Vėl neįtikėtini sutapimai… Gimnazijos dvidešimtmečio minėjime man labiausiai patiko KTU Senato pirmininko, buvusio KTU rektoriaus komplimentas apie taisyklių laužymą:
Vakar Vilniuje svečiavomės pas Mildutę, sūnaus ir mačios knygynėlyje radau devintąją „Swedbank“ kolekcijos knygą (parašė Marcus Buckingham ir Curt Coffman) tokiu pavadinimu… kaip tas komplimentas! Maža to, knygą pristato buvęs KTUG auklėtinis!
Kol Mildutė miegojo, radau šioje knygoje šį tą naudingo, įdomaus. Pavartykime…
***
„Šioje knygoje aptariami pokalbiai su vienu milijonu darbuotojų ir aštuoniasdešimt tūkstančių vadovų.“
***
„Šie dvylika klausimų yra paprasčiausias ir tiksliausias būdas įvertinti darbo vietos patrauklumą.“
Knygoje kelis kartus pakartojama ši vadovų išmintis. Klausiu savęs – ar man tai naujiena?
Labai patiko mintis apie „nuotolinę“ kontrolę (ypač po penktadienio tėvų susirinkimo…):
Labai taikliai įgelta edukologams:
Labai tiksliai pasakyta, ko nori pacientas:
***
Daugiau necituosiu, „Swedbankas“ gali supykti… Tikiuosi jau pastebėjote: tai irgi knyga iš serijos „visa tai aš žinojau pats, bet kaip gerai, kad parašė jie“? Erzina amerikietiškas įprotis tą patį dalyką kartoti ir kartoti, lyg aš būčiau koks bukagalvis, bet džiugina daugybė pavyzdžių, tvirtas statistinis pagrindas (kada gi aš apklausčiau milijoną žmonių?), lengvai skaitomas tekstas. Siūlau perskaityti…
Atsakymai
sonata, 2009-10-25 13:16:01
Taisyklių laužymas manau pateisinamas tik tuo atveju, jei galutinis tikslas yra konstruktyvus, pvz. KPI Ekspermentinė Gimnazija prieš 20 metų:) Destrukcija dėl destrukcijos nepateisinama. Mažas scena iš pirmokų gyvenimo: per lietuvių kalbos pamoką sėdi mano balvonas su ausine “lapine” kepure. Klausiu motyvų. “Na gi pati sakei, kad kai kuriose japonų vadybos mokyklose studentus pastato sankryžoj ir liepia dainuoti- kad drovumą įveiktų.” Še tau, boba, ir devintinės. Bet sutarėm, kad mokytojos visgi atsiprašys- sėdėti prieš moterį su galvos apdangalu neleistina… Visgi šį kartą konstruktyvus tikslas manęs nelabai įtikino:/
Burgis, 2009-10-25 15:27:28
Puikus pavyzdys, Sonata! Deja, net ir suaugusieji dabar dažnai taip supranta išskirtinumą…
shalikas, 2009-11-10 10:35:43
Dabar jūs man paaiškinkit, kas sugalvojo tokią kvailą taisyklę, kad sėdėti prieš moterį su galvos apdangalu neleistina?
