Ko gero, esu vienas iš pirmųjų paskelbiantis, kad prie KTU Chemijos fakulteto atidengtas saulės laikrodis. Pažvelkite į jį dar uždengtą:
Tokių akcentų mėgėjai jau yra sukūrę salės laikrodį ant buvusio KPI “Skaičiavimo centro” pastato sienos:
Gražus priminimas visiems, kad laikas bėga (Tempus fugit)…
Bet tema ne apie tai. Štai nuotrauka, kuri, pasirodo, jau yra istorinė: toje vietoje, kur Mildutė, jau stovi V. Kudirkos skulptūra (tiesa, dar neatidengta…):
O aš, neišmanėlis, tada su Mildute būdamas maniau, kad ženklas Vincui Kudirkai, ženklas Lietuvos himnui jau baigtas… Pasakykite man, ką prie buvusio ŽENKLO prideda šamanistinis reliktas – žmogaus skulptūra? Koks man skirtumas, kaip ATRODĖ Vincas Kudirka? Ar būtent tuo, kaip ATRODĖ, domėsis užsienio turistai?
Pasmerkite mane, bet negaliu suprasti, kodėl vis dar statomos žmonių skulptūros? Kam reikėjo Nidoje “pasodinti” Vytautą Kernagį? Pasikeis žmonių karta, ir niekas nebesupras, kodėl čia tas paminklas. Juk buvo ir iškilesnių asmenybių, tiesa? Kas būtų, jei joms visoms visur pristatytume skulptūrų? Kapinės… Kapinėse nejauku.
O va saulės laikrodžiai, meninės skulptūros sudomina žmones visose šalyse. Vien skulptūros pasakoms “Bremeno muzikantai”, “Undinėlė” priminti tapo miestų įvaizdžio dalimi, garsenybėmis. Mūsų “Eglė – žalčių karalienė” Palangoje yra ir minties, ir kūrybos šedevras, o “antkapiniai” paminklai nedomina ne tik manęs…
Atsakymai
Darth Vader, 2009-06-25 16:01:23
Kodėl statomos skulptūros? Nes jos monumentalios. Jos šimtmečiams dramatiškai įamžina didžias asmenybes. Pažiūrėkite į Jeanne d’Arc paminklą Paryžiuje. Ne kapinių tai paminklas – paminklas amžinam heroizmui ir meilei. Karlovy Varuose stovi paminklas-fontanas Tomašui Garigui Masarykui, čekų valstybės tėvui. Pilna visur to Masaryko, tačiau tai turi liudyti kiekvienam čekui – štai žmogus, kuris prikėlė tautą ir atkūrė valstybę. Taip ir Kernagis: praeis keli šimtai metų, o skulptūra liudys, kad buvo toksai, visi žiūrės ir matys, sakydami – štai taip atrodė mūsų Maestro. Ir su Kudirka tas pats – stovi paprastas žmogelis, žiūri į amžinai skubančią gatvę – ir tarsi ragina sustoti, pagalvoti.
Paminklas – visada didingas, jis turi tapti svarbiu istorijos liudininku. Ženklai – gražu, bet čia jau “rangu žemiau”.
Reikalingi ir tie, ir anie.
Burgis, 2009-06-25 18:17:29
Darth: gerbiu Jūsų nuomonę, bet nesutinku su ja. Stovėjau prie paminklo Žanai d’Ark ir įdomu buvo tik tiek, kiek tas paminklas meniškas, o ne kaip atrodė Žana. Be to, buvo įdomu, ką įamžina prancūzai: Žanos didvyriškumą ar sudeginimo gėdą?
Apie V. Kernagį po 50 metų niekas nesakys “Maestro”… Kaip lengvai mes gaminame “maestrus”. Atrodo, kad su savo plebėjišku išprusimu mes tik “šou” versle įžiūrime “maestrus”. O ką darysime su Maestro V. Noreika, E. Kaniava, V.Daunoru, G.Rinkevičiumi, S.Sondeckiu, Urmana ir t.t.?
Tadas, 2009-06-25 21:38:02
Nezinau kas tas daunoras, bet nelabai ir idomu. Taciau, berods, Kernagi nuo visu situ atlikejo talentu turetoju skiria sioks toks sugebejimas kurti mena, kuri cia taip akcentuojat. Nekalbu apie show, nes ir paminklas ne mikrofona apsikabines.
sonata, 2009-06-25 22:35:53
Tadui: na vėl kišu sao trigrašį- Jūs tik iš smalsumo susiraskit http://www.youtube.com/watch?v=5GjgrW0Bs5E ir pajusit Daunoro balso jėgą. Negi negražu?
Burgis, 2009-06-25 22:42:30
Tadui: nepykite; suprantu, kad mes skirtingų kartų ir nesutarsime, bet ar nebūtų geriau visai atsisakyti to buldozerinio aktyvumo ką nors garbinti? Na, bent jau palaukti 30-50 metų, kol laikas išryškins, kas yra kas.
possiblymaybe, 2009-06-26 11:07:55
tame V.Kernagio “Maestro” buvo nemažai humoro ir (savi)ironijos. V.Kernagis buvo ne tik talentingas savo žanro atlikėjas, kokių daug (tas pas Noreika ir t.t.), tai buvo ne žmogus, o reiškinys:), kartos simbolis, dvasia. Man netrukdo atminimo ženklai, o kažką gal paskatina pasidomėti. Man irgi labiau patinka simbolis, o ne realija, bet visokių juk reikia (pagal seną, gerą rusišką posakį apie skonį ir draugus 🙂
Dėl Kudirkos irgi nustebau, maniau, kad buvo jau baigta kompozicija.
Martyna, 2009-06-27 16:40:44
Įdomus tas laikrodis.