Neverta nei rašyti, nei skaityti…

Geras komentaras ankstesnėje temoje! Gal vietoj „skatikas“ turėjo būti „skaitikas“, bet „skatikas“ – geriau! Tiksliau apibūdina dabartinę skaitytojų bendriją.

***

„Lietuvos rytas“ pradėjo prenumeratos akciją. Kaip su tuo netiesiogiai susijęs žmogus, atidžiai ją seksiu. Kas tie skaitytojai, kokie jie? Kam jiems skaityti? Juo labiau – kam man ir kitiems rašyti? Grafomanija? Tikriausiai… Bet kas tada kalbėjimas? plepėjimas? Tikriausiai… Tai gal mums ir nebekalbėti, ir neberašyti, ir nebeskaityti? Neapsimoka!

***

Iš Mažvydo šiek tiek pramokęs rašto

Beriu žodžius iš skaudančios galvos..

(berods J. Strielkūnas?)

***

Kodėl tu neprenumeruosi „Lietuvos ryto“?

Atsakymai

sampi, 2010-05-26 10:20:35

Nes prenumeruoju “Atgimima”. 🙂

R0b, 2010-05-26 10:33:55

Todėl, kad pastaruoju metu aiškiai pamačiau, už ką anuomet R.Valatka gavo į liūlį (nuo Patacko).

petras, 2010-05-26 10:45:01

o. 1. kam mokėt didelį pinigą (už prastą produktą, žiūrėt 2), jei galima skaityt internete nemokamai.

  1. lietuvos rytui iki normalaus dienraščio lygio kaip man iki mėnulio. vnz, prastas dienraštis. šituo atveju kalbėjau apie internetinį variantą, bet ir popierinis nelabai skiriasi.

  2. jeigu būčiau žaliasis, bet toks nesu, tai būčiau prieš popierio bereikalingą naudojimą :DD

  3. tingiu užsisakinėt prenumeratą.

zore, 2010-05-26 10:58:11

Spauda “žaidžia” skaitytojų jausmais… Nenoriu nereikalingų emocijų!

Ta informacija, kuri man reikalinga, bet kokiu atvėju mane pasieks…

Liutauras, 2010-05-26 11:02:42

paskui kiekvieną kartą rankas reikia plautis 🙂

Darth Vader, 2010-05-26 11:08:55

Neskaitau FSB Lietuvos filialo oficiozo, vadovaujamo žydrųjų komsomolcų. Jei reikės FSB – yra jų tinklapis ir regnum*ru portalas; jei reikės žydrųjų – yra Simonko ir Co. Jei reikės komsomolo – ogi Moskovijoje tebeveikia, galiu pasiskaityti. Jei reikia porno – yra, sako, specializuoti tinklapiai.

Tai kam lietuviška “Komjaunimo tiesa”?

Vladas, 2010-05-26 11:25:29

Todėl, kad gėda. Negaliu gerbti žmonių, skaitančių „Lietuvos rytą“.

MariusM, 2010-05-26 11:42:19

Panašu, kad “Lietuvos rytas” šiek tiek pramokęs rašto, beria žodžius iš niežtinčios subinės, tik klausimas iš kur ans tokio rašto pramoko? Yra ir prasmingesnių užsiėmimų nei skaityti lietuvišką “žiniasklaidą”.

giedrius m, 2010-05-26 11:46:52

Aš – tik už elektroninius laikraščius ir žurnalus. Spauda turi mirti.

Realybė tokia, kad tada, kai laikraštis pasiekia skaitytoją, naujienos jau nebėra naujienos. Kyla klausimas: kokia laikraščio funkcija? Informuoti skaitytoją? Daugumai – ne. Skelbimai? Pilna nemokamų skelbimo portalų. Televizijos programos? Yra televizoriuose anonsai ir t.t.

