinokite – aš dirbu savo tiesioginį, savo pagrindinį, savo švenčiausią ir kilniausią darbą – rengiuosi susitikti su moksleiviais, mokytojais…
Atsakymai
Darth Vader, 2011-04-08 13:56:37
Jei mokytojas pamokos metu vaikšto rinkdamas žibuokles, tai gal geriau terenka, nebūdamas mokytoju. Kiekvienas turime savo darbą, kurį turime dirbti. Per pertrauką vaikščiok rinkdamas butelius, žibuokles, rinkimų pažadus…iki darbo vaikščiok, po darbo irgi. Jeigu meras negali nueiti į kirpyklą iki darbo ar po jo – jis prastas meras, jis tuo metu negalvoja apie savivaldybę, kelių tiesimą, mokyklų remontą ar paramą NVO.
Nepris, 2011-04-08 14:24:15
Tikriausiai ne aš vienas girdėjau istorijas apie darbininkus prie konvejerio, kurie verčiami nešioti sauskelnes, kad visą pamainą dirbtų neatsitraukdami. Jei jau Viešasis interesas reikalauja… gal ir merą sodinsim į pampersus?
Galvoju sau, gerai, kad ir atsisakiau to mero posto…
Burgis, 2011-04-08 14:43:07
Viau, Nepris… galėjo būti meras?! Čia tai bent naujiena! Tai kurio gi čia miesto?!
Nepris, 2011-04-08 15:23:34
Na kaip… ankstesnėj [vardinėj] temoj atsisakiau.
Esu alergiškas biurokratiniams ir ūkio reikalams. Todėl nuoširdžiai džiaugiuosi, kad yra kas tuo užsiima, tai sugeba ir net mėgsta.
sonata, 2011-04-08 15:40:48
o kaip tada su tuo darbu, kurį atliekam ne darbo metu – va atbundu antrą- trečią nakties ir sumąstau, kaip padaryti, kad mano darbuotojams ar mano klientams būtų geriau. Ir taip ne vieną kartą… Tai gal tada prašyti priedo už naktinį darbą? Nusiųstu pas psichiatrą, garantuoju:)
nigga, 2011-04-08 22:08:11
Siandien darbo metu sprendziau sia lygti:
48÷2(9+3)
http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=488334 – kiek paziuriu visur 50/50 pasiskirsto atsakymai tarp 2 ir 288.
Jei imt paeiliui 48/2 * (9+3) tada lygu 288, bet radau info, kad jei lygtis uzrasyta taip 48÷2(9+3) tai pagal nutylejima ja reikia suprasti kaip 48÷[2(9+3)]
Tipo: “The general consensus among math people is that “multiplication by juxtaposition” (that is, multiplying by just putting things next to each other, rather than using the “×” sign) indicates that the juxtaposed values must be multiplied together before processing other operations”
Kaip is tiesu turi buti interpretuojama si salyga? Ta prasme ar is tiesu pagal nutylejima reikia priimti tuos dar vienus skliaustelius (jei nera aiskaus daugybos zenklo, o tik skaicius salia skliausteliu) ir gauti 2, ar visgi drasiai rasyti 288?
Į orą, 2011-04-08 22:26:07
Debilui: atsakymas yra du…
nigga, 2011-04-08 22:34:55
Beje juokelis, kad skirtingo modelio zymieji skaicuotuvai atsakyma pateikia irgis kirtingai
http://img339.imageshack.us/img339/9549/headasplode.jpg
Į orą, 2011-04-08 23:56:09
Keiščiausia tai, kad naujesnis modelis klysta. Blogai suporgramuotas ir tiek… Beje daugybos procesas visada vykdomas prieš dalybos procesą, juk tai elementaru!
Į orą, 2011-04-09 00:05:18
Noriu pridurti, visgi reiktų arba padėti dvitaškį arba brūkšnį, nes skaičiuotuvas šį užrašą traktuoja kaip trumpeną ir veiksmus atlieka paeiliui. Juk dauguma kompiuterinių rašymo programų šią galimybę suteikia, taip nei žmonės nesusipainios nei skaičiuotuvai klaidingai spręs.
D., 2011-04-09 01:24:36
Proto bokštui iš oro:
http://www3.wolframalpha.com/input/?i=48%C3%B72*%289%2B3%29
Paaiškinimui –
http://www3.wolframalpha.com/input/?i=48%C3%B72*2
vitoox, 2011-04-09 01:43:17
Turiu savo nuomonę, o dar ir klausimą gerb. Burgiui.
