Konstitucijos prospekto testas

sniegas

Vakar mes su anūkėlėmis nuo Olandų gatvės iki „Forum Palace“ važiavome 1,5 valandos. Beveik visą laiką sugaišome Konsti… Konsti… Konstitucijos prospekte. Mes ir maždaug 300 kitų automobilių (vairuotojų, keleivių…).

Ar vakar buvo plikledis, pūga, šlapdriba? Ne.

Ar vakar buvo rūkas, žemės drebėjimas, evakuacija? Ne.

Ar vakar bene pagrindinė miesto centro magistralė buvo užversta sniegu, medžiais, žuvusiais paukščiais, žvėrimis? Ne.

Tai kaip miesto valdžia aiškina tokią eismo situaciją?

*

O šiandien jau visai kitaip!

Piko valandomis virš pagrindinių miesto magistralių skraido dronai. Informacija apie spūstis, avarijas bematant perduodama į eismo reguliavimo centrą. Prie spūstį sukeliančios kliūties bematant motociklu („britva“…) su švyturėliais atlekia visas oranžine apranga pasipuošęs pareigūnas, žaibiškai įformina incidentą, kliūtis pašalinama, automobiliai rieda laisvai…

*

Pradėta platinti programėlė išmaniesiems įtaisams, kuria dabar galima vienu mygtuko paspaudimu pamatyti trasas per miestą nuo automobilio buvimo vietos iki norimos vietos. Trasos yra trijų rūšių: skubantiems; atsipūtusiems; nemokšoms.

*

Netrukus bus mokamų važiavimo ruožų ir kitų naujovių.  Stebėkite!

Atsakymai

skaitytojas, 2016-11-29 16:34:09

Kai kur labai reikia ne tik dronų ir programėlių, bet ir šviesoforų,nes pasukti į kairę trikampėje sankryžoje užima labai daug laiko…

Juozas P., 2016-11-29 18:44:58

-Эй, извозчик!

-Я не извозчик – я водитель кобылы!

etc = http://22-91.ru/upload/images/photo/2d/bf/3e9830fc7db824fa88016175730b1335461572.jpg

Giedrius, 2016-11-29 20:05:15

Buvau pavasarį rengtame forume Vilniaus savivaldybėje, skirtą transporto klausimams ir problemoms aptarti. Vienas iš pranešėjų, dėstantis VGTU, berods docentas, pateikė skaičiavimus, kad viena įrengta papildoma stovėjimo vieta automobiliui mieste automatiškai pritraukia berods 1,8 (tiksliai nepamenu, galiu šiek tiek suklysti) automobilio į miestą. Taigi, kuo didesnis noras pasipelnyti iš automobilių parkingų ir kuo daugiau automobilių stovėjimo aikštelių mieste, tuo daugiau jame automobilių. Logiška.

Nežinau ar pastebėjote, bet situacija su transportu Vilniaus mieste yra stabili. T.y. stabiliai blogėjanti. Jeigu prieš kokį dešimtmetį darbo dienomis ryte tarp 8:00 ir 9:00 pats didžiausias kamštis Ukmergės gatvėje, norint leistis nuo Šeškinės kalno, prasidėdavo net nuo “Senukų”, tai šiuo metu “normalus” kamštis prasideda nuo “BIG’o”, o kartais ir nuo Avižienių.

Lenkijoje kai kurių miestų valdžia šalia didelių “ofisinių” pastatų leidžia įrengti automobilių stovėjimų vietų ne daugiau negu nustatytas max kiekis ir viskas.

Pas mus situacija priešinga 🙂

Ta proga prisiminiau vieną Chazanovo humoreską 🙂 Vis dar aktuali. Rekomenduoju !

Giedrius, 2016-11-29 20:06:21

https://www.youtube.com/watch?v=ffk-d1pGNBY

skaitytojas, 2016-11-29 22:47:11

Kai kas nors atsitinka ant Pedagoginio tilto,Geležinio Vilko gatvėje kamštis neretai prasideda ties Lazdynų žiedu.

eretikas, 2016-11-30 09:16:00

Stovėjome 30+ min. tame pačiame kamštyje, paskui apsisukę parvažiavome per Kalvarijas. Paliko įspūdį, kad per gerą žalią šviesoforą pralįsdavo 2-3 mašinos, per vidutinį 1, per nepavykusį visa eilė visai nepajudėdavo.

