Noriu egzamino!

Iki mūsų posėdžio jūs balsuoti nespėsite, bet padarykite tai vertindami šią temą vėliau.

Mūsų gimnazistai antrokai prašo atšaukti informatikos egzaminą. Prašo posėdyje tai apsvarstyti ir atšaukti. Mano įtikinėjimai, kad egzaminai yra geras dalykas gyvenime, nepadeda. Štai moksleivių argumentai:

  1. Egzaminas sukelia įtampą (jie sako – stresą), o įtampa – negerai.

  2. Reikia mokytis anglų kalbą, o egzaminas verčia mokytis IT.

  3. Dauguma merginų apskritai negali išmokti programavimo – kam jas kankinti (taip kalba džentelmenai).

  4. Kas iš to programavimo? Gyvenime jo neprireiks.

  5. Neteisinga egzamino pažymį kažkaip „sukryžminti“ su semestro įverčiu.

***

Yra ir daugiau argumentų. O štai mano kontrargumentai:

  1. Gyvenime laikiau per 100 egzaminų, patyriau daug įtampos – tai sveika. Gyvenime įtampų būna daugiau ir didesnių nei egzaminai – reikia užsigrūdinti.

  2. Programavimas yra vienas iš nedaugelio instrumentų, išmokantis šeimoje bartis logiškai, algoritmiškai.

  3. Mes neturime jau gimnazijoje pasirinkti profesijos, mes turime norėti išsilavinimo.

  4. Jei nėra egzamino – sunkiau prisiversti mokytis sunkius dalykus.

***

Ir vis tik – išduosiu jums paslaptį (dar 1,5 val. – tai paslaptis) – aš siūlysiu atšaukti egzaminą. Siūlysiu su šia gimnazistų karta padaryti eksperimentą. Kaip reaguos mokytojai?

Atsakymai

Burgis, 2011-05-09 12:27:31

Jūsų „nykštis aukštyn“ reikš, kad jūs – už egzaminą, „nykštis žemyn“ – prieš. Balsuokite…

imbusy, 2011-05-09 12:37:15

Nei už, nei prieš – beprasmis egzaminas su standartiniais uždaviniais, kuriuos galima “iškalt”, naudojantis pasenusias technologijas. Tai gal prieš.

imbusy, 2011-05-09 12:38:16

Jei čia tas pats Pascalio egzaminas, kuriame reik “matricas” kažkaip manipuliuot.

Burgis, 2011-05-09 12:45:14

Taip, Lukai – imbusy, tai toks egzaminas…

pukuotuks, 2011-05-09 12:49:30

Neatšaukti. Už egzaminą. Pagrindinis argumentas, jei taisyklė nustatyta iš anksto ir gimanzistai žino, kad bendras pažymys bus sudarytas iš semestro įverčio + egzamino, tai atitinkamai ir planuojasi ir dėliojasi mokymosi eigą ar pan. Jei visgi tai tik semestro pradžia – tada ir tik tada galima dar galvoti apie atšaukimą…. Čia kaip bet kokiame žaidime taisykles keisti tada, kada žaidimas įpusėja/baigiasi.

MariusM, 2011-05-09 13:03:10

štai visai neseniai, tam tikrus specialistus vienijančios asociacijos suvažiavime buvo prieštaraujančių kvalifikaciniam egzaminui… argumentai analogiški…

jamaica, 2011-05-09 13:07:52

Mano studentai (dėstau vieną užsienio kalbą) baidosi ne tik egzamino, bet ir paprasčiausių klausimų. Žinoma, ne visi. Yra ir tokių, kurie nebijo nei atsakinėti į klausimus, nei patys klausinėti. Bet vis daugiau tokių, kurie norėtų per paskaitas tik sėdėti — ir kad niekas jų nejudintų.

Prieš porą dienų pakviečiau vieną merginą atsakinėti – papasakoti apie kokią nors kelionę – galima buvo pasirinkti, ar apie tikrai patirtą, ar apie svajonių kelionę. Svarbus momentas: studentai iš anksto žinojo, kad reikės šia tema atsakinėti, namų darbas ir buvo pasirengti papasakoti, pašnekėti šia tema, galbūt pasiruošti nuotraukų ar pan. Buvom ir vadovėlyje perskaitę tekstuką apie vieną tokią kelionę. Žodžiu, klausimas neturėjo užklupti netikėtai.

