Vakar pusantros valandos kalbėjau su dešimčia matematikos mokytojų (visos moterys!) iš Kėdainių. Man patiko. Vakare TV parodė mokytojų profsajungiečių mitingą Vilniuje. Man nepatiko. Skelbiu jums šiemetinį kvietimą švęsti Mokytojų dieną mūsų gimnazijoje. Man labai patiko tas kvietimo viršelis!
Viešnioms iš Kėdainių siūliau aplankyti šią svetainę ir paklausti, pakomentuoti, padiskutuoti… Gal ir jūs norėsite? Žinau, kad diskusija bus gyvesnė, jei parašysiu keletą erzinančių teiginių.
-
A.Bružas nėra mano atstovas mitinge. Nėra! Jokia profsąjunga nėra KTUG atstovė mitinge ar derybose. Nėra! Jokia mokytojų sąjunga, grupė, taryba ar kas nors neturi įgaliojimų kalbėti VISŲ mokyklų vardu. Neturi!
-
Visuomenė pagrįstai kaltina mokytojus dėl pernelyg didelių reikalavimų. Pagrįstai! Piketuotojai, mitinguotojai neturi lyginti Seimo narių atlyginimų, pajamų su mokytojų atlyginimais. Galima pasiųsti visą Seimą šunims šėko pjauti, bet negalima lyginti nelygintinus dalykus. Mokytojas turi domėtis, kaip gyvena jo moksleivių tėvai. Mokytojas nuo amžių dalijosi duonos rieke su savo mokiniais. Kitaip jis – ne Mokytojas. Tai mokytojų kaltė, kad Seime sėdi jų netikę mokiniai. Žinoma, mokytojai neturi būti paskutiniai kovoje už demokratiją, socialinę teisybę, bet būtent visų gyventojų atžvilgiu socialinę teisybę.
-
Mokytojas nėra šventa karvė, jis gali būti kritikuojamas, peikiamas. Ir mokytojas pats turi mokėti oriai, motyvuotai atsikirsti jį peikiantiems. Ir atsikirsti ne vien žodžiais, bet ir darbo rezultatais. Pastebėjote, ir šioje svetainėje jau buvo įsižeidusių mokytojų… O direktorius įsižeisti negali? Negali! Direktoriai tam ir yra, kad būtų ką peikti, kritikuoti.
-
Stebina ir glumina daugybės (neapsirikau – daugybės!) mokytojų nemokšiškumas. Kodėl apie tai taip mažai kalbama? Todėl, kad mokytojas turi didelę galią ir valią vaikui bei jo tėvams, kol vaiką moko, o paskui tas mokytojas jau niekam nerūpi… Pastebėjote – jis neįsižeidžia, kad nerūpi. Mokytojau, kada garsiai pasakysi: aš nemoku to ir ano? Kada paprašysi – išmokykite mane to ir ano?
***
Dabar paneikite…
Atsakymai
Aldona, 2009-10-22 13:10:51
Ačiū už knygą. SU niekuom nepalyginama mistika ir desertas. Dėkoju už sugaištą su mumis laiką. Tai buvo nepakartojama.
Pagarbiai
Viena iš dešimties Kėdainių r. mokytojų
vergilijus, 2009-10-22 14:15:56
stebina ir glumina tavo debiliskas mastymas, matyt daug vargo su tavim turejo tavo mokytojai,bet… ka padarysi ne visiems dievas dave protelio
pesimistas, 2009-10-22 14:50:35
Šiandien mokytojų atlyginimas mažinamas 30 – 40 proc., o teigiama, kad 8 + 5. Seimūnų atlyginimas 24 proc didesnis lyginant su 2008 metais
Evaldas, 2009-10-22 17:06:57
Pradžiai, vienas užkliuvęs teiginys:
“Stebina ir glumina daugybės (neapsirikau – daugybės!) mokytojų nemokšiškumas. Kodėl apie tai taip mažai kalbama?”
Drąsus teiginys, tik kur įrodymai – su statistika ir panašiais atributais, kaip kad tiksliesiems mokslams privalu?..
Burgis, 2009-10-22 17:59:58
Evaldai, aš juk direktorius, man tenka bendrauti su mokytojais ne tik savo gimnazijoje… Pavyzdžiui, rytoj važiuoju į vieną provincijos pagrindinę mokyklą – man įdomu. Be to, man tenka recenzuoti rankraščius, dalyvaudavau baigiamųjų darbų, įgijus (?) mokytojo kvalifikaciją, gynimuose. Skaitau mokytojų (tikrai mokytojų!) nemokšiškus komentarus žiniatinklyje. Bet ryškiausiai nemokšiškumą parodo nepaprastas atkaklumas, išradingumas bandant jį paslėpti…
Jei pateikinėčiau įrodymus, konkrečius faktus – pažeisčiau pedagogų etiką. Juk tiems žmonėms reikia dirbti, tiksliau – jie nenori prarasti darbo.