Lieka analitiniai straipsniai/komentarai ir patogumas skaityti. Man – jokio skirtumo ar popierinį variantą ar ant telefono/laptopo. Ipad’as ir kiti tabletai, sako, bus dar geriau (žinant, kad jie lenkia technologiniu atžvilgiu spaudą – tikrai).

O kalbant apie analitinius straipsnius, Lietuviškos spaudos linkęs išvis neskaityt 🙂 Daugelis profesionalų reiškia savo nuomonę ir portaluose. Skirtumai tarp straipsnių portaluose ir straipsnių vidutiniame laikraštyje nėra dideli (kokybės atžvilgiu).

PoNulis, 2010-05-26 11:54:43

Aš prenumeruosiu “Lietuvos rytą”.

sh, 2010-05-26 12:42:33

– Ar skaitai laikrascius?

– Taip, skaitau..

– O ar laikai save inteligentu?

– Na.. Jo..

– O, skaito laikrascius ir laiko save inteligentu..

Arba:

– Ar skaitai laikrascius?

– Ne, neskaitau..

– O ar laikai save inteligentu?

– Na.. Jo..

– O, laiko save inteligentu, o net laikrasciu neskaito..

O is kitos puses buvo 3-4 straipsniai kur LR rasoma tiesa ir faktai ziauriai prasilenke su tiesa tikraja, arba rase tai, ka patys sukure.. Pvz.: interviu ir t.t. Skaityt ryta skaitau, kaip ir anekdotus, bet tikejima jais sugriove pries 10m. Tai uz toki daikta kam moketi pinigus.. Geriau National geografic uzsisakyti.

ST, 2010-05-26 13:07:02

Tikrai neprenumeruosiu “Lietuvos Ryto”, kol jo internetinė svetainė bus pasiekima adresu http://www.komjaunimotiesa.lt/

giedrius m, 2010-05-26 14:55:05

ST: Taip galima padaryti bet kokiai svetainei be jos sutikimo. Greičiausiai tai vienas iš tokių atvejų. Šiuo atveju komjaunimotiesa.lt priklauso UAB “Infonova”, Linas Petkevičius.

Žinoma, galimas teisinis aiškinimosi kelias….

ST, 2010-05-26 15:25:54

Hmm… maniau, “Lietuvos Rytas” jaučia kažkokią nostalgiją praeičiai.

Indrė, 2010-05-26 18:12:37

kaip tik šiuo laikotarpiu skaitau tarpukario spaudą, anuometiniai žurnalistai kitaip įsivaizdavo žodžio laisvę.Jaučiasi visai kita dvasia.. (Paskaityti galite epaveldas.lt į paiešką galima įvesti betkokį žodį/temą ir pateiks visus tarpukario laikraščius, pasirinkite “vaizdai” ir siūlomus metus, mėnesį, dieną)

Marius, 2010-05-27 13:50:08

Žmonėms, kuriem per daug emocijų Lietuvos žiniasklaidoje ir per mažai faktų, argumentuodami, kodėl neskaito “Lietuvos ryto” kalba argumentuodami savo emocijomis “nes gėda”, “išsitepsiu rankas”… Lietuvai apskritai yra svetima skaitymo kultūra, o dalis mūsų esame pratę nuo sovietinių laikų imti viską ką duoda, tik po to piktintis, keikti – nemokame aiškiai formuoti savo lūkesčių ir poreikių taip, kad į juos atsižvelgtų. Žurnalistai juk auga iš mūsų pačių tarpo, nenukrenta iš dangaus. Joks universitetas nesugebės per porą metų radikaliai pakeisti jauno žmogaus požiūrio į žiniasklaidos sistemą, kurioje lengviausias pinigas per papą.

