Neįsileido…

*

*

Manęs neįsileido per slenkstį, tai dabar susirinks prie slenksčio…

Atsakymai

Vida, 2017-06-08 09:50:46

Suintrigavote. Čia profsąjungos – nesusipratėliai?

Burgis, 2017-06-08 12:06:25

Vidai: ministerija manęs neįsileido… Su profsąjungomis ryšio niekada neturėjau.

Sokolovas, 2017-06-08 18:10:41

SĖKMĖS ABITURIENTAMS MATEMATIKOS VALSTYBINIAME EGZAMINE !

Skriskite, mano Varnėnai !

petras, 2017-06-09 12:08:09

Tai kur gi jie skris vasaros pradžioj ? inkilus kelkit geriau 🙂

Sokolovas, 2017-06-09 12:21:35

Petrui:

Laukiam, tuoj pasirodys ką tik pasibaigusio egzamino užduotis. Tuoj visi skrisim…:)

Sokolovas, 2017-06-09 12:34:28

AR JIE TO NESUVOKIA?

JIE tai suvokia,

JIE tai žino,

JIE daro tai sąmoningai

KUO “LENGVESNI” EGZAMINAI, TUO BLOGIAU MOKYSIS MOKSLEIVIAI. Tad, kaip sako matematikai, “seka konverguoja į NULĮ”.

Lukas, 2017-06-09 12:41:57

Kaip moksleiviui, man smagu, kad daugelis klasiokų ir draugų turės labai aukštus įvertinimus, bet tada nesuprantu, kam švaisčiau laiką mokykloje, jeigu jau dešimtoje klasėje būčiau galėjęs išlaikyti šį “egzaminą”.

Sokolovas, 2017-06-09 12:53:19

Lukui:

Vis dėlto manau, jog rimtesnės matematikos žinios yra svarbiau, brangiau bei vertingiau už tas JŲ nusikalstamas reformas…

Tad tie, kas rimtai mokėsi, vis tiek laimės žymiai daugiau. O “balasto” džiaugsmas trumpalaikis…

Simonas M., 2017-06-09 13:24:26

Žiūrime, kas šiemet gaunasi su egzaminu:

http://www.nec.lt/592/

Karolis, 2017-06-09 13:56:43

12 metų mokykloje dėl ŠITO? Tegul jau dešimtokai laiko šitą VBE.

Karolis, 2017-06-09 13:59:00

Nors tiksliau būtų sakyti, kad mokiniai šiandien rašė PUPP, o ne VBE.

Simonas M., 2017-06-09 14:21:47

Nelabai aišku, kas yra kritikuojama ir už ką. Egzamine prireikė taikyti erdvinių kūnų žinias, išvestines, vektorius, progresijas. Tai, jei neklystu, yra 11 – 12 klasės kursas. Kritikuojančių daug, bet dažnai pasigendu argumentacijos, ką iš tikrųjų reikėtų keisti.

Mano manymu dauguma skundų dėl egzaminų užduočių arba dėl žemo švietimo lygio aplenkia tikrąją problemą: procedūrinio mąstymo lavinimo nebuvimą matematikoje. O visa virtinė tolimesnių problemų, tokių kaip moksleivių motyvacijos trūkumas, žemi rezultatai, vis lengvesni uždaviniai išplaukia iš to.

Karolis, 2017-06-09 14:29:58

Egzaminą galima buvo išlaikyti ir be erdvinių kūnų, ir be išvestinių. Argumentacijos nerašiau, nes ji akvaizdi… VBE yra per lengvas ir nėra čia ką daugiau pasakyti.

Aš tikrai esu už tai, kad devintokai arba dešimtokai galėtų laikyti šį egzaminą. Jeigu išlaiko, tada gali nebevaikščioti į matematikos pamokas.

Iš karto krūvis mokykloje sumažėja, juk per savaitę mokiniai turi 4-9 matematikos pamokas. Atsiranda langų. O jeigu norės aukštesnio balo, tai galės laikyti 11 klasėje, arba/ir dvyliktoje.

