Šįryt po pirmo žvilgsnio į lietuvių kalbos ir literatūros valstybinio egzamino rezultatus patyriau lengvą šaltuką. Po kruopštesnės analizės sakau – egzaminą išlaikėme! Kalbu plačiąja prasme – mes priėmėme egzamino rengėjų iššūkį ir negriuvome veidu į purvą (jų parengtą?). Tai, ką jie vadina egzaminu, išlaikė visi 76 abiturientai. Maža to – išlaikė gerai: septyni moksleiviai gavo po 100 (antras rezultatas penkerių metų suvestinėje), įverčių vidurkis – 83,14 (trečias rezultatas). Šalčiu padvelkė skaičiai 27, 30, 44…
*
Bet kaip paguosti moksleivius, kuriems visai nerūpi nei mūsų gimnazijos, nei visos šalies abiturientų vidurkis? Ką pasakyti vaikams, mūsų jauniems vaikams, kurie mano, kad lietuvių kalbos ir literatūros jie išmoko? Kaip man išversti jų gautus „batus“ į jų parašytą gėrį ir jų padarytas objektyviai (objektyviai!) pasveriamas klaidas?
*
Jūs, tėčiai ir mamos, ne viską padarėte, ko reikia jūsų vaikams… Jūs net neišsiaiškinote norminės vertinimo sistemos. Jūs nesuprantate, ko tos gudragalvės lituanistės nori iš jūsų vaikų. Jūs jau seniai galėjote įtarti ir tirti: jūsų vaikus nori pažeminti? Egzaminuotojai nori parodyti, kad tik jie moka tai, ko klausia? Egzaminuotojai taip nori mokytojus paversti guru, šamanais, kurių privalu besąlygiškai klausyti ir mąstyti taip, vertinti literatūrą taip, kaip jie nurodo? Stalinas džiaugiasi…
*
Aš neteisus! Ir jūs džiaugiatės, tiesa? Sveikinu!
Atsakymai
Burgis, 2011-06-30 12:57:30
Reitinguokite…
imbusy, 2011-06-30 14:16:56
Per daug į visokius balus, normines vertinimo sistemas kreipt dėmesio irgi nereiktų. Ypač tiems, kas išvažiuoja, tai lietuvių egzaminas tik pasitikrinimas pačiam sau tėra. Ir išvis, aš literatūra pradėjau domėtis tik baigęs mokyklą.
petras, 2011-06-30 14:40:51
Aš irgi nematau ko čia verkt. jei gavo 20 batų, tai tiek ir nusipelnė. nėra kažkokios absoliučiai geros ir neklystančios sistemos ir niekada nebus. o tokie verksmai tai ….. sąlygos visiem vienodos. be to visiem verksniam pasakysiu vieną paslaptį: abitūros egzaminus galima perlaikyt po metų, po dviejų nors ir dešimt kartų ir nemokamai !!!! galės įrodyt ar tai atsitiktinumas ar tikrai nebuvo tokie geri kaip galvojo 🙂
Burgis, 2011-06-30 14:42:36
Žiaurus Jūs, Petrai, žiaurus…
petras, 2011-06-30 14:52:13
Gyvenimas žiaurus, aš stengiuosi būti kiek galima geresnis kitiems. gal ne visada išeina. tiesiog man nepatinka kai moksleivis gauna 8 ir verkia. ar neišlaiko egzo ir sako, kad visi kalti, bet ne jis. arba turi mokykloj metiniam 9 bet egzo gauna 5 batus ir dėl to visi kalti (oj kiek panašių pavyzdžių yra per gyvenimą matytų) arba kai teko mokytis vgtu, ateina žmogus matematikos mokykloj 9 turėjęs ir trupmenų nesudeda, bet gali naglai aiškint dėstytojui, kad jo darbas 7netui vertas ir t.t.
kaip suprantu lietuvių kalbos ir literatūros egzaminas neprivalomas, tai galima ir nelaikyt. o jei laiko, tai turi žinot, kad batų skaičių ir sėkmė gali lemt. čia panašiai kaip dailiajam čiuožime. juk visiškai objektyviai įvertint neįmanoma.
