KTU „Karjeros dienos“

Gavau kvietimą pristatyti temą: „Bendradarbiavimas aukštųjų technologijų ir specialistų rengimo srityse. Ar vienas neužgožia kito?“

***

Kas prisimins tokią temą? Ką sudomins tokia tema? Kiek bus klausytojų? Kokie tie klausytojai?

*

Tikiuosi, kad mano studentai susipras ir ketvirtadienį 10.55 atvyks manęs paklausyti į KTU aulą (A. Mickevičiaus g., I rūmai)?

*

Abejonės, abejonės… Bet aš ruošiuosi. Savaip. Gal jums bus įdomu kaip ruošiuosi? Skaitykite. Dirbu „online“ režimu!

***

Susiaurinkime temą. Akcentuokime, ką ir kaip rengia (turėtų rengti!) universitetas (specialistus? o kas tai?), kaip tame universitete turėtų rengtis gyvenimui studentas.

Antroji pranešimo linija – kada kas ką nors užgožia ir kada tai nėra gerai?

(Fone – muzika… Kol ji gros – aš kalbėsiu; pasikeitus kūriniui, bus pertraukėlė muzikai pakomentuoti; taip klausytojai pailsės…)

Pradedame!

  1. Universitetas jums nesuteiks profesijos! Universitetas jums suteiks išsilavinimą. Nepasigailėsite, kad ne atvirkščiai, tikrai nepasigailėsite!

Kas tas išsilavinimas?

2. Išmokite mokytis! Visokie laboratoriniai, kursiniai darbai, projektai ir pan. moko mokytis, moko įrodyti ir parodyti, moko naudotis informacijos šaltiniais. To ir reikės visą gyvenimą.

3. Išmokite kalbėti! Mokantis kalbėti moka ir dirbti, nes kalbėjimo precizika, elegancija ugdo ir darbo preciziką, eleganciją.

  1. Jei žadate būti verslo, vadybos ar valdžios elite, išmokite žaisti golfą ir tenisą.

5. Išmokyte rašyti bent dviem kalbomis! Rašyti greitai, lengvai, tiksliai, be klaidų, tinkamu šriftu ir formatu. Kiekvienas raštas bus jūsų CV!

6. Išmokite važinėti į komandiruotes. Lengvai ir greitai. Išmokite pirkti bilietus internetu, naudotis nuomotais automobiliais, GPS įranga, mokėti už greitkelius, keisti viešbučius, pasirinkti restoranus, vynus…

7. Atostogaukite su draugais. Egzotiškose vietose, aktyviai. Kurkite vertų savęs ir pranašesnių už save draugų ratą. Nebijokite, jie jūsų neužgoš – jie jus išryškins.

8. Išmokite bendrauti priėmimuose, furšetuose, banketuose, pokyliuose. Ten daug darbų padaroma, ten daug ryšių užmezgama.

9. Rūpinkitės savo išprusimu! Teatrai, knygos, klasika, Nobelio premijų laureatai, mokslo naujienos, politikos niuansai, pasaulio įvykiai, mados, tradicijos visą laiką turi būti jūsų akiratyje – kitaip atsiliksite, sumenksite…

10. Išmokite neatsitraukti! Kapitalizme daug kas norės jus pastumti – neleiskite!

***

Tai kas gali užgošti tą, kuris laikosi šių dešimties taisyklių? Niekas! Tai gal jūsų nemėgs, niekur nepriims, nes jūs užgošite kitus? Netiesa! Visi norės lepintis jūsų skleidžiamuose spinduliuose…

*

Smulkiau – ketvirtadienį.** Nepamirškite paklausti!

