Mokytojai, repetitoriai ir korepetitoriai

Šia tema jau ne kartą rašiau, bet lankytojai pageidauja dar… Ypač pastebėjusieji, kad mes irgi žadame dirbti (mokytojais? repetitoriais? korepetitoriais? – šį kartą lingvistika neužsiimsiu, bet tai irgi esminis dalykas, kaip kas save vadina…).

*

Pradėsiu nuo svarbiausio. Aš PRIEŠ korepetitorius! Tačiau žinau kapitalizmo dėsnį: yra paklausa – turi būti ir pasiūla. Nebus viešos, bus „šešėlinė“. Aš PRIEŠ šešėlinį verslą! Tai, ką siūlo KTUG, yra vieša ir legalu. Mes mokame visus mokesčius, tvarkome visus būtinus dokumentus.

*

Antra, pavadinimu paslaugos neužmaskuosi. Vien mano aplinkoje veikia Vaikų universitetas, Akademinės pažangos centras, Nacionalinė moksleivių akademija ir t.t., ir pan. Net tie, kurie dirba „nemokamai“, iš tiesų naudoja kitaip skiriamas, kitaip gaunamas lėšas.

*

Trečia, reikia sąžiningai dirbti rinkoje. Jokie mokytojai (repetitoriai, korepetitoriai…) negali turėti jokios įtakos oficialiems įverčiams, moksleivių (ir ne tik moksleivių!) karjerai. Mokyk – ir tiek! Jokiu būdu negalima už pinigus papildomai mokyti tų, kuriuos mokai tiesioginiame darbe! Tiems, kuriuos mes mokome, – jokių lengvatų stojant į mūsų gimnaziją! Bet įniršusieji tuo nepatikės…

*

Ketvirta, papildomas „svetimų“ mokymas yra labai naudingas mokytojams! Ir ne tik materialiai, nors tai irgi svarbu, – mokytojas turi pajusti, kad gali užsidirbti labai konkurencingoje rinkoje. Dar svarbiau, kad mokytojas skatinamas tobulėti, kelti kvalifikaciją, mokytis dirbti su labais skirtingais moksleiviams ir įtikti labai skirtingiems jų tėvams…

*

Penkta, yra išimčių pirmam mano teiginiui! Todėl mes ir skelbiame edukacines programas. Aš, pavyzdžiui, su penktokais dirbu taip, kaip niekas niekur su jais nedirba. Tai sakau ne pasigirdamas, o pabrėždamas, kad tai joks ne korepetitoriavimas. Tai mano autorinis bendravimas su moksleiviais. Kiti gal (tikriausiai…) dirba daug geriau, bet jie dirba kitaip…

Kodėl raginu dirbti savo mokytojus? Todėl, kad gyvenime moksleiviams (ir ne tik moksleiviams!) būna situacijų, kai kursai, korepetitoriaus paslaugos, seminarai, edukacinės programos ir t.t., ir pan. yra geriausias sprendimas. Būna situacijų, būna! Jūs jas žinote. Kai mudu su žmona panorome pramokti švediškai – nusisamdėme korepetitorę. Kai moksleivis niekaip neperpranta, kaip aiškina jo mokytojas, jis gali pamatyti ir paklausyti, kaip tai daro kitas. Gal ne geriau, bet kitaip. Gal vaikas supras? Kai vaiko motyvacija mokytis „prabunda“ per vėlai, papildomi užsiėmimai gali jam labai padėti psichologiškai. Kitas priežastis papildomai mokytis žino tie, kurie pas mus ateina.

***

Taigi mes vėl rinkoje. Šiemet nebūsime populiarūs? Pažiūrėsime.

Atsakymai

Burgis, 2012-08-28 15:39:19

Pritarsite?…

kibir-tele-vibir, 2012-08-28 16:41:33

Ačiū.

Marius A., 2012-08-28 18:18:04

Aiškiai, konkrečiai, teisingai.

Respekts, kaip sako jaunimas 😉

Praktiškai galėtų “Dialogas” spausdinti kaip taisykles, kurių turėtų laikytis mokytojai, galvojantys apie papildomą veiklą. Įskaitant tą vietą, kur “[…] tiesioginiame darbe!”

Regina A., 2012-08-28 23:31:29

Į dešimtuką!

Trečias punktas – tai elementari etika.

Penktą papildyčiau: kai vaiko motyvacija mokytis „prabunda“ per vėlai, jo žinių pagrinduose žiojėja individualios spragos, kurias lopyti efektyviausia mokant individualiai.

Aš pati nesu papildomai mokiusi už pinigus (taip nusprendžiau keisdama profesiją:-)). O draugė Vilniuje prieš porą metų mokė papildomai mokinius namuose, bet turėjo išsipirkusi licenciją (ar verslo liudijimą, neatsimenu pavadinimo). Taip turėtų elgtis kiekvienas korepetitorius.