Paulius, 2011-06-30 15:16:18
to imbusy: Tiems, kurie išvažiuoja studijuot į užsienį, lietuvių egzaminas neretai tampa neįstojimo priežastimi:) 1) Moksleivis turi pasiekimų olimpiadose ir stoja į tiksliųjų mokslų specialybę užsienyje. Tuomet, Lietuvoje jis gali įstoti bet kur ir į nemokamą vietą, jei lietuvių išlaiko bent 1procentui, o kitus egzaminus neblogai( 60-70proc), nes LT egzaminas sudaro tik 0,2 viso stojimo balo, o olimpiadiniai baliukai kompensuoja tai su kaupu. Tačiau stojant į užsienio gerą universitetą neretai reikia 90+ egzaminų vidurkio. Žinoma, niekas nesako, jog vienas iš tų keturių egzaminų turi būti lietuvių, tačiau laikymas 5 egzaminų – užduotis taip pat nelengva. Tad neretai gerų rezultatų pasiekęs mokinys neįstoja į užsienio universitetų tiksliųjų mokslų specialybę, nes prastai parašytas lietuvių egzaminas numuša vidurkį. 2) Pamirškime tas olimpiadas. Mokiniui stojančiam į tiksliųjų mokslų specialybę Lietuvoje, lietuvių kalbos egzaminas sudaro 0,2 stojimo balo. Tam pačiam mokiniui stojant į identišką specialybę užsienyje, lietuvių kalbos egzaminas sudaro 1/4=0.25 viso egzaminų balo, kurį galima prilyginti stojamajam balui. Būtų logikos, jei tas egzaminas būtų logiškai parengtas. Kaip galima egzamine reikalauti, jog mokiniai suprastų tekstą, taip, kaip jį supranta egzaminų rengėjai?! Net pats teksto suvokimo autorius pripažino, jog neatsakė į visus klausimus, ir ne visi atsakymai sutapo su tuo, ką jis norėjo savo tekstu perteikti. Kalbu apie 2010 metų suvokimo užduotį). Subjektyvi, aišku, ta mano nuomonė, bet per 4metus niekas man mokykloje ir neišaiškino, kokia nauda iš to egzamino:(
Caras, 2011-06-30 15:18:36
Neprivalomas ;DDDDDD Petrai, is kur iskritot?
Paulius, 2011-06-30 15:30:04
Daugiau dėmesio rašybai būtų skirta kaip anksčiau, tai bent be klaidų būčiau pramokęs rašyti, ruošdamasis egzaminui. Dėja, šiuo metu vertinimo kriterijai signalizuoja, jog rašybą tobulinti reikia galiausiai. Visų pirma, rašyba lemia tik 15proc visų taškų. Antra, mokinys, padaręs 17 klaidų, surinktų lygiai tiek pat taškų, kiek mokinys, padaręs 17+n klaidų, jeigu visa kita butų identiška. Suprantu, jog rašyti ir taip privalu be klaidų, bet galbūt suteiktas didesnis svoris rašybai, suteiktų daugiau naudos mokiniams? Ir tuo pačiu, mokiniai, kurie mokėtų rašyti be klaidų, tačiau nesugebėtų suprasti teksto, taip kaip jį supranta vertintojai, turėtų palankesnes sąlygas išlaikyti egzaminą norimu balu.
Ema, 2011-06-30 15:49:51
Pripažįstu, kad kažkur atsilikau nuo gyvenimo: paaiškinkite man žioplai- kas tie ,,batai”, minimi LIETUVIŲ kalbos egzamino komentaruose?
petras, 2011-06-30 16:04:10
Čia juokais balai vadinami batais. panašiai kaip žodyje mama, pakeitus keturias raides, gausit žodį alus 😉
Vaidas, 2011-06-30 20:53:19
Per mokytojų gerumą, direktoriau, kartais rezultatai ne itin džiugina.
Burgis, 2011-06-30 21:40:42
Vaidui: dėl to niekada nesusitarsime: kol mokytojas moko, moksleiviai ir jo tėvai nori, reikalauja, kad jis būtų geras (suprask – nuolaidus; suprask – nerašytų blogų (suprask – realių) pažymių), o kai abiturientas gauna jam nepatinkantį (bet jam tinkantį!) VBE įvertį – staiga pasirodo, kad kaltas mokytojas.
Dar liūdniau, jei abiturientas gauna jam patinkantį (bet jam netinkantį!) įvertį – vėl mokytojas blogas! Tada visi jie sako – mes įrodėme, kad mokytojas skriaudė!
*
Todėl aš ir vėl sakau: egzaminai turi būti tokie, kad įvertinti galėtų robotai ir kad nebūtų jokių „pasisekė-nepasisekė“.
