Marksizmo pagrindai

Šioje svetainėje diskutuojantis „tikras lietuvis“ bando „įvaryti mane į kampą“… Man visada patinka diskutuoti su pacientais, fanatikais, aistruoliais, eruditais… Todėl atveriu jo užsakytą temą.

  1. Aš klydau ir klystu! Klydau todėl, kad turėjau gerų, įtaigių mokytojų. Klystu todėl, kad nebeturiu nei laiko, nei noro ką nors aistringai, atkakliai, pasišventusiai nagrinėti – išlepau, per gerai gyvenu. Kaip tik todėl marksistai teigė, kad proletariatas, tie, kurie neturi ką prarasti, išskyrus savo grandines, turi lemti valstybių likimus. O ne tokie, kaip B.B.

  2. „Idėjos tik tada tampa jėga, kai jos užvaldo mases“, – rašė K. Marksas. Būtent – mases! O aš nenoriu, kad laimėtų masių idėjos! (Žinau, žinau – jūs jau galvojate apie D.Kedžio istoriją! Ne, reikia galvoti kur kas plačiau!) Aš noriu, kad laimėtų profesionalų, asmenybių, intelektualų, eruditų idėjos! Aš nenoriu, kad kas nors dar kartą pasinaudotų ta marksizmo-leninizmo idėja, kad dar kartą kas nors perliptų rūmų tvorą (čia – simboline prasme), o intelektualai, eruditai, kultūringi, turtingi žmonės neišautų nė šūvio (čia – vėl simboline prasme).

  3. Tik visiškas kvailys gali teigti, kad K. Marksas, F.Engelsas, V.Leninas buvo nemokšos, žiopliai, niekšai. Ne, žmonijai pavojingiausi išsilavinę, protingi, atkaklūs, pasišventę, išdidūs, garbėtroškos (kaip B.B., A. Valinskas, …). Žinoma, istorinėms aplinkybėms tinkamai susiklosčius, iškilti gali ir koks nors šizofrenikas, menkysta, bet būtinai prie jo yra asmenybės: A. Hitleris – Gebelsas, Geringas ir didelė dalis arijų elito… Gali užtekti vienos kurios labai išreikštos charakterio ypatybės (Napoleonui – Napoleono komplekso…), bet turi būti akivaizdžios ir kitos pranašumą teikiančios ypatybės (Napoleonui – karvedžio talentas).

  4. „Tikras lietuvis“ cituoja Lenino mintį, kad „kiekviena virėja gali valdyti valstybę“, lyg nematytų, kad kiekviena baukutė, kiekvienas karalius jau valdo valstybę! Bet Lenino mintis siekė toliau: valstybės visai neliks! O aš savo gyvenimu jau beveik įrodžiau (nedaug trūksta): valstybė man jau nei padeda, nei trukdo. Ypač tos valstybės valdžia. Ir jums siūlau pabandyti: pasipūskite! Visada elkitės sąžiningai ir išdidžiai, kaip turi elgtis (E. Mieželaičio) Žmogus! Nėra lygių ir lygesnių! Niekas negali manęs apdovanoti, išskyrus mane patį ir man mielus žmones. Pamatysite – valstybės vaidmuo ir jūsų gyvenime sumenks, o jūs nepajusite jokio nuostolio.

*** Ai, nusibodo… Paklauskite – atsakysiu. Tik įspėju: žinoti verta, bet nebūtina.

Atsakymai

Darth Vader, 2010-06-17 12:51:45

Leninas buvo niekšu. Išdavikas, pardavęs savo tėvynę Vokiečiams už 20 mln. markų. Sifilitikas ir sadistas. Visa tai – dokumentaliai įrodyta. Marksas, Engelsas – paties uljanovo žodžiais, “pas juos vietoj smegenų alus”. Beviltiški utopistai, nesugebėję pažvelgti nors 50 metų į priekį, o jų teorijos ten pat, kur ir plokščios žemės su 4 drambliais: įdomybių skyrelyje. Narkomanas Goerging’as – asmenybė, kurgi ne. Priekabiautojas provokatorius Goebbels – irgi. Gal dar homoseksualų E.Roehm’ą pridėsite?