Sokolovas, 2017-06-09 14:38:43

ŠIEK TIEK (PALYGINTI) RIMTESNIŲ UŽDAVINIŲ YRA

Medaus lašas

deguto statinėje…

Daugumai abiturientų sunkesni yra:

25 uždavinys. Nes daugelis nesigaudo, kurioje lygybės pusėje reikia rašyt daugiklį 2 (arba 3), kai pasakyta, jog yra dvigubai (ar trigubai) daugiau. Bus susipainiojusių. Be to (nors ir juokinga), daugelis parašys nelygybės ženklą (“daugiau”)

24.3. Tik nedaugelis susiprotės pakeisti kintamąjį

x=sina. Ieškos sudėtingos trigonometrinės funkcijos išvestinę, suklys, ir t.t.

21,1 . Išspręs tik tie, kuriems buvo rodomi panašūs

uždaviniai, bei principas (tinkantis bet kokiai sekai, nebūtinai progresijai): x(1) =S(1),

x(n) = S(n) – S(n-1).

21,2 Daugelis nesupranta, kad norint gaut reiškinį

S(2n), reikia reiškinyje S(n) pakeisti n į 2n. O ir keisdami daro klaidų…

22.2. Daugelis neras to aukščio. Nors ir labai lengva…

Geras uždavinys su vektoriais. Bet…Tik nedaugelis išspręs antrąją jo dalį ( 23.2)

Kiti uždaviniai iki absurdo lengvi.

Tų, kurie neišlaikys šio egzamino, nereikėtų priimt ir į mokamas studijas. Bet, mano balsas į JŲ dangų nenueis…

Karolis, 2017-06-09 14:41:44

Sokolovai, tu perdedi, mokiniai tikrai galėjo juos išspręsti.

Sokolovas, 2017-06-09 14:49:41

Simonui M:

Egzamine NEREIKĖJO “pritaikyt erdvinių kūnų žinių”, išskyrus vieną pirmos dalies uždavinuką ( 10 klasė).

Duomenų įrašymas į pateiktas formules (23 uždavinys) nėra “erdvinių kūnų žinių” taikymas.

Egzamine reikėjo tik 12 uždavinyje “paviršutiniško supratimo” apie geometrinę progresiją. Tuo tarpu 21 uždavinys visiškai nesusijęs su aritmetine progresija bei jos savybėmis. Tiktų bet kokiai skaičių sekai.

Pavyzdžiui, S(n) = (n+1)! – 1. Kam lygus sekos pirmasis narys? Ir pan…

Sokolovas, 2017-06-09 14:56:08

Karoliui:

Nesakau, kad negalėjo. Ir nesakau, kad jie sunkūs.

Tiesiog žinau, kokia yra mokinių dauguma, ko jie dažniausiai nesugeba, kur klysta…

“Galėjo būti”, bet taip nėra.

Pamėgink ne tik pats gilintis į uždavinių pasaulį, bet ir mokyti mokinius, individualiai ruošti abiturientus (po porą dešimčių kasmet) egzaminui, tikrinti užduotų namų darbų atlikimą, ir tada pamatysi, kad “galėjo būti” ir “taip yra” ,-tai skirtingi dalykai.

Pasikartosiu- egzaminas visumoj per daug lengvas. Pasikartosiu,- jei tai tęsis, tai mokinių gebėjimai dar dešimteriopai sumažės.

Karolis, 2017-06-09 15:09:33

Tai kad labai jau nykus tas VBE uždavinių pasaulis :DD

Sokolovai, aš irgi mokau ir išmokau, tie, kas stengiasi, su manimi padaro viską ir viską suprantą, nes aš – labai gerai mokytojas. Aš esu vienas geriausių.

Sokolovas, 2017-06-09 15:24:48

NE DĖL ANTPEČIŲ MŪSŲ TARNYBA

Ir ne dėl pasigyrimo…

Karoliui:

Prie visos pagarbos…, nuoširdžiai tau patarsiu- nesakyk tokio sakinio. Girt save- klaiku (stengiausi parinkt nekalčiausią žodį). Vertint gali tik kiti.