Tadas, 2011-06-30 23:25:06
-
Gyvenimas neteisingas. Pratinkites vaikai. (Bill Gates)
-
Gyvenimas parodys, kas ko vertas. (Nzn kas)
-
Asaroti del statistikos? Kam to reikia? Taip, be emociju gyvenimas butu pilkas ir nuobodus, taciau nebutina, kad jos ji nuodytu.
Jūratė, 2011-07-01 00:02:42
jei abiturientas gauna jam patinkantį (bet jam netinkantį!) įvertį – vėl mokytojas blogas! Tada visi jie sako – mes įrodėme, kad mokytojas skriaudė!
O būtent taip vienoje klasėje ir atsitiko?
Jūratė, 2011-07-01 00:07:31
Apsidraudėte, nujausdami būsimas insinuacijas?
Pentium100, 2011-07-01 00:49:05
Jei mokytojo įvertinimas smarkiai skiriasi nuo egzamino rezultato, tai greičiausiai ir bus kaltinamas mokytojas.
Mokytojas rašė gerus pažymius, per egzaminą gautas blogas – “Dariau viską kaip jam tiko (tai rodo geri pažymiai), tai kodėl neparuošė egzaminui?”
Mokytojas rašė blogus pažymius, per egzaminą gautas geras – “Egzaminas parodė, kad moku, tai kodėl man blogus pažymius rašė?”
O kas kam tinka ar netinka tai čia jau sudėtinga sužinoti.
Ronaldas, 2011-07-01 02:37:31
Norėtųsi labiau pakomentuoti matematikos egzaminą, bet manau, kad ir jis bus aptariamas.
O rašau dėl vienos minties, kurią norėjau pacituoti: „kai abiturientas gauna prastą balą, visi suskuba kaltinti mokytoją, tačiau kai gaunamas aukštas balas – visi laurai atitenka nebe mokytojui, o abiturientui“.
Daugeliu atveju tokia nuomonė formuojasi tėvų ir kt. aplinkinių galvose. Deja.
Paulius, 2011-07-01 08:53:21
Matematikos egzaminu sunku būtų pavadint šitą nesusipratimą. Juo išaiškinami moksleiviai, turintys daugiausiai buhalteriams reikalingų savybių. Mokytojų, skyrusių daug dėmesio sunkesnių uždavinių aiškinimui, kurie anksčiau sudarydavo visą antrą egzamino dalį, mokinių, kurie sprendė tuos uždavinius sukandę dantis, vien dėl to, jog pasiektų aukštą rezultatą – darbas buvo visiškai bevertis. Nieko, kas buvo daugiauisiai akcentuojama 12klasėj – neprireikė. Egzaminas toks, kad nebuvo nei vieno uždavinio, kuris išaiškintų skirtumą tarp mokinio, turinčio 7 ir to, kuris turi jau daug gilesnį supratimą apie matematiką. Jei anais metais, jau buvo tragedija, tai bent paskutinysis uždavinys buvo toks, su kuriuo toli gražu ne kiekvienas galejo susidoroti. To pasekoje, už prarastus tris taškus – dar 100proc. Šiais metais, paskutinį uždavinį sprendė visi, ir to pasekoje, praradus 1 tašką jau tik 99proc. Už viską labiau būtų smalsu sužinoti, kokiais motyvais egzaminų rengėjai parenka užduotis…
Abiturientas, 2011-07-01 10:04:26
Deja, praleidžiame pro akis faktą, jog egzaminas patikrina ne matematinius gebėjimus, o žinias. Taigi šiuo atveju laimi ne giliai mąstantis, o gebantis išmokti. Visa Lietuvos švietimo sistema paremta sunkiu darbu ir pastangomis, todėl nereikėtų nuvertinti nei anglų, nei amerikiečių švietimo sistemos, nes visi sako, kad ji per lengva lietuviui. Deja, šios tautos turi žymiai didesnę patirtį švietimo ir mokslo srityje, todėl pamatę Harvardo ar Cambridge’o stojamąsias užduotis nepulkime menkinti. 50 mln. žmonių gimsta daugiau genijų negu 3 mln.
a, 2011-07-01 11:15:09
panaikinus batus įvertinimai 27, 30, 44 taptų tik dar mažesniais.
