Žinoma, aš esu sadistas. Už tai man (gal laikinai?..) nebeduoda skaityti paskaitų. Pažiūrėkite, kokius uždavinius daviau antro kurso studentams (trys variantai; šešios grupės; du teigiami įverčiai). Matote, pats vargais negalais vieną išsprendžiau (nes pratinausi prie savo naujojo Inote – Mobile Note Taker). Na, grafikas visai nepavyko, bet ko norėti pirkus įtaisą už 250 Lt?
Studentams buvau žadėjęs čia pakomentuoti sprendimus, bet kad jų nėra (sprendimų, ne studentų). Bet gal kas nors ne iš rašiusiųjų pasiklaus, pakomentuos?
Gėda, kaip aš rašau lentoje (veltui vargo su manimi pradinių klasių mokytoja Vanda Butkienė, bet visą gyvenimą jai nuoširdžiausiai dėkoju…), bet vis tiek parodysiu ir ketvirtąjį variantą:
O čia tie bandymai su Inote:
Atsakymai
amonas, 2008-11-02 19:29:49
Kam apskritai studentams duoti tokius uždavinius? Gyvenime visiškai niekur nepanaudosi, o mokytis ne ką įdomiau. Ir neramdu nė vienos logisškos priežasties, kodėl universitete yra to mokoma… Jokiam darbe nepritaikysi…
Burgis, 2008-11-02 19:45:03
Senovės graikai sakydavo: matematikas negali galvoti apie taikymus. Taikymai – plebėjų darbas, o matematika užsiima aristokratai.
Dabar pasakyčiau kitaip: matematika yra instrumentas pasitikrinti, ar esi pasirengęs mąstyti, išmokti. Jei negali išmokti nė tokių uždavinių spręsti, tai kodėl turėčiau tikėti, kad bent ką nors gyvenime galėsi padaryti (pavyzdžiui, susituokti…) teisingai, logiškai? Kodėl turėčiau tikėti, kad kursi ką nors bent kiek prasmingesnio už riebesnį kąsnį? “Jokiame darbe nepritaikysi…” – nesąmonė! Kaip tik tai ir pritaikysi BET KURIAME DARBE. Nėra nieko universalesnio už matematiką (matematinį, loginį, precizinį, gražų, grakštų mąstymą).
matematikos mokytoja, 2008-11-02 21:43:46
amonui. Senais gerais laikais tokius uždavinius padoriose mokyklose spręsdavo mokiniai. Dabar nežinau, seniai padorioje mokykloje buvau. O gyvenime tai jau tikrai visur panaudosi, nes smegenis visur teks naudoti. Matematika – pats geriausias žmonijos sugalvotas smegenų treniruoklis.
B.Burgiui. Paantrinau, išverčiau į “prieinamą” kalbą. Grafiko nekomentuosiu. 🙂
Ignas, 2008-11-02 21:46:24
Kaip išmokti mokytis matematikos? noro yra užtektinai, gal kiek mažiau kantrybės ir supratimo, kai pasiimi savo lygmeniui sudėtingesnį uždavinį, nėra kur pasižiūrėt kaip jį išspręsti, o mokytojos paaiškinimas padeda tik tam uždaviniui, kai pasiimi kitą vėl nematai už ko kabintis… 😀 Čia gal kokio talento reikia ?
matematikos mokytoja, 2008-11-02 22:00:49
Ignui. 1) Noras jau labai gerai, bet būtina pridėti ir kantrybę. Nereikia norėti rezultato jau po kelių dienų. Jis bus pastebimas tik po metų.
- Nebijok sudėtingesnių uždavinių. Kiekvienas sudėtingas uždavinys susideda iš kelių arba daugelio paprastų. Tik reikia rasti jų seką. O tam teks daug, ilgai ir kantriai treniruotis.
Čia patarimai, jei dievas talento matematikai nedavė. Dažniausiai padeda. Tiems, kurie jį turi, nereikalingi. Jiems būna aišku ir paprasta. Bet tokių tik 3 procentai.
Ignas, 2008-11-02 22:39:11
Ačiū mokytoja 🙂 Klausimas: ar 11 klasėj užtenka bendrojo lavinimo matematikos vadovėlių, kad tinkmai ruoštumeis VBE ?
matematikos mokytoja, 2008-11-02 23:42:34
Ignui. U
matematikos mokytoja, 2008-11-02 23:47:59
Ignui. Ne ten spustelėjau. Užtenka (išplėstinio kurso). Bet, jei dar papildomai pasidomėsi, nepakenks.
B.Burgiui. Atsiprašau dėl šio pokalbio Jūsų svetainėje. Bet, kai vaikai klausia, negaliu neatsakyti. Profesinė liga. 🙂
Burgis, 2008-11-03 11:10:22
mat. mokytojai: čia tam ir yra svetainė, kad vieni kitus mokytume. Ačiū.
