Vilniuje yra trijų tipų automobilius vairuojančios moterys:
-
Vairuojančios prabangius, didelius, galingus automobilius.
-
Vairuojančios pačius mažiausius prabangius automobiliukus.
-
Visos kitos vairuotojos.
*
Nepaisant šio suskirstymo, visoms joms būdingas vienas bruožas: jos niekada nepraleidžia automobilių (bent jau vyrų vairuojamų; bent jau mano vairuojamų…) persirikiuoti į kitą eilę, įsukti iš šalutinės gatvės ir pan. Jos vairuoja tvirtai įsikibusios į vairą ir jų visa povyza pasakyta: ne, jokiu būdu! aš turiu pirmumo teisę! nė nebandyk!
*
Po keturių mėnesių nesėkmingų bandymų aš jau nė nebandau…
Dabar eksperimentuoju kitu būdu: visiems vyrams, padariusiems man paslaugą, padėkoju rankos gestu, „pamirksėjimu“, šypsena ir pan. Moterys tai mato. Gal, sakau, pradės pavydėti vyrams ir pačios panorės mano padėkos?
*
Jei tu parsivedei į savo butą
Merginą nepažįstamą, malonią,
Netinka tučtuojau ją griaut į lovą,
Pirmiau pasikalbėk kaip su žmogum.
(Juozas Erlickas)
Atsakymai
Rūta, 2016-03-10 09:39:10
Prisiminiau savo jau a.a. kolegos, su kuriuo pusė savo darbinio laiko praleisdavau kelyje – vaikeli, visada žinok, kad moteris už vairo nemato nieko aplink ir žiūri tik tiesiai. Jos reikia saugotis, nes niekada nežinai, ką padarys. Nepykit ant jų, jos tikros moterys, matyti tik kelią prieš save, na ir dar veidrodėlyje save – taip moteriška :).
P.S. nevairuoju 🙂
Andrius, 2016-03-10 11:03:47
Yra kurie praleidžia, yra kurie nepraleidžia (nes jų pirmumas) ir yra tokie, kurie ne tik nepraleidžia, bet dar ir signalina, kad nelystum ir jiems netrukdytum.
Kartais tiesiog tenka laukti. Kantriai laukti. Bet tu lauki, praleidi, o jis ima ir nusuka tavęs neprivažiavęs ir posūkio neparodęs… 😀
Alma, 2016-03-10 15:17:02
Yra visokių vyrų, yra ir visokių moterų. Vairavimo kokybė ne nuo lyties priklauso.
petras, 2016-03-10 15:24:56
Kokybė ne, bet manieros vairavimo ir stilius skiriasi.
no name, 2016-03-10 15:42:53
p. Burgi, manyčiau, kad nereikėtų generalizuoti. Juk jeigu Jūsų NIEKADA vairuojanti moteris aprašytose situacijose nepraleido, tai visiškai nereiškia, kad ir kitiems vairuojantiems vyrams taip nesiseka:) Sutinku su Alma, kad nuo lyties nepriklauso nei vairavimo kokybė, nei kultūra. Tiek moterys, tiek vyrai gali ir labai gerai vairuoti, tiek ir nelabai, tiek būti kelių gaideliai, tiek vištelės. Man apskritai keistas tas “stereotipizavimas” – jau jeigu moteris vairuoja prabangų didelį automobilį, tai ji kažkokio vyriškio išlaikytinė, “kiaunė”, keliuose su kitais eismo dalyviais besielgianti kaip kokia stereotipinė bjauri karalienė su tarnais ar vergais. Moterys LT taip pat dirba, uždirba, PAČIOS nusiperka didelį prabangų automobilį ir jį kultūringai vairuoja:) Čia tas pats, kas sakyti, jog jeigu jau vyriškis vairuoja Bentley, tai jis niekada prie sankryžos nestoja ir nepraleidžia pėsčiųjų…
iš šalies, 2016-03-10 16:07:19
Ech, ir vėl pats geriausias komentaras ištrintas… Gaila.
Burgis, 2016-03-10 17:21:59
Nagi, kaip ten jums su humoro jausmu?… 🙂
Burgis, 2016-03-11 07:48:13
_Mylinčios, gailinčios, tylios būtybės
Mūsų švelnybėje prieglobstį jus…
Eikit, ieškokite tos ypatybės
Rankų ir žodžių glamonėse jūs…_
(Aleksandras Blokas)
***
Pakartoju ir pakartoju šį posmelį, kai kuri nors moteris, mergina ar mergaitė sujaudina mano širdį.
