Užvirė diskusijos dėl R. Vanagaitės knygos „Mūsiškiai“.
Naujieną rado! Parašė tai, ką visi žinojo, bet apie ką nebuvo galima, nebuvo padoru kalbėti…
*
Man visai nerūpėtų ta tema, jei nežinočiau taisyklės: neišmokusieji istorijos visą gyvenimą lieka vaikai. Ir tie vaikai vėl ir vėl gauna skaudžių pamokų. Kaip aš. Todėl dabar jus pamokysiu.
*
Ar mus rusai išvežė į Sibirą? Kokie rusai?! Dešimties kilometrų spinduliu aplink Paminiejų kaimą Plungės rajone nebuvo nė vieno ruso. Bent jau tokio, kuris galėjo išvežti į Sibirą. „Mūsiškiai“ išvežė.
Kas pasidalijo mūsų turtą (tiek jo tebuvo, bet vis tik…), kai mus išvežė? „Mūsiškiai“ pasidalijo.
*
O kas dabar mane pasiuntė amžinuoju keliu: teismas – klinikos – teismas – klinikos…? „Mūsiškiai“ pasiuntė! Todėl, kad aš, naivuolis, jau buvau patikėjęs, kad tokių „mūsiškių“, apie kuriuos rašo R. Vanagaitė, tokių, kurie mus išvežė į Sibirą, jau nebėra.
Yra „mūsiškių“, yra!
„Mūsiškiai“ jaukiai tebesėdi KTU valdžioje ir seniai mane pamiršo.
„Mūsiškiai“ jaukiai tebesėdi švietimo (švietimo?!) ministerijoje ir seniai mane pamiršo.
„Mūsiškiai“ pasidalijo viską, ką mes per ketvirtį amžiaus buvome sukūrę, arba sunaikino. Paskaitykite naująsias KTUG moksleivių taisykles. Kaip jie pažemino mano vaikus, kaip šlykščiai juos pažemino!
„Mūsiškiai“ įteiks brandos atestatą nusikaltėlei, paspaus ranką, gal net apkabins. Būtent nusikaltėlei, melagei ir šmeižikei, o ne vaikišką pražangą padariusiai paauglei, kokia ji galėjo būti, jei būtų manęs paklausiusi.
*
Dabar aš jau nebebūčiau toks naivus. R.Vanagaitė padarė gerą darbą tik tuo, kad parašė – „mūsiškiai“ taip gali, ne svetimi. Tavo kaimynas taip gali. Tavo į valdžią išrinktas žmogus gali nematyti nusikaltimo, nes valdžiažmogiui nenaudinga matyti, kaip ką nors užpuola, kaip dalijasi kieno nors turtą.
Išmokite tą pamoką!
***
P.S. Vakar iš Pasvalio toks žmogus į Vilnių atvežė medaus, kurį mums siuntė mūsų bičiuliai. Ėjau prie prekyvietės pasiimti to siuntinuko ir galvojau, kaip aš atpažinsiu tą atvežusįjį. Staiga iš vieno kioskelio išeina vyras ir sako: „Jūs pas mane. Medaus pasiimti.“
„Kaip Jūs mane pažinote?“ – klausiu to vyro.
„Visa Lietuva jus pažįsta“, – sako kitas prie kioskelio stovėjęs vyras. Sako kaip komplimentą.
Todėl aš ir džiaugiuosi, kad Likimas pasirinko mane tai pamokai…
Atsakymai
Andrius, 2016-01-28 12:52:19
O koks pamokymo moralas? Gal “Niekada nepasitikėk kitu labiau, nei pats savimi.”?
Burgis, 2016-01-28 13:43:52
Anndriui: pamokymai yra keturi:
-
Toks, kokį Jūs parašėte.
-
Yra daugybė puikių žmonių, bet kartu su jais gyvena ir niekšai, vagys, žudikai, tik dažniausiai tu jų nepastebi tol, kol jie padaro savo juodą darbą.
-
Dauguma (pabrėžiu – dauguma!) žmonių yra abejingi ir kitų skausmui, ir kitų niekšybėms. Todėl tos niekšybės ir klesti.
-
Nėra nei teisuolių tautos, nei niekšų tautos. Kiekvienoje tautoje yra ir tokių, ir tokių.
ainana, 2016-01-28 13:51:08
KTU MUSISKIU nereikia peikt. Jie labai “dirba”:
Tuoj turesime Lietuvos universiteta, kuris bus trecia po Harvardo ir Oksfordo ?
laputis, 2016-01-28 14:44:08
Direktoriau, suprantu Jūsų nuoskaudas. Ir net pagiežą suprantu. Tačiau ir pats turėjote suprasti, kad vertybės yra reliatyvus dalykas: reikia eiti koja kojon su laiku. Jums buvo svarbus išorinis blizgesys ir Jūsų mokyklos prestižas? bet ar jums buvo svarbu, kas dedasi tų jaunų žmonių viduje? nei vienas neužaugo nepabandęs degtinės taurelės, cigaretės ir t.t. manyčiau, kad nenormalūs tie, kurie to nepabandė gyvenime. Bet Jums tas nebuvo suprantama, Jums reikėjo elito su išoriniu blizgesiu ir todėl nusprendėt kaip pamoką kitiems “nuskalpuoti” prasižengėlius. Jūsų pedagogai – tokie pat pareigingi šunsnukiai, kurie nepraleido progos nepastebėti. žinoma, turėjo pastebėti, nes pastebėjo kiti mokiniai, kurie būtų nepraleidę progą pakišti “nusikaltėlius”. Pas jus – varžomasi dėl laimėjimų. Dėl reitingų. Dėl pasiekimų. Bet ar augo ten žmonės, o ne kompetentingi robotai?
