Koks tavo vaidmuo, direktoriau?

Prancūzijoje viena didelė korporacija atliko tokį eksperimentą: kelių savo bendrovių direktorius, neįspėję pavaldinių, darbuotojų, mėnesiui išsiuntė į pietų kurortus. Korporacijos samdyti ekspertai visą mėnesį slaptai stebėjo bendrovių darbą.

Po mėnesio tų bendrovių direktoriams, kurių bendrovėse darbas nesutriko (kai kuriose net pagerėjo!), padidino atlyginimus.

*

Amžina problema, kas turi daugiau uždirbti – direktoriai ar jiems pavaldūs žmonės (pavyzdžiui, mokytojai)? Atsakymas paprastas: kuo daugiau uždirba pavaldiniai, palyginus su kitų bendrovių darbuotojais, tuo daugiau turi uždirbti direktorius. Kuo geriau bendrovėje jaučiasi pavaldiniai, tuo didesnė turi būti vadovų alga.

*

Kalbėkime apie mokyklų direktorius. Ką jie turi veikti? Svarbiausia, jie turi suburti gerai dirbančių mokytojų bendriją. Antra, jie turi siūlyti idėjas, naujoves. Trečia, jie turi prigalvoti įvairiausių būdų padidinti savo mokylos prestižą. Ketvirta, jie turi asmeniškai išspręsti visas konfliktines problemas, kylančias mokytojams, moksleiviams ir jų tėvams. Penkta, jie turi vykusiai skirstyti visokius resursus.

*

Ne, visko neišvardinsiu… Svarbiausia – nevogti! Svarbiausia – būti pavyzdžiu moralės, etiketo, erudicijos, darbštumo ir kt. srityse. Svarbiausia – būti.

O tada jau direktorius gali jausti savo vertę ir imti diiiiiidelį atlyginimą! Kol kas nors jį pakeis… (Atlyginimą arba direktorių)

Atsakymai

Burgis, 2013-11-05 09:44:21

Įvertinkite nuostatą…

skaitovas, 2013-11-05 10:34:55

Nors nebuvau, nesu ir nebūsiu mokyklos direktoriumi, bandau pasiginčyti dėl direktoriaus funkcijų. Užtenka vienos – suburti gerai dirbančių mokytojų bendriją. Pagal Jūsų pateiktą Prancūzijos pavyzdį – jei tikrai tai bus bendrija, žinanti savo pareigas, teises, atsakomybes, suprantanti, kad nuo visų gerovės priklauso kiekvieno asmeninė gerovė, tai direktoriui net nereikės siūlyti…, prigalvoti…, asmeniškai spręsti…, skirstyti…. Jam tereikės tik įvertinti kitų siūlymus, prigalvojimus ir asmeniškai prisiimti atsakomybę. Be abejo, tuo atveju jam reikės “nevogti, būti pavyzdžiu moralės, etiketo, erudicijos, darbštumo ir kt. srityse”.

Burgis, 2013-11-05 11:13:01

skaitovui: ne, neužtenka suburti komandą… Vesdamas komandą pirmyn, direktorius turi būti priekyje: idėjomis, naujovėmis, eksperimentais, analize…

ainana, 2013-11-05 16:14:49

Gal zinot, kur pradingo Adefalija?

Gal kas turit jos telefona arba jo numeri?

ainana, 2013-11-05 16:16:50

Direktoriaus atlyginimas negali virsyti 1.5 karto daugiausiai uzdirbancio mokytojo atlyginimo

Burgis, 2013-11-05 16:25:42

ainanai: džiaugiuosi, kad manasis ir neviršija… 🙂

ainana, 2013-11-05 16:29:32

Tada viskas tvarkoje, galit dar dirbt 5 metus.

sonata, 2013-11-05 19:19:08

Na o mūsų “nepriklausomoj Perlojos respublikoj” (aštrialiežuviai taip vadina mūsų įstaigą) padalinių vadovų atlyginimai mažesni už darbuotojų. Užtat niekas neina dirbti padalinių vadovais – tai prilyginama nuobaudai:) Net neįsivaizduoju, kaip tokią situaciją pakomentuotų mokslo korifėjai, pvz. vadybos mokslų daktaras Algimantas Sakalas.

Jovita, 2013-11-05 19:56:27

Koks puikus irasas! As irgi direktoriauju, bet ne mokyklai, o skyriui. Sutinku su direktoriaus veiklos apibudinimu, bet del ideju pasigincyciau. Mano tikslas yra sukurti tokia atmosfera, kad pavaldiniai siulytu daugiau ideju, nei as…

Saula, 2013-11-05 23:48:38

Gerb. B.B.,

Jūs taip rašote, nes esate sąžiningas, darbštus, išgyvenate dėl SAVO gimnazijos (ji Jūsų gyvenimo dalis). Viskas teisingai.