Šiai temai komentarą parašė mano gimnazistė. Supeikė mano požiūrį į moteris ne tik šioje temoje. Pasirodo, kai aš kalbėdavau klasėje, mergaitės po to nepatenkintos diskutuodavo , kodėl direktorius diskriminuoja mergaites…
*
Mieloji mano! Mielosios mano, šaunuolės! Nejaugi tikrai jūs norite būti panašios į mus, vyrus? Į mane, pavyzdžiui? Fui! Mes esame grubūs, negražūs, greiti, godūs, stačiokiški, o jūs esate mįslingos kaip miško gelmė, didingos kaip pavasarį patvinusios upės, skaisčios kaip saulė danguje, sukeliančios aistras vienu šypsniu, vienu žvilgsniu… Taip, aš sakiau ir sakysiu: yra logika, yra matematinė logika, yra moteriškoji logika. Kaip puiku, kad yra!
*
Kodėl aš taip drąsiai kalbėdavau ir kalbu apie mūsų skirtumus? Todėl, kad aš nesu tas veidmainis, kuris bijo prasitarti, ką galvoja. Todėl, kad aš pasitikiu jumis, tikiu, kad jūs matote – aš gėriuosi jumis! Todėl, kad aš nesu kvailys ir suprantu, kad pasaulis be jūsų būtų „… negyvas, raukšlėtas, sunkus kamuolys…“, kuris be tikslo klajoja „… po didelę mėlyną erdvę…“.
*
Ir dabar, parašydama tą komentarą ir leisdama jo neskelbti, Tu pasielgei didingai, garbingai, jautriai, teisingai! Ir Tu labai labai labai pradžiuginai mane! Ačiū Tau! Ir atsiprašau…
qwerty, 2016-03-11 18:56:58
Esminė tinklaraštininko fuflo, netikrumas yra tai, ką jis parašė šiuo postu. Jei įrašo apie vairuotojas mintis buvo aiški, tai dabar viską išblukino, ištrynė,sufuflino. Išsigynė. Yra du kraštutinumai- būti aiškiu ir kategorišku dolbajobu (čia aiškus ir suprantamas žodis, jei ką) ir būti neaiškiu fuflo Nei tau, nei man. Du kraštutinumai.
Kipšas, 2016-03-11 19:29:38
Palauk, braliukas qwerty. Kažko aš čia Tamstos minties nesuimu…
tegaida, 2016-03-13 18:41:58
O Dieve, kaip tiksliai !:-)
Priklausau lyg ir antrai kategorijai. Niekada nepraleidziu is salutinio kelio, ne visada pasitraukiu is antros eiles….bet priežasties jus, vyrai, negalite suprasti…as bijau! Kaip važiavau taip ir vaziuoju, nes jei stosiu, gali ikalti i užpakalį , jei persirikiuosiu -gali ikalti i sona ir t. t. Kazkada senas taksistas pamoke -laikyk atstuma , rodyk posukius is anksto, laikyk bendra tempą , nedaryk staigių judesiu. Taip ir darau jau 10 metu, kol kas tfu tfu tfu
tegaida, 2016-03-14 23:57:45
Atsiprasau, maniau, kad cia kaip facebooke-paspaudi ant like ir matai, kam tavo komentaras patiko.idomu, ar bent viena moteris taip jaučiasi ir ar tai pripažįsta…. :-)taip ir atsirado tas 10 like
Rūta, 2016-03-15 04:46:32
Būtent taip ir jaučiausi – važiuoju – įtampa, išlipu iš mašinos – rankos ir kojos dreba :). Tik aš labai greitai supratau, kad NENORIU vairuoti. Man nepatinka, yra kas veža, gyvenimas neverčia, tai kam man tas stresas. O jeigu reikėtų – tai būtent taip ir važiuočiau – bijodama.