Pentium100, 2016-11-30 09:30:41

Mažiau visiem ofisam reikia kauptis į vieną vietą. Pavyzdžiui, Kaune, aš, kaip klientas, geriau važiuočiau į įmonę prie Megos, nei į centrą, nes ir nuvažiuot geriau ir vietos mašinai pasidėt būna.

Bet kažkodėl visi labai nori į centrą, nors ten ir kainos vienos iš aukščiausių palyginus su kitom vietom.

AŠ, 2016-11-30 09:44:25

Direktoriau,

tai vienas Vilniaus “privalumas”, kurį ir gaunate persikėlus iš Kauno.

Bendrai paėmus Vilnius yra Lietuvos žuvis, kuri kaip sako puva nuo galvos.

🙂

Rasa, 2016-11-30 10:25:04

Jei staiga dingtų visi keliai…

———————————–

J.Marcinkevičius

Jei staiga dingtų visi keliai

Tai kur tada eitų žmonės?

Kur būtų kelio pradžia?

Kur būtų kelio galas?

Eitų žmonės vienas prie kito.

Be kelio, be tako eitų.

Žmogus būtų kelio pradžia.

Žmogus būtų kelio galas.

Atneštų kiekvienas po darbą,

Po meilę arba po mirtį.

Paskui-kaip vaikai- žaisdami,

Sudėtų iš visko –kelią.

petras, 2016-11-30 11:20:31

Pats laikas išsitraukt dviračius.

Sokolovas, 2016-11-30 12:30:19

REIKIA STRATEGINIO PROBLEMOS ADMINISTRAVIMO

Nuosavų transporto priemonių gausa nepaliaujamai auga. Vis dažnesni tampa “kamščiai’, dėl kurių kenčia ir visuomeninio transporto keleiviai. O juk pastarieji tikrai niekuo dėti dėl “kamščių”. Be to, mažėja visuomeninio transporto pajamos, o tai neskatina jo vystymosi. Dėl to irgi kenčia keleiviai.

Visokios raginamojo pobūdžio priemonės (diena be automobilio, ir pan.) tik juoką kelią.

Tad reikia administruoti šį procesą. Pavyzdžiui,- apmokestinti naudojimąsi nuosavomis transporto priemonėmis, leidžiant “nemokamai išvažiuot ir grįžti”, pavyzdžiui, tris kartus per savaitę.

Apmokestinti automobilių pirkimą. Jei asmuo ( ar šeima) perka antrą ( ir t.t.) transporto priemonę, turi būti taikomas, pavyzdžiui, 50 proc. automobilio kainos mokestis į valstybės biudžetą.

Dažniau taikyti vairavimo teisių atėmimo priemonę (bausmę).

Leisti vairuoti transporto priemones sulaukus, pavyzdžiui, 25 metų amžiaus. Ir t.t.

Tik taip galima tikėtis tvarkos keliuose. Dabar gi viešpatauja anarchija.

petras, 2016-11-30 12:39:46

Sokolovai, jei leist nuo 25, tai ir teises atimt reiktų nuo 60ties :DD sąžiningumo dėlei.

Sokolovas, 2016-11-30 13:06:27

Petrui:

Vienaip, ar kitaip, ribojančių įstatymų vis tiek prireiks. Mes, jauni būdami, važinėjome visuomeniniu transportu.

O dabar…Kiekvienas studentas, net abiturientas, “privalo turėt automobilį”.

Senas tarybinių laikų humoro filmas apie gruziną, pirkusį savo septintokui sūnui “Volgą” ( “berniukas norėjo bardo spalvos, bet balta-irgi gerai”), jau tapo tikrove…

Jei anksčiau rugsėjį policija įspėdavo moksleivius, kad atsargiai eitų per gatvę, tai dabar įspėja, kad “vaikai atsargiai vairuotų”…

Random, 2016-11-30 13:34:32

Sokolovai, kažkaip atbulai žiūrit į šią problemą.

Daug veiksmingiau būtų ne ribot pagal amžių, o ribot pagal įgūdžius ir vairavimo kultūrą. Kiek daug žmonių nemoka teisingai vairuot, nors teises kažkaip išsilaiko per fuksą. Kiek daug žmonių tyčia pažeidinėja taisykles, nes jiems taip patogiau. Amžius tų dalykų nė kiek nelemia.

petras, 2016-11-30 13:34:36

Sokolovai, gaila, kad jau nebe seni tarybiniai laikai, o tikrovė ne tokia, kokios norėtumėt. bet yra kaip yra. jei tai suprasit, gal mažiau nostalgija kankins 🙂

mano senelis sakė, kad dar taip nesenai basi lakstė vaikai, o dabar …

p.s. važinėjot viešuoju transportu, nes automobilių nebuvo.

ai dar tiesa ir mobiliakų (išmaniųjų) neturėjot :DD užtat dabar galit įsigyt.

petras, 2016-11-30 13:40:28

Apskritai, spūsčių problema yra išsprendžiama tik radikaliais veiksmais.