Burgis, 2011-07-01 12:19:40
Visiems: šiomis dienomis šį tą apie mane išgirsite, paskaitysite… Vertinkite viską kaip norite, aš tik noriu jus patikinti, kad tai ne mano kerštas ar nusivylimas, KTU gimnazijos abitūros egzaminų rezultatai puikūs! Jie dar po trijų egzaminų rezultatų gal net bus geriausi per penkerius metus. Nepaisant to, neatsiimu nė vieno žodžio, kurį pasakiau ar parašiau.
Paulius, 2011-07-01 12:44:20
to Abiturientas: Sutinku su tavo nuomone, bet būtent matematikos egzamine tų žinių ir nepatikrino. Aš nekalbu apie gilesnio mąstymo reikalaujančias užduotis. Tam skirtos olimpiados. Kalbu apie tai, jog egzamine nebuvo nei ekstremumo uždavinių, nei geometrijos, nei progresijų… Nevadinu tai geometrija reikalaujančia žinių, jai duotas statusis trikampis ir reikia apskaičiuoti įžambinę, turint statinių ilgius. Esmė, kad nebuvo užduočių, išskyrus paskutinią, kur reikejo integruoti, kuriose būtų reikalinga bent kokia matematinė teorija. Viską buvo galima išspręsti, vien pasitelkus logika. Tačiau, kaip minėjau, gilesnių uždavinių nebuvo. Todėl egzaminas nepatikrino nei turimų matematinių žinių(kurios visgi pateikiamos vadovėliuose) nei gebėjimo logiškai mąstyti. Patikrino kruopštumą, atidumą. Tai svarbu, bet , mano nuomone, neturėtų būti svarbiausia matematikos egzamine…
Paulius, 2011-07-01 13:18:37
p.Burgi, o kokia maždaug turėtų būti vertinimo sistema, kuri parodytų tikrą mokinių lygį?
Burgis, 2011-07-01 13:37:43
Pauliui: atsakymas paprastas kaip du centai! Juk tokių sistemų buvo ir yra. Pateiksiu keturis požymius:
-
Valstybė išduoda brandos atestatą, tiesa? Tai tas atestatas patvirtina mano brandą, tiesa? O ne mano bendraamžių brandą ar nebrandą. Prašyčiau manęs nelyginti su kitais! Aš išvykstu į Zimbabvę, Lietuvos bendraamžių išprusimas manęs visai nedomina, aš noriu žinoti, ar per 12 metų išmokau matematikos, lietuvių k. ir kt. tiek, kiek numatyta valstybės patvirtintoje programoje. Atsakykite! Jokių palyginimų!
-
Bent mėnesį prieš egzaminą aš turiu ne mažiau kaip trijų procentų tikslumu žinoti savo būsimą rezultatą. Aš noriu žinoti, kiek pasirengęs einu į egzaminą. Jokių loterijų! Nesutinku savo 12 metų statyti ant kortos, nesutinku! Nesutinku spėlioti, kaip tie gudragalviai egzaminatoriai bandys įrodyti esą už mane pranašesni. Turiu tiksliai žinoti, kiek ir kokių literatūros kūrinių turiu būti perskaitęs, kokias lygtis turiu mokėti spręsti ir pan. Jokių rebusų, interpretacijų! Profesionalų lošimas su mėgėjais yra neteisingas. Subjektyvus vertinimas yra kriminalinis nusikaltimas!
-
Egzaminas neturi sukelti didesnio streso nei, tarkime, širdies operacija. Todėl nepliurpkite man apie streso pasekmes (žr. 2 p.), apie atsakomybės naštą. Valstybė turi globoti jaunus žmones, o ne terorizuoti juos. 120 minučių užtenka bet kuriam egzaminui!
-
Visiškas absurdas, kad maksimalų įvertį (100 batų) turi gauti tik išskirtiniai žmonės (sako – 1 proc. laikiusiųjų; tai melas, bet net jei tai būtų tiesa – tai niekšybė!). Jei aš išmokau to, ko iš manęs reikalavo, kaip aš galiu gauti mažiau už maksimumą?! Man nerūpi, jei dar 10 000 abiturientų gaus maksimumą, – atiduokite man mano įvertį!
