Nereikia referendumo, nereikia!

Dabar aš plaunu langus, grėbiu lapus… Pavargstu. Pailsėdamas parašysiu Stud.ktu.lt užsakyta tema apie referendumus ir žemės pardavimą užsieniečiams.

*

Jokių referendumų nereikia! Dauguma beveik visada neteisi! Užtenka prisiminti bolševikų (bolše – daugiau…) revoliuciją…

Kodėl dauguma beveik visada neteisi? Todėl, kad protas, intelektas, dora, sąžiningumas, darbštumas nėra normaliuoju dėsniu pasiskirstę dalykai. Skirstinys yra asimetriškas. Daugumoje yra daug tinginių (toks gamtos šauksmas…), nesąžiningų, godžių, neišprususių… Mažuma yra Nobelio premijos laureatai, pasaulio čempionai, žymūs mąstytojai, rašytojai, analitikai, progreso kūrėjai. Mažuma… Tie, kurie kadaise kentėjo teigdami, kad Žemė sukasi apie Saulę, tie, kurie atrado Ameriką, nuskrido į Mėnulį. Daugumai negalima leisti spręsti visuomenės likimo!

*

Dar keletas argumentų prieš referendumus:

*

Tai kodėl, pavyzdžiui, Šveicarijoje referendumai tokie populiarūs? Todėl, kad stabilios visuomenės, stabilios ekonomikos šalys gali sau leisti tokią pramogą ir prabangą. Taip, tai pramoga, sukurianti iliuziją, kad visuomenė valdo šalį. Žmonėms patinka jausti savo svarbą! Ką lemtingo Šveicarijai referendumu lėmė tos šalies gyventojai? Nieko!

*****

Dabar konkrečiai apie referendumą dėl žemės pardavimo užsieniečiams. Taigi aišku iš anksto: rusams neparduoti, baltarusiams neparduoti, lenkams neparduoti! O latviams? O švedams? O vokiečiams? Ne, ir vokiečiams negalima! Vokietija turtinga, visi verslininkai, visa valstybė „susimes“, po gabalėlį nupirks Lietuvą ir po Lietuvos… Latviams parduoti galima, jie neturtingi, bet daug parduoti vis tiek negalima… Reikia surengti panašias lenktynes, kaip buvo išdalytos JAV vakarinės žemės…

*

Ne, aš nežinau atsakymo į tą klausimą!

Iš vienos pusės, svetimšalis kapitalistas (išnaudotojas, kraugerys…) yra nė kiek ne blogesnis už lietuviškąjį, o gal net geresnis, nes jau civilizuotas, pasisotinęs…

Iš kitos pusės, aš net neįsivaizduoju, kaip galima būtų parduoti valstybę. Rusija pardavė Aliaską amerikiečiams (kiek pamenu, gavo kelis milijonus aukso rublių…), tai dabar neabejoju, kad graužia sau nagus… Pagal mūsų Konstitucija mūsų žemė yra Lietuvos ir tik Lietuvos! Bet gal galima kažkaip parduoti vietą verslui? Tik kuo tada tas pardavimas skirtųsi nuo nuomos?

*

Matote, ne referendumu tokius dalykus spręsti! Jei būčiau politikas, išstudijuočiau visų šalių patirtį, gerai viską pasverčiau ir pasakyčiau – bus taip! O jei kas nors ką nors gimnazijoje norės pakeisti referendumu, tai aš pasiklausiu: „Referendumas patariamasis? Gerai. Ne, sprendžiamasis? Tada – viso gero!“

Atsakymai

Burgis, 2013-10-13 11:50:22

Įverčiams…

qwerty, 2013-10-13 12:03:17

Taikliai.

Adefagija, 2013-10-13 14:53:26

Oho, kaip valdžiai patiktų, kad visi piliečiai būtų tokie sąmoningi, kaip p. B.Burgis! Jis iš viso siūlo uždraust referendumus.

Gal ir gerai, -grėbkim lapus, plaukim langus, pavarkim…Dirbkim, mokėkim mokesčius, susiveržkim diržus, pakentėkim…Retkarčiais išgerkim, pasipiktinkim…

O apie viską bus pagalvota ir be mūsų.

Ko gero tai teisinga, nes jeigu nustatyta, kad daugiau kaip kas antras moksleivis jau turi psichikos problemų, tai suaugusieji jų turi dar daugiau.

Tai ar galima leist durniems spręst ką nors?