  1. arba apsigyveni retai gyvenamoj vietovėje.

  2. arba tankiai apgyvendintą vietovę paverti retai apgyvendinta.

  3. arba atrandi visai kitą transporto būdą, kuriuo naudotųsi dauguma.

skaitytojas, 2016-11-30 14:03:49

Sokolovui: mano nuomone, pasiūlymai iš XX amžiaus .

Pentium100, 2016-11-30 15:22:31

Sokolovui:

Aš esu per jaunas, kad prisiminčiau TSRS, tačiau galiu paklausti vyresnių žmonių. Tėvams TSRS nepatiko, nors seneliams – patiko (nes davė darbo ir atlyginimą). Bet nei tėvams nei seneliams nepatiko tai, kad buvo problemų gaunant didesnius butus (vienam žmogui 6m^2, gal ir užtektų jei butas būtų ne du kambariai 5 žmonėms) ir mašinas. Tai net nežinau ką galvot – ar laukt komunizmo sugrįžimo ar ne.

Na, TSRS nebėra ir tikriausiai niekad nebebus (dabartinė Rusija kitokia), tai manau nesvarbu.

O kamščius apmažint galima ir skatinant darbą iš namų (daug specialybių tai dabar leidžia) ir ofisų steigimą toliau nuo ir taip jau užkimštos vietos. Kas galėtų paaiškinti kodėl įvairių, nesusijusių firmų ofisai privalo būti toje pačioje vietoje, kur ne tik darbuotojams, bet ir klientams nėra nei kaip privažiuot nei kur mašinos pastatyt.

Gal vis dar gyvenam TSRS (viena mašina 10 butų)?

Giedrius, 2016-11-30 17:45:41

Visiškai pritariu Sokolovui. Problemos su transportu, kaip ir bet kurios kitos problemos, sprendžiasi, esant strateginiam mąstymui. Mūsų šalelėje iš viso neegzistuoja toks mąstymas jos valdymo klausimuose kaip valstybės, taip ir savivaldos lygmeniu. Nėra vieningo aiškaus tikslo ir noro nuosekliai jo siekti ilgą laiko tarpą. Todėl nėra ko stebėtis prastais rezultatais ir visuotiniu nusivylimu valdžia.

Tiesą sakant, praktiškai visa valdžios vyrų veikla kol kas primena tik Brauno judėjimą, ir kurios geriausias rezultatas kol kas – tik išsiskyrusi šiluma tos veiklos metu:) Na, ir žinoma įsisavintos lėšos :))

Pvz. su transportu tik pvz., kuris parodo bendrą situaciją, kuri kol kas neturi priežasčių gerėti, nes strategiškai mąstančių apie visuomenės, o ne apie asmeninę ar partinę naudą, asmenybių politikos horizonte kol kas nematyti 🙁

Transporto klausimai tik vieni iš daugelio, kai svarbiausia yra pelno pasiekimo rezultatas, įkuriant kuo daugiau parkingų, nesvarbu, kad miestas “uždus” nuo automobilių, bandant naikinti troleibusų parką ir pradedant nuomotis daugybę dyzelinių autobusų dėl to, kad tik būtų kažkam asmeninė nauda. Tebūnie ir labai skaidriai apmokestinta, bet kas iš to visuomenei?

Tolstojus yra rašęs: “vienetas negali būti svarbesnis už visumą”. Taip pat ir asmeninė kažkieno nauda negali būti aukščiau už visuomeninį interesą.

Kai taip nutiks, tada žiū ir reikalai pradės taisytis, ir skurdo nebeliks, ir Tėvynėn patrauks daugelis ją palikusių jos vaikų…

juristas, 2016-11-30 19:05:35

visi nori būti svarbiais – ir realybėje, ir virtualiai 🙂 Vakarų šalių viešajame transporte rytais pilna neįsitempusių ponų brangiais kostiumais, važiuojančių į darbą.

Giedrius, 2016-11-30 20:10:09

Puikybė viena iš didžiųjų nuodėmių. O visų problemų priežastys ir atsakymai į jas glūdi dvasinėje srityje. Ir kol nepradėsime mes ten jų spręsti, tol jokių perspektyvų fiziniame lygmenyje būti iš principo negali. Tai neįmanoma.