Žinot, šita vieta man kažkodėl tai kelia asociacijas su religija. Krikščionims vyrams atėjus į bažnyčia privalu nusiimti kepurę, moterim – draudžia, tuo tarpu žydai daro visiškai atvirkščiai – moterim privaloma nusiimti bet kokį galvos apdangalą, o vyram – draudžiama. Pas musulmonus dar kitaip, moterys visada turi nešioti galvos apdangalą, o vyram leidžia laisvai rinktis. Kas čia per kvailos taisyklės? Nuo kada Tavo uždengtas/atidengtas viršugalvis gali parodyti pagarbą/nepagarbą? 🙂 Ir apskritai, kodėl žmonės priimdami tokias “taisykles” manęs neklausė? Manęs tai nebuvo tada, kai šitaip nusprendė, nepasidomėjo, ką galvoju :/ Suprantu tokį tetrališką gestą, kai viduramžiaiis koks vaikinukas nusiimdavo skrybėlę su plunksna ir žemai nusilenkdavo moteriai. Žemas rankos mostas su skrybėle suteikia savotiškos pompastikos šitam pasisveikino gestui (tokius dalykus turbūt tik per filmus dabar galim pamatyti), bet kaip pati kepurė savaime gali būti nepagarbos simbolis? Ir dar čia toks moralinis klausimas – ar popiežius pasisveikindamas nusiima savo mitra? Ne? Kodėl? Ar jis negerbia moterų? 🙂
petras, 2009-11-10 13:28:56
paaiškinu. mes daba gyvenam “demokratijoj”, todėl pilna taisyklių, draudimų, normų ir t.t. 🙂
į temą, tai manau, visais laikais prisigalvojo žmogai sau elgesio normų įvairiausių, kurios kinta laikui bėgant. sonatai atrodo su kepure sėdėt nepagarba, tau šalike ir man tai atrodo normalu 🙂 arba skiriasi amžius mūsų, arba požiūriai į tam tikrus dalykus.
nesvarbu, 2009-11-10 16:53:27
Zmones linke labai vienpusiskai ziureti i taisykles, tradicijas, normas. Marijai atrodo nepagarbu, kai pries ja sedi vyras su kepure. Jonui atrodo, kad kepure neturi reiksmes, todel pries moteri sedi su kepure. Nebent Jonas yra zydas sedintis sinagogoj, jam deretu nusiimti kepure sedint pries Marija – ne todel, kad kepure kazkuo bloga, o todel, kad sededamas su kepure, jis parodo didele nepagarba Marijos isitikinimam.
sonata, 2009-11-10 19:28:52
va ką tik pasikartojau vieną Bergmano filmą “V prisutstvii klouna” (nežinau, kaip tikslai išverst – “Dalyvaujant klounui”?) – ten toks vienas herojus steigė pasaulinę lygą, kuri kovotų už teisę viešai ir garsiai gadinti orą. Galima sėdėti prieš moterį su lapine, galima pirmam kišti ranką, sveikinantis su vyresnių, galima viešai krapštyti nosį ir tepti turinį į kelnes. Bet yra tam tikroj kultūroj tam tikro elgesio normos ir verta jų laikytis – vien jau tam, kad restorane nereiktų kvėpuoti kažkieno sieros vandeniliu:)
Daina, 2009-11-10 22:16:49
shalikai, o kodėl?
Kotletą valgai peiliu ir šakute, o ne šaukštu ar rankom, kodėl garsiai nešlerpi sriubos, kodėl viešai nedarai siusiuko, kodėl pasisveikini ką nors sutikęs, kodėl ateini į mokyklą su normaliom kelnėm, o ne pižama, kodėl … kodėl… kodėl…
Jei gyveni tam tikroj visuomenėj, laikaisi jos taisyklių ir tradicijų. Tai, paprasčiausiai, kultūros dalis. Lietuviai su galvos apdangalu patalpoj nebūna, juo labiau, su kepure ant galvos nevalgo. Bet kai televizijoj sėdi visokie “saulėnai” su “beisbolo” kepuraitėm, vaidindami “stilių”…tai tokie šalikiukai kaip tu nieko ir nebesupranta.