Valstybė būtina, nes ji ir tikslas, ir priemonė, ir aukščiausias Gėris po Dievo. Žmogus įmanomas tik valstybėje ir vardan valstybės, kitu atveju – žuvis, išmesta į krantą. Valstybė dar atgims, atsikračiusi baukučių ir liberalizmų. Stipri, gal net šiek tiek autoritariška valstybė, kuri neleis savęs stumdyti. Būsima Valstybė – tokia, kurioje nebėra asmeninės laimės, jei ji prieštarauja valstybės interesams, kur valstybės interesai aukščiau visko. Privati nuosavybė? Taip, bet tik tol ir tiek, kol padeda valstybei.

Žodžiu, privėlėte loginių klaidų. Siūlyčiau paskaityti rimtų knygų bent jau apie nacių vadus, kad suprastumėte kuo jie buvo…

Burgis, 2010-06-17 12:54:38

Ačiū, Vaderi, bet pasiūlymu nepasinaudosiu… Visi, išskyrus Vaderi, yra šiukšlės. Amen.

Žydrūnas, 2010-06-17 13:08:39

“Ar reikia skyrelio Uljanovui?”

tai visgi ar reikia? taip ir nesupratau.

Žydrūnas, 2010-06-17 13:10:41

Dar labiau nesupratau, kam tau reikia lavoną dabar judinti, kai kitų ir dar galinčių apsigint personažų pilna.

mariux, 2010-06-17 13:14:18

Valstybė uber alles? Kur aš tai girdėjau?

O kodėl laukiate, kol atgims “šiek tiek autoritariška valstybė” (negaliu nepalyginti- “šiek tiek nėščia”)? Kaimynystėje batko ir tandemas jau tokias sukūrė. Ko gi čia terliojatės su tais liberalais?

Žydrūnas, 2010-06-17 13:23:29

Tai čia kaip ir visi bendrauja tik, o nesiterlioja su kažkuom 🙂 gal ne ten pataikei? 🙂

Darth Vader, 2010-06-17 13:36:27

Burgi, paskaitykite bent jau šias knygas (Kaune jos tikrai turi būti populiaros):

  1. Gebbel’s J. Posledniej zapisi. Leidykla Aleteia, metų nepamenu.

  2. Fest, J. Adol’f Gitler. t.1-3.

Nors šitas dvi, kurios labai gerai viską parodo, juolab Goebbelso dienoraščiai, patys tampantys kaltinimu “Berlyno oberbanditui”. Apie uljanovų-džiugašvilių realų gyvenimą gera knyga yra – “Stalino jaunystė”, labai taikliai, remiantis tik šaltiniais, parodyta kuo iš tiesų buvo bolševikai.

Va šitas siūlyčiau perskaityti – su knygomis apie nacius problemų neturėtų būti. Dėl džiugašvilio nežinau. O perskaičius – įdėmiai – ir galima daryti išvadas apie “didžias asmenybes” (sifilitikus-narkomanus-banditus).Aš – visas tris knygas po N kartų perskaitęs 🙂