Kažkas turėjo sustabdyt šitą košmarą… Ir atsirado kirviui kotas – taip, taip. Sustabdė. Bjauriai, bet sustabdė. tai irgi žmonės be skrupulų……
Rasa, 2016-01-28 14:58:57
lapučiui: labai į temą parašei 🙂 Net susijuokiau. Taip. Reikia eiti koja kojon su laiku. Visi šaudo žydus, ir tu šaudyk. Nes kitaip nušausim tave, ko čia nori būti toks balta varna vienas? Padorus mat, su sava morale… Laikas sustabdyt šitą “bespridielą” 🙂
Burgis, 2016-01-28 15:02:28
laputi, tu esi vaikas… Vargšas vaikas, kurį sugadino laikmetis. Nieko tu nesupratai toje istorijoje…
*
Pirma, tu nežinai, kas mokėsi Gimnazijoje, kokie žmonės ten mokėsi. Reikia lakios fantazijos įsivaizduoti, kad žmonės veržėsi mokytis ten, kur „košmaras“.
*
Antra, tu nė maždaug neįsivaizduoji santykių tarp mūsų moksleivių, tarp moksleivių ir mokytojų. „Šunsnukių“…
*
Trečia, tai pavyduolių kliedesiai, kad pas mus buvo varžomasi dėl laimėjimų, dėl reitingų. Taip, mes džiaugėmės pasiekimais, bet tu nežinai, kiek buvo man labai labai labai mielų žmonių, kurie netviskėjo laimėjimais, bet buvo tiesiog puikūs žmonės.
*
Ketvirta, tu visiškai nesupranti, kad aš žinojau apie jaunų žmonių paklydimus (išgėrimus, rūkymus…), bet lygiai taip pat žinojo ir tie žmonės, kad turi pasirinkti – rizikuoti ar ne. Tu nesupranti, kad pasiūlymas pakeisti mokyklą į tinkamą nėra žiauri bausmė, yra tik pamoka. Tie jauni žmonės, tie mano vaikai, mano draugai žinojo – antro karto nebus. Reikia susivaldyti.
*
Ir pagaliau. Išgerti butelį alaus, taurę vyno taip, kad nepamatytų tie (mokytojai, direktorius…), kurie neturės pasirinkimo, yra visai ne tas pats, kas įžūliai dienos viduryje užsirūkyti Gedimino prospekte…
*
Dabar galvok. Gal suprasi.
no name, 2016-01-28 16:33:48
Nelabai suprantu tą beveik visuotinę isteriją dėl “žydšaudžių”. Taigi buvo tokių lietuvių, tai – faktas. Ir kišti galvą į smėlį nėra ko. Ir knygos pavadinimas tobulai taiklus – jie gi mūsiškiai, savi, lietuviai. Todėl argumentai, kad tie, kurie šaudė (trėmė, skundė, tarnavo KGB ir pan.), ne mūsiškiai – visiškai infantilus. Manau, kad tie mūsų bruožai – patylėti, užmerkti akis, apsimesti, kad nematau (kaip vaikas – užsimerkia ir jo nėra) – daug kur kiša mums koją.
irena Burgiui, 2016-01-28 17:35:30
perskaičiau ką parašėt-apgailėtina.Mąstot į koja į koją tiems, kas peza, kad ne rusai kalti dėl Lietuvos okupacijos-juk Stalinas nebuvo rusas……Na, nemaniau, kad jūs taip mąstot, nemaniau….
bite, 2016-01-28 18:10:51
Yra puiki lietuvių rašytojo Jono Mikelinsko knyga- Kada Kodėl taps Todėl- paskaitykit, jei nuoširdžiai domitės šia tema. Puslapių nėra daug, bet skaityti daug…
virėjas, 2016-01-28 18:21:14
Irena, o aš maniau jog norėta pasakyti, kad jeigu mūsų visuomenėje būtų daugiau sažiningų žmonių gyventume visai kitaip.=)
Burgis, 2016-01-28 18:51:21
Burgis_irenai: na, va – atėjote į mano svetainę, griežtai parašėte visai ne apie tai, ką aš teigiu, ir tapo aišku: tokiems žmonėms niekas niekada nieko neišaiškins. Jie jau gimė viską supratę ir viską žinodami…
skaitytojas, 2016-01-28 19:09:25
Atsiprašau,gal ne į temą, bet Jūsų minimi Paminiejai (matyt,žemaitiškai) tikriausiai yra Paminijai (https://lt.wikipedia.org/wiki/Paminijai)? Bet štai Plungės r.Paukštakių apylinkėje galima rasti Paburgės kaimą:
https://lt.wikipedia.org/wiki/Paburg%C4%97
irena Burgiui, 2016-01-28 19:41:35
Jūsų valia taip galvoti apie mane, bet aš taip supratau Jūsų mintis…
Random, 2016-01-28 20:58:09
irenai:
Jūs šovėt nei iš šio nei iš to, teigdama, kad kažkas kažką peza. Bet nepateikėt nei kodėl nei ką, o po to sakot, kad taip supratot, bet taip ir neaišku ką. Panašu, kad sulyginot vandenį su kebabais ir jums vienodai rodo 🙂
Dabar link temos:
Tokių žmonių, kurie išduoda savus nebuvo dauguma. Jų, spėju, kaip ir tų nacių, kurie žudė žydus, buvo ne daugiau 10 procentų. Bet jų užteko padaryti labai didelę įtaką pasaulio raidai. Visiškai atitinka posakį, kad šaukštas deguto visą statinę medaus sugadina. Lygiai dėl tos pačios priežasties Burgis ir nenorėjo, kad atsirastų laisvai viešumoje rūkančių. Dėl tos pačios priežasties aš labai rimtai svarstysiu: ar verta leisti savo vaikus į KTUG, o taip pat rekomenduoti kitiems, jei taisyklės išliks tokios, kokios yra dabar.
