Kokia mūsų Prezidentė?

Vakar paskambino viena žurnalistė ir paklausė, ką aš manau apie pirmuosius Prezidentės darbo metus. Žurnalistams kartais reikia „žmogaus iš gatvės“ nuomonės… Staiga užkluptas, nieko labai konkretaus nepasakiau, bet jūs žinote – nepagyriau… Jums, jaunieji draugai, netinka nepagalvojus kalbėti apie šalies Prezidentą, bet mums, vyresniems, dvidešimt metų stebintiems šią keistą instituciją su dar keistesniais jos vadovais – galima ir būtina sakyti iš karto!

Taigi aš manau, kad galėtume turėti geresnį Prezidentą. Nusipelnėme gyventi geriau… Man nerūpi, kad tuoj mane sutaršys Prezidentės reitingus iškėlusieji į padanges. Pasakysiu tik dvi savo tiesas: 1) Nenoriu prezidentūros veiklos, noriu Prezidentės veiklos! Turime Seimą, turime Vyriausybę, turime STT, VSD, FNTT ir dar galybę institucijų – kuo gudresni (iš kur jie tokie? kodėl jų nepasičiupo, pavyzdžiui, Vyriausybė?) gali dirbti prezidentūroje? Kam mums dar viena vadovaujanti institucija? 2) Noriu kur kas didesnio asmeninio Prezidentės indėlio sprendžiant vidaus ir užsienio problemas. Tas indėlis turėtų prasidėti nuo konkretaus jai pavaldžių tarnybų ir jų vadovų darbo įvertinimo (asmeninio, pavyzdžiui, kontrabandos, nešvietimo, Rusijos veiklos Lietuvoje įvertinimo!) bei ryškių struktūrinių ir personalinių pokyčių. Ar girdėjote, kad prezidentė būtų pasakiusi: mums nereikia 22 universitetų, užtektų penkių; mums reikia įstatymo (Prezidentė turi teisę teikti įstatymus!), kad už kontrabandą būtų baudžiama bent 10 kartų griežčiau; ir pan….

***

Bet man tai nerūpi visai,

Man rūpi tik tai, kad ji myli mane!

Atsakymai

senas, 2010-06-22 09:50:25

Mano įsitikinimu, prezidentė plaukia pasroviui, kitus pakritikuodama, Kubilių patapšnodama, už tai reitingai pastoviai aukšti. Visą atsakomybę suvertusi vyriausybei, pati nesiima jokios iniciatyvos. O kam? Ir toliau išlieka vos ne šventaja, turi šansą būti perrinkta antrai kadencijai. Mylėt jos negaliu (ne mano skonio), pakęsti – taip.

Darth Vader, 2010-06-22 10:53:43

Teisingos pastabos…bet niekas jų neišgirs. Kone mano mintys – tik aš jas būčiau išdėstęs 20 kartų radikaliau ir pažėręs daugiau argumentuotų kaltinimų. Ji tiesiog gražiai kalba, bet nieko rimto neveikia. Belieka melstis, kad antrai kadencijai išrinktų pirmąjį normalų Lietuvos prezidentą…

mamuniuks7, 2010-06-22 11:19:42

lengva viska vetuotu ir skelbtis zmoniu gineja.bet deja to nepakanka.zmones ir toliau skursta,lietuviai kantrus.megsta ziureti kaip kiti lobsta is ju pinigeliu.gal pagaliau pone prezidente laikas suduoti kumsciu i stala ir pasakyti,kad gana ponai didintis algas,galvokite apie zmones.bet deja,tai tik svajone…..juk lietuviai kantrus.uzsienieciai senai butu sukelia tokius streikus,kad oho ho.o musu prezidente tik sypsosi ir abstrakciom frazem pasakoja kas gerai,kas ne.va taip ir gyvenam.

ST, 2010-06-22 11:53:13

“Nusipelnėme gyventi geriau” – man kažko visad “rėžia ausį” 🙂 Pradedu galvoti, o kokius gi didelius darbus ar kokius didingus žygdarbius atlikau, kad galėčiau sau pasakyti “Nusipelniau gyventi geriau”? Ir… nerandu. Tik eiliniai kasdieniai darbai, nieko didingo ar išskirtinio. O ką tokio reikėtų atlikti, kad galima būtų sau užtikrintai pasakyti “Va dabar tai jau tikrai nusipelniau gyventi geriau”?

mariux, 2010-06-22 12:15:38

Ar tam, kad gerai/ geriau gyventum, reikia atlikti didelius darbus ar kokius didingus žygdarbius? Jų ieškoti?

