*
Pirmas darbas, kurį norėjau šįryt atlikti, buvo atgaiva širdžiai: iš mūsų (jūsų!) labdaros ir paramos fondo pervedžiau stipendiją gimnazistei, kurios mama viena augina septynis vaikus! Pietryčių Lietuvoje gyvenančios šeimos tėtis prieš keletą metų mirė… Gimnazistė, kuriai suteikėme stipendiją, yra mokslo pirmūnė, daugelio konkursų ir olimpiadų prizininkė.
*
Šis džiaugsmas padėti buvo dešimteriopai papildytas kitu džiaugsmu…
Dabar paaiškinsiu, kodėl matote pėdsaką Mėnulyje.
Yra pėdsakų, kurie ženklina žmonijos istoriją. Bet man kur kas didingesni tie pėdsakai, kurie ženklina jaunų žmonių teisingo gyvenimo kelio pradžią.
Tai va, atsiverčiau mūsų (jūsų!) labdaros ir paramos fondo sąskaitą ir… nebegalėjau sulaikyti ašarų. Žinoma, vėl šventę sukūrė tie, kuriuos prisimenu, kurie jau ne pirmą kartą aukoja fondui, bet labiausiai mane sujaudino toks įrašas:
Saulė Gailiūnaitė pervedė fondui pinigus, kuriuos KTU Gimnazijos moksleiviai surinko per Kepinių dieną.
Gal aš turėčiau prisiminti Saulę? Gal… Bet aš tikrai jau niekada nesužinosiu, kas buvo visi aukotojai. Bet to ir nereikia! Aš baltai, baltai pavydžiu, pavydžiu visiems jiems, nes jie savo gyvenimuose jau paliko tokius pėdsakus, kurie tvaresni ir didingesni už tą pėdsaką Mėnulyje.
Ačiū jums, vaikai! Ačiū jums už šventę!
Atsakymai
Elena, 2017-01-27 12:04:25
Džiaugiuosi ir aš kartu su Jumis.
Jus savo pėdsaką paliksite žmonių širdyse. Tai kurkas gilesni ir neištrinami pėdsakai.
Dėkingi Jums.Sėkmės, energijos, sveikatos Jūsų geruose darbuose.
ainana, 2017-01-27 13:02:05
Tegul bus jam lengviau debesyse.
Jis jau niekada nesimokys ir neištars taisyklingai skaičių:
http://lietuvosdiena.lrytas.lt/kriminalai/kedainiuose-vaika-uzmuse-nes-nepazino-raidziu-smurtautojas-abejingas.htm
Sokolovas, 2017-01-29 18:59:43
ĮDOMUS UŽDAVINYS
Skaitytojams pažadinti…
Apskritime pažymėta n taškų
(n yra ne mažesnis už 4) . Atsitiktinai, jungdami šiuos taškus, parenkame dvi stygas, neturinčias bendrų galų. Kokia tikimybė, kad šios stygos kertasi?
Esencija, 2017-01-29 19:43:15
Tikimybė, kad stygos kertasi, yra labai didelė. Atspėjau?
Sokolovas, 2017-01-29 20:20:53
AMŽINĄ ATILSĮ…MOKSLUI
Ašara Dievo aky…
Nusprendžiau- jei man pavyks išspręsti šįryt man apsireiškusią problemą (su kompleksiniu kintamuoju),-vyksiu į Lietuvos matematikų Draugijos (esu jos narys) konferenciją, nepavyks- nevyksiu…
Bet…Ėmiau ieškot konferencijos datos,-nėra! Jaunimas, matyt, ir ten pakeičia ankstesnius kadrus, ir jiems , galimai, “docentų atlyginimai” yra svarbesni už mokslą…
Susimąsčiau…
Rekomendaciją stot į LMD man parašė profesorius Jonas Sapagovas. Amžiną Atilsį…
Per ankstesniąsias LMD konferencijas teko įdomiai (per kavos pertraukėles) bendrauti su prof. Juozu Šinkūnu. Amžiną Atilsį…
Ar bus kas Juos pakeis?
Ne! Žinote kodėl? Nes vanagai-reformatoriai ir gyvus laidoja.