***
P.S. Paskaitykite “vergilijaus” komentarą. Ar man jam aiškinti, kad mokyklą baigiau aukso medaliu? Juk jis gal net mokytojas…
vergilijus, 2009-10-22 19:11:31
pagal tavo mastymą,didžiulė užuojauta tavo mokykloje dirbantiems mokytojams, o medalis dar ne rodiklis, kad tu vertas tikro mokytojų gerbiamo direktoriaus vardo
Burgis, 2009-10-22 19:56:25
vergilijau, kiekvienas spręskime savo problemas, gerai? Ko aš vertas ar nevertas per 20 metų su savo mokytojais jau išsiaiškinau… Jie laisvi žmonės laisvoje šalyje, joks debilas direktorius neprivers jų dirbti nemėgiamoje bendrijoje.
Evaldas, 2009-10-22 20:36:58
Burgiui> Negaliu sutikti su tokiu paaiškinimu, nes tai yra Jūsų NUOMONĖ, neparemta jokia statistika. Prisiminkime, Jūs teigėte “daugybės!” Pavienių pavyzdžių čia kaip tik ir nereikia, nes jie negali įrodyti tos daugybės! O šiaip, aš irgi pagal savo darbo (nedarbo) profilį susiduriu su mokytojais – diskutuodamas seminaruose pedagogų švietimo centruose, vertindamas kai kuriuos jų specifinius darbus… Todėl drįsčiau teigti, kad žiniasklaidoje (ypač – komentaruose) pasitaikantys Jūsų įvardijamo mokytojų nemokšiškumo pavyzdžiai yra greičiau išimtys iš taisyklės. Ir kol nerasiu akivaizdžių įrodymų, tol netikėsiu Jūsų NUOMONE!
sonata, 2009-10-22 20:38:32
pasigedau cenzūros… vergilijau, galima oponuoti, bet chamiškumas šitam tinklalapy tikrai netinka. Tujinti žmogų, su kuriuo kiaulių neganyta… jei šitas būdas pasirinktas, norint atkreipti dėmesį, tai jau savo pasiekėte… bet tikrai nieko neišradote- delfio komentatorių stiliukas.
Evaldas, 2009-10-22 20:45:36
Kitas teiginys, kurį reikia sukonkretinti: “Piketuotojai, mitinguotojai neturi lyginti Seimo narių atlyginimų, pajamų su mokytojų atlyginimais. Galima pasiųsti visą Seimą šunims šėko pjauti, bet negalima lyginti nelygintinus dalykus.”
Kaip suprantu, reikalavimo sulyginti vidutinį mokytojo atlyginimą su parlamentaro atlyginimu niekas nekelia. Čia tikriausiai kalbama apie palyginimą, apie tas dideles žirkles?
Nedrįstu tvirtai ginčytis dėl to, teisėtai ar neteisėtai keliamas reikalavimas sumažinti tas žirkles, nes šiuo metu neturiu duomenų apie kitų ES šalių praktiką. Jei pasirodytų, kad santykis tarp Seimo nario ir mokytojo atlyginimo iš principo atitinka bendrą ES vidurkį ar net yra mažesnis, tada pritarčiau Burgio nuomonei. Bet… Jei paaiškėtų, kad tas santykis yra didesnis, tada sorry, nesutinku su šiuo teiginiu.
nesvarbu, 2009-10-22 20:57:00
komentaras vergilijui: yra toks posakis: tai, ka Jonas kalba apie Petra, daugiau pasako apie Jona nei apie Petra.
Burgis, 2009-10-22 21:23:42
Evaldui: kada gi aš verčiau ką nors sutikti su mano nuomone?! Žinoma, Jūs turite savo nuomonę, dabar sužinojote, ką teigiu (ne tik galvoju, bet ir teigiu!) aš, bet ir toliau turėsite savo nuomonę, tiesa? Bet ir aš liksiu su savąja…
Apie atlyginimus: ką tik per TV rodė laidą, skirtą mūsų Konstitucijos metinėms. Tai va, prieš 20 metų aš naiviai tikėjau, kad Atkuriamojo seimo nariai dirbs … nemokamai! Taip, taip – nemokamai! Tą mintį man buvo įteigę sąjūdiečiai. Žinoma, aš maniau, kad dėkinga tauta savo šviesuolius maitins, rengs, džiugins (pavyzdžiui, paliks ankstesnėje darbovietėje gautą atlyginimą; dabar apie tai prakalbo K.Masiulis), bet seimūnai neturės jokių privilegijų, pranašumo prieš tautiečius. Kas, jei ne Sąjūdis, pirmiausia keikė nomenklatūros privilegijas?!
Išrinkite mane į Seimą – aš dirbsiu už 2000 Lt per mėnesį – be jokių priedų! Bet eisiu į Seimą tik su sąlyga, jei ten bus 70 (Seime, žinoma, bus 71 žmogus) sutinkančių dirbti taip, kaip aš.
