Mantiją reikia mokėti nešioti

– Sėdniuj už rėndele palikau tau autus, unt binke jau išdžiūva, – pasakė prabangia vestuvine suknele vilkinti nuotaka.

wedding

Pajutote, kažkas čia nesuderinta?

Šiandien stebėjau mantijomis pasipuošusius studijas baigusius žmones. Ta pati mintis aplankė: kažkas čia nesuderinta… Jų mimika, kalbos (kirčiavimas…), gestai – ir tos mantijos.

Geriausiems iš geriausių diplomus istorinėje auloje įteikė universiteto vadovai. Vos vienas kitas bakalauras ir magistras įskaitomai pasakė ačiū. Įskaitomai. Elegantiškai. Tinkamai mantijoms. Iš viso visi vadovai gavo dvi ar tris gėles. Ne valdiškas.

Gal jūs mane pakvieskite pasitarti, prieš užsivilkdami mantijas? Užmokėsite po litą kitą, bet malonumą pažadu…

Atsakymai

Vita, 2009-06-25 17:47:04

Tai štai, gerbiamas direktoriau, išeis tokie magistrai Jūsų Mildutės mokyti… Užsisuks amžinas ratas. Taip ir kyla kalusimas: “Kokį pėdsaką paliks šitie žmonės? ” O Jūs nepagalvojot, kad dalį kaltės už tas neįteiktas gėles reiktų pasiimti mums – mokytojams ir tėvams? Ir ne už litą reiktų parduoti patarimą. Suprantu, krizė…

Aut bene, aut nihil.

Burgis, 2009-06-25 18:04:53

Vitai: Aut bene, aut nihil – arba gerai, arba nieko… Taip kalbama apie mirusius, bet juk jie (magistrai, bakalaurai) dar nemirę!

Apie litą kitą aš, žinoma, pajuokavau, bet karčiai pajuokavau dėl to, kad manęs niekas nė neklausia, kaip reikėtų. Gal sakau už pinigus noriau klausytų? Nes aš net susigūžiau pamatęs, kaip magistras, dar nė negavęs diplomo, pirmas ištiesė ranką rektoriui, o magistrė paspaudė rankas trims vadovams, o prorektoriaus “nepastebėjo”…

Sutinku, kad mes visi kalti, bet aš juk kalbu, kalbu… Ir čia, ir “Dialogui” rašau, ir su moksleiviais, ir su studentais, ir su mokytojais kalbu. Bet neabejoju, kad bent pusė iš jų galvoja taip: “Atsikabink! Aš taip elgiuosi, man taip patinka, todėl toks ir yra etiketas.”

Vita, 2009-06-25 18:40:04

🙂 Viskam galėtume pritaikyti tą arba arba 🙂 Juk turim rinktis: niekalo nereikia. Baisu ir man, ką Jūs pasakojat. Tačiau, man dar baisiau, kai mano dukra, parvažiavusi iš turistinio žygio su klase, pasakoja man, kad visi buvo laisvi, nes auklėtoja taaaip nusigėrė… Komentarą tęsti? Ačiūdie, kad jau seniai tai buvo ir pamiršta, bet klausimas liko. Tiksliau ne klausimas, o paliktas tos auklėtojos palikimas vaikams. Arba, kaip Jūs žiūrite į įstaigos darbuotojų vakarėlį, kuriame gerbiami mokslų daktarai graibosi su vos ne į dukras tinkančiomis laborantėmis? Ar čia ne prie tos pačios moralinės problemos?

Apie litą 🙂 Aš supratau, kad jis buvo perkeltine prasme paminėtas. Galima būtų svarstyti, kokia forma priimtina, kad įkimštume vaikams į galvas tai, ką norėtume. Gal ir už litą. Tada, kai mūsų vaikai norės, kad mūsų anūkai taip nesielgtų. Tie šiandieniniai magistrai. Na, tie – dar nemirę. Kaip jūs manot, kada tai bus? Ir kaip baisu pasidarė: šitų magistrų tėvai yra mūsų kartos.

sonata, 2009-06-25 22:50:16

na vėl kalbam apie elementarų etiketą – gražių manierų tegu ir priverstinai išmokytas žmogus bus nuosaikesnis ir visuose poelgiuose, nes tiesiog jam patogiau išspjauti kompoto vyšnios kauliuką į šaukšelį, o ne tieisiai į lėkštę, rizikuojant apsidrėbti kelnes:)) arba kramtomą gumą į servetėlę, o ne pirštais priklijuoti po suolu- juk pirštai išsitepa. Smulkmenos, bet mane net nukrato vieno valdininko periodiški darbiniai vizitai su periodiškai ištiesiama dar nuo slenksčio drėgna ranka. Na neviršesnis pareigose ir nėra vyresnis. Spėkit iš trijų kartų, ar kada nors bendravimas su tokiu tipu buvo malonus ir ar mano sprendimai jo klausimų atžvilgiu buvo tiek palankūs, kiek galėjo būti:/

Manfredas, 2009-06-26 21:08:49

OT: smagu, kai valdininkai sprendimus priima pagal rankos drėgnumą…

LT, 2009-06-26 21:19:39

Jeigu rektorius ir prorektoriai tik kartą metuose nusileidžia iki tokio žemo lygio ir pasirodo studentams, tai nereikia stebėtis, kad jų niekas nepažįsta. Gretimoje temoje kažkas lygina Kernagį su tikraisiais maestro… Dabar žmonės net nelabai ir sugeba įvertinti, kas yra kas.

sonata, 2009-06-26 21:23:35

Manfredui: aga, padarau tik tiek , kiek priklauso. Ir nė lašo daugiau. Jei ruošiatės vadovaut firmai, derybininkų vaidmeniui siūlyčiau parinkt ne tik kompetetingas, bet ir mokančias bendraut neatstumiančias personalijas. Elementaru.