tegaida, 2016-03-15 11:22:15
Kas keisčiausia -as noriu! Ir netgi esant sunkioms situacijoms sedu i masina ir suku ratus po miesta…valau galva nuo sunkiu minciu, spręsdama vairavimo uzdavinukus . Bet geriau jaučiuosi, kai manes netrikdo. Bloga vairuotoja ? Gal. Tik mano visos ryztingosios drauges jau paženklintos padauzytais bamperiais .manau, kad jei esi silpnas vairuotojas, turi buti atsargus. Ir esu 100 proc. įsitikinusi, kad moterys yra silpnesnes vairuotojos.sakykit ka norit, mechanika mums nelimpa . Vyrai turetu suprasti, kad iškelta galva ir suspaustos lūpos kartais tik slepia žinojimą , kad mes cia ne karalienės. Deja, technologijoms zengiant i priekį tikriems vyrams tenka globoti moteris vis platesnese srityse….jei tik jos leidžiasi 😉
Ieva, 2016-03-16 18:04:01
Ir vistiek jos vairuoja geriau nei visokie senbezdos 🙂 Man gaila tų moterų, kurios alpsta ir yra vėjo pučiamos, nes be vyro šalia nemoka gyventi. Ką ten gyventi – džiaugtis. Joms reikalingas šalia “vyras”, nesvarbu, kad apsiseilėjęs girtuoklis – svarbu vyras, nes be jo nesugebės užpildyti internetinio pavedimo už suvartotą elektrą. Oi, atsiprašau, čia juk jau “aukštasis pilotažas” – naujosios technologijos… 🙂
Kipšas, 2016-03-17 19:01:11
Ievute, apsigraibyk, ar dar ne senmergė…
Rasa, 2016-03-17 19:08:35
Kipšui: 🙂 Iš tavo parašymo atrodo, kad senmergystė- tai baisiausia, kas gali nutikti merginai 🙂
Rūta, 2016-03-18 09:08:29
Man tai Ievutės komentare irgi nuskambėjo pavydo gaidelė :))) Taip, užjausti reikia tas, kurios gyvena su apsiseilėjusiais girtuokliais, bet tokios tikrai nėra vėjo perpučiamos. Priešingai, jos puikiai vairuoja, nes reikia girtą diedą vežt, jos kala vinis pačios ir tuos pavedimus taip pat daro pačios, nes girtuokliai ir seiliai su aukštosiomis technologijomis nesusiję niekaip… O laimingų santykių, kur abi poros pusės yra savo vaidmenyse, yra ko pavydėti, nes ne kiekvienai tai Dievas davė arba tikrai ne kiekviena sugebėjo tokius susikurti.
Na yra kaip yra – vyrai geriau gaudosi žemėlapiuose, nes jų erdvinis mąstymas yra geriau išvystytas, moterys gali leisti sau pasikapryzinti ir paverkti, pabūti silpnomis, nes jos labiau emocionalios. Tokie lyčių skirtumai. Ir nematau aš tame jokio blogio, anaiptol! Tai žavu! O noras įrodinėti, kad galiu viską pati praėjo seniai – aš žinau, kad galiu, bet džiaugiuosi, kad man to daryti nereikia, nes galiu vyriškus darbus deleguoti šeimos vyrams, kurie juos padarys geriau už mane ir tuo bus laimingi 🙂
Kipšas, 2016-03-18 10:30:43
Rūta, respect!
Rasa, 2016-03-18 10:59:51
Rūtai: 🙂 O man atrodo, kad Ieva norėjo pasakyti tai, ką pasakė- kad jai “gaila tų moterų, kurios alpsta ir yra vėjo pučiamos, nes be vyro šalia nemoka gyventi.” 😀 Ir, deja, taip (kad moteris turi turėti bet kokį vyrą) gyvenimą supranta labai daug žmonių 🙂 Ji anaiptol nepasisakė prieš normalius vyrus 🙂 Mano supratimu ji tiesiog mano, kad turėti vyrą (tik dėl to, kad jį turėtum) anaiptol nereiškia privalumo 🙂
—
O pavydėti nereikia nieko. Juo labiau gražių santykių 🙂 Geriau pasidžiaugti už žmones, kad jie susikūrė tai, ko norėjo ir jiems tai puikiai pavyko.