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 17:00:13

Visiškai sutinku. Visi agitatoriai cituoja Konstituciją: Valstybė priklauso žmonėms. Todėl ir žmonės turi spręsti. Bet tai siaubas. Iš kur mums žinoti, mes ne ekspertai, bet tokiais jaučiamės kažkodėl.

O su žemės pardavimu čia kitaip nei su Aliaskos pavyzdžiu: gi turim ir mes žemės, bet ji priklauso LR teritorijai. Būtų lygiai tas pats, tik kažkokį dirbamos žemės plotą būtų nusipirkęs turitingas verslinkas, žymiai geriau išnaudojantis tą žemės plotą, nei mūsų kaimo žmonių inteligentija.

Tarp kitko, Pranciškus Šliužas, referendumo organizatorius yra.. ŪKININKAS. Neįtartina, kad žmogus, kuris pajustų konkurenciją, yra toks priešininkas žemės pardavimo? Man baisu. Kodėl? Nes jis apie savo naudą galvoja, jam nerūpi papildomos pajamos valstybei, papildomos darbo vietos ir pan.

O dėl referendumo, kad jis tik patariamasis.. Tiesa. Bet yra tas bjaurus dalykas, politikų noras įtikti rinkėjams. Dėl to gali visko būti.

To sum up, kam mums reikalingi valdžia, kam mums reikalingi mokslininkai, ekspertai, jei Mes vistiek norime spręsti valstybės klausimos, o ne jiems duoti?

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 17:02:41

P.S. Adefagnijai: pagal tą straipsnį, 41 proc. moksleivių turi psichikos sutrikimų. Nuo kada 41 proc yra daugiau, nei kas antras?

Aušrius, 2013-10-13 17:15:02

Man jau prieš metus toks Myrekas gyrėsi:

– Kiek jūs ten spardėtės dėl Vilnios krašto, dabar mes jį paprasčiausiai nusipirksim. Ir jūs negalėsit pasiskūsti, kad jus aneksavo. Jūs patys mums jį parduosit.

Niekšelis tas Myrekas. Aš jo širdy nekenčiau nuo pat pradžių. Ir jis manęs. Bet jis teisus. Nieko neatšausi.

Adefagija, 2013-10-13 17:20:34

Studente, studente, ko jus ten mokina toj KTU-škėj, kad net skaičiuot nemokat:

41 proc. moksleivių turi problemų, susijusių su psichikos sveikata, o 13 proc. jau iš viso su diagnozėm!

41+13=54

Ir iš viso čia nusikuoksėjai…Perskaityk Konstitucijos pirma 5-tą, po to 9-tą straipsnius.

Ir dėl žemės dar nieko neišmanai, nes matyt, turi jos tiek, kiek užima dvi tavo pėdos ant šaligatvio.

Įdomu, ar mokyklose žmonės mokomi teisės pagrindų?

Pentium100, 2013-10-13 18:00:09

Kam tie referendumai reikalingi – svarbu turėti gerą Didijį Vadą ir jis darys viską, kad žmonėms būtų geriau. Pavyzdys būtų Šiaurės Korėja ar Tarybų Sąjunga – ten gerai, valdžia viską nusprendžia ir visada yra teisi. Kaip gera.

O dabar rimčiau – nors demokratija yra nėra labai gera valdymo forma (įrodymas – 15min pokalbis su vidutiniu rinkėju), tačiau kol kas geresnės žmonės nesugalvojo. Suteikti per daug valdžios valdininkams (ar dar blogiau – vienam žmogui) – nieko gero.

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 18:03:19

„41 proc. moksleivių turi problemų, susijusių su psichikos sveikata, o 13 proc. turi tų sutrikimų, kuriuos galima jau diagnozuoti. (…) Nenorime pasakyti, kad pusės vaikų sutrikusi psichika, bet beveik pusė vaikų turi su psichikos sveikata susijusių problemų“ Nebekomentuosiu, jei skaityti nemokat, neišmokysiu.

Adefagnija, kas sakė, kad aš studentas? Kas sakė, kad žemės neturiu? Išvis, kas aš? Keista, kaip žmogus prisigalvoja ir mano, kad tai tiesa.

O dėl jūsų straipsnių numylėtų, sakiau ką agitatoriai sako. Ajajai, kaip sunkiai suvokiat viską. Gal iš 13 procentų esate?