Rasa, 2009-06-26 21:49:37

Ką tik grįžau iš šermenų ir esu šiek tiek nusiminus.

Vis tik pasidalinsiu su jumis, ką reikia daryti su vyšnių kauliuku… Reikia švariai apčiulpti (juk, cituoju: “…ne tiesiai į lėkštę, rizikuojant apsidrėbti kelnes…” . Tada, kai jau nepurvins nieko, reikia paimti tarp pirštų ir, kai niekas nematys, tik tik pykšt kokiam diedui į užpakalį… Įsivaizduojat, kaip akis išverstų? 🙂 Vyšnių kauliukai gerai šauna!

O dėl rankų… Visuomet norėjau nebūti taip galvojančia apie žmones. Kai dirbi su žmonėmis, jų visokių būna. Ir visi jie žmonės. Net smirdintys šlapimu. Net narkomanai. Net bobutės, kurios eina eina pas tave ir pamiršta, ko atėjo…

O dabar pagalvojus apie tai, ką Sonata pasakė apie rankas, pagalvojau tik, kad vis dėlto gerai, kad aš esu nepakankamai kultūringa. Man paprasčiau su visais žmonėmis.

Sonata, gal Jūs esat nuostabus žmogus, nežinau, bet šitas Jūsų pasakymas smirdi. Bent man. Atsiprašau, kad tai sakau. Geriau tikriausiai būtų buvę kultūringai patylėti…

sonata, 2009-06-26 22:51:14

Rasai: prašau man atleisti, jei įžeidžiau Jūsų filantropinius jausmus. Tiesiog rašiau ne apie likimo nuskriaustus ar marginalus, bet apie tūlus piliečius su aukštomis aspiracijomis, bet turinčius miglotą supratimą apie tradicijas ar papročius, kurie lemia visuomenei priimtiną elgesį. O dėl smarvės… pelėsiniai sūriai kai kam irgi smirdi. Skonio reikalas.

Rasa, 2009-06-26 23:10:16

Jūs nieko manyje neįžeidėte 🙂

Jūs teisi, viskas skonio reikalas.

Tiek to… Gero jums vakaro, gerų visiems pokalbių.

O., 2009-06-26 23:45:47

O aš labai pritariu Rasai. Sonatos pasakymas man irgi taip pakvipo… 🙁

Beje, rankų drėgnumo žmogus nepasirenka – tai įgimta. Atstumianti personalija tokia yra todėl, kad ją tėvai tokią pagimdė. Labai lengva gyventi, jei dievas davė visokeriopą fainumą.

Adomas, 2009-06-27 00:59:22

O., o aš nepritariu. Apskritai ir iš dalies etc. nepatiko Rasos reakcija, o juo labiau žodis “smirdi”. Jis neestetiškai skamba iš principo. Ir pavartotas tokiame kontekste. Va, tai pavyzdys, kad nemokame ne tik mantijomis puoštis, estetiškai ir elegantiškai su jomis elgtis, bet nemokame ir elegantiškai rašyti (žerti posakius, ne vietoje mėgautis hiperbolėmis…).

O dėl valdininko prakaituotų rankų, tai, jei Sonatai sukelia tam tikras emocijas, jei jai tai nemalonu, tai jinai apie tai ir parašė. Ji – atvira. Yra du skirtingi dalykai. Pirma – žmogus nesuvokia, kad jo rankos prakaituotos ir kad tai žmonėms sukelia nemalonius pojūčius (tai jo problema), antra – žmogus žino, bet nieko nedaro ( tai irgi jo problema). Jei žino, bet nieko nedaro – tragedija. Prakaitavimas, jei nėra rimtos ligos, liudija vegetacinės nervų sistemos silpnumą. Yra žolių, tiek į vidų, tiek išoriškai. Bet kuriame kalendoriuje rasite, kad ir ąžuolo žievės vonelės. Gal ne į temą – yra vienas valdininkas, kurio vienoje veido pusėje yra didžiulis apgamas. Valdininką retokai, bet parodo per televizorių. Manau kad ne dėl kompleksų, o dėl to, kad kitiems nesukeltų nemalonių jausmų, jis filmuojasi tik viena puse. Girdėjau, kad ir darbe sėdi šonu į kitus. Manau, kad tai pagarba bendradarbiui, lankytojui, klientui. Jei problema rimta ir rankos tikrai dėl ligos prakaituotos – na, nekišk. Yra kitas labai paprastas būdas – kišenėje laikai nosinę ar popierinę servėtėlę. Prieš sveikinantis tereikia įkišti ranką į kišenę, stipriai kelias sekundes suspausti į kumštį ir voila – sveikinkis. Kelios sekundės – ir Sonatos pagarba.

Išsiplėčiau, atsiprašau.

