Klausk! Liepa…

Birželio „Klausk“ nelabai pavyko… Gal liepos mėnesį klausimų bus daugiau? Pabandom… Klauskite!

Atsakymai

Burgis, 2012-07-02 09:30:27

Reikia?…

Moteris, 2012-07-02 11:16:47

Ką daryti, jei jautiesi beviltiškai pavargus? Žiūri į gėles, o jos žydi, bet tarsi ne tau… Ir atostogos praėjo nedavę poilsio…

Burgis, 2012-07-02 11:46:51

Moteriai: stiprybė yra mumyse! Kai fizinės ir/arba dvasinės jėgos išsenka, mes turime ieškoti ko nors sau. Būtent sau! Kiekvienam receptas – skirtingas. Tik pažindamas save gali pasakyti, suprasti, kas vėl privers veikti visus variklius, kas vėl grąžins gyvenimo džiaugsmą ir greitį. Pakalbėkite su savimi ir padovanokite sau…

Viltė, 2012-07-02 12:05:13

Atostoginis klausimas 🙂

Kelionė po Čekija automobiliu. Gal esate buvę. Renku patarimus, ką būtų verta pamatyti. Ketinam aplenkti Praha ir važiuoti per mažesnius miestelius, apžiūrint urvus, pilis.

Moteris, 2012-07-02 12:11:41

Teoriškai jūs teisus, o praktiškai- visi mes kalbamės su savimi. O jei pasikalbėjus išgirsti, kad teoriškai tu turi pakankamai, o praktiškai nieko neturi? Jei protu supranti, o emocijomis ne? Ir viskas atrodo atlikta, o nieko naujo imtis nebenori, nėra prasmės. Tiesiog nėra pramės… Suprantu, kad prasmė ir yra- gyventi, juk taip ir Remarkas sakė- “Gyvenimą reikia gyventi…” Jūs tai cituojat kartais. Kalbėti galima daug ką, gyventi kartais be galo sunku. Ir mylėti save sunku. Net jei supa pakankamai mane mylintys. Ir norėti ko nors sau sunku, nes kai ko gauti negali (frustracija?) o ką gali, to nenori… 🙂 Toks jau tas gyvenimas. Kartais absurdiškas.

Burgis, 2012-07-02 12:23:39

Viltei: ne, Čekijoje nesu buvęs, tik Slovakijoje…

Moteriai: aš turiu savo metodą, pavadinčiau jį forsažu: reikia bent dienai radikaliai pakeisti aprangą, vietą, maistą, užsiėmimus ir kt., ir kt. Be to, reikia padaryti, kad tomis forsažo dienomis būtų visko daug: atstumų, prakaito, žmonių, garsų ir pan., ir pan.

Dar man padeda intensyvus galvojimas apie tai, kas geriausia: apie vaikus, anūkėlius, apie esminius pasitenkinimo momentus, apie gėrį pasaulyje ir pan.

petras, 2012-07-02 12:42:18

Vilte, kada važiuojat ?

P., 2012-07-02 13:28:04

Kaip padeti paaugliui perprasti lotynu kalbos gramatika? Apskritai, kaip padeti mokytis sunui/dukrai dalyko, kurio pats nemoki, neismanai? O ir individualiai mokytojo pasamdyti negali? Juk suprantu, kad nemoksiskas mokymas gali pridaryti daug zalos. Gal pabandyti toki metoda: “paaiskink man, profanui, kad ir as suprasciau”?

(Per vasara mokinys turi patobulint vertimo igudzius)

Burgis, 2012-07-02 14:58:28

P.: taikau du būdus: rasti daugiau laiko ir rasti geresnių šaltinių. Lotynų kalbos nesimokiau, bet esu girdėjęs, kad ją reikia kalti, kalti, kalti… Na, ir šaltiniai (knygos, konspektai, žiniatinklis, garso bei vaizdo įrašai…) yra aukso vertės. Radus gerą knygą, galima sutaupyti daug laiko. Žinoma, sparčiausiai mokomės „žmogus-žmogus“ sistemoje, bet reikia pinigų…

Lina, 2012-07-02 15:18:34

Čekijoje būtinai aplankykite Olomouc (katedra, miesto aikštė, įspūdingi universiteto pastatai, pati skaniausia virtuvė visoje Čekijoje ir nuostabūs žmonės), Kutna Hora (čia viena iš bažnyčių pastatyta iš žmonių kaulų – puiki istorija), Pardubice (neseniai rekonstruota pilis), Terezín (Nacių koncentracijos stovykla – jeigu įdomūs tokie dalykai :)).

Gintare, 2012-07-02 15:53:30

Išdrįsiu paklausti: sprendžiam dilemą – vaikui mokslus (gimnaziją) pabaigti Lietuvoje ar išleisti mokytis į užsienį. Dėl studijų universitete abejonių neturim, bet va dėl mokyklos – vis bandom sudėlioti argumentus “už” ir “prieš”. Būtų labai įdomu išgirsti Jūsų nuomonę

Burgis, 2012-07-02 16:13:11

Gintarei: gimnaziją reikia baigti Lietuvoje! Argumentų turiu daug, bet nedėstysiu, tiesiog patikėkite…

Gintare, 2012-07-02 16:28:38

Ačiū! Tikrai patikėsiu:) . Nes ir pačios argmentai dėliojasi labiau už gimnaziją Lietuvoje. Dabar pagrindinė užduotis – įtikinti vaiką, nes noras mokytis ne Lietuvoje – begalinis. Reiks pasitelkti visą išmonę, kad atkalbėjus nuo mokslo svetur dar liktų pakankamai motyvacijos mokslams čia. Paauglystė, žinia, kartais kategoriška:)

Filo, 2012-07-02 16:50:09

Moteriai siūlyčiau dažniau prisiminti žodžius: “žmogus gyvas ne vien duona.”