Tokių net minčių neturi kilti (aš geras, vienas geriausių…). Tiesiog mes turime pareigą. Gal net MISIJĄ. Gyvenam, kad atliktume pareigą. Gyvename, kad dirbtume, o ne atvirkščiai. Siekiame rezultato. Siekiam padėt besimokančiam žmogui. Bet galime padėt tik norinčiam to…

Taigi, niekada negirk savęs. Palik tą teisę kitiems, o ir tada “nekelk galvos ar…”. Geriau nutildyk kiekvieną, liaupsinantį tave. Nes…Ne vardan antpečių tarnaujame, Karoli…

Karolis, 2017-06-09 15:30:50

Klaiku buvo žiūrėti šių metu VBE. O tai, kad aš save įvertinau teigiamai, tai čia nieko tokio. Juolab, kad neįsivaizdu, kodėl tu turėčiau save įvertinti neigiamai, Sokolovai.

Į mane kreipiasi mokiniai ir studentai, ir išeina patenkinti. Valio!

Sokolovas, 2017-06-09 15:52:29

MŪSŲ PERGALĖ- TAI IR MOKINIŲ NUOPELNAS

Tiesiog pareiga,

ir nieko išskirtinio…

Karoliui:

Į mane taip pat kreipiasi. Net iš Vilniaus (pas mane į Kauną) vienas studentas atvažiuodavo. Ir jau atsiskaitė integralus.

Tačiau…Ar tai vien mano nuopelnas? Ne! Tai ir jo nuopelnas. Jis turėjo pagrindų. Mokėjo prastint reiškinį, skaidyt kvadratinį trinarį dauginamaisiais…Retas reiškinys nūdien. Ir kiekviena mūsų pergalė,- tai ir JŲ PERGALĖ !

Bet…Prie ko čia “geras, geriausias”? Tiesiog, jei tu dirbi darbą, tai PRIVALAI VISĄ SAVE JAM ATIDUOTI. Ir nėr čia ko savęs “vertinti” (beje, nesakiau, kad reikia “nuvertint” save). Tiesiog tai nereikalinga turi būt. Aš taip mąstau- DAR TO BETRŪKO, KAD DARBE SAU LEISČIAU ATSIPALAIDUOTI…

Gerai dirbt-tai ne nuopelnas. Tai- mūsų pareiga.

Karolis, 2017-06-09 16:06:51

Sokolovai, aš nesuprantu tavo šio komentaro motyvo…

Bet visgi užduosiu retorinį klausimą: trinario išskaidymui skirti 12 metų yra per daug ar per mažai laiko? ar kaip tik tiek, kiek reikia?

O dėl pergalės jų ir jūsų, tai juokinga. Įžeisti nesiekiu, kad įtariu, kad įsižeisite, sokolovai. Nes primesti kalbėjimo stiliuką, neva kiekviena jų pergalė yra ir [cituoju] “jūsų” pergalė, labai mėgsta pamišelės supermamytės ar šiuolaikiniai geros nuotaikos vadovai. Pralaimėjusiųjų nebūna. Visi vien čempionai… jo kurgi ne.

Sokolovas, 2017-06-09 16:20:25

Karoliui: Neįsižeidžiau, nes didžiuojuosi šiuo savo įsitikinimu.

Prie ko čia (vėl)- “užteks 12 metų”, ar jų “neužteks”? Aš kalbu apie tikrovę, o ne apie tai, “kaip galėtų būti”.

Nežinau, gal tu moki išmokyti to nenorinčius, nesistengiančius? Na nežinau…O gal geras mokymasis (netolimoj praeity), pagrindų įgijimas nėra mokinio veiklos rezultatas, jo nuopelnas?

Na, o dėl visokių “savęs pagyrimų”,-esą “aš geras, geriausias, puikiausias…”- tai čia dabartinės jaunos kartos (daugelio jos atstovų) žinomas bruožas.

Mes taip nebuvome įpratę. Tai- nūdienos vaisius. Vaisius to laikmečio, kurio paukščiai mano esantys protingesni už visus, per šimtmečius bei tūkstantmečius gyvenusius.

“Mes-geriausi, mes pasaulį pataisysim” (čia jau ne būtinai apie tave, Karoli), “mes pažangiausieji…”.

Iš čia ir visos “švietimo reformos”. Arba, žiūrint į netolimą ateitį ,- “paėmiau telefoną, susimokėjau už …tualetą”.