Dėl 48÷2(9+3) reiškinio, tai abudu atsakymai yra teisingi ir nereikia debilavotis. Atsakymas priklauso nuo darbo, kurį tu dirbi:
Mokytojas pasakytų, kad ats. yra 2, nes tam reikia Mokytojo, kuris vestų ir parodytų ir Mokinio, kuris sektų ir padarytų.
Mero atsakymas būtų – 288 – tie 2 iš pirmojo atsakymo ir 286 mln ‘atkatams’.
Ką gi turėtų padaryti Mokytojas su Mokiniu?
Klausimas Gerb.Burgiui: Ar įmanomas toks dalykas Lietuvoje – susiteminti žinių medį, kurį turėtų pažinti jaunasis žmogus, vizualizuoti tas žinias ir “išdėti” jas internetuose – imkit mane ir skaitykit? Nemokamai? Mokytoas parodo, Mokinys padaro. Mero nebereikia. (Thumbs Up, kai saka).
Burgis, 2011-04-09 10:01:38
Įdomi diskusija dėl to reiškinio 48÷2(9+3)! Pirmiausia, atmeskime tai, kas savaime aišku (skliaustelius ir „praleistą“ daugybos ženklą) ir paklauskime, pavyzdžiui, kiek bus: 6/3*2. Paklauskime „Excel“ ir sužinosime, kad keturi!
*
Bet vis tiek diskusija verta dėmesio! Reikia atsakyti į klausimą, ar dalybos ir daugybos operacijos yra lygiavertės (atliekamos iš eilės), ar kuri nors iš jų turi pirmenybę? Kas gali atsakyti?
-
„Excel“, „MathCad“ ir kitos programos.
-
Skaičiuotuvai.
-
Mokytojai, dėstytojai.
-
Vadovėliai.
-
Žiniatinklis.
Tai va, nebūtinai visų penkių šaltinių atsakymai sutaps! Tai ir yra intriga, kuo pasitikėti… Pavyzdžiui, aš stebiuosi ir piktinuosi, kai mokytojai sako: „Ši kvadratinė lygtis turi vieną šaknį.“ Ne! Reikia sakyti, kad lygtis turi dvi vienodas šaknis. Dar blogiau, kai sako: „Lygtis sprendinių neturi.“ Ne, tai absurdas, kvadratinė lygtis visada turi ir visada turi du sprendinius! Tik kartais jie nėra realieji skaičiai… Taigi mokytojai turi sakyti, vadovėliai turi rašyti: „Lygtis realiųjų sprendinių neturi.“
*
Matote, ir iš menko nieko galima padaryti problemą… :-).
*
Ar pamenate, čia buvau pradėjęs diskusiją dėl „bezdžionė“ ir beždžionė“? Geras dalykas tas žiniatinklis…
Burgis, 2011-04-09 10:07:47
vitoox: kas čia skriaudžia protingą žmogų! Jūs pasiūlėte tą pačią idėją, kurią mes buvome pradėję įgyvendinti su „Lietuvos rytu“, sukurdami „portalą“ leisk.lt. (Labai didžiuojuosi tuo pavadinimu, dviprasmybe „leisk man…“ ką nors padaryti ir „leisk“ leidybos, spausdinimo, tiesų skelbimo prasme.)
*
Esu įsitikinęs, kad tik didelė bendruomenė laisvų, protingų žmonių gali realizuoti panašų projektą. Nieko labai naujo: didelė bendruomenė laisvų, protingų žmonių, vadinamų rašytojais, publicistais, poetais ir pan. savo knygomis nutiesė kelius ir man, ir milijardams žmonių…
*
Bet… Projektas mirė. Nes kapitalizmas. Nes rinka. Nes noriu valgyti. Nes yra kitų idėjų. Ir t.t.
D., 2011-04-09 13:32:21
Dėl operacijų eiliškumo, gal bus kam įdomu paskaityti – http://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_operations
arba čia – http://library.thinkquest.org/20991/prealg/eq.html#Multiplication
vitoox, 2011-04-09 13:57:46
“The domain unite-ist.org may be for sale by its owner!”
“…Tarp Lietuvos dalyvių daugiausiai 6BP projektų vykdė ar vykdo Kauno technologijos
universitetas – 35 kontraktai ir Vilniaus universitetas – 30). Vilniaus Gedimino technikos
universitetas ir Lietuvos energetikos institutas – po 14 kontraktų , Vytauto Didţiojo universitetas ir
Klaipėdos universitetas – po 10.