O nauja valstybė – etatistinė – atsiras, nes liberalizmas paneigtas (džiunglių įstatymai civilizuotai bendrijai netinka), marksizmo sapnai paneigti (nes nebėra klasių ir jų kovų beigi proletarų). Kapitalizmas išsikvėpė, socializmas (deja) negali užimti jo vietos, priedo socializmas apaugęs milijonu prietarų. Vadinasi, reikia naujos ideologijos, kuri teigtų Valstybę. Ne kairią ar dešinę – o tiesiog Valstybę, kuri vadovaujasi tik valstybiniais interesais. Valstybę, kuri suderintų visas ideologijas, nes vidaus politikoje ji atsisakytų ideologijų:depolitizuota, taigi ir neparlamentinė valstybė. Pvz., jei dabar Murza nori su “SS” ženklais eiti miesto centru – reikia sugalvoti, kodėl negalima leisti, bet jis apskųs etc. Idealioj Valstybėj būtų pasakyta: Jūsų eisena neatitinka Valstybės tikslų ir todėl ji nebus leidžiama tol, kol egzistuos valstybė ir nė vienas teismas negalės to pakeisti. Demokratija, pvz., negali sustabdyti neonacių: stipri valstybė galėtų juos vienu spyriu sutraiškyti. Taip kad Valstybė dar turės gimti iš naujo po ilgo liberaliai totalitarinio miego. O atsibudusi ji parodys ką gali (nes nei III reichas, nei Putino IV reichas – nėra stiprios valstybės. prižiūrėtojas virš vergų bandos – ne valstybė, o labai nestabilus derinys).

Žydrūnas, 2010-06-17 13:44:17

“Aš – visas tris knygas po N kartų perskaitęs :)” ir ką?

Rūpinkis gyvenimu arba mirtimi.

Žydrūnas, 2010-06-17 13:54:26

Galiu gerą filmą rekomenduoti visiems, iš kurio šios mano mintys jei dar nematėt 😉 :

http://www.imdb.com/title/tt0111161/

tikrai vertas dėmesio filmas..

petras, 2010-06-17 14:11:44

na tu čia veideri varai 🙂 tavo tobula valstybė bus tik tada, kai ant žemės robotai vaikščios :)) t.y. kai nebeliks jausmų, bet tada jau mum nebeaktualu bus :))

Nepris, 2010-06-17 14:22:53

Lietuvoje nėra žmogaus, kuris galėtų iškelti naują valstybės viziją. Juo labiau nėra žmogaus, nei grupės, kuri sugebėtų tą viziją įgyvendint.

Naujasis elitas neturi smegenų nieko normaliai keisti. Inteligentai gali postringauti tarpe savęs ir puikuotis kokias knygutes turėjo laiko n kartų perskaityt, bet čia aktyvizmas ir baigsis. Jei kažkas keisis, tai tik kai “prasta liaudis” pasius. Braškės naujalietuvių “rūmų tvoros”. Jei bus tokie kataklizmai, tai politinė sistema atkris į kažkurią iš jau pažįstamų autoritarizmo formų. Ir ji bus paremta, atleiskite, ne Vaderio, o Markso idėjomis.

Jei bus pasaulinio masto neramumai, tai Lietuvoje bus įvesta tokia sistema, kokios panorės imperinė Rusija.

Jei kataklizmų nebus, Lietuva paprasčiausiai ištirps tautų katile. Nešiosimės pasaulio piliečių pasus, kalbėsim angliškai, gal dar rusiškai. Bet kuriuo atveju, antro tūkstančio metų Lietuva netrauks. Dar klausimas, ar ištrauks 200.

giedrius m, 2010-06-17 14:59:17

Vaderi:

Daugelis didžių valdovų/strategų buvo niekšai ir sukčiai. Net ir Lietuvos istorijoje, prisiminus vien Vytautą (bandymai apeiti sutartis, žemaičių pardavimas tiems patiems vokiečiams) ir t.t. Dėl to jo pasiekimai nėra mažiau gerbtini.

Nepris:

Iš principo pritariu, tik manau, kad čia yra ne tiek vizijos nebuvimo problema, kiek nesugebėjimas konsoliduoti žmones aplink tą viziją. Vizijų yra, net kelios… Vienos realistiškos, kitos nelabai. Bet net seimo daugumai priklausančios partijos viską negali dėl vienos susitart… tai ką jau kalbėti apie visą seimą ar Lietuvą?

Burgis, 2010-06-17 14:59:57

Nepriui: 100 balų!

