Kodėl nenorite kitaip?…

*

Va, pažiūrėkite, kaip aš dabar dirbsiu:

Bet klausimas – ar atsiras norinčių, kad taip dirbčiau?

Šioje svetainėje aš jau ne kartą stebėjausi, kodėl žmonės – mokyklų direktoriai, mokytojai, moksleiviai – nenori, kad aš jiems padėčiau? Nemokamai!

Na, tada, kai buvau smurtautojas, tai lyg ir aišku – kas norės ateiti pas tą, kuris smurtauja? Bet dabar, kai išteisino, kodėl nenorite?

*

Pasvajoju… Tiek daug Vilniuje mokyklų, kad tikrai šiandien bent vienoje iš jų matematikos mokytoja(s) negali atvykti į darbą (serga, išvažiavęs ir pan.). Direktorius (direktorė) ar pavaduotojas (pavaduotoja) skambina man – ir aš prisistatau! Mokau ir mėgaujuosi! Atsisveikinu ir laukiu kito skambučio…

*

Pasvajoju… Tėvai susirūpinę, kad niekas nenori nemokamai ar bent jau už mažą kainą papildomai pamokyti jų vaikų. Pasitaria tėvai, pasitaria, suderina su savo mokinukais, paprašo mokyklos vadovų leisti po pamokų pasinaudoti kuria nors klase ir skambina man. Ir aš prisistatau! Mokau nemokamai ir mėgaujuosi!

*

Išduosiu paslaptį: vienam kitam mokyklos vadovui (vadovei) tokių pasiūlymų pateikiau. Lyg ir su entuziazmu pritarė. Bet… Pasiūlymų nėra. Bijo, kad sugadinsiu jų moksleivius? Bijo, kad peiksiu jų mokymą? Bijo, kad kitiems pasakosiu, kokį nemokšiškumą pamačiau? Bet juk aš pažadu: niekas nieko niekada iš manęs nesužinos!

*

Tiek to – nebesisiūlysiu. Palauksiu, kol paprašys…

Jūs negalvokite, kad neturiu ką veikti! Užvakar mokiau, šiandien mokysiu, penktadienį mokysiu, šeštadienį mokysiu… Savus! Vis tiek rasiu tokių, kurie sutiks būti nemokamai mokomi! Kasdien ruošiu užduotėles savo anūkėlėms. Ne, jums nepavyks padaryti taip, kad negalėčiau dirbti!

Atsakymai

Moksleivė, 2017-02-01 19:27:37

Gerbiamas Bronislovai Burgi,

drįstu teigti, jog puikiai suprantu Jūsų situaciją. Aš asmeniškai per pastaruosius metus mokykloje galutinai supratau vieną dalyką- didžioji dalis visuomenės (pabrėžiu- didžioji, tai negalioja visiems žmonėms) visais būdais mėgina išvengti papildomo darbo, veiklos. Ši sąlyga galioja tiek mokiniams, tiek mokytojams. Šiuo metu mano gimnazijoje yra turbūt tik viena mokytoja, kuriai labai norėčiau pasakyti labai labai didelį ačiū už suteiktas žinias ir atsidavimą savo darbui. Taip, tas “ačiū” tikrai nieko nepakeistų, nes tai, ką suteikia puikus mokytojas yra neįkainojama. Pavyzdys: mano mokytoja aukoja savo laiką ir suteikia galimybę tam tikru metu mokiniams ateiti pasiaiškinti įvairius uždavinius, nors pati ir turi užtektinai darbo. Jokio atlygio ji tikrai neprašo. Kaip manote, kiek mokinių paprastai ateina, išgirdę tokį pasiūlymą? Trys? Gal du? O gal tik vienas?! Jaunimo požiūris: “Kam man eiti į papildomas pamokas, jeigu aš vis tiek niekada nesuprasiu matematikos? Ji man per sudėtinga, o namų darbus ir taip rasiu nuo ko nusirašyti”. Nepaisant mokytojos pastangų, labai dauguma mokinių jos neįvertina, bijo ir atsiliepia ne pačiais gražiausiais žodžiais, manau, aišku dėl ko.

Paprastai mokiniai vertina mokytojus, kurie per pamokas leidžia atsipalaiduoti bei kuo mažiau mokytis. Gaila, bet tikrai atsiranda mokytojų, kurie sudaro tokias, mokinių pageidaujamas, sąlygas. Tuomet toks mokytojas patampa puikiu, šauniu tarp mokinių ir toliau sėkmingai tęsia savo “mokymo” politiką. Neslėpsiu, toks pavyzdys yra ir mano lankomoje gimnazijoje.

Apskritai, viena yra aišku- visuomenė neturi poreikio tobulėti, siekti kokių nors tikslų. Dauguma mieliau pasirenka lengviausią kelią- paprasčiausią egzistenciją. Nemalonu, bet aš apsidairiusi savo aplinkoje galiu surasti tik vieną ar kitą tikrai protingą bei įvairiomis sritimis besidomintį žmogų, tiek tarp bendraamžių, tiek suaugusiųjų. Dauguma yra įpratę prie savo gyvenimo būdo ir nemato reikalo, ką nors keisti, imtis iniciatyvų. Juk pokyčiai reikštų papildomą darbą, o to imtis niekas nenori.

