NEC precizika!

Gavome apeliacijų rezultatus. 11 abiturientų parašė lietuvių kalbos ir literatūros VBE apeliacijas, du abiturientai – chemijos VBE apeliacijas.

Rezultatas stulbinantis! Nė vienas įvertis nepakeistas! Nei į didesnį, nei į mažesnį.

Dabar supratote, kokiu tikslumu dirba NEC vertintojai? Tikimybių teorija tokio tikslumo nenumato, bet čia ne teorija, čia praktika. Pasirodo, kad dalyką, kurio normalūs žmonės apskritai objektyviai negali įvertinti (literatūros ir požiūrio į ją), visi NEC vertintojai vertina vienodai vienodai!

Tai aš dabar viešai atsiprašau! Mokysiuos, kaip tai galima padaryti. Gerai kad gavau dovanų vadovėlį – Stephen Greenblatt‘o „The Swerve. How the world became modern.“

Atsiprašau ir jūsų, abiturientai…

Atsakymai

Burgis, 2014-07-11 10:52:18

Taigi…

petras, 2014-07-11 10:59:45

Siūlau nenukabint abiturientams nosies ir kitais metais perlaikyti lietuvių literatūros ir kalbos egzaminą (svarbu pasiekt teisybę, kad ir po metų). Jeigu jie tikrai vertesni aukštesnių balų, tai juos gaus (juk negali du kart blogi vertintojai pakliūt) ir apskritai, gal egzamino užduotys bus pakeistos į tinkamas. o vienerius metus galima paskirti ir kitoms veikloms, nebūtinai siekiant aukštesnio mokslo.

Rasa, 2014-07-11 11:28:07

Na ką reikėtų pasakyti tiems vaikams… Tubūt: “Sveiki gyvi atvykę į suaugusiųjų pasaulį…”

Taip jau yra, kad mes lygiuojamės į pasaulį, auginame “Pasaulio žmones”, kurie šlovins mūsų tautą Pasaulyje. Tai gal tada ir reikia prie to priprasti? Pasaulyje nėra tobulos teisybės. Čia ne taip, kaip pas mamą po sparneliu. Gal išties jiems reikėtų pasiklausyti Bilo Geitso? Kurio kalboje man asmeniškai kai kas labai nepatinka, bet juk jis daugelio siekiamybė šitam mūsų vartotojiškam pasauly. Nors yra ir neblogų minčių. Tai gal vaikus išleisti į pasaulį reikia su pasaulinio lygio žmogaus pamokymais?

Jis kalbėjo apie tai, kad politiškai korektiškas ir pagyromis grįstas auklėjimas sukūrė jaunąją kartą, kuri visiškai nesuvokia realybės, ir kad toks auklėjimas sudaro prielaidas patirti nesėkmes realiame gyvenime.

  1. Gyvenimas yra neteisingas – pratinkitės prie to.

  2. Pasauliui nerūpi jūsų savigarba ir savo vertės pajautimas. Pasaulis tikisi, kad jūs VISŲ PIRMA kažką nuveiksite vardan to, kad galėtumėte

gerai jaustis.

  1. Jūs neuždirbsite 60 000 USD į metus tuoj po mokyklos baigimo. Jūs netapsite viceprezidentu ar neturėsite telefono automobilyje, kol to

neužsidirbsite.

  1. Jei manote, kad jūsų mokytojas nepakenčiamas – pamatysite, koks bus jūsų viršininkas.

  2. Užsidirbti pragyvenimui kepant kotletus nėra jūsų savigarbos žeminimas. Jūsų tėvai kotletų kepimą vadino PROGA.

  3. Jei jūs patirsite nesėkmę, tai nėra jūsų tėvų kaltė. Neverkšlenkite dėl savo klaidų, mokykitės iš jų.

  4. Iki jums gimstant jūsų tėvai nebuvo tokie nuobodūs. Tokiais jie tapo apmokėdami jūsų sąsakaitas, skalbdami jūsų drabužius ir klausydami jūsų kalbų apie tai, kokie ypatingi jūs esate. Tad prieš imdamiesi gelbėti atogražų miškus nuo jusų tėvų kartai priklausančių niokotojų pamėginkite

išsikuopti rūbų spintą savo kambaryje.

