Gimnaziją aplankė pulkas mokytojų iš Klaipėdos. Malonumas – nepaprastas, juk tai mano krašto žmonės! Ko norėjo? Nežinau… Buvo jaunų ir pagyvenusių (skirtingi poreikiai), žvalių ir skeptiškų (skirtingos galimybės). Tikrai žinau, kad niekam (ir man…) nerūpi kitos mokyklos gyvenimo smulkmenos, bet gal iš mano plepalų kas nors suprato bent porą esminių momentų, kuriuos šioje svetainėje jau ne kartą aptarėme:
-
Negalima rašyti vizijų ir misijų, negalima!
-
Švietimo, net valstybės valdžia KALBA apie popierizmo mažinimą, bet mažinti jį turėsite Jūs. Kitaip jo niekada nesumažės.
-
Jei tu bijai savo direktoriaus, kai jis tau liepia kurpti kokius nors planus pačiam SAU, – bėk greičiau iš mokyklos.
-
Mokytojas yra karalius savo valdose. Karaliaus negalima peikti (Mokytoją mokyti gali tik Mokytojų Mokytojas, o ne koks nors ten vadovukas), bet daugeliui karalių nukirsdavo galvas. Tau pasirinkti – nori būti karalius ar ne.
-
Kaip mes pasirenkame mokytojus, klausė svečiai. Laimė, rinktis tenka vis rečiau, keisti beveik nėra reikalo, bet kai yra – reikia nukirsti galvą. O juk galėtų būti tiesiog profesijos patikrinimo egzaminas, etikos komisija ir pan. Bet ir iš Jūsų, mieli kraštiečiai, akių mačiau – nenorite Jūs tokio egzamino, nenorite…
-
Mokytojų skaičių Lietuvoje reikia ryžtingai ir ženkliai sumažinti. Kaip? Rimtai rašiau šios svetainės kitoje temoje, o Jums, žinoma, juokais pasakiau – iššaudyti… Neįsižeidėte? Bet procesas būtų beveik tiek pat skausmingas, tikrai…
Jūs paklausėte nedaug, tik gundomi paklausti, vos ne verčiami. Kodėl? Maniau, kad užversite klausimais. Tai paklauskite čia!
Atsakymai
Saula, 2009-03-12 23:42:52
_* Jei tu bijai savo direktoriaus, kai jis tau liepia kurpti kokius nors planus pačiam SAU, – bėk greičiau iš mokyklos._
Taigi kad ne direktorius. Esu informatikos mokytojų asociacijos valdyboj, tai gauname iš prielipo prie ŠMM Švietimo plėtotės centro vis siunčiamus „popierizmo dauginimo mechanizmus“ apsvarstymui… Jiems gi ten reikia kurti ką nors (parodyti, kad dirba). Dar pasitelkia IKT lyderius ar konsultantus – jiems pinigėlių irgi nukrenta, – reikia gi atidirbti:-)
O ar to reikia? Ar tas sugaištas laikas popierizmui duoda naudos? Gal kam ir reikia, padeda, „įrėmina“. Tas tegul ir rašo. Man to nereikia. Bet…
Gal rašysiu dėl “šventos ramybės” ir dėl savo trijų “pirmamečių” kolegų. Paaukosiu, manau, kokią savaitėlę, nes sugalvojau Excel`iu suvedinėt, kad skaičiuotų val. sk. koncentruose; ir kad būtų vienu metu ir ilgalaikis, ir sueitų už trumpalaikį…
VV., 2009-03-13 00:19:07
Tai jūs TOKS direktrius. O kiti kitokie. Turiu kelias drauges mokytojas, dirbančias kitose mokyklose. O!O!O!… Jos tikrai negali pasipriešint popierizmui, nes jų direktorės pačios labai bijo viskių kontrlierių… Tai bent popieriai turi būt tvarkoj.
Viena iš tų draugių sakė, kad šiom dienom buvo susirinkimas dėl kažkokio naujo pamokų planavimo. Turbūt tuoj į visas mokyklas ateis. Sakė, šitokio absudo nėra buvę. Daugiau laiko teks sugaišti pildant popierius, o ne pačiai pamokai.
Atsakymas, 2009-03-13 08:12:57
Gal aš ir neteisus, bet ministerijos ir savivaldybių klerkai reikalauja ne tiek daug popierių, kaip kad pati mokyklų vadovybė. Pabendravęs su kai kuriais mokytojais ir paskaitęs klausimus bet kuriame iš mokytojams skirtų tinklalapių, supratau, kad mokyklų vadovai dažnai persistengia vaidindami biurokratinius stropuolius: atseit, geriau daugiau, negu per mažai. Taip, matyt, norima pademonstruoti mokyklos administracijos darbą arba paprasčiausiai paaiškėja, kad mokyklų vadovai nesuvokia, ko iš jų prašo biurokratinės institucijos (veikia sugedusio telefono principas: pvz., jei ministerija ir miestų/rajonų Švietimo skyriai pasakė vadovams, kad vieną ar kitą veiklą REKOMENDUOJAMA vykdyti, tai patys vadovai darbuotojams beveik visada be išlygų pareikš, kad minėta veikla yra PRIVALOMA). Atsiprašau už vulgarumą, bet tokia elgsena primena paranoją ir nuolatinį pasturgalio laižymą.
Burgis, 2009-03-13 12:15:01
Apie direktorius: kaip jais tampama? Kas jais tampa? Vienas toks iš mūsiškių vis grasino išeiti į bet kurią mokyklą direktoriauti, bet neišėjo… Kodėl? Gal vis tik direktorius turi dirbti? O gal “mechanizmo” neįveikė?
Ar jums nekeista – dvidešimt metų direktoriauju, bet niekaip neperprantu tapimo direktoriumi “mechanizmo”. Žinau, kad direktorių skiria. Kada skiria? Tik kai buvusysis numiršta? Žinau, kad buvo bandymų direktorių “nušalinti”. Kažkur mokytojams lyg ir pavyko tai padaryti, bet ar procedūra numatyta? O direktoriui nuo kitų vadukų apsiginti procedūra numatyta? Na, paaiškinkite man kas nors…
Saula, 2009-03-13 23:30:53
Vienas N-ojo miesto pvz. Prieš n-ioliką metų X turėjo „užnugarį“, jį „paskyrė“ direktorium. Dirba pavaduotojai. Jam „nereikia“ dirbti. Jam pamokas tvarkarašty sudeda 1 ir 7, kad pasibūtų ilgiau, bet gi nedaug tų pamokų… Kai prasideda „daugiadienės“, 2-3 dienas nesirodo. Kodėl jį laiko jo vadai? O gi toks labai „patogus“ Šv. skyriui – grąžina visus neišnaudotus mokinių krepšelio pinigus ir t.t. X gauna „atkatą“. Visi patenkinti. Ir taip turbūt tęsis iki gyvos galvos 🙂 Iki pono X gyvos galvos, nes šv. skyriaus vadai jau keitėsi 🙂
Pora panašių direktorių buvo pašalinti iš postų dėl gėrimo (buvo darbe girti, šv. skyriaus vadai gavo skundą, atvyko ir t.t.). O ponui X analogiška procedūra – kaip nuo žąsies vanduo. Matyt, anie nebuvo/nemokėjo būti naudingi.
Liūdna, bet tokia tikrovė.
hm, 2009-03-15 20:50:07
Pritariu Saulai. Pas mus irgi tokia situacija. Ir ne tik mokyklose. Galvoju, kad Lietuvoje tokie pijokai jau turi paklausą visose valdiškose įstaigose: juk juos galima valdyti, jie malonūs, geri žmonės.