Keista analogija

Šiandien savo jauniesiems gimnazistams šiek tiek papasakojau apie tai, kaip mano studentų būrys 1973 metų vasarą statė Gagarino miestą. Visų respublikų būriai statė!

Papasakojau apie tai, kaip mane barė Jurijus Nikolajevičius Rebrikas, vyriausias visų būrių vadas, už tai, kad į studentišką valgyklą ateinu su šortais. Nepoloženo, zdesj vsesojuznaja strojka!

Kitą kartą barė už tai, kad į štabo posėdžius, kurie vykdavo kasdien, ateinu su šlepetėmis. Tiesiog per kiemą pereinu ir ateinu…

Trečią kartą barė už tai, kam išsinuomuotu dviračiu važinėju. Tu gi būrio vadas! O man taip patogu buvo važiuoti iki skirtingose vietose dirbusių brigadų…

Baisiausiai barė už tai, kad mūsų būrio SSB (studentų statybinių būrių) senbuviai krikštijo naujokus užsimaukšlinę kepures, panašias į budelių, gal Ku-kluks-klano narių, o mes tų krikštynų nuotraukas viešai paskelbėme…

***

Kas nuo tų laikų pasikeitė? Tik ideologija! Šiandien sužinojau, kad tokie patys bukagalviai kaip Jurijus rengia šešias valandas trunkančius egzaminus kandidatuojantiems į gimnazijos direktoriaus vietą. Egzaminas direktoriui! Kažkas suteikia sau dievišką teisę taip tyčiotis iš žmonių, kurie tikriausiai yra šimtą kartų garbingesni, protingesni, labiau išprusę už tuos egzamino rengėjus. Nes gi joks proto ir garbės turintis žmogus tokio egzamino nerengtų už jokius pinigus!

***

Mokykitės, mano jaunieji draugai, mokykitės!

Atsakymai

Burgis, 2014-12-02 15:40:40

Pasibaisėkite…

aina na, 2014-12-02 16:06:29

Kas ieina i ta “Jurijaus” komisija?

Burgis, 2014-12-02 16:10:54

aina…: nežinau ir žinoti nenoriu! Aš jai – jau nepasiekiamas! Koks džiaugsmas!

MK, 2014-12-02 16:50:19

Šiais laikais visokie nevispročiai tampa profesoriais, užima vadovaujančias pareigas fakultete ar visame universitete ir pradeda daryti nesąmones. Patys mokslinės veiklos nevykdo, nieko doro neparašo ir, atrodo, kad kitiems taip pat trukdo tai daryti. Siunčia visokias anketas ir lenteles, reikalaudami jas pildyti.

MK, 2014-12-02 16:58:10

Jūs bent tas nesąmoningas formas ir lenteles sumaketuokit normaliai, kad žmonėms būtų patogu jas pildyti.

***

Kodėl tiek daug beraščių universitetuose?

Giedrius, 2014-12-02 17:03:23

Koks niekšingas ir smukęs pasaulis. Dangstosi testais ir egzaminais, kad tik nepasimatytų jų pačių skylių. Ką ten slepia, aišku – savo pačių bėdą. Ir labai stengiasi, ir labai reikia, išlikti oriems. Tegu kad ir kitų sąskaita. Kažką slepia labai žmogiška ir nelabai gražaus. Mums jau nepasiekiamas gėris…

qwerty, 2014-12-02 17:57:13

Juokinga, tačiau Burgis pats įkūrė tą įstaigą. Savo aktyvia, kasdiene veiklą ją tokią padarė. Ar tai nieko neverta? Ar tai nesuteikia jam pilnos teisės elgtis taip, kaip jis elgiasi (sutinku, kiek juokingai, tipo įsižeidusiai kažko)? Ir kas toks jūs tai mokyklai, kad turėti teisę reikšti tokią kraštutinai ironišką nuomonę apie direktoriaus paskutinio laikotarpio elgesį?

Giedrius, 2014-12-03 01:04:49

Man bent jau ta gimnazija nieko nereiškia… Aš esu šios svetainės pakeleivis ir mielai penktą pavarą perjungčiau į atbulinę. Gali mušti visus greičio rekordus, bet tos kaukės vis tiek ilgai nesilaiko, matai kad už visko stovi tokie pat žmonės, kuriems galima atleisti, jeigu to reikia, ir pan.. Įmantrios kalbos, viešosios erdvės, švietimas, visa tai nesąmonės.

qwerty, 2014-12-03 02:15:38

Tai ir net nežinau kur ta gimnazija yra, o šitą tinklapį ir tinklaraštininką žinau.

Saulius, 2014-12-03 10:53:40

Išmintingi vadovai renkasi tokius pat ar dar protingesnius už save pavaldinius, kvaili – tik kvailesnius ir bukesnius. Viešuose pasisakymuose rektorius jau parodė savo vertybes ir požiūrį į jas. Tad tikėtis didelės išminties šiame konkurse neverta.