Gerb. Bronislovai Burgi, atiduodu Jums pagarbą vien už didžiulį norą bei pastangas dalyvauti jaunimo ugdyme, netgi be jokio atlygio. Labai smagu žinoti, jog dar liko tikrų mokytojų! Linkiu Jums sulaukti daug daug žingeidžių mokinių, nes mokytojui tai yra bene didžiausias lobis! 🙂

Burgis, 2017-02-01 21:30:11

Moksleivei: aš Tau pažadu daug laimės gyvenime! Mano pažadai pildosi…

Dalius, 2017-02-01 22:13:20

Nepaskęsk prašau, Moksleive, šiame abejingumo liūne! 🙁

mama R, 2017-02-02 02:47:10

Gal prisibijo, kad “nemokamas tik sūris pelėkautuose”… Paklausiau yra tai, kas brangu (nežiūrint kokia tikroji kokybė)…

Amber, 2017-02-03 14:55:35

Pirma, nuolat klausinėju naujai sutiktus žmones, ar turi kokių nors pomėgių. Absoliuti dauguma sako, kad ne.

Antra, absoliučios daugumos lietuvių nuomonė yra ta, kad visur reikia atsidėkoti ir nesvarbu ar eini pas gydytoją, politiką, kaimyną ar mokytoją. Visi bijo bet kokios nemokamos pagalbos, ne tik mokymo. Aš esu išbandęs ant kitų dalykų ir žmonės žiūri kaip į idiotą. Bet vistiek stengiuosi rodyti pavyzdį… (:

Trečia, švietimo sistema tikriausiai yra sukurta taip, kad žmonės bijotų ir pagalvoti apie savarankišką mokymąsi arba mokymąsi nuolat ir visą gyvenimą. Po mokyklos žmonės bijo klysti, todėl daugelio tobulėjimas sustoja iškart pabaigus mokyklą arba universitetą. Kiyosakis yra pasakęs, kad kaip tikrini pieno galiojimo datą, taip turi tikrinti ir savo žinių galiojimo datą.

Ketvirta, pritariu Bronislovo idėjai. Pirmiausia reikia reklamos ir ne bet kokios, o jūsų mokinių reklamos perduodamos iš lūpų į lūpas ir kuo greičiau ir plačiau, tuo geriau, nes kitaip ta reklama užtruks kokį 10 metų.

Sokolovas, 2017-02-04 20:54:50

KODĖL JIE NENORI “KITAIP”

Atsakymas gerb. Burgiui

Nieko neišmanau apie jokias “programėles”. Nesu tiek šiuolaikiškas žmogus, kaip Jūs 🙂

Bet…Tiesiog duokite skelbimą- į internetą, ar į laikraštį. “Mokau matematikos nemokamai”.

Į Jus kreipsis tiek žmonių, kad individualiai Jūs jau negalėsite mokyti. Susidarys grupės, kurių gausa viršys net dabartines mokyklines klases…

Taigi,-nebus “kitaip”. Bus “kaip visada”.

Daugelį metų dėstau individualiai, suprantu situaciją, ir žinau, jog dauguma mokinių (tarp jų ir abiturientų) NESUGEBA SUFORMULUOT, KAS BŪTENT JIEMS NEAIŠKU.

Juos tenka mokyti nuo pagrindų, nuo reiškinių pertvarkymų…Jie yra SUGADINTI MOKYKLOS BEI REFORMATORIŲ.

O tam reikia INDIVIDUALAUS MOKYMO.

Tačiau…Gerb. Burgi, vis dėlto duokite tokį skelbimą! Tik atlikite ATRANKĄ. Priimkite tuos ( jų DAR yra), kas turi gerų pagrindų, bet nori DAR DAUGIAU.

Iš šimtų bent keli DAR atsiras…

Jūsų dėstymas originalus. Pavyzdžiui, “aritmetinė progresija kombinatorikoje”. Bet 99 procentai mokyklos sugadintų ( beje, dėl to mokyklos Jūsų ir nekviečia) mokinių šito nesupras…

O itin gabiems mokiniams ir aš pateikiu tokias “simbiozes”.

Taigi,- Jūs tikrai galite suburt gabių, ir norinčių mokytis ( nepainiokim su tėvų noru) mokinių grupę. Ar dėstysite “mokamai”, ar “nemokamai”,- to nesureikšminčiau.

Ir tikrai galite jiems suteikti daug matematikos paslapčių.

Kitaip tariant, Jūs galite atkurt “mažą KTU Gimnaziją”,- tik jau apsaugotą nuo išorinio poveikio. Individualus darbas yra vaisingesnis už bet kokias programėles, ar internetines paskaitas.

LeON, 2017-02-06 04:09:14

Blyn, Burgi, nu.

BaikiBurgiBaik.

MOOC.

TOP pasaulio univerai.

Verskite savo STILIŲ ir uploadinkite.

Kol dar galite.

Prašau.

edx, Coursera, tt.

Profesoriau, laikas negailestingas.

Paskubėkite.

Pasaulis jus IŠGIRS.

LT jums per ankšta.

Ir per švogeriška.

Jūs REIKALINGAS.

Ateities vaikams ir jaunimui.

LeON, 2017-02-06 04:13:52

https://www.youtube.com/watch?v=1vXZNbElj-A

LeON, 2017-02-06 04:24:55

Jūsų paskaitos visada buvo = …

Vaidinimui, Dramai, Komedijai, kūrybai, Intrigai.

Poezijai.

Džiazui.

Bet tik jau != :

lopšinei, akademiniam nuoboduliui, destrukcijai.

Burgi?

Profesoriau?

Jūs dar Jaunimo Pilietis?