O gal mes neklystame?

Yra gera senovės išmintis: gali klysti vienas žmogus ilgai, gali klysti daug žmonių trumpai, bet negali klysti daug žmonių ilgai…

*

Parašiau savo viziją apie universitetus. Ir štai geras aidas lrytas.lt portale! Tiesiog be komentarų pateikiu keletą man priimtinų autorės straipsnio citatų ir skaitytojų komentarų ištraukų. Galvokime!

*

Meškos paslaugą būsimiems studentams daro ir dar vienas susiformavęs „šviesuolių“ sluoksnis – tai visokio plauko verslininkai-specialistai, kurie nepatenkinti purkštauja, kad pas juos dirbti atėjusius jaunus absolventus dar reikia papildomai mokyti, todėl esą nesuprantama, ko studentus moko universitete. Kažką kvailesnio net sunku būtų sugalvoti.

Studentai ir jų tėvai greitai perima tokių gudruolių svaičiojimus. Tada sugedusio telefono principu jau patys studentai kartoja, kad jiems universitetuose per mažai tai praktikos, tai praktinių dalykų, tai dar kažko. (Inesa Gailienė)

*

Lietuvoje studijuoti nėra gėdinga, o renkantis studijų programą dar nereikia žinoti, kur ir kuo dirbsi. Juk fizikas gali būti premjeru, medikas – informacinių sistemų specialistu ir t.t.

Kur kas svarbiau išmokti žiūrėti plačiai atmerktomis akimis, skaityti, klausyti ir mąstyti. Gyvenimas yra ilgas ir nenuspėjamas. (Inesa Gailienė)

*

Pabaigai pabandysiu paaiškinti dilemą: tie studentai, kurie skundžiasi, kad nėra praktikos, turi siekti profesinio, o ne universitetinio išsilavinimo. Tie darbdaviai, kurie bando pasamdyti jaunus žmones su aukštuoju ir skundžiasi, kad jiems universitetas nesuteikė jiems tinkamų žinių, neturi samdyti universiteto absolventų. (3g)

*

Netoks blogas išsilavinimas Lietuvoje. Kai pargrįžta lietuviai su vaikais iš užsienio, tai atžalos kuolais mokosi mokykloje. Paruošimas Lietuvoje tikrai geresnis ir mokyklose, ir universitetuose. Dar kita baisi medalio pusė, tai mūsų vaikinų susirastos užsieniuose draugės. (emute)

*

na nėr tie lietuviški univerai blogi. Bakalaurą baigiau Lietuvoj, magistrą – JAV. Šiaip sunku lygint, nes sistemos skirtingos, JAV labiau dirbt reikia, rašyt, pačiam galvot. O Lietuvoj – daug kalt į galvą, bet tai tikrai nėr blogai, suteikia tvirtą pagrindą. Lietuvos univerų ir viso išsilavinimo problemos visai ne tame. Dar užsilikęs komunistinis mąstymas kur išsilavinimas yra vertinamas dėl paties išsilavinomo – laipsniai, trys aukštieji, penkios kalbos, naudos nelabai kokios, nebent pasigirt. (Asta)

Atsakymai

Rasa, 2010-10-17 17:54:07

Visų pirma, manau, kad gali klysti daug žmonių ilgai… 😀 Tai akivaizdu 😀

Visų antra nepritarčiau Gailienės mintims (toms, kurios čia pacituotos), “Juk fizikas gali būti premjeru, medikas – informacinių sistemų specialistu”- tai anaiptol ne siekiamybė, ir ne gėris. Gal tiesiog taip neteisingai skamba, nes jos ištrauktos iš konteksto.

Pritarčiau tik Astai 🙂

dominykas, 2010-10-18 02:07:44

Rasa, o gal žinote, kur galima studijuoti premjero specialybę?.)

Rasa, 2010-10-18 08:55:09

Dominykui: ne, nežinau. Bet mano supratimu žmonės, norintys eiti į politiką, turėtų kaip reikiant pastudijuoti ekonomiką, tarptautinius santykius, politikos mokslus, teisę arba bent jau kokią istoriją nuoširdžiai 😉 O jei nesvarbu kas ką studijuoja ir ką paskui dirba, tai ko čia paskui visi “verkia”, kad mūsų jaunimas nesąmoningas ir stoja bet kur, nenori mokytis? Tai kaip jis norės, jei galvoja būt premjeru, o reik kokią fiziką kalt? 😀