Ir patikinu jus visus – mokytojų Lietuvoje yra puikių! Daug puikių mokytojų. Bet daug ir nemokšų…
vergilijus, 2009-10-22 22:06:51
Yra ir toks posakis:nuomonę kaip ir sub–ę kiekvienas turime savo ir kas pasikeistų net jei į DIDŽIAJĄ daugumą mokytojų neišmanėliais vadinantį arogantiškąjį direktorių kreipčiausi Jūsų Ekselencija? Šitaip varyti ant savo kolegų…ir pabaigai dar vienas posakis:nebijokime suklysti, bijokime neklystančių
sonata, 2009-10-22 22:18:53
arba: nuodėmė yra ne klysti, o nuodėmė yra klaidoj pasilikti… šaunu, kad nors brūkšniukas įdėtas į sėdimosios sinonimą ir medicininė debilumo diagnozė sušvelnėjo į charkterio bruožą – aroganciją… gal taisomės?
Burgis, 2009-10-22 22:27:45
vergilijau, “daugybė” nėra “didžioji dauguma”. Nėra. Ne visi mokytojai yra mano kolegos. Ne visi. Kuris iš mudviejų arogantiškesnis? Bet Jūs piktesnis – tikrai. Vis tik ačiū, kad nesikeikiate.
Aurelija, 2009-10-23 09:00:56
Na va ką tik perskaičiau A.Šliogerio mintis Delfyje. Manau tiesiai į dešimtuką! Cituoju: Kaip auklėti jaunimą? Na, pirmiausia prisiminkime Antiką. Ten niekas nieko neauklėjo. Tarkim, koks išminčius paimdavo vaikelį ir nusivesdavo į senatą. O toliau manykis pats. Jie visiškai nesirūpino jaunimu. Jeigu kas nors ir auklėja žmogų, tai tik pavyzdys. Jeigu jūs neturit pavyzdžio, na, tarkim, tėvų, draugų, mokytojų, tai nėra auklėjimas, tuomet tai – tik deklaracija, tik totalitarinis minkymasis. Tuomet nėra jokios jaunimo problemos. Jeigu aš keliu tokią problemą, tuomet aš žiūriu į jus kaip į kokį molį, o į save – kaip kokį skulptorių ir lipdau iš jūsų, ką noriu. O pavyzdys visada yra ideologas – tai žinome iš graikų pavyzdžių. Mūsų bėda, kad mes neturim pavyzdžių. Tai aš žinau iš savo gyvenimo, iš savo vaikystės: nei tėvas negalėjo būti man pavyzdys, nei mokytojas.
petras, 2009-10-23 09:10:41
O jūs man paaiškinkit, kodėl taip daug dėmesio skiriama mokytojams ?? jie daug svarbesni už kitus piliečius ? gauna normalius atlygius (pvz. daugiau negu aš, bet pastoviai nepatenkinti. na gal darba jų ir sunkesnis, bet nelabai galėčiau palygint, boneteko mokytoju dirbt 🙂 tai ko jie neišeina iš darbo ? jeigu pasakysit, jog nebeliks kas moko vaikų, tai netikiu.
Evaldas, 2009-10-23 10:53:36
Burgiui> Prisimenam: “… diskusija bus gyvesnė, jei parašysiu keletą erzinančių teiginių.”
Manęs Jūsų teiginiai neerzina, man tik kilo noras pasidomėti, kuo remdamasis, Jūs teigiate savo nuomonę? Kas tuo metu Jūs esate? Direktorius? Poetas? Matematikas? Pastaruoju atveju nuomonei pagrįsti, susidaryti reikia tam tikro pamatuojamo pagrindo, ar ne? O poetui gal užteks tik emocijų? Tad natūralu, kad man norėjosi argumentų… Juk nuomonės kartais irgi daug lemia, net daugiau nei faktai. Štai, ims ir pasinaudos kas nors iš politikų Jūsų nuomone kaip neginčijamu argumentu. Ir bus taip, kaip su pasauliniu tvanu. Pamatė koks senovės šumeras plačiau išsiliejusį Tigrą su Eufratu, ir šekit – pasaulinis tvanas, nes visas mano pasaulėlis apsemtas. O toliau jau žinom, kas ir kokiais tikslais naudojo pasaulinio tvano “faktą”.
Arba, Aurelijos žavėjimasis šiandien paskelbtomis A.Šliogerio mintimis. Be abejo, pavyzdys moko, įkvepia, lemia… Tik kai šalia pateikiama akivaizdi netiesa apie auklėjimą antikoje (nemanau, kad šis profesorius taip nesigaudytų antikos istorijoje, kaip jo kolega Br.G., kuris metų metais štampuoja akivaizdžias istorines klaidas savo kūriniuose apie senovės filosofiją), tada ir susimąstai – iš kur tokios nuomonės apie auklėjimą atsiranda? Nes, antai Spartos ir kitų graikų polių auklėjimas pavyzdžiais, autoritetu, atvedė prie masinio reiškinio, kurį tas pats Šliogeris tuoj pat įvertina kaip nepripažįstąs…
Tai tiek apie NUOMONES ir jų pagrindus… 🙂
Romas, 2009-10-23 14:28:46
Konstitucijos 50 ir Darbo kodekso 18 bei 19 straipsniai suteikia profesinems sajungoms, be papildomu igaliojimu, atstovauti visiems darbuotojams, nori to jie ar nenori. Tokie musu istatymai. O siekiant, jog atstovavimas butu tinkamas, telieka patiems keisti atstovavima: stoti i profsajunga, rinkti, buti isrinktam ar kitais budais veikti profesines sajungos sprendimus. Manes irgi netenkina toks atstovavimas, koks buvo prie Vyriausybes spalio 21 d., bet as siekiu ji padaryti kitokiu.