O tie, teigiantys, kad nelabai normalūs yra žmonės, kurie nebandę nei cigarečių nei alkoholio, tai čia jau patiems jums reiktų pas psichiatrus apsilankyt ir statistikas pasiskaityt 🙂 Dar dabar nesurūkęs nė cigaretės, o žmonės sako, kad visai normalus esu, kartais ir sumaniu pavadina.
Kadaise ir Burgis netikėjo, kad tikrai niekada nebuvau išgėręs, tačiau bent porą metų nuo to karto net nebuvau ragavęs alkoholio. O kai paragavau –pasirodė neskanus. Todėl įprastai negeriu, net kai per šventes pasiūlo taurę šampano. Juk brangu ir po to blogai jauties :))
Burgis, 2016-01-28 21:03:33
Random: 100 balų! Ačiū!
Burgis, 2016-01-28 21:25:34
skaitytojui: mano pase įrašyta „Paminiejai“, tai buvo kaimas netoli Medingėnų.
Kęstutis, 2016-01-29 00:23:08
Aš gyvenu mestelyje arba kitaip sakant bažnytkaimyje. Centre stovi bažnyčia. Netoli – viena iš nedaugelio Lietuvoj likusių medinių sinagogų. Aplik jas cente iki karo beveik išimtinai buvo žydų namai. Kitaip tie miesteliai prieš karą dar vadinosi žydkaimiais. Žydus sušaudė. Yra muziejus, ten viskas yra užrašyta. Kitapus kelio, kuriuo važiuoja pusė Lietuvos – dvi didelės žudynių vietos. Vieni šaudė, kiti naktimis kapstė, centre apsigyveno. Komodos dar dabar tyliai slepiasi kai kuriuose miestelėnų namuose. Ūkininkai turėjo savo sodybas, normaliems ten lysti nereikėjo. Buvo gi perėjūnų. Po karo ten dar nusėdo vienas kitas stribas-veteranas. “Lietuvos miestelių” autorė apie tai nei žodžio neišdrįso suregzti, bet pemiją gavo. Tiesa, vasarą žydai važiuoja iki sinagogos didžuliais autobusais kas savaitę, bet nei cento jai taip ir nepaskyrė. Gal kokiam Vilniuje valdžia pakeistų pieškarinę anglišką skardą, bet žydkaimyje ? kam to rekia? Keliai ir taip duobėti… Tai ir triukšmas visiems su ta knyga. Su lietuviais igi panašu, tik priežastys kitos. Dingo kaimas ir niekas jo nebeprisimena po pusšimčio metų.
Jonas, 2016-01-29 09:52:32
“„Mūsiškiai“ pasidalijo viską, ką mes per ketvirtį amžiaus buvome sukūrę, arba sunaikino. Paskaitykite naująsias KTUG moksleivių taisykles. Kaip jie pažemino mano vaikus, kaip šlykščiai juos pažemino!”
Norėčiau platesnio komentaro apie šią pastraipą. Perskaičiau tas taisykles, taisyklės kaip taisyklės, normalu mokyklose to reikalauti, koks ten pažeminimas?
Sokolovas, 2016-01-29 10:29:54
Gal kas nors galėtumėte įkelt nuorodą į tas naująsias KTUG taisykles? Vakare parašyčiau savo nuomonę…
Rūta, 2016-01-29 10:39:35
koks ten pažeminimas? Nežinant konteksto – ne pažeminimas, tik gal perteklinė ne pirmo būtinumo nuostata. Bet žinant – skamba bailiai ir gailiai –
6 punktu bandoma užsitikrinti, kad istorijos niekas nepakartos.
http://ktug.lt/apie/moksleiviu-taisykles/
M11, 2016-01-29 10:50:21
Mano manymu, naujųjų taisyklių bėda ta, kad jos dabar pritaikytos žulikams, o ne oriems savigarbos turintiems piliečiams. Žulikai pasiekė savo, kad dabar kiekvienas gimnazistas mieruojamas žuliko matu.
komedija, 2016-01-29 11:52:56
Taip išeina, kad pagal 7 punktą nė skriestuvo negalima įsinešti. Absurdas.