Tai va, mergaitės reakcija buvo: “Dėstytojau, UŽ KĄ???”

Ir taip reaguojančių — gana daug. Tik ne visi gal išrėkia tuos žodžius rėkte…

Darth Vader, 2011-05-09 13:15:38

Jeigu Pascal’io programavimas – kaip irt basic’o programos, tėra beprasmis laiko gaišimas. Geriau daryti egzaminą iš Houmerio Simpsono politinių pažiūrų kitimo per paskutinius 3,5 sezono…O štai jeigu tai tikras It egzaminas – pvz.,paaiškinti kuo skiriasi DOs, Windows, OS2, apibūdinti trojaną ir t.t. – tuomet būtinas.

Programavimą reikia palikti specialistams, kurie mokosi programavimo. Visiems kitiems jis geriausiu atveju nebūtinas, blogiausiu – žalingas.

Irid, 2011-05-09 13:20:50

Pritariu direktoriui, kad vienas kitas egzaminas grūdina. Gal tik nereikėtų egzamino balui skirti didelio svorio metiniam pažymyje, tai tada nebegalėtų skųstis dėl įtampos, nors jos nė kiek nesumažėtų 😀

Vienas iš bailių antrokų (ne)norinčių atšaukti egzaminą, 2011-05-09 14:21:31

Egzaminas bus iš to ką imbusy pasakė. Rezultatai bus labai nelygūs, nes pas vieną mokytoją nelabai ką ir išmoksi… Na man asmeniškai tai bus iššūkis – per dvi savaites išmokti programuoti, bet manau dėl to tikrai nereikia stresuoti ir bandyti ieškoti atšaukimo priežasčių 🙂

Ieva, 2011-05-09 14:54:56

Programavimas – labai specifinis dalykas. Sutinku su jumis, kad egzaminai grūdina, padeda atlaikyti ir pasiruošti vėlesniems iššūkiams, tačiau pritariu Vaderiui dėl IT. Mano nuomone, būtų naudingiau plačiau mokytis tos “taikomosios” informatikos, kurios žinios praverstų namie, darbe, moksluose. Programavimo prireiks tik siaurai grupei žmonių, kurie ir taip planuoja pasiimti IT A lygiu kitais metais, rinktis informatikos studijas. Tai, mano nuomone, ir yra ta tikslinė grupė, į kurią reikėtų orientuoti tokį gilų mokymą(si). Anaiptol ne visi galėtų parašyti eilėraštį ar apsakymą, jei jie metų gale būtų vertinami pažymiais; kodėl visi turime mokėti programuoti?

P.S. Tai kaip ten vis dėlto baigėsi?

Burgis, 2011-05-09 15:00:36

Sveikinu ir užjaučiu, gimnazistai. Egzamino nebus. Direktorius visada laimi… :-(((

nv, 2011-05-09 15:52:36

,,1. Gyvenime laikiau per 100 egzaminų, patyriau daug įtampos – tai sveika!?”-

Tai ką Jūs taip dažnai veikiat KUK?

Burgis, 2011-05-09 15:55:58

nv: o Jūs žinote, kiek man metų? O Jūs žinote, kiek daug jaunesnių ir taupesnių jau užkasė?

Egzaminuotojas, 2011-05-09 16:12:15

Gimnazija vis praranda ir praranda savo tradicijas. Kiek “bairių” būdavo su tuo egzaminu.. Dar dabar linksma atsimint, kaip jį laikėm ar kaip nemokėdami susikurt DAT failo išsisukom nuo jo. ;] Daug praradot antrokėliai.. Daug!

Martynas, 2011-05-09 17:12:55

Gaila, kad mokytojų taip nuspręsta. Reikalingas gimnazijoje toks egzaminas. Net ir merginoms.

Ela, 2011-05-09 17:41:34

vienintelis dalykas, ko tikrai gailiuosi nepasiemusi is metu gimnazijoje tai programavimo igudziai. Tikrai visai pagristai atrode, kad niekad neprireiks. Reiketi tai nereikia, bet kaip siai dienai noretusi moketi bent jau apynormaliai programuoti.