Burgis, 2009-10-23 15:34:47
Evaldui: gal Jūs pats nebepastebite, koks Jūs kategoriškas mokydamas kitus? Kad faktų nuotrupomis, fantazijomis (apie tvaną ir pan.) grindžiate savo teiginius, reikalaudamas, kad visi juos pripažintų tiesa? Nei A. Šliogeris, nei B. Genzelis, nei Evaldas nė per plauką nepakeis mano nuomonės, pozicijos – tam reikia dešimtmečių. Kvailas ir politikas ar kitas žmogus, kuris mano nuomonę panaudos kaip argumentą. Reikia dešimtmečių SAVO nuomonei suformuoti.
Šiandien buvau vienoje mokykloje (poryt žiūrėk kitą temą) ir dar kartą įrodžiau sau, koks neteisus “vergilijus”, bet kam tai rūpi?
Ronaldas, 2009-10-23 16:55:12
Mokintis galima iš visko, tiek iš gerų pavyzdžių, tiek iš blogų.
Aurelija, 2009-10-23 17:42:40
Evaldai! Man iš tiesų nesvarbu kaip auklėjo senovės graikus ar romėnus, ir ar istoriškai teisingus faktus Šliogeris paminėjo ar ne! Atkreipiu Jūsų dėmesį, kad norėdamas pasirodyti perdėm protingas ir įžvalgus nesupratote šio pavyzdžio esmės ir knaisiodamasis po šioj situacijoj nereikšmingus istorijos faktus užgaišot daug laiko vietoj to, kad pasidarytumėt išvadas! Reikalas toks, kad norėdamas būti mokytoju turi nuolatos tobulėti! Mokyme kaip meilėje – nereikia ten savęs viso atidavinėt, sielų, dūšių ar ką ten turite…Reikia tobulėti, kad tavo mokiniui/mylimajam būtu už ką tave mylėt!
Evaldas, 2009-10-23 19:02:21
Burgiui> na, jeigu Jums mano tekstas atrodo kategoriškas, teesie Jūsų valia taip galvoti. Nors, man rodos, kad čia galėčiau pacituoti šioje diskusijoje jau “nesvarbu” parašytą pamokymą vergilijui… Liksiu prie nuomonės, kad argumentų savo teiginiams pagrįsti Jūs taip ir nepateikėte. Todėl Jūsų siūlymas diskutuoti …????
Aurelijai> pirma, laiko gaišau tik tiek, kiek reikėjo perskaityti A.Šliogerio interviu (ačiū už nuorodą, nes pats gal ir nebūčiau suradęs Delfyje) ir surašyti savo emocijas. Gal ir pasigirsiu, bet tikrinti faktų man nereikėjo – tai daugelį metų buvo duona kasdieninė. Antra, o kodėl Jūs galvojate, kad Jūs žinote tikrąją esmę to, kas parašyta? Man, pavyzdžiui, esmė yra ta, kad šios filosofo mintys labai panašios į pakeltą virš galvos kalaviją ir tuo pačiu metu – kvietimą gyventi taikiai. Auklėja pavyzdžiai, sutinku ir net nebandau ginčytis. Neapykanta kitos orientacijos žmonėms, jų nelaikymas žmonėmis iš filosofo pusės – su šituo aš nesutinku. O šiaip, kad patvirtinčiau Jūsų pastebėjimą apie mano pomėgį detalėms, dar vienas faktas (šį, deja, teko tikrinti, nors rezultatą numaniau). Jei žmogus sakosi mokęsis skaityti iš Homero ir Plutarcho, jei jis tai darė vos vos ketverių metų, tai kas tada akivaizdžiai meluoja – jis ar leidykla, kurį pirmojo Plutarcho leidimo tituliniame puslapyje deja įrašė net 1962 metus? Man esmė – baltais siūlais siūti teiginiai yra niekiniai. Šiuo atveju, jau geriau tegul būtų taip, kaip mano netikėtam ginče su svetainės autoriumi – nuomonę rėžk, būk įsitikinęs, bet nuosekliai ir be melagingų argumentų. Būsi užsispyręs, bet garbingas, ne veidmainis.