Sutinku kartais KTU docentą R.M. (netoli gyvenam). “Esu JIEMS nereikalingas…”-ištarė. Sutikau docentę G.Z. Tas pats…
Kas vietoj jų? “Doktorantiški beraščiai”, kliedintys atlyginimais, ir išrandantys “kreivės kanoninį pavidalą”, ar realiojo, didesnio už 1, argumento arksinusą. Neminėsiu idiotų pavardžių, nes jų vis tiek daugiau už “bet kokį faktorialą”.
Už ką jiems mokėt didesnį atlyginimą? Gal už nemokšiškumą? Ar už tai, kad padėjo “užsakovams” susidorot su gerb. Burgiu, ateidami į jo vietą dėstyti studentams?
Žiūrėjau pernykščius J. Matulionio (Amžiną Atilsį, kažkada dirbau su juo vienoj katedroj, ir viename fakultete) konkurso uždavinius. “Funkcija f(x) egzistuoja su visomis x>0. y>o reikšmėmis”. Kvailiau būna?
Kitus uždavinius lengva rasti rusiškame internete. Tik vertimas klaikus. Tai- iš serijos “nusirašinėt reikia mokėt”.
Taigi,- Amžiną Atilsį Mokslui. Dėstymui, gabių studentų skatinimui…
Išminčius, idėjinius dėstytojus, savo srities fanatikus keičia amžinai nelaimingi savanaudžiai- idiotai.
P.S. Neseniai baigiau mokyti vieną studentę. Prieš dvejus metus ruošiau ją VBE, po to mokiau ją kaip studentę. Silpnutė buvo. Bet…Pagaliau išlaikė trijų semestrų matematiką. Ir tik dėstantis žmogus žino, koks būna širdies skausmas, kai tenka atsisveikinti…Nors ir pergalingai…
P.S. Taigi, kas pakeis mus? Kas dėstys? Kas galvos apie besimokančiuosius, kai mūsų nebus?
Esmė tai, jog karaliams reikia idiotų. Dėstančių, ir studijuojančių. Ašara Dievo aky….
Sokolovas, 2017-01-29 21:40:44
TIEMS, KAS TIKISI PERMAINŲ ŠVIETIME IŠ “NAUJOS” VALDŽIOS
Tai nėra nauja valdžia. Nes biurokratinis aparatas ministerijose, tarp jų ir Mokslo bei Švietimo ministerijose, lieka nepakitęs.
Taigi, grupelė žmonių eksperimentuoja su mūsų šalies besimokančiaisiais tik vardan to, kad pasiimtų iš biudžeto kuo daugiau neva pelnytų pinigų.
Grupuotė. Ji uždara. Ji sprendžia, kas turi būti mokymo(si) programoje. Kas turi būti egzamine..
Grupuotė neatsižvelgia į tūkstančių pedagogų nuomonę. Grupuotei svarbu Mamona-pinigai.
Yra tik viena “švietimo reformos vizija”- grupuotės nariams turi būti uždėti antrankiai.
Kitaip ir toliau regėsime “Gudyno trikampių”, bei kitokių absurdų. Ir tai didžiausia diversija, iš visų istorijoje buvusių…
Esencija, 2017-01-29 22:50:55
Mokytojau, ne politikuokit o prašaau patikrinkit mano išspręstą uždavinį.
Sokolovas, 2017-01-29 23:13:37
Esencijai:
Neįmanoma patikrinti sprendimo, kurio nėra.
Bet aš Jums padėsiu.
Pirma- apskaičiuokite tikimybę, kad du kartus metus monetą, herbas atvirs tik vieną kartą.
Po to, toliau skaičiuodama “ant pirštų”, apskaičiuokite mano uždavinio tikimybę, kai n=4.
Ir t.t.