***
Galvokite…
Buvusi mokytoja, 2011-07-01 13:42:21
110 proc. sutinku su p. Burgio mintimis !!!!! Jokių palyginimų, čia ne grožio konkursas… Ir jei visi išmoks maksimaliam įvertinimui, tai visi jį ir turi gauti – negali būti kažkokių “kvotų” maksimaliam įvertintų kiekiui…
Kestutis, 2011-07-01 13:45:02
Nesusipratimas pratestas ir šiemet. Sakykim, tokia pati sistema galioja šalyje, kurios vardas Genovija., bet bendras mokinių žinių lygis labai genoviškas , o Lietuvoje labai aukštas. Įmanoma, kad atvykęs iš Genovijos 90 įverčių abiturientas gali būti priimtas studijuoti su Lietuvos 80 – ukininkais, išstumdamas vietinį su 60. Įsivaizduokim tokią apskaitą buhalterijoje. Per sunku? Šiais darbo dėl popierinių rezultatų laikais visko galime sulaukti!
Žydrūnas, 2011-07-01 15:38:17
Aš va galvoju, o ką reiktų realiai dabar daryt, norint tą absurdą pakeist?
laisvamanis, 2011-07-01 15:54:44
man labai patinka B.B. pasiūlymai
laisvamanis, 2011-07-01 17:16:51
o kokie biologijos ir matematikos rezultatai?
Petras Ražanskas - Žydrūnui, 2011-07-01 18:22:27
Man peršasi du labai paprasti pakeitimai, kurie žymiai pagerintų egzaminavimą.
Pirmas: visi visų egzaminų klausimai griežtai arba „pasirink iš penkių atsakymų“, arba „įrašyk suskaičiuotą, sugalvotą atsakymą“. Pasirenkiamieji klausimai po vieną balą, parašomieji klausimai po du-tris, vienas egzaminas susidaro iš šimto balų sumos.
Antras: balų „perskaičiavimo“ sistema – kiek surinkai balų, tiek ir gavai. Darbą tikrina kompiuteris, darbo knygelė specialiai pritaikyta nuskaitymui automatiškai. Jokių subjektyvumų ir interpretacijų, visada galima 100% patikimumu pasakyti, kad atsakymas yra klaidingas arba teisingas. Galvojat, neįmanoma? Dar ir kaip įmanoma. Problema, kad tada NECo darbuotojams teks vargti galvojant adekvačias (ir vienodai vertintinas!) užduotis, tai yra, DIRBTI, o NECo lituanistės rypaus, kad nebegalės paskaityti pasakėlių apie mėlynas užuolaidas, kurios reiškia liūdesį ir lyrinio „aš“ nusivylimą gyvenimu („Užuolaidos buvo mėlynos“, kai aš paskutinį kartą tikrinau, reiškia tai, kad skuduras, kabantis prie lango ir skirtas pridengti kambarį įvairiais su apšvietimu susijusiais tikslais, atspindėjo daugiau didelio dažnio optines elektromagnetines bangas).
Kol nebus, kaip sako B.B., galimybės tikrinti darbus robotais, ir bus kažkokie stebuklingi normavimai, tol geresnio pavadinimo už „batus“ valstybinių egzaminų rezultatai ir neturės, ir tie „batai“ tik toliau maskuos liūdną švietimo lygio degradaciją, kurios įspūdis pagrįstai ar nepagrįstai susidaro.
Indija, 2011-07-01 19:07:24
Blogi.
Burgis, 2011-07-01 20:26:30
100 balų Petrui Ražanskui, buvusiam mūsų gimnazistui! Labai protingam gimnazistui.
Burgis, 2011-07-01 20:27:56
Indijai ir laisvamaniui: rezultatai labai geri, bet pakentėkime, kol dar gausime trijų egzaminų rezultatus. Gal pavyks pasimėgauti triuškinama pergale?
Žydrūnas, 2011-07-01 20:49:46
Petrui Ražanskui, na reik tikėtis link to visgi einam, negali gi visa tai tęstis be galo 🙂
Kurioj nors šalį taip gal jau daroma?..
Petras Ražanskas - Žydrūnui, 2011-07-01 22:06:19
Atleiskit, tikrai nesu švietimo specialistas, tad negaliu jums būti pirminis šaltinis, kaip yra kitur, tačiau, mano labai ribotomis žiniomis, kriterijais paremtas švietimas („tu turi mokėti šiuos faktus, gebėti spręsti tokias užduotis, atitikti šiuos kriterijus, kad galėtum save laikyti išsilavinusiu“) šiuo metu yra ganėtinai nepopuliarus. Vietoj to pilnas pasaulis tokių sistemų sistemėlių (garsusis SAT ─ ne išimtis!), kuriose studentai ar moksleiviai yra sulygiuojami pagal rezultatus savo grupėje ir gali tik pasakyti: „aš patenku į 94-ąjį procentilį savo metų laidoje“. O kas, jei tu esi silpnaregis tarp aklų? Neprigirdintis tarp kurčiųjų? Niekas to negali pasakyti, viskas užglaistyta procentiliais.