Jei žmonės nesilaiko bendražmogiškų vertybių ir moralės standartų, tai nė tūkstančiai taisyklių nesustabdys pasiryžusio prasižengti.
10 taisyklių iškaltų ant akmens pilnai užtektų, jei tik žmonės jų laikytųsi…
Jonas, 2016-01-29 12:29:06
Gal galite konkretizuoti kurie taisyklių punktai adaptuoti žulikams.
Martynas P., 2016-01-29 12:53:00
Besidomintiems – 2010 m. KTUG moksleivių taisyklių redakcijos ir naujai priimtų, šiuo metu galiojančių KTUG mokinių taisyklių lyginamoji versija.
Renata, 2016-01-29 12:54:51
Manau, kad šios naujos taisyklės atima iš KTU gimnazistų savo vertės, garbės supratimą. Lyg būtų instrukciją prie elektros prietaiso: pvz. jei instrukcijoje (taisyklėse) nenurodyta, jog negalima šlapio katino džiovinti mikro bangų krosnelėje -reiškia galima. 8 punktas nurodo, kaip elgtis mokykloje, jos teritorijoje. Tai kam skirtas šis punktas – apsaugoti mokyklos direktorių, kad galėtų pasakyti, kad pas mus viskas gerai, viskas pagal taisykles. O per Laisvės al. gulintį girtą gimnazistą tiesiog perlipsime…?
Burgis, 2016-01-29 12:55:02
Visiems:
„… Gimnazijos teritorijoje ir jos prieigose bei Gimnazijos organizuojamuose renginiuose, išvykose negalima rūkyti, vartoti alkoholį ir kitus kvaišalus.“
*
Visur kitur – galima! Gerk kiek nori, rūkyk kiek nori. Visur kitur tu nesi mūsų gimnazistas. Visur kitur tu mums nerūpi!
*
Daugiau nieko nekomentuosiu… Visuomenė turi subręsti ir pasirinkti.
Sokolovas, 2016-01-29 13:20:53
ŠIS TAS “NAUJŲJŲ KTUG TAISYKLIŲ” KLAUSIMU
Tai, kas “nauja”,
gali būti ir rafinuotas
Istorinės Patirties paneigimas.
Kaip jau pastebėjo gerb. Burgis, dabar “visur kitur rūkyti…galima” ( 8 punktas).
Įdomiausia tai, kad nuo 2015 pavasario Lietuvos Respublikoje galioja įstatymas, draudžiantis rūkyti nepilnamečiams. Naujos KTUG taisyklėse tai neatsispindi. Negalima tik “gimnazijoje, jos prieigose, bei organizuojamose išvykose”.
Nors kitų “dubliavimų” “naujose KTUG taisyklėse” yra.
Pavyzdžiui, Pirmasis punktas “leidžia galioti” viršenybę turintiems Įstatymams ( tarp jų- LR Konstitucijai”, o Trečiasis punktas dubliuoja Pirmąjį…
Pareiga “gerai mokytis” naujose taisyklėse yra tik deklaratyvaus pobūdžio. Sąvokų išaiškinimo nėra, įgyvendinimo mechanizmų nenumatyta. “Senose” taisyklėse šiuo klausimu buvo žymiai daugiau aiškumo bei konkretumo.
laputis, 2016-01-29 13:26:49
Direktoriau, nenoriu ginčytis apie tą vietą, kurioje aš nebuvau, manau, kad buvote nuostabus pedagogas ir vadovas. Tačiau tai kas atsitiko – visgi parodo, kad arba visuomenė dar nesubrendusi, kad tokios taisyklės taptų visuotina savastimi, arba kažkas tose taisyklėse buvo ne taip. O šiaip tai nesu jau vaikas… pačiam jau visiškai nebetoli 50-ies, vaikai jau baigia mokslus…
Burgis, 2016-01-29 13:41:15
lapučiui: aš taip ir spėjau, kad Jūs jau ne vaikas, bet provokavau, nes parašėte vaikiškai…
*
Dabar dėkoju Jums, kad parašėte draugiškai, todėl šiek tiek plačiau paaiškinsiu pagrindinį akcentą.
*
Kai mes kūrėme KPI Eksperimentinę vidurinę mokyklą, kurią po metų pavadinau Gimnazija, aš visiems daugybę kartų aiškinau: Kaune yra per 50 mokyklų, nereikia dar vienos tokios! Pagerinti mokymą, pasiekti geresnių rezultatų galima bet kurioje jau esančioje geroje gimnazijoje, nereikia kurti naujos. Todėl kurti reikia eksperimentinę mokyklą! Kurioje daug kas būtų kitaip. Pirmiausia – kitoks požiūris į jauną žmogų.
*
O po to daug metų aš su nerimu ir nuostaba svarsčiau – kodėl mūsų mokykla nežlunga?
Tokia konkurencija.
Toks aplinkinių mokyklų nepasitenkinimas tuo, kad mes pasiimame geriausius.
Tokia arši neapykanta tėvų (ypač KTU darbuotojų…), kurių vaikai nepatenka į KTUG.
Taip nekenčiamas tas direktorius, kuris nepaklūsta „telefoninei teisei“.
Bet svarbiausia – tokie „nežmoniški“ reikalavimai (nerūkyti, negerti – nė karto!) – o vaikai ateina! O tėvai nori, kad jų vaikai eitų į KTUG.