Sąžiningai atlikti kasdienius darbus, tiesiog būti padoriu žmogumi- ar tai jau mažai?

————————————–

“…не лучше бы при жизни быть приличным человеком?…”

ST, 2010-06-22 12:27:02

Būti sąžiningu, padoriu žmogumi yra pareiga, o ne nuopelnas. Sako, kad per dieną pasaulyje iš bado miršta 24000 žmonių. Trys ketvirtadaliai iš jų vaikai. Mes nusipelnėme gyventi geriau, o jie nenusipelnė net išgyventi? Šiandien iš bado mirs 24000 žmonių…

kodel?, 2010-06-22 14:16:00

Siek tiek keista. Kai prezidente nedaro kažkokių sprendimu – visi ja kaltina už neryžtingumą, plaukimą pasroviui. Kai pradeda labiau kištis – kaltina diktatūra. Beto, juk nelabai ir stipri prezidento valdžia musu valstybėje. O šiaip norėčiau paklausti B.Burgio vieno klausimo, kuris turbūt iškilo ir daugeliui – kodėl Jūs neinate į politiką? Juk tiek daug idėjų… (be ironijos)

Algimantas, 2010-06-22 15:05:12

Prezidentė tik plaukia upe pagal srovę. Užkliuvo už kliūties, sustojo. Pailsėjo, toliau plaukia. Užplaukė ant seklumos, vėl stovi. Taip, kaip upėje sieliai ir plaukia. Tikėjausi jos aktyvumo ir įtakos. Deja…

petras, 2010-06-22 15:16:47

Statistika nesukelia jokių jausmų, nėra dramos :))) o gyvenam mes visi gerai, sprendžiant iš to, kad turim priėimą prie interneto ir esam išsilavinę 🙂 tai kažin ar nors vienas iš čia rašančių neturi ko pavalgyt, ką apsiaut ir stogo virš galvos 😉

Rasa, 2010-06-22 17:49:34

“Bet man tai nerūpi visai,

Man rūpi tik tai, kad ji myli mane!”- čia prezidentė Jus myli? :))))))

Juokauju, bet ne nuolat Jus skaitantis gali taip pagalvot 😉

tikras lietuvis, 2010-06-22 20:51:08

Retas kuris supranta kokios yra Prezidentės pareigos ir teisės.

giedrius m, 2010-06-22 23:07:52

Nusipelneme gyventi geriau, bausti visus griezciau, viska gauti pigiau, uzdirbti daugiau….

O gal susikurti geresni gyvenima, nepazeisti istatymu, gyventi pagal savo kisene ir dirbti daugiau 🙂

V.R., 2010-06-23 01:18:43

Man būtų labai įdomus bent koks teigiamas p. B.B. atsiliepimas apie Prezidentę. Nes, kiek atmenu, ir exPrezidentui Adamkui, ir dabar Grybauskaitei vis kliūva ir kliūva. Negi taip jau nieko gero ir nematote? Brazauskas buvo geriau?

Burgis, 2010-06-23 07:55:58

V.R.: Žinoma, galiu išvardyti daug Prezidentės teigiamybių! Laisvai kalba lietuviškai ir užsienio kalba – pati kalba! Nebijo aukštų tribūnų, jose nesidangsto iš baimės padėjėjų parašytais popierėliais. Kalba trumpai. Niekam nieko neaiškina dėl savo sprendimų. Teisingai – juk ji Prezidentė! Nesupratai – tavo bėda. Šį tą ryžtingo pasakė dėl prokuratūros, teismų. Teisingai atmetė (bet čia ne ji, čia patarėjai…) keletą Seimo niekalų. Nepatvirtino Petrausko prokuroru. Porą kartų kalbėjo, dirbo talkoje „su liaudimi“.

Mažoka, krizės metais mažoka…

A. Brazauskas, V. Adamkus nebuvo prezidentai ir niekada nebus – teisė turi savo kalbą!

giedrius m, 2010-06-23 10:53:04

Prezidentinė vs Parlamentinė santvarka. Kiekvienam priklauso teisė pasirinkti kuri yra artimesnė. Aš manau, kad Grybauskaitė pakankamai gera prezidentė parlamentinei respublikai. Gal bus kada ir dar geresnis prezidentas.

tikras lietuvis, 2010-06-23 12:54:38

Burgiui.