Nes iš simptomų panašu, kad ilgą laiką darėt tik tai, kas privalu, ir visai nedarėt to, kas malonu dūšiai. Nedavėt peno sielai. Užtai ji dabar liūdna ir sudžiūvus.

Tikrai vertėtų pabūt gamtoj daugiau, taip pat duot streso organizmui (kaip p.Burgis ir siūlo).

Dar siūlyčiau užsiiminti kūryba, rankdarbiais, susigalvot tokį projektą, kur rezultatas matytųsi ir džiugintų (kasdieniai buities darbai prie to nesiskaito).

Tuo pačiu reiktų išvalyti save nuo visokio informacinio šlamšto: liautis sekus pseudonaujienas, mažiau žiūrėti televizoriaus, mažiau skaityti niekalų, mažiau murkdytis po profesinius popierizmus. Tos “žinios” ir “romanai” visokios instrukcijos nepamaitina, o tik tuščiai apkrauna smegenis. Dažnai dar ir užgauna širdį. Verčiau paklausyt kokybiškos muzikos, pažiūrėkit šviesių draugiškų paveikslų, įkvepiančių filmų.

Reiktų vengti kontaktų su piktais, tuščiais, liūdnais žmonėmis, kurie pasaulį mato kaip per aprūkusį stiklą. Pasiieškokit su kuo nuoširdžiai pabendravus nekasdieniškomis temomis — užsirašykite į kokią sveikuolių stovyklą ar pan. Neturėkit iliuzijų, kad viską pakeistų brangi kelionė ar prašmatnus kurortas, ar kokia madinga kūno procedūra.

Geriau pasistenkit pabūt su jaunimu daugiau, su vaikais, sąmoningai įsileiskit į save jų skleidžiamą klegesį, džiugesį, optimizmą…

Žodžiu, niekas neprarasta, tik palinkėsiu atsakingiau elgtis su savo dėmesiu. Nes ką į save įsileidžiame, tuo ir tampame.

Sėkmės.

Moteris, 2012-07-02 17:43:07

Ačiū. Nuoširdžiai.

Dominykas, 2012-07-02 19:30:11

Gintarei: siųskit vaiką iš Lietuvos kuo greičiau! Nutraukykit visus jo ryšius čia! Kuo mažiau turės tikrų draugų – tuo daugiau ateity bus pinigųųųųųų!!!:-)

NiekurNeiva, 2012-07-02 19:55:37

Анекдот

Я вижу, что переубедить вас не удается – поэтому сразу перейду к оскорблениям.

Nemandagu, bet … gal priežastis Vyras ?

Rasa, 2012-07-02 20:47:46

😀 NiekurNeiva, o tu- Vyras? 😀

audra, 2012-07-02 21:54:47

Viltei: būtinai aplankykite Čekų rojų.

Mindaugas, 2012-07-02 22:19:02

Kodėl afrikiečiai(didžioji dauguma) prigimtinai groja, klauso hip-hop, ritmišką muziką, bet ne kokį roką, elektroninę muziką? Tai galioja ir labai civilizuotiems afrikiečiams.

Kodėl japonai klauso tokią savotišką muziką?

Kodėl Skandinavai roką, metalą?

Kodėl atsirado toks skirtingas pajutimas muzikai?

sms, 2012-07-02 22:50:09

Gintare, jei dėl studijų abejonių neturite (kaip suprantu ne Lietuvoje), tai baigęs mokyklą irgi ne Lietuvoje (savaime suprantama gerą, o ji kainuoja nepigiai), jis turės gerokai daugiau šansų. Neklausykite mitų apie ypatingai gerą lietuvišką vidurinį išsilavinimą. Tik lietuviai tuo mitu ir tiki.

Vilė, 2012-07-02 23:39:05

Gintare, tą pačią dilemą sprendžiau prieš du metus. Priešinausi, bet nugalėjo…begalinis vaiko noras ir vaiko motyvacija. Jums niekas negali patarti, nes tam, kad patarti, reikia pažinti Jūsų vaiką. Kas geriau jį pažįsta jei ne MAMA. Mano pačios argumentų “prieš” buvo daugiau:) Bet dabar aš matau laimingą vaiką, kuris visapusiškai realizuoja save kaip asmenybė. Nustebau, kiek nemažai vaikų iš LT mokosi UK privačiose mokyklose (boarding schools)…Vien mano vaiko britiškoje mokykloje šeši lietuviai įvairiose klasėse, iš KTU gimnazijos taip pat:) Lietuviškas išsilavinimas tiek pat geras, kiek ir britiškas-viskas priklauso tik nuo vaiko. Bet yra kai kas daugiau nei vien išsilavinimas…

NiekurNeiva, 2012-07-03 08:10:30

Rasa;

Gal kažkam esu (buvau) Vyras, bet «Moteriai», geriausiu atveju, tik vyras. Be to, virtualus…

petras, 2012-07-03 09:05:13

Jei tėvai sprendimus priima už savo beveik suaugusius atžalas, tai kam apskritai domėtis ko jie nori ?

juokinga, 2012-07-03 09:12:42

“Boarding school” buvo ir tarybiniais laikais. Vadinosi internatais.