petras, 2010-05-27 14:00:37

galiu paargumentuot ir be emocijų. teko skaityt (ir ne vieną) lietryčio straipsnį jų internetiniam variante, kai straipsnis buvo žodis žodin, raidė raidėn nukopijuotas ir išverstas iš kito portalo straipnsio. BET, autorius straipsnio buvo minimas kaip LietuvosRytas, o į orginialą net jokios nuorodėlės. tai, kaip žmogus skaitydamas lietrytį, nepajus tokių emocijų kaip “gėda”, “rankų išsitepimas” ir pan. ?:))) + dar galėčiau pabert argumentų, kaip straipsniai neatitinkantys realybės, o tiksliau sakant sukurtas melas (tikslingai ar ne, nžn) ir t.t. ir čia universitetai ne prie ko ir visuomenė ne prie ko. tiesiog redaktorius visiškai prastas, tai ir laikraštis toks. jeigu nesamdytų belenkokių žurnalistų ir leistu normalius straipsnius tai ir būtų normalus laikraštis. o universitetas išvis neturi keisti jokių žmogaus požiūrių, jis turi duot žinių ir mąstymą formuot, čia gi ne mokykla, kur auklėtu kaip elgtis visuomenėj :P:P rziume: visuomenė nekalta, kad privatus laikraštis, eina geltonųjų puslapių keliu (užtat pinigo pasidaro, va kas svarbiausia). todėl aš jo gyvenime neprenumeruosiu 😀

sonata, 2010-05-27 14:38:49

…todėl, kad prenumeruoju “Auksinę varpą”:D

D., 2010-05-27 15:54:44

Aš tai neprenumeruočiau vien dėl publikuojamo PIAR’o, po kuriuo nėra užsakymo nr. Ypač jo daug įvairiuose prieduose, kaip pvz. “Gyvenimo būdas”. O apkritai ir dėl to jog mažai jame pozityvo. Jau geriau skaityti kokį “Mokslas ir gyvenimas”.

f, 2010-05-27 16:15:05

Tokius laikraščius turėtų dalinti už dyką, nes ten kiekviena raidė apmokėta. Kam mokėti už propagandą? TV taip pat atsisakysiu, kai už skaitmeninę būtinai reiėks mokėti.

Laimis, 2010-05-27 18:22:52

Petrai, rašote nelogiškai – neįmanoma raidė raidėn nukopijuoti teksto, jeigu jį verti. O kur tie pavyzdžiai, susimildamas? Ar universitete formuojamas mąstymas nėra susijęs su požiūriu?

attente, 2010-05-27 23:16:23

Mąstymą, kaip ir visą kita gyvenime, žmogus formuojasi pats. Jei leidžia, kad tai, kas dėstoma, jį pasiektų, tai ir pasiekia, jei ne – niekaip nepavyks.

giedrius m, 2010-05-27 23:19:32

Laimi: Jei straipsnis yra tik išverstas, geras tonas reikalauja paminėti šaltinį, o ne rašyti savo pavardę. Autorinis darbas ir vertimas nėra tas pats.

Martynas, 2010-05-27 23:40:51

2007 metų tyrimo apžvalgos ištraukos:

„Stebėtina, tačiau „Lietuvos rytas“ (7,7%) gerokai lenkia „Respubliką“ (4,43%) ir yra „paskalų nešiojimo“ lyderis. Vienas iš netikėtų faktų yra tai, kad daugiausia publikacijų (net 9,6%) „Lietuvos rytas“ skiria kriminalinei tematikai. Beveik tiek pat dėmesio tenka socialinėms problemoms (9,1%) ir sportui (8,2%). Nė vienas kitas iš dienraščių taip nesureikšmina kriminalinių įvykių. „Lietuvos rytui“ būdingas išskirtinai žemas teigiamų ir neigiamų informacijos vertinimų santykis 2:23“

http://www.bernardinai.lt/archyvas/straipsnis/59371

Žinoma, yra ir kitų priežasčių.