Iš kitos pusės, ar, priimant į privatų verslą, kandidatai į vadovaujančias roles turi laikyti kažkokius egzaminus? Verslas renkasi geriausius, ir juos parinkti gali ne kažkokias egzaminais, o tik tiesiogiai diskutuodamas. Egzaminu geriausiu atveju nemąstantį robotuką gali išsirinkti.

skaitovas, 2014-12-03 11:28:59

Po sakinio “kad tokie patys bukagalviai kaip Jurijus rengia šešias valandas trunkančius egzaminus kandidatuojantiems į gimnazijos direktoriaus vietą” paskutiniai mano pagarbos likučiai Jums išnyko.

Žmogus, nieko nežinodamas apie reiškinį, procesą ir sugebantis taip švaistytis epitetais, vertas tik … Kaip ten vaikai sako: “Kas ant kito sako, tas ant savęs pasisako!”

Kad Jūs neteisus, galiu pateikti keletą argumentų. pirma, ne šešias valandas, o aštuonias. Antra, pats išbandžiau savo kailiu, ir patyriau tam tikrą malonumą. Nors ir netapau direktoriumi, bet pajutau savo vertę. Trečia, netapau direktoriumi todėl, kad jau tiesioginiame konkurso etape, savivaldybės atstovai į direktores prastūmė sau reikalingą bendrapartietę, kurios vertinimai buvo oi kaip žemesni, nei mano. Ir pagalvokit, nebūtų to vertinimo, Baršauskas pasodintų į Jūsų vietą tą, kas jam atrodytų reikalingas. Bet gal ir Jums to reikia?

skaitovas, 2014-12-03 11:31:00

aina na: į Burgio minimą komisiją įeina tik personalo atrankos specialistai. Lygiai kaip ir į verslą einančius atrinkinėja, tik pagal kitokią, švietimui pritaikytą metodiką.

Burgis, 2014-12-03 11:41:48

skaitovui: na, nebeturėdamas nė kruopelės Jūsų pagarbos man, galėčiau ir neatsakinėti ar net ištrinti Jūsų komentarus, bet, turėdamas dar truputį pagarbos sau, atsakysiu…

*

Jūs pats ir atsakėte: joks egzaminas nepadėjo, „prastūmė“ tą, kurią norėjo. Ar aš noriu, kad ką nors „prastumtų“? Tikrai ne! Iš devyniolikos kandidatų spėju, kad viena yra ta, kuri buvo pas mane atėjusi. Bet aš tik spėju.

*

Svarbiausia, kas verčia mane rašyti tokius griežtus tekstus, yra tai, kad valstybė baigia pražūti nuo tokių atrankų! Ištaškyta daugybė pinigų, sugaišta tiek laiko, kad būtų galima „nuo nulio“ parengti tinkamą kandidatą, o skaidrumo nebuvo, nėra ir nebus! Labiausiai pažangai trukdo tokie kaip Jūs, kurie mėgaujasi tokiomis procedūromis, vietoj to, kad dirbtų darbą, studijuotų!

*

Užjaučiu Jus, jei tik tokiuose egzaminuose pajuntate savo vertę…

skaitovas, 2014-12-03 12:03:52

Man užuojautos nereikia. Jūs jau tikrai pasiklystate tarp savų minčių, nes jei žmogus nori pasitikrinti savo gebėjimus, tai jis tuo pačiu ir pastudijuoja. Todėl ne šiaip gaišau laiką, bet tikrai PASIMOKIAU. Ir iš tų pačių vertintojų profesionalų gavau vertingų rekomendacijų.

O skaidrumo kaip tik nenori tie visagaliai, kuriems ši pirminė atranka”gadina biznį” – gali netyčia pasirodyti, kad trokštamas kandidatas (bičiulis, bendramokslis, bendrapartietis, šuns draugės šeimininkas…) neturi elementariausio suopročio apie vadybą, apie ugdymą gimnazijoje.

* * * *

Šiaip, man jau Jūsų gaila. Pyktis Jumyse liejasi per kraštus. Bet užuojautos Jums nesiūlau.

* * * * *

Dabar jau galite ir trinti 🙂

Burgis, 2014-12-03 12:50:02

skaitovui: Kaip ten vaikai sako: „Kas ant kito sako, tas ant savęs pasisako!“

***

Paskaitykite savo komentarus ir suprasite, kieno pyktis liejasi per kraštus…

*

O po to aplankykite KTU gimnazijos 4c ir 3a klases (šiandien jose turėjau po pamoką…) ir paklauskite, ar aš buvau piktas…

***

O dabar aš Jums padėsiu nurimti -trinsiu Jūsų komentarus.

Artūras Račas, 2014-12-03 13:01:43

Taip jau yra – kuo žmogus iškilesnis, tuo daugiau atmatų aplink jį kaupiasi. Kol galų gale pasijunti besėdįs ant tikro atmatų kalno.