Ir dar: galvoju, kas per iškili asmenybė tas Vaderis? Kai kurias knygas po n kartų perskaitęs, apie viską turi kategorišką nuomonę, teisus visada 100 proc. Turėtų būti labai žinomas… Išradėjas? Architektas? Aktorius? Režisierius? Mokslininkas? Verslininkas? Nė vienas iš tų Vaderio lygio neateina į galvą…

Nepris, 2010-06-17 15:37:06

giedrius m., mano leksikone “iškelti viziją” reiškia ne tik gražiai pakalbėti. Jei leisite pasikartoti:

_Vizija yra platus žodis. Viziją galima suprasti ir kaip paprastą fantaziją, ir galima kaip dvasinį potyrį, ir galima kaip sutrikusio proto klejonę, ir kaip pusiau racionalų ateities numatymą, remiantis faktais ir profesine intuicija. Bent mano supratimu, vizionieriais vadinamų žmonių ratas yra kur kas siauresnis, nei “visi, kas turi vizijų”.

Reiktų atskirti fantazuotojus, svajoklius ir vizionierius. Santechnikas ir benamis vizijas dėsto nebent draugams ir sugėrovams. Šie žmonės yra greičiau fantazuotojai, nei vizionieriai. Mokytojas šneka mokiniams, tik neaišku, ar jį kas išgirsta. Dažnas humanitaras yra svajoklis idealistas.

Bet yra žmonės, kurių mintys tiesiogiai, ar per kitus lyderius, daro įtaką aukščiausiems politikams, dvasininkams, verslo ir visuomenės lyderiams. Mano supratimu, būtent jie yra vizionieriai, nes jų mintys pasklinda plačiai, giliai, ir turi išliekamąjį efektą._

Taigi, manau Lietuvoje tikrų vizionierių nėra. Arba jie užsiėmę kitais reikalais.

Rasa, 2010-06-17 15:57:10

Burgiui: jei visi būtų kaip NeMahatma, tai iškart visi prieitų vieningos nuomonės ir nebūtų apie ką kalbėt. Man tai Nepris-ius labiausiai patinka dėl to, kad jam visi vardai tinka! Žiūriu, kaip bepavadinsi, taip vis vien gražiai skamba 😀

Ir neskriauskit Vaderio, jis Jūsų (vos nepasakiau “mūsų”, kažkaip man ji mūsų visų atrodo 🙂 svetainės druska! O gal pipiras 🙂

O dabar iš kitos pusės. Kodėl tik iškili asmenybė gali būti teisi 100 proc.? Kodėl mes tankiai klausiam, kuo esi, o tik paskui klausom, ką žmogus sako? Mane mama iki dabar pribaigia šitokiu savo požiūriu. Jau net nebesiginčiju.

Burgis, 2010-06-17 16:20:05

Rasai: į Jūsų klausimą ką tik jau beveik atsakė Nepris… (kaip visada!), bet ir aš pridursiu: ko verta teisybė, jei ji net jos autoriui nepadėjo bent šiuo tuo tapti? Jei jis išmintingas, tai turėjo nurungti tūkstančių tūkstančius kvailių, nemokšų, nevykėlių, tinginių – jų pasaulyje visais laikais buvo dauguma. O jei jis tik tauškia nuo aukštesnės ar žemesnės bačkos savo teisybę, ir niekas, net jis pats, nemoka jos realizuoti – tai kokia čia teisybė?! V.A.Mocartui nereikėjo aiškinti, kokia muzika yra teisinga, amžina – jis ją rašė. Botičelis nupiešė – ir įrodė! Net (kas šuniui uodegą pakels…) B.B. savo gimnazija šį tą įrodė ir vis dar įrodo… Ir ne tik gimnazija. Vaikais. Medžiais. Namais. Knygomis. Visu tuo, kas yra pripažintas tiesos matas. Ne pliurpalai.