Kodėl nepopuliarus vertinimas pagal kriterijus? Nežinau. Tikriausiai dėl to, kad jis yra iš pagrindų „ciniškas“, o šiais laikais prisigyvenome iki to, kad „mane tai žeidžia“ yra laikoma leistinu argumentu nutraukti diskusiją. 94-asis procentilis ─ ohoho! 68/100 surinktų balų ─ įžeidimas, vertas šakių ir deglų! Bijome pažvelgti tiesai į akis: „nemoku sudėti trupmenų“, „nežinau Pitagoro teoremos“, „neatskiriu parabolės nuo cikloidės“, „neparodyčiau iš Euklido aksiomų ir laipsnio apibrėžimo, kodėl trikampio kampų suma yra 180º“. Užtat puikiai žinom, kad protingesnių ─ tik šeši procentai laikusiųjų. Jiems ir paplokim.
Burgis, 2011-07-01 22:15:12
Dar kartą 100 balų Petrui! Ir patvirtinu, kodėl visame pasaulyje populiarėja norminės sistemos – žmonės geriau sutinka būti geriausi tarp blogiausių nei blogiausi tarp geriausių. Žmonės išlepo.
Bet yra kriterinių sistemų, yra! Kadaise aš iš anglų kalbos IELTS gavau 6.5 iš 9 ir man pasakė – gali važiuoti į stažuotę. Buvau ir esu patenkintas.
Vaidas, 2011-07-01 22:31:20
Direktoriui:
atleiskite, pasirinkau prastą laiką diskusijai. Jūs greičiausiai nerimaujate dėl abiturientų, o aš savo pasisakymais ramybės neatnešu 🙂
Rokas, 2011-07-02 12:23:22
Netycia uzklydau i sita sveitaine ponas Burgi.Ta proga pasidalinsiu savo patirtimi laikant valstybinius egzaminus.Praeitais metais laikiau biologija,chemija,lietuviu.Lietuviu gavau 67%,biologijos 84%,chemijos 18%.Istojau i mokama vieta medicinoje.Chemija metus mokiausi pas chemijos profesoriu S.Ryseli,galbut toki zinote.Chemija mokemes daug giliau negu reikalauja mokyklos kursas,mokemes is esmes atomo sandara, hibridizacija ir t.t. ir dar daug visko ko mokyklos kurse nereikia.As nesigiriu,galbut nesu tikrai tas pats gabiausias is visu ir kad chemija mokiausi pas profesoriu taip pat nieko nereiskia,jeigu pats esu durnas ir nesugebu ismokti.Bet visdelto,per chemijos uzsiemimus gale metu is valstybiniu egzaminu surinkdavau vidutiniskai apie 70 tasku.Egzaminu dareme kokius 5.Ir gavau 18% is valstybinio egzamino.Bet mokejau chemija tikrai ne 18%, nors jus imkit ir uzmuskit mane:)Siais metais nuejau perlaikyti chemijos egzamino.Ruosiausi minimaliai,perskaiciau 2 kartus bendrosios chemijos konspekta.Taigi laukiu kitos savaites, kai paaiskes chemijos rezultatai.Idomu,kokie jie bus.Sistema VBE yra tikrai supuvusi.Tu esi lyginimamas ir pilnai sutinku su Jusu 4 teiginiais del VBE.Ka supratau per 2 metus universitete yra tai,kad ten(turiu omenyje LSMU) daugiau maziau stebuklu nebuna.Yra klausimu sarasas,juos ismoksti,parasai ir gauni gera pazymi.Stebuklu nera,zinoma ne visada:)Na o jau laikant VBE stebuklu apstu.Perdaug cia jau gal parasiau,bet pateiksiu paskutinia istorija trumpa.Mano grupioke pirmais metais is VBE lietuviu gavo 14%.Praeitais metais nuejo perlaikyti nieko nesimokius,neskaicius,neprisiminus,dar nemiegojusi po gero baliaus ir gavo 65%.Tai kur cia ta paslaptis ponas Burgi?:)jeigu ateitum i universiteto egzamina nieko nesimokes,kazka zinodamas,iseitum nuleista galva su neislaikytu egzaminu,paprasta.Zinoma,egzaminas egzaminui nelygus, bet visgi visa ta VBE sistema kelia nuostaba nors tu ka:)
Burgis, 2011-07-02 14:32:10
Gerb. Vaidai, jokių problemų, aš gyvenu be nerimo! Ačiū Jums už gerus žodžius.