O dabar įsivaizduokite kitą direktorių – priešingybę Jums.

Kai to „ano“ nėra, mokykla irgi dirba kaip dirbusi, nes direktorius – tuščia vieta. Tai ką ir jam reikėtų padidinti atlyginimą?!

O gal kaip Kaune savivaldybės Švietimo ir kultūros departamento direktorių E.Balasevičių ar jo poskyrio vedėją N.S.Grybėnienę išvesti su antrankiais ir 4 mėn. belangėje palaikyti?

Pradėsiu nuo mažesnių nuodėmių: „anas” nėra lyderis, yra tik feodaliukas. Visus darbus išdalinęs pavaduotojams, pats jokio dokumento nėra sukūręs, už nieką neatsakingas, jokių idėjų, inovacijų, mokiniams jokių priemonių, finansinių metinių ataskaitų niekada gyvenime kolektyvui nepateikęs. Mokinių krepšelių mokykla turi daugiau negu vidutiniškai – o materialinė bazė žemiau kritikos… Kur dingsta pinigai?!

Išaiškėjus, kad mokykla realizavo kažkokius projektus už N tūkst. Lt, net nesiteikia paaiškinti mokyklos tarybai ir/ar mokytojų tarybai kada/kur vyko tie projektai, kur nuėjo tie pinigai (vagia=moka gyventi). Turi užnugarį Šv. skyriuje, mokykloje turi 5 draugus (valytoją, seselę, sekretorę, buhalterį, 1 mokytoją – su jais ir baliavoja iki nukritimo), visi kiti jam – tuščia vieta, jam jo pamokų tvarkaraštį padaro 1 ir 7 pamoką, kad nors kiek pabūtų mokykloje. Bet nėra kaip 5 pamokų per visą savaitę taip išdėlioti, tai kaip kamparas ir išgaruoja. Apie savo mokyklą ir jos mokytojus nežino nieko, nei kas ką daro, nei kuo nusipelnė, nei kokius vaikus olimpiadų prizininkus paruošė, jam neįdomu, o apie savo žmonos mokyklą žino viską ir t.t., ir pan.

Burgis, 2013-11-06 08:28:58

Saulai: Jūs puikiai parodėte vieną labai didelę problemą! Ką daryti su „valdiškose“ vietose sėdinčiais ir nedirbančiais žmonėmis? Jų būna įvairių: nemokančių, nenorinčių, nepajėgiančių arba tas ir anas kartu…

*

Jie labai pavojingi, kenksmingi mokyklose, bet ne mažiau pavojingi, kenksmingi ir kituose reikšminguose postuose. Kodėl jų nepakeičia? Kodėl jų nepakeičiame? Todėl, kad tokia skyrimo ir atleidimo sistema. Ją sukūrė panašūs į tuos, kuriuos reikia pakeisti.

*

Bet ar ne tokia yra ir aukščiausios valdžios „rinkimo“, paskyrimo sistema? Tai kodėl jos, tos sistemos, tokios yra? Todėl, kad toks gamtos dėsnis: geriausių, pažangiausių yra žymiai mažiau nei tingių, godžių, žioplų… Pastarieji ir laimi.

*

Tai ką daryti? Nuo Romos imperijos laikų taip klausiama… Keliai yra du: 1) reikia šviesti, prusinti visuomenę, kad ji norėtų gėrio, darbo, šviesos, gerų vadovų; 2) reikia visokeriopai propaguoti gero darbo vadovaujančiuose postuose patrauklumą, privalumus.

ak, 2013-11-06 11:25:31

Ar tikrai esat tikras, kad Jūs tas šviesos karys dėl kurio vertėtų aukotis? Jūs gi kapitalistas – t.y. žmogus darantis pinigus kitų, žioplesnių, silpnesnių – aplamai “lūzerių” darbą išnaudojant.

Burgis, 2013-11-06 12:52:55

ak: niekas niekam neturi aukotis! Nei aš kam nors aukojuosi, nei man kas nors aukojasi, nei man reikia, kad kas nors aukotųsi. O kapitalistas esu! „Lūzeris“ todėl ir „lūzeris“, kad leidžiasi išnaudojamas. Lenino klaidų nekartosime.

Aušrius, 2013-11-09 14:58:46

Gal kartais iš atminties galėtumėt pasakyti kokia ten korporacija tą eksperimentą vykdė? Norėčiau pasiskaityti daugiau. Kai kurie žmonės išgirsta tik, kai garsiai skamba: “Prancūzijos korporacija xxx… atliko eksperimentą…”.

Burgis, 2013-11-09 18:46:24

Aušriui: o, kad aš prisiminčiau! Tą faktą girdėjau jaunystėje, studijuodamas…