Rasa, 2012-07-03 09:16:56

NiekurNeiva 🙂 ačiū už atsakymą. Tiesiog buvo smalsu. Nes tu gana teisus. Vakar taip juokingai pagalvojau paskaičius. Taip. Visada kaltas vyras :))))))))) Jei jis yra, tai todėl, kad jis ne toks kokio reik, kad gyventi būtų gera, o jeigu nėra, vis vien kaltas- o kodėl jo nėra tokio, kokio reik? :))))

ema, 2012-07-03 09:39:52

kodėl?

Ice, 2012-07-03 09:47:14

Ar šiemet bus tokios pat paskaitos-pasikalbėjimai-klausinėjimai kaip buvo pernai paskutinę rugpjūčio savaitę?:)

Gintare, 2012-07-03 10:51:39

Dominykai: klausdama tikėjausi svetainės šeimininko nuomonės, bet ačiū ir už jūsiškę:) Ir dar: dabartinė mokyklų sistema (pradinė, pagrindinė, gimnazija) lygiai taip pat sėkmingai trauko ryšius ir mažina draugų skaičių. Tik ar nuo to kur nors daugėja pinigų – dar klausimas:)

SMS, Vilte: ačiū už jūsų nuomones! Dar turim porą mėnesių galutiniam apsisprendimui.

Petrui: jeigu jūsų replika buvo skirta man, norėčiau paprieštarauti – 14 m. paauglio niekaip nedrįsčiau vadinti beveik suaugusiu. Nesakau, kad visus sprendimus palikus tik jam pačiam nueitų klystkeliais, bet kol pats pinigų neuždirba, tuose sprendimuose, kur jie reikalingi, norėtųsi, kad būtų atsižvelgta ir į tėvų nuomonę:)

sms, 2012-07-03 11:24:52

Tikrai Juokinga 🙂 Tada KTUG irgi internatas 🙂

Vilė, 2012-07-03 11:54:32

Gintare, dar parašysiu (gal padės), kad mano vaikas išvyko 13 metų. Man buvo sunkiau nei vaikui. Vyresnieji mano vaikai mokyklas baigė LT, studijuoja taip pat čia. Nes jie patys taip norėjo. Išvyko jauniausias vaikas, kuris laaaabai to troško. Vaikai skirtingi:) Kalbėtis reikia su pačiu vaiku, aš pradėjau nuo sunkumų, kurie lauks išvykus. Vaikas turi būti pasiruošęs jiems. Sunku visur, jei keli sau didelius reikalavimus. Britų švietimo sistemoje yra minusų. Bet…mano vaiko britiškoje mokykloje pedagogai beveik vien burgiai:) Vaikas kitokių jau ir nebeįsivaizduoja…Asmenybės formavimuisi tai nepaprastai daug. Sėkmės.

petras, 2012-07-03 12:54:44

Gintare, aš galvojau, kad vyresnis, liko tik kokie metai du :)) ir ne į temą. apie požiūrį į pinigus. negi būtų geriau, jei 14metis dirbtų vietoj to, kad mokosi ?

Gintare, 2012-07-03 14:36:54

Vilei: dar kartą ačiū. Būtų tikrai įdomu išgirsti tiek apie pliusus, tiek apie minusus, bet nemandagu čia pradėti asmenines diskusijas.

Petrui: aš už tai, kad 14-metis suvoktų pinigų vertę. Tai nereiškia, kad jis turi mesti mokslus ir eiti prie konvejerio (su visa pagarba visų profesijų atstovams). Bet lygiai taip pat nenoriu, kad mano vaikui atrodytų, kad jam užtenka panorėti – ir viską gaus ant lėkštutės. Iki galutinio sprendimo prieisime visa šeima kartu – po tam tikrų patirčių, konsultacijų ir įvertinę savo vaiko norus bei šeimos galimybes. Noriu, kad vaikas jaustųsi lygiateisis priimant labai svarbų šeimos sprendimą ir lygiai taip pat noriu, kad jis suvoktų sprendimo motyvus, jeigu sprendimas nesutaptų su jo norais.

petras, 2012-07-03 15:19:19

Kažkaip nejaukiai pasijutau po tokio gero atsakymo 🙂 geros dienos

Burgis, 2012-07-03 16:15:43

Ice: čia ar kitur?…

Ice, 2012-07-03 19:30:30

Gimnazijoj,direktoriau. Kaip pernai:) Paskutinę savaitė prieš mokslus.