Protestuok -elkis kaip tau patinka. Tik paskui nesistebėk įvertinimais.
shalikas, 2009-11-11 03:58:51
Palaukit. Jūs maišot skirtingus dalykus. Daina, pabūkime logiški:
Kodėl naudoju stalo įrankius? Todėl, kad nenoriu atrodyti kaip kiaulė – aš jausčiaus blogai prieš save, valgydamas pirštais. Tai labiau priskirčiau prie higienos, nei etiketo… Kaži ar labai malonu pačiam, kai švarko skvernai dvokia silke? Kodėl neateinu į mokyklą su pižama? nes neturiu pižamos… Turėčiau – neičiau, nes manau su pižama būtų šalta. Su chalatu neinu, nes man tiesiog nepatogu. Viešai nesišlapinu dėl tos pačios priežasties dėl ko nešiukšlinu – kvapas, purvas, bakterijos – kam to reikia? Pasisveikinu kažką sutikęs norėdamas parodyti, kad apie tą žmogų gerai galvoju arba kad turime tam tikrų bendrų prisiminimų – čia diskusija tikrai be galo, bet bet kuriuo atveju – taip darai ne dėl visuomenės normų.
O ta jūsų visuomenė, apei kurios normas jūs taip kalbat, tai šitaip ir užgožia individualistus. Kodėl paklausit? Ne todėl, kad visi norėtų valgyt rankom, o todėl, kad kvailas stačiokiškumas ir noras laikytis kvailų taisyklių, jų nekvestionuojant – yra pirmas sustabarėjusio proto požymis. Ir nesileiskime į kraštutinumus kaip “saulėns” ar etc. Priedo, tai yra kvailas personažas sukurtas kvailai publikai, atvirai to neslepiant, todėl sakyčiau, kad tarp vaidybos ir kasdienio gyvenimo bei etiketo brėžti paralelių nederėtų.
O dėl protestų – nuo vaikystės protestuoju ir laužau visas taisykles, kurios MAN atrodo kvailos. Ir labai norėčiau, kad visi žmonės taip darytų. Taisyklių reikia laikytis, kai supranti kodėl ir kam jos reikalingos, o ne dėl to, kad kažkas taip nusprendė. Suprantu dėl ko negalima vogt, žudyt, dėl ko -=nedera=- šlapintis viešai, bet žinot, jei kažkokia nelemta kepurė reiškia nepagarbą moteriai, Dievui ir t.t., tai kodėlgi neparodžius tikros pagarbos ir net nepirkus jokių kepurių? Atrodytų daug logiškiau.
Kai po 10-20 metų kalbininkai įteisins žodžius (o jie taip kartais daro, jei žodis pasidaro labai populiarus ir nėra šansų jo “atsikratyti”) “Chamas”, “Dūchas”, “Lochas” ar kitus barbarizmus, archaizmus ir t.t., tai ir Tu drąsiai jos imti naudoti? Demokratija nėra daugumos diktatas, demokratija yra šansas viešai išreikšti savo nuomonę. Kiek žinau, baudžiamasis kodeksas nebaudžia už “piktnaudžiavimą galvos apdangalais” 🙂
sonata, 2009-11-11 07:18:29
ui, Shalikai, panašiai mąstė ir seimo narys Navaitis, prispirkdamas “bliūdų” už parlamentinei veiklai skirtus pinigus – “kas įstatymo nedraudžiama, tas leistina”. Va, rašot, cituoju :” Pasisveikinu kažką sutikęs norėdamas parodyti, kad apie tą žmogų gerai galvoju”. Bet rankos padavimo ištakose yra ženklas, kad, tiesdamas ištiestą delną, rodau priešininkui, kad nieko jame neturiu- nei lazdos, nei akmens. O dėl galvos apdangalo… reiktų pasigilint, bet net net paukščių kovose atkištas viršugalvis reiškia : “Pasiduodu”. O ar nemalonu parodyt moteriškai giminei, kad “pasiduodat”, nors ir ne pavasaris?:)
Daina, 2009-11-11 07:54:02
Šalikėli, tai ir vaikščiok su kepure visur, niekas nenubaus, tik pagalvos: “koks neišauklėtas”. Bet juk tau nėr skirtumo, tai kur problema? Nors ir nenori atrodyti kaip kiaulė :)))
petras, 2009-11-11 09:20:42
Daina, kodėl šalikėlis turėtų vaikščiot su kepure, jei jam ji nereikalinga ? tik tam, kad pagrįstų savo įsitikinimus ? Sonatai apie ištiestą delną, čia jum kažkas papasakojo ar pati tas ištakas suradot ? nes vieną ranką galiu ištiest, kitoj kuoką laikyt 😛
beto šalikėlis nespjauna ant visų elgesio normų, jam kai kurios priimtinos, kaikurios atrodo kvailos ir nereikalingos. Aš pvz. irgi nenešioju kepurės kai būnu namuose ar prie stalo ir pan., o jei kitas žmogus taip daro, tai manau jog jis taip elgiasi nesusimąstydamas apie pagarbas, nes gali net nežinot, kad elgesi ne pagal normas. todėl reiktų jį pamokint, ar paaiškint arba paprašyt nusiimt, o ne kaltint nepagarba 🙂 ir jeigu jūs įtikinsite žmogų tai jis ir nusiims kepurę, jei ne, tai ne.