O jei žvelgti plačiau, Lietuva būtų kur kas turtingesnė išgyvendinus šešėlinį verslą.

laisvamanis, 2012-08-29 13:08:59

nuostabu – gaila, tik vieną pliusą galiu pridėti (na, moku ir daugiau, bet ir trupinėlį sąžinės dar turiu ..) o ketvirtas punktas – daugiau nei super. ačiū

gaila, kad ne Kaune gyvenu, prašyčiausi bent valandai (kas savaitę) su KTUG devintokais-dešimtokais apie gamtos mokslus pašnekėti (žinau, turit fantastiškų specialistų) bet… rasčiau ką dar pasakyt

Regina D., 2012-08-30 08:40:46

Mokyti “svetimus” vaikus apsimoka ir dėl to, kad gali tyrinėti konkurentus 🙂 – pagal kokias programas ir kokiais metodais dirba, kaip ir ką vertina. Gali pasiskolinti gerų idėjų, o iš klaidų pasimokyti (tada nereikia pačiam daryti tų klaidų). Man šis aspektas pats įdomiausias.

laisvamanis, 2012-08-30 12:37:30

Reginai A. – taip, šešėlis yra negerai (pats dabar juokiuosi, viena mano privačios veiklos mokinė gyvena Šešėlių g.). O Lietuva ypač praturtėtų jei nebūtų nešešėliškai mokamų seimūnams pinigų už automobilius, ir t.t. ir už jų patarėjų neišnaudotas atostogas.

laisvamanis, 2012-08-30 12:42:45

dėl penkto punkto – ir iš tikro – tai tikrai autorinis darbas, nes užduotis kuriu pats, o išaiškinimo būdus irgi pats sugalvojau, nes reikėjo aiškinti kitaip, nei tai daro valstybės pripažinti mokytojai. o kai mano aiškinimų prašo jau universitetus baigusių žmonių draugų draugai – tai suprantu – dirbu ne veltui.

Vytautas, 2012-09-02 12:41:50

Norite pasakyti, kad NMA yra blogas daiktas? 🙂

Burgis, 2012-09-02 13:24:10

Vytautui: anaiptol! NMA nėra daiktas, bet mokymo forma – puiki! Tik norėjau pasakyti, kad tai irgi korepetitoriavimas, kursai, edukacinės programos. Nereikia stengtis to nematyti…

Vaidas, 2012-09-10 20:49:33

Vėlai pastebėjau Jūsų įrašą. Bet jūs gal mano greičiau pastebėsite :). Kokios nėra išimtys pirmam teiginiui? Galite porą pavyzdžių pasakyti?

Burgis, 2012-09-11 08:33:14

Vaidui: ką reiškia „kokios nėra išimtys“? Negalima dirbti nelegaliai – ir taškas!

Vaidas, 2012-09-12 07:51:31

Kodėl jūs esate prieš korepetitorius? Nes tai, ką perskaičiau, būtų galima susumuoti į “aš esu prieš mašinas, nes jos genda, vairuotojai važinėja be draudimo”. Todėl ir nesupratau priežasties. Ar jūs esate tik prieš nelegalius?

Burgis, 2012-09-12 08:28:51

Vaidui: tai kad aš lyg ir parašiau… Dar kartą: aš prieš korepetitorius apskritai – ir prieš nelegaliai, ir prieš legaliai dirbančius. Kodėl ir prieš legaliai dirbančius? Todėl, kad tai žlugdo jaunų žmonių iniciatyvą, savarankiškumą, gebėjimą patiems įveikti kliūtis. Ar įsivaizduojate vedybinio gyvenimo (net intymaus…) korepetitorių? O juk tas gyvenimas sunkesnis už mokslus mokykloje.

*

Bet yra išimčių! Apie jas parašiau. Juk yra, tikrai yra ir vedybinio gyvenimo „korepetitorių“ – medikų, psichologų ir pan. Yra paklausa, turi būti ir pasiūla.

Vaidas, 2012-09-12 11:44:56

Tada kuo mokytojas skiriasi nuo korepetitoriaus? Kad vienas mokykloje, o kitas ne? Ir kas konkrečiai žlugdo “iniciatyvą, savarankiškumą, gebėjimą patiems įveikti kliūtis”? Kokie korepetitoriaus darbo aspektai žlugdo, o kas mokykloje padeda?

Burgis, 2012-09-12 12:13:39

Vaidui: mokytojas nuo korepetitoriaus nesiskiria niekuo! Tai ir visa esmė. Kam tau mokytojas, jei turi korepetitorių? Kam tau korepetitorius, jei turi mokytoją? Reikia išsiaiškinti, kodėl tau neužtenka vieno žmogaus, vienos mokymosi linijos. Kodėl reikia dubliuoti? Dubliuoti – reiškia pripažinti, kad esi kitoks nei tie, kuriems nereikia dubliuoti.