Rasa, 2010-06-17 16:30:02

Burgiui: aišku 🙂 Tai vat ir pagalvojau dabar, kam tada aš čia rašau? Esu niekas… Tada man reikėtų keliauti į savo kiemą. Ten, kur visi kažkas, gal pas santechnikus… Nes tarkim jei protingai aš čia kada nors ką nors pasakyčiau, bet kas gali mane nupypinti sakiniu: “O kas tu tokia?”

Aš nemanau, kad Jūs teisus.

Smokas, 2010-06-17 16:54:30

o ką čia gali žinoti ? Vienas realizuojasi visą savo gyvenimą žingsnis po žingsnio, o kitam realizuotis lemta per naktį. Juk Hitleris ilgai negalėjo realizuotis, kol likimo kortos nesusiklostė palankiai. Gal po kažkiek metų Jūsų tinklaraštį prisimins daugiausia tik dėl to, kad jame rašė ši persona.

tikras lietuvis, 2010-06-17 19:03:42

Burgiui.

  1. Gaila, kad nesurizikavote ir neatsakinėjote į duotus klausimus – tikėjausi neblogos diskusijos;

  2. marksizmas dabar jau nebėra kažkokia elitinė teorija, o tik viena iš keleto, paaiškinančių pasaulį;

  3. masių poreikių atspindėjimas (= darbas visuomenės daugumai) – ką ir reiškia minėta Markso mintis ir linčo teismas yra две большие разницы (kaip sako Odesos žydai);

  4. Valinsko nelaikau ypatingu žmogumi gerąja prasme – kitaip kiekvieną žuliką tokiu turėčiau vadinti, o jų tarpe, patikėkit, yra tikrai daug nepaprastų žmonių, tik, gaila, savo gabumus panaudojusių ne aukščiausiam tikslui – visuomenės daugumos gerovei, todėl kada Stalinas tokius šaudė, aš jam dėl to jokių pretenzijų neturiu;

  5. dabartinė Lietuvos valstybės tvarka lietuvių tautai trukdo gyventi (suklydote) – po 1990m. Lietuva jau prarado apie milijoną lietuvių (išvyko, mirė, negimė), todėl ją keisti yra būtina. Kokia ta dabartinė tvarka? Štai ji – rinkimus savo pinigais pradeda ir laimi ( už ką bebalsuotum) piniguočiai (kitaip žulikai).

tikras lietuvis, 2010-06-17 19:09:10

Vaderiui.

Per daug nepasitikėkite knygomis. Ir iš viso, kaip sakė Peškovo senelė, neskaitykite jų iki galo, nes išdurnėsite.:)

Nėra įrodyta, kad Leninas sirgo sifiliu. Nes sifilis yra tokia liga, kada žmogus gyvas pūna, o štai Lenino kūnas išsilaikė iki šiol. Taigi būtų jau seniai supuvęs.:)

Pritariu, kad visos ideologijos yra š – arba tu dirbi visuomenės daugumai ir esi reikalingas visuomenei, arba ne ir eik …

tikras lietuvis, 2010-06-17 19:14:38

nepriui.

Nepritariu, kad Lietuvoje nėra žmonių, kurie nubrėžtų šalies viziją. Yra.

Tai – komentatoriai. Kaip sakė jų priešas europarlamentaras Donskis jie – laisvieji intelektualūs šauliai.

Todėl prieš juos ir kovoja visokio plauko Lietuvos priešai, traukdami už tiesos žodį b.atsakomybei.Kitaip – dabartinei tvarkai, dirbančiai žulikams, bus galas.

Burgis, 2010-06-17 20:20:59

Rasai: atsiprašau, tikrai nenorėjau įžeisti! Jūs turite savo pasaulį, visą pasaulį! Bet juk Jūs nerašote kaip Vaderis ar „tikras lietuvis“? Todėl Jumis čia visi ir džiaugiasi.