  1. Jūsų mokykla gal nebeskirsto vaikų į laimėtojus ir pralaimėtojus, bet gyvenimas to daryti nenustojo. Kai kuriose mokyklose yra net panaikinti neigiami įvertinimai, ir jums leidžiama daugybę kartų mėginti, kol randate teisingą atsakymą. Tai visiškai nepanašu į tai, kas vyksta realiame gyvenime.

  2. Gyvenimas nėra suskirstytas į semestrus. Jūs negausite vasaros atostogų, ir darbdaviui visai neįdomu, ar jus turite laiko ATRASTI SAVE-

darykite tai asmeniniu laiku.

  1. Televizija NĖRA realus gyvenimas. Realiame gyvenime žmonės turi palikti kavines ir eiti į darbą.

  2. Gerai elkitės su vėplomis – gali būti, kad vienam iš jų jums teks dirbti.

Burgis, 2014-07-11 11:50:42

Rasai: tai va, aš gerai pažįstų tą netobulą pasaulį, bet klausimas yra hamletiškas: „… ir kas yra kilniau, ar nusilenkti dvasioj…“

*

Po visų pabendravimų su NEC, ministerija, savo vadovais ir dar kai kuriais žmonėmis, aš vėl ir vėl savęs klausiu – kam man to reikia? Kodėl aš? Aš gi galiu ramiai gyventi… Man jau nereikia laikyti egzaminų… Man gi neturi rūpėti, kad kitų tėvų vaikai keikiasi, vagia, nesimoko…

*

Omerta! Tylos įžadai! Nieko nesakysiu, nieko nekomentuosiu!

*

Kažin?…

Rasa, 2014-07-11 12:28:44

Burgiui: kam Jums to reikia? Nes yra tokių žmonių, kuriems daug kas ne vis vien. Ir Jūs vienas iš jų. Nes be jų pasaulis būtų kur kas blogesnis. Tuštesnis. Menkesnis. Paviršutiniškesnis.

***

Nuostabi daina iš miuziklo:

**…Gyvent neprotinga svaja,

išvyst, ko kiti nematys,

įveikt neįveikiamą priešą,

išdrįst, ko drąsuoliai nedrįs.

Iškęst neregėtas kančias,

mylėt vienumoj lig mirties,

pasiekt nepasiekiamą žvaigždę,

kai rankos nusvirs be vilties.

Prisiekiu tvirtai ieškot šios žvaigždės,

nors dangūs aptemptų, nors stigtų vilties,

už teisybę kovot be jokios atvangos,

nužygiuot net į pragarą vardan dangaus, jei reikės, ir žinot –

jei laikysiuos tvirtai savo priesaikos šios, ras ramybę ir taiką širdis,

kai pavargus sustos.

Ir aš tikiu, kad pasaulis nežus.

ir žmogus įstengs patikėti

svaja, kur vilios neprotingai artėt link svajonių žvaigždės...

Burgis, 2014-07-11 12:41:31

Ačiū, Rasa! Pilnatis, o taip gražiai rašote…

Ema, 2014-07-11 14:30:16

Gerb. Burgis turi tai, kas kinų filosofijoje vadinama ,,nekorumpuota širdis”. Šiais laikais tai deficitas. Bet tokių žmonių dėka pasaulis ne tik laikosi, bet ir progresuoja. Dėkui Jums.

O šiaip, – kas benutiktų, reikia eiti pirmyn. Kantriai, pasitikinčiai. Nesutrikti nesulaukus rezultatų, susidūrus su išbandymais, kliūtimis. Rezultatai gali pasirodyti vėliau, gerokai vėliau. Tikėti, kad jie tikrai kažkada bus.

Kad vėjas kuo dažniau pūstų Jums į nugarą. Sėkmės.

Nevet, 2014-07-11 14:59:08

Rasai: Super ! Tuos vienuolika punktu atspausdinsiu ant didelio popieriaus lapo ir pakabinsiu labiausiai matomoj namu vietoj savo vaikams. Laukiu nesulaukiu, kada baigsis tas nuolatinis versklenimas ir kaltinimas visko aplinkui. Neivertintu geniju karta auga. Norisi geru pazymiu ? Viskas labai paprasta – reikia mokytis. Mokesi, bet vis vien gavo blogus pazymius ? Teisingai Rasa sako, gyvenimas yra neteisingas. Jis pateiks dar netokiu siurprizu. Tiesiog perlaikai ta egzamina kitais metais ir viskas. Ko cia panikuoti ? Toks jausmas, kad su tuo prastu egzamino pazymiu gyvenimas baigiasi. Ir kas keisciausia, kad labiau uz pacius moksleiviuslabiausiai panikuoja ne patys moksleiviai, o

Nevet, 2014-07-11 14:59:49

…labiau uz pacius moksleivius panikuoja ju tevai.