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 18:08:28

Pentium100, žinoma. Sutinku. Bet ir nekalbu apie vieną žmogų, kalbu apie ekspertų grupę. Paimkim AE pavyzdį. Sakote, kad tikrai protinga rengti referendumą tokiu klausimu? Dauguma žmonių net nepaaiškintų kaip AE veikia, kaip jie gali spręsti, reikia ar ne? Savaime aišku, Prezidentė ir seimo nariai taip pat neturi kompetencijos tam pasakyti. Adefagnija, va, turi. Valdžia turi suorganizuoti ekspertų grupę, va kas gali atsakyti į tokius klausimus. Apie žemės pardavimą… Lygiai tas pats.

sonata, 2013-10-13 18:10:51

Mano valstietiška prigimtis sako, kad nėr žemės, nėr valstybės. Nebent Zuokas nupirktų ten tą salą, Lietuvos piliečių likučiai į ten pabaigtų totalinę emigraciją ir paskelbtų New Lithuania.

Adefagija, 2013-10-13 18:47:35

Klausyk, studente- ne studente, ar jau ten didelis skirtumas tarp “beveik pusė”, ar “truputį daugiau pusė”. Faktas tas, kad durnų daug. Beje, durniams nėra atimta teisė balsuoti…nebent jau ten visiškai maskatuojantis.

Iš valdžios niekas ir neatima jos funkcijų- tegul ji dirba savo darbą. O referendumai rengiami tik Svarbiausiais Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimais.

Jokie ekspertai negali numatyti kaip atsipirks atominė elektrinė, nes gyvenimo eigoje tie kaštai išsipučia… Ir kiek po kokių 10- 15 metų kainuos elektra, ir kaip atiduosim skolas, ir už kokius pinigus uždarysim… Jau labai gerai ekspertai apskaičiavo Valdovų rūmų kainą.

Dėl žemės- tas pats. Kas numatys ilgalaikes pasekmes, kai ją išparceliuosim svetimiems?

Sonata teisingai sako, kad nėra žemės, nėra ir valstybės.

Jau dabar nesusitvarkom su vietiniais lenkais, o kas bus kai išpirks pati Lenkija.

O danai su savo kiaulidėm? O kiniečiai, kurie neturi kur dolerių kišti – Amerika dar prispausdins…

Absurdas, tokia maža valstybėlė, tokia maža teritorija, ir lenda į tokias avantiūras.

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 19:13:12

http://lrvab.lrt.lt/lt/archive/11518/

Paklausykit, prašau. Tada sakykit.

O dėl tų procentų, tai, liaudiškai tariant, “susipylėte”, užjaučiu.

Pentium100, 2013-10-13 19:43:33

Stud.ktu.lt, o kas surinks tą ekspertų grupę? Ar mes galime juo pasitikėti, kad surinks sąžiningus ekspertus, o ne tuos, kurie pasakys taip, kaip reikia? Be to, kadangi daugumoje atvejų nėra tik vieno teisingo atsakymo (kaip pvz, matematikoje), tai užtektų surinkti sąžiningus ekspertus, kurie mano taip, kaip reikia.

Adefagija, 2013-10-13 19:59:02

Studente, esate kvailas pilietis, jeigu tamstos manymu reikia palikti kuo didesnes galias valdžiai. O ji jau ir taip jas išsiplėtusi iki begalybės. Matomai nesate susidūręs su valdiškom institucijom arba tikit viskuo ką pasako.

senelis saltis, 2013-10-13 20:20:34

http://www.thefunnyblog.org/wp-content/uploads/2012/08/how-democracy-works-funny-pics.jpg

Adefagija, 2013-10-13 21:37:23

Gerai, o tai kaip jūs manote, kad ir moralinius-etninius dalykus valdžia turi teisę keisti pati, kai jai tik šaus į galvą, arba gerai paspaus susidariusios suinteresuotos grupės?

Šeimos samprata, gėjų santuokos, abortų draudimas?

Ar čia vienos valdžios reikalas? Arba pasitelkus Konstitucinį Teismą bus tautai “teisingai” išaiškinta?

Stud.ktu.lt, 2013-10-13 21:51:10

Pentium > > > žinoma, valdžia, atsakingos ministerijos. O kas daugiau?

O dėl sąžiningumo, tai čia irgi turi tik valdžia užtikrinti, daugiau niekas. Bet tu ar aš nepatikrinsime to, nes mes nežinome.