Kita vertus, teisingai kažkas pastebėjo – gal ši svetainė ir įsimins dėl Vaderio ar „tikro lietuvio“? Aš visai nepykstu nei dėl jų nuomonės, nei dėl jų tono, tik bandau panašiai atsakyti. Juk jei ne čia, tai kitur jie tą nuomonę išdėstytų, gal net kumščiais… Tik norėjau pasakyti – manęs, pavyzdžiui, ministrai neklauso – ir teisingai daro (tiesą sakant, aš jų irgi neklausau… :-))). Nes nuomonė turi būti pagrįsta gyvenimu. Aš savąją grindžiu savuoju, Jūs, Rasa, savuoju – ir mes lyg pataikome neperšokti savo pagrindų, ar ne? O jie peršoka…

tikras lietuvis, 2010-06-17 20:39:02

Tai jau ne – Rasa teisi: svarbu ne kas tu, o ką sakai, nes mes – komentatoriai.

Rasa, 2010-06-17 20:39:59

Burgiui: Jūs manęs neįžeidėte, tiesiog mano nuomonė kitokia ir tiek. O kas Jūs toks, kad Jūsų nuomonė turėtų būti man svarbi? 😀 Pajuokavau, neiškenčiau 😛

Rasa, 2010-06-17 20:43:40

tikram lietuviui: tu tryda tikras, o ne komentatorius 😀 O apie tai, kiek “Leninų” pakeista mauzoliejuj, kada nors pasidomėk, geras filmas yra, kaip ten krūvikę jų laikydavo atsargai 🙂

tikras lietuvis, 2010-06-17 21:03:33

Rasai.

Tavęs nekeiksiu, nes tavyje to blogio, matyt, esama pakankamai.

P.S. o ko tu taip? Gal tu koks užsimaskavęs pederastas? Kitaip – ko taip pykti? Šitie mano komentarai tai tikrai nieko neprispaudė?

Va, visai neseniai pederastams pasiūliau gerą išsigydymo būdą, tai, matyt, ir įsižeidė. O juk – iš tyros širdies ir gerų jausmų vedamas.:)

tikras lietuvis, 2010-06-17 21:06:09

P.S. iš kur tu tikra (as), kad tuose filmuose atspindėta tiesa?

Rasa, 2010-06-17 21:21:20

Trydukui: aš esu geros nuotaikos ir geros dūšios (dažniausiai 🙂 ir nekeikiu tavęs, tik sakau, kad tu triznius, čia tik mano asmeninė nuomonė apie tave, bet tu neimk į galvą, aš tik Rasa 🙂

O ar aš sakiau, kad filmuose tiesa? Sakiau tik, kad geras filmas 🙂

Tiesa yra kažkur anapus… Arba tavyje, jei kažkuo tiki 🙂

Žydrūnas, 2010-06-17 22:50:34

Tarp kitko priminsiu tiem (kurie visumos nemato :)), kad rašot B.B. blog’e ir jis čia gali rašyt (daryt) ką tik nori…ir jei jau ateinat į svečius, koliotis nereiktų :), galima gi ir savo blogą susikurt šiais laikais ir ten savo tiesas dėstyti 😉

Rasa, 2010-06-17 23:17:33

Žydrūnui: tai kad čia niekas nesikolioja, išskyrus tikrą tr…oi, lietuvį, kuris mano, kad aš galiu būti užsimaskavęs pede(pypt pypt). 🙂

Tai aišku, kad svetainė Burgio, tai aišku, kad jis protingas, mielas ir geras, išskyrus tuos atvejus, kai mane užnervina ir man norėtųsi jam net nežinau, gal įgnybti? :)))))))) Bet aš pabūsiu santūri, negnybsiu, pažadu… Aš susilaikanti… 🙂

Neturiu noro ginčytis, visi jūs puikūs ir teisūs, Burgio nuomonė man beveik visada patinka, tik su mama panašia tema savaitgalį pakankamai jau pasiginčijau 🙂 Nebenoriu iš naujo plėstis 🙂

Žydrūnas, 2010-06-17 23:19:58

Rasa, gink dieve, tikrai ne tau čia taikiau 🙂

Rasa, 2010-06-17 23:22:37

Žydrūnui: manai, apgins? Tu gi netikintis :))))))))))))))

Burgis, 2010-06-17 23:27:26

Gerb. Rasa, Jūsų nuoširdumas pribloškiantis! Va, todėl visi ir mėgsta su Jumis pakalbėti.