Merginu klausimas cia apskritai nedera 🙂

Ieva, 2011-05-09 18:49:25

Kokius dar egzaminus (be įprastų lietuvių k. ir matematikos) laiko KTUG antrokai? 🙂

Jūratė, 2011-05-09 18:58:34

O aš labai norėčiau mokėti bent programavimo pradmenis. Nors man jau 48 metai, esu suaugusių sūnų mama ir pedagogė. Kokių ugdymo priemonių savo ugdomiems vaikams sukurčiau.

Laurynas, 2011-05-09 20:31:50

į pirmąjį kontrargumentą jau atsakėte, tačiau liko ir kitų:

,,2. Programavimas yra vienas iš nedaugelio instrumentų, išmokantis šeimoje bartis logiškai, algoritmiškai.” – iškalus programas po, tarkim, dešimties metų tikrai jų neatsimins niekas, be to informatika turbūt paskutinis dalykas apie kurį galvotum šeimyninio barnio metu. Koks dar loginis mąstymas kai šeimą sieja meilė?

,,3. Mes neturime jau gimnazijoje pasirinkti profesijos, mes turime norėti išsilavinimo.”

,,4. Jei nėra egzamino – sunkiau prisiversti mokytis sunkius dalykus.” – trečias ir ketvirtas argumentai vienas kitam prieštarauja – jeigu turime patys norėti gauti išsilavinimą kam mums dar priverstinai mokytis? Kas jeigu nenorim laiko skirti informatikai (per naktį kalti programas, kurių veikimo nesuprantam?), tačiau tą laiką norim leisti, tarkim, skaitydami žmogaus anatomiją?

Studento mama, 2011-05-09 20:42:07

Mano sunus pries metus baige KTUG ir kaip tik sia tema, pamenu, diskutavom, kai reikejo laikyti IT egzamina. Nebuvo labai patenkintas, bet dabar, studijose, sio dalyko ypac prisireike, nors studijuoja ekonomika, ne IT. Kaip jis sako, kiti pirmakursiai vargo, o as buvau dekingas KTUG, kad mane “pakankino” su tuo IT egzaminu. Programavimo pagrindai suteike loginio mastymo ir IT platesni supratima. Kitas dalykas, kad jis lygiai taip pat dejavo, kaip ir cia pasisakes “vienas is bailiu antroku”. IT destytojai KTUG yra labai nevienodi – pas viena visus ismoko mokytojas, o pas kita (nors jis kaip zmogus labai geras, gal per geras, kaip pedagogas…) – viska reikia ismokti savarankiskai, nes mokytojas neperteikia savo ziniu…Taigi sunui teko butinybe viska ismokti paciam… rezultatas tas pats, bet kelias sunkesnis…Taigi vel iskyla pedagogo problema…

Veikėjas, 2011-05-09 20:43:24

Pirma, tai gimnazijoje mokoma programavimo pradmenų, o ne programavimo. Programavimo išmokstama per maždaug 10 metų, su ta sąlyga, kad žmogus gabus programavime. Visa kita eilinės “chaltūros”.

Antra, programavimas yra abstrakcija, sisteminis analitinis/diferencialinis mąstymas, ir visiškai nesvarbu, ar jo mokinama su Pascal’iu, su C ar su dėstytojo sugalvota fiktyvia programavimo kalba. Sutikčiau su tuo argumentu, kad mokykloje naudoti kokį nors Python’ą vietoje Pascal’io visdėlto būtų racionaliau.

Ir trečia – visi tie argumentai “prieš” egzaminą yra visiška “lempa”. 1. Prie įtampos reikia pratintis, apskritai, tai tie brandos ir universiteto egzaminai yra atostogos. 2. Reikia mokėti ir anglų kalbą ir IT. 3. Merginos programavimo išmokti gali, tiesą pasakius, yra tokių merginų programuotojių, kad kai kuriems “PHP kakeriam’s” dar šimtas metų iki jų. 4. Malonu žinoti, jog kažkas žino iš anskto, ko jam reikės gyvenime. 5. Na ir pažymiai – čia jau gimnazijos vidaus reikalas.