Sutinku, absoliučios tiesos net su ekspertais negalime gauti. Bet tikrai paprasti žmonės teisingai nenuspręs. Jie nežino. Jie nesupranta. Jei tik girdėjo kažkur. Kažkas pasakė. Viskas būtų tokio lygio, kaip :

http://www.youtube.com/watch?v=_uAl-LaSUoI

atsibodo!!, 2013-10-13 21:59:27

Adefagija, kodėl jūs čia komentuojate ir gadinate mūsų gyvenimus!? Susiraskite veiklos!!! Įkurkite savo svetainę ir komentuokite kiek norite. Erzina jūsų nusišnekėjimai po kiekvienu įrašu. Prašau, nuoširdžiai, nebeterškite puslapio.

Jurgis, 2013-10-13 23:44:18

Dauguma beveik visada neteisi!

O gal galite pavyzdžių, kada, Jūsų manymu, dauguma – teisi? 🙂

Tadas, 2013-10-14 00:19:52

“Nereikia demokratijos, nereikia!” – manau, kad tekstą drąsiai galim būtų būtent taip pervadinti. Referendumai taip krypstant diskusijai – tik šalutinė tema.

qwerty, 2013-10-14 00:22:59

http://www.porjati.ru/uploads/posts/2011-09/thumbs/1315861854_21.jpg

Tadas, 2013-10-14 00:27:31

Gera prof Hertz kalba TED apie visad teisius ekspertus: http://www.ted.com/talks/noreena_hertz_how_to_use_experts_and_when_not_to.html

Aušrius, 2013-10-14 05:29:00

Tai kad, vyrai! To proto panašiai turi visi. Teisingiems sprendimams priimti svarbiau švari sąžinė. Taip matom iš patirties.

Tiesa, ekspertai ir mokslininkai kompetencijos turi daugiau. Bet kas jų klauso…

ak, 2013-10-14 07:42:14

Dėl atominės, mano nuomone, tauta pasirinko teisingai. Gi valdžia ir nuo jos priklausanti žiniasklaida uoliai malė šūdą. Kodėl nebuvo leista aiškiai pasisakyti bent vienam tikram inžinieriui atomininkui, kuris aiškiai sudėliotų taškus ant “i” ir įrodytų bent jau tokiam balsuotojui kaip aš (nesu eilinė kaimo bobutė, turiu du diplomus), kad ta elektrinė LR piliečiams bus kažkuo naudinga. Tai, kad piliečiai nenorėjo pirkti “katės maiše” – labai gerai.

Burgis, 2013-10-14 08:08:41

Jurgiui ir Tadui: o, taip, yra situacijų, kai dauguma teisi! Užkirsdama kelią diktatūrai – dauguma teisi! Stabdydama ekstremizmą, šovinizmą, radikalizmą – dauguma teisi. Subalansuodama darbą ir pelną – dauguma teisi…

Stud.ktu.lt, 2013-10-14 09:48:28

ak > > > Kaip tai neleido? Va:

http://infocentras.vae.lt/dr-pranas-kanapeckas-turime-istorine-galimybe-bet-ar-ja-isnaudosime/

Mano antras po p. Burgio labiausiai gerbiamas dėstytojas.

Adefagija, 2013-10-14 10:27:15

atsibodusiam!!:

Kaip tik jau vakar galvojau, kad parašiau paskutinį komentarą, bet už tokį tamstos pareiškimą įsižeidžiau, tai dabar turbūt dar komentuosiu.

O pats(pati) ar nenorit vaikščioti į tas svetaines, kur Adefagija nesilanko? Pasirinkimas didžiulis…………

petras, 2013-10-14 10:38:37

tai p. Burgis yra už aristokratiją 🙂

manau, kad išreikšti nuomonę dėl žemės pardavimo užsieniečiams tikrai nereik būti jokiu ekspertu.

momentinis pasipelnymas pardavus žemę, vėliau gali būt labai didelis galvos skausmas, todėl manyčiau nereikia čia niekur skubėti. užsieniečiai gali ramiai nuomotis žemę ir vykdyti įvairiausią veiklą. tad nematau jokios naudos ją pardavinėti.

manau referendumas kaip tik būtinas, nes kalbame apie valstybės turtą, kuris kaip ir priklauso visiems (bajorų, kunigaikščių ar karalių neliko pas mus), todėl visi ir turi turėt teisę dėl to turto panaudojimo pasisakyt. o kaip jau ūkininkauti ant tos žemės, tai gal ir nereiktų visiems spręsti, nes būtų chaosas ir labai sunku būtų priimti sprendimus.

qwerty, 2013-10-14 11:52:47

http://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/biudzeto-pyraga-suraiko-patys-miestieciai.htm

