Knyga apie Prezidentę

Lauras Bielinis parašė knygą apie Lietuvos Respublikos Prezidentę. Ar apie D.Grybauskaitę? Nežinau, neskaičiau. Ir nesirengiu skaityti. Ankstesni prezidentai rašė knygas apie save. Neskaičiau ir nesiruošiu skaityti. Visos tos knygos turi vieną bendrą trūkumą – niekada ir niekaip nesužinosi, kas ten tiesa, o kas – melas. Nesužinosi, net jei dirbtum mūsų ar kitos šalies slaptosiose tarnybose. Nes Prezidento institucija visada buvo ir bus su paslaptimis, kurias žino tik patys prezidentai.

*

Bet mane sudomino L.Bielinio žingsnis. Kaip aš pasijusčiau vieną dieną sužinojęs, kad kažkas parašė knygą apie mane? Keistai… Dar keisčiau pasijusčiau sužinojęs, kad kažkas parašė knygą apie KTU gimnaziją. Taigi tokios negaliu parašyti net aš pats, o ką kalbėti apie žmogų, kuris neištyrinėjo slapčiausių mano gyvenimo kampelių? Ar L.Bielinis ištyrinėjo? Ne! Nes tokiam autoriui niekas neatsiveria – nei žmogus, nei paslėpti dalykai.

*

Žinoma, gimnazija – ne prezidentūra. Nepalyginami dalykai. Bet kaip tiki dėl to ir jausmas dėl tos knygos šimtą kartų stipresnis. Gal tai valstybės perversmo šauklys? Gal tai iššūkis konstitucingumui? Gal tai ekperimentinė terlionė? Bet kuriuo atveju tai testas – kaip reaguos Prezidentė, prezidentūra, visa šalies valdžia.

*

Jau esu čia rašęs, kad manęs nedomina asmenys valdžioje, – laukiu asmenybių. Bet mane domina struktūra, institucijos, jų galios. Jau esu sakęs apie ritualų, vėliavų, patrankų, herbų šamanizmą. Bet nesutinku, kad iš manęs būtų atimti saviįtaigą sustiprinantys atributai. Neseniai prie namų pasistatėme aukštą vėliavos stiebą, jau kartą iškėliau vėliavą, giedodamas (kaip mokėdamas…) Lietuvos Respublikos himną. Man patinka saviįtaiga! Todėl stebėsiu, kaip Prezidento institucija reaguos į L.Bielinio knygą.

*

O jei sumanysite parašyti knygą apie KTU gimnaziją – prašyčiau ilgai ilgai kalbėti apie tai su manimi. Kitaip tą jūsų knygą sumalsiu į miltus (tiesiogine prasme).

Atsakymai

Burgis, 2011-06-29 09:05:38

Reitinguokite…

karolis, 2011-06-29 09:28:30

Direktoriau,

keistas noras laisvoje šalyje drausti rašyti: kas nori, tas rašo.

Dar keistesnis pageidavimas, kad rašant knygą apie KTUG autorius ilgai, ilgai, ilgai kalbėtų su direktoriumi. Reikėtų sakyti “ir su direktoriumi”. Nes gimnazijoje dirba (kai kas jau dirbo) daug žmonių.

Burgis, 2011-06-29 11:19:39

Karoliui: gerai, sutinku įterpti „ir“: „…ir su direktoriumi“, bet nesutinku, kad tas pageidavimas keistas. Juo labiau nesutinku, kad laisvoje šalyje bet kas gali rašyti bet ką! Tai ar man laisvė laisvoje šalyje, jei mane gali sutrypti į purvą koks nors pašlemėkas?!

bach, 2011-06-29 11:36:05

Siaip tai ta knyga ne kokia tai biografine o tiesiog “politikos apzvalgininkas” neturejo ka veikti ir parase knyga apie viesa asmeni – musu prezidente… Akcentuodamas kaip jinai elgesi vienokiose ir kitokiose situacijose (placiaja prasme) naudodamas viesai prieinama informacija o po to tas situacijos komentuodavo ir reiksdavo savo subjektyvia nuomone.

Todel manau kad ta knyga yra kaip kokie 100 kitu 100 politikos apzvalgininku surasytu straipsniu sudetu i viena vieta ir pateiktu kaip “knyga apie prezidente”…komercine prasme labai geras zingsnis zinant prezidentes reitingus 🙂

P.S. p. Burgi jei koks nors paslemekas sutryps jus i purva jus kaip laisvas pilietis laisvoje salyje galite paduoti ji i teisma… teismo pareikalauti kad ipareigotu “paslemeka” pasalinti visa tiraza is prekybos vietu ir t.t. ir t.t. Ir siaip leidyklos turi teisininkus irgi, ir bet kokiu nesamoniu dazniausia nespausidna, nes jei ir buna koks skandalas tai del 3 eiluciu kokioje alia tikrais faktais paremtoje knygoje bet tikrai ne del visos knygos…

Burgis, 2011-06-29 13:44:07

Bach: neseniai esu čia rašęs apie matematikos principą, kurį vadinu „pratęskime iki begalybės“. Įsivaizduokime, kad 20 pašlemėkų iš skirtingų Lietuvos miestų parašė po knygą, maišančią mane su purvais. Gali būti, kad autoriai net buvo sutarę… Tai ką, visus 20 ir paduoti į teismą? Į teismus!

*

Jūs, bach, ko gero esate jaunas žmogus ir nežinote, ką reiškia „paduoti į teismą“. Tik du pavyzdžiai: vieną teismą dėl 1500 Lt laimėjau po pusantrų metų, kitą teismą ir 4500 Lt, būdamas absoliučiai teisus, prieš taksistą pralaimėjau po maždaug trejų metų… Jei dabar tai reikėtų pakartoti, jokiu būdu to nedaryčiau! Iškart užmokėčiau ieškovų prašomą sumą, nors tai būtų visiškas absurdas. Nes mano gyvenimas vertas milijardų.