Aurelija, 2009-10-23 21:46:35
OK Evaldai, Jūsų argumentuose galbūt tiesos yra. Turiu pripažinti, kad istoriją moku tik tiek kiek mane jos mokykloj išmokė ir nei daugiau nei mažiau. Tiesa, dar skaičiau Zveigo “Marija Stiuart”, bet tiesa ne ketverių metų, o jau 20! Ir esmės aš Šliogerio minčių nežinau, nes neturiu tokio fiziologinio sugebėjimo skaityti žmonių mintis. O tokią “tiesą” – subjektyvią išsivedžiau iš savo asmeninės patirties, na žinote tokia yra minčių seka, kai iš asmeninio potyrio tu pasveri, pamatuoji ir padarai tarsi refleksiją. O kad jūs esate garbingas ir užsispyręs tai net nabejoju, bet tai nėra gerai (kalbu apie užsispyrimą) nes tai didžiausia mokytojų bėda!
Evaldas, 2009-10-23 22:30:40
Gerb. Aurelija! Patinka ir man ironiškas stilius. Kaip ir Jūs, labai norėčiau žinoti tikrąsias filosofų mintis, deja irgi neturiu tos kompetencijos jas skaityti. Tad skaitau tai, kas parašyta. O parašyta labai paprastai: “Nepripažįstu …(tokių tai) žmonių”.
Beje, garbingu ir užsispyrusiu laikiau ne save, o oponentą. Atsiprašau, kad dėl prasto stiliaus nesupratote.
Ai, tiesa, nesu ir mokytojas…
Gero savaitgalio!
vergilijus, 2009-10-23 23:01:39
Vis tik įdomu šventa KARVĖ, šikart ne mokytojai,o straipsnio autorius TURINTIS NEPANEIGIAMUMO KOMPLEKSĄ ir kaip sako Sonatėlė liko tik klaida nuodemėje pasilikti…TENDECIJA PEDAGOGIKAI, būsimiems mokytojams
sonata, 2009-10-24 10:50:30
aha, taisotės, vergilijau:)
rrr, 2009-10-24 13:27:03
Įdomiausia, kad mokytojai gauna daugiau už docentus (ką jau kalbėti apie lektorius…) ir dar streikuoja.
V.R., 2009-10-24 19:36:47
B.Burgis – vienas KATEGORIŠKIAUSIŲ žmonių, kuriuos pažįstu. Net neverta pradėti ginčytis. negirdės arba nenorės girdėti. Patikėkite.
Burgis, 2009-10-24 22:08:30
Patikėkite, V.R. visada sako tiesą. 🙂
V.R., 2009-10-25 00:50:14
Gerb. Burgi, jus tikrai gerbiu ir vertinu, bet juk jūs pats ne kartą sakėte: “Su manim nesiginčykite”. Ir nelabai klausote…Tai kokia tų “diskusijų” prasmė?
O “rrr” galiu atsakyti: aš dėstau universitete, o žmona – mokykloje. Už 6 kontaktines valandas – t.y. du pusdienius – du bakalaurus ir du magistrantus aš gaunu arti 2500 litų, o žmona už 24 kontaktines valandas (beveik po 5 pamokos visas 5 dienas) – pora šimtų mažiau… Nematote skirtumo? Aš mokytojams mokėčiau bent dvigubai daugiau, nes jų darbas nepalyginamai sunkesnis.
Burgis, 2009-10-25 08:29:23
V.R.: taip, esu kategoriškas, nes man jau beveik 60 ir visos abejonės, dvejonės – praeityje… Bet netiesa, kad nesiklausau! Dar kaip klausausi, domiuosi, nes to reikia pomėgiui kalbėtis patenkinti. Vienas su savimi ilgai nepakalbėtum, net V.R. pasitrauktų į šalį…
Esu dėkingas visiems šios svetainės lankytojams, net peikiantiems, – jie suteikia impulsą pagalvoti ir apie šį, ir apie tą. Bet tai nereiškia, kad greitai keičiu nuomonę, noriu įtikti.
Šiandien žadu paskelbti dvi man įdomias temas…
Matilda, 2009-10-25 11:21:44
Kažkaip pastaruoju metu puolami mokytojai. Visiems kliūva jų ,,nepadoriai dideli” atlyginimai. Sutinku, kad mokytojai uždirba daugiau už nekuriuos asmenis. Visai nesutinku, kad mokytojai- aukštąjį išsilavinimą įgiję ir nuolat keliantys kvalifikaciją žmonės, gautų tokį patį atlyginimą kaip valytojos ar kurie kiti asmenys, sugebėję šiaip ne taip įgyti pagrindinį išsilavinimą. Skirtumas turi būti. Iš dalies sutinku, kad ir mokytojas mokytojui nelygu, bet tam yra kvalifikacinės kategorijos, ir metodininkų ar ekspertų vardų už gražias akis nedalija. O ir darbą taip pat nevienodai atlieka- kad ir tas pats klasės auklėtojas- vienas tik imituoja darbą, o kitas auklėtiniams atiduoda visą širdį ir visą laisvalaikį, tad ir apmokėta už tai turėtų būti nevienodai. Žinoma, tinginiai ir vėl garsiai rėks ( o jie rėkti ir temoka) apie diskriminaciją ir padlaižiavimą. Bet čia yra tik darbas, už kurį turėtų būti atitinkamai sumokėta.O dėl kategoriškumo- jis kai kur būtinas, kai kam gal ir aš pasirodysiu kategoriška. Tiek to. Visokių yra, visokių ir reikia.