Įdomu kaip būtų Kaune? Kam daugiausiai miestiečiai skirtų? Pagalvokim. Manau, kad guminės pūslės mėtytojų verslo atstovai labai nusiviltų negavę dabar gaunamų dešimčių milijonų į pusmetį, duobėtų gatvių ir kitos apleisto infrastruktūros sąskaita.

qwerty, 2013-10-14 12:53:50

Gerai ten šveicarai, nori referendumu nustatyti, kad kiekvienam gyventojui kiekvieną mėnesį būtų užtikrinta virš 7 k Lt. Štai tokių referendumų mums reikia))

ak, 2013-10-14 13:40:43

Nu, nu – visų pirma tas Pranas Kanapeckas tik docentas, o ne inžinierius – atomininkas. Antra jis neatsako į daugybę klausimų – tad aišku, kad jis žino apie tas atomines elektrines net mažiau už mane. Sakykim, jis nežino, kad Vokietija per artimiausią dešimtmetį planuoja jas uždaryti nes jos neekonomiškos – saulės ir vėjo gaminama elektra vokiečių inžinierių nuomone daug pigesnė ( nežinau kodėl LR ji labai brangi). Antra jis nepaaiškina vieno LR inžinieriaus pasisakymo, kuris teigia, kad dabartinės elektrinės yra pilnai pajėgios patenkinti LR piliečių energijos poreikius Beje, mano kambaryje lemputė dega, kompas veikia, šaldytuvas ir televizorius burzgia. Kam man tos atominės reikia jeigu ir dabar tos energijo pilnai pakanka? Taigi tamstos nuoroda – bevertė. Juo labiau, kad jis, kaip ir dera samdytam šiukšlei kalba apie istorinius šansus, o ne apie realius dalykus.

Stud.ktu.lt, 2013-10-14 17:24:55

Dėl Vokietijos > Jie perka elektros energiją iš Prancūzijos, kur yra virš 40 atominių elektrinių. Tai jų idėja apsimesti švariais, bet naudojasi atominių elektrinių pagaminta elektros energija. Saulės ir vėjo jėgainės pagamina tik mažą dalį elektros energijos – jos niekaip neišmaitintų fabrikų, prekybos centrų ir ištisų miestų su daugiabučiais ir bla bla. Jie tinka tik keletui namų ūkių, tą jie ir daro. Buvau Vokietijoj, mačiau, skaičiau, žinau.

O tavo kambary dega, valio, bet elektrą perkam dabar ir Rusijos, ne savo pagaminę.

O jūs aišku mesdamas kaltinimą, kad jis samdytas šiukšlė, turite įrodymų? Prašau, pateikit juos.

Skirkit pedagogo laipsnį ir mokslo institucijų darbuotojų laipsnį. Lyginti inžinierių su docentu tas pats, kas lyginti Triumph liemenėlę ir Medžiotojų dešreles.

Stud.ktu.lt, 2013-10-14 17:27:59

***noriu pasitaisyti, elektros aišku ir patys pasigaminam, bet ir importuojamės dalį. AE turėdami galėtume nebepirkti, žinoma.

Aušrius, 2013-10-14 17:50:38

Teisingai, Stud.ktu. AE turėdami galėtumėm išlaikyti tą AE, apmokėti visas skolas, o pagamintą energiją pusvelčiui atidavinėti baltarusiams. Skirtumą be abejo irgi padengtume patys. Turėjom elektrinę – už elektrą mokėjom brangiausiai. Turim Mažeikių Naftą – už benziną mokam brangiausiai. Turim aukštos kokybės naftos – naftą perkam nežmoniškom kainom. Gerai, kad nepasiteisino dar tie skalūnai…

Pasirodo, mūsų gerovė priklauso ne nuo to, kiek mes turime ar kaip dirbame, o nuo to, kaip mus valdo. Todėl ir reikia referendumų. Nes nesąžiningai mus valdo.

Pentium100, 2013-10-14 21:40:02

Atominė elektrinė Lietuvai reikalinga, tik gal ne tas konkretus projektas, dėl kurio vyko referendumas. Taip, dabar esančių elektrinių užtenka – kompai dirba ir t.t., bet kaip mes tą elektrą gaunam:

  1. Perkam iš Rusijos

  2. Naudojam Elektrėnų elektrinę, kuriai kurą perkam iš Rusijos.

  3. Naudojam kitas dujų/mazuto elektrines, kurioms kurą perkam iš Rusijos.

  4. Naudojam kelias turimas saulės/vandens/vėjo elektrines.

Taigi, problema ta, kad daugumą elektros arba tiesiai perkam iš Rusijos arba perkam kurą iš Rusijos. O jei Rusai sugalvos dujas dar pabrangint arba padaryt panašiai, kaip su pienu, tik šįkart “prakiurs vamzdis” ir reiks dujas užsukt?