Mūsų laikmetis protingiausias? Ne! Protingiausieji žmonės, kurių paveldas nūdien revizuojamas, nuo viso to apsiverstų karste….

Burgis, 2017-06-09 16:52:00

Nebesiginčykite… 🙂

Išsprendžiau tris paskutiniuosius uždavinius ir važiuoju švęsti…

Įspūdis toks:

Karolis, 2017-06-09 17:09:52

Net 20 – toji VBE užduotis netiesiogiai nurodo, kad normalu negauti 10.

Karolis, 2017-06-09 17:11:39

O devynetų – tik vienas 😀

Karolis, 2017-06-09 17:24:09

Prašau šiek tiek plačiau pakomentuoti ir paargumentuoti, kodėl universitetai apjuodinti?

skaitytojas, 2017-06-10 09:42:07

Neįsileido? Ar kažkas naujo? Manau,šioje šalyje (kitose galbūt irgi, bet gal ne tokiu mąstu) beveik viską lemia pažintys,ryšiai. O kompetencija? Baikit,nemanau. Ar čia reikalingi, turintys idėjų? Manau,čia reikalingi vykdantys nurodymus.

skaitytojas, 2017-06-12 14:46:41

Karoliui:

LRT.lt Vytenis Radžiūnas.“A. Vaišnys apie švietimo reformą: universiteto žmogus jiems yra niekas“

http://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/176029

Karolis, 2017-06-12 15:43:10

Ale žiūriu, kad visur dekadansas įsivyrauja: šeimoje, ligoninėje, mokykloje, universitete, darbe, mene. Viskas, pasaulio pabaiga, dabar tai tikrai. Antrasis Jėzaus atėjimas.

Požiūrio į pacientą, mokinį, studentą, kaip į klientą, realizavimas – nereikia daug išminties, kad susivokti – atneša tik problemų.

Universitetai susitepę, nes, universiteto žmonių pareiga yra paaiškinti visuomenei, kai kuriuos svarbius dalykyus, bet jie to nedaro. O tie svarbūs dalykai yra GMO, Dirbtinis intelektas, istorijos korektiškumas, pripažinimas, kad fizikai vis dar nežino, kas yra gravitacija, tačiau skačiuoja, formules tik išvedinėja, taigi, greičiausiai jie klysta. Bet juk tai pripažinti būtų ne prestižas. Todėl tyli. Ar jūs visi žinojote, kad fizikai nežino, kas yra gravitacija t.y. jie atlieka skaičiavimus ne iki galo supratę? Ar yra pagrindo tikėti viskuo, ką parodo NASA?

Kažkas panašaus ir su ekonomika. Ar suvokiate, kad ekonominės krizės nekyla savaime, o kad jas būtinai kas nors sukelia? Nes… kodėl jos turėtų savaime kilti? Vadinasi, yra kažkas, kas yra už tai atsakingas.

Taigi, jeigu universitetai būtų sąžiningi, jie šituos dalykus paaiškintų, bei nesigėdytų pripažinti, ko jie dar nežino, ko jie dar neišsiaiškino. Be to, jie mėgsta apsimesti, kad nežino.

Karolis, 2017-06-12 16:25:33

Sokolovai,

nesistengiančių mokytis aš nemokau, nes kai tokie pas mane ateina, tai jie greitai ir išeina.

Tu mini gerų pagrindų įgjimą. Bet kas yra tie geri pagrindai? Pavyzdžiui, matematikoje geri pagrindai įgijami tik su logikos/predikatų logikos išmanymu. Jeigu šito nėra, tai nėra ir gerų matematikos pagrindų. Iš kitos pusės, šiuos pagrindus galima rasti knygose, taigi, kai mokiniai įgyja tikrai gerus pagrindus, tai čia yra knygų nuopelnas. Mokytojai to nedaro, nes, įtariu, nemoka ir nėra reikalaujama.

Kokie būtų geri fizikos pagrindai? Big Bang teorija? Aš čia pat galiu sukonstruoti savo Ding Dong teoriją ir ji bus tokio pat lygio kaip kad ana išgirtoji. Ir čia – tik vienas iš tūkstančio fizikos kuriozų.