Išlaikęs, 2011-05-09 20:46:03

Oi, tikrai tiek triukšmo tas egzaminas nevertas. O šiaip informatiką turbūt dauguma prisimena kaip pagrindinę antros klasės razynką su savotišku žavesiu, vienintelis uždavinukas mokslo metų gale – labai simboliškas paskutinis štrichas prieš atsikvėpiant su profiliavimu. Tiesiog atrodo, kad kuo daugiau abejonių kyla (mokytojams, Jums ar kt.) dėl to egzamino reikalingumo, tuo daugiau skundžiamasi bandant išpešti atleidimą. Turbūt daugiausia įtampos vis dėl to patyrė vienintelio pogrupio moksleivės, visus metus besijaudinusios, ar pavyks išsisukti nuo to baisiojo egzamino 🙂

Agnė, 2011-05-09 21:01:34

Na egzaminas mums sukelia papildomą, nereikalingą, stresą. Suprantu, kai nuo to priklauso mūsų ateitis. Bet būkit ramūs šiuo atveju ar laikysim mes tą egzaminą, ar ne – po metų nieko nebeprisiminsime, kas mokės – tas išmoko. Egzaminas tikrai nieko nepridės, o kam to nereikia, tai kam kankintis? 🙂

gimnaziste, 2011-05-09 21:12:25

IT egzaminą pačiai teko laikyti, tačiau realiai nematau labai svarių argumentų nei už, nei prieš jį. Vienas papildomas egzaminas (ir galų gale kas čia per egzaminas – viena programavimo užduotis) tikrai psichologiškai nesužalos gimnazistų (ne toks jau ir didelis tas stresas)… Nors didelės naudos iš IT ir programavimo bent jau pati asmeniškai nepajutau: loginio mąstymo toks egzaminas nelavina, nes paprasčiausiai “iškali” užduočių sprendimo būdus ir tiek (egzamine nieko naujo, nespręsto klasėje, juk neduoda)..

Bet šiaip pritariu egzaminuotojui: IT egzaminas jau yra tapęs viena KTUG tradicijų, tad gaila jei jis būtų panaikintas.. Kiek žinau, dar nei vienas antrokas belaikydamas egzaminą nenumirė 🙂

Burgis, 2011-05-09 21:51:36

Jūsų diskusija rodo, kad gali būti, jog šiandien balsuodami su mokytojais padarėme klaidą. Ne bėda. Klaidą ištaisysime kitais metais, jei pasirodys, kad šio sprendimo neigiamos pasekmės pastebimos. Diskutuokime toliau. Daugiau nuomonių – patikimesni sprendimai. Ačiū.

Donatas, 2011-05-09 22:04:59

Kas iš to programavimo? Gyvenime jo neprireiks

Na, prisipažinkite, negi dauguma neesate nei vienos savo funkcijos pasirašę MS Exell’iui su VBA?

antrokė, 2011-05-09 22:06:44

Mokiniai Jums dėkoja ! Viską, ką išmokstame (ar nelabai) per pamokas, bet kokiu atveju atsiskaitome rašydami kontrolinius darbus, kurių užduotys praktiškai nesiskiria nuo egzamino, tad egzaminas tokios funkcijos kaip žinių patikrinimas kaip ir netenka. Moksleiviai jokiu būdu nebėga nuo atsiskaitymų! Tiesiog prastai parašytas kontrolinis nepersekios tavęs visą vasarą ar kitais metais ir “negulės ant sąžinės” taip, kaip neišlaikytas egzaminas. Visi, kurie nori ir geba, jau išmoko. Tie, kuriems ne taip pasisekė, lengviau atsikvėpė – stresą kaip ranka nuėmė.

Justas, 2011-05-09 22:11:58

Stresai, anglų kalbos mokymasis, sunkumai merginoms, pažymio sukryžminimas – smarkiai išpūsta.

Programavimo gyvenime gal ir neprireiks, bet be loginio mąstymo neišsiversi niekaip.

Progamavimo egzaminas tiesiog negali būti privalomas, bet pasirenkamas – privalo. Kodėl reikia atimti iš žmonių malonumą pasitikrinti jėgas? 🙂

Tadas, 2011-05-10 02:03:13

  1. Reikia mokytis anglų kalbą,

o egzaminas verčia mokytis IT.

Tai reikia pamokas vesti angliškai!