Burgis, 2009-06-27 08:41:45

Gerb. Rasa, šįryt aš Sonatos pusėje – nepykite…

Plačiau nekomentuosiu, bet kaip gerai būtų, kad apie etiketą, higieną čia perskaitytų tie, su kuriais kasdien bendraujame nenoriai kaip tik dėl tokių “smulkmenų”… Deja, jie čia neužsuka.

Skaitinėju, rašinėju – kad tik nuo darbo išsisukčiau. Bet vakar daug dirbau ir net eilėraštį parašiau – nepatikėsite: “Rugsėjo pirmoji”. Tada ir paskelbsiu.

Andrius, 2009-06-27 09:48:49

Gaila nesusiprotėjau paklausti Burgio kai man reikėjo vilkėti mantiją. Mantijų dėvėjimas pas mus tapęs tradicija. Bet man knietėjo išsiaiškinti ką ši tradicija reiškia. Internete, deja, ne kažin ką pavyko rasti. Tik skurdi informacija, mantijas nuomojančių firmų tinklapiuose.

Tarkim radau parašyta, kad įteikiant diplomą, įteikiantysis perkelia mantijos kepurėlės bumbulą (atleiskit už netikslią terminologiją) iš vienos pusės į kitą. Pasidalinau šia informacija su grupiokais, visi manęs klausinėjo, tikslino, kurioje pusėje tas bumbulas turi kaboti. Jie domėjosi. Spėkit ar įteikiantieji diplomus lietė mūsų bumbulus..?

Neseniai pirkau etiketo knygą knygyne. Ilgai rinkausi iš ten buvusių. Negaliu pasakyti, kad likau pilnai patenkintas. Panašu, kad etiketo knygos labiau orientuotos į verslininkus, keliaujančius asmenis. Ne į paprastus žmones, nes kasdieninių situacijų ten gana mažai aptarta. Gal tai reiškia, kad eiliniam žmogui etiketas nelabai ir reikalingas..?

attente, 2009-06-27 12:10:55

Andriau, kaip tik ketvirtadienį teko dalyvauti vieno KTU fakultetų diplomų įteikime ir tikrai kiekvienam bakalaurui “bumbulas” buvo perkeltas iš kairės į dešinę..

altajus, 2009-06-27 23:02:11

Oi bumbuliukai jūs bumbuliukai. Na nepykit, bet kalbat juokingai. Ponas Burgis kaip visada savo stichijoje. Žinoma jis tikrai sugebėtų, mane baigiantį magistrantą, išmokyti “mantijos etiketo”. Tačiau klausimas kam to reikia? Tam, kad gražiai atrodytų? Tam, kad universitetų “vadai” pasijaustų pagerbtais? Kam tas tas teatras…? Aš žinau ko išmokau, ką sugebėjau pasiimti iš studijų, kurie man dėstytojai buvo malonūs ir reiklūs. Jiems tikrai spausčiau ranką ir lenkčiau galvą. O jau tas žodis “elegantiškai”… pasikartosiu – juokinga.

Burgis, 2009-06-28 08:52:02

altajui: žmogui iš tiesų labai mažai reikia… Aborigenai, bušmėnai išgyvena visai be civilizacijos išmonių. Tos mantijos itin juokingai atrodo, kai jas apsivelka integruoti nemokantys magistrai… Atsisakykime mantijų! Atsisakykime aukštojo mokslo! Atsisakykime mokslo! Atsisakykime istorijos, tradicijų, civilizacijos… Aš rimtai.

Vapt’siukas, 2009-06-28 10:18:14

Trizniuojat dėl bubulo, medžiagos gabalo… Tai gal dar uždarykit ir vidurines mokyklas, lopšelius, darželius, vistiek “blogą medžiagą” aukštosioms ruošia. Nusivažiavot. Rimtai. Nei į tvorą nei į mietą tie bušmenai, radot kur palygint…

Taikos ir ramybės visiem, važiuoju prie jūros :)))

altajus, 2009-06-28 12:14:31

Jei kalbam apie tai, kas mantija dėvi – kitas dalykas. Kiek iš jų norėjo mokslo? Tikrai mažai. Vis gi didesnė dalis norėjo tik diplomo, tai ar gali rūpėti jiems mantijos etiketas. Šią tendenciją žino ir pats universitetas, todėl diplomų įteikimo ceremonija tai paprasta eilinė diena, kuri išsiskiria tik tuo, kad rektoriui reikėjo pasirašyti ant apskurusio popierėlio kalbą. Nepagarba šiai šventei abipusė. Tai ar reikia reikalauti iš absolventų mokėti nešioti mantijas?

Čia pabrėšiu, kad kalbu ŠU pavyzdžiu.

Burgis, 2009-06-28 14:36:18

Vapt…: Jūs nesupratote, čia amžinasis klausimas, kas yra svarbu, o kas ne. Štai šiandien aš pusę dienos vežiojau skaldą, tvarkiau darželį, o tuo metu Indijoje jogas sėdėjo po medžiu sukryžiavęs kojas ir pasiekė nirvaną. Kuris iš mudviejų teisesnis? Laimingesnis? Aborigenai, bušmėnai nesikeistų gyvenimu su manimi, bet ir aš nesikeisčiau su jais… Paniręs į savo žydrą baseiną pajutau, koks esu pavargęs ir laimingas. Matyt, dėl netikusio auklėjimo taip…

Taip ir su mantijomis: mūsų kartos žmonės baigė aukštąsias mokyklas be jokių mantijų – ar blogiau baigė? Tuo metu mantija, ko gero, būtų pavadinta politine klaida, keliaklupsčiavimu Vakarams, o šiuo metu mantija lyg ir turi kompensuoti tai, kuo mūsų absolventai skiriasi nuo japonų, amerikiečių ir kt. Kuo blogiau mokosi, tuo iškilmingiau švenčia.