Saulės elektra Lietuvoje yra brangi todėl, kad jos mažai pagaminama – labai dažnai nebūna giedra. Gaila, neturim dykumų kur visą laiką giedra ir šiaip daug tuščios vietos.

Vytautas Grigelevičius, 2013-10-14 22:01:46

Visiškai pritariu, kad referendumas yra nereikalingas ir kvailas dalykas, kuris turi tik populistinę vertę. Ką gali apie VAE, skalūnu dujas ir tt. spręsti žmogus, kuris su tais dalykais nieko neturi bendro? Kuris baigęs mokyklą prieš keliasdešimt metų ir viską seniai užmiršęs? Tam mes ir mokame algas valdininkams, kad jie už mus nuspręstų tokius dalykus.

Aušriau, skleidi visiškas erezijas, nei mes kada mokėjom daugiausiai, nei mokam.

Vokiečiai uždarinėja atomines labai labai lėtai ir tas sprendimas jų irgi yra populistinis, bet jie tai gali sau leisti, nes jų ekonominė situacija tokia, kad jie gali už elektrą mokėt tiek, kiek nori. Prancūzai turi 58 reaktorius, JAV – 104. Saulės/vėjo energija dar tikrai pakankamai ilgai turės 5x didesnę, nei rinkos kaina. Net jei dabar ir apsimoka pasistatyti savo asmeninį generatorių, tai tik dėl to, kad tai yra subsidijuojama iš biudžeto. Kitaip sakant, sumokam mes visi.

Deja, bet nei saulės, nei vėjo elektra nebus niekada bazinis elektros šaltinis. O jei prikaišiojant priklausomybę nuo Rusijos tai žinokit, kad tik už dujas mes mokam 4x rinkos kaina, viską kitką Rusai mums parduoda rinkos kaina ir mes iš jų perkame tai tik dėl transportavimo patogumo. Atominį kurą gamina ~20 šalių pasaulio, jį transportuot problemos nebūtų, naftą galima atsigabenti tanklaiviais.

jurgis, 2013-10-15 00:05:50

o aš manau, kad referendumai skatina labiau domėtis valstybės reikalais — ir tai yra gerai…

o lietuviai referendumuose nemanau, kad situaciją pablogintų — dauguma gan atsargiai žiūri į naujoves (tai savotiškas saugiklis..)

jurgis, 2013-10-15 00:06:32

kita vertus, http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/azb9qoZ_700b.jpg 🙂

ak, 2013-10-15 08:10:03

Na, va kiek nusimanančių apie atominę energetiką. Dar paaiškinkite kaip be tų atominių elektrinių išsiverčia Norvegija, be to įdomu iš kur pirktų LR uraną – ar kartais nebūtų patogiausia ir pigiausia jį pirkti iš tos pačios Rusijos? Trečia – kur laidotume tas urano atliekas? Ar ne toje pačioje Rusijoje tektų?

Juk panorėję ir dujas ir naftą galime pirkti iš kokios Pietų Afrikos, bet perkame iš Rusijos…

chemikas Rimas, 2013-10-15 08:40:03

ačiū Jurgiui už nuorodą.

Stud.ktu.lt, 2013-10-15 09:23:35

ak, nesivarginsiu atsakyti, nes prajuokinai su idėja iš pietų Afrikos pirkti dujas.. 🙂

Stud.ktu.lt, 2013-10-15 09:45:41

Atsakysiu, juokauju.

Norvegija turi daaug hidroelektrinių, ko mes ir daug kitų šalių negalim turėti – reikia daug sraunių upių(energijos kiekio, kurį pagamina Kauno HE, neužtenka net ir pačiam Kaunui, Norvegijos būdas mums ne išeitis):

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_power_stations_in_Norway

Uraną išgauna, kaip Vytautas G. anksčiau rašė, apie 20 pasaulio valstybių. Manau imtume iš ten, kas pigiausiai parduos. Tarkim, tai būtų Rusija, bet čia nebūtų priklausomybės, nes jei ji užkeltų kainą, iš kitų pirktume. Nėra problemos.

O atliekos gi švino konteineriuose užkasamos, nemanau, kad Rusijos žemė kažkuo ypatinga, kad reiktų iki jų transportuoti ir užkasinėti.