sonata, 2009-11-11 10:34:14
petrui: čia apie rankos paspaudimo tradicijas http://day.lt/straipsniai/sveikinimosi_diena
nv, 2009-11-11 10:48:36
mieli kolegos, diskusijoje susitiko skirtingų kartų atstovai, atstovaujantys įvairius požiūrius į taisykles.Jaunimui įprasta protestuoti,laužyti taisykles.
Kol buvau jaunas, taip pat laužiau taisykles,ypač eismo -labiausiai greičio.
Už sumokėtas baudas rubliais, talonais- vagnorkėm,litais būčiau galėjas nusipirkti ,,tačkę” iš salono.Dėkui dievui ir angelui sargui, kad galiu čia diskutuoti.Aš spėjau
,,susitupėti” dar gyvas, o kiti jau ,,tupi” kapnėse po sunkiais ir šaltais akmeniniais paminklais, sėdi kalėjimuose ar invalido vežimėliuose:
žudikai ar jų aukos.
Taisyklės,įstatymai – tai visuomenės narių susitarimas civilizuotai gyventi, pagal principą – ,,nedaryk to kitiems, ko nenorėtum, kad tau kiti darytų”
Gyvenimas nestovi vietoje, verčia keistis,progresuoti,bet taisyklės, įstatymai turi būti keičiami tik valstybės piliečių bendru sutarimu.
petras, 2009-11-11 12:45:14
nv, mes apie įstatymus visai net nekalbėjom. beja aš sutinku, kad reiktų paklusti įstatymams. mes kalbėjom apie elgesį. sonatai, tai kad davėt nuorodą kažkieno parašyto teksto apie rankso paspaudimą (dviem sakiniais, tai dar neįrodo, kad būtent tokios ištakos buvo). beja, nesenai perbėgom paskaitinėjau knygutę septyniasdešimt kažkelintų metų, patarimai jaunuoliui ar kažkas panašaus 🙂 tai buvo gana juokinga. o jei parodytų tą knygelę kas dabartiniam jaunuoliui, tai turbūt mirtų iš juoko 🙂
man tiesiog įdomu kodėl kaikurie žmonės taip laikosi tų normų. negi iš tikrųjų kito žmogaus dėvima kepurė klasėj įžeidžia mokytoją, ar kolegas ? kam taip aklai sekti normas, net jei jų nepaisymas nesukelia jum ir kitiem jokio pavojaus, pasišlykštėjimo, nemalonumo jausmo ar baimės.
Daina, 2009-11-11 18:43:51
Sukelia.
sonata, 2009-11-11 20:34:51
Daina, bravo!
petras, 2009-11-12 08:28:01
Tada manyčiau jum viešoj erdvėj gan nesmagu turėtų būt 🙂
praeivis, 2009-11-12 09:02:23
Sonatai ir Dainai: skaitau jus, tokias “tobulai kultūringas” ir prisiminiau komentarą vienos tokios pačios ponios, kaip jūs, po vienų ktug išleistuvių: “…-neskoningas, perdėtas glebėsčiavimasis ir bučiavimasis su dainininke – labai jau familiaru, netinka TOKIAM žmogui kaip jūs. Nusipiginote. Ar jūsų žmonos nebuvo?”