*
Ir svarbiausia, svarbiausia – nėra jokių revoliucijų dėl tų taisyklių. Kartais sunkią valandą pasvajodavau apie tokią revoliuciją: jūs boikotuokite tą Gimnaziją, ji užsidarys, o aš būsiu laisvas. Laisvas!
*
Tačiau vaikai buvo laimingi! Todėl ir aš buvau laimingas. Ir esu laimingas, kad buvau grandiozinio eksperimento su gyvais žmonėmis dalyvis!
Sokolovas, 2016-01-29 13:44:21
Dėl įvykio:
Ne “taisyklėse buvo kažkas ne taip”, o su ta moksleive buvo “per ilgai kalbama”.
Reikėjo be “ilgų gražių kalbų” ( nejuokauju, neneigiu B. Burgio gerų norų, bet, anot patarlės- gerais norais pragaras grįstas), įsakymu pašalinti tą moksleivę iš Gimnazijos.
mama R, 2016-01-29 14:25:53
Apsaugok, Viešpatie, nuo draugų, o nuo priešų aš pati apsiginsiu…
laputis, 2016-01-29 14:51:16
Direktoriau, visgi aš esu “antro šanso” šalininkas. Aš, deja, nežinau smulkmenų kiek kartų yra “užlėkusi” ta mokinė. Lygiai kaip ir nežinau kas buvo parašyta “galiojusiose” mokinių taisyklėse. Žinot juk geriau už mane, kad verba volant scripta manent, kad ir kokia būtų tobula tradicija (nerašyta teisė), visada ji nusilenks rašytinei… Esu tradicijos šalininkas, tačiau nesu naivus, kad tikėčiau teisingumo ir gėrio karalyste žemėje.
Bijau, kad Jūs vienu metu patikėjote tuo, kad taisyklės taps Jūsų mokinių gyvenimo norma. Tačiau Jūsų mokiniai “neparodė stuburo” tada, kada reikėjo apginti Jūsų asmenyje gimnazijos ugdytas vertybes.
*
Nors čia be reikalo draskau tą pačią temą… bet kuriuo atveju linkiu Jums kuo geriausios asmeninės sėkmės ir pirmučiausiai – stiprios sveikatos. Pabėkit į kaimą, kurio oras gydo geriau už geriausius vaistus.
Svajoju pabėgt jau seniai, tik bėgt neturiu kur…
Sokolovas, 2016-01-29 15:57:05
Teisingai ( mamai R).
Kuo mažiau draugų ( ir apskritai perteklinių kontaktų),- tuo gyvent geriau 🙂
Sokolovas, 2016-01-29 16:01:04
lapučiui:
Vieną kartą nuvažiavau į kaimą…Sugebėjau ten išbūti tik…pusvalandį. Latrų ir pijokų viešpatija…
Ko gi jūs linkite žmogui?….
andrius-2, 2016-01-29 16:33:30
Dėl kaimo – kiekvienam savo:
bitutė virš pievos skaidydama gėles mato ir ant jų tupia, o musė – š… ieško 🙂
Burgis, 2016-01-29 18:24:20
lapučiui:
*
aš dar palauksiu kol galėsiu
dar palauksiu
dabar nevykusiai išeičiau neteisingai
(lyg būtų skirtumas ar aušta temsta sninga)
tik tu neskubink dar palauksiu
dar palauksiu
pradėti reikia valios ir užbaigti
išleiskite mane kaip kunigaikštį
kurio vizitas be naudos bet ir be gėdos
atėjusiam turėjusiam patikti
žinojusiam kiek būtina palikti
o gal dabar jau ir galėčiau
gal galėčiau
bet kas patikrins ar teisingai
išėjus užrakinta jeigu sninga
pavasarį vėlyvą sninga
į Velykas…
*
Tą paskutinį pavasarį Gimnazijoje, vėlai po darbo, kažkas iš ateities man padiktavo tas eilutes… Pranašiškai! Aš net nustebau, iš kur tai: „… išleiskite mane kaip kunigaikštį…“
Ir mane išleido kaip kunigaikštį!
*
Ne, Jūs niekada nesuprasite, kokie geri, kokie didingi mano gimnazistai! Ir jie „parodė stuburą“ šimtą kartų labiau, šimtą kartų drąsiau, nei tie, kurie turėjo, kurie privalėjo parodyti. Vaikai rizikavo, kad neįtiks tėvams, mokytojams, naujajam direktoriui, bet jie pasielgė taip, kaip ir turėjo pasielgti.
*
Užbaigiu šią diskusiją pabrėždamas – nė vienas nespręskite visko nežinodami.
Q.E.D.