—
Dėl vyriškų ir moteriškų savybių… Šiuolaikinis jaunimas manau jau nebeskirsto darbų į vyriškus ir moteriškus, viskas keičiasi 🙂 Tai daugiau mano ir vyresnių kartų norai 🙂 Kad moterys apsipirkinėtų, gamintų ir tvarkytųsi, o vyrai gulėtų ant sofos, gertų alų ir retkarčiais įkaltų vinį su begaliniu pasididžiavimu 🙂 Bet kokiu atveju, kuo platesnis bet kurios lyties gebėjimų spektras, tuo labiau tai pagirtina. Tuo labiau tai palengvina gyvenimą. Tuo teisingiau galima “pasidalinti” ir darbus darnioje poroje 🙂
O emocionalumas… Pasižiūrėkit p. Burgį 🙂 Bet jis juk ne moteris? Man taip atrodo. Jis vyriškas vyriškis, bet jo emocijos liejasi per kraštus kartais 🙂 Manau daug žmonių labai emocionalūs, tik gal kartais tiesiog kitaip išreiškia tas emocijas. Vieni plaikstosi jomis į kairę ir į dešinę, kiti išgyvena kitaip. Tai anaiptol nereiškia, kad jas mažiau jaučia, mažiau išgyvena. Kartais būna labai atvirkščiai. Kartais kur kas giliau išgyvena tie, kurie neverkia, neisterikuoja ir nesidrąsko, o tiesiog “išjaučia”. Tarkim per tėčio laidotuves aš neverkiau. Nors jis buvo brangiausias pasaulyje tėtis. Ne dėl to, kad “neleidau” sau. Dėl to, kad viduje atsivėrė sausa dykuma- tokia, kad net ašarų nebeliko…
Nu va, nuo vairavimo nukeliavom iki santykių ir emocijų 🙂
Rūta, 2016-03-18 11:39:04
Kipšas,
Thanks!
Rūta, 2016-03-18 11:54:55
Rasai – ji pasakė daug nesuderinamų dalykų – tiesiog moteriškai pliūptelėjo savo emocijų perteklių. Jeigu girtuoklis sugeba padaryti pavedimą iš savo sąskaitos šeimos poreikiams, jis nėra degradas, su kuriuo jau viskas prarasta. O jeigu moteris leidžia girtuokliui raustis savo asmeninėje sąskaitoje, ji nėra vėjo perpučiama, o yra buka tundra.
Ir vis tiek dauguma vyrų vairuoja geriau nei dauguma moterų, todėl, kad jie geriau orientuojasi erdvėje, sugeba suplanuoti kelis žingsnius į priekį ir elgiasi blaiviau, šalčiau, su mažiau emocijų, nes nėra įsitempę (aišku, jeigu jie nėra girtuokliai :)) Tiesiog skirtingi lyčių gebėjimai susiformavo nuo tų laikų, kai moterys kurstė šeimos židinį ir buvo sėslios, o vyrai ieškojo šeimai grobio, medžiojo. Taip evoliucija pakrypo. Visur yra išimčių, kaip visur yra nuokrypių nuo vidurkio. Bet pykti dėl to, kad gamta taip surėdė ir juo labiau, kad kiti pastebi skirtumus tarp vyrų ir moterų bei purkšti, kad tai asmeninis įžeidimas, mano manymu yra savo asmeninių kompleksų slėpimas ar nesėkmių neigimas…
Rūta, 2016-03-18 13:09:44
Turiu teises nuo 1992 metų, paskutinį kartą už vairo buvau atsisėdus 2005 :). Nevairuoju todėl, kad nenoriu, man tai nepatinka, o ne todėl, kad nežinau kaip sukti baronką.
Rasa, 2016-03-18 13:21:08
Rūtai: 🙂 Taip, vyrai ir moterys skirtingi. Ir tai yra puiku. Jei apibendrinant. Nors aš nelabai mėgstu bendrinti. Tiksliau sakant labai nemėgstu 😛
Aš manau, kad moterys ne prasčiau vairuoja, o tiesiog vairuoja kitaip. Bet, kadangi vyrai vairuoja nuo seniau ir jie susikūrę savas nerašytas taisykles, tai įsivyravo toks supratimas, kad jie tai daro geriau. Moterys stengiasi važiuoti pagal tikras taisykles (o kam tada jas kuria?) ir saugiai. Tai laikoma trūkumu. Sakot moterys emocingos? Kas keikiasi daugiau vairuojant? Net juokiuosi 😀 Važiuoja va ramiai moteris. Saugiai. Neskubėdama nei gyventi nei mirti. Na gal prie šviesoforo lūpas pasidažo… O aplink dažnai zuja psichų armijos, kurie nori būti pirmi, nori įlysti, pralysti, aplenkti. Tuo pačiu dar pypsėdami, keikdamiesi, siųsdami į nepadorias vietas ir visa tai vadindami geru vairavimu 😀 Nes taip tobulai manevruodami jie sugeba nuvažiuoti keliom sekundėm greičiau iki kito sviesoforo, prie kurio jį prisiveja ta ramiai ir tolygiai važiuojanti moteris 🙂 O paskui viskas vėl iš naujo iki kito šviesoforo 😀