Beje, Paskalis,- vienas nuostabios tikimybių teorijos pradininkų, mokė: “Mus supa dviguba begalybė. Tai ne tik begalinė Visata, kurioje ir mes, ir Žemė, ir net visa Saulės sistema yra tarsi lašas jūroje, bet ir be galo sudėtingas pasaulis, kuriame kiekvienas vandens lašas yra it nedidelė visata…”
Jūs tiesiog susidomėkite…Ir tas Kosmosas priims Jus…
Giedrius, 2017-01-30 13:16:58
Sokolovui:
Spaudos konferencija “Dvasingumas – švietimo pertvarkos pagrindas”
http://infa.lt/12135/rimos-baskienes-spaudos-konferencijos-vaizdo-irasas-dvasingumas-svietimo-pertvarkos-pagrindas/
“Švietimo socialinį vaidmenį lemia misija kurti Žmogų žmoguje, formuoti visavertę asmenybę, kuri pasižymėtų intelektinės ir dvasinės sferų neskaidoma vienove ir darnia raida” Viktor Oleinik (Ukraina);
“Sunkumai – asmens laisvė, kaip nevaržoma ir nekontroliuojama individo laisvė”;
“Nėra apibrėžti švietime dvasinio ugdymo pagrindai. Todėl ne tik mes, bet ir visa Europa su savo didžiuliu kultūriniu ir dvasiniu paveldu ritasi kol kas į nežinomybę. Nevaldomas procesas. Ir jeigu mes šitų dalykų nesugebėsime suvaldyti, tai mūsų likimas, t.t. ir visos Europos likimas, yra pakankamai nenuspėjamas” prof. Jonas Kievišas;
“Be dvasingumo žinios tampa aklomis ir kurčiomis… Mokslas be vertybinio konteksto “apkursta”… Teisės žinios gali būti panaudotos nusikaltimui pridengti” Seimo sveikatos kom. pirm. Agnė Širinskienė;
“Dvasingumas – tai vertybinės sąmonės pirmumas prieš biologinius ir materialinius poreikius” edukologas Leonas Jovaiša.
Gal dar ne viskas prarasta? Jeigu dabar pradėtume, po kokių 25-30 metų Naikintojus pradėtų keisti Kūrėjai.
Rasa, 2017-01-30 13:50:27
Giedriui: ☺ Ar esi tikras, kad visi šitie žmonės, ir apskritai žmonės, kurie kalba apie dvasingumą, tai (kas yra dvasingumas) supranta vienodai? Dažnai žmonės vartoja žodžius, kurių prasmę supranta skirtingai. Taigi dvasingumas gali visaip atrodyti skirtingiems žmonėms ☺ Nes čia jau beveik mada patapo- visi siekia būti dvasingi, kad nebūtų apšaukti materialistais vartotojais. Bet kiek iš tikro tame dvasingumo? ☺
Kur siūlai įrašą, tai negaliu kol kas pažiūrėt, dirbu, bet gal būt pažiūrėsiu vakare ir aš.
Giedrius, 2017-01-30 17:23:41
Rasai: Esu tikras ir puikiai žinau, kad žmonių supratimas apie dvasingumą yra skirtingas. Nors, ne visai. Greičiau, jis yra labai šabloniškas ir dažniausiai suprantamas tik ribose kažkur tarp krikščioniškojo davatkiškumo ir kokios nors literatūros apie įvairias manipuliacijas bioenergijų pagalba, siekiant savanaudiškų tikslų, paskaitinėjimo.
Tai yra mūsų amžiaus, Kali Yuga amžiaus – Geležies arba Tamsos amžiaus ypatumas.
Nebeturime žinių, nebeturime tradicijų, nebeturime orientyrų. Viskas sunaikinta. Tvyro visiškas chaosas ir dezorientacija. Vyrauja totalus Aukso Veršio kultas.
Tai iš kur gali būti vienoda vertybių ar dvasingumo sąvokos samprata?
Todėl gali klaidingai pasirodyti, jog visos mūsų pastangos dvasiškai augti yra beprasmiškos. Tačiau nieko nebūna beprasmiško.
Viską galima pakeisti. Tik reikia žinoti ko siekti ir kaip tai galima pasiekti. O keisti reikia viską: įpročius, gyvenimo būdą, vartotojišką požiūrį į gamtą.
Kažin ar konferencijoje kalbėję supranta visą gilumą tikro dvasingumo, bet svarbiausia, kad jie gana tiksliai įvardino keletą esminių punktų.