Burgis, 2012-07-03 20:00:47

Ice: gerai, priminkite man įpusėjus rugpjūčiui…

Dominykas, 2012-07-03 20:24:57

O aš tokį štai veik provokuojantį klausimą svetainės šeimininkui sugalvojau: sakykit, p. Burgi, ar egzistuoja kokių nors gyvenimiškų temų, kurių visiškai neišmanote? Jei taip, kas tai būtų? 🙂

abc, 2012-07-03 21:12:58

O mano klausimas labai striukai paprastas – kokį automobilį vairuojate? Kokį norėtumėte turėti? 🙂

Burgis, 2012-07-03 21:54:04

abc: vairuoju „Honda Accord“ ir „Toyota RAV4“. Jau esu čia rašęs, kad mums labiausiai patinka „Toyotos“…

Burgis, 2012-07-03 22:00:40

Dominykui: o, tokių temų yra žymiai daugiau nei tų, kurias išmanau! Nors psichologai rekomenduoja pačiam neatskleisti savo trūkumų, bet keletą paminėsiu, aš jau nebijau: visai nemoku gaminti valgių; visai nemoku gaminti daiktų, jų remontuoti; blogai vairuoju, neturiu „užpakalinio matymo“; neturiu nei balso, nei muzikinės klausos; nieko negaliu nupiešti; bematant susergu jūros liga, mane greitai užsupa; labai blogai prisimenu žmonių vardus, pavardes, po trumpo laiko nepažįstu jų „iš veido“ (yra išimčių!)…

*

Gana! Už tai yra temų, kuriose aš – ekspertas! Pavyzdžiui, meilė…

Rasa, 2012-07-03 22:12:16

😀 Neseniai “užkliuvo už akių” senas O. Lapino pamąstymas. Kadangi p. Burgis ekspertas meilės temoje, kokia jo nuomonė šiuo klausimu? Ar Lapinas teisus? 🙂

Taigi. Lapinas mano:

Pirmas klausimas yra toks: „Kur galima mylėti moteris?“ Jei vyras sako: man reikia pirma susikurti materialinę bazę, įsigyti butą ir mašiną, tik tuomet aš galėsiu mylėti moteris, netikėkime juo. Jis teisinasi, nes nepasitiki savo sugebėjimais mylėti. Teisingas atsakymas: moteris galima mylėti visur.

Antras klausimas yra toks: „Ką reikia daryti, kad moteris suprastų, kad vyras ją myli?“ Jei vyras aiškina: reikia pirkti jai gėles, būtinai reikia mylėtis su ja ryte, reikia dažniau eiti su ja į restoraną, reikia siūlyti jai tuoktis, jis arti tiesos, tačiau galėtų atsiminti – visų šių veiksmų naudingumo koeficientas yra apie trisdešimt procentų. O veikimo garantija nuo dviejų valandų iki vienos paros. Moteris netrukus vėl gali suabejoti: „Ar tu tikrai mane myli?“ Geriau nesinerti iš kailio, o daryti bet ką, kas tau patinka, tik nepamiršti skirti moteriai dėmesio. Jei moteriai patinki, tai ne todėl, kad darai kažką ypatinga.

Trečias klausimas: „Ką reikia mokėti ir ką sugebėti, kad galėtum mylėti moterį?“ Vyrai, atsakantys, kad reikia tobulai išmanyti sekso techniką arba daug užsidirbti, žiūri trumparegiškai. Sugebėti mylėti moterį nereiškia būti sekso gigantu ar milijonieriumi. Tai tik apgailėtinas bandymas kompensuoti savo menkumo jausmą. Sugebėti reikia žymiai daugiau, tarkime, pamilti moterį labiau nei ji myli save pati. O kaip? O, va, taip. Paslaptis. Užuomina: domėkitės meteorologija ir vulkanų veikla.

Ketvirtas klausimas: „Kuo reikia tikėti, kad mylėtum moterį?“ Atsakantys „tikėti, kad ji tave irgi pamils,“ dažniausiai būna nusivylę. Nepamils. Atsakantys „tikėti savimi“ yra arčiau tiesos. Atsakantys „tikėti ja“ pataiko beveik į dešimtuką. Beveik.

Ir paskutinis klausimas: „Kuo reikia būti, kad mylėtum moterį?“ Atsakymas „paskutiniu asilu“ – tai ne atsakymas, o nusivylusio ciniko atodūsis. Atsakantys „reikia būti genijumi“ („donžuanu“, „psichologu“ ir pan.) per mažai savimi pasitiki.

Teisingas atsakymas: „Reikia būti normaliu vyru“. Tai reiškia: neapsimesti, kad viską žinai apie moteris, – jos greitai įrodys, kad yra priešingai, tikėti moterimi, mylėti ją labiau už ją pačią, pagal galimybes atlaikyti jos audringus jausmus ir abejones. Ir, skiriant jai dėmesį, vis dėlto eiti per gyvenimą ne jos, o savo vyrišku keliu.

Ir nebijoti – laiko gyventi nėra tiek daug, kaip atrodo jaunystėje, bet ir ne tiek mažai, kaip atrodo brandžiame amžiuje. O moterys moka laiką sustabdyti.

Burgis, 2012-07-03 22:27:37

Rasai: O. Lapinas yra lapinas – jis kalba taip, kaip ir turi kalbėti tas, kuris iš to valgo duoną. Ir aš taip kalbėčiau… Bet kadangi duonai užsidirbu kitaip, tai ir pasakysiu kitaip. Moterį gražiai, teisingai, gerai, karštai, patikimai gali mylėti tik tas, kuris labai myli… save! Kuris nė už ką nesutiks sunaikinti didžiausią savo laimę. Kuris nė už ką nesutiks būti išdavikas, niekšas. Kuris nė už ką nesutiks tenkintis maža laime, maža palaima, maža ekstaze, todėl jis bus išradingas, ištvermingas, jis visą gyvenimą mokysis būti laimingas…

Rasa, 2012-07-03 22:42:29

Na… Žmonės įvairiai save myli… Net labai įvairiai, sakyčiau 🙂 Turbūt ir save mokėti mylėti teisingai reikia išmokti, tai nėra taip paprasta. Bet jūsų atsakymas neblogas 🙂

E.B., 2012-07-04 03:05:55

Rašote blog’ą. Bet ar pats skaitote kitų žmonių blog’us? Jei taip – kokius?