Keistai čia pašnekėjote – nebuvo prezidentai. Buvo, tik kas kita kiek ir kokios naudos jie atnešė Lietuvai. Tas pats ir su dabartine vadove – kokie jos uždaviniai ir ką ji atliks per kadenciją. o kaip kam, matau, norisi kaip penkiamečiui vaikui saldainio – tuojau ir čia pat. Bet taip nebūna – kiekvieną darbą privalu nudirbti, o tik tada gauni rezultatą.

Jei kalbėti apie tik ekonominę naudą, tai tai, kaip žinia, yra daugiau vyriausybių darbas. O konservatoriai (su įvairių pakraipų liberalais dabar), vėlgi žinome, dar niekada toje plotmėje nieko gero nesugebėjo nuveikti. Tikėkimės, kad gal ateityje …

Burgis, 2010-06-23 13:10:02

tikram lietuviui: teisiškai tiedu nebuvo prezidentai, todėl man niekada ir nebus. Bet kas, neteisiškai užgrobęs bet kokį postą, man kaip pareigūnas neegzistuoja.

tikras lietuvis, 2010-06-23 13:18:21

Burgiui.

Tai, kad ne – AMB buvo išrinktas teisėtai.

Tik Adamkus buvo pirmąkart išrinktas, pažeidus reikalavimus 3m. pragyventi Lietuvoje ir būti tik Lietuvos piliečiu.

tikras lietuvis, 2010-06-23 13:19:23

Bet Adamkaus norėjo dešinieji rinkėjai, tačiau ekonomine prasme jo metai buvo ne kilimas, o smukimas.

tikras lietuvis, 2010-06-23 13:23:41

P.S. dešiniesiems rinkėjams, manau, geriausias prezidentas būtų Landsbergis, kuris, beje, geriausiai būtų pasielgęs, jei būtų iš karto po 1990 03 11 atsistatydinęs. Tada būtų likęs geras visiems. O toliau dirbo (ir toliau dirba) ekonomikos taisyklių nemokėdamas, todėl ir kapstomės duobėje.

Burgis, 2010-06-23 13:40:49

Tai kad ne, tikras lietuvi, ir AMB buvo išrinktas neteisėtai! Jis nuslėpė bendradarbiavimą su KGB, jis nebuvo liustruotas, jis buvo davęs priesaiką tai partijai, kuri buvo uždraudusi man dirbti dėstytoju, tos priesaikos neatsisakė (jei tai iš viso įmanoma), todėl negalėjo nedirbti tą partiją įkūrusiai valstybei.

O norėti ar nenorėti, išrinkti ar neišrinkti – nėra teisės dalykas, tai tik politika. Man nerūpi!

tikras lietuvis, 2010-06-23 15:27:16

Klystate, partinių vadų KGB neverbuodavo.

O kas ir dėl ko , ir ką jums draudė – jau kitas klausimas. AMB visai nei prie ko.

tikras lietuvis, 2010-06-23 15:36:24

Pasikartosiu – tremtiniams būdinga turėti piktumą. Ant viso pasaulio (o juk dėl to, kad kažkas kažkada kažką padarė blogai dažniausiai yra kalti atskiri žmonės, kokių buvo prie visų tvarkų, o dabar jų – dar daugiau). Ir jo niekada nepamiršti. Netgi tada, kada reikėtų tiesiog pasvarstyti objektyviai.

giedrius m, 2010-06-23 16:01:56

Nereikia maišyti pro-vakarietiškų pažiūrų su kaire ar dešine. Konservatoriai (turbūt ir V. Lansbergis) turi ganėtinai nuosaikų požiūrį į verslą. Galbūt neatsitiktinai pagrindinė konservatorių rinkėjų dalis – socialiai jautrus sluoksnis: pensininkai.

Smulkus verslas nėra įdomus jokiai politinei grupei.

Burgis, 2010-06-23 16:37:24

Blogai, tikrasis lietuvi, labai blogai – nežinote TSKP ir KGB pavaldumo struktūros, partinio vadovavimo principų, skyrimo į postus tvarkos ir, panašu, visai neišmanote buvusios santvarkos. Gėda.

O kuris čia tremtinys piktas? Aš tiesiog laimingas: mes su Mildute pramogavome „Megoje“, po to ji gerai valgė, dabar saldžiai miega! O Jūs ką veikiate? Iš pykčio komentarus kandžius rašinėjate…

tikras lietuvis, 2010-06-23 18:30:15

Burgiui.

Tai jūs nežinote.