Čia buvo taikoma Burgiui 😀
Ar visada reikia tobulai laikytis normų? Ar Burgis irgi pasielgė pasišlykštėtinai, draugiškai apsikabinęs dainininkę? Gal jam reikėjo pasiskaityt etiketą ir tik ranką pabučiuot ar ją paspaust?
Šitos ponios turbūt irgi būtų nualpę ar pasibjaurėję nuo tokio vaizdo… Juk buvo pasielgta ne tobulai taip, kaip reikia…
Juokinga skaityti “Šalikėli, tai ir vaikščiok su kepure visur, niekas nenubaus, tik pagalvos: „koks neišauklėtas“ 😀 Ach, tuoj nualpsiu… 😀
Beje, Shalikui šilčiausi linkėjimai nuo kai ko…
sonata, 2009-11-12 10:10:03
praeiviui: nemanau, kad alptume. Vienas iš kultūros požymių – nedemonstruoti viešai savo nuostatų. Kalbu apie etikos normas, o ne apie nusikalstamą veiklą, jei ką:)
Burgis, 2009-11-12 10:45:59
praeiviui: matote, kaip ilgai išlieka įspūdis apie tai, ką vykusiai ar nevykusiai padarei? Internetas tą įspūdį užfiksuoja, pailgina jo “gyvavimo laiką”. Tai dar labiau skatina galvoti apie taisykles: ignoruosi dabar, bet ar ignoruosi po daugelio metų? Ar neteks gailėtis, kad kažkada buvai, pavyzdžiui, familiarus kaip Burgis?
Pasielgti taip, kaip aš pasielgiau tada su dainininke, kitam nerekomenduočiau… Ir ne todėl, kad “kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui”, bet todėl, kad kitam gali būti sunku pateisinti tokį savo impulsyvumą, ir jis vėliau graušis, todėl, kad reikia nugyventi mano gyvenimą, kad galėtum pasielgti kaip aš… Ne vien etiketo taisyklės lemia žmogaus elgesį ir kitų požiūrį į tą elgesį, o visas to žmogaus gyvenimas, esybė, darbai, žodžiai.
Daina, 2009-11-12 11:55:47
p.Burgiui
Už šį atsakymą aš jums duodu 100-uką.
(Nors pvz man nepatinka, kai svetimi vyrai “impulso pagauti” mane apsikabina,bučiuoja ar kitaip liečia – o taip viešuose renginiuose yra pasitaikę – aš tokia irgi “truputį artistė”).
praeivis, 2009-11-12 12:56:15
Burgiui: pasielgete tada puikiai.
Pasiilgau diskusijose Rasos… Ji kitokia…
shalikas, 2009-11-12 14:53:26
Pala pala pala…
Už šį atsakymą aš jums duodu 100-uką.
(Nors pvz man nepatinka, kai svetimi vyrai „impulso pagauti“ mane apsikabina,bučiuoja ar kitaip liečia – o taip viešuose renginiuose yra pasitaikę – aš tokia irgi „truputį artistė“).
Šitaip kontraversiška: man nepatinka ir aš tai smerkiu, bet, direktoriau, pasielgėte puikiai! Tai apie ką aš ir kalbu, kad tai nėra įstatymai ar taisyklės, kurių privalai laikytis, tai net nėra tai, ko derėtų laikytis – tai absoliučiai priklauso nuo žmogaus sprendimo. Simpatizuosi – pasielgsi vienaip, jei Tau nerūpės – pasielgsi kitaip. Tai kaip galima REIKALAUTI, kad kažkas elgtųsi vienaip ar kitaip ir apkaltinti jį nepagarba/nekultūra TIK dėl to, kad TU taip nori? Neatrodo egoistiška?