Dar viena smulkmena: mūsų šeimoje neįprasta švęsti ką nors pasiskolinus (suknelę, automobilį, smokingą, mantiją…). Ir dėl psichologinio požiūrio, ir dėl higienos. Bet juk tūkstančiai mano ir daro kitaip, tiesa? Ir tegu. Vasara! Pamiegosiu ir vėl maudysimės!

O., 2009-06-28 15:59:17

Bet ne visi turi. (suknelę, automobilį, smokingą, mantiją…). Tam ir yra nuomos punktai, kad eilinė (ne jūsų) šeima – o tokių labai daug – neeilinę jiems dieną bent atrodytų taip, kaip jiems atrodo reikalinga. Ir automobilį tinkamą iškilmėms mažai kuris turi. Jūs tolokai pakilęs nuo paprastų žmonių. Nesuprasite.

Burgis, 2009-06-28 16:28:16

Ne, O., Jūs manęs nesuprasite, nes niekada nebūsite taip žemai, kaip man vaikystėje ir jaunystėje teko būti… Kas nors gal dar prisimena, kaip po pirmo kurso į tarptautinę studentų stovyklą Elektrėnuose, kepinamas saulės, autobusu važiavau juodo kostiumo, pirkto mokyklos išleistuvėms, švarką apsivilkęs… Gražios studentės kikeno, į mane, prakaitu permirkusį, žvilgčiodamos, sudegti iš gėdos galėjau, bet kitos išeities neturėjau – švarko į kelionkrepšį nekiši, juk pats geriausias!

***

Kuriems galams jaunavedžiams limuzinas?! Kičas! Aš iš ryto nuploviau sūnaus “Renault Megane” (vis lindo į galvą analogija apie kojas Kristui plaunančius apaštalus…), sūnus sėdo už vairo ir nusivežė būsimąją į rotušę…

Vestuvinę suknelę sau manoji siuvo gal savaitę, o dukrai “svarovskiukais” siuvinėjo gal dvi savaites… Gyventi reikia pagal išgales ir su išmone. Laimingai reikia gyventi, o ne skolintoje prabangoje…

Adomas, 2009-06-28 22:54:33

Velnias, kaip smagu – B.B. gyenimo išmintis ir pamokymai liejasi už dyka. Tikrai smagu. Yra ką ir apie ką pamąstyti. Tik ar mokėsime ir, svarbiausia, ar norėsime tai perimti. Gerb. B.B., va apie ką Jums reikia parašyti!

Burgis, 2009-06-28 23:06:40

Ačiū, Gerb. Adomai, man čia smagu su gerais žmonėmis! O ir diena šiandien buvo nuostabi! Turiu viltį, kad dabartinį savo darbą galėsiu padovanoti ir Jums. Bet kol kas baisu dėl darbo kiekio – lyg stovint prieš Everestą…

petras, 2009-06-29 13:40:26

aš tai mantiją dėjausi, nes grupiokai paprašė (kad neišsiskirčiau iš visų :), nes taip tyčiom su mantijom kiečiau atrodo, nuotraukos geresnės gaunas :DD). nenorėjau jos dėtis, nes nežinau kam ji reikalinga apskritai, visų antra bakalauro baigimas nebuvo man kažkoks labai išskirtinis įvykis (juo labiau diplomų įteikimas) ir be jos daug patogiau.

sonata, 2009-06-29 15:57:22

Petrui: daug dalykų yra simboliški… Pvz.: kokia praktinė to daikto, kurį vyrai pasiriša po kaklu, paskirtis? Na kokia kaklaraiščio, varlytės, kaklaskarės paskirtis – be jų tikrai būtų patogiau. Bet visgi vyrai, nors dažnai ir bumbėdami, rišasi… Man gražu vyrai su kaklaraiščiais – jei laiku ir vietoj:) Moterys kankinasi su aukštakulniais – aukojamas patogumas. Argi ne mieliau akiai, kai pro šalį prakaukši, o ne prašlepsi?:)

O., 2009-06-29 18:56:24

sonatai

Nėra baisiau moters su aukštakulniais ne vietoj (teko net pliaže matyti vargstančią) ir kai aiškiai matai, kaip jai sunku, vos eina…

Gražiausia moteris – basa arba su graikiško tipo sandalais… laisva ir elegantiška. O aukštakulniai tinka nebent vakarėly.

sonata, 2009-06-29 22:58:00

O: na matyt likimas mane suvedė su pakankamai “suplėkusio” požiūrio vyrais, (turiu omeny Tėvą, brolį, sutuoktinį, eilę bendradarbių), kuriems gražu moterys su aukštakulniais. O beje, pliaže “špilkų” nedėviu, tik pliažines platformas 12 cm pakulne – labai patogu per smėlį:)) o burtai yra paprasti – arba išmokė vaikščioti “moteriškai” per šokių pamokas ar tenka kai kam lapnoti kaip žalmargėm per dobilienas. Šeip tai aš irgi “paplekus” – kaip tai nežavi uniseksinė mada, uniseksinė kultūra ir panašus “modernai”. O gal dar išsakytumėte savo nuomonę dėl vyriškos smulkmenos – kaklaraiščių? Man labai įdomu.