Aš norėčiau, kad mano vaikai mokytųsi ten, kur nori, ką galvoja dirbti po mokslų. Aišku, gyvenimas tai pakoreguoja, gali būt kitaip, bet jei jau jaunas žmogus žino, ko jis nori ir siekia to nuo pat jaunystės, nori išmokt kažko, kas jam reikalinga ir universitete, tai kur kas puikiau, negu įstot bet kur ir svaigt- gal būsiu politiku, o gal artistu… Mūsų šaly tai beveik tą patį reiškiančios specialybės… 🙂

http:\matutis.eu, 2010-10-18 20:35:19

Rasai: išklausyti ir įsiklausyti į jaunomo perspektyvas, tai labai sudėtingas procesas. Šiais glogalizacijos laikais to prognozuoti išvis tikriausiai neįmanoma, nes įvykiai taip sparčiai vystosi…

Na o apie klydimą mano nuomonę griausiai išreiškia ši citata:

„Nėra nei tiesos, nei melo. Yra tik mūsų požiūriai į … ir vertinimai. Tie vertinimai dažnai ( jei ne visuomet ) yra skirtingi… “

http:\matutis.eu, 2010-10-18 20:35:19

Rasai: išklausyti ir įsiklausyti į jaunomo perspektyvas, tai labai sudėtingas procesas. Šiais glogalizacijos laikais to prognozuoti išvis tikriausiai neįmanoma, nes įvykiai taip sparčiai vystosi…

Na o apie klydimą mano nuomonę griausiai išreiškia ši citata:

„Nėra nei tiesos, nei melo. Yra tik mūsų požiūriai į … ir vertinimai. Tie vertinimai dažnai ( jei ne visuomet ) yra skirtingi… “

http:\matutis.eu, 2010-10-18 20:35:19

Rasai: išklausyti ir įsiklausyti į jaunomo perspektyvas, tai labai sudėtingas procesas. Šiais glogalizacijos laikais to prognozuoti išvis tikriausiai neįmanoma, nes įvykiai taip sparčiai vystosi…

Na o apie klydimą mano nuomonę griausiai išreiškia ši citata:

„Nėra nei tiesos, nei melo. Yra tik mūsų požiūriai į … ir vertinimai. Tie vertinimai dažnai ( jei ne visuomet ) yra skirtingi… “

Simona, 2010-10-18 21:38:41

Kai aš mokiausiu Lietuvos universitete (prieš 10 m.) mąstyti mokė tik keli dėstytojai. Taip aš tuomet maniau. Dabar manau, kad mąstymas tiesiogiai priklauso ne vien nuo dėstymo metodikos, dėstytojo, bet ir nuo paties studento. Daug įvairių veiksnių veikia žinių įsisavinimą ir pritaikymą, visai kaip matematikoje …

Rasa, 2010-10-18 22:03:20

matuciui.eu 🙂 Dėl klydimo ir jūsų citatos- “Nėra nei tiesos, nei melo. Yra tik mūsų požiūriai į drakoną…” Juk jūs tikriausiai tai turėjote galvoje? Žinot, aš esu iš tų, kurie nenori matyti moliūge drakono, net jei tai nepatinka visiems kitiems, nes jie ten mato drakoną. Taip, visų tiesos skirtingos, bet jei aš matau karalių nuogą, tai jau ir matau… O jūs matykit, kaip jums norisi. Žinoma, kariauti su moliūgais ir tapti didvyriu, nukovusiu drakoną- lengviau, patogiau ir naudingiau… Tik gyvenime nenoriu apgaudinėti pati savęs, pakankamai ir taip norinčių mane apgaut 😉

Pirmi du jūsų sakiniai nelabai verti dėmesio, nes jie apie nieką 🙂 Kaip iš seimo tribūnos… 🙂 Kodėl įsiklausyt į jaunimo perspektyvas yra sudėtingas procesas? Ko negalima prognozuot?

Jei aš noriu tapt mokytoja, mokausi, noriu išmokt to ko tam reikia, tampu mokytoja… Dirbu. Jei noriu tapt traktoriste, mokausi dirbt traktorium… Viskas pasidaro sudėtinga, kai mokausi tapt traktoriste, o tampu tarkim mokytoja… Va tada ir prasideda sunkiai prognozuojami dalykai 😀

http://matutis.eu, 2010-10-24 21:12:15

Rasai ir visiems… 🙂

Taip, supaprstintas variantas veiktų pagal Rasos įsivaizdavimą, tačiau tai ne perspektyva… O kur paskui su tuo traktoriumi traktoristui dėtis jei žemės savininkas jo nepageidauja ir išvis iš kur paskui gauti tą traktorių? Taigi nuoširdžiai dėkui už kritiką, kuri padeda suprsti bendrą situaciją, o supratimas – pirmas žingsnis į perspektyvą…