O rimčiau atsakant į Jūsų idėjas pirkti iš, kad ir pietų Afrikos… Dujas sunku transportuoti, gi vamzdžiais iš esmės dujas transportuoja, nutiesk va dujotiekį PIETŲ AFRIKA – LIETUVA. O naftą perkame, nes parduoda rinkos kaina, arčiausia ir patogiausia. Bet jei užkeltų, būtų ir iš kur daugiau pirkti. Net keista, taip tyčiojiesi iš visų dėl to, kad neišmanom, bet tokių nesąmonių prikalbi. Net keista.

qwerty, 2013-10-15 10:12:07

Pavydžiu žmonėms.Aš tai su savo gyvenimėliu ir reikalais niekaip tinkamai nesusitvarkau, stalčiuose, lentynose, garaže darbų eilės laukia…o jie lengva ranka visos šalies energetines problemas, dujų transportavimą iš Afrikos sprendžia. Didingi žmonės.

Tadas, 2013-10-16 02:02:21

Dėl tų šveicarų ir “lemtingumo” gal dar trumpai pakomentuosiu – reaguodamas į “Ką lemtingo Šveicarijai referendumu lėmė tos šalies gyventojai? Nieko!”:

… priklauso ir nuo to kaip tuos “lemtingus” sprendimus apibrėžt: pvz., referendumu Rytų Europai paskyrė milijardo dydžio paramą prieš porą metų – pakankamai rimtas tai sprendimas ar ne? Arba: Apencelio kantono referendumas vos prieš keliasdešimt metų nesuteikt moterims rinkimų teisės – pakankamai “lemtingas” sprendimas, ar visgi vis dar per silpnai ir tik imitacija? Nesenas sprendimas referendumu išlaikyt prievolę eit į kariuomenę. “Lemtingas”/ne? Tuoj galbūt balsuost dėl naujų naikintuvų pirkimo kariuomenei už porą milijardų – lemtinga/ne? Referendumas dėl stojimo į JTO (80aisiais atmestas; prieš gerus dešimt metų pagaliau pasakyta “Taip”). Svarbu/tik žaidimas? Federaliniu lygiu neseniai referendumu pasikeltas PVM’as – rimta/ne – “lemtinga”? Europos klausimas: referendumu priimtas sprendimas nestot į Europos Ekonominę Erdvę: lemtinga/ne? Ketvirtos kalbos – retoromanų – pakėlimas į valstybinės kalbos statusą referendumu: lemtinga/vis dar tik iliuzijos? Galim būtų tęst, bet nežinau ar verta vien jau dėl to, kad man keistas tas mūsų įsitikinimas, kad referendumų norėtume nebent “lemtingom” temom. Aš siūlyčiai pradėt nuo “nelemtingų” – pradėt lavintis patiems rūpintis kasdieniais klausimais: reik tilto/ne? reik mokyklos/ne? reik universiteto/ne? reik tramvajaus/ne? kelt mokesčius/leist? Etc. Man Šveicarijos grožis didele dalim yra tas, kad referendumai čia daily business – juos dažniausiai triggerina toks visiškai paprastas ir “nelemtingas” daiktas kaip planuojamo projekto biudžetas: žmonės tiesiog nori patys spręst, kur leist savo kaip mokesčių mokėtojų pinigus (pvz., ciurichiečiai neseniai referendumu nusisamdė top pasauliniį architektą Calatravą teisės bibliotekai už arti šimto milijonų frankų pasistatyt: http://www.rwi.uzh.ch/bibliothek/allgemein/bilder.html – vertas dėmesio reikalas/ne? Arba: tie patys ciurichiečiai ką tik atmetė futbolo stadiono už ketvirtį milijardo projektą mieste – rimta/ne? Liucernos gyventojai neseniai referendumu pasikėlė mokesčius, o dar prieš kurį laiką, taip pat referendumu, – nutarė steigt universitetą, vėliau – statyt jam naują pastatą: lemtingi tokie sprendimai ar ne?). Referendumai jiems yra gera priemonė patiems tvarkyt savo reikalus, kurie po vieną gal ir ne “lemtingi”, bet išdėliojus po keletą ar net keliasdešimt (jei imt bendruomenių, miestų, kantonų ir federalinį lygius) į metus – gan lemtinga banga ir nuotaika susidaro. Čia jų planai keliems dešimtmečiams į priekį (jau rezervuotos konkrečios datos įprastai po keturis kartus per metus – temų tikrai nepritruks): http://www.admin.ch/ch/d/pore/va/vab_1_3_3_1.html