anupriute, 2009-06-29 23:40:19

O buvęs kolega net dabar, būdamas 85- erių iš namų neišeina be kaklaraiščio… Ravėdamas bulves jį ryši. Kai paklausdavau, atsakydavo: ,,šalta į kaklą, šilčiau…”

O., 2009-06-30 00:35:16

sonatai

Taip, jūs neabejotinai aukštuomenės dama. Bet yra labai natūraliai grakščių ir moteriškų “žalmargių”, kaip jūs išsireiškėte, – plastiškų, paprastų ir be to išmislo – aukštakulnių, kurios moterį atseit daro grakštesne, bejėgiškesne, keliančia norą vyrams pulti padėti ir gelbėti.

Aš už kaklaraiščius, jei ką, bet irgi tik savo vietoj.

sonata, 2009-06-30 07:28:56

O: na ne jokia aš ne dama, tačiau man smagu nuolat įsavinti nors mažą dalį to, kas europinėj elgesio kultūroj klostėsi šimtmečiais ir, kas mano nuomone, gyvenimą daro tik spalvingesnį, lengvesnį. Manyčiau kitaip – “spalvinčiau” kitaip;)

naujokas Vytautas, 2009-06-30 08:37:49

Petrai,-,,aš tai mantiją dėjausi”-skamba klaikiai.Mantija-iškilmių rūbas,jis apsivelkamas,juo apsirengiama,dėkitės kepures ant galvų,daiktus į lentynas ar panašiai…..

O., 2009-06-30 09:33:02

Ar jūs bent įsivaizduojate, KIEK mergaičių tėvai net nefantazuoja apie šokio pamokas, nes NIEKAIP neišgalėtų? nekalbu apie tuos, kurie “nemato reikalo”. O apie tas “žalmarges”, tai čia jūs kiek per stipriai…Lyg nebūto vidurio tarp šokėjų ir drimbų.

O., 2009-06-30 09:33:25

P.S.

Čia buvo Sonatai.

Rasa, 2009-06-30 09:58:15

:)))))))

Na, ponai ir ponios, žalmargės ir studenčiokai, turiu konstatuoti faktą, kaip blyną: mūsų vyrų svajonių, mūsų nesenų pliurpalų apie fatališką moterį dėka, štai tik dribt (atsiprašau, reikėtų sakyti “štai kaip gaivus lietaus lašas iš saulėto dangaus…”) pas mus atsirado Sonata- tobula moteris… O gal net ta pati fatališka, apie kurias kalbėjom? 🙂 Joje telpa viskas: kultūringa, elegantiška, protinga, sarkastiška (čia irgi išskirtinis kultūringųjų bruožas), apkeliavusi visą pasaulį, visuomet pasitempusi ir net pliaže nepamirštanti aukštakulnių, supratinga, išsilavinusi… Kai ji praeina, atrodo, kad praplaukė gulbė…

Žiūrėkit akis išvertę, nes gyvenime retai pasitaiko pamatyti tobulybę… Na, nebent garsių dailininkų ar skulptorių darbuose. Bet žinot, kaip sakė ponia Sonata :”Ai, ten tos eilės prie tų Mone paveikslų…” O čia va galimybė natūraliai, taip sakant :)))

Tik maža maža pastabėlė: ar vis tik tai aukštos kultūros bruožas, mažiau elegantiškas laikyti “žalmargėm” ? 🙂

sonata, 2009-06-30 12:52:23

O: na šokių pamokos yra kiekvienoj normalesnėj mokykloj,netgi ne gimnazijoj, tik gal vadinasi kiek kitaip.

Rasai: esu maloniai nustebusi, kad taip atidžiai studijuojate vos ne kiekvieną mano parašymą, tik gal suinterpretuojate savotiškai. Kita vertus, dar kartą pasiteisina testas apie informacijos perdavimą – suvokimą. Kaip Anderseno pasakoj – nukrito plunksnelė, o kai informacija apėjo tam tikrą ratą, išėjo taip, kad buvo nupešta višta:) patikslinsiu labiausiai suinterpretuotą vietą- atsainumo nebuvo, kalbant apie Mone paveikslus – man nepatinka stovėti eilėse ir ne tik prie jų. O Jums patinka eilės?

O., 2009-06-30 12:59:49

Na, kodėl, kodėl gi man paprasta Rasa atrodo daug natūralesnė ir daug fainesnė, negu kilmingoji Sonata, nors ir be aukštakulnių?

P.Burgi, tuoj jums teks įsikišti – moterys susiplieks.