Iš viso 6BP projektuose yra 121 juridinis asmuo iš Lietuvos. Didesnės nei 1 milijono eurų dotacijos skirtos 5 dalyviams: Vilniaus universitetui – 4,2 milijono eurų, Kauno technologijos universitetui – 2,7 milijono eurų, Vytauto Didţiojo universitetui – 1,3 milijono eurų ir Biotechnologijos institutui – 1,2 milijono eurų, VšĮ Lietuvos inovacijų centrui –1,1 milijono eurų….”
Enjoy – E.U. мочалкин блюз
pamparam, 2011-04-09 14:23:36
D. nurodytas straipsnis įrodo, kad skaičiuotuvai klysta
“Unfortunately, there exist differing conventions concerning the unary operator − (usually read “minus”). In written or printed mathematics, the expression −32 is interpreted to mean −(32) = −9, but in some applications and programming languages, notably the application Microsoft Office Excel and the programming language bc, unary operators have a higher priority than binary operators, that is, the unary minus (negation) has higher precedence than exponentiation, so in those languages −32 will be interpreted as (−3)2 = 9. [1]. In any case where there is a possibility that the notation might be misinterpreted, it is advisable to use brackets to clarify which interpretation is intended.
Similarly, care must be exercised when using the slash (‘/’) symbol. The string of characters “1/2x” is interpreted by the above conventions as (1/2)x. The contrary interpretation should be written explicitly as 1/(2x). Again, the use of brackets will clarify the meaning and should be used if there is any chance of misinterpretation.”
nigga, 2011-04-09 17:26:41
D, tai va tie zmones, kurie argumentuoja atsakyma 288 ir remiasi tuo eiliskumu, kad is pradziu eina sioje salygoje dalyba ir tik po to daugyba.
Bet kaip minejau kiti remiasi tuo, kad neva tokiu atveju priimta suprasti (kai nera aiskaus daugybos zenklo, o tik skaicius salia skliausteliu) jog reikia is pradziu padaugint.
Arba pvz tokia salyga ab/cd. As ja suprasciau kaip (a*b)/(c*d), bet pagal ta eiliskuma galima bandyt teigti, kad tai butu (a*b)/c * d.. Ir nezinau kokiais negincijamais argumentais galutinai nuneigti viena arba kita varianta 🙂
Burgis, 2011-04-09 17:38:16
nigga: viskas yra pagrįsta susitarimu! Pavyzdžiui, iš D. nurodytos svetainės:
-
Then do all multiplying and dividing from left to right.
-
Finally, do all addition and subtraction from left to right.
***
Bet programuotojai žino – negailėk skliaustelių!
Donatas, 2011-04-10 23:43:22
Manau, kad situacija su darbo valandomis, labai gerai iliustruoja senas ir tikriausiai nuvalkiotas anekdotas apie M. Tveną ir kaimietį:
“Eina kaimietis pro M. Tveną sėdintį verandoje su knyga ir sveikinasi:
– Laba rytą pone, tai ilsitės?
– Laba ryta, ne dirbu atsako M. Tvenas.
Vakare grįžtantis kaimietis vėl sveikinasi su M. Tvenu, sodinančiu rožės krūmą:
– Laba vakara pone, tai dirbat matau?
– Laba vakara, ne ilsiuos, atsako M. Tvenas”
Vat ir viskas pasakyta…
Donatas, 2011-04-10 23:44:00
Oi kiek klaidų privėliau 🙂
Saula, 2011-04-11 09:12:09
“Ką tu veiki darbo metu?”
Bandau modeliuoti Jūsų, p. Bronislovai, pateiktas situacijas mokytojui:
mokytojo darbas kaip ne kaip – irgi protinis (nors kartais nugara šlapia būna, kai aiškini individuliai, prie kiekvieno pasilenkdama).
Apie pasiruošimą pamokai nekalbėsiu – jai skirta 10 min. Jei aš ruošiuosi jai ilgiau, tai jau mano laisvalaikis (M.Tveno rožė).
Tarkim, pamokos metu:
mokytojas – kirpykla (mat, jam 6 pamokos – jis 6 kartus lips į sceną);
mokytojas – Maxima – šokoladas (šiandien jį žada aplankyti buvę auklėtiniai);
mokytojas – žibuoklės Nemuno krantinėj ir t.t.
Ne. Pamokos metu mokytojas pamokoje. Reta edukacinė programa leidžia su direktoriaus parašais išsivesti mokinius iš mokyklos toliau negu 400 m.
O valdininkai gerai kad dirbtų savo vietoj. Nes rasti negalima, kai jų reikia