Burgis, 2012-07-04 08:17:36

E.B.: ne, neskaitau. Ir komentarų niekur nerašinėju… Bet yra išimčių! Vidutiniškai kartą per mėnesį kur nors, ne į portalus, užsuku, jei kas nors pakviečia, nurodo; kur nors atsakau į komentarus, jei rašo apie mūsų gimnaziją ar mane…

db, 2012-07-04 10:24:11

Keletas knygų su žyma “labai gera” ? Kad galvą pasukti, gražiais žodžiais save praturtinti, išmokti naujo. Ačiū

Rasa, 2012-07-04 15:03:27

Sėdžiu darbe, tyliu, vėpsau ir grožiuosi žmonėmis. Štai praėjo senutė su užrašu ant nugaros jos “bliuzone”- TORNADO 🙂 O ten elegantiška, bet susikausčius gražuolė. Štai graži mergina, bet ji beveik nepaeina ant aukštakulnių, kurius apsiavus. Štai jaunuolis, kuriam ką tik palinkėjau gražaus gyvenimo, jis toks gražus! Jis tuokiasi savaitgaly, man pasigyrė 🙂 Žmonės tokie gražūs!

Paskui pagalvojau apie patarimus, kuriuos p.Burgis ir Filo(-sofas? Taip jį mintyse įvardijau 🙂 davė Moteriai. Ir dar pagalvojau- kai žmonės tokie neįtikėtinai skirtingi, spalvingi, ar gali būti (ar turi būti) patarimų, kurie universalūs? Ar tinka tie patys patarimai vyrams ir moterims? Man ir kitai moteriai? Kodėl kažkas iš mūsų mano, kad kažką jie žino geriau? Kad žino, kaip turi būti ar ką reikia daryti?

petras, 2012-07-04 15:26:22

Man atrodo žmonės duoda patarimus kitiems tokius, kad anie elgtųsi taip, kaip jie nori. iš savo patirties sakau 🙂 o patarimai yra geras dalykas, nes nemokamus patarimus visada gali išklausyt ir vadovautis jais arba ne.

Rasa, 2012-07-04 15:36:28

Petrukui 😉 Žinoma, kad patarimai geras dalykas. Kai kurie. Kartais. Ir man tikrai patiko patarimai, kurie buvo pateikti Moteriai. Jie labai protingi ir teisingi. Ir gražūs. Ir geri 🙂 Nors aš gal būčiau patarus kitaip, trumpai ir moteriškai- tiesiog įsimylėk, tiesiog mylėk! 😀 Ir pasaulis nušvis kitaip 🙂

Iš arčiau, 2012-07-04 20:49:36

Universitetai kažkokiu keistu būdu pagaliau įvertinti. Kokia nuomonė apie patį vertinamą ir jo rezultatus?

Burgis, 2012-07-04 21:07:53

Iš arčiau: niekai tas vertinimas! Puta. Trejus metus davė pasitaisyti, o tuo metu kažkas studijuos ir baigs!… O kokie vertinimo kriterijai? O kas vertintojai?

Kita vertus, vis geriau nei nieko…

Burgis, 2012-07-05 13:07:51

db: dar karta apie knygas… Knygos gerumas priklauso ne tiek nuo knygos, kiek nuo skaitytojo…

Zinoma, rekomenduociau perskaityi bent pora tuzinu klasikos, tu knygu, kurias “visi zino”, apie kurias kalbama: si ta Sekspyro, Hemingvejaus, Remarko, Cechovo, Dostojevskio… Zinoma, rekomenduociau perskaityti bent tuzina lietuviu klasikos: Marcinkeviciaus, Avyziaus, Zemaites, Putino, Sruogos, Kreves…

Zinoma, rekomenduociau perskaityti bent tuzina tu, kurie raso dabar, kurie yra “madingi”: Alessandro Baricco, Vassmo, Beigbedris, Marinina ir pan.

Zinoma, rekomenduociau grizti i vaikyste ir perskaityti bent pora tuzinu tu, kurios turejo buti perskaitytos tada: Haufas, Bredberis, Kristi, Lemas, Tvenas, Diuma, Doilis, o, ju labai daug…

*

Atsiprasau, as vel svepluoju… 🙂

Ignas, 2012-07-05 22:20:21

Šį klausimą būtų tikslingiau užduoti mūsų informatikos mokytojui, tačiau jums patinka klausymai, o ir su informatika esate susijęs. Taigi, informatika. Neseniai ja susidomėjau. Tačiau viskas atrodo taip įdomu, jog nė nežinia kuria kryptimi tęsti. Mat pradžia jau įvyko per informatikos pamokas. Kompiuteryje vyksta galybė dar mano neperprastų procesų, galvą susuka programavimo kalbų daugybė, ir nežinia kuria kryptimi eiti, į ką pradėti gilintis pirmiausia, kurioms knygoms suteikti pirmenybę. Taigi ką galite patarti žingeidžiam žmogui pasimetusiam informacijos pertekliuje?