Kitas Veikėjas, 2011-05-10 02:56:27

Apie kokį stresą mes kalbame, jeigu šis egzaminas lemia tik pažymį? Kadaise aš ėjau į šį egzaminą visiškai be jokios baimės, kaip į paprastą kontrolinį. Jeigu jums su programavimu yra šiek tiek sunkiau, nebūtina iš karto griauti sistemos, nes negausite dešimtuko. Kam tas perfekcionizmas? Tai sakyčiau, netgi kažkoks suvaikėjimas ir bailumas.

Burgis, 2011-05-10 08:33:59

Donatui: nustebsite – dauguma NĖRA parašę! :-)))

Burgis, 2011-05-10 08:34:18

Tadui: nuostabus pasiūlymas!

Persona Grata, 2011-05-10 08:42:17

Kiek pamenu, man (bet ne tik) tai buvo vienas didžiausių iššūkių (nes iš pirmo karto net neišlaikiau, todėl turėjau pakartotinai laikyti karštą vasaros dieną, kai kiti jau atostogavo).

Tačiau nauda, kurią gavau, pasireiškia žymiai subtilesne forma nei mokėjimas (jau nebe) programuoti pascal’iu. Šis egzaminas- slenkstis, kurį peržengti esi priverstas, o dažnai jį peržengiant turi šiek tiek pasitempti bei išspręsti savo vidinius konfliktus.

Taigi ką norėjau trumpai pasakyti- šio egzamino vertė atsiskleidžia naudingų asmenybės savybių formavimo labiau nei grynųjų programavimo žinių pavidalu. O tie, kuriems šis egzaminas nėra joks iššūkis, net neabejoju, tikrai nekvestionuoja jo reikalingumo 🙂

Burgis, 2011-05-10 09:10:32

Pasiekėme rekordą – 111 reitingavusių temą! Gal jau galėtume ir baigti, nes yra viena aplinkybė, susijusi su tuo egzaminu, kurią žinau tik aš… Pedagoginė etika neleidžia viešai apie ją kalbėti. O jūsų nuomonės – nepaprasta vertybė! Ačiū.

Baisuoklis, 2011-05-10 10:40:33

-jei į programavimo egzaminą einama iškalus programų tekstus – …;

-jei programavimo pamokoma tik dvi savaites ir rengiamas egzaminas – …;

(kadangi nebedirbu IT mokytoju, tai savo nuomonę pakišau po … 😉

Persona Grata, 2011-05-10 11:53:17

Ar ta aplinkybė susijusi su dėstytojo higiena? 😀

Burgis, 2011-05-10 12:50:38

Personai: ne, bet tai irgi aktualu…

osvaldas, 2011-05-10 15:04:12

Degraduojame. Prieš tris metus dukrai pas Sim. gauti egzamino 10 užteko 25 min. su kompo išjungimu.

ep, 2011-05-10 18:40:00

ne degraduojame – tiesiog Jūsų dukra gabi informatikai. ir dabar klasėse yra bent po kelis, kurie parašo viską per max pusvalandį ir išeina. tačiau visi likę kankinasi iki pamokos galo ir išeina parašę, geriausiu atveju, trečdalį programos.

Anonimas, 2011-05-10 20:50:05

Ar tiesa, kad mokytojas Simonavičius nedalyvavo posėdžio metu?

osvaldui, 2011-05-10 22:55:25

Būtent, jūsų dukra mokėsi pas mokytoją Simonavičių…

Andrius, 2011-05-11 00:22:00

Kai pats buvau antrokas – maniau, kad egzaminas yra beprasmis ir nereikalingas. Tačiau dabar, įvairiose situacijose, kartais pagaunu save sprendžiantį problemą naudodamasis algoritmo principu, todėl manau, kad tiek pats Paskalio mokymas, tiek egzaminas buvo teigiamas dalykas.

gimnazistė, 2011-05-11 10:25:07

Andriau, bet mes juk mokomės Paskalį bei algoritmus ir toliau, mes iš tiesų tik nerašysime egzamino ir taip atsikratysime įtampos. Nuo pat rugsėjo visi antrokai jaudinasi dėl egzamino ir dėl jo negali ramiai gyvent. O dabar mum ramu.