Burgis, 2011-07-02 14:33:27
Ačiū, Gerb. Rokai, ir aš taip sakau: „…yra klausimu sarasas,juos ismoksti,parasai ir gauni gera pazymi…“ Taip turi būti!
Petras Ražanskas - Rokui, 2011-07-02 14:54:17
Bijau, kad jūs susidūrėte su atvirkštine problema mano anksčiau aprašytai. Paprastumo dėlei tarkime, kad rašė egzaminą 100 žmonių. Egzaminas susidaro iš 100 klausimų, 99 parašė 90-100 įvertinimui, jums nepasisekė, surinkote 89. Ar jūs kvailas? Toli gražu ne, jūs ─ labai geras dalyko specialistas! Bet ateina dėdė normuotojas ir rašo jums vieną „batą“, nes 99% laikiusiųjų surinko už jus daugiau. Tai mokat ar nemokat? Žinoma, kad mokat, bet su 1 „bato“ įvertinimu niekur neįstosit, ir tik dėl to, kad kiti tais metais buvo ne mažiau protingi. Kita vertus, kitamet susirinks įvairesnė minia, pateksit į aukštesniąją vidurio pusę su tais pačiais 89, gausit ~60 „batų“ su tuo pačiu žinių bagažu. Absurdas? Absurdas, ir ne tik todėl, kad pateikiau šiek tiek išpūstą pavyzdį.
laisvamanis, 2011-07-02 14:58:11
gaila Roko, bet, kaip ne vienus metus dirbantis chemijos korepetitoriumi ir matęs visų VBE užduotis, neįsivaizduoju, kaip galima gauti 18 ??? žinoma, jei daugiausia dėmesio buvo skirta hibridizacijai… ir kitokiai ne mokyklinei egzotikai tai … natūralu, kad rezultatas toks
Petras Ražanskas - Rokui, 2011-07-02 15:00:56
Leisiu sau spėti, kad jus ištiko atvirkštinė problema mano anksčiau aprašytajai: per daug gerai pasiruošusių žmonių tais metais. Tarkim, surinkot 89/100, o 86% surinko nuo 90 iki 100. Ar jūs mokate dalyką? Žinoma! Bet dėdė normuotojas ateina ir rašo jums 14 „batų“. Ar jūs esate labai geras dalyko žinovas? Žinoma. Ar jūs kur nors įstosit su 14 „batų“? Žinoma, ne. Tačiau jei perlaikysit kitais metais, tų pačių 89/100 galbūt jau užteks gauti 70 „batų“, nes kiti ateis ne taip pasiruošę. Visiškai neobjektyvu, sakyčiau, net absurdiška.
Skibidžo, 2011-07-02 17:24:53
100% visi laikantieji taip pat nelabai gali būti įvertinti..
Pentium100, 2011-07-02 19:00:45
Rokui:
Universitete irgi pasitaiko visko. Tarkim, iš 40 klausimų moku atsakyti į 20, o per egzaminą iš to sąrašo duoda 10 klausimų, tai aš galiu gauti nuo 0 iki 10, priklausomai nuo to, kurie klausimai bus egzamine.
liepa, 2011-07-03 13:31:25
Smagu, kad šioje svetainėje radau daug bendraminčių – ačiū ponams Rokui, Petrui ir pačiam direktoriui Burgiui 🙂
petras, 2011-07-04 09:52:17
Taigi taigi. galiu ir aš pasiūlymų duot 🙂 reik sugrąžint senus laikus, kai buvo stojamieji į universitetus. ir viskas. palikt tik kokį lietuvių kalbos diktantą privalomą, kurio neišlaikius neduoda atestato ar kažkas panašaus. ir tada nebeliks čia jokių verkšlenimų ir stojant nebereiks po 20 specialybių rinktis :DD ai tik dėl mokslo užsienyje nežinau. gal būtų galima palikt kažkokius neprivalomus abitūros egzus, jei užsienyje tokių stojant reikalauja (jei patys savo stojamųjų nedaro).