Tai ir yra tikroji Žmogaus Didybė, kai aplink vien atmatų okeanas kiek užmatai.

Saulius, 2014-12-03 13:26:45

Norėčiau pamatyti, kaip egzaminą laiko pretendentas į kokios nors tarptautinės korporacijos vadovo vietą. Būtent egzaminą. O visokie konkursai, formalios atrankos, egzaminai, ribojimai dažnai ir yra tam, kad išsirinktum ne geriausią, o sau patogiausią.

qwerty, 2014-12-03 18:55:39

Keista, tačiau visai neturiu kas yra geriau kokiam CEO parinkti-egzamino ar kitu būdu.Ar aš vienas čia toks?

NiekurNeiva, 2014-12-03 20:13:11

Man egzaminas užimti pirmo asmens pareigas yra kažkas nenormalaus, neįprasta. Sutikime, egzaminas tai ne viešas ar uždaras konkursas. Paprastai pakanka 2-3 pokalbių, max 0.5-1 val., praverčia ir Vitamine «Bekanntschaft»… Tarkim per savo 35 metų darbo stažą pirmus 10 metų kažkas mane pasirinkdavo, kitus 25 metus jau aš rinkdavausi kitus ar tai dėl užimamų aukštesnių pareigų, ar dėl kažkokio esamo/buvusio mano kaip savininko statuso. Nei man kas egzaminus rengė, nei aš pats vadovaujantiems darbuotojams (neduok diev pirmiems asmenims ar vyriausiems specialistams) egzaminus organizavau. Egzaminai tinka greičiau žemiausio lygio siauro profesinio pobūdžio pareigoms užimti (kad nepasamdyti visiško neišmanėlio, bet pagal dabartinį DK veikia išbandymo laikotarpis), o vadovams vertinti neišvengiamas subjektyvumas – nes labai svarbu neprašauti dėl kandidato VERTYBINIŲ nuostatų. (Svarbu reputaciniai dalykai, pasiekimai – labai svarbu, bet ne pirmoje eilėje, nes tokiu atveju niekada jauno žmogaus nepasamdysi). Ypatingai svarbūs vertybiniai dalykai, jei tikiesi, kad kandidatas dirbs ne vienerius metus. Be to, gal kam ir keista, bet svarbiau ne tai, kad vadovas nedarytų klaidų, o tai, o kaip jis į jas sureaguoja. Tuom ir skiriasi privatus ir valdiški sektoriai…

sonata, 2014-12-03 20:24:41

NiekurNeiva: sutinku dėl viešojo sektoriaus. Man kažkada dar siųsdavo įvertinti darbuotoją prieš priimant į darbą mano padalinyje. Po daugelio nesutarimų su aukštesniais ir pagal nutylėjimą – protingesniais, jau nebesiunčia. Nes: ” reikia įdarbinti”. Daugeliui tokių “vardas – Reikia, pavardė -Įdarbinti” kiemo šluot nepatikėčiau. Bet… reikia įdarbinti.

qwerty, 2014-12-03 20:29:06

Niekuneiva, pagal DK bandomasis laikotarpis nėra privalomas. Susitarimo reikalas. O priimtiems pagal konkursus, egzaminus, atrankas, rinkimus, etc., iš viso yra draudžiamas.

prabegom, 2014-12-03 21:04:30

Man taip keista, kad yra net 19 kandidatų. Ką, ta vieta medum patepta ar ką? Kiba lengva šitokį laivą vairuot visai be finansinės išteklių ir visokiais ministerijos reguliavimais surištom rankom ir kojom?

O įdomu, ar p. Misiūnui irgi rengė aštuonių val. egzaminą užimti Lietuvos energijos generalinio postą?

Nors, iš kitos pusės, KTUG nacionalinis turtas, ir vaikai daug vertingesni už 100 Lietuvos energijų… Tai gal ir reikia kažkaip egzaminuot? 🙂

qwerty, 2014-12-03 21:15:23

Tikrai visai nesidomiu švietimu.Mokyklomis, etc. Turiu kitų interesų. Ir dabar paklausiu iš bendrų pozicijų.Ar asmuo 25 metus vadovavęs įstaigai, jo patirtis, nuomonė nieko nereiškia, kad nesudaryti sąlygų jam dalyvauti nominantų atrankome? Nieko nesuprantu.

prabegom, 2014-12-03 21:31:22

Qwerty: tai jau klausimas tam, kuris vykdo atranka…

Kęstutis, 2014-12-03 22:30:37

Pats laikas sugeneruoti visa straipsnių ciklą: „Prieš metus Bugis pakeitė Baršauską“, „…Kupčinską“, „…Pavalkį“. Gal net galima rizikuoti tai padaryti komentatorių pagalba? Būtų labai įdomu pamatyti ir proksinės antimaterijos kiekį. Tik dabartinėmis sąlygomis bus gana sunku ką nors suvilioti, iš esmės reikia kurti visiškai piratinę žiniasklaidą.