Burgis, 2011-05-11 11:33:08

Anonimui: taip, tai tiesa. Bet Mokytojas žinojo, kad aš rengiuosi paleisti „balsavimo mašiną“…

*

Ir nors tai laiškas asmeniškai man, bet manau, kad šis laiškas yra Mokytojo garbės įrodymas. Paskaitykite:

*

Gerb. Direktoriau,

mano galva, padarėte labai didelę klaidą. Tai ateityje atsilieps ne tik informatikos mokymui. Mokiniai žinos, kad galima sunkesnių dalykų nesimokyti, o paskui išsiprašyti tai atšaukti.

Gaila…

Pagarbiai, K.Simonavičius

***

O dabar paskaitykite mano atsakymą Mokytojui (ištryniau, tai rašau „iš atminties“…):

*

Darau labai dideles klaidas, kad nepadaryčiau lemtingų. Ir K.S., ir J.P. yra tokie geri Mokytojai, kad egzamino atšaukimas metams didelių nuostolių nepridarys…

***

Teiskite…

petras, 2011-05-11 12:38:44

Šita gi, o kam jūs su mokytojais paštu susirašinėjat, jei galit nuait ir pasikalbėt, gi tam pačiam pastate būnat 😀

Burgis, 2011-05-11 13:07:48

Petrui: mes gyvename greitai… Kartais prasilenkiame kaip kometos.

exgimnazistas, 2011-05-11 19:51:06

palaikau ‘tradicijos’ idėją, o argumentą ‘gyvenime nepadės’ laikau absurdišku. Gyvenime praktiškai manau mažai kas padės iš mokomų dalykų, tačiau mokomi dalykai, ypač matematika ar informatika lavina mastyma, logiką, kritinį mąstymą, kas, mano numone, yra labai svarbu šiuolaikiniame gyvenime. kai aš laikiau, tai nebuvo nei streso nei jaudulio, pačios programos manau ‘iškalt’ neįmanoma, tačiau tam kad ją suprastum tikrai daug laiko neprireikia. blogiausiu atvėju prisistatai pas kąnors, kas tai išmano ir išsiklausinėji. gaila tiek gimnazistų, tiek informatikos mokytojų, tiek gimnazijos.

Kitas Veikėjas, 2011-05-11 20:09:57

„Nuo pat rugsėjo visi antrokai jaudinasi dėl egzamino ir dėl jo negali ramiai gyvent?“ Net gėda skaityti.

Kiek atsimenu K.Simonavičius yra principų žmogus, tad tikiuosi Mokytojas Simonavičius nepasiduos tokiam neargumentuotui spaudimui. Galbūt bus tiesiog patiektas metinis kontrolinis iš viso kurso ir niekur jūs nepasislėpsit.

That’s amazing, 2011-05-11 20:27:56

Keistoka čia parašiusių žmonių nuomonė dėl egzamino. Man būtų įdomu sužinoti, kodėl jo, jų nuomone, reikia? Nemanot, kad matematikos egzaminas būtų naudingesnis? Manęs programavimas neprivertė logiškiau mąstyti, o matematika nori nenori tave privers tai padaryti, todėl informatikos egzamino tęsimas atrodo gana kvailai, nes gimnazistai neretai “iškala” programą, o ne išmąsto 🙂 Už matematikos egzaminą!

Burgis, 2011-05-12 08:36:56

Mane peikiate už atsakymą Petrui, tai dar paaiškinsiu: mokytojas, apie kurį kalbame, gimnazijoje būna tik vieną dieną per savaitę. Universitete, savo pagrindinėje darbovietėje, jis turi labai daug užsiėmimų. Manau, kad tokiu atveju „pasikalbėti“ laiškais yra visai tinkamas būdas.

Aurimas, 2011-05-12 16:00:29

Egzaminai… Galima pažvelgti plačiau: http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

Regina A., 2011-05-13 00:33:59

@That`s amazing: pastebėjimas – 10-kai visoj Lietuvoj laiko privalomus matematiką ir lietuvių.

@BB: nuvylėt:-) Taip didžiavausi už KTUG, kad žvelgia šiuolaikiškai. 10 (II gimnazijos) klasėje juk dar tik algoritmavimas. Tik pirmieji prgramavimo daigeliai, leidžiantys suvkti, kaip kompiuteris veikia, valdo ir t.t. 10 klasėj neišmoksta programavimo tik “elektros stulpai” ir nenorintys išmokti:-)

Burgis, 2011-05-13 08:58:17

Reginai: taigi aš už egzaminą, kodėl būtent manimi nusivylėte? 🙂 Ar Jums atrodo, kad gimnazijoje turi būti direktoriaus diktatūra?