Rūta, 2011-07-04 10:04:52
Diskusijos diskusijomis, ponai ir ponios, bet ką gi galima būtų nuveikti konkretaus šia kryptimi? Juk visiems blaiviai mąstantiems akivaizdu, kad egzaminų sistema yra bloga. Akivaizdu, kad reikia Petro aprašytos testavimo sistemos, reikia, kad egzaminų rezultatai nepriklausytų nuo kitų atėjusiųjų jų laikyti žinių lygio. Bet… šunes loja, o karavanas eina. Gal galima būtų inicijuoti kažkokius reikalavimus, kad ydinga sistema būtų keičiama?
Burgis, 2011-07-04 10:30:27
Rūtai: lašas po lašo – ir akmenį pratašo…
laisvamanis, 2011-07-04 10:53:06
ir vėl Petras puikiai siūlo – jokių interpetacijų ar subjektyviai vertinamų rašinių – tik DIKTANTAS (žinoma, paprastesnis, nei nacionalinis…)
Regina, 2011-07-05 21:07:36
Esu lituanistė. Suprantu, kodėl piktinatės. tačiau nesuprantu, kur Jūsų, kaip švietimo profesionalo, kaip tiesaus ir labai protingo žmogaus, balsas, kai kyla karas tarp lituanistų ir ŠMM&UPC dėl debiliškų (nebijau šito žodžio, tuoj įrodysiu, kad jis užtarnautas) bendrųjų ir egzamino programų. Kodėl tylite Jūs, kaip direktorius, kaip pilietis, kai šią savaitę PATVIRTINTA lietuvių kalbos egzamino programa, o su ja ir nuostata, kad jeigu 2013 m. moksleivis, rašydamas egzaminų darbą, nesirems VIENU iš trijų po užduotimi nurodytų autorių, nors visa kita padarys tobulai, net remsis dešimčia KITŲ svarių kontekstų, gaus ABSOLIUTŲ NULĮ, t.y. egzaminas bus neišlaikytas, o kadangi jis privalomas, tai negaus mokinys ir atestato. Kokiais vienetais siūlysite matuoti tokio egzamino rezultatus? Užduotis nevalidi, matrica negalioja, sunkumo koeficientas neįmanomas paskaičiuoti, Angoff metodas nepritaikomas…
Regina, 2011-07-05 21:13:39
Dar pridursiu: darbas, kuris 2010 m. gavo “šimtuką”, gaus absoliutų nulį, jei nebus remtasi NURODYTU autoriumi, nesvarbu, ar tas autorius tinka temai, ar ne. Be to, remtis apskritai bus galima tik 1 autoriumi, ne keliais, kaip, sakykite, tada kurti polemiką, kaip aptarti abi klausimo puses? Nida Poderienė, atsakydama į klausimus (nors tai buvo tik gražbyliavimas, o ne atsakymai) parašė: “Mes spendžiame problemas” ,- senukas S.Freudas būtų griežtas – tai ne apsirikimas, tai esmės prasprūdimas, prasišnekėjimas: ne “sprendžiame”, o “spendžiame”…
Burgis, 2011-07-05 21:36:40
Gerb. Regina, priimu Jūsų priekaištą, bet aš stengiuosi… Vakar – vienas interviu, šiandien – du… Ir tai streso dienomis, kai aš vienas su dviem anūkėlėmis!
*
Bet palaukite – aš dar susikaupsiu ir susikausiu…
Vytis, 2016-07-06 13:58:19
Taigi, kaip suprantu praėjo 4-5 metai nuo paskutinio Jūsų komentaro. Ponas Burgis jėgų turbūt neturi kautis kaip teigė paskutiniame komentare. Šiemet aš esu abiturientas, laikiau lietuvių egzaminą bei dar kitus 4 egzaminus. Vienintelis neišlaikytas – lietuvių. Visiškas nonsensas gavau nulį. Ar aš ką, neraštingas? Nesugebu suvokt, analizuot, suprast? Juolab, kad aš tiksliukas, stosiu į informatiką KTU. Gaila, kad nuplaukė valstybės finansuojama vieta, o studijos brangios… Taigi, gavau 0 iš egzamino. Kodėl? Kodėl mane kažkokie vertintojai lituanistai prilygina šūdo vietoj? Juk aš laikiausi visų reikalavimų, rėmiausi autoriumi (o gal pasivaideno kad per „mažai“), taisyklinga gramatika bei visi 500 žodžiai. Kodėl mane prilygina tiems, kurie atėjo į egzaminą ir nieko neparašę išėjo??? Kame čia tokia nesąmonė???