Atsiprašau už skyrybos klaidas ( jei tokių žinoma buvo ). Kad ir kaip gėda būtų pripažinti, bet per 12 metų mokykloje taip ir neperpratau šios magijos paslapčių.

burgis, 2012-07-06 10:05:02

Ignui: labai pagirtina, kad domites kompiuterija! Tai labai perspektyvu. Pabandysiu siek tiek paaiskinti.

*

Yra dvi kompiuterijos dalys: programavimas ir IT iranga. Jos susijusios, bet nelabai, todel galima rinktis (akcentuoti) viena is ju.

*

Programavimo kalbu ivairove neturi gasdinti. Principai islieka. Teko programuoti bent sesiomis kalbomis, bet visos jos tais laikais buvo gana panasios, nors is paziuros visai skirtingos: kur skaitmeniniai kodai ir kur Paskalis… Dabar kalbu principai yra gerokai pakite, bet vis tiek visko esme – algoritmai. Man patinka rasyti algoritmiskai, mastyti algoritmiskai, gyventi algoritmiskai!

*

Kita saka -IT iranga. Paklauskite saves, ar jau galetumete nusipirkti “tuscia” kompiuteri ir viska susitvarkyti, isidiegti: OS, programas, rysio, tinklo priemones? O gal jau galetumete sutvarkyti ir administruoti nedideles bendroves kompiuteriu tinkla? Viska: spausdintuvus, pasta, skaipa, interneta, intraneta ir pan.? Geriuosi tais, kurie visa tai moka! Jie niekada netures vargo uzsidirbadami duonai ir storam sluoksniui sviesto…

*

Kaip ir kur viso to ismokti? Deja, turiu nuliudinti – mazdaug 90 proc. visko teks ismokti paciam. Net susirasti, is kur, is ko ismokti…

Andrius, 2012-07-06 19:07:08

Ignai, pirmiausiai praverstų susigalvoti ko nori (arba kas patinka) iš programavimo 🙂

Vieniems patinka visokių dirbtinių intelektų kūrimas ir derinimas su robotika, kitiems gal smagu mažus (a la indie) žaidimėlius kurt, treti laimingi kurdami web sistemas. Padarius net mažiausią poslinkį patinkančia kryptimi bus juntami rezultatai (o ir šiaip įdomiau daryt tai, kas patinka, o ne spręst kažkokias „bereikšmes“ užduotis, pvz. „padėk Petriukui dvimačiame mieste surast kelią iš pastato A į pastatą B“).

O jau mokytis siūlyčiau užsibrėžus kažkokį sau patrauklų tikslą, tada atsiras ir stimulas mokytis pačiam. Jei ir nepavyktų pasiekti šimtaprocentinio rezultato – naudingos žinios išliktų 🙂

Jei jau labai nekyla minčių ką daryt, o kartu ir programavimo žinios dar neblizga, tai galima pačios kalbos (kartu ir algoritmų, manlyg) mokytis visokiais „žaidybiniais“ projektais. Gaila, jog nė vieno taip staigiai nepamenu, bet gal kas kitas pasiūlys (ar tik ne mes informatikos pamokose java pagrindus mokėmės kurdami kažkokio žaidimėlio su vombatu AI?)

Žinoma, jei norima visapusiškai išmokti algoritmavimo, o kažkokia kalba jau mokama, tai siūlyčiau paspręsti olimpiadines užduotis, kad ir kaip tai baisiai skambėtų. Gal užduotys ir ne pačios praktiškiausios, bet rezultatas pajuntamas pakankamai greitai. O ir „pats praktiškumas“ priklauso nuo to, kur žiūrima – IOI2010 pora užduočių sužavėjo daugelį žmonių, kurie manė, jog informatikos olimpiada – sausas algoritmų taikymas 🙂

Labai tikiuosi, jog bent ką nors naudingo parašiau, bet viskas priklauso nuo tavęs paties – pats sakai, jog viskas įdomu ir patinka, belieka tik bandyt ir bandyt 🙂

shalikas, 2012-07-08 00:56:44

Yra tokia labai puiki edukacinė Javos versija – “BlueJ” vadinasi. Pradedantiesiems turėtų labai tikti. Dar kokią knygelę galėtum parsisiųst, bet esmė tame, kad ten viskas labai supaprastinta (principas, be abejonės, išlieka tas pats).

Nesu tikras, bet man regis Lietuvoje dar ir gana šviežią gerą knygą turiu (anglų kalba) – jei tikrai nori išmokti programuoti, tai galėčiau padovanoti.

Čia gali rasti daugiau informacijos.

http://bluej.org/

Nenusivilsi, o ir pasimokius “BlueJ” pereiti prie C# arba kitų Java aplinkų bus itin paprasta, nes visa sintaksė yra itin panaši.

Žinoma, čia tik po to, kaip sakė Andrius, kai tikrai apsispręsi, ką nori daryti. Jei gali pakankamai susiaurinti sritį, kuri domina – tai tada galima ir konkrečių sprendimų ieškoti. Kaip ten bebūtų, ar nori mokytis kaip kurti žaidimus, ar rašyti programas informacijos apdorojimui, ar tiesiog mokytis programavimo pagrindų – siūlyčiau pradėti nuo “BlueJ”.