Buves studentas, 2016-01-29 19:30:21
užkliuvo frazė „nebebūsiu toks naivus“. Dažnai naivumas prilyginamas kvailumui. Visokiems gudručiams reikėtų žinoti – jei apgavai žmogų, nereiškia kad esi protingesnis, gal tiesiog jis apie tave per gerai galvojo. Burgio ir priešai kvailiu nelaiko, o raskite gudrutį kuris studentams aukštosios matematikos kursą skaitytų su literatūriniais nukrypimais, kurie visada laiku ir į temą. Naiviu būti pavojinga, bet ne gėda. O kvailiu – ir gėda, ir pavojinga. Todėl kvailiai pavojų dažnai neutralizuoja gudrumu 🙂 ir ryšiais 🙂
qwerty, 2016-01-30 02:05:33
Tinklaraštininkas kartas nuo karto vis pasisako, dėl “tos teisėjos”, ” to “prokuroro”, “tos “KTU valdžios”, tos negeros Kauno savivaldybės”, tos “mergaitės” beigi jos tėvų, prilygindamas juos kone žydžaudžiams, išvadindamas pravieniškiais, nusikaltėliais, etc. Tiesmukai taip, buduliškai, pykčio ir neapykantos apakintas.Bet taip kiekvienas moka… O galėtų juk kitaip.Daug įtaigiau.Kaip ir iš šalies. Su humoru, sarkazmu. Moka juk.Gali.Kodėl tuomet nebando?
aleksandras, 2016-01-30 08:43:07
…diskusija tradiciškai 🙂 nukrypo nuo paskelbtos temos, o kas del Gimnazijos, tai sveikai mąstatnčiam žmogui turėtų būti aišku, kad pedagogika (tikroji) formuojasi deka tokiu, kaip B.B.
O čia nuoroda B.B.:
http://makarenko-museum.ru/Classics/Makarenko/Makarenko_A_Pedagogic_Poem/Makarenko_Ped_poema_full_text.pdf
(neabejoju, kad esate skaitęs, bet čia paskelbtas tekstas (bei iškarpymų, darytų TSRS laikais, be to labai įdomi ir verta įžanga apie Makarenko gyvenimo faktus)
Burgis, 2016-01-30 09:28:23
qwerty: vėl noriu rašyti „tu“, bet kad liepia – rašysiu „Jūs“. Su humoru, sarkazmu.
*
-
Per savaitę triskart aplankai klinikas – ir visai negalvoji apie „tuos“. Tiesiog mėgaujiesi!
-
Sutinki savo buvusį gimnazistą, pamatai gatvėje gimnazistą, pagalvoji, kad dar galėjai būti ir būti su tais gimnazistais, bet tuoj veji tokias mintis – fui, ką qwerty pasakys!
-
Susitinki seminare su mokytojais, matai už save vyresnių, bet pagalvoji apie qwerty ir ramu – tavo giesmelė sugiedota…
-
Nepažįstamas žmogus gatvėje spaudžia ranką, užjaučia, linki stiprybės, sako, kad likimas nubaus „tuos“, bet tu sakai – oi, ne, ne – jie ne nusikaltėliai, qwerty taip sakė!
***
Aš dabar vos vos susilaikau nepalinkėjęs, kad Jūs visa tai patirtumėte, bet kad išmokėte to nedaryti – tai ir nelinkiu…
Raimonda, 2016-01-30 16:08:44
Man lygiai taip pat perskaičius naujas taisykles užkliuvo, kad kas galima/negalima tik Gimanzijoje ir bendruomenėje, o visur kitur, tai manyk esi ne Gimnazistas ir elkis kaip nori, žodžiu rūkyk tu tame Gedimino prospekte…Tik ne 8, o 4 punktas, kuris beveik atkartoja buvusių taisyklių punktą, išskyrus mažą defektėlį…
Senąsias taisykles skaitau irgi pirmą kartą, nors esu buvusi gimnazistė 🙂
Tai kad niekada nereikėjo, užteko gyvo patyrimo ir pamokymų ir bendros dvasios mokykloje, kokiu žmogum yra gerai būti. Prieš tai aišku dėkinga savo mamai, kad rodė savo pavyzdžiu.
Dabar įvertinus šių dienų liūdnas aktualijas, garsiai kalbama, kad vis dar nepriimtas įstatymas dėl vaikų smurto. Tai pasakykit, kuriam įstatyme parašyta kad galima mušti vaiką ir smurtauti prieš bet kurį silpnesnį?, arba, kuris įstatymas sustabdė nuo sėdimo girtam prie vairo? ir t.t. Palaukim ir dar po 25 metų manau rasis daugiau tokių kurie griežtai netoleruos smurto, nepriežiūros, alkoholizmo, taisyklių nesilaikymo ir t.t. pačioje šeimoje, tada mokykloje, tada visuomenėje, o tada ir įstatymai padės ir pradės veikti. Tas mano tikėjimas būtų drąsesnis, jei ne naujos KTUG taisyklės, bet impulsas manau yra užduotas geras, yra daug gerų mokyklų, šviesių direktorių ir dar šviesesnių mokytojų (visose srityse, ne tik mokykloje). Iš visų jų turim po gabalėlį viską ir susirinkti. Bet, viskas priklauso nuo manęs. Pirmiausia.
miklis, 2016-01-30 21:21:21
Prajuokino mane dabartinių taisyklių 6-asis punktas. Pasirodo, kad aš jį pažeidžiau, o anuomet net nebūčiau įtaręs, kad galiu gimnazijos įstatus pažeisti. Įrašinėjau savo istorijos mokytoją diktofonu be jo sutikimo, kai jis kalbėjo apie lenkus mūsų respublikoje tarpukariu ir po to per kontrolinį jį citavau. Įkalino vidinį triušį visiškai šitos taisyklės – nei mokinys, nei mokytojas dabar laisvas nesijaučia… 😀
to laputis, 2016-01-31 14:14:37
Laputis parašė komentarą, paprašytas narkomanų ir rūkalių arba pats yra tos priklausomybės šalininkas.