Kokie yra geri istorijos pagrindai, jei yra kelios istorijos versijos, kurios nenuneigiamos?

Kokie yra geri geografijos pagrindai, jei yra įrodymų, kad mes gyvename ne planetoje t.y. žemė plokščia, o ne sfera ar kriaušės formos? Be to, apvalios žemės tikintieji nustoja tokiais būti, pamatę naujenas apie NASA.

Kokie būtų geri biologijos pagrindai?..

Kas būtų apskritai geri pagrindai, kuriuos mokiniai gautų mokyklose? Kokie čia iš viso tada yra mokinio nuopelnai?

-Tad kažkuria prasme, vykstantis dekadansas turi adekvačią priežastį.

Ok, Sokolovai, kaip matau, mano puikybės žesto tu negali praleisti pro savuosius filtrus. Nupasakosiu plačiau. Kai sakiau, kad esu labai geras mokytojas, tai turėjau omenyje, kad matematiką aiškinu per logiką, nes taip ir reikia daryti. Kai mokiniui kas nors neaišku, tada aš jį klausinėju tokiu kampu, kad atvesčiau jį prie loginio mąstymo, ir jei lieka laiko, tą mąstymą formalizuoju. Kai kurie mokiniai ant manęs dėl to pyksta. Jie manęs negiria, o pyksta ant manęs, arba ignoruoja mane.

Aleksandras, 2017-06-12 16:41:24

Karolui:

1.”Geri” mokytojai “netujina” nepažistamiems

2.”matematikoje geri pagrindai įgijami tik su logikos/predikatų logikos išmanymu”- tai tiesiog netiesa; tiesa tai, kad yra toks pedagoginis požiūris, kad galima pradėti matematikos dėstymą nuo logikos (žr. garsaus informatikos spec. Непейвода vadovėlį), bet tai tik viena iš alternatyvų

3.”Kokie būtų geri fizikos pagrindai?”- tikrai ne “teorijos” ir ne “matematinka”, fizikas pasakys- pagrindas, tai “fizikinis” mąstymas

4.”Kokie yra geri istorijos pagrindai, jei yra kelios istorijos versijos, kurios nenuneigiamos?”- nekorektiškas klausimas, reikėtų klausti apie istorinių įvykių interpretaciją, bet mokykloje srabi ne istorija,o o istoriografija

5.”Ar suvokiate, kad ekonominės krizės nekyla savaime, o kad jas būtinai kas nors sukelia? Nes… kodėl jos turėtų savaime kilti? Vadinasi, yra kažkas, kas yra už tai atsakingas.” – Logikoje už tokį sąmprotavimą būtų neigiamas pažymis

6.Nikeas (ir Sokolovas) neneigia, kad galima mokytis iš knygų, bet bendravimas su profesionalu suteikia galimybę išmokti to, kas sunkiai aprašoma žodžiais

Karolis, 2017-06-12 17:19:36

Aleksandrai,

1.Tujina, ir aš to nesureikšminu.

  1. Sakote, kad netiesa, bet pagrindimo nebuvo. Beje, kokios tos kitos alternatyvos, kurios tau prie širdies būtų? Kaip kitaip gauti gerus matematkos pagrindus?

  2. O gal žinote, ką tas fizikas atsakytų, paprašytas plačiau nupasakoti fizikinio mąstymo struktūrą, bei ką tokio turi fizikinis mąstymas, ko kiti mąstymai neturi? Juk žmogus, pirmą kartą išgirdęs frazę “fizikinis mąstymas” nesupras, apie, ką čia eina kalba. Bandyk suprast dabar, nors užsimušk… Taigi labai norėčiau pamatyti fizikinio mąstymo apibrėžimą. Iš jo turėtų būti aišku, kuo jis skiriasi nuo kitų mąstymo formų.

  3. Labai taiklu – istorija mokykloje nesvarbi… Tai kam čia ją mokytis? O gal ir vadinkime istoriją istoriografija (kad ir kas tai būtų), o gal apskritai istoriją perkelkime į lietuvių kalbos pamokas ties interpretacijomis? Per lietuvių kalbos pamokas mokinukai intepretuotų istorinius tekstus. Va čia tai būtų progresas (ties ketvirtu punktu aš truputuką juromo pridėjau).