O., 2009-06-30 13:01:09

Kas labai patiko:

“pliažines platformas 12 cm pakulne”. Pamatavau su liniuote, kiek tai būtų. Oho.

sonata, 2009-06-30 13:08:45

O: na va, net liniuotę paėmėt:) Nesipliekiam mes, juk kalbamės- kita nuomonė ir požiūris yra tiesiog kita nuomonė ir požiūris. Žinoma, galima nelįsti ir nerašyti, bet negalim abi su Rasa atimti iš Jūsų malonumo palaikyti vieną ar kitą pusę:)

Matilda, 2009-06-30 13:12:19

Sonatai- eilė eilei nelygu. Paryžiuje stovėjau eilėje prie įėjimo į Luvrą, į Orsė muziejų. O va prie skudurų ar batų eilėse nestoviu. Na, dar dėl duonos pastovėčiau. Taip kad kiekvienam- savo. O aukštakulniai bateliai man gražu- žinoma, vietoje. Paplūdimio smėlyje- ar tai būtų pilnapadžiai, ar ,,špilkos”- atrodo nekaip. Viskas gražu, kas laiku ir vietoje.

sonata, 2009-06-30 13:15:39

Va jau ir ne tokia kardinali nuomonė:) tik nežinau, kur dar būtų galima eiti su pliažui skirtom pilnapadėm basutėm:)

Matilda, 2009-06-30 13:46:02

Geriausia paplūdimyje eiti basai. Ir kojos pailsi, ir nugara atsigauna. O pavadinimas- pliažinė- nebūtinai pliažui skirta. Gali ir į parduotuvę, turgų nueiti ar po parką pasivaikščioti.Šiaip tai aš perku tam tikslui šlepetes.Manau, ir dauguma moterų taip daro. Tiesa, yra ir tokių žmogystų, kurios ir kalnus šturmuot pasiryžusios su ,,špilkom”. Čia, kaip jau rašiau- kiekvienam savo.

O., 2009-06-30 14:12:49

Prisiminimai…

…teko slidinėti kalnuose su tokia… Kai tik nulipdavo nuo slidžių, iškart užšokdavo ant tų 11 ar 12 cm aukščio batų ir svirduliuodavo. Nei šis, nei tas sporto bazėj. Bet geriausi buvo jos auskarai – dideli, kabantys, iki pečių. Plevėsuodavo vėjyje slidinėjant. Va nuo to tikrai šiurpas imdavo.

sonata, 2009-06-30 14:18:55

…pabandžiau įsivaizduot save “O” merginos situacijoj: labaj juokinga:)

Rasa, 2009-06-30 14:49:20

Sonatai: Aš nesu prieš jus 🙂 Mes juk nieko nežinom čia vieni apie kitus, tik tas nuotrupas, tuos kelis žodžius. Iš to, kaip man dabar Jūs atrodote :))))) Jūs man idealiai panaši į tokią moterį, kokia mane būtų norėjusi matyti mano mama, ir kokia visomis savo jėgomis stengiausi netapti… Kai pagalvoju, tai net ištekėjau labai jauna dėl to (t.y. ir dėl to, nes tekėjau iš meilės :), kad pasprukčiau nuo puikios mamos (ji iš tiesų puiki ir aš ją labai myliu), kuri visad žinojo, kur kaip reikia elgtis, kad gyventi reikia taip, kad žmonės tave gerbtų, tavim žavėtųsi ir t.t. Na, o aš esu savanaudė, man svarbiau, kad pati gerbčiau save, o žmonės tegul atsirenka… 🙂

O šokių pamokas (šiek tiek šokau tada dar tik atsiradusiuose moderniuose šokiuose, dabar išaugusiuose į šokio teatrą “Aura”) vis tik išmainiau į dziudo, pasistengiau išmesti iš savo žodyno visus tarptautinius žodžius ir būti tiesiog Rasa 🙂 Tikrai nemanau, kad esu elegantiška kasdien. Tai dabar aukštakulnius laikau darbe, namie pasilikus tik vienus išeiginius, o kasdien man geriau kaip žalmargei… 🙂

Sonata, manau Jūs tikrai įdomus žmogus, tik gal čia kaltas internetas? Parašai žodžius, kažkas perskaito su tokia intonacija, kaip jam atrodo buvo rašoma ir daug kas suprantama klaidingai. Gal kažkaip sarkastiškai tik gaunasi jums, kad kai parašot, atrodo, kad tiesiog norit būti tobula, bet tuo pačiu tai nuskamba kaip kažkoks paniekinantis požiūris į kitus. Nežinau, gal man tik taip atrodo, gal man vaidenasi. Matyt tiesiog toks Jūsų kalbėjimo stilius.

O dėl Mone :)))) – taip užstrigo. Vėlgi užstrigo ne tai, kad Jums nusibodo keliauti, tai normalu, bet tai, KAIP Jūs tai parašėte 🙂

Na, važiuosiu ir aš tuoj truputį paatostogaut. Ten, kur man dangus arčiausiai žemės.

Nors, jei būčiau jauna, labiau už viską norėčiau užsidėti kuprinikę ant pečių, įšokti į gerus odinius batus (apsaugosiu jūsų ausis nuo žodžio “kerzus” 🙂 ir tranzuoti su draugais… Bet negalėjau šito padaryti jaunystėj, nes manęs NIEKADA nebūtų išleidę, nes tai nesaugu, nekultūringa, neestetiška ir t.t. Vis tik septyniolikos buvau viena Maskvoj, bet iš namų išvažiavau tvarkingai, su tokia teta… 🙂