Nevet, 2014-07-11 15:27:26

Tiesa, dar del vertinimu. Jei neklystu, egzamina vertina ne vienas vertintojas. Kai darbas vertinamas nuliu balu, ji berods skaito net 4 ar 5 vertintojai. Tai jei visi sutaria, kad darbas vertas nulio, tai vadinasi jis tiek ir vertas. Kiek galima rasyti uz darba, kuriame Altoriu seselio pagrindini heroju mokinys vadina Mykoliuku ? Kiek gali tiketis gauti mokinys, kuris teigia, kad i egzamina ejo neskaites vienokiu ar kitokiu kuriniu, nes jo matai nesudomino ? Dabar bandau isivaizduoti, ateinu pas savo virsininka ir sakau, kad sito darbo as nedirbsiu, nes tu manes nesudomini 🙂 Idomu kokia alga man tuomet moketu ? Labai gerbiu p. Burgio nuomone, zinau, kad jis nuosirdziai palaiko mokinius ir stengiasi jiems pagelbeti. Taciau yra ir juodoji medalio puse, na tikrai pripazinkime, kad vis didesne jaunimo dalis tampa aptingusi, niekuo nesidomi, maziau mokosi ir vis daugiau skundziasi kaip yra viskas blogai. Matau ta universitete, matau ta versle, matau ta savo seimoje, kur man vaikai pastoviai aiskina kiek daug daiktu ir visokiu privilegiju jie yra nusipelne, kai tuo tarpu per vasara nei vienos knygos neperskaito, nes jiems neidomu. Ir pats p. Burgis yra rases, kad mokiniai darosi vis pasyvesni, maziau visur dalyvauja, nerodo iniciatyvos. Priezastis…pasirodo ju nesudomina. Gerai kazkada sake a.a. prof. Kubilius, paskaitos tai ne cirkas ir ne teatras. Tas pats manau pasakytina ir apie pamokas mokykloje.

Burgis, 2014-07-11 15:47:18

Nevet: nesupratote…

Pirma, mūsų gimnazijoje beveik nėra tų, kurie reikalautų, kad pamokos būtų tik įdomios. Motyvacijos mokytis beveik visiems pakanka. Juk moksleiviai įveikė aukštą stojimo barjerą.

Antra, kalbame apie egzaminą, kurio gerai išlaikyti negali kaip tik tiek, kurie dirba, kurie yra motyvuoti. Kodėl jiems neduoda maksimumo?

Trečia, kaip gali versti domėtis literatūros kūriniais? Juk jie savaime turi būti patrauklūs! Nejaugi tokių neliko?

Ema, 2014-07-11 16:03:23

Nevisai sutinku. Jei kūrinys yra programoje, jį mokinys privalo perskaityti. Tai pareiga. O pareigas gyvenime turime atlikti, malonios jos ar ne (pasitaiko, kad nemalonių būna daugiau nei malonių). Toliausiai nukeliauja tie, kurie atlieka net ir nemalonius darbus.

Tačiau sutinku su tuo, kad pati programa yra prasta, ji yra rimta problema.

Burgis, 2014-07-11 17:26:31

Emai: taigi aš ir kalbu, kad programa bloga! Ji sudaryta Stalino principu: „železnoj rukoj pripriom narod k ščastju!“

Ema, 2014-07-11 18:47:20

Gerb. Burgiui: rašau tiksliai žinodama, kad būtent lietuvių kalbos mokymuisi motyvacijos pakanka ne visiems KTUG mokiniams. Ir jų požiūris: nepatinka, tai ir nesimokysiu. Dėl to ir rašiau apie nemalonių pareigų atlikimą. Neoponavau Jums, tik be reikalo parašiau ,,nevisai sutinku”, suklydau 🙂