  4. Na ir kas. Neigiamas pažymys irgi yra pažymys. Pats žinau, kad tiek gaučiau.

Toje vietoje aš norėjau akcentuoti, kad beveik-sangrąžinė forma frazės “krizė kilo [savaime]”, yra neteisinga, nes krizės yra sukeliamos besistengiant.

Analogiškai tą patį būtų galima pasakyti apie kylančius, o ne sukeltus karus.

  1. Pergalvokite, ką parašėte.

Ir apskritai, kodėl atsakinėjote į mano retorinius klausimus išsisukinėjimo stiliumi, Aleksandrai? Kokia prasmė?…

Aleksandras, 2017-06-13 06:55:14

Karoliui:

1.Kiti, priešingai nei Jūs, „tujinimo“ nepriima, todėl negalima „tujinti“ nepažįstamas žmogui, „kvepia“ nepagarba

2.Jeigu kalbame apie mokslą, tai konkretaus mokslo „pagrindą“ (ne pagrindimą) sudaro dalykai, dėl kurių mokslininkai visuotinai sutaria. Kokius „pagrindus“ ir kaip dėstyti? Apie kokius nerašau (nes mažai vietos), dėl „kaip“ pasakysiu, kad yra daug alternatyvų: pvz. sulyginkite Feinmano fizikos paskaitas su klasikiniu fizikos vadovėliu, arba Зельдович Математика для физиков su klasikiniu mat.analizės kursu, arba pažiūrėkite į puikias Poja knygas kaip spręsti matem. uždavinius (yra aibė kitų pavyzdžių iš kitų sričių). Kas man prie širdies (kaip dėstyti matematika)?- esu buvęs ‚inžinierius“, todėl man prie širdies Sokolovo požiūris- pirma išmok spręsti, o giluminis supratimas (jeigu domėsis) ateis vėliau (prisiminkime Leibniz, kuris sėkmingai integravo, nežinodamas kaip formaliai teisingai pagrįsti savo veiksmus).

3.Dėl “fizikinio mąstymo“:

Deja ne visiems dalykams galima pateikti apibrėžimą (Vitgentsteinas yra pasakęs maždaug taip- ko negalima pasakyti, galima tik parodyti); kas yra „fizikis mąstymas“ galima suprasti sprendžiant kokybinius fizikos uždavinius, taip pat prisiminkime kaip gimsta fizikinės hipotezės (Rezerfordas, Boras, Einšteinas ir daug kitų). Galvijų kad „fizikinis mąstymas“ artimas mąstymo būdui, kurį matematikas ir fizikas Puankare apibūdino kaip „geometrinį“, o ne „analitinį“.

4.Dėl „istorijos“

-pasidomėkite kas yra „istoriografija“, taip pat siūlau paskaityti Danto Analitinė istorijos filosofija

5.Pagalvokite apie tai kas yra „priežastinis ryšis“

6.Dėl mokymosi iš knygų:

-pagalvokite apie Vitgenšetino žodžius (žr.3)

Aš „neatsakinėju“ į Jūsų „retorinius“ klausimus, o tik mėginu parodyti, kad klausimai suformuluoti esant neteisingoms prielaidoms.

Aleksandras, 2017-06-13 07:19:55

P.S.

Beje yra ir “inžinierinis mąstymas” :), kažkada BB, kai KTU dėstė mano grupei matematika (1981-1982) dažnokai siūlė “inžinieriškai” pažvelgti į matematinį uždavinį 🙂

Karolis, 2017-06-13 23:11:14

“Pirma išmok spręsti, o giluminis suvokimas ateis vėliau” – čia labai blogo mokymosi pavyzdys, jis skirtas tik atsiskaitymams konvejeryje, o to nereikia. Mano pateiktas formatas yra geriausias.

Prašau nebesikreipti į mane ir nebekomentuoti mano tekstų, nes jie tau per stiprūs, Aleksandrai. Nesupranti, ką rašai ir ką parašiau.

Aleksandras, 2017-06-14 07:35:10

“Iuppiter iratus ergo nefas”

🙂