petras, 2016-03-18 13:48:24
jo, vairavimas mieste tikras nervų išbandymas 😀
aš tai jum, Rasa, visiškai pritariu, moterys tikrai ne prasčiau vairuoja, tiesiog “kitaip”. beje dažnai lengva būna atspėt, kad už vairo sėdi moteris. iš kokių 10ties spėjimų, net 9 būna tikslūs. tikriausiai moterys lygiai taip pat gerai gali atspėt, kada už vairo sėdi vyrai ?:)
Rūta, 2016-03-18 13:58:26
viskas taip, Rasa, tik po tokių ilgų išvedžiojimų dabar vėl grįžom į pradžią to, ką Direktorius ir pasakė (ir kas supykdė ne vieną jaunąją kelių žvaigždę) – jos giliai įsitikinę savo pirmumu, įsikibę į vairą ir niekada nepraleis iš šalutinio ar neleis persirikiuoti tiesiog remiantis savo geranoriškumu, be jokios taisyklių “komandos”…
Moteris ir mandagumas Vilniaus gatvėmis važinėjasi atskirai. Bent aš taip supratau šios temos esmę. Galima visa tai suvesti ir į žodį “kitaip” ir aiškinti tokio elgesio motyvus per lyčių skirtumus…
O apie zujančius “psichus” gal dar bus kita tema :).
tegaida, 2016-03-18 22:25:39
As pasakysiu kodel galvoju,kad vairuoju prasciau.erdvinis matymas pas mane kadaise buvo geriausias klaseje.na,as trumparege.bet. kai nusipirkau masina,nusipirkau ir tokia stora knyga apie mano modeli. Galvojau,perskaitysiu ir bus viskas aisku. Kiek bandziau skaityt ,tiek verkiau ir nemiegojau artimiausia nakti. Meistrai liepe skaityti knygas apie meile (gerai , kad ne apie puodus) ir skambint jiems,kai bus kas nors neaisku,taip ir darau.Vyru mastymas labiau pritaikytas valdyti mechanizmus.bet mes vairuosime,teks su tuo susitaikyti…
Rūta, 2016-03-19 07:35:10
Oi, ne, kad kas nors suges nebijodavau nė per nago juodymą – tam yra techninė pagalba.
Bijodavau paklysti, jeigu rasdavau uždarytą žinomą kelią ir apvažiavimą – galėdavau nualpt vietoje, bijodavau akligatvių, mažų erdvių, kad neįleis/nepavyks persirikiuoti ir teks važiuoti kitu keliu, kad užstatys taip, kad nebeišvažiuosiu. Bijodavau neprognozuojamų eismo dalyvių, na ir ypač tų, besidažančių už vairo :).
Dabar, su technine pažanga ir kalbančia mergaite, turbūt važiuočiau ramiau, nors ir tai, prisimenu, kaip jinai rėkė “sukite dešinėn, sukite dešinėn”, o dešinėn – kelio nėra, aptirpusiai snieguoti laukai ir molynai, pasienis, visiška kaimo glūduma, jokios gyvos dvasios, horizonte už gerų poros kilometrų troba, neaišku ar gyvenama. Gerai, kad už vairo buvo kolega – ramus, šaltas ir jau nors matėsi, kad prakaito išpiltas, po nusuktų n ratų pažliugusiais žvyrkeliais išvežė kur reikia 🙂 🙂 :). O aš jau galvojau, kad teks grįžti (jeigu sugebėsim grįžti be traktoriaus :))) ir gėdingai prisipažinti, kad objekto neradom…
tegaida, 2016-03-23 02:14:09
Rūtai -kaip idomu, stai tau ir moteriško vairavimo stiliaus nustatymas -jo, pasirodo, gal ir negali buti, nes mes skirtingos! Pirmaisiais vairavimo metais sugalvojau kelione po Lietuva -mazi miesteliai, kaimo sunkeliukai , o kiek pasiklysta ….buvo puiku.ir dabar megstu nežinomus kelius, visokius akligatvius , man idomu. O baime, kad kas nors suges -išliko, nesvarbu, kad draudimas ištrauks is bet kur. Tiesiog siutina mintis, kad kazkas vyksta, gali ivykti, o as nesuprantu.