Juozas P., 2016-11-30 21:08:17

Mandruoliai, įsikalkime į galvą – po geltonos būna žalia.

Nereikia laukt, dvejot – gal mėlyna?

Reikia iškart judėt. IŠKART KOLONA.

Kol kas, deja- kaip kolchoznikai važiuojam.

P.S. Sokolovui – tėvas gruzinas “teisinosi” sūnui – negaliu tau nupirkti troleibuso, kad važinėtum “kaip visi”. Tik VOLGĄ, deja.

Audrius, 2016-11-30 22:53:54

Rekomenduoju vairuojant naudoti programėlę ‘Waze’, ji turetų padėti sutrumpinti laiką praleistą spūstyse.

Giedrius, 2016-12-01 10:31:22

Išmaniosios programėlės deja yra tik kaip vaistai – t.y. bandymas gydyti pasekmę. O reikėtų galvoti kaip nesukurti priežasčių, kurios tiesiog automatiškai nulemia problemų atsiradimą.

petras, 2016-12-01 10:40:26

Giedriau, deja, deja. išmaniosios programėlės ateities panacėja spūstims. kai dribsim, valgysim, bendrausim ir miegosim internete, tikrai nebebus spūsčių gatvėse 😛

Giedrius, 2016-12-01 13:19:32

Petrui: Va čia dar viena didžiulė problema, gal net pagrindinė šio laikmečio problema. Kad gyvenimas persikelia į virtualų pasaulį ir žmogus tampa tik priedėliu prie išmaniųjų technologijų. Kad įsivyrauja mechanistinė sąmonė ir žmogus, sukurtas pagal Dievo paveikslą būti Kūrėju, tampa tik žmogiškuoju resursu.

Sokolovas, 2016-12-01 13:52:41

GREIČIAU VAŽIUOSI, ANKSČIAU ATVYKSI

Regis, aišku.

Tačiau…

Automobilis, važiuodamas pastoviu 40 km/val.greičiu, kelionės tikslą pasiekė 12 val.05 min.

Kitą dieną, išvykęs tuo pačiu metu, ir įveikęs tą patį kelią pastoviu 60 km/val. greičiu, jis pasiekė kelionės tikslą 11 val.55 min.

Kokiu pastoviu greičiu jis turėtų važiuoti tuo pačiu keliu, kad, išvykdamas tuo pačiu metu, tą patį kelionės tikslą pasiektų 12 val.00 min ?

P.S. Neišmokusiems spręst tokių uždavinių, nevalia duoti vairavimo teisių .

Giedrius, 2016-12-01 14:31:46

50 km/val greičiu

Sokolovas, 2016-12-01 14:48:27

Giedriui:

Logiška. Bet…neteisinga 🙂

Tame ir slypi šio uždavinio intriga. Tas nuostabus “kablys”, ant kurio “užkimba” būtent geriausieji sprendėjai.

Nes būtent jiems būdinga išpažinti loginės sintezės pirmumo prieš detalią analizę “tikėjimą” …

Taigi, Jūs esate puikus sprendėjas !

Kitas dalykas, kad ne viskas, kas logiška, yra teisinga. Ir vidurkių yra daugiau, ne tik aritmetinis…Tačiau to nereikia išmanyt, sprendžiant šį uždavinį-“kablį”…

Teisingas atsakymas yra kiek mažesnis už greičių aritmetinį vidurkį .

Uždavinys, kuriame slypi intriga, -itin gražus uždavinys 🙂

Burgis, 2016-12-01 15:29:16

Sokolovui: puiki gaudyklė!

Auras, 2016-12-01 16:04:07

Turi važiuoti 48 km/h greičiu.

Lukas, 2016-12-01 16:05:52

Manyciau, kad 48 km/h

Sokolovas, 2016-12-01 16:09:14

Aurui ir Lukui:

Teisingai !

Sokolovas, 2016-12-01 16:29:11

UŽDAVINIO SPRENDIMAS

Kelias (km) s, T- judėjimo ieškomu greičiu laikas (val.)

Akivaizdu, jog

T+ (5/60) = s/40.

T- (5/60) = s/60.

Sudėję šias lygtis, gausime”

2T = (s/40) + (s/60),

t.y.

2T = s/24, T=s/48

Todėl ieškomas greitis s/T =48 km/val.