Žydrūnas, 2010-06-17 23:37:21

Rasa aš Jumis tikiu, Burgiu irgi tikiu, savim šiek tiek tikiu 🙂 tas man labiau priimtina 🙂 na, o tuo ko nežinau tikėt kol kas nenoriu, tiesa pasakius man tai net neįdomu 🙂

tikras lietuvis, 2010-06-17 23:48:59

Tas Rasa – aiškus pederastas.:) Apie Žydrą nei kabėti nebėra ko.:)

tikras lietuvis, 2010-06-17 23:49:17

Kalbėti.

tikras lietuvis, 2010-06-17 23:50:49

Svarbiausia, kad iš esmės tai nieko nepasakėte. Todėl ir siūlau jums pasigydyti, nes pederastizmas yra tikrai liga.

Žydrūnas, 2010-06-17 23:53:58

Na jei mes su Rasa abu p… tai aš tada nieko prieš 🙂

giedrius m, 2010-06-17 23:57:13

Nepris: Vizijos(ų) pavyzdžiai : Lietuva su euru po 3-5 metų. Lietuva su vienodu mokesčiu tarifu nepriklausomai nuo to, už ką gauni pajamas (aka 20%). Lietuva su teigiamu gyventojų prieaugliu dėl gerų salygų gimdyti vaikus. Argi tai ne vizija?

O dabar realybė:

Tam, kad įgyvendinti viziją bent iš dalies, reikia

a) surinkti bent 71 seimo narį kuris tą viziją palaikytų, ir neturėtų kitokių įsivaizdavimų (daugiapartinėje sistemoje – neįmanoma, partijų turėtų būti tik 2-3).

b) Turėti pakankamai specialistų, kurie vykdytų planą ne trumpiau negu 3-5 metai ir palaikytų tą įdėją

c) Turėti visuomenės palaikymą, kuri sutiktų laukti eilę metų rezultatų.

Todėl pradedame daryti kompromisus tarp savo ir kitų vizijų.

tikras lietuvis, 2010-06-18 00:06:59

Giedriui.

Pirma reikia, kad patektų į seimą tie, kurie turi idėjų kaip pakelti valstybės ekonomiką ir gyventojų gerbūvį.

Todėl būtina pašalinti iš rinkimų pinigus, nes pinigų davėjai reikalauja atidirbti jiems, todėl niekas nedirba visuomenės daugumai.

Žydrūnas, 2010-06-18 00:16:27

Tik tikras lietuvis dirba už dyką 🙂

Nepris, 2010-06-18 00:19:51

Suprantu, bet čia vizijos minkštąja prasme. Gal tiesiog demagogija…

Gal ir įžūlu, bet man įdomios tik tokios idėjos ir projektai, kuriems nebūtinas nei vieno Seimo nario pritarimas, kurių negali sustabdyti beveidė Biurokratų armija, kuriems nereikia milijardo iš vieno ar kito ES fondo.