Reikia tik pradėti eiti su teisingu motyvu, kuris galėtų būti pvz.: “kad visoms gyvoms būtybėms Žemės planetoje būtų Gera”… ir pagalba ateis 🙂
Bet kokiu atveju, geriau bandyti eiti šiuo keliu, net ir retkartėmis klystant, negu nieko nedaryti.
Amber, 2017-01-30 19:12:08
Intelektualai visais laikais buvo valdžios priešai.
Rasa, 2017-01-31 00:13:19
Giedriui: ☺ Tu tik neįsižeisk, bet… Nu paklausiau aš tą konferenciją ☺ Iš to ką išgirdau, geriausias dalykas skamba pavadinime- „Dvasingumas – švietimo pertvarkos pagrindas“. Ir tai turėtų būti pridėta “turėtų būti” ☺ Man pasirodė, kad jie mala š…, demonstruoja lėtai kalbėdami savo įmantrų intelektualinį išprusimą, daro iš bezdalų viražus ir iš esmės nieko doro neišbezda… Jokios melodijos… Nežinau kokios ten knygos, gal geros. Tikiu, kad ir norai geri. Bet bet bet… Jokio konkretumo. Rekomendacija laikytis krikščioniškų vertybių. Nu, žodžiu, nepyk bet manęs nesužavėjo ☺ Turbūt nepriaugau ☺
Ir ne toks jau blogas tas mūsų amžius man atrodo 😉 Tiesiog labai sugreitėjęs tempas ir žmonės dažnai nebespėja pabūti tyloje ir ją išgirsti 🙂 Nebespėja giliau pamąstyti. Bet dažnas paskui “gauna per galvą” ir laiko atsiranda. Toks jau tas gyvenimas. Visai neblogas, sakyčiau ☺ Tam ir skirtas- mokytis ☺
Rasa, 2017-01-31 09:56:34
Giedriui: ☺ Kadangi neturiu kaip kitur tau parašyti, rašau čia asmeniškai tau ☺ Jei kada turėsi laiko, pažiūrėk apie Ščetinino mokyklą. Kad ir tai- https://www.youtube.com/watch?v=yIFE5IdvF68
Kur vaikai išties moko ir mokosi, kuria, patys stato savo mokyklą, kur ne “ruošiasi gyvenimui”, o iki galo išgyvena kiekvieną akimirką. Pilnatvėje ☺ Va tokių mokyklų norėtųsi daug ☺ Iš kurios kai kurie trylikos jau išeina studijuoti į universitetus.
Giedrius, 2017-01-31 12:41:49
Rasai: Na, ir kodėl gi turėčiau įsižeisti? Juk ne aš tą monografiją rašiau 🙂 ir netgi jos neskaičiau :)) Nežinau kol kas ar verta užteršti smegenis intelektiniais išvedžiojimais. Išmintis ateina ne per monografijų skaitymą, ne per protą ir ne per intelekto vystymą. Ji yra pas Dievą ir visada ateina tik per širdį. Kai širdys uždaromos Dievui, išmintis taip pat lieka už durų. Kaip tame pasakyme: Išmintis ateina kartu su amžiumi, bet kartais amžius ateina… vienas :)))
Aš tiesiog toje konferencijoje išgirdau įvardinimą to, kad toliau taip tęstis nebegali, kad reikalingas dvasingumas kaipo toks. Na, bent jau tiek! Ir džiaugiuosi dėl to ir dėl tų žmonių. Visada reikia ir būtinai reikia mokėti pasidžiaugti kitų pasiekimais. Gali gyvenime iš viso nieko daugiau nedaryti, tik džiaugtis kitų pasiekimais, ir pasieksi daugiau nuopelnų dvasingumo srityje, nei jeigu visą savo laiką skirtum kovai su savo netobulumais.
Ačiū už nuorodą. Žinau Ščetinino mokyklą. Yra labai gerų pedagogikos pavyzdžių. Yra Montessori sistema. Tik ne visos Montesori mokyklos taiko išties Montessori sistemą. Paradoksas 🙂
Bet norint pradėti keisti, reikia pradžioje, kad ateitų suvokimas, jog reikia keisti ir į kurią pusę keisti. Dar ten nuskambėjo viena teisinga mintis. Jog palopymais ir atskirais patvarkymais nieko nepadarysim. Reikalinga rekonstrukcija… arba viską palikti savieigai, kaip yra dabar.