Atsakymai

jurgis, 2011-03-15 22:48:29

pasikabinėsiu prie žodžių 🙂

– nesuteiks universitetas išsilavinimo, jei pats nesiteiksi 😉

– antram punkte paakcentuočiau ir žodį “mąstyti”; nors tai tarsi mokytis sudedamoji dalis, bet pasigendu mąstymo įgūdžių tarp studentų, oi pasigendu…

– būčiau atsargus su teiginiu “Mokantis kalbėti moka ir dirbti” – bent jau Lietuvoj visokių tipų pasitaiko… (nors gal jie ir moka dirbti, bet nenori…)

– beveik nekalbate apie technologijas ir jų specialistus – o tema tarsi apie tai. Bent jau pasigedau žodžių “domėkitės”, “stebėkite”, “aiškinkitės”. šnd Paskaitinėjau Ilja Laurs interviu “Valstybėj”, jo mintis buvo, kad didžiausios IT naujovės kyla būtent iš jaunimo – manau tai ne tiek universitetas, kiek domėjimasis nulemia.

Bendrai 3-10 punktai gal labiau apie verslininkus negu apie specialistus. O gal tiesiog apie “bendra(darbia)vimo” kultūrą.

Specialistui visgi reikia mokėti gilintis į savo sritį — kažkiek aukojant bendrą išsilavinimą (laiką) — kitaip kažin ar gausis rimtas specialistas…

Bet specialistui labai sveika turėti gerus platesnius pagrindus: universitetai tarsi turėtų pasirūpinti — bet ir paaiškinti/pademontruoti studentams, kam to reikia — kaip technologijos neretai susipynę.

Pvz, Infobalt + M$ dabar PR’ina IT specialybes ir atrodo, priekaištauja univerams

http://mokslas.delfi.lt/technology/infobalt-it-specialistu-trukumas-tik-augs.d?id=42589139

žr paskutinę pastraipą „Švarių specialistų fabrikėlis“

Manfredas, 2011-03-16 02:37:01

Už dešimt punktų – dešimt ir balų…

petras, 2011-03-16 08:49:32

Skamba įdomiai 🙂 gaila kad kaune ir dar ryte 🙂 ai beje kažkaip keistai tas 7tas punktas skamba, kad reik per jėgą draugų ratą burti.

Burgis, 2011-03-16 08:51:24

Jurgiui ir kt.: pakalbėkime apie specialistus. Pirma, jei universitetai rengia specialistus (pavyzdžiui, elektrikus), tai ką rengia kolegijos, technikos mokyklos? Antra, iš mano akademinės grupės po dvidešimties metų „pagal specialybę“ nedirbo NĖ VIENAS žmogus! Kam dabar rūpi kokia MANO specialybė, kokia mano disertacijos tema?! Trečia, specialybių, ypač aukštųjų technologijų srityje taip greitai viskas kinta, kad NEĮMANOMA IŠ ANKSTO parengti specialisto, galima tik parengti žmogų, mokantį kasdien mokytis specialybės. Ketvirta, nesigėdykime pripažinti, kad „specialybių dėstytojai“, porą dešimtmečių patys nedirbantys „pagal specialybę“, negali parengti specialistų… Bet jie gali parengti žmones su aukštuoju IŠSILAVINIMU!

***

Ir absoliučiai sutinku su Tavimi, Jurgi, kad: 1) „… nesuteiks universitetas išsilavinimo, jei pats sau jo nesuteiksi…“; 2) „… specialistui visgi reikia mokėti gilintis į savo sritį…“

Nepris, 2011-03-16 10:43:21

Kaip darbinis variantas gal visai neblogas… Tik gal praverstų subalansuoti studentams, kurie ne taikosi į provincijos elitą, o dar tik nerimastingai dairosi ar bus kam reikalingi po šita saule…

Povilas_K, 2011-03-16 13:14:12

Daug duoda aktyvus bendravimas ir dalyvavimas socialinėje veikloje: studentų, kitos NVO organizacijos, projektai.

Viskas su sąlyga, jog dalyvavimas vien baliavojimas. Dalyvavimas – tai projektai, darbas komandoje, tikslų/užduočių formavimo principai, renginiai, atsakomybės prisiėmimas, ateities planavimas, etc.

Praverčia tiek specialistui, tiek verslininkui.