O dabar… Dabar aš dar mielai atstovėčiau bet kokią eilę prie Mone paveikslų, bet negaliu ten nuvažiuoti, negaliu sau to leisti 🙂

sonata, 2009-06-30 15:22:23

Na negerai, kai per keturiasdešimt perkopusi moteriškutė sėdi prie PC ir viena sau šypsosi – vienu metu pasirodė, kad nugalėjo moteriškas solidarumas, nors daugelio nuomone, tai yra menamas dalykas:) Na šiaip ar taip, Rasa, Jūsų piešiamas autoportretas turi daug maištininkės bruožų, aš gal konservatyvesnė – na neinu šviečiant raudonam šviesoforo signalui, nors per kilometrą nė vieno automobilio. Tiesiog blogai jausčiaus po to:) Taip ir su kitom elgesio, liečiančio ne tik mane taisyklėm. Suprantu, kad Jūs juokavot, kai rašėt apie vyšnios kauliuką, nuspriegtą “diedui į užpakalį”. Manęs nežavi amerikoniškos komedijos, kur mėtomi tortai vienas kitam į veidą. Pabandykit įsivaizduot, kad Jūsų vyras (draugas, artimas žmogus) šviesiu kostiumu atėjo Jūsų išsivesti i šventę, bet pakeliui jam buvo “įsriegtas” vyšnios kauliukas… man tai, švelniai tariant, nepatiktų… Vėl barsimės?;)

Rasa, 2009-06-30 16:45:18

Fuuuuuu… (čia atsidusau su palengvėjimu), pasirodo ir aš dar turiu lašą kultūros, mat irgi neinu šviečiant raudonam šviesoforo signalui 🙂 Bet šimtu procentų ne dėl to, kad po to blogai jausčiausi, o dėl elementaraus atsargumo :))) Vis tik kalbant apie kultūrą, jūs manote, kad negalima būti pusiau kultūringam. Aš tai įvardinčiau kitaip. Galima būti savotiškai kultūringam 🙂 Aišku, dėl vyšnios kauliuko aš pajuokavau, bet perdėtai kultūringi žmonės mane kartais erzina. Nenoriu gyvenime būti tobula ir visada save kontroliuoti, ir elgtis tik nepriekaištingai. Man paprasčiausiai ima “trūkti oro” 🙂 Man šiek tiek juokinga, kai viena kultūringa mokytoja net kaime negali atsipalaiduoti ir skinti kelis serbentukus susiruošia tik su guminėmis pirštinėmis 🙂 O aš vis dar nenumirštu šitiek neplautų braškių tiesiai iš daržo suvalgius! Aš tiesiog stengiuosi išlaviruoti. Būti pakankamai kultūringa, tačiau neprarasti savęs pačios. 🙂 Nesirengiu kasdien elegantiškai, nes būtent ir apranga įpareigoja 🙂 Jei apsiausiu aukštakulnius ir baltą suknutę, juk nebegalėsiu atsisėsti mieste kur nors ant bortelio prie medžio ir šlamšdama spurgą klausytis gatvės muzikanto…

Bet tai nereiškia, kad aš nežinau, kaip naudotis įvairiomis šakutėmis ar kam skirtos kokios taurės 🙂

O dar aš nemanau, kad “gražių manierų tegu ir priverstinai išmokytas žmogus bus nuosaikesnis ir visuose poelgiuose” 🙂 Iš kitos pusės, manau, jei man reikėtų dėvėti mantiją, aš tikrai pasidomėčiau, iš kur visa tai kilę ir kodėl, kaip tai daroma. Iš žingeidumo. Iš noro ne aklai kažką pamėgdžioti, o žinoti, kam aš ją užsivilkau 🙂

Kultūra ir kultūringumas reikalingi. Labai. Tik vietoj ir laiku. Tik ne per prievartą. Niekada nepritariau maždaug tokiems metodams: “Baik čepsėti prie stalo, nes liksi be deserto…” Nes taikant tokius metodus užaugs ne kultūringas žmogus, o kultūringai dresiruotas. Kaip bandomoji žiurkė… 🙂

Rasa, 2009-06-30 17:08:17

Dar mintelė apie kultūrą 🙂 Visi žmonės yra žmonės, verti pagarbos. Prisiminiau Švedijos pavyzdį. Vyras su draugu ten buvo. Tarkim į kultūringą gerą restoraną atėjo visiškai apsmurgęs žmogelis (mūsuose bomžu įvardijamas :). Bet jis atėjo pavalgyti. Ir jis turi už ką. Jis bus taip pat pagarbiai aptarnautas, o aplinkiniai visiškai nekreips perdėto dėmesio į jį. Jis išeis, bus pakeista staltiesė ir toliau visi bus patenkinti, niekas niekam neužkliuvo… O pas mus kultūra? Kiek vos nuo šakių atitrūkusių žmonių pasibjaurės tuoj pat ir pasijaus vos ne pažeminti, kad jiems tenka sėdėti “tokioje” draugijoje?

Irid, 2009-06-30 17:23:02

Mano nuomone, kaklaraištis turi 3 pagrindines funkcijas:

  1. Geometrinė/erdvinė. Kaklaraištis yra vertikali juosta tiesiai po vyro veidu. Žmogaus žvilgsnis, dairydamasis į šonus, “užkliuva” už šios juostos, ir yra “nuvedamas” į veidą. Tokiu būdu jūsų potencialus pašnekovas atkreipia į jus dėmesį ir žiūri jums į veidą, o ne kur kitur.