Ir kodėl vėl sukate į šoną – prie ko čia buvusi pavaldumo tvareka? Juk kalbėjome apie tai, kad AMB nebuvo KGB verbuotas. Nes partinių ir tarybinių vadų nebuvo galima verbuoti.

Tremtiniai kaip tik taip elgiasi – skalina prieš visą pasaulį, nors dėl jų nelaimių buvo kaltas kažkoks konkretus asmuo. Jei tik kaltas, jei tie patys tremtiniai neužsidirbo nuobaudos.

tikras lietuvis, 2010-06-23 18:32:39

Giedriui.

Klystate. Konservatorių rinkėjai ne pensininkai, o buvę tremtiniai ir miškinių draugai. O miškinių dauguma buvo banditai. Todėl nenuostabu, kad eilinį įstatymų paminimo pavyzdį su kedofilais vėl parodė konserveriai – jų kontingentas.

t, 2010-06-24 21:52:53

Tikras lietuvis klysta. Jei dauguma miškinių buvo banditai, kodėl tiek daug liaudies dainų sukurta apie juos, o ne apie stribus (juos turbūt vadinate liaudies gynėjais)?

V.R., 2010-06-24 21:56:13

“Tikram lietuviui”. Jūs idiotas. Čia ne diagnozė (nesu medikas), bet mano nuomonė.

tikras lietuvis, 2010-06-26 09:53:06

t.

Visos tos dainos yra sukurtos per visą pasipriešinimų ir lietuvių tautos istoriją, o ne pokariu.

tikras lietuvis, 2010-06-26 09:53:53

V.R.

Jūs neįrodote savo teiginių, taigi idiotas esate jūs.

tikras lietuvis, 2010-06-26 10:03:26

P.S., kad dauguma pokario miškinių buvo banditai jau įrodo ir mokslininkai. Bet tai nesunku įrodyti ir paprastam žmogui. Pvz.: istorikų duomenimis per laiką 1944-1953m. miške pabuvojo apie 200 000 žmonių, tačiau nebuvo pabandyta išvaduoti nors kiek Lietuvos teritorijos ar tremtin vežamų. Kodėl? Todėl, kad tikrų partizanų, t.y. tų, kurių tikslas – laisva Lietuva, buvo labai ir labai mažai, o daugumai tai nerūpėjo, nes jie ten atsidūrė , saugodami savo skūrą. Ir dar. Per tą laiką miškinių žuvo apie 20 000, o tie miškiniai nužudė civilių asmenų apie 30 000. Taigi – dauguma miškinių kariavo ne su okupantais, o puolė civilius. Mokslininkų yra nustatyta, kad net iki 1949m.vasario 16d. deklaracijos priėmimo ir partizanų bendros vadovybės susidarymo kaip oficiali miškinių taktika buvo civilių asmenų teroras, kas yra nepateisinama jokiu būdu, o ir Strasbūro teismas Kononovo byloje prieš Latviją nurodė, kad prieš civilius naudoti ginklo jokiu būdu nėra leistina.

V.R., 2010-06-26 11:48:59

Aš ir sakau: idiotas. Pasidomėkite tikra istorija, o ne exstribų paistalais.

giedrius m, 2010-06-26 15:16:51

Tikras Lietuvis: Pasidomėkite istorija ir truputi kaip vežimai buvo organizuojami.

Beje, niekas nesiginčyja, kad tarp miškinių buvo banditų – visokių buvo. Buvo ir jaunimo, kuris nenorejo buti isvežtas tarnauti tarybų armijoje, o geriau bėgo į mišką.

tikras lietuvis, 2010-06-26 21:36:13

V.R.

Ir vėl apie save pasisakei.

Ir vėl jokių įrodymų nepateiki.

tikras lietuvis, 2010-06-26 21:37:15

Giedriui.

Ką turite omenyje?

Jei nepasakysite, tai diskusija niekur nepajudės.

tikras lietuvis, 2010-06-26 21:37:53

Dėl vežimų turiu omenyje.

giedrius m, 2010-06-30 16:34:35

Tikras lietuvi: Didieji vežimai buvo organizuoti ir vykdomi bangomis ir su gana didele apsauga. Praktiškai ir nebuvo jokių būdų juos sustabdyti “miškinių” pajegomis nekeliant pavojaus vežamiems gyventojams. Nors smulkesnių pasipriešinimų ir laimėjimų buvo.

Partizaninio karo strategija nebuvo paremta tiesioginiais dideliais mūšiais.