Agnius101, 2011-05-13 11:20:01

“Programavimas yra vienas iš nedaugelio instrumentų, išmokantis šeimoje bartis logiškai, algoritmiškai.”

Taip, programavimas išmoko algoritmiškai/objektiškai/abstrakčiai mąstyti, greitai pastebėti pasikarotjančius dėsnius. Šis mąstymas vadinamas “Computational thinking”, nežinau kaip aiškiai išversti, tai tik neseniai suformuota teorija, kuri ateityje peraugs į vieną iš mokslo sričių. Kas programuoja daugiau nei keletą metų tikrai supranta, kas tai per mąstymas. Direktorius turbūt nori, kad mokiniai to ir išmoktų. Šis mąstymas yra pagrindas suvokiant aplinką kasdienybėje. Suvokiant žmones, jų charakterius, įsisavinant kaip veikia mechanizmai/mašinos/lėktuvai ar netgi įstatymai. Išlavinus “Computational thinking” įgūdžius gali greitai suvokti sporto šakos niaunsus ir tapti geresniu sportininku. Šis mąstymas neatsiejamas kuriant draugiškesnius įrenginius/vartotojų aplinkas. Galiausiai šis mąstymas padeda perprasti pačius sudėtingiausius organizmus – moteris!:) Yra daug pavyzdžių. Daugelis “Computational thinking” teorijos šalininkų mano, jog tai turėtų būti 21 a. švietimo sistemos pagrindas.

Aš manau, kad pakeitus informatiką į “Computational thinking” pradmenis, būtų kur kas daugiau naudos mokiniams. Tai turėtų būti kur kas artimesnė ir labiau suprantama disciplina mokiniams nei informatika. Kam įdomu, daugiau informacijos: http://www.google.com/edu/computational-thinking/

:D, 2011-05-13 11:25:42

Universitete kiekvienas egzaminas bus sunkesnis už bet kurį abitūros egzaminą. Ir niekam nepasiskųsit. O tolimesniame gyvenime apskritai nėra jokių taisyklių. Taigi be reikalo graudžius verksmus pradeda…

That’s amazing, 2011-05-13 15:35:35

to regina: aš žinau, kad visoje šalyje laikomi šie du egzaminai, dar, berods, yra ir anglų egzaminas, tačiau, manau, kad jų lygis nepakankamas gimnazistams, todėl matematikos egzaminą galėtų kurti mūsų mokyklos mokytojai mums 🙂 Agniaus minčiai dėl Computational thinking galima pritarti, tačiau šis dalykas man atrodo kiek pervertintas 🙂

Ex_gimnazistas, 2011-05-14 02:12:48

Sveiki. Neseniai aš paskutinį kartą užvėriau Gimnazijos duris, tačiau patys gimnazistai, kaip matau, labai pasikeitė. Prisipažinkite – tingite, vaikai. Nebuvau pavyzdingas programuotojas, šiaip ne taip susigraibiau šešetuką iš to egzamino. Bet kaip gera buvo! Gera – išeiti žinant kad AŠ tai galiu. Gera ir dabar prisiminti kaip drauge su klasiokais paskutinę savaitę supuolę mokėmės. Kaip visi džiaugėmės kai viskas baigėsi. Dabar tai atrodo niekis, bet ne pačiame Paskalio programavime esmė buvo. Pažvelkite giliau… Verta buvo kaip kad Jūs, mielieji antrokėliai, sakote – stresą, įtampą kęsti vien tik dėl to jausmo po ”egzamino”. Kažkaip nesiverčia liežuvis to patikrinimo vadinti egzaminu. Gimnazija tuo ir skiriasi nuo kitų mokyklų – ne tik disciplinų moko, bet ir gyvenimo. O ir to egzamino užduotis ne programavimo žinias tikrinti, o padėti nugalėti save, išnaudot savo potencialą ir padėti suprasti, kad gali žmogus tokius dalykus kurie nemalonūs, kurių galbūt visai nesupranti! Bet čia tik mano asmeninė nuomonė.