O B.Burgis yra šviesuolis. Narkomanams, kontrabandininių rūkalų platintojams iki B.Burgio labai toli.
laputis, 2016-01-31 17:50:37
Aš ne apie vertybinius aspektus kas gerai ir kas blogai. Nei vienas sveiko proto žmogus nepasakys / neparašys, kad tabakas, alkoholis yra vitaminai. Aš apie taisykles ir sankcijas. Jos – neadekvačios nusižengimui, juo labiau, kad pedagogas, kaip niekas kitas, privalo suprasti, kad jaunimui yra būdinga klysti. ir tai yra absoliučiai natūralu. Ne pagirtina, bet suprantama ir atleistina. Kada jaunam žmogui klysti, jei ne jaunystėje? o gal kada sulauks 20, 30, 40 metų?
Šioje situacijoje aš vis dėlto mesčiau didžiausią akmenį į lydėjusį pedagogą, kuris praleido progą “nepamatyti”. Manau būtų užtekę asmeninio pedagogo pokalbio su “nusikaltėliais”. Konkrečiu atveju tam žmogui nevieta dirbti su jaunimu…
Rasa, 2016-01-31 18:30:51
laputi, žinai, kas yra blogiausia su žmonių mąstymu? Kad jie velniškai gerai moka kurti nuosavas visokių istorijų versijas. Aš vis prisimenu vienos gerai žinomos žurnalistės pasakymą apie tai, kad svarbiausia gera antraštė, o kas straipsnyje, jau ne taip svarbu, nes žmonės dažnai išvis tų straipsnių neskaito, o visą istoriją susikuria patys. Taip ir būna. Dažnai. Štai dabar visur visi diskutuoja apie tą naują knygą, kurioje rašoma apie žydų šaudymą. Diskutuojančių milijonas ir aš vis nusišypsau sau, kai pagalvoju- o kiek iš jų skaitė tą knygą? Vienetai. Tai apie ką kalba visi likę? Apie nuosavas susifantazuotas istorijas, nuosavus susigalvotus faktus.
Taip ir tu dabar. Kiek tu žinai apie tą gimnaziją, apie Burgį, apie ten buvusią atmosferą, apie mokytojus? Nieko. Antraštes iš laikraščių? Mestum akmenį į pedagogę, sakai. O ar tu žinai kaip ji elgėsi? Ar ji nematė? Ar ji nekalbėjo? Ar pažįsti ją? Kokia ji?
Kaip kartais nusibosta tas pletkų lygio šūdmaliavimas! Kai tai liečia svarbius dalykus.
Nes šnekėti apie belenką ir tuščiai mėgstu ir aš 🙂 Čia jau galite ir į mane mesti akmenį. Bet nedidelį, jeigu ką.
Burgis, 2016-01-31 19:34:05
Ech, laputi, laputi… Ir ko Jūs lendate į sritį, kurioje nieko neišmanote? Jūs tik pažiūrėkite, ką parašėte: nepilnametė nusipirko cigarečių (suklydo); įsidėjo į kuprinę (suklydo), važiuodama su trimis lydinčiomis mokytojomis į Vilnių; vidury Gedimino prospekto užsirūkė (suklydo). „Jaunimui būdinga klysti!“ – sako laputis nesuvokdamas, kad tai ne klaida, o pasityčiojimas iš tvarkos, kuri buvo kurta ketvirtį amžiaus, kad už tai net administracine tvarka policija turi bausti!
*
Ir pagaliau – laputis nesupranta svarbiausio! Ta „suklydusi“ paauglė kartu su savo „nesuklydusiais“ tėvais ėmėsi kriminaliniu būdu šmeižti mokyklos vadovą. Ir Jūs, laputi, negalite to nei matyti, nei suprasti!
*
Todėl trinsiu kiekvieną Jūsų panašų komentarą – man šlykštu, kai suaugęs žmogus taip nori tvirkinti jaunimą.
qwerty, 2016-01-31 20:09:03
Tinklaraštininke, Jūs ir vėl nematote akivaizdaus: manau, kad laputis neturi jokių abejonių, kad ne Jūs padarėte nusikaltimą griežčiau pakalbėjęs su prasižengusia viena iš kelių šimtų savo mokinių, o Jūsų atžvilgiu padarytas sunkus nusikaltimas tuo visu absurdišku procesu. Laputis kalba visai apie ką kitą.
Burgis, 2016-01-31 20:20:29
qwerty: ačiū, Jūs geras žmogus, bet ir aš viską matau… Laputis nori, kad moksleiviai turėtų „antrą šansą“. Net ta įžūli paauglė, sąmoningai pažeidusi taisykles, sulaužiusi sutartį, lapučio nuomone turėjo turėti „antrąjį šansą“ ir tas šansas kažkodėl turėjo būti mūsų, o ne kitoje gimnazijoje.
***
Tai aš dar kartą jums abiems paaiškinsiu:
-
Visi moksleiviai žinojo, kad aš, o ne laputis, pirmas pasakiau jiems: jūs jauni, jūs turite teisę klysti; prašau jūsų klysti žmoniškai; ir prašau jus išmokti taisyti savo klaidas – kitoje gimnazijoje.