Sėkmės! 🙂

Ignas, 2012-07-08 21:27:06

Patarimai tikrai pravers, ačiū už atsakymus. Aš, kol kas, pradžiai galvą suku projecteuler.net uždavinukais . Na jeigu pats suprasčiau kuri sritis mane labiausiai domina būtų daug lengviau tobulintis, o kolkas turbūt teks išbandyt visko po truputį ir viskas savaime išaiškės, o tada jau pirmyn tikslo link, XXI a., kai aplink informacijos perteklius manau žinių šaltinių tikrai netrūks.

miklis, 2012-07-09 12:38:21

Ignai, panašu, kad tau ne vienam tokia problema. Aš ir programuoju, bet tai tik algoritmai kol kas be jokio praktiškesnio pritaikymo. Projecteuler tik didina algoritminį – matematinį mąstymą, aš ten trečią lygį ką tik pasiekiau. Gal teko girdėti apie tokią dar naują StartupSpace bendruomenę? Ten organizuojamos nemokamos paskaitos įvairiomis temomis, o kartais tiesiog susirenka visi 4 val. paprogramint su maisto pertrauka. Dauguma – studentai, bet dalis ir dar nebaigusių mokyklos.

pribuvejas, 2012-07-09 14:37:06

Ignui ir kompanijai drįsiu pasakyti, kad olimpiadiniai uždaviniai, žaislinės kalbos, akademinis algoritmavimas “prie lentos” turi labai labai mažai bendro su tuo, kuo gyvena 99% programuotojų.

Jei būtų noras realiai pajausti, ką reiškia gyventi iš programavimo, siūlau pasiraitoti rankoves, ir įvaldyti kokią nors realią atviro kodo platformą, pavyzdžiui, WordPress.

Ten naudojamos kalbos PHP, HTML, CSS, Javascript, SQL, bet svarbiausia žinoti patį WordPress (serverio pusėje) ir jQuery (naršyklės pusėje).

Nors WordPressas yra tik viena siaurutė niša, bet, tuo praktiškai užsiėmus, nori-nenori tenka susivokti, kaip tvarkomas serveris, kaip veikia šiuolaikiniai programavimo įrankiai, kokia darbinė aplinka yra produktyvi, kaip ieškotis informacijos, ką daryti, kai kažkas veikia ne taip, kaip dokumentuota, kaip įsilieti į pokalbius bendruomenėje, ir kt.

Žodžiu, toks pilnas pasinėrimas leistų suprasti, kuo ir iš ko gyvena šių dienų programuotojai.

Nebent, aišku, norėtum visą gyvenimą rinkti medalius ir diplomus, o ne kurti ko pasauliui reikia.

ir, 2012-07-12 23:02:15

Įdomūs samprotavimai. Klausiu savęs – sunku paklusti jausmui?

Sunkoka, kai klausiama asmeniškai tave liečiantį dalyką prie daugumos žmonių. Šitai praeitą vasarą mane suklaidino brangus žmogus.

Ar šią vasarą įmanoma atitaisyti?

Taip. Tik pauzė per ilga.

Nežinau kur brangiausiąjį rasti.

sutinku, 2012-07-12 23:04:11

kad klydau bėgdama nuo jūsų ir vis su jumis, o laikas ligų pasėjo

tvirtai tikiu, 2012-07-12 23:04:56

Kad myliu jus ir be jūsų nebeįmanomas gyvenimas

Didžiuojuos, 2012-07-12 23:06:44

Jūsų autoritetu. Vyras moteriai turi būti autoritetas.

Nuoširdžiai jūsų.

Dovydas, 2012-07-13 00:59:55

Ko reikia, kad žmogus pasiektų pasaulinio lygio svajonės išsipildymą?

petras, 2012-07-13 09:03:44

turbūt vienareikšmio atsakymo nėra. galėtų kas nors net knygą 536 puslapių parašyt šia tema.

Mėtų Arbata, 2012-07-13 13:45:58

Klausiu (galbūt ne tik šeimininko), bet visų žinančių ir suprantančių, juo labiau, kad link to tema neseniai buvo pasisukus.

