Komentatorius „Haka“ įdėjo nuorodą. Aš įdedu šį tą be jokių savo komentarų. Iš pradžių jūs pakomentuokite…
*** im polish and let me tell u something. if u score less than 60% on this tests that means you are a fucking idiot
*** One of the benefits that my parents left Poland is that I didn’t have to do this exam. It’s freaking hard!
*** In Poland you can take exam at basic and advanced level. This is basic chart. If you took advanced, basic doesn’t matter, thus 54% peak
*** i see people making fun of poles for scoring 30 out of a 100. If the american people would have to take it i’d be surprised to see 5% pass
*** This is the reason, boys and girls, Poland is first place in everything.
*** Eastern Europe has some epic education sector. A friend of mine moved to the UK during secondary school and found our curriculum piss easy
*** This exam check knowledge of literature and philosophy from Bible to around year 2005 (not only polish), also language knowledge. Easy right
*** Some small number of people actually scored 0. Like… “Congratulations! You got every single question wrong!”
*** Poor test creators. That normal distribution would have been perfect if the teachers hadn’t been too god hearted and passed all the 29s
*** A normal curve inside a normal curve! It’s inception of statistics!
*** proof that a large number of people really do only what is required of them, nothing more and nothing less.
Atsakymai
Burgis, 2014-06-08 08:20:46
Reikėtų pamatyti turinį…
Pentium100, 2014-06-08 09:47:04
Atrodo gana normaliai – aišku 25-29 kai kas “pritempė” iki 30, taip pat gal buvo 99 “pritemptų” iki 100. Nemanau, kad čia ypatingai blogai – 29 nėra tiek jau smarkiai durnesnis nei 30, kad vienam duot atestatą kitam – ne.
sqrt, 2014-06-08 09:49:32
Aš, žiūrėdamas į šitą skirstinį, matau tik šitą komentarą:
Poor test creators. That normal distribution would have been perfect if the teachers hadn’t been too god hearted and passed all the 29s (ir 28s ir 27s ir dalį 26s ir 25s ir net 24s)
Regina D., 2014-06-08 15:44:07
Čia daug ką galima komentuoti. Pirmiausia – vertintojų “moralę”: štai ką daro minimalios išlaikymo ribos išankstinis žinojimas… Antra, daugoka moksleivių, nesurinkusių pusės galimų balų (vadinasi, žemas lygis). Trečia – techniškai užduotis gerai paruošta, grafikas taisyklingas. Žinoma, reikėtų matyti sunkumo koeficientą, koreliacijas tarp užduočių ir pan. Bet, atrodo, kad lenkai saviškių “negaudo” ir “nešaudo” :)))
skaitovas, 2014-06-08 16:30:38
O štai ir turinys:
http://pobieranie1.dlastudenta.pl/pliki/matura/matematyka/matematyka_pp.pdf
Burgis, 2014-06-08 16:41:59
skaitovui: ačiū, labai įdomu! Gaila, kad aš nieko nežinau apie tą egzaminą: kam jis duodamas (kokio amžiaus moksleiviams), kokia nauda jį išlaikiusiems ir pan.
Valdas, 2014-06-08 17:04:37
Kaip įdomu, negi lietuviai pasisavino 5 užduotį iš šio lenkiško egzamino? Lengvas tų egzaminų “sudarinėtojų” darbas.
skaitovas, 2014-06-08 18:01:39
Čia yra 2013 metų Lenkijos brandos egzaminas, t.y. tas, kurio rezultatai matomi jūsų patalpintoje kreivėje. Duodamas abiturientams, patvirtina brandą, daugiau mažiau atitinka mūsų buvusį mokyklinį. Nes jie laiko ir kiek sunkesnį – išplėstinį. Apie tai šiek tiek rašoma ir prie jūsų patalpintos rezultatų kreivės.
ST, 2014-06-08 20:10:51
Lietuvoje irgi panašu.
http://nec.lt/failai/485_rez_analize_2004_MBE_statistine_lietuviu_gimtoji.pdf
Žiūr. antrą diagramą – kokios gražios “šukos” :).
Arba http://nec.lt/failai/3756_2013_LT_st_analize.pdf žiūr. pirmą diagramą.
Tai yra normalu. Tiksliau – žmogiška, subjektyvu.
Ar brandos egzamino vertinimas privalo būti objektyvus? Na, gal to ir reikia siekti, bet… būtų labai nežmoniška, jei vertintojas matydamas, kad iki išlaikymo abiturientui trūksta tik vieno taško (iš keliadešimties ar iš šimto taškų) “nesurastų” už ką tą tašką skirti.
Burgis, 2014-06-10 09:13:27
skaitovui: peržiūrėjau lenkiškas užduotis. Gaila, kad nemoku lenkų kalbos… Vis tik galiu drąsiai tvirtinti, kad stilius, idėja visiškai atitinka mūsų valdžios nuostatą ir tą rezultatų skirstinį, kurį matome: reikia leisti išlaikyti egzaminą visiems bukagalviams, bet geriausių įverčių turi būti labai nedaug. Tegu nesidžiaugia, kad už valdžią protingesni!
*
Dar kartą dėkoju už nuorodą! Vieną kitą užduotį panaudosiu, kurdamas analogus savo naujajai knygai…
petras, 2014-06-10 09:27:10
O tai kas draudžia tuos geriausius įverčius gauti ? sunkūs uždaviniai iš mokyklinės programos ?:D
Burgis, 2014-06-10 09:36:19
petrui: gal Jūs palikite šią temą išmanantiems?…
petras, 2014-06-10 10:23:53
Statau du litus prie vieno, kad jeigu jūs paruoštumėte matematikos abitūros egzamino užduotis, tai rezultatų pasiskirstymo lentelė atrodytų panašiai (gal išskyrūs tą lūžį ties 30 taškų išlaikymo riba 🙂
ok, daugiau nesikišiu šia tema.
Burgis, 2014-06-10 10:31:17
Ne, Petrai, jei aš paruoščiau užduotis, tai (pirmaisiais metais, nenorėdamas sukelti visiško šoko Europoje, būčiau geras…) 20 proc. abiturientų egzamino neišlaikytų, o 20 proc. abiturientų gautų maksimalius įverčius.
petras, 2014-06-10 10:49:58
Pritariu dalinai. jei pirmais metais būtų 20 procentų neišlaikiusių, tinka. jei antrais metais vėl būtų 20 procentų neišlaikiusių, taip pat tiktų. bet jei trečiais metais … tai kiltų man tada klausimas, kas švietimo sistemoje taip turėtų grybauti, kad net 20 proc. siekusių vidurinio mokslo (kuris yra neprivalomas), jo neįgytų ?
dabar tai suprantu, kad leisdami neišlaikyti tik mažai daliai žmonių, sistema save pateisina (tipo, va kaip mes išmokėme programos). todėl dar vienas klausimas. tai gal, vardan to, kad neeikvoti be reikalo lėšų, reiktų rengti stojamuosius egzaminus į vidurinį mokslą ?? (pvz. padaryti po 10 klasių tik gimnazijas, su stojamaisiais ??) tada jau abitūros egzaminuose apskritai nebeliktų neišlaikiusių. juk po 10 klasės galima į profesinę eiti, ką manot ?
Haka, 2014-06-12 09:59:48
Amerikietiškas požiūris į matematikos konkursus apskritai – http://www.quora.com/Contests/Should-high-school-math-contests-be-banned. Atsakymai neliūdinantys, nepaisant tam tikrų teiginių klausime…
Pandora Ireland, 2014-07-01 03:57:15
Burgis.lt › Lenkų pavyzdys. Pasimokyti?