O čia nenoriu būt nemandagus, tai susilaikysiu nuo to, ką mintyse pagalvojau pamatės tą nuorodą į day.lt, bet jei užuot aklai tikėję subjektyviais šaltiniais, pagalvotumėte patys ir tada pasitikrintumėt internete – “ar tikrai aš teisus?”, tai galbūt ir etiketo įvadas neatrodytų panašus į garbingo žmogaus “status quo” rinkinėlį. Vyrų rankos paspaudimas atėjęs iš senų laikų visada buvo jėgos ir galios simbolis. Natūralu – vyrai stiprioji lytis, moterys – gražioji lytis. Tiesa, XXI amžiuje prasidėjusi lyčių niveliaciją bando tai pakeisti, bet joks feminisčių judėjimas nepapūs prieš gamtą. Tai ta pati priežastis dėl ko niekada neduodu merginom rankos, nebent oficialiuose renginiuose, tik dėl to, kad nenoriu sukompromituoti moters prieš kitus žmones. Kitaip sakant, paminu savo įstikinimus. Moterys man visada asocijuosis su švelnumu, šiluma ir dėl man daug mieliau ją apkabinti ar galų gale pabūt senamadišku ir pabučiuot į ranką, bet jokiais būdais ne “paspaust” jai rankos, nes, kaip jau minėjau, tai jėgos simbolis. O jėgą demonstruot prieš moteris turbūt nėra labai taktiška/garbina/kultūringa/etc.
Galiausiai man toks klausimas iškilo: ar šitos eruditės, kultūringosios damos motyvuoja savo veiksmus, ar tiesiog mėgina prisiimti visuomenės normatyvus, norėdamos, kad jas priimtų visuomenė kaip tam tikrą elitą?
Lina, 2009-11-12 15:18:15
Prisiminiau Pepę Ilgakojinę ir jos frazę panašiais atvejais: “Ar ne laisvoje šalyje gyvename?” Iš tiesų, kodėl negalima pvz. vaikščioti gatvėj atbulom ir žaisti gaudyniu ant stogo 🙂
Aš, tiesa, žinau, kodėl negalima, nes jau esu iš tų vargšų suaugusiųjų, kuriems berūpi “nuospaudos ir mokesčiai”
Liūdna šiek tiek…
Ale pamačiusi sėdintį prieš damą (mane) su kepure tikriausiai pagalvočiau, ar maža kas, gal jam taip reikia, dėl kokių nors man nežinomų priežasčių 🙂
Daina, 2009-11-12 15:23:43
shalikui
Burgiui 100-uką daviau ne už jo elgesį(poelgį) – nebuvau ten, nemačiau, kaip jis tą artistę bučiavo- o už to savo elgesio paaiškinimą:
“… todėl, kad reikia nugyventi mano gyvenimą, kad galėtum pasielgti kaip aš… Ne vien etiketo taisyklės lemia žmogaus elgesį ir kitų požiūrį į tą elgesį, o visas to žmogaus gyvenimas, esybė, darbai, žodžiai”…
Gal ta artistė – jo išsvajotoji, na, žmogus taip susižavėjo, kad nesusilaikė… Todėl pateisinama. Bet – kaip sakiau – asmeniškai aš nemėgstu, kai mane kiti LIEČIA, nesvarbu kaip.
O dėl rankų bučiavimo…tai, šalikiuk, jei paisysi etiketo, rankos ne bučiuojamos, o tik imituojamas bučinys. Turbūt dėl higienos.