rasa jasmontienė, 2009-10-25 11:28:24
Su sekmadieniu, Direktoriau 🙂
Dėl 1-ojo “erzinančio” teiginio : kai kurių Šiaulių mokytojų atstovas taip pat nėra Bružas su Jesinu, Voloskevičiene ar Jukniu 🙂 Mes esam Šiaulių švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimas ir savo interesams mieste atstovaujame patys, o “Vilniuj reziduojantiems” mūsų nuomonę perduoda Rūta Osipavičiūtė, Audrius Jurgelevičius, nes esam Federacijos (svetainę nurodžiau) nariai. Nes kokį kitą savo nuomonės reiškimo valdžiai būdą Jūs galite pasiūlyti mokytojams ? O gal, Jūsų nuomone, tos nuomonės mokytojas 1) neturi ? 2) neprivalo reikšti ? 3) turi visiškai pasikliaut savo direktorium, miesto ir respublikos valdžia ?
Burgis, 2009-10-25 12:21:50
Gerb. Rasa Jasmontiene, ačiū už progą patikslinti savo teiginį: man ne asmuo ar profsąjungos tipas svarbu – svarbus pats principas: grupuotės kova prieš teisėtą valdžią visų ar daugumos žmonių vardu jau buvo – juk tai Didžioji Spalio socialistinė revoliucija! Jums tik reikia įrodyti, kad esate bolševikai (‘bolše” – daugiau), o ne A.Bružo menševikai – ir kelias atviras: “grabj nagrablenoje” – grobk pagrobtą! Nugalabyk G.Steponavičių! Nesvarbu, kad jis yra TEISĖTOS vyriausybės, suformuotos DEMOKRATIŠKAI išrinkto Seimo narys! Tai jei jis negina Jūsų interesų – pakeiskite Seimą, o jis pakeis Vyriausybę!
Tai, kad profsąjungos, sąjūdžiai, sambūriai net senų demokratijų šalyse neišsprendžia problemų, rodo, pavyzdžiui, finansinis sprogimas JAV: o kur buvo profsąjungos? Reikia skaityti Leniną: profsąjungų lyderiai parsiduoda…
Aš asmeniškai, o ne per tarpininkus, reikalauju, kad teisingai dirbtų Ministerija (Ministras ir kt.), Vyriausybė. Kaip reikalauju? Važiuoju ir kalbu, rašau raštus, rašau straipsnius, duodu interviu, kalbu moksleivių tėvams ir kt. Tą patį gali daryti ir kiekvienas mokytojas, ir Jūs asmeniškai. Man atrodo, kad šis kelias tolina nuo naujos bolševikų revoliucijos…
Saula, 2009-10-25 14:14:52
P. Bronislovai,
-
Jūsų ir negali atstovauti profsąjungos: esate direktorius – darbdavys. Profsąjungos atstovauja darbuotojus.
-
Reti atvejai, bet yra protingų direktorių, atstovaujančių mokytojų interesus, užstojančių mokytojus arba jų teises dirbti, pasipriešinančių šv. skyriui ten kur NE-“visada klientas (mokinys) teisus” (mokytojai paslaugų teikėjai:-)).
Gal pavyzdžiu galėtų būti Radviliškio Lizdeikos gimnazijos direktorius.
Ir Jūs? Juk NE”visada laužote taisykles” ir neleidžiate jų laužyti savo gimnazistams (rūkymas, gėrimas)
Saula, 2009-10-25 14:39:17
Dėl temos 3 punkto „… Direktoriai tam ir yra, kad būtų ką peikti, kritikuoti“.
Jau čia kažkada rašiau, kad kaip sotus alkano nesupras, taip ir geros (rinktinių mokinių) mokyklos geras direktorius net negali įsivaizduoti, kad dar XXI amžiuje mokyklose gali būti baudžiava.
Dar ir šv. skyriui nesate pavaldus.
Kai kurių m-klų vadovai tik žiūri savo naudos, apie mokyklą, o tuo labiau apie mokytojus – nesirūpina. Demokratijos ten su žiburiu nerasi (tik nepavadinkite inkštimu – konstatuoju faktą, žinau, ką rašau). Tose m-klose dauguma mokytojų prisitaiko. Naudinga būti lojaliu, tada nebūtina kelti kvalifikacijos, diegti naujovių, gali būti prastas mokytojas – vis tiek būsi geras. Kai kurie mokytojai kaip Don Kichotai su tuo bando kovoti, bet kova bergždžia, ir jiems svyra rankos – šią ydą palaiko ir palaikys sistema (kol bus šv. skyriams naudingos vadovų klaidos, nebaudžiami vadovai, kol nebus direktorių rotacijos, kol jie žinos, kad juos tik kojom į priekį išneš „ir ką jūs man padarysit“). Sistemą reikia keisti. Dabartinis ministras – reformatorius (pirmą ministrą Jūs taip gerai vertinate), bet abejoju, kad jam pavyks ką nors pakeisti šiame liūne… Šiaip esu optimistė, o šiandien kažkaip ne (peršalimas neigiamai veikia :-))
Burgis, 2009-10-25 15:30:51
Saulai: absoliučią tiesą parašėte! Negaliu sutikti tik su dviem teiginiais: a) aš vis tik įsivaizduoju, žinau padėtį ir mokytojų-direktorių santykius tipinėje mokykloje; b) šis ministras nėra geriausias iš mano septynių turėtų, tik yra vienas iš geriausių.