Patriotas, 2008-11-03 16:57:50
Nebuvau iš tų kelių, kur išlaikiau,taip pripažystu pats kaltas turėjau du mėnesius-nepasiruošiau.Galiu tik padėkot dest.Burgiui,kuris gaiso laika bandydamas mane išmokint.Bet manau jei per tuos du men.butume vien matematiką mokinesi daugiau nieko,išlaikiusiųjų butų daugiau,nevaidinu nuskriausto,norėčiau paklaust dėst.Burgio ar yra prasmė studijuot Elektros ir valdymo inžinerijos fak.kuris jau 10m.neegzistuoja?Ačiū:)
Burgis, 2008-11-03 17:29:21
Patriotui: na, va, pagaliau studentų sulaukiau… Studijuoti visada yra prasmė – fakultetas nesvarbu. Juk tai UNIversitetas (universali mokymo įstaiga…), ne profesinė mokykla. Yra kėdė, stalas, knygos, internetas, pulkas dėstytojų – ir studijuok sau į sveikatą.
Reikia išmokti ne konkretų dalyką, o mokymosi, studijų, savišvietos procesą. Matematika tam tinka kaip instrumentas, terpė.
neakivaizdininkas, 2008-11-03 18:31:57
Dėstytojau Burgi ar galima šiuos uždavinius įsidėti i namų darbą?:)
Burgis, 2008-11-03 18:33:02
neakivaizdininkui: tik tuos, kurių neišsprendžiau…
Laurynas, 2008-11-03 18:42:14
Susidarė toks įspūdis (pirmasis komentaras tai patvirtina), jog dauguma studentų nori, kad universitetas jiems suteiktų profesiją, o ne išsilavinimą. Universitetą baigęs žmogus turėtų būt pajėgus dirbti bet kokį darbą. O dėl to, kad baigus universitetą einama dirbti į sritį, nesusijusią su studijuota disciplina irgi nereikėtų dramatizuoti – svarbu, kad darbas būtų įdomus. Tuo labiau, kai kurios kompanijos stengiasi samdyti žmones su kuo įvairesne patirtimi ir literatūrą studijavęs bankininkas nėra didelė keistenybė.
Žydrė Laurynui, 2008-11-05 00:08:04
Įspūdis man susidarė lygiai toks pats. Lietuvoje vis tik dažniausiai einama studijuoti dėl profesijos, grynai pragmatinių paskatų. Maždaug 5 procentai gal ir supranta, kas tas UNIversitetas ir kokia jo misija.
Beje, Laurynai, dėl tų kompanijų pavyzdys labai sveikintinas, bet Lietuvoje man teko susidurti su atvirkštine nuostata. Pati ieškojau darbo ne pagal specialybę. Baigiau socialinius – humanitarinius mokslus, dirbu darbą, kuriame įprastai ateina žmonės iš EF ar MIF :-)) Įdėjau daug pastangų tam, kad pasisemčiau žinių, lankiau universitete tos specialybės paskaitas, vaikščiodavau į seminarus, daug domėjausi savarankiškai. Dalyvavau ne viename darbo pokalbyje, kur teko supažindinti žmones su UNIversiteto funkcija pagrindine, kol atradau TĄ vietą, kur mano žiniomis patikėjo 🙂 Prisipažinsiu, viltį buvau beprarandanti…
Vilius, 2008-11-09 13:13:17
Aš mokausi dar tik šešioliktus metus, bet dar neteko susidurti su matematikos šaka, kuri nebūtų /pritaikoma/.
Žinoma, viskas priklauso nuo žmogaus veiklos srities ir interesų, jei tereikia “kasti griovį nuo tvoros iki vakaro”, kaip sakė B. Burgis, eilučių teorija greičiausiai nepravers.
Dabar dauguma jau turbūt saugoja ir peržiūri skaitmenines, o ne popierines nuotraukas. Itin populiarus jų formatas JPEG būtent ir pagrįstas diskrečiomis kosinuso ir bangelių transformacijomis, kurios labai susijusios su pateiktais uždaviniais.
Belieka spėlioti ar amonas nelaiko efektyvaus atvaizdų saugojimo dabartinio mūsų gyvenimo dalimi, ar nelaiko tokio formato projektavimo darbu…
Beje, tai buvo aprašyta rugsėjo mėnesio “Kompiuterijoje”, kurios amonas, deja, turbūt neskaito. O būtų naudinga!
Abiturientas, 2011-09-15 18:44:50
Apsoliuciai visa matematika ir fizika yra pritaikoma, sie dalykai is oro neatsiranda.Taigi visa mus supanti aplinka yra priklausomybes ir bangos kas dar neaisku?Is kur tas durnas galvojimas kad formules atsiranda is oro???Pradekit gilintis ir tada viskas susistatytis i lentynas tuo tarpu ir protas o jei protas nesusistato beviltiska…. .Kaip perelmanas ir kalmagorovas sake matematika taletu nemyli cia reikia darbsciu ir vaizduote turinciu zmoniu…o megsta ir nori matematikoa irgi visi kol aritmetika mokinasi.Matematika tai ne aritmetika, tai pirmiausia mastymo budas.As neabejoju kad Perelmana kiekviena pardaveja apgautu 😉