petras, 2010-05-28 08:34:16

Laimi, taigi čia hiperbolizavau, dėl tų raidžių 😀 ar kaip ten vadinasi 🙂 o pvz. duot negaliu, juk neieškosiu dabar archyvuose lietryčio, kaip manot ? bet manau galit pasitikėt manim, arba bent pamėgint 🙂 o dėl universiteto. aš minty turėjau, kad pažiūrių jis neturėtų keist žmogui ar primest tam tikras pažiūras. univero darbas duot žmogui žinių ir išmokyt jas pritaikyt (tai ir susiję su mąstymu), juk inžineris pamatęs tiltą iškart pagalvos apie apkrovas konstrukcijas ir t.t., menininkas apie jo grožį ir pan. tai ir yra universitetinis mąstymas, čia mano manymu. galimi ir kiti variantai 🙂

Plinijus, 2010-05-28 16:10:46

Petrui: aš, kaip inžinierius, pamatęs tiltą (bokštą, namą, rūmus…), pirmiausia pagalvoju apie jo grožį! Žinoma, “susidėlioja” apkrovos, įražos, konstruktyvai. Svarbiausia, kaip kiekvienas daiktas dera aplinkoje, kaip ir kam jis tarnauja. Ar jis traukia, ar jis atgrasus? Mąstau. Vertinu. Nesipiktinu – paprasčiausia, kažkas man patinka, kažkas – ne.

Aš neprenumeruosiu nieko, bet skaitysiu viską. Ir rankų plautis po to tikrai neketinu. Būsiu laisvai mąstantis.

Ronaldas, 2010-05-28 18:41:44

Labą dieną visiems.

Kadangi gerb. Burgis mėgsta skųstis, jog niekas neprašo pagalbos iš matematikos šiame tinklapyje, nusprendžiau pasireikšti aš :]

Sprendžiu 2002-ųjų metų matematikos valstybinį egzaminą, 16 uždavinį. Jo sąlyga tokia: Trys apskritimai, kurių spindulių ilgiai lygūs r, liečiasi. Raskite šiuos apskritimus liečiančių dviejų apskritimų spindulių ilgius.

Lyg ir kažkiek sudraugauju su matematika, na bet šiuo atveju – visiškai ne. Gal kas nors pasufleruos, nuo ko gi reiktų pradėti? 🙂

Dėkoju.

Burgis, 2010-05-28 19:26:15

Ronaldui. Na, jei teisingai supratau sąlygą, tai uždavinukas lengvas… Pabandysiu paaiškinti be brėžinio. Vienas iš apskritimukų yra mažas, įspraustas tarp tų trijų apskritimų, o kitas apskritimas gaubia visus tris apskritimus. Tai va, sujungę atkarpomis dviejų duotųjų apskritimų centrus tarpusavyje ir su mažojo apskritimuko centru, gauname lygiašonį trikampį, kurio pagrindas yra 2r, o šoninės kraštinės r+r1. Tai jau dabar rasti r1 – vienas juokas, ypač jei pastebėsite, koks yra to trikampio pagrindo kampo didumas… Gal r+r1 yra du trečdaliai lygiakraščio trikampio, jungiančio duotųjų apskritimų centrus, aukštinės? Gi didžiojo apskritimo spindulys R2 iškart matomas: R2=2r+r1.

Ronaldas, 2010-05-28 20:01:06

Taip, dabar jau supratau.. kartais pritrūksta man tos logikos, nors tu ką.

Ačiū, p. B. Burgi 🙂

marius, 2010-05-31 14:52:16

taigi.

  1. Skaityti praktiškai nėra ką – vien nupjautos galvos, pamazgos ir politiniai stumdymaisi.

  2. Svarbiausia : ekologijos – nulis. Lapai susegti metalinėm “skriebkėm”, todėl metant į makulatūrą reikia jas lupinėti. Kažkodėl, nepabijokime to žodžio, šūdžurnalis Stilius visada įpakuotas į celofaninį vokelį, kuris iškarto keliauja į šiūkšlių kibirą – nu ir kam jo reikia?

šiuo metu nekausom radijos, nežiūrim teliko, neskaitom laikraščių. Ramu, jokios krizės ir nusikaltimai nebaisūs…