rasa jasmontienė, 2009-10-25 15:57:30
Sveikinu ! Jūs vis dar naivus, kokia ir aš buvau dar prieš 5 metų ! Geras jausmas, kai TIKI 🙂 Skraidai padebesiais, nesigaudydamas, kad čia, deja, Lietuva :))) Kaip pilietė jau kokį 15 m. esu laikoma “balta varna” Šiauliuose, mūsų Federacijoj, Seimo frakcijose ir komitetuose, partijoj (esu liberalė ir teisėto ministro net nesirengiu versti, priešingai Bružui, – Gintaras Steponavičius pakankamai protingas, o Vaidas Bacys apskritai šaunus ! :))) Būtent dėl amžinų ėjimų, rašymų, kreipimųsi į mūsų išrinktuosius ir demokratiškai paskirtuosius galų gale praregėjau, kad : 1) SISTEMĄ reikia suprasti 2) supratus įveikti gali tik solidarios komandos, o ne pavieniai asmenys 3) komandos turi būti šviesios, o tam mokytojus reikia nuolat mokyti ir šviesti :))) Visa tai galima pritaikyti ir direktorių “luomui”, nes Jums vienam rašyti laiškus ir važinėti gerokai prailgs 🙂 Pritariu Saulai : tarp direktorių yra tokių tamsuolių, kad nors vilku stauk, kai reikia nuo jų gint mokytojus… Ir tarp mokytojų visko yra, deja,,,
Saula, 2009-10-25 16:39:37
Taigi, p. Bronislovai, visa viltis – Jūs 🙂 Pritariu Rasai J.: vienas lauke – ne karys. Suburkite protingus direktorius (kaip darbo grupę). Teikite siūlymus. Jūsų vieno gal ir klauso, bet kelių labiau paklausys. Reikia tai daryti. Nes vaikas ŠIANDIEN mokinys, šiandien jis negauna mokykloje to, kas jam teisėtai priklauso, rytoj jis išeis iš mokyklos…
Retorinis klausimas: smalsu, kokių 2 ministrų nelaikote(-ėte) ministrais – turėjote 7? Nes per 20 m. (KTUG-ai 20 m.) buvo 9 šv. ministrai 🙂
1.Henrikas Zabulis (1988–1990),
2.Darius Kuolys (1990–1992),
3.Dainius Trinkūnas (1992–1994),
4.Vladislavas Domarkas (1994–1996),
5.Zigmas Zinkevičius (1996-1998),
6.Kornelijus Platelis (998-2000),
7.Algirdas Monkevičius (2000–2004; 2008),
8.Remigijus Motuzas (2004-2006),
9.Roma Žakaitienė-Dovydėnienė (2006-2008)
ir dabar dešimtas – Gintaras Steponavičius (nuo 2008-12)
rasa jasmontienė, 2009-10-25 16:56:20
Beje, dėl mūsų (Federacijos) veiksmų švietime Jūs žiauriai klystate : nei rengiamės ką nors versti, nei skelbiame kokią kitą “kruvinai revoliucinę” kovą :))) Pagrindinis mūsų veiklos principas yra dialogas : tik per kalbėjimąsi, bendravimą ir derybas įmanoma pasiekti visas suinteresuotas grupes tenkinantį rezultatą. Manome, kad švietimo sistemoj to ypač svarbu išmokti. O apie lyderių paperkamumą Lietuvoj gal apskritai net neverta pradėt diskutuoti ? Ar savivaldybių administracija “nepapirkinėjo” švietimo įstaigų vadovų, kad šie jėga varytų darbuotojus “nemokamų atostogų” ? Argi Vyriausybė “nepapirkinėjo” merų, kad šie suglaudę ausis sutinka visais būdais susimažinti ir “skusti” visų savivaldybių biudžetų sričių menkiausiai apmokamus darbuotojus, kad tik išgelbėtų totaliai išsiplėtusios biurokratinės mašinerijos algas ? ar nevyksta visi valstybės lėšų perskirstymo procesai tik pažinčių-blato, išmušinėjimo ir papirkinėjimo principu ? Tad kalbėti apie “skystokų” Lietuvos profesinių sąjungų (jungia apie 8 – 12 % dirbančiųjų) lyderių galias ir “papirkinėjimą”, manyčiau, gerokai per anksti :)))
Burgis, 2009-10-25 17:11:59
Saulai: H.Zabulį radau atėjęs, todėl praleidžiu, o D. Trinkūnas buvo kultūros, bet tikrai ne švietimo ministras, jei apskritai buvo ministras… Gėda ministrais vadinti ir K. Platelį bei R. Žakaitienę.