Povilas_K, 2011-03-16 14:11:16

Atrodo čia negalima vartoti kai kurių simbolių – iš teksto ištrina daugiau/mažiau ženklą (poroje naudojamą apibūdinti nelygybę).

Pataisymas:

Viskas su sąlyga, jog dalyvavimas “nelygu” vien baliavojimas.

🙂

Lėlys, 2011-03-16 14:40:16

Na va, o iki pataisymo tekstas irgi turėjo visai neblogą prasmę. 🙂

N.T, 2011-03-16 18:14:02

Prie to pačio: KTU Ingenium’11 tiesioginė transliacija: http://vips.liedm.lt/vflash/klientas/842/844/true

andrius, 2011-03-16 23:10:35

andrius

Burgis, 2011-03-17 12:54:23

Įspūdis: į konferenciją atėjo keturi akademinės bendruomenės nariai ir 15 studentų… Kai atėjo mano studentai, klausytojų buvo dvigubai daugiau.

*

Tai va, aš ir klausiu: kas iš tiesų domina akademinę bendruomenę? kas iš tiesų domina verslo atstovus? kas iš tiesų domina studentus? Nes įspūdis toks, kad jų visų nedomina niekas, išskyrus gal jų pačių gerovę. Liūdna.

Lėlys, 2011-03-17 13:21:50

Bręstame, prarandame, prarandame savo kilnius tikslus ir jaunatvišką maksimalizmą. Bet nepakankamai subręstame, kad galėtumėm visu kūnu galų gale suvokti, kas yra tikrosios vertybės.

Visi kaip natrio gliutamato pririję, dantimis įsikabinę į savo egzistencijos išlaikymą – čia ir dabar.

Jau “neturime” laiko, bet dar kol kas nesuvokiame, kiek tai mums turėtų būti svarbu.

Pats žinau – kai gimtasis Universitetas kviečia dalyvauti diskusijose su dabartiniais studentais, idant juos motyvuoti, idant paaiškinti, kokių specialistų reikia mano versle – vis nėra ir nėra to laiko.

Gal kai Maslovo piramidės pagrindas pastoviai juda iš po kojų – nėra kada galvoti apie aukštesnius poreikius… Motyvacija šiuo momentu per silpna, tarp žmonių šiluma nesirezga. Nebesirezga.

Kai subręsim pagaliau, kai bus ir laisvo laiko į valias (tuomet jau lekiančio labai greitai) – būsime įdomūs tik tiems keliems geriausiems draugams, keturiems akademinės bendruomenės nariams, ir keliems studentams – iš smalsumo arba iš pagarbos.

Nepykit, jei skambėjo pesimistiškai.:)))

Esu įsitikinęs, kad kalba buvo labai verta paklausyti! Bet “ne ta diena, ne ta valanda”.

Burgis, 2011-03-17 13:37:31

Beje, pridursiu, kad po to, kai paskelbiau šias tezes, gavau tokią rengėjų pastabą:

***

Kadangi konferecijos auditorija bus akademinė bendruomenė, įmonių atstovai ir studentai, norėtųsi, kad šiek tiek plačiau būtų apie bendradarbiavimą aukštųjų technologijų srityje ir to pačio palyginimo su bendradarbiavimu specialistų rengime.

***

Tada pridūriau štai šiuos teiginius:

***

  1. Privalai žinoti, kaip patekti į aukštųjų technologijų sritį! Jau mokykloje. Patekti Lietuvoje, Europoje, pasaulyje? Aukštosios technologijos sienų neturi…

  2. Universitete turi dėstyti REALIAI dirbantys aukštųjų technologijų srityje! Mokėti teks brangiai, bet apsimokės… Dėstytojai turi „pasislinkti“ ir priimti specialistus.