-
Aš daug kartų moksleiviams ir mokytojams aiškinau, kodėl taisyklėse negali būti numatytas „antras šansas“: todėl, kad tada 300 žmonių pasinaudos pirmuoju šansu ir… mes būsime kaip visos kitos mokyklos. Maža to, už tą „pirmąjį šansą“ mes niekaip negalime nubausti: piniginės baudos nenumatytos įstatymais, kurie viršesni už mus, o visokie įspėjimai, papeikimai yra tik patyčios iš drausmės – kuo skiriasi moksleivis turinti įspėjimą nuo neturinčio? gal jų atestatai skiriasi? Štai kodėl aš per ketvirtį amžiaus neparašiau nė vieno įsakymo, taip idiotiškai baudžiančio mokytoją…
qwerty, 2016-01-31 21:00:32
Tinklaraštininke, tai kodėl iš karto nepasakote, jei matote? Kas liečia tą vis dar sadistiškai lėtai vykdomą labai sunkų nusikaltimą Jūsų atžvilgiu, tai yra kerštas. Bendrininkų kerštas kitokiam.
qwerty, 2016-01-31 21:04:39
Juk viskam nutraukti, būtų užtekę kokios eilinės LR Švietimo ministerijos, ar net tos pačios Kauno miesto savivaldybės komisijos išvadų, esą mokyklos direktorius viską darė gerai. Jokio ikiteisminio ar teismų net nebūtų.
Burgis, 2016-01-31 21:12:18
qwerty: taip, Jūs teisus, būtų užtekę, bet juk tėvai pirmiausia aplankė rektorių, kad įsitikintų – pulti galima, reikia!
Negeras, oi negeras aš buvau visiems „teisingiems“ švietimo vadams.
qwerty, 2016-01-31 21:24:36
Nepažinojau Jūsų iki čia nepradėjau rašyti. O rašyti pradėjau gal prie kokius tris ar keturis metus, kuomet pamačiau, kaip smagiai, profesionaliai ir drąsiai “Kauno diena” apie “teisingus” švietimo vadovus ir visą švietimo sistemą skeliat. Nors švietimo problemos man beveik visai nerūpi (taip dažnai kam būna), tačiau patiko ta drąsa, veržlumas, mintys.Energija patiko. Nugalėtojo. O kaip jaučiatės dabar, kuomet pats auka patapote? Bent jau bendrininkai bando tokiu padaryti.
Burgis, 2016-01-31 21:30:38
qwerty: aš nesu auka ir niekada nebūsiu!
qwerty, 2016-01-31 21:34:32
O nukentėjęs nuo labai sunkaus, sadistiško nusikaltimo, kaip vadinasi?
Burgis, 2016-01-31 21:56:08
qwerty: kartais tokius laidoja kaip didvyrius… :-). Užteks šios temos. Gyvenkime!
qwerty, 2016-01-31 22:00:58
Gerai, užteks. Gaila, tik kad jau mirti laikas. Bent jau man.
Rasa, 2016-01-31 22:03:26
Qwerčiui: Kodėl? Tai čia pirmas klausimas. O antras- o kiek išties gyvų tarp tų, kurie save gyvais vadina?
REGINA, 2016-01-31 22:13:51
qwerty, čia tu?
http://www.youtube.com/watch?v=WQcMFLpmv7s
mikaldukas, 2016-02-01 02:12:08
Liūdna, kada viskas taip…bet kuriuo atveju linkiu stiprios sveikatos…
Burgis, 2016-02-01 09:34:57
Qwerty: mirties tema nereikia juokauti. “Žodžiai materializuojasi”- sakė vienas labai protingas mano gydytojas.
qwerty, 2016-02-02 19:31:47
Taip, tačiau svarbiausia nesugadinti sau nekrologo.
Kipšas, 2016-02-03 19:59:34
O tai irgi kai kam svarbu.
tegaida, 2016-02-06 09:56:28
O niekam nekilo mintis, kad laputis ,,trolina “, -žmoniškais zodziais tariant, manipuliuoja nuoskaudomis ir neteisybių patirtimis , trindamas rankeles . Juk negali suaugęs zmogus buti toks nesuvokiantis , negali, gali tik apsimesti…
Bėgant metams, vis dazniau galvoju apie zmogaus prigimtį .Koks procentas šviesos joje idetas . Matau zmones nuo pirmuju žingsniu iki paskutiniu atodusiu su žiurkių lenktynėmis tarp siu dviejų tašku.Kai profesijoje didžiulis stimulas yra baime ir konkurencija, o gyvenime zodis ,,statusas” yra pagrindine vertybe. Tai yra visuotina , iskaitant draugus ir kolegas, bent jau sistemoje, kurioje dirbu, o tragiskiausia , kad dirbu svietime . Vienintele laime šioje sistemoje yra vaikai. Ir kuo ilgiau mes isliekame vaikais, tuo ilgiau būname laimingi patys ir visi apie mus.
Nieko naujo neparasiau , juolab kreiva savo plansetes kalba, tiesiog susiduriau su lapute …
Burgis, 2016-02-06 10:46:33
tegaidai: puikus Jūsų komentaras!