Nevet, 2014-07-11 18:53:28

Bet kas gali pasakyti kuri programa gera, o kuri ne ? Kaip sudaryti programa, kuri visiems tiktu ir patiktu ? Kiek skaiciau komentaru, tai supratau, jog daugeliui mokiniu labai nepatinka lietuviu literatura. Tai ka daryti ? Mesti ja lauk is programu ? Visi juk mokemes. Buvo visokiu tu kuriniu. Svaigau skaitydamas Putina, Sruoga ar Grusa…bet skaityti Vaizganta ar Skema buvo tikra katastrofa. Na, bet skaiciau. Kokia ta programa buvo, tokia buvo. Skaiciau visus programoje esancius kurinius (nesvarbu patinka ar nepatinka) ir egzamino, tiek rastu, tiek zodziu gavau desimtukus. Zinoma, egzaminas yra ir siek tiek loterija, buna, kad ir gerai bei daug besimokydamas sudegi. Bet kaip Rasa ir sake, gyvenimas ne visada teisingas. Gal papuole ant kokiu grieztu vertintoju, gal koks sakinys nepatiko ir viskas, to pakako, kad sumazintu procentus. Vertinimas subjektyvus. Bet kitoki kazin ar padarysi. Nieko, bet kuriuo atveju, manau, kad Jusu mokiniai neprazus ir dar nekarta irodys ko yra verti. Manau visi ir taip zino, jog KTUG mulkiai ir tinginiai nesimoko, nes tokie paprasciausiai cia nepapuola 🙂

Ema, 2014-07-11 20:00:25

Nevet: kad programoje yra menkaverčių kūrinių, kalba nemažai puikių lietuvių kalbos mokytojų, kiti kompetentingi asmenys. Ši išvada nesiriamia mokinių ,,nepatinka”.

Ema, 2014-07-11 20:22:46

Emocijoms po truputį rimstant ateina laikas apsispręsti: kaltinti ar augti.

LinaL, 2014-07-11 20:54:39

Pagalvojau, kad bandyti egzaminą perlaikyti yra prasmės, kai žmogus žino, kokias klaidas darė. Bet kad nežino!

Edita, 2014-07-11 21:20:42

Jei pateikę apeliacijas abiturientai nuvyktų į NECą ir paprašytų susipažinti su darbų pertikrinimo dokumentais, esu tikra, kad jie labai suabejotų, ar darbai buvo pertikrinti iš naujo. Įverčių nepakeitimas absoliučiai daugumai pateikusių apeliacijas yra daugiau negu stebinantis. Pagalvoju, ir kaip sugeba NECo darbuotojai išlikti savo pareigose… Sūnėnas teikė apeliaciją Anglijos mokykloje dėl istorijos egzamino, jo rezultatas po apeliacijos pakilo. Buvo daugiau teikusių ir nei vienas mokinys nesuabejojo tuo, kad darbai iš tiesų peržiūrimi.

Regina D., 2014-07-13 21:25:08

Tiek gerb. Petrui, tiek gerb. Burgiui noriu pasakyti: nieko nepakeis egzamino perlaikymas kitais metais, kaip kad nebuvo prasmės mokiniui apeliuoti, jei jis nežino, kas jo darbe buvo negerai, ko trūko, prie ko prisikabinta. Jei KTUG metai iš metų lietuvių kalbos moko VIENAIP, tai kodėl rezultato nori skirtingo? Taip juk nebūna – prie dviejų pridėjus tris gausime penkis ir šįmet, ir kitais metais :), o jei norime gauti daugiau, daugiau teks prie tų dviejų ir pridėti :). Egzaminas nesikeičia, sistema nesikeičia, vadinasi, norint gauti KITOKĮ rezultatą, reikia keisti lietuvių kalbos mokymą, – kaip sakė Šerlokas Holmsas, “elementaru, Vatsonai”. Jei gyvenčiau Kaune, eksperimento dėlei aš parodyčiau, kokių rezultatų galima pasiekti su jūsų vaikais…

P.S. visa tai neanuliuoja fakto, kad VBE užduotys šįmet buvo paruoštos nusikalstamai blogai, o rezultatai klastojami ne tik matematikos…

Regina D., 2014-07-13 21:39:44

Dar dėl lietuvių kalbos programos: man juoką kelia tas užsiciklinimas ties kažkokiais privalomais autoriais. žmonės gerieji, vertinimo instrukcija sako, kad tie privalomi autoriai su visu savo istoriniu – kultūriniu kontekstu “kainuoja” egzamine vos 3 taškus iš 50. Tiek, kiek reikia žinoti, kad gautum bent 1 tašką iš tų 3, galima išmokti per savaitę, t.y. 5 pamokas. Visą kitą laiką galima paskirti kur kas prasmingesniems dalykams, tarp jų – ir psichologiniams, filosofiniams ir net socialiniams literatūros (geros, pačių pasirinktos literatūros!) kūrinių aspektams. Bet tam reikia labai daug mokytojo išmanymo, laiko, pastangų – jokiame mokykliniame vadovėlyje tokių žinių nerasime, tačiau būtent jos daugiausia įkainotos per egzaminą. Pasakysiu, kaip ta Loreta Graužinienė, paprastai: atidavei trijų sakinių duoklę kokiam privalomam Biliūnui, o toliau nagrinėk rašinyje Šekspyrą, Dostojevskį, Hesę, Markesą ar ką nori, kol pačiam šizofrenija užeis :)))