Manau, kol turim šiokią tokią laisvę, kol turim žmonių su nemirusia sąmone, galimybių tokiems projektams yra…

As, 2010-06-18 00:21:38

Nu va tikras lietuvis jau yra, o jeigu pono Burgio svetaine butu ne ryto serveryje, o delfio, tai kiek tikru lietuviu ten komentuotu, tai net filtruot reiktu pradet 😛

giedrius m, 2010-06-18 00:32:46

tikras lietuvis: nesutinku 🙂

Manau, kad dauguma seimo narių turi vienokių ar kitokių įdėjų ta linkme.

a) Ne visos idealios, ir didelė dalis prieštarauja vienos ar kitos grupės interesams. Pavyzdžių? Pvz užsienio investuotojų pritraukimas yra gerai, bet jie gauna mokesčių lengvatas, todėl kiti santykinai daugiau moka mokesčių. Investicijos į infrastruktūrą (pvz kelius) laikinai išspręstų statybininkų nedarbą, bet neišspręs ilgalaikių problemų nes infrastruktūra nelabai atsipirktų. Ir t.t. Statybininkų palikimas likimo valiai būtų naudingas daugumai LT gyventojų, bet tai priverstų tą grupę emigruot/badaut.

b) Pinigų davėjai irgi yra LT dalis. Jų interesų kažkiek irgi reikia paisyti. Aš visiškai nesutinku, kad daugumos trumpalaikiai interesai būtų aukščiau visų kitų. Tikslas – ilgalaikis augimas, kuriam reikalingi ir darbdaviai, ir darbuotojai. Ir net (dalis) biudžetininkų. Didžiausios rinkėjų grupės (t.y. “dauguma” ) yra pensininkai, biudžetininkai ir dirbantys stambiose bendrovėse. Net jų tarpe interesai konfliktuoja. Beje, aš nesakau, kad darbdavių interesai yra aukščiau – toli gražu. Tiesiog reikalingas balansas.

c) Pinigai ir informacijos prieinamumas. Partijos, negaunančios pinigų, negali informuoti rinkėjų apie tai, kaip jie spręstu vienas ar kitas problemas. Todėl partijos turėtų būti protingai finansuojamos. Tai, kad būtų uždrausta pervesti pinigus partijoms, nepanaikintų tos problemos – pagalbą galima suteikti ir kitaip. Arba grynaisiais.

tikras lietuvis, 2010-06-18 01:05:32

Giedriui.

Jei turėtų, tai jau seniai būtų jas pateikę.

Martynas, 2010-06-18 04:28:37

Neprisistatančiajam: iš kur toks gilus pesimizmas lietuvių tautos atžvilgiu ir įtikėjimas globalizacijos mitu? Kartais užtenka tik vienos (bet geros) idėjos (ar vizijos), ir žmonės nubunda.

Nepris, 2010-06-18 07:00:24

Martynai, čia aš ne apie lietuvių tautą, o apie valstybę. Per daug susireikšminam manydami, kad galime kada panorėję su kuo panorėję prisijungti, atsijungti, persijungti. Tai apsprendžia aukštesnės geopolitinės jėgos.

Globalizacija ne mitas, o socio-ekonominė mūsų laikų realybė. Gal mūsų vaikų vaikų realybė bus islamizacija, kas čia žino. Aš dėl to nesijaudinu — dėl tos pačiuos priežasties, dėl kurios didžiuojuosi šumerų raštu, Egipto piramidėmis, Didžiąja Kinijos siena, Barselonos katedra, skrydžiu į Mėnulį, Eurotuneliu, Vivaldžio “Metų laikais” ir Einšteino E=MC2.

Dėl pokyčių — keičiasi viskas, ir nesikeisti negali…

_… dėl laikinumo krimstis neverta. Ir, beje, buvimas nėra laikinas. Tai bet koks pastovumas yra laikinas. O štai virsmas yra gilioji Amžinybės prasmė. Amžinybė, kurioje niekas nevyksta, labai prailgtų. Kuo ji tokia skirtųsi nuo nebuvimo?

Nėra virsmo — nėra buvimo. Todėl džiaukimės, kad kažkas vyksta — aplink mus, tarpe mūsų, mumyse. Tas virsmas yra tikrasis Amžinybės alsavimas._

giedrius m, 2010-06-18 12:24:33

tikras lietuvis: ir pateike. Tik ne viena vizija nera gera visiems 🙂