  3. Kodėl mažėja kompiuterastų? Tu turi tapti kompiuterių, IT guru, privalai!

  4. Sparčiausias tobulėjimas – sistemoje „žmogus-žmogus“. Atidėk knygas į šalį, pabūk gizeliu, dirbk nemokamai…

  5. Darbdaviai, samdykite ne specialistą, o intelektualą!

Lėlys, 2011-03-17 14:30:15

Pritariu. Kaip tik itin prireikė gero žmogaus. T.y., darbuotojo. Ne specialisto (pernelyg jau siaura konkreti sritis – jai nei vienas Universitetas specialisto neparuoš), bet žmogaus, turinčio tinkamus pagrindus, ir galinčio (bei norinčio) greitai išmokti konkretaus darbo.

Deja, teko “vogti” iš kitos įmonės, nes visi intelektualai ITšnikai arba kažkur išsislapstė, arba tiesiog juoda krizė šių specialistų rengime. Pinigų yra, darbo – nors vežimu vežk. Nėra patikimų žmonių su perspektyva akyse! Kur jie dingo?

Pagrinde iš CV į tave žvelgia tokie… na, … tušti, be tikslo asabos. Проходимцы…

Mr. Student, 2011-03-17 16:22:05

Pastebėjimai po pranešimo:

į renginį atėjau aš su savo keliais kviestais pažįstamais studentais iš matematikos katedros. Taigi, atidarius duris tikėjausi sulaukti nemažos dalies universitetinės bendruomenės narių. Bet buvo ten susirinkę tik keli “seniokai” kaip antai studijų prorektorius P.Žiliukas ir dar kažkas. Žodžiu, nemanau, kad jiems tai buvo labai naudinga ir įdomu. Frontą laikė Elektros ir valdymo inžinerijos studentai…taip taip, tie patys, kurie kai kam atrodo nieko nesiekiantys ir nenorintys tobulėti.

Noriu pasakyti, kad kaip visąlaik imliausia ir labiausiai suinteresuota vystitis visuomenės dalis yra studentija. Mes esame pagrindas, praeitis ir ateitis. Esame ginklas, kuris į tinkamas rankas papuolęs gali atnešti daug naudos. Todėl šiandien sakau: malonu, dėstytojau, su jumis dirbti. Ne su viskuo sutinku, bet yra tikrai daug ko iš jūsų pasimokyti.

Beje, pirmadieniais per teorijos paskaitas galime sulaukti laisvų klausytojų iš matematikos katedros. Jiems patiko tamstos mintis apie mokėjimą mokytis ir nesustabdomumą, nes anot jų dabar vyrauja mintis, kad neva tai matematikai neperspektyvūs.

loreta, 2011-03-17 17:08:16

Man įdomu, kas tie 50 “kamikadzių”, bandžiusių gelbėti padėtį atominėj Japonijoje – specialistai ar intelektualai?

Burgis, 2011-03-17 17:47:12

Loretai: tai specialistai, kuriuos parengė ir pasiuntė (po to atšaukė…) intelektualai.

Nepris, 2011-03-17 21:38:27

Labai geri tie papildymai, užskaitau. Tikiuosi, kad jaunimas išgirdo. Kas, kad nedaug jų. Buvo tie, kurie turėjo būti. Lemiamu momentų bet kuri jūsų ištarta frazė gali pakeisti jų likimus. Tai taip paprasta ir taip didinga… Jau vien dėl to verta žmonėmis tikėti ir jiems kalbėti.

justas, 2011-03-17 23:29:39

Gal galima būtų sužinoti dainų sąrašą grojusių per pranešimą?

Jovita Helms, 2011-03-18 20:02:19

Burgiui: ar intelektualas turi buti ir specialistas, kad galetu vadovauti specialistams?

Burgis, 2011-03-18 20:53:04

Jovitai: man atrodo, kad intelektualas gali ir vadovauti specialistams, ir pats būti specialistas… Aš pasitikiu intelektualais. Ypač dabar tokių reikia Japonijoje.

jurgis, 2011-03-31 14:08:42

manau, labai geras komentaras dėl specialistų ruošimo universitetuose 😉

http://kernius.net/kodel-jauni-zmones-neturi-darbo-ir-ka-daryti-kad-tu-ji-visuomet-turetum#comment-7153