Bendru atveju, jei duotieji greičiai yra

a ir b (km/val.), tai ieškomas greitis yra

2a b / (a + b).

Šis dydis yra vadinamas teigiamų skaičių a ir b harmoniniu vidurkiu.

Galima įrodyti, jog, kokie bebūtų teigiami skaičiai a ir b, jų harmoninis vidurkis neviršija jų aritmetinio vidurkio.

Harmoninio vidurkio geometrinė prasmė:

Tai ilgis atkarpos, nubrėžtos per trapecijos įstrižainių susikirtimo tašką lygiagrečiai šios trapecijos pagrindams, kurių ilgiai yra a ir b.

petras, 2016-12-01 17:11:31

Giedriau, jūs nepagalvojot, kad žmogus ir internete gyvendamas gali kurti 😉

O su dievu tai atvirkščiai, anas sukurtas pagal žmogaus paveikslą. juk tai taip akivaizdu.

Giedrius, 2016-12-01 17:13:24

Sokolovui:

Ot, jaučiau, kad čia gali būti ne viskas taip paprasta 🙂 Ačiū už puikų uždavinį :))

Giedrius, 2016-12-01 19:41:42

Petrui:

Kurti galima visur ir visada. Žmogus negali nekurti ir daro tai kiekvieną savo gyvenimo akimirką. Klausimas tik, ką žmogus kuria? Pats Kūrimo procesas vyksta Dieviškos energijos pagalba, kuri nepaliaujamu srautu įteka į mūsų širdis kiekvieną mūsų gyvenimo minutę, sekundę ir akimirką. Šis srautas yra valdomas mūsų dėmesiu. Ten, kur mūsų dėmesys, ten ir teka ši energija, ir tas reiškinys ar aplinkybės į kurį nukreipėme savo dėmesį tik dar labiau plėtojasi. Todėl skaitydami ir žiūrėdami visokias kriminalines naujienas, siaubo ir smurto filmus, dalyvaudami visokiose apkalbose ir pridėdami dar ir savo jausmus, mes visą tą “grožį” tik pagausiname. T.y. jeigu didžiąją laiko dalį galvojame apie problemas, tai mus nuolatos sups tik problemos, nes mes tai patys užsakėme sukurti… Ir jeigu norite sukelti karą, užtenka, kad dauguma žmonių tiesiog nuolat galvotų apie karą, ir nesvarbu, kad jie jo nenorės.

Tai vat ir klausimėlis, ką gi ten žmonės tame internete kuria?

O dievai pagal žmogaus paveikslą… taip yra tokių. Žmonės dažnai linkę susigalvoti dievus ir stabus pagal savo supratimą ir logiką. Mėgsta priskirti jiems įvairius žmogiškus netobulumus ir pan. Tai vyksta nuolatos. Todėl, jeigu pastebėjote, įvairios religijos ir tikri dvasiniai mokymai reguliariai atnaujina tą pačią Tiesą apie vieną Dievą per įvairių religijų pradininkus, šventuosius ir kitus pakylėtus asmenis. Jeigu be išankstinio nusistatymo perskaityti tam tikrą literatūrą, t.t. skirtingų religijų ir dvasinių Mokymų, pasimato, jog iš tikro jokių prieštaravimų nėra. Yra tik netobulos žmonių sąmonės klaidingai suprastos ir sąmoningai išryškintos detalės, kurios kelia ne tikrus, o dirbtinius prieštaravimus. O už tų detalių slypi viena Tiesa ir vienas Dievas, kuris laukia nesulaukia kada gi mes pagaliau į jį atsisuksime.

Taip kad, tam tikra prasme su Jumis sutinku 🙂

Gero ir ramaus vakaro!!!

Burgis, 2016-12-01 20:00:24

Gal aiškiau tą uždavinį spręsti taip:

iš lygties S=40t atimti lygtį S=60(t-1/6), gauti 20t=10, t=1/2. Po to aišku, kad S=20, o jau tada iš lygtelės 20=V(1/2-5/60) gauti V=48.

Gal?

Visi sprendžiame skirtingai…

Rasa-kita, 2016-12-01 20:14:36

Geriausiai apie kelius ir kelio/greičio esmę parašė Justinas Marcinkevičius, o kuklioji mūsų RASA, kaip visada laiku apie tai priminė. Čia yra tai, kas dar verčia kartais padiskutuot šiam tinklarašty.

Rasa-kita, 2016-12-01 21:47:12

Nu baikit kažkas laikinti, po velniais!

Bet , matyt, aš esu TO verta.