sonata, 2009-11-12 16:07:12
Shalikui: gražiai čia parašėte- “visuomenės normatyvus”. Tai vis tik jie egzistuoja? 🙂
shalikas, 2009-11-12 17:37:17
Žinoma, kad egzistuoja 🙂 Kažkada Vokietijoj visuomenė galvojo, kad žudyt žydus irgi normalu:) Juk jei randi daug bendraminčių, tai automatiškai teisus tampi, nepriklausomai nuo to, ką galvoji… Argi ne tokia logika, panelės, vadovaujatės? 🙂
sonata, 2009-11-12 21:16:27
oi, elementarus etiketas ir genocidas… net nežinau, kaip atsakyt į klausimą “kuo varna nuo dviračio skiriasi”:)
shalikas, 2009-11-12 22:07:35
Išgalvoti personažai irgi ne ką daugiau siejosi su šita tema 🙂 Bet kalbam ne apie etiketą, o apie kvailus žmonių įsitikinimus 🙂
sonata, 2009-11-13 07:32:07
Shalikui: kiek supratau, esate laisvas plačių pažiūrų pilietis. Tai apimtų ir toleranciją… Bet va: padėtas atsakaitos taškas – jei požiūris nesutampa, jis tėra kvailas įsitikinimas. Ar galima smerkti seną močiutę, kuri keikia Landsbergį, nes “sugriovė kolūkius” ir kitą senolę, kuri keikia sovietus, nes jos jaunystė praėjo Sibire. Abi jos turi savo požiūrį ir savo įsitikinimus. Ir savo motyvus. Mano gi motyvai dėl etiketo – tiesiog taip paprasčiau gyvent, elgiantis pagal tam tikras taisykles, nes gyvenimas ir taip per daug sudėtingas:)
petras, 2009-11-13 08:16:52
Gyvenimas gali būt labai paprastas, bet gali būt ir labai suėdtingas. čia priklauso nuo atskiro žmogaus požiūrio ir gyvenimo suvokimo.
ir aš palaikau šaliką 🙂
Daina, 2009-11-13 09:17:52
Va, kas man patiko: “jei požiūris nesutampa, jis nėra kvailas įsitikinimas”.
Rimvydas, 2009-11-13 12:49:07
Tai kad buvo parašyta „jei požiūris nesutampa, jis TĖRA kvailas įsitikinimas“. 🙂
Laikui bėgant tos ,,taisyklės” ir ,,normos” kinta, keičiasi. Liūdniausia kad daugybė žmonių laikosi taisyklės ,,kaip radom, taip paliksim”. Patogi pozicija. Ir taip juk ne vien šioje srityje
sonata, 2009-11-13 13:24:35
Rimvydui: tai čia bandžiau išsiaiškinti Shaliko mintį : “Bet kalbam ne apie etiketą, o apie kvailus žmonių įsitikinimus :)” Tai ir pamąsčiau, kad gerbiamasis atskaitos tašku laiko nuomonių nesutapimą kaip kvailumo požymį.
shalikas, 2009-11-13 17:16:04
Todėl, kad ne vienas žmogus nesugebėjo nė menkiausio argumento pateikti dėl to pavyzdžio. Ir aš visai nuomonių nesutapimo nelaikau kvailumo požymiu. Religija, sportas – tokiose sferose aš kuo ramiausiai priimu kitų nuomonę. Bet tai diskusija ne apie mane. Ar nenorėtumėte tolerantiškosios damos pradėti toleruoti vaikinu su skrybėlėmis? 🙂
sonata, 2009-11-13 20:04:27
Shalikui: taigi didžiulę toleranciją ir parodė lietuvių kalbos mokytoja, neišgrūsdama mano atžalos iš pamokos:) O įrodymai reikalingi teoremoms, aksiomos jų nereiklauja. (Teatleidžia man p. Burgis – tik tiek ir beprisimenu iš matematikos:)
shalikas, 2009-11-14 14:30:31
Čia nei teorema, nei aksioma… Tiesiog man patinka, kai žmonės sugeba paaiškinti savo veiksmus… Na, bet gana, tai jau tampa panašu į “du ožiukus ant lieptelio” 🙂
Rasa, 2009-11-17 00:02:40
Shalikai, malonu tave matyti čia! :))) Jau buvau tavęs pasiilgus 🙂 Malonu, kad vis dar filosofuoji 🙂