Burgis, 2014-07-14 09:46:00

Reginai D.: Tikrai neprarasdamas pagarbos Jums, turiu pakartoti:

  1. Nesutinku, kad reikia išmokti laikyti egzaminą! Reikia išmokti lietuvių kalbą ir literatūrą. Gaila, kad Jūs skatinate NEC savo požiūriu…

  2. Mes turime informacijos, kad net ir tie, kuriuos Jūs mokėte, neišmoko išlaikyti egzamino taip, kad būtų patenkinti…

  3. Jūs galite visiems padėti: meskite tiesioginį darbą mokykloje ir užsiimkite tik korepetitoriavimu – parenkite šimtukams iš VBE. Parodykite ir įrodykite, kad NEC sistema lengvai įveikiama, kaip bloga spyna… Daug uždirbsite ir pajusite tikrą pasitenkinimą savo gebėjimais.

Regina D., 2014-07-14 11:27:20

Burgiui: 1.o aš nesutinku, kad lietuvių kalbos ir literatūros išmokimas nesuderinamas su mokėjimu laikyti egzaminą. Tiesiog kol ši absurdo sistema neįveikta ir net nesimato požymių, kad ji būtų įveikta, manau, kad Mokytojas privalo daryti viską, kad mokiniai PARODYTŲ geriausią rezultatą, nes anokia čia dorybė žinoti ir mokėti daug, tik viso to nepademonstruoti ir gauti prastą įvertinimą. Pavyzdžiui, galima mėnesį skaityti Maironį ir ašaroti iš susijaudinimo arba tiesiog išmokti 3 skirtingų temų Maironio citatas; pirmuoju atveju per egzaminą už emocijas negausite nė vieno taško, antruoju – gausite daug, kartais – labai daug, nors citatų ir universalių minčių mokymasis neįeina į programą. Ar Jūs tikrai paklausėte savo moksleivių, ką jie rinktųsi – ugdymo programą ar egzamino programą bei Vertinimo instrukcijos analizę, – jei turėtų pasirinkimą?

  1. “Mes turime informacijos” teiginiui esu atspari dar nuo sovietmečio :), todėl nekomentuosiu (beje, šįmet net neturėjau dvyliktokų :))), tik papasakosiu anekdotą, kaip atpažinti rusų šnipą – jis geria arbatą primerkęs vieną akį – tai įprotis, atsiradęs iš rusų papročio neišimti šaukštelio iš stiklinės, kai geriama arbata 🙂

  2. Privataus darbo man užtenka, bet būtent čia iš arti pamatau kolegų darbo broką. Pernai mano mokinė gavo iš savo pusseserės, KTUG gimnazistės, “tobulą” rašinį – rašytas dešimtukininkės, įvertintas dešimtuku, sako, mokytoja net davė kolegei skaityti ir nusikopijuoti; perskaičiau tą “tobulybę” ir neradau nė vienos temos / problemos RAKTINIO žodžio, tikrai nė vieno – vadinasi, tas puikusis rašinys per VBE gautų nulį… Šįmet savoj mokykloj vienam nepažįstamam gimnazistui padėjau apsispręsti nerašyti apeliacijos – darbas parašytas ne egzistenciniu lygmeniu, darbe nėra probleminio aspekto, o žmogus svajojo gauti bent per 80 balų (gavo gal 36, gerai neatsimenu). Beje, gavau per FB ir mokinių darbų iš visos respublikos – prašė patarimų dėl apeliacijų, bet neradau NĖ VIENO darbo, kuris turėtų bent mažiausią šansą po apeliacijos pagerėti. Jei netikite, atsiųskite man tuos savo apeliantų darbus – aš pasakysiu, kas ne taip (mano el.paštas yra LKLMS svetainėje).

Burgis, 2014-07-14 14:14:12

Reginai D.: Jūs vis dar Marijampolėje?… Keista.