*

Aš gimiau ne tame amžiuje. Man reikėjo gimti muškietininkų, Hamleto, Puškino, indėnų karų laikais. Jokių teismų! Teisingumą įgyvendina žmogus, jo garbė ir likimas.

bach, 2011-06-29 14:43:24

p. Burgi tada paklausciau kaip nustatyti riba apie ka galima rasyti apie ka ne… kaip iteisinti “objektyvia” cenzura… prezidente viesas zmogus, institucija ikunijantis zmogus… politologai tokie kaip bielinis is to ir gyvena kad analizuoja kaip politikai viesi asmenys elgiasi ir issako savo nuomone. Jei to negaletu daryti butu pas mus baltarusija o ne Lietuva… jis gi nerase knygos su kazkokiom nesamonem apie jos asmenini gyveniam ar dar kazka, bandydamas ja smeizti… tas pats butu kad koks nors pedagogikos/svietimo “specialistas” apdorotu statistinius KTU gimnazijos duomenis, paskaitytu jusu bloga ir duotus interviu ir interpretuodamas tuos duomensi ir subjektyviai parasytu koks geras/blogas “produktas” yra KTU gimnazija…

P.S. muskietininku ar puskino laikais jusu garbe ir likimas tiesiogiai priklausytu nuo sugebejimu mosikuotis spaga ar taiklumo saudant 🙂

Burgis, 2011-06-29 14:55:25

bach: atsakymas paprastas – juk aš nesakau, kad ta knyga bloga! Juk aš sakiau, kad jos neskaičiau ir neskaitysiu. Aš nepažįstu L.Bielinio. Kriterijus yra žmoguje – tik jame! Žmogus, kuriuo aš pasitikiu, gali rašyti apie mane, apie KTUG ką nori ir kada nori. Bet kas tas žmogus?

bach, 2011-06-29 15:55:24

atsiprasau, ne taip supratau…

Saulius, 2011-06-29 17:20:30

Neskaitėt ir neskaitysit… bet visų tų knygų trūkumą ir neskaitęs ir nesirengiant skaityti sugebate įvardinti 🙂 …kostmosas.

Burgis, 2011-06-30 14:26:12

Sauliui: taip, sugebu, nes dėstau matematiką…; išmanau logiką :-)))

Saulius, 2011-06-30 14:48:17

🙂 bet juk matematika, ne tik logika, bet ir tikimybių teorija 🙂 … su tikimybe apsirikti 🙂

mindaugas, 2011-06-30 23:15:15

O reakcijos iš prezidentūros nebuvimas, būtų užskaitytas kaip reakcija?

Vygandas, 2011-07-01 09:41:22

Ir aš įsiterpsiu.

Vadinate L.Bielinį pašlemėku, bet juk anot jūsų “neištyrinėjote slapčiausių jo gyvenimo kampelių”. Netgi sakot, kad jo nepažįstat. Gal jis kaip ir jūs turėjo gimti muškietininkų laikais? Ar gali taip būti?

Man Bielinis nepatinka, bet skaičiau ir skaitysiu jo rašliavą, vien tam, kad pasitikrinčiau ar galiu pajusti kur jis klystą, kur tendencingai ir neargumentuotai teiginius dėlioja.

Burgis, 2011-07-01 12:12:48

Mindaugui: taip, reakcijos nebuvimas irgi yra reakcija. Panašu, kad tokia ir bus.

Vygandui: aš vadinu L.Bielinį pašlemėku?! Ką Jūs kalbate?! Aš juk rašau, kad visai nepažįstu L.Bielinio ir net nežinau, ką jis toje knygoje parašė! Bet aš samprotauju, kaip jausčiausi, jei 20 pašlemėkų parašytų po knygą apie mane… Tikrai žinau, kad jausmas būtų visai kitoks nei tuo atveju, jei tą knygą parašytų mano geriausias draugas, žmona, sūnus, dukra…

Vygandas, 2011-07-01 12:59:03

🙂 na tą samprotavimą apie 20 pašlemėkų supratau kaip L.Bielinio prilyginimą pašlemėkui. Gali būti, kad ir visi kiti taip suprato ir net pats L. Bielinis su Prezidente.

Atsiprašau jei suklydau.

Paulius.Abiturientas, 2011-07-10 19:28:41

Is matyto interviu manau kad L.Bielinis yra per dauk tolerantiskas zmogus rasyti tokiai knygai ir viskas dvelkia kazkokiu nenormaliu imidzu, nera konkretumo.klausimas ko ta knyga apskritai yra verta… .

Skaityciau sia knyga jai autorius butu A.Sliogeris ar R.Ozolas, jie viska raso tiesiai is esmes ir be dideliu toleranciju ir ejimu per aplinkui…(mane tiesiog pykina kai tenka filtruoti informacija, kam apskritai skaityti tada?).

Karolis raso: “keistas noras laisvoje šalyje drausti rašyti: kas nori, tas rašo”

Tai va tokie zmones ir griauna musu visuomene su savo demokratijom ir tolerancijom.Tos demokratijos apskritai niekur nera tik tai Lietuvoje.Anglijos parlamentarai vieni i kitus pirstais bado ir rekia, o Lietuvoje seime anegdotus skaldo ir etikos sargais gasdina.

NE!Ne kas nori, tas raso!

marius, 2011-07-13 22:34:42

seniai čia lankiaus,

recenziją tuoj parašysiu šatėnam, galėsit paskaityt