Su pavydu žiūriu į dabar baigiančius mokyklas, nes pasirinkimas ką veikti po baigimo gerokai platesnis, kaip ir aplinkinių požiūris. Taip pat kitoks pasaulio matymas ir patirtis. Aš baigiau mokyklą 2002. Paprastą, provincijos mokyklą. Raudonu diplomu, su dešimtukais metiniuose, matematikos šimtuku atestate ir kitais neblogai išlaikytais egzaminais, iš kurių žemiausias buvo 92 balai. Apie jokius savanoriavimus, užsienius net kalbos tuo metu nebuvo. Buvau eilinė provincijos mergaitė, net nosies iš Lietuvos toliau niekur neiškišusi. Tada ir Vilnius man atrodė pakankamai “daug” ir pakankamai toli. Savo jaunos (nesakau, kad kvailos, bet greičiau turbūt naivios) galvos dėka atsidūriau VU ekonomikos fakultete. Tėvai džiaugėsi, ir aš tuomet iš laimės šokinėjau, draugai pavydėjo. Tik po metų kitų besimokydama supratau, kad ten man trūksta mokykloj buvusių mėgstamiausių disciplinų – matematikos, informatikos (mokykloje programavimas buvo labiausiai “kabinantis” reikalas). Taip ir baigiau VU ekonomiką. Bakalaurą iš pradžių. Magistrą po to. Ir studijų užsienyje patirties turiu, ir darbą gerą, ir po užsienį pavažinėjau darbo reikalais, smagiai laisvalaikį leidžiu. Dirbu gerai, darbas man patinka, bet jaučiuosi savęs iki galo nerealizuojanti. Gavau vyrą informatiką, tai kai namie jis ką nors krapšto, prisijungiu ir aš. Visada buvau smalsi. Žiūriu ir mokausi, kiek tai galima mokymusi vadinti. Štai taip. Ir vis pagalvoju, o mintimis ir su vyru pasidalinu… o kas, jei aš, 28 metų jauna moteris su kitokia specialybe ir kitokiu darbu, imsiuos iš pagrindų mokytis to, kas man beveik visiškai nauja? Nuo ko siūlytumėt pradėti prisiminti programavimą? Žinių ant pečių nenešiosiu (žinau iš gyvenimiškos patirties), bet ar verta pradėti tai, kas nauja užuot labiau gilinusis į savo profesinę sritį? Aš mąstau ekonomiškai – apie atsipirkimą 🙂 Bet kartais tas mąstymas išsijungia ir tomis akimirkomis kiek sunerimsta širdis. Aš kartais nežinau, ką jai pasakyti 🙂 Tokiais momentais džiaugiuosi, kad geriant mėtų arbatą galima parašyt klausimą į kokį įdomų tinklaraštį. Sėkmės atostogaujantiems, dirbantiems, besimokantiems ir gyvenimo kryžiažodžius sprendžiantiems!

Burgis, 2012-07-14 08:11:40

Dovydui: pasaulinio lygio svajonės išsipildo geriausiu atveju vienam iš 10000. Mums atrodo, kad dažniau, bet tik todėl, kad apie tokius išsipildymus rašoma, kalbama…

Tai nereiškia, kad nereikia svajoti! Reikia svajoti, bet tuo pačiu metu reikia vis ką nors daryti, kad tobulėtum, išmoktum, pasirengtum pagauti savo svajonės paukštę, jei ji kartais skristų pro šalį…

Burgis, 2012-07-14 08:12:55

Visiems: daug čia paskelbtų laiškų yra vienos personos – grasmore… Aš jau tingiu cenzūruoti, jūs pasirinkite…

Saulius, 2012-07-14 12:19:04

Mėtų arbatai:

“…bet ar verta pradėti tai, kas nauja užuot labiau gilinusis į savo profesinę sritį?”

Verta 🙂

Filo, 2012-07-16 10:49:59

Besimėgaujančiai Mėtų Arbata: kai kalbame apie savęs realizavimą “iki galo”, geriausias orientyras yra žmonijos didžiųjų biografijos. Jei domėjotės Edisonu, Da Vinči, Einšteinu, mūsiškiais Čiurlioniu, Marcinkevičium, Vydūnu… ar atkreipėte dėmesį, kas iš jų kada ėmėsi “iš pagrindų mokytis to, kas beveik visiškai nauja”? Kas iš jų ką pradėjo nuo valdiško diplomo siekimo, nuo pradžiamokslio skaitymo?

Ne, viskas prasideda nuo neaiškaus nerimo. Nepasitenkinimo. Nuo liūdesio matant vargstančius.

Nuo miglotos nuojautos, kad kažkas pasaulyje netvarkoj. Kažkas ne visai taip, kaip turėtų būti… Įžvelgus problemos šaknį, randasi noras ją iškasti ir kitiems parodyti. Tada seka visos tolesnės teisingos idėjos. Kurios visada išplaukia iš to, ką žmogus jau žino, ir motyvuota, pirmiausiai, tuo, ką žmogus pats jaučia. Ką bedarytumėt, ko besiimtumėt, jei svarbiausias klausimas bus apie atsipirkimą… labai gaila, bet pasitenkinimo tame nerasite.

Taigi, vietoj to, kad kamuojatės klausimu skirti ar neskirti n metų informatikos (ar bet ko kito studijavimui), geriau klauskite savęs, “kas aš esu”, “kas man kelia susirūpinimą”, “kokiai idėjai ar idealui galiu atsidėti su aistra“, “ką aš aš jau žinau, ir ko tiksliai man dar trūksta”. Tada reikalingi įrankiai patys atras kelią į Jūsų rankas. Gal tai visai ne blausiai mirksintys ekranai, grafikai, begalinės skaičių eilutės… o pavyzdžiui, ryškūs, minkšti, ekologiški meškučiai, zuikučiai, voverytės mūsų mažiausiųjų putliose rankutėse…

Jei siekiate tikros savirealizacijos, užsiimkite tuo, kuo užsiimti galite su meile. “Ekonomika” seks paskui. Net jei tai ne visada akivaizdu, žinokite, kad viskas pasaulyje koncentruojasi, kondensuojasi, sukasi aplink Meilę. Ir pats darbas — tai meilė, tapusi matoma.

Tiesiog pagalvokite apie tai. Laimingai.

Gimnazistė, 2012-07-17 00:05:42

Paprastas buitinis klausimas 🙂

Mokslo metų gale buvo girdėti šiokie tokie gandai apie skambučio įvedimą Gimnazijoje: pagrįsti jie ar ne?

Burgis, 2012-07-17 13:28:04

Gimnazistei: ne, skambučio nėra ir niekada nebus…