O dėl šio Tamsos amžiaus, juk nesakiau, kad jis blogas 🙂 Tiesiog tamsu. Argi galima sakyti, kad naktis yra bloga? Už tai žvaigždės matosi ir kuo tamsiau, tuo jos ryškiau šviečia. O didžiausia tamsa būna prieš Aušrą… Taip, kad mūsų laukia nuostabūs laikai – mūsų visų naujos sąmonės aušra…
Tik kai kurias neišmoktas pamokas dar reikia išmokti. Labai dėkoju už taiklius pastebėjimus :)))))))
Giedrius, 2017-02-01 00:56:21
Apie dvasinį auklėjimą pagal senovės Vedų kultūros tradicijas (iš knygos “Lahiri Mahasaya – krija jogos kelrodė žvaigždė”).
Pagrindinė vidinio mokymo vedų kultūroje esmė ir tikslas – nutraukti proto veiklą ir pasiekti savo aš nebuvimo Sąmonės būseną. Tai yra tiesus kelias į aukščiausią Tiesą.
Senovėje aštuonerių metų berniukai būdavo išsiunčiami į Brachmačarjų ašramus (vienuolynus arba vienuolių atsiskyrėlių buveines). Sekančių 17 metų laikotarpiu vaikams ir tėvams nebuvo leidžiama matytis. Mokytojai buvo jogai, kurie mokė sanksrito kalbos, gramatikos ir rašybos. Mokiniai ir mokytojai kartu medituodavo, siekdami “išjungti” protą ir pasiekti nuasmenintą Sąmonės būvį.
Suėjus 25 metams jie grįždavo į tėvų namus, kad sukurtų šeimas dvasinės savivokos pagrindu.
Gyvenimas buvo skirstomas į 4 dalis: pirmi 25 metai – dvasinis išsilavinimas; sekantys 25 metai – dvasinis šeimos gyvenimas; treti 25 metai – ramybės periodas, pasitraukimas į miškus ir buvimas vienumoje; ketvirti 25 metai – savo gerovės atsisakymo – askezės metai, savo Ego sunaikinimas kai pasiekiama Vienybė su savo aukščiausiąja Aš dalele.
Buvo laikoma labai svarbiu išlikti skaistiems, išsaugoti seksualinę energiją, nukreipiant ją dvasiniam tobulėjimui. Kitaip labai sunku nuraminti savo nekontroliuojamą protą, kuris koncentruojasi į išorinį pasaulį. Todėl berniukai nuo 8 iki 25 metų praleisdavo vienuolynuose, kad niekas netrukdytų jų vidiniam išsilavinimui.
Nėštumo metu žmona turėdavo skaityti dvasines knygas ir klausytis dvasinių pasakojimų iš Ramajanų ir Mahabharatos epų. Šias knygas skaitydavo vyras naktimis arba anyta dieną. Galima žiūrėti dvasinius filmus. Jai buvo atiduodamas geriausias maistas. Vyro pareiga išlaikyti šeimą. Taip buvo sudaromos sąlygos susilaukti tiek dvasingo vaiko, kiek tik tai įmanoma…
Jaunavedžiai miega kartu kol gimsta pirmas vaikas, po to jie miega atskirai. Žmona miega atskirame kambaryje su vaiku iki jam sueis 4-5 metai.
Kai nutariama susilaukti vaiko, vyras ir žmona atlieka šią religinę pareigą naktį šventose knygose nustatytu laiku.