Burgis, 2013-10-17 08:42:36

Tadui: aš sužavėtas, kiek daug laiko ir energijos Jūs skyrėte šiai temai! Gėriuosi, kiek daug Jūs žinote apie Šveicariją. Ačiū Jums! Tačiau Jūsų komentaras „nepataikė“ į mano temą…

*

Pirmiausia Jūs turėjote įvertinti milžinišką skirtumą tarp Lietuvos ir Šveicarijos: istorinį, kultūrinį, etninį, politinį, buitinį… Iš komentaro man pasirodė, kad Jūs arba gyvenate, arba gyvenote Šveicarijoje. Jei taip, tai tą skirtumą turėjote tiesiog išgyventi…

*

Aš į Šveicariją esu tik kelioms valandoms įvažiavęs iš Italijos, negalėjau visko pajausti, bet šį tą vis tiek spėjau pajausti. Bet imkime, pavyzdžiui, Daniją, kurioje praleidau mėnesį, ir suprasime, kad tai, kas tinka Danijai, visai netinka Lietuvai…

retrogradas, 2013-10-18 11:33:14

O, gal vis tik ta priklausomybė atvirkštinė? Tai yra, gal būtent dėl to Šveicarija ir tapo tokia visom prasmėm išskirtinė valstybė, kad jau daugelį amžių valdymui naudoja tokį išskirtinį būdą kaip referendumas? Juk kažkada buvo varganas piemenų kraštas, gyvenantis iš to, kad tiekė samdinius įvairių kunigaikštukų kariuomenėms (ir popiežiaus tame tarpe).

Burgis, 2013-10-18 14:15:59

retrogradui: kiekvienai valstybei – savas kelias… Dar kartą akcentuoju: kas tinka Šveicarijai – netinka Lietuvai! Šveicarija niekada neturėjo tokio Seimo, tokios Vyriausybės, tokios kontrabandos, tokios okupacijos…

retrogradas, 2013-10-18 18:33:12

p. Burgiui: aš tik klausiu ar tikrai tokia jau absurdiška prielaida, kad būtent todėl ir neturėjo viso to, kad jau tuo metu, kai kitur visus reikalus sprendė karaliai, kunigaikščiai (ar seimas kaip ATR) šveicarai reikalus sprendė patys – referendumuose? Juk kokiam XVI amžiuje Šveicarijos ir tarkim Škotijos situacija buvo praktiškai analogiška, o dabar nedaug ką bendro tarp jų atrasim. Tai ar tikrai valdymo būdas nieko nelemia?

Tadas, 2013-10-18 19:44:13

Ačiū už gerą žodį, p. Burgi. Tiesiog norėjau sureaguot į ta Jūsų pastabą, kad šveicarai nieko svarbaus referendumais nesprendžia. Puikiai suprantu kultūrinius ir kitus skirtumus tarp jų ir mūsų.

Įdomumo dėlei: ir mirties bausmę jie sau įprastu būdu panaikino – referendumu. Sakyčiau, dar viena gera esminio sprendimo iliustracija.

/ On December 21, 1937, the Federal Assembly of Switzerland adopted the first national criminal code. It abolished capital punishment, which had been provided for by several cantonal criminal codes. The new code was ratified by referendum on July 3, 1938, and entered into force on January 1, 1942. / (wiki)

Aš 11 metų – trečdalį savo gyvenimo – gyvenu Šveicarijoj, tai nebuvo sunku brūkštelt porą eilučių apie tuos pavyzdžius.

Beje, panaši į šveicarų – t.y. mišri – demokratija yra užprogramuota mūsų Konstitucijoj:

/ 4 straipsnis

Aukščiausią suverenią galią Tauta vykdo tiesiogiai …

9 straipsnis

Svarbiausi Valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu.

Įstatymo nustatytais atvejais referendumą skelbia Seimas. … /

Stud.ktu.lt, 2013-10-18 21:34:34

Man tas paprastas klausimas… Ar žmonės pakankamai protingi ir išprusę, kad spręstų apie AE ir pan.?

Tiesiog viskas, ką matau, tai žaliųjų skleidžiamus melus, kuriuo patiki žmonės, čia turbūt didžiausia bėda. Imkim pavyzdį, kai žalieji žemaičių vardu netikrus laiškus siuntė, beroc, Rusijai.. Žalieji melagiai. Visiški melagiai. Siaubingi melagiai. Jų svajonė, kad kaip baltai gyventume ir perkūną garbintume.

Žmonių nepasiekia abipusė informacija, tik tie, kurie garsiau loja.