  2. Estetinė. Klasikinis vyriškas kostiumas gali būti tik konservatyvių ir neišaukiančių spalvų (įvairių atspalvių pilkas arba tamsiai mėlynas). Batai tik rudi arba juodi. Marškiniai irgi turi būti ne ekstravagantiški, nes kitaip galite būti palaikytas cirkininku ar šiaip kokiu nerimtu valkatėle. Tik kaklaraištis ir nosinaitė (na gal dar kojines, bet tai jau ekspertų reikalas) gali turėti ryškesnių geltonos, raudonos, žalios spalvų. Tai leidžia įgauti individualumą, išskiria nuo kitų kostiumų, formuoja asmeninį stilių.

  3. Psichologinė. Yra matematiškai įrodyta, kad kaklaraištį įmanoma užsirišti 85 skirtingais būdais, iš jų gal kokie 5-10 atrodo gražiai. Kaklaraištį reikia sugebėti užsirišti (parinkti gražiausią mazgą tai progai), priderinti prie kostiumo, marškinių ir nosinaitės. Žodžiu, įdėti pastangų. Dėl šios priežasties su kaklaraiščiu vyras jaučiasi rimtesnis, labiau pasiruošęs darbui.

Mantas, 2009-06-30 17:39:42

mužikas ir su mantija mužikas, nieko nepadarysi

Burgis, 2009-06-30 20:18:58

Mielieji, o ypač mielosios! Nors vasara, bet šią svetainę kasdien vis dar aplanko apie 500 smalsuolių, todėl prašyčiau čia nesižnaibyti, nesierzinti, atskirti anglišką humorą nuo arkliško…

Aš pusiau atostogauju, maudausi, deginuosi, daug valgau, daugiau miegu, todėl ne visada čia galėsiu dirbti “moderatoriumi”. Bet pripažinkite, kad ne man vienam kartais norisi į tą kompiuterį panirti, protingų (jūsų) komentarų paskaityti, tai gal būkime malonūs vieni kitiems? Kai turėsiu laiko, netrukus paskelbsiu čia iliustruotą iškilmingai graudų pamokslą – turiu siužetą…

Ačiū!

sonata, 2009-06-30 20:26:04

Rasai: Turbūt klystu, tačiau Jūsų pasisakymuose man pristigo nuoseklumo – tai juokinga mokytoja su pirštinėmis skinanti serbentus (manyčiau, pagarbos verta moteris, nes supranta, kad pajuodusios panagės nekelia gerų emocijų), tai nieko prieš sėsti su valkata prie vieno stalo. Na nelabai supratau tolerancijos ribų, apraiškų, motyvų. O man patinka girežtų angliškų papročių restoranai, į kuriuos įleidžiama tik su tam tikra apranga.

sonata, 2009-06-30 20:45:10

P. Burgiui, atsiprašau, kol rašiau, nepamačiau geltonos korteles:) Stabdau:)

Burgis, 2009-06-30 21:37:56

O, Gerb. Sonata, nieko stabdyti nereikia! (Čia prisiminiau savo “Kelioninės dainuškos”, sukurtos važiuojant nuo Raseinių į Kauną, ištrauką:

… Ar tu patikima,

Jei aš tiktai piemuo,

Vienodai nedrąsus

Nurengti ir aprengt..

Stabdyk, nereikia lenkt!

Iš meilės įsakau:

Įsupkite varpus!

Dingau, dangau, dingau,

Din-gau-dan-gau-din-gau…)

***

Taigi – įsupkite varpus!

Ignas, 2009-07-02 15:15:36

Pats siemet baigiau bakalauro studijas ir buvo klausimas ar imsime mantijas. As kategoriskai atsisakiau, nes tikrai to nenorejau. Juokingai atrodo zmogus su mantija spjaudantis semkes, ar ne? Maciau ir tokiu… Jei amerikonu mada – apsirengti mantijas ir pabaigus mesti kepures i virsu (atleiskit jei kazkaip tos kepures vadinasi, nes tikrai nezinau) atejo ir cia, tai man ji slyksti. As manau kad nuejes su kostiumu, paspaudes visiems vadovams rankas ir pasakes zodi aciu, nieko kitokio nepadariau jei ir buciau nuejes su mantija. Nesirengiau jos, nes man nei grazu, nei jauciuosi jos nusipelnes. Galbut kitaip mastyciau jei buciau ejes pasiimti daktaro diplomo… O bakalauriukas, ypac lietuviskas, tikrai ne toks jau laipsnis kad butum nusipelnes mantijos, nors asmeniskai ir buvau vienas geriausiuju is pabaigusiu.

petras, 2009-07-03 08:27:50

Kiek žinau žemiausias universitetinis laipsnis yra magistras, tai bakalauras realiai kaip ir niekas :)))

O., 2009-07-03 23:17:45

Petrui

bakalauras – t.y. universitetinis kvalifikacinis laipsnis,

magistras – antrosios pakopos akademinis kvalifikacinis laisnis, suteikiamas aukštosios mokyklos absolventams, baigusiems tęstines (podiplomines) studijas.

Andrius, 2009-07-07 23:23:55

Žodžio reikšmę iš žodyno mes bet kas galim nukopijuot. Bet man trūksta elementaraus supratimo. Jei neklystu, magistras yra žemiausias mokslinis laipsnis. Kas tada yra bakalauras. Teisė įgyti žemiausią mokslinį laipsnį?

V., 2009-07-08 10:30:58

Akademinis/mokomasis ir mokslinis, skriate?

V., 2009-07-08 10:31:18

sk-i-riate ?