Gerb. Rasai Jasmontienei: Jūs tūkstantį kartų didesnė naivuolė ir idealistė už mane, bet tai Jums komplimentas ir už tai – pagarba! Pabandykite atsakyti į du klausimus: 1) kodėl tiek mažai žmonių švietimo profsąjungose? b) kodėl joms vadovauja beveik karikatūrinės asmenybės? Mano atsakymas – iš kito galo: kodėl mes išrenkame tokias karikatūras į Seimą? Todėl, kad nuo pirmų atkurtos valstybės žingsnių grobuonys sukūrė tokią sistemą, kad joje ir galėtų būti tik grobuonys… Panašiai ir su profsąjungomis: Jūs galite atiduoti joms savo jėgas, laiką, širdį, o vaisius skins grobuonys. Bet dar šimtas kitas tokių idealistų kaip Jūs – ir aš būsiu su Jumis! Dabar aš jus, profsąjungiečius, palieku vienus, nes jūs mane palikote kautis vieną…
sonata, 2009-10-25 17:25:47
Stebiu mūsiškės profesinės sąjungos (profesijos atstovai, panašiai kaip mokytojai, pakankamai keiksnojami visuomenės) viražus ir piruetus valdžiai ir valdymo aparatui, kai iš tiesų reiktų smarkaus trinktelėjimo per biurokratinį užpakalį. Kol kas laimi tik pavienės asmenybės, jei “mato reikalą” daryti tvarką. Mano akyse sąjungos funkcija – surinkti nario mokestį ir jos vedliams garsiai šūkauti prieš rinkimus – lyderiai turi aspiracijų būti Seime.
rasa jasmontienė, 2009-10-25 19:16:41
Atsakymai : 1) lietuviai kol kas neturi nei žinių, nei poreikio dalyvaut valstybės valdyme kaip piliečiai, todėl nesidomi būdais, kaip tą daryti; daugeliui švietimiečių dar ir 20Lt/mėn. yra didelis pinigas, kurį paaukot profesinės sąjungos veiklai atrodo neverta – juk nesidomi, ką ta profsąjunga veikia 🙂 2) jau 10 m. vadovauju miesto švietimo PS susivienijimui – kažkodėl neatrodau sau karikatūra 😉 mieste švietimo profesinės sąjungos veiklą daug kas mato, ir kitų sričių dirbantieji steigia PS ir veikia mūsų pavyzdžiu; įsteigėme Trišalę tarybą – per ją bandome keisti miesto “išrinktųjų” sprendimus; mieste jau 8 m. pakankamai sklandžiai vyksta m-klų tinklo pertvarka, nes būtent PS įtakojo švietimo skyrių suburt darbo grupę iš visų suinteresuotų šalių atstovų. Ir t.t., ir pan. Nesu idealistė ir žinau, kad daugelyje Lietuvos miestų ir rajonų žmonės veikia, kad ką nors pakeistų aplink save. Mąstyti globaliai (“mes atkūrėm valstybę, o grobuonys ją ėda…”) – viena, o veikti lokaliai – kita. Stebėti iš šalies lengva, bandyti keisti – sunku. Blogis plinta savaime, o gėrį reikia kurti (daržo pavyzdys). Be to, kažkas juk turi tą daryti, nes kitų išeičių nėra.
rasa jasmontienė, 2009-10-25 19:20:25
Beje, mes Jūsų niekur nepalikome : bendraukime ir bendradarbiaukime ! Būdų įvairovė begalinė 🙂
loreta, 2009-10-25 21:30:01
Atsakymas, kodėl mus valdo karikatūros:)
http://biblija.lt/index.aspx?cmp=reading&doc=BiblijaRKK1998_Ts_9,8-15
petras, 2009-10-27 09:47:22
jau nuo seno žydai Libano nekentė :))) beja nematatu čia jokio atsakymo dėl karikatūrų valdymo 😛
nesvarbu, 2009-10-27 12:27:57
adaptuota Teiseju knygos istraukos versija (spec. petrui): kas sugeba – dirba; kas nesugeba – valdo
petras, 2009-10-27 13:35:42
pasakymas kas sugeba – dirba; kas nesugeba – valdo, man labai juokingas ir dažnu atveju neatitinkantis realybės. nes tie kurie nesugeba dirbt, dažniausiai prastai valdo (arba ne), o kurie valdo gerai, tai ir dirbt sugeba. aišku čia dar priklauso nuo to kokiam lygyje kalbam apie valdymą ir apie kokius darbus.
o ištrauką galima gan įvairiai suprast :):P ir jūsų versija man gan sunku patikėt 🙂