Tik nuo moters priklausė taikios atmosferos šeimoje, o kartu ir visoje visuomenėje sukūrimas…
Taigi, kas pasirengęs vidiniam išsilavinimui ir dvasiniam augimui ? :)))
Rasa, 2017-02-01 11:36:51
Giedriui: ☺ Naaaaaaaaa… Kai pagalvoju… Kadangi mano šeimos gyvenimas pasibaigė truputį anksčiau nei po 25 metų (niekaip neišvėriau dar tų dviejų, tik 23 ar 24 :))), tai vadinasi belieka atsidusti ir persikelti truputį anksčiau laiko į tą ramybę- mišką ir vienatvę… Na, viena tai esu ir esu tuo patenkinta, o su miškais tai sunkesnis reikalas 🙂
Ar čia tik vyrams taikoma? ☺ Nes moteriai vienai miške tai baisoka gal 🙂
O šiaip tai vedose daug išties nuostabių ir įdomių dalykų yra 🙂 Ačiū už pasidalinimą va tokiais 🙂
Giedrius, 2017-02-01 13:45:14
Taip rašoma apie brahmanų ugdymo tradicijas. Tai aukščiausia socialinė grupė ir kasta Indijoje, griežtai prisilaikanti Vedų tradicijų (na bent jau anksčiau taip buvo:). Tai šventikų kasta, kurios pareiga palaikyti tradicijas ir religinį kultą. Kitais žodžiais tariant, – tas kuris pažino Brahmą, Aukščiausiąjį Aš, tas yra brahmanas. Tai – žmogus, kuris nuolatos yra Dievuje, vienybės būsenoje su savo Aukščiausiąja Aš dalimi.
Deja, rašoma tik apie berniukus ir vyrus 🙁 Tačiau jie gali turėti žmonas. Berniukams (būsimiems brahmanams) nuo 8 iki 12 metų būdavo dovanomaja šventoji gija. Ji tarnauja berniukui kaip apsauga, taip pat, kaip ankstyvos vedybos – mergaitei. Kai žmona pasiekia psichinę brandą, ji gali prisijungti prie savo vyro ir, tokiu būdu, ji negali prarasti skaistybės arba tapti nešvari dvasiniam gyvenimui. Kol vyras ir žmona susiję savo jausmais ir mintimis, jie kartu turi atlikti ritualus.
Vedybų tikslas – susilaukti dvasinio sūnaus ir anūko. Tik tada senelis ir senelė gali pereiti į trečią etapą – išeiti į miškus, nes tada jie jau gali perduoti vadovavimą šeimai savo sūnui.
Jaunos našlės antrą kartą neišteka, nes laikoma, jog pakartotinės vedybos gali apsunkinti jų sekantį gyvenimą ir tuomet joms teks mokėti Karmines skolas ir taisyti santykius, užsimezgusius praeitame gyvenime.
Šiuolaikinė Indijos vyriausybė jau yra įteisinusi pakartotines vedybas.
Kad gimtų berniukas, žmona turėdavo sekti savo menstruacinį ciklą. Kai jis pasibaigia, pora susilaiko nuo artumo dar 5-6 dienas. Po to vyras ir žmona kartu vakarieniauja 8 valandą vakaro. Į lovą abu eina apie 10 val vakaro ar pusvalandžiu vėliau. Pamiegoję 4-4,5 valandos (maždaug iki 3 ryto) jie turi pradėti savo religinę prievolę. Tuo metu jie turi prisipildyti vibracijomis, jog atlieka Dievišką pareigą ir Dieviško kūrimo aktą. Jie neturi atsiduoti tik emocinėms ir jausminėms vibracijoms.
Lyginėmis moteriško ciklo dienomis tampa aktyvus kanalas Gauri ir tuomet jiems gimsta berniukas. Jeigu jie suklydo ir pasirinko nelyginę dieną, tuomet aktyvus kanalas Čandramoši ir gims mergaitė.
Taip galima pamėginti Lietuvoje pasiekti, kad gimstančių berniukų ir mergaičių skaičius išsilygintų :))
Random, 2017-02-01 15:30:41
Giedriau, pasakas rašot.
petras, 2017-02-01 15:41:22
Giedriau, tai kad natūraliai gimsta panašiai berniukų ir mergaičių. gamta sutvarko šituos reikalus ir be vedų.
Giedrius, 2017-02-01 16:27:06
Taigi aš ir sakau, kad Tamsoj gyvenam. Elementarių dalykų nebežinom :), o galvojam, kad esame kažin kur labai toli pažengę. Nuolat kalbam apie netobulas žmonių sugalvotas taisykles bei įstatymus ir visiškai užmiršom